Şimdi Ara

HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.807
Cevap
49
Favori
418.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HGS (Hızlı Geçiş Sistemi)

    İlerleyen günlerde en çok açılacak konulardan birisi olacağı ve tüm soru-cevapları tek bir başlıkta toparlamak istediğim için bu konuyu açmayı gerekli gördüm. HGS ile ilgili paylaşımları tek bir başlık altında yaparsak almayı düşünenler için daha faydalı bir başlık olacağı düşüncesindeyim ve lafı daha fazla uzatmadan HGS ile ilgili daha önce yazılıp çizilmiş şeyleri toparlayarak konuya devam ediyorum.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]


    HGS Nedir?

    Ücretli geçiş yapılan otoyol ve köprülerde kuyrukların önlenmesi, vatandaşların hizmeti en kısa sürede ve ucuz şekilde alabilmesini sağlamak amacıyla OGS ve KGS’ye alternatif olarak çıkarılan HGS'de, cama içerden yapıştırılan etiket ve kart tipi olmak üzere iki tip etiket kullanılacak. Etiketler, pilsiz, çalışma enerjisini radyo frekanslı okuyucudan geçerken alan, üzerine geçiş bilgisi yazılabilen, silinebilen, silikon korumalı, çıkarılmak istendiğinde kendi kendisini yok eden, yüksek güvenlik seviyesinde olacak ve klonlanamayacak.

    Hızlı Geçiş Sistemi adı verilen yeni sistem 17 Eylül'de uygulamaya başlandı ancak 1 Ocak 2013 itibariyle KGS'nin yerini tamamen HGS'nin alması hedefleniyor. Yapışkan tipli HGS'ler 5 liraya, kart tipli olanlar ise 15 liraya satılacak. PTT müşterilerine bu kartlar ücretsiz verilecek. Bir başka tahmin ise vatandaşın baskı yaparak yükleme miktarının düşürülmesini sağlayacağı yönünde. Bu değişiklik yapılırsa kısa sürede HGS’nin KGS’nin yerini alabileceği söyleniyor.



    Fiyatlandırma Nasıl Olacak?

    HGS gişelerinden ilk etiket veya kart alımlarında hesaba en az yatırılması gereken ücretler 1. sınıf araçlar için 30 lira, 2. sınıf araçlar için 37 lira, 3. sınıf araçlar için 53 lira, 4. sınıf araçlar için 67.50 lira, 5. sınıf araçlar için de 81.50 lira olarak belirlendi.

    Kart bakiyesinin geçiş ücretini karşılamadığı durumlarda HGS abonelerine, geçişten sonra 7 gün içerisinde hesaplarına para yatırmaları durumunda cezai işlem uygulanmayacak. Ayrıca HGS abonesi olmadığı halde HGS gişelerinden geçiş yapan sürücüler de 7 gün içerisinde abone oldukları takdirde herhangi bir ceza verilmeyecek. HGS etiketleri, PTT şubeleri ile otoyol ve köprü girişlerine kurulan PTT gişelerinin yanı sıra yollar üzerindeki dinlenme tesisleri ve benzin istasyonlarından alınabilecek. Yine PTT şubeleri başta olmak üzere kart satışı yapılan tüm noktalardan yükleme yapılabilecek. Ayrıca telefonlar aracılığıyla SMS yoluyla da yükleme mümkün olacak.



    OGS, KGS ve HGS Arasındaki Farklar Nelerdir?

    OGS; otoyol ve köprülerden duraklamadan yüzde 20 indirimli geçiş imkanı sağlar ancak alması zahmetli ve pahalıdır, 40 ila 60 lira bedelle alınır, banka hesabında sürekli para bulundurmak gerekir.

    KGS; gişelerde durmak gerekir, OGS ve HGS'ye göre yüzde 20 daha pahalıdır ancak kartını almak 1 lira ile 5 liraya mal olur, hesapta para bulundurmak gerekmez, yükleme yapmak son derece kolaydır.

    HGS; hızlı ve yüzde 20 indirimli geçiş imkanı sağlar, OGS'ye göre almak daha kolay ve ucuzdur, 5 ve 15 lira olmak üzere iki türü vardır, yükleme yapmak çok kolaydır.



    HGS'ye Geçildiğinde KGS Kartları Çöpe Mi Gidecek?

    Hayır. Karayolları Genel Müdürlüğü KGS gişelerinin bazılarını HGS gişesi yapacak. Ancak vatandaş, daha ucuz olan HGS’yi tercih ettiğinde yani KGS kullanımı çok azaldığında KGS kullanımdan kaldırılacak. O günden de daha önceden ilan edileceği için vatandaş mağduriyeti yaratılmayacak.



    HGS'ye Abone Olmanın Avantajları Nelerdir?

    HGS'ye üye olan sürücüler cezalı geçiş kategorisinde olmayan her geçişlerini %20 (yüzde yirmi) indirimli olarak yapacaklardır. HGS'de durmaksızın geçiş yapılmaktadır. Otoyollar ve boğaz köprüleri gişelerinde nakit ücret tahsilatı yapılmamakta olup, yalnızca HGS, OGS ve KGS ile geçiş sağlanmaktadır.



    Araç Sınıfları Nelerdir?

    Köprü ve otoyollarda araçlar 5 sınıf üzerinden ücretlendirilmektedir. Motosikletler 1. sınıf araç olarak HGS'ye abone olabilir. HGS sürücülerinin, araçlarının sınıflarına uygun HGS elektronik etiketi kullanmaları gerekmektedir. Aksi durumda, sınıf uyumsuzluğu süreklilik arz eden sürücülerin HGS hesapları kara listeye girecektir.

    1. Sınıf Araçlar:

    Aks aralığı (dingil mesafesi) 3.20 metre altında olan araçlar 1. sınıftır.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]


    2. Sınıf Araçlar:

    Aks aralığı (dingil mesafesi) 3.20 metre ve üzerinde olan her türlü 2 akslı araç 2. sınıftır.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]


    3. Sınıf Araçlar:

    Aks adedi (dingil sayısı) 3 olan her türlü araç 3. sınıftır.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]


    4. Sınıf Araçlar:

    Aks adedi (dingil sayısı) 4 veya 5 olan her türlü araç 4. sınıftır.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]


    5. Sınıf Araçlar:

    Aks adedi (dingil sayısı) 6 veya daha fazla olan her türlü araç 5. sınıftır.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]



    Ağır Vasıta Araçlara HGS Aboneliği Verilmesi:

    Ağır vasıta araçlar, maksimum aks (dingil) sayısına göre tek bir HGS etiketi alacaklardır. Geçiş sırasında dingil kaldırılırsa sistemde "Akıllı Sınıflandırma" çalışacak ve yere değen dingil sayısına göre otomatik ücretlendirme yapılacaktır.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]


    Resimde görülen kamyonun bankadan talep edeceği HGS cihazının sınıfı 3. sınıf olması gerekmektedir. Geçiş yapılırken araçta 3. sınıf HGS cihazı olmasına rağmen akslardan birinin kaldırılması halinde 2. sınıf ücreti tahsil edilecektir.



    Çekici ve Dorselerden Oluşan Ağır Vasıta Araçlara HGS Üyeliği Verilmesi:

    Tır türündeki araçlarda kullanılacak olan HGS cihazının çekici ve dorse ile birlikte kullanılabileceğinden; çekici ve dorsenin toplam maksimum aks adedine göre HGS cihazı bankadan talep edilmelidir. Bazı gerekli durumlarda aks kaldırarak yapılan geçişlerde sistemde "Akıllı Sınıf" sistemi sayesinde yere değmeyen aksın ücreti alınmayacaktır. Bu nedenle HGS kullanıcıların aracının maksimum dingil sayısına göre HGS cihazı almasında herhangi bir maddi kayıpları söz konusu değildir.

    HGS'yi kullanacak olan tüm çekicilere ait HGS etiketlerinin aktif bir şekilde çalışması, giriş/çıkış gişelerinden geçerken okunması ve BİP sinyalini vermesi gerekmektedir. HGS cihazı geçişlerde okunmuyor ise kesinlikle geçişlere devam edilmemelidir.

    Çekici ve dorseden oluşan araçlar için maksimum dingil sayısına göre tek bir HGS cihazı alınacak ve HGS cihazı çekici plakası üzerine kayıt edilecektir.

    Dorseler için ayrıca bir HGS cihazı alınmayacak, bankalar tarafından dorselerin plakalarına ayrı sanal hesaplar oluştularak Dorse plakalarının kaydı yapılacaktır. Bu sanal hesaplar dorseli geçişlerde sistemin HGS cihazını algılayamadığı durumlarda dorsenin cezalı ücrete maruz kalmaması için gerekli bulunmaktadır.

    Çekicilere bağlı olarak çalışan tüm dorse plakalarının sistemde kayıtlı olması ve sanal hesap açılması zorunludur.

    Sanal hesabı olmayan dorselerin HGS geçişlerinden dolayı oluşabilecek cezalardan kurumumuz sorumlu değildir.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]


    Resimde görülen aracın bankadan talep edeceği HGS cihazının sınıf 4. sınıf olması gerekmektedir. Araçta 4. sınıf HGS etiketi olmasına rağmen bir dingilini kaldırıp yapılan geçişte hesaptan 3. sınıf ücreti tahsil edilecektir. Yine araçta 4. sınıf HGS cihazı var iken iki aksın aynı anda kaldırılmış şekliyle geçilmesi halinde 2. sınıf geçiş ücreti tahsil edilecektir.


     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]


    Resimde görülen aracın bankadan talep edeceği HGS cihazının sınıfı 4. sınıf olması gerekmektedir. Yine araçta 4. sınıf HGS cihazı var iken iki aksın aynı anda kaldırılmış şekliyle geçilmesi halinde 3. sınıf geçiş ücreti tahsil edilecektir. Tırın sadece çekici olarak geçiş yapması durumunda 2. sınıf ücret tahsil edilecektir.

    Bu tür aracın sisteme plakasının kaydı sadece çekicinin üzerine yapılacaktır. Dorse plakaları için bankanın sanal HGS hesapları oluşturarak, bu hesabın plaka hanesine dorselerin plakalarını kayıtlanması yapılmalıdır. Bu durumda çekici ve dorse plakalarının sisteme kayıtlı olması sebebiyle HGS cihazının okunamadığı durumda çekici ya da dorse plakalarına kaçış cezası oluşmayacaktır.



    HGS Hesabında Yeterli Kredi Olması Gerekli Midir?

    HGS hesabında geçiş ücretini karşılayacak kredi bulundurulması zorunludur. Bu nedenle HGS hesaplarına Posta Çeki Hesabından veya PTTBonus Kredi Kartından otomatik ödeme talimatı verilmesi son derece önemlidir. Aksi durumda HGS hesap bakiyesinin sürekli olarak takip edilmesi gerekmektedir. HGS hesabında geçiş için yeterli bakiye bulunmadığı durumda sıfır bakiyenin altındaki hesaplar 7 gün içerisinde yeterli tutar hesaba yatırılmadığı takdirde PTT tarafından iptal edilerek tebligat işlemleri yapılacaktır. Yeterli bakiye olmadan yapılacak geçişler, yedi gün içerisinde hesaba yükleme yapılmaması durumunda 11 kat cezalı olacaktır.



    Hızlı Geçiş Şeritleri Hangi Gişe Alanlarında Bulunmaktadır?

    Hızlı Geçiş Şeritleri gişe alanlarında gişe üzerinde yer alan bilgi panosunda HGS yazılı ve saçak trafik ışığı yeşil yanan gişelerden geçiş yapılabilmektedir.



    HGS Etiket Montajı:

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]



    HGS Geçiş İhlali Sorgulama:

    https://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/violation.jsf



    Kaynaklar:

    http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=60128&rid=2

    https://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: dammak

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcornek

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    HGS çok uzun ömürlü olabilecek bir sistem değil. OGS ve KGS sahibi olanlar rahat olsun.

    Neden çok uzun ömürlü olmayacak diyorsunuz?

    sadece PTT'nin desteklediği, başka kimsenin üzerine düşmediği, çalışma mantığı olarak ogs'nin de çok gerisinde olan bir sistem. ne tübitak ne de aselsan tarafından destekleniyor. KGS veya OGS'ye rakip olabilecek bir teknoloji ya da sistem değil.

    Tam tersine...

    Bir 6 ay sonra hiç kimse KGS'yi hatırlamayacak bile...

    Hatta önümüzdeki yıl bugünlere geldiğimizde HGS yavaş yavaş OGS'nin de yerini alacaktır...

    Zira OGS ile sadece OGS gişelerinden geçilebilirken HGS ile bütün gişelerden geçilebiliyor olacak...







    ilk önce izmirde test edildi. hakkında hazırlanan rapor çok olumsuzdu. rafa kalkacaktı, tutturursak istanbulda tuttururuz diye istanbulda denemeye başladılar. burada da başarılı olamaz ise rafa kalkacak. OGS ve KGS tübitak veya aselsan tarafından geliştirilen desteklenen projeler. HGS için ikisi de destek vermedi. sadece ptt'nin önderliğinde yürütülüyor. siz işin operasyonel tarafını görmüyorsunuz.

    Dün televizyonda tartışılıyordu. Destek vermedi değil. Hükümet Aselsan'ı sallayıp elin gavuruna bu sistemi yaptırdı. Hem de bu işi hiç yapmamış bir firmaya. Birileri yine ekmek yedi galiba bu işten. Günah almak gibi olmasın ama güven kalmadı güven.

    http://blog.milliyet.com.tr/hgs--hizli-gecis-sistemi--ve-otoyol--kopru-ozellestirmesi/Blog/?BlogNo=377657
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: dammak

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcornek

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    HGS çok uzun ömürlü olabilecek bir sistem değil. OGS ve KGS sahibi olanlar rahat olsun.

    Neden çok uzun ömürlü olmayacak diyorsunuz?

    sadece PTT'nin desteklediği, başka kimsenin üzerine düşmediği, çalışma mantığı olarak ogs'nin de çok gerisinde olan bir sistem. ne tübitak ne de aselsan tarafından destekleniyor. KGS veya OGS'ye rakip olabilecek bir teknoloji ya da sistem değil.

    Tam tersine...

    Bir 6 ay sonra hiç kimse KGS'yi hatırlamayacak bile...

    Hatta önümüzdeki yıl bugünlere geldiğimizde HGS yavaş yavaş OGS'nin de yerini alacaktır...

    Zira OGS ile sadece OGS gişelerinden geçilebilirken HGS ile bütün gişelerden geçilebiliyor olacak...







    ilk önce izmirde test edildi. hakkında hazırlanan rapor çok olumsuzdu. rafa kalkacaktı, tutturursak istanbulda tuttururuz diye istanbulda denemeye başladılar. burada da başarılı olamaz ise rafa kalkacak. OGS ve KGS tübitak veya aselsan tarafından geliştirilen desteklenen projeler. HGS için ikisi de destek vermedi. sadece ptt'nin önderliğinde yürütülüyor. siz işin operasyonel tarafını görmüyorsunuz.

    Dün televizyonda tartışılıyordu. Destek vermedi değil. Hükümet Aselsan'ı sallayıp elin gavuruna bu sistemi yaptırdı. Hem de bu işi hiç yapmamış bir firmaya. Birileri yine ekmek yedi galiba bu işten. Günah almak gibi olmasın ama güven kalmadı güven.

    http://blog.milliyet.com.tr/hgs--hizli-gecis-sistemi--ve-otoyol--kopru-ozellestirmesi/Blog/?BlogNo=377657

    tam tersi kurumlar teknolojik destek vermediği için dışarıdan tecrübesiz birine yaptırıldı. PTT genel müdürü başbakanın yakın arkadaşı olduğu için iş onun yüzü suyu hürmetine gidiyor. kullanılan teknoloji çok eski ve demode.

    @dammak

    kgs çilesine ben de katılıyorum ama çözümün HGS olmadığını bu işle uğraşanların hepsi biliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cirm

    Bir arkadaş daha önce yazmıştı, siz Hızlı Geçiş Sistemi değil, Hatalı Geçiş Sistemi almışsınız...

    acaba Ulaştırma Bakanı hangisini kullanıyor?


    http://www.beyazgazete.com/video/anahaber/atv-4/2012/09/05/iste-hgs-kartlari-319288.html

    haber bilgi amaçlı ama konuyu bilmeden izleyen komedi sanır, şaka gibi bir ülkedeyiz.
  • Benimde her geçişimde kaçak geçiş uyarısı veriyor. Sirenler ötmeye başlıyor

    Web sitesinden baktım.

    HGS Aldığımdan bu yana 7 geçiş yapılmış. 4 ü cezalı, 3 ü normal geçiş gözüküyor.

    2,40 tl lik geçişe 5,50 kesmişler. Toplamda 13 TL kadar bir hata söz konusu.

    Bugün PTT ye gittim. Otoyol Plazası Giriş Düzeltme formu verdim.
    Ankara ya faxlayacağız ordan düzeltme yapılacak vs vs.
    15 gün içinde hesaba ilave olur dediler..

    Neyse HGS alırken içine 50 TL yükletmiştim. Bitsin İlk iş OGS alacağım inşallah.


    Link i de vereyim. Yanlışlık varsa siz de İtiraz edin paranızı bırakmayın arkadaşlar.

    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/document/giris_duzeltme.pdf
  • Ben nereye yapistiracagim anlamadim.

    Aynanin arka kismi isik ve yagmur sensoru tarafindan isgal edilmis, ustu ise siyah, alt kismi da cok asagida sanki?

    http://farm8.staticflickr.com/7207/6903063147_ae36bb8f37_b.jpg

    http://farm8.staticflickr.com/7049/6903074915_153804566c_b.jpg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tombfan

    Arkadaşlar malesef bende hayatımın hatasını yaptım HGS aldım. Çamlıca gişesinden giriş yaptım kartı okumadı kaçak geçiş alarmıda vermedi. Yani gişe arızalıydı. Çıkış yaparken yine HGS gişesinden bu sefer benden cezalı ücret kesti. Yani 11 katı kadar. Konuyla ilgili PTT ye mail attım cevap gelmedi, postanaye gittim biz sadece satarız hatalı geçişler bizi ilgilendirmez deyip şutladılar. Geçiş hatalarını düzelttirmek için nereye başvurmamız lazım? Sonuçta ortada kamera kayıtları var baktılarmı görürler zaten. Bakmazlarsa da zaten bir şekilde o kayıtlara ulaşıp onların bir tarafına sokacağım o kamerayı.

    Buradaki telefonlardan sorgulatin duzeltirler.

    http://uygulama.kgm.gov.tr/ihlal/Sayfalar/ihlal.aspx
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Bugün ilk kez denedim, önce hadımköy ardından mahmutbey gişelerden sorunsuz geçtim. Etiketi aynanın sağına yapıştırdığım için sola yakın geçtim gişeden.
    İçindeki bakiyeyi en kolay öğrenme yolu nedir ya da içinde kaç lira kaldığında sms ile uyarılıyor bilen var mı?



    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/index.jsf;jsessionid=A5492971456EE3604EAE01014A3C5FE7

    Üye olup öğrenebilirsiniz.

    OGS için kredi kartım olmamasından dolayı çekine çekine gidip HGS aldım (olumsuz yorumlar sebebiyle). Dün Boğaz Köprüsünden geçerken denedim sıkıntısız bir şekilde çalıştı üstte verdiğim adresten kontrol ettim hesap doğru. En soldan KGS gişelerine çapraz bir şekilde geçmeye çalışan arabaya çarpmamak için yavaş geçmek zorunda kaldım hızlı geçince (50-65) çalışıyor mu? sorusunun cevabı benim için henüz cevaplanmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Bugün ilk kez denedim, önce hadımköy ardından mahmutbey gişelerden sorunsuz geçtim. Etiketi aynanın sağına yapıştırdığım için sola yakın geçtim gişeden.
    İçindeki bakiyeyi en kolay öğrenme yolu nedir ya da içinde kaç lira kaldığında sms ile uyarılıyor bilen var mı?



    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/index.jsf;jsessionid=A5492971456EE3604EAE01014A3C5FE7

    Üye olup öğrenebilirsiniz.

    OGS için kredi kartım olmamasından dolayı çekine çekine gidip HGS aldım (olumsuz yorumlar sebebiyle). Dün Boğaz Köprüsünden geçerken denedim sıkıntısız bir şekilde çalıştı üstte verdiğim adresten kontrol ettim hesap doğru. En soldan KGS gişelerine çapraz bir şekilde geçmeye çalışan arabaya çarpmamak için yavaş geçmek zorunda kaldım hızlı geçince (50-65) çalışıyor mu? sorusunun cevabı benim için henüz cevaplanmadı.

    Sorun yaşamamak için ben de yavaş geçtim ve okudu. HGS müşteri hizmetlerine üye olamadım "Bu mail adresine kayıtlı banka hesabı bulunamamıştır" diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Bugün ilk kez denedim, önce hadımköy ardından mahmutbey gişelerden sorunsuz geçtim. Etiketi aynanın sağına yapıştırdığım için sola yakın geçtim gişeden.
    İçindeki bakiyeyi en kolay öğrenme yolu nedir ya da içinde kaç lira kaldığında sms ile uyarılıyor bilen var mı?



    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/index.jsf;jsessionid=A5492971456EE3604EAE01014A3C5FE7

    Üye olup öğrenebilirsiniz.

    OGS için kredi kartım olmamasından dolayı çekine çekine gidip HGS aldım (olumsuz yorumlar sebebiyle). Dün Boğaz Köprüsünden geçerken denedim sıkıntısız bir şekilde çalıştı üstte verdiğim adresten kontrol ettim hesap doğru. En soldan KGS gişelerine çapraz bir şekilde geçmeye çalışan arabaya çarpmamak için yavaş geçmek zorunda kaldım hızlı geçince (50-65) çalışıyor mu? sorusunun cevabı benim için henüz cevaplanmadı.

    Sorun yaşamamak için ben de yavaş geçtim ve okudu. HGS müşteri hizmetlerine üye olamadım "Bu mail adresine kayıtlı banka hesabı bulunamamıştır" diyor.

    Bunu deneyin

    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/register.jsf;jsessionid=7E4A3A8F2CFE0880947CFC11D91A95C1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Bugün ilk kez denedim, önce hadımköy ardından mahmutbey gişelerden sorunsuz geçtim. Etiketi aynanın sağına yapıştırdığım için sola yakın geçtim gişeden.
    İçindeki bakiyeyi en kolay öğrenme yolu nedir ya da içinde kaç lira kaldığında sms ile uyarılıyor bilen var mı?



    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/index.jsf;jsessionid=A5492971456EE3604EAE01014A3C5FE7

    Üye olup öğrenebilirsiniz.

    OGS için kredi kartım olmamasından dolayı çekine çekine gidip HGS aldım (olumsuz yorumlar sebebiyle). Dün Boğaz Köprüsünden geçerken denedim sıkıntısız bir şekilde çalıştı üstte verdiğim adresten kontrol ettim hesap doğru. En soldan KGS gişelerine çapraz bir şekilde geçmeye çalışan arabaya çarpmamak için yavaş geçmek zorunda kaldım hızlı geçince (50-65) çalışıyor mu? sorusunun cevabı benim için henüz cevaplanmadı.

    Sorun yaşamamak için ben de yavaş geçtim ve okudu. HGS müşteri hizmetlerine üye olamadım "Bu mail adresine kayıtlı banka hesabı bulunamamıştır" diyor.

    Bunu deneyin

    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/register.jsf;jsessionid=7E4A3A8F2CFE0880947CFC11D91A95C1

    Teşekürler ama olmuyor.

    Hata
    Sistemde üzerinize kayıtlı bir banka hesabı bulunamamıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Bugün ilk kez denedim, önce hadımköy ardından mahmutbey gişelerden sorunsuz geçtim. Etiketi aynanın sağına yapıştırdığım için sola yakın geçtim gişeden.
    İçindeki bakiyeyi en kolay öğrenme yolu nedir ya da içinde kaç lira kaldığında sms ile uyarılıyor bilen var mı?



    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/index.jsf;jsessionid=A5492971456EE3604EAE01014A3C5FE7

    Üye olup öğrenebilirsiniz.

    OGS için kredi kartım olmamasından dolayı çekine çekine gidip HGS aldım (olumsuz yorumlar sebebiyle). Dün Boğaz Köprüsünden geçerken denedim sıkıntısız bir şekilde çalıştı üstte verdiğim adresten kontrol ettim hesap doğru. En soldan KGS gişelerine çapraz bir şekilde geçmeye çalışan arabaya çarpmamak için yavaş geçmek zorunda kaldım hızlı geçince (50-65) çalışıyor mu? sorusunun cevabı benim için henüz cevaplanmadı.

    Sorun yaşamamak için ben de yavaş geçtim ve okudu. HGS müşteri hizmetlerine üye olamadım "Bu mail adresine kayıtlı banka hesabı bulunamamıştır" diyor.

    Bunu deneyin

    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/register.jsf;jsessionid=7E4A3A8F2CFE0880947CFC11D91A95C1

    Teşekürler ama olmuyor.

    Hata
    Sistemde üzerinize kayıtlı bir banka hesabı bulunamamıştır.


    Ürünü kimin kimlik numarasıyla aldıysanız onunla kaydolmanız gerekiyor ruhsattaki ile işlemi yapan farklımıydı ? Anlık arıza olabilir bakiye kontrolü sorunsuz çalışıyor normalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: analizz

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: cave_mann

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Bugün ilk kez denedim, önce hadımköy ardından mahmutbey gişelerden sorunsuz geçtim. Etiketi aynanın sağına yapıştırdığım için sola yakın geçtim gişeden.
    İçindeki bakiyeyi en kolay öğrenme yolu nedir ya da içinde kaç lira kaldığında sms ile uyarılıyor bilen var mı?



    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/index.jsf;jsessionid=A5492971456EE3604EAE01014A3C5FE7

    Üye olup öğrenebilirsiniz.

    OGS için kredi kartım olmamasından dolayı çekine çekine gidip HGS aldım (olumsuz yorumlar sebebiyle). Dün Boğaz Köprüsünden geçerken denedim sıkıntısız bir şekilde çalıştı üstte verdiğim adresten kontrol ettim hesap doğru. En soldan KGS gişelerine çapraz bir şekilde geçmeye çalışan arabaya çarpmamak için yavaş geçmek zorunda kaldım hızlı geçince (50-65) çalışıyor mu? sorusunun cevabı benim için henüz cevaplanmadı.

    Sorun yaşamamak için ben de yavaş geçtim ve okudu. HGS müşteri hizmetlerine üye olamadım "Bu mail adresine kayıtlı banka hesabı bulunamamıştır" diyor.

    Bunu deneyin

    http://hgsmusteri.ptt.gov.tr/bosCSC/register.jsf;jsessionid=7E4A3A8F2CFE0880947CFC11D91A95C1

    Teşekürler ama olmuyor.

    Hata
    Sistemde üzerinize kayıtlı bir banka hesabı bulunamamıştır.


    Ürünü kimin kimlik numarasıyla aldıysanız onunla kaydolmanız gerekiyor ruhsattaki ile işlemi yapan farklımıydı ? Anlık arıza olabilir bakiye kontrolü sorunsuz çalışıyor normalde

    HGS'yi kendi kimliğimle aldım, sisteme de kendi kimlik numaramı yazıyorum ancak olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim

    şimdi daha fazla sorarsam bana kızacaklardır o nedenle buradan sormayayım

    belliki biraz teknolojiden uzak kalmışım ,radyo frekans sistemiyle çalışmasını anladım da hala batarya olmadığı halde sinyal göndermesi işini tam çözemedim

    anlatılanlardan bir şekilde uzaktan voltaj yüklemesi gibi bir durum olduğu kanaati oluştu ,yani statik elektriklenme gibi voltaj yüklemesi neticesi kartın iletişime geçtiği ve verici -alıcı şeklinde iletişim sağlanıyor galiba

    neyse asıl konu nasıl çalıştığı değil hgs nedir,nerden alınır,nasıl yüklenir ? tabi birde eski kartlarda olan bakiyeleri bu karta aktarabilecekmiyiz ?

    Anladığım kadarıyla RFID sistemini kullanıyor.
    Dışarıdan ne zaman uyaran bir sinyal alırsa uyarılıp o da karşı bir sinyal atıyor.

    İzmirdeki kentkart, Bursadaki bukart (otobüs kartları) da aynı mantıkta çalışıyor, merak ediyorsanız onları araştırabilirsiniz

    http://tr.wikipedia.org/wiki/RFID
    Linkte bahsedilen pasif rfid etiketi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiNaPSiS -- 24 Kasım 2012; 17:31:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SiNaPSiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim

    şimdi daha fazla sorarsam bana kızacaklardır o nedenle buradan sormayayım

    belliki biraz teknolojiden uzak kalmışım ,radyo frekans sistemiyle çalışmasını anladım da hala batarya olmadığı halde sinyal göndermesi işini tam çözemedim

    anlatılanlardan bir şekilde uzaktan voltaj yüklemesi gibi bir durum olduğu kanaati oluştu ,yani statik elektriklenme gibi voltaj yüklemesi neticesi kartın iletişime geçtiği ve verici -alıcı şeklinde iletişim sağlanıyor galiba

    neyse asıl konu nasıl çalıştığı değil hgs nedir,nerden alınır,nasıl yüklenir ? tabi birde eski kartlarda olan bakiyeleri bu karta aktarabilecekmiyiz ?

    Anladığım kadarıyla RFID sistemini kullanıyor.
    Dışarıdan ne zaman uyaran bir sinyal alırsa uyarılıp o da karşı bir sinyal atıyor.

    İzmirdeki kentkart, Bursadaki bukart (otobüs kartları) da aynı mantıkta çalışıyor, merak ediyorsanız onları araştırabilirsiniz

    http://tr.wikipedia.org/wiki/RFID
    Linkte bahsedilen pasif rfid etiketi

    bilgi için teşekkürler hocam

    hem verdiğiniz linkten hemde başka yerlerden inceledim ve anlayabildiğim kadarıyla yukarıda da bahsettiğim gibi verici cihazın bizdeki karta bir şekilde yükleme yaparak ve aldığı bu güçle bilgileri kıyas yapıyor

    radyo frekans sistemiyle çalıştığına göre burada en önemli etken antenlerin birbirini görmesi çok önem arz ediyor ,sinyali kesecek / perde oluşturacak bir etken olmadığı sürece çok uzaklardan bile çalışacağı kesin

    işte bu nedenle etiketi yapıştıracağımız yer önemli oluyormuş bunu anladım ,ilerleyen dönemde çok daha iyi olacağı görülüyor

    şimdi aklıma bir soru daha geldi :)

    peki bir sinyal kesici kullanılsa o zaman bu sistem sapıtabilirmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: SiNaPSiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim

    şimdi daha fazla sorarsam bana kızacaklardır o nedenle buradan sormayayım

    belliki biraz teknolojiden uzak kalmışım ,radyo frekans sistemiyle çalışmasını anladım da hala batarya olmadığı halde sinyal göndermesi işini tam çözemedim

    anlatılanlardan bir şekilde uzaktan voltaj yüklemesi gibi bir durum olduğu kanaati oluştu ,yani statik elektriklenme gibi voltaj yüklemesi neticesi kartın iletişime geçtiği ve verici -alıcı şeklinde iletişim sağlanıyor galiba

    neyse asıl konu nasıl çalıştığı değil hgs nedir,nerden alınır,nasıl yüklenir ? tabi birde eski kartlarda olan bakiyeleri bu karta aktarabilecekmiyiz ?

    Anladığım kadarıyla RFID sistemini kullanıyor.
    Dışarıdan ne zaman uyaran bir sinyal alırsa uyarılıp o da karşı bir sinyal atıyor.

    İzmirdeki kentkart, Bursadaki bukart (otobüs kartları) da aynı mantıkta çalışıyor, merak ediyorsanız onları araştırabilirsiniz

    http://tr.wikipedia.org/wiki/RFID
    Linkte bahsedilen pasif rfid etiketi

    bilgi için teşekkürler hocam

    hem verdiğiniz linkten hemde başka yerlerden inceledim ve anlayabildiğim kadarıyla yukarıda da bahsettiğim gibi verici cihazın bizdeki karta bir şekilde yükleme yaparak ve aldığı bu güçle bilgileri kıyas yapıyor

    radyo frekans sistemiyle çalıştığına göre burada en önemli etken antenlerin birbirini görmesi çok önem arz ediyor ,sinyali kesecek / perde oluşturacak bir etken olmadığı sürece çok uzaklardan bile çalışacağı kesin

    işte bu nedenle etiketi yapıştıracağımız yer önemli oluyormuş bunu anladım ,ilerleyen dönemde çok daha iyi olacağı görülüyor

    şimdi aklıma bir soru daha geldi :)

    peki bir sinyal kesici kullanılsa o zaman bu sistem sapıtabilirmi ?

    Muhtemelen sapıtır
    Ben bursada otobüslerde kullanıyordum bunu, 20 cmden falan çekiyordu. Aynı şekilde VISA Paywave ve Mastercard Paypass sistemleri de var.
    Mesafeyi ayarlayabiliyorlar sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiNaPSiS -- 24 Kasım 2012; 18:33:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414


    bence sen aklına takılanları
    sistemi kuran
    TETAŞ Grup Şirketi Cyclops Teknoloji A.Ş ye sor


    http://www.cyclops.com.tr/Haberler.aspx?name=199
    http://www.cyclops.com.tr/UrunlerCozumler.aspx?name=171
    http://www.cyclops.com.tr/IletisimForm.aspx 0 212 866 94 50
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414


    bence sen aklına takılanları
    sistemi kuran
    TETAŞ Grup Şirketi Cyclops Teknoloji A.Ş ye sor


    http://www.cyclops.com.tr/Haberler.aspx?name=199
    http://www.cyclops.com.tr/UrunlerCozumler.aspx?name=171
    http://www.cyclops.com.tr/IletisimForm.aspx 0 212 866 94 50

    beni işe almazlarsa tüm sırlarını açığa çıkartırım


    yok hocam ben öğreneceğimi öğrendim ,zaten bizi ilgilendiren kısmı nasıl alıp,kullanacağımız gerisini onlar düşünsün
  • Az önce Hadımköy gişesinden çıkış yaptım ve 7,25 TL ücret kesildiğini gördüm. Google'da "HGS 7,25 TL" yazınca bu başlık ilk sırada çıktı ve girdim. Daha sonrahttp://hgsmusteri.ptt.gov.tr/ adresine girerek üye kaydı yaptım. Bu sitede tüm HGS hesap dökümünüzü ve bakiyenizi görebiliyorsunuz. Garip bir şekilde benim 7,25 TL gördüğüm ücret sitede 1,40 görünüyor ve bakiyem de doğru. Resimdeki tabloda en üst satırdaki geçiş. Duruma bir anlam veremedim? Pazartesi PTT'ye gidip bir soracağım.

     HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) [Ana Konu]
  • bugün 5 TL etiket + 30 TL dolum parası vererek aldım
    kart tipi olanı sordum
    görevli bana kart tipi olanlar kgs gibi okutmalı olacak
    sistemi hazır değil dedi
    durup okutmak için bekleyen olduğu zaman hızlı geçişin bir anlamı kalmayacağını düşündüğümden
    görevlinin söyledikleri beni tatmin etmedi
    kartlı sistemde muhtemelen kartı cama tutup geçiliyordur
    ancak kart satmamak için ellerinden geleni yapıyorlar gibi

    firmanın sitesinden bir bilgi ve video
    İzmir`de, trafiğe kapalı özel yarış pistinde,
    özel araçlar ile yapmış olduğumuz hız testlerinde,
    HGS `nin 195 km/h hızda bile başarılı şekilde çalıştığını test ederek göstermiş olduk.

    HGS Hızlı Testhttp://www.cyclops.com.tr/videoGaleri/2.html
    HGS Lamborghini Hız Testihttp://www.cyclops.com.tr/videoGaleri/3.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 11 Aralık 2012; 18:21:20 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.