Şimdi Ara

LPG DÖNÜŞÜMÜNDE YAPILMASI GEREKENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
4
Favori
5.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tekrar selamlar. şimdilik mesleğimi bırakmama rağmen, ustalarımıza bu sanal ortamda bir şeyler kazandırabilirsem ne mutlu bana. HEPİNİZİN ELLERİNE ve TECRÜBELERİNE SAĞLIK.
    (NE KADAR BİLİYORSAN BİL, KARŞINDAKİ İNSANDAN ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VARDIR)
    (BİLGİ PAYLAŞILDIKCA DEĞER KAZANIR)
    (PIRLANTANIN DEĞERİ ARTTIKCA, SAHİPLERİ AZALIR)
    (NE KADAR BİLİYORSAN BİL, KARŞINDAKİ İNSANIN ANLAYACAĞI KADARDIR)
    evet, gelelim konumuza. lpg dönüşümü yapan ustalarımızın gözünden kaçanlara, bir kaç saat süren, yüzeysel olan lpg dönüşümündeki yapamadıklarına...
    AŞAĞIDA BELİRTECEĞİM BİLGİLER, UNIVERSAL dir. yani lpg dönüşüm kitinin markası ne olursa olsun, montajın kendi özdesi dir. İşçiliğin kendisidir...
    1- REGÜLATÖR, RADYATÖR SEVİYESİNİN ALTINDA OLMAK ZORUNDA...
    2- LPG TANKI (simit tank) ŞAMANDIRASI ARACIN ÖNÜNE BAKACAK ŞEKİLDE, ŞAMANDIRA İÇ MEKANİZMASI ARACIN ARKASINA BAKACAK ŞEKİLDE MONTAJLANMALIDIR.
    3- LPG ENJEKTÖRLERİNİN TÜM HORTUMLARI, AYNI UZUNLUKTA OLMALIDIR. ( 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12) enjektör çıkış hortumları
    4- MANİFOLT KESİNLİKLE SÖKÜLMELİ, ÇAPAKLAR İÇERİYE KESİNLİKLE DÜŞMEMELİ. (gresli matkap, elektrik süpürgesi, vestanavuz hortumundan içeriye hava tutulması, boş işler bunlar) içeriye düşen çapaklar, yanma yüzeyini çizerek, aracın kompresyon oranını düşürebilir, performansını etkileyebilir, yağ yakışını arttırabilir ( derin çizilmeler olursa) ve subabın oturduğu yuvayı zedeleyebilir...
    5- MANİFOLTLAR ARACIN MOTOR YAPISINA GÖRE (alüminyum blok, döküm blok, magnezyum subap, çelik alüminyum subap vs) İLLA da BENZİN ENJEKTÖRÜNÜN TAM DA DİBİNDEN DELİNEMEZ. BİR ÇOK USTAMIZIN BİLDİĞİ YANLIŞ BİLGİ. HARARET ISI ARTIŞLARINI GÖRMEMEZLİKTEN GELEMEYİZ. 15 DK da AÇAN FAN SİSTEMİ, 5 ve ALTINDAKİ SÜRELERDE AÇMAYA BAŞLAR. subap yanmalar, yanma odalarında deforme olmaları, su kaynatmalar, bunların altında yatan yüzdesi her ne kadar düşük bir ihtimal de olsa önemsememiz gerekmektedir... (BU BİLGİLER MAKİNE TEKNİĞİNE GİRMEKTEDİR)
    6- ECU KONTAK ELEKTİRİĞİ KESİNLİKLE SİGAORTALIKTAN ALINMALIDIR. VE SONRASINDA, OHM ÖLÇER İLE MARŞA BASARAK ORTALAMA 10 VOLTUN ALTINA DÜŞMEDİĞİNDEN EMİN OLMAMIZ GEREKMEKTEDİR...
    7- ENJEKTÖR SIRALAMASI KESİNLİKLE ATEŞLEME SIRALAMASINA UYGUN OLARAK BAĞLANMALIDIR. FRANSIZ ARAÇLARININ BAZILARINDA ATEŞLEME SIRALAMASI TERSTİR. BUNA DİKKAT EDİLMELİDİR. ( BU ARADA FRANSIZ ARAÇLARINDA VE OPEL MOTORLARINDA KONTAK ELEKTRİĞİ KESİNLİKLE ENJEKTÖRDEN ALINMALIDIR)
    8- REGÜLATÖR VAKUM ÇIKIŞI KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE GAZ KELEBEĞİNİN ALTINDAN, ARKASINDAN ALINMALIDIR. KESİNLİKLE...
    9- ARKADAN GELEN SELENOİD KABLOSUNA, YADA ŞAMANDIRA İÇİ SELONOİD KABLOSUNA (hangisini uygun görürseniz, ben simit tanklara şamandıraya, silindir tanklara ön taraftan 10 A sigorta bağlıyordum) KESİNLİKLE SİGORTA BAĞLANMALIDIR...
    10- KONTAK ELEKTRİĞİNE BİLE 10 A SİGORTA ZORUNLUDUR. (bazı sistemlerin kendisinde var zaten)
    11- TÜM BAĞLANTILARDA LEHİM MUHAKKAK OLMALIDIR. LEHİMSİZ MONTAJ KABUL EDİLEMEZ...
    12- MONTAJA BAŞLAMADAN ARACIN AKÜ BAĞLANTILARINI KESİNLİKLE AYIRMALIYIZ. ( bu maddeyi ben şahsen yapıyorum, araç sahibiyle teyip kodu ile ilgili bilgi paylaşımı yapıyorum. bazı araçlarda camlar kesintili çalışıyor, kontak açıp 4 cam oto tuşlarına aynı anda 20 sn basarak programlayabiliyoruz. ustalarımın çoğu bu uygulamayı bilir zaten...)
    13- ECU TESİSATI ALTA GELECEK ŞEKİLDE KONUMLANDIRILMALI, AKÜ VE ATEŞLEME SİSTEMİNDEN UZAK TUTULMALI (manyetik alan, sinyalizasyon ve veri akışı hataları), EKZOST SİSTEMİNE YAKIN OLMAMALIDIR (yüksek ısı içeriye zarar verir. hatta bazı marka ecu lar ısınınca araç geç çalışır yada çok ısınırsa hiş çalışmaz)
    14- LPG TANK MONTAJI YAPILIRKEN KESİNLİKLE DELİNEN YERLERİ BOYAMALIYIZ. LPG BORU BACALARINA KESİNLİKLE ŞEFFAF SİLİKON SIKMALIYIZ.
    15- SU HORTUMU BAĞLANTILARI OLAN SU T lerine DEMİR OLSUN TEFLON PLASTİK OLSUN SİYAH SIVI CONTA SÜRÜLEREK KELEPÇELENMELİDİR...
    16- LPG KALİBRASYONU YAPILIRKEN TANK TAM DOLU OLMALIDIR. MUHAKKAK YOL TESTİNE OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞERLERİNİ GÖZLEMLEYEREK, EKSTRA TEST CİHAZI BAĞLAYARAK ÇIKILMALIDIR. AYNI ORTAMDA BU KEZ, FARLAR AÇIK, KLİMA AÇIK VE KESİNLİKLE CAM REZİSTANSI AÇIK TEKRAR YOL AYARLARI KONTROL EDİLMEİDİR...
    MONTAJIMIZ BİTMİŞTİR, İYİ GÜNLERDE KULLANIN İNŞALLAH:)
    kalın sağlıcakla. ha bu arada, turbo ve kompressor beslemeli motorlarda şahsi bazı detaylarım var. ARKASI YARIN...







  • SEVGİLİ OKURUM, YUKARIDA BELİRTTİĞİM 7. MADDEDEKİ KONTAK ELEKTRİĞİ ENJEKTÖRDEN ALINMAMALIDIR OLUCAKTIR. ÖZÜR DİLİYORUM...
  • LPG montajı gerçekten hassas işmiş. Bilgilendirme çok teşekkür ederim.
    Ayrıca turbolu ve kompsörlü aracım var, yazınızın devamını merak ve heyecan ile bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HERKESE SELAMLAR...
    GELELİM TURBO VE KOMPRESSORLÜ ARAÇLARA...
    BURDA STANDART MONTAJIN YANI SIRA, EZBER BOZAN BAZI İNCE İŞLER VAR, TABİKİ ARAÇ MODELİNE GÖRE DEĞİŞMEKTE. MESELA...
    MERCEDES C200 KOMPRESSOR, ANCAK HP ORANLARI ÖNEMLİ DEMEK İSTİYORUM. 192 HP DİYEN VAR, 180 HP DİYEN VAR, VARDA VAR. MESELA KIRMIZI KOMPRESSOR MOTORLU OLANLAR GÜÇLÜ MOTOR, VE 2.0 LİTRE 200 HP ye YAKIN. STANDART BLOK RENKLİ OLAN 2.0 LİTRE MOTORLAR ORTALAMA 180 HP, SONRA VERGİLENDİRMELER İÇİN C VE E CLASSE de 1.8 ÇIKARTTILAR. 164 HP. sonra C KASA da 180 KOMPRESSOR e 1.6 156 hp motor yerleştirdiler. 164 hp için bazı siteler 161 hp gibi bilgilerde var. 156 hp için, 154 ve 151 hp gibi bilgiler de var... net bilgiye tam bende sahip değilim hp konusunda, bilgilerim yanlışsa özür diliyorum
    Gelelim konumuza, HANGİ ARAÇ, HANGİ MARKA KİT...
    VOLVO S 60 T5 2.3, KİT İSE BRC.
    REGÜLATÖR SİYAH KARE OLAN REGÜLATÖR TAKILMALI, BASINÇ RELANTİ DEVRİNDE 1.8 BAR OLMALI
    ENJEKTÖR SARI STİCKER lı OLAN TAKILMALI, HORTUMLAR AYNI UZUNLUKTA VE BENZİN ENJEKTÖRÜNE EN YAKIN NOKTADAN, ENJEKTÖR HORTUMLARIDA EN YAKIN YERE MONTAJLANARAK UYGULAMA YAPILMALIDIR
    GAZ KESİCİ İLE REGÜLATÖR ARASINDA 8 MM BAKIR BORU, ORTALAMA 5 TUR KANGAL OLACAK ŞEKİLDE UYGULAM YAPILMALIDIR
    GAZ FİLİTRESİ BRC nin YAĞ FİLİTRESİNE BENZER OLAN dan UYGULANMALIDIR
    ALT BORU MUHAKKAK 8 MM OLMALI, GAZ KESİCİYE BAĞLANMADAN YİNE EN AZ 2 TUR KANGAL YAPILARAK UYGULANMALIDIR
    OBD UYGULAMASI KESİNLİKLE BAĞLANMALIDIR
    YOL TESTİNE ÇIKARKEN DEPO FUL OLUP, KULLANICI KİCK DOWN, RED LINE GİBİ AGRESİFCE KULLANIŞLARI DENEMELİDİR. ÖZELLİKLE, ORTALAMA 160 İLE 230 240 KM ARALARINDA GAZ PEDALINI TAM BASIP TAM BIRAKIP, ORTALAMA 2 SANİYE GİBİ KISA BİR SÜREDE TEKRAR ASILMALI, HATTA KİCK DOWN A BASILMALIDIR. TURBO nun O ANDAKİ DOLDURMA POZİSYONU, REGÜLATÖR ün ANİ DÜŞÜŞLERİ İNCELENMELİDİR
    YAĞLAMA SİSTEMİ KESİNLİKLE TAKILMALIDIR
    PROGRAMSAL VERİLERDE ÇOK ÖNEMLİ TABİ. ARACIN O SÜRATLERDEKİ max inj süreleri yeterlimi lpg de...
    Bu aracı ve bu kit markasını boşuna mı örnek verdim:) ne çektim o arabadan. sadece 220 230 km süratlerde gaza basıp bırakınca benzine atması, onu yaparsın bu sefer 240 250 260 km hızlarda sessizce benzine geçmesi, rolling de sessizce benzin gaz yapması:):) çözdük çözmesine, bende 2 gün kafa patlattım...
    DAHA NE MARKA VE MODELLER... JAGUAR SUPERCHARGER mı DERSİNİZ, ÇİFT TURBO Bİ TURBO AUDİ Mİ DERSİNİZ, VOLVO S80 T6 ÇİFT TURBO MU DERSİNİZ DAHA HATIRLAYAMADIĞIM BİR ÇOK ARAÇ VARDIR. 12 SİLİNDİR 600 SEL, BMW 750 İL, 12 SİLİNDİR...
    SİZE BİR SIR VERMEMİ İSTERMİSİNİZ, ATMOSFERİK MOTORLAR PEK SEÇMİYOR ANCAK, YÜKSEK BASINÇLI BESLEMELİ ARAÇLARA MUHAKKAK VALTEK TİPİ ENJEKTÖR KESİNLİKLE TAVSİYE ETMİYORUM. BELKİ BEN YAPAMAMIŞIMDIR, TECRÜBEM YOKTUR, BİLGİM YETERSİZDİR, SAYGI DUYARIM, AÇIKCASI BEN TAM VERİM VE RANDUMAN ALAMADIM. DEBİ AYARLARINI BİR SÜRE SONRA BOZMASI, ORTALAMA 5000 rpm den SONRA BAZEN DİREK AÇMASI... beni tatmin edemedi açıkcası...
    SİZ DEĞERLİ DH ÜYELERİMİZ, YÜKSEK MOTORLU ARAÇLARDA MARKA VE KİT BİLGİLERİ EDİNMEK İSTERSENİZ ELİMDEN GELDİĞİNCE YARDIMCI OLURUM...
    şimdi valtek tipi sistem montajı yapan bazı ustalarımız, ben şunu yaptım ben bunu yaptım sıkıntı yok diyebilirler. inşallah benzin takviyesiz, örnek ( 15 ms' de 2 ms 3ms benzin takviyesi) yapmadan başarabilmişlerdir. relanti devrine geri dönüşlerde yine benzin takviyesi yada benzine geçmesi gibi...
    BU ARADA AKLIMA GELMİŞKEN İTALYAN YAZILIMLARININ ÇOĞUNDA, (ÇOĞUNU ZATEN TEK BİR FİRMA YAPIYOR) ENJEKTÖR YAPILARINA GÖRE, ORTALAMA 5000 rpm 5500 RPM DEN SONRA BENZİNE GEÇİYOR YA DA TAKVİYE YAPIYOR. BEN BİZZAT BİRÇOK MARKANIN YAZILIMINI YAPAN FİRMA YETKİLİSİ İLE GÖRÜŞTÜM. (AEB YETKİLİSİ) SORDUĞUM SORU ŞUYDU;
    müşterilerimiz lpg kullanırken benzin eksilmesinden ötürü şikayetci oluyorlar, bizim göremediğimiz belli devirlerden sonra, ya da belli aralıklarda benzine geçme durumu söz konusumu programlarınızda?
    aldığım cevap ise hayli şaşırtıcıydı,
    ince bir kahkaha ile, 'siz türkler:) evet benzin göndermekte programımız, ancak bu gizli olarak gerçekleşmekte, bayilerimizle bu bilgiyi paylaşamayız' demiş, tercüme eden arkadaşımız bana böyle söyledi...
    neyse konumuza dönelim. kıssadan hisse,
    GÜÇLÜ MOTORA, GÜÇLÜ REGÜLATÖR VE GÜÇLÜ ENJEKTÖR ŞART...
    KALIN SAĞLICAKLA...




  • Merhabalar Sn. Ustam;
    Tiguan 1.4Tsi kompresor+turbo 4x4 150ps aracıma hangi kiti önerirsiniz?
    Motor kodu: CAVA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DONANIM HABER YETKİLİLERİ, LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIĞINI SANAN USTALARIMIZ BAŞLIKLI KONUMU, YAZILARIMI SİLMİŞLER. BİR BİLDİKLERİ VARDIR HERHALDE...
    SORUNUZA ŞİMDİLİK PEK CEVAP YAZACAK DURUMUM YOK. YAZMIŞ OLDUĞUM GERÇEKLERDEN BAZILARI RAHATSIZLANDI HERHALDE, BENDE ŞİMDİ İÇİMDEN GELMEDEN BİŞEYLER YAZMAK İSTEMİYORUM. SAKIN BENİ YANLIŞ ANLAMAYIN. HEVES BIRAKMADILAR ANLAYACAĞINIZ BENDE. KUSURUMA BAKMAYIN, ÇOK ÖZÜR DİLİYORUM...
  • foruma ilk girdiğimizde bizde aynı şekilde uzaklaştımadan tut başlıkların silinmesine kadar şeyler yaşadık.. ama bildiğimden şaşmadım.. ve hep gerçekleri saygı ve sevgi çerçevesinde paylaştım.. bende rıxa kardeşimizin tek suçu burda sadece yazıları büyük harfle yapmasıdır..

    rıza kardeşim yazılarını küçük harfle yapsan daha uygun.. hem etik değil hemde forum kurallarına uymuyo hemde yüksek sesle bağırma lanze ediliyor..
  • tamam ustacım benim doğrudur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    ...

    Sn. Ustam, tüm yazılarınız duruyor!
    Yukarıdaki sorumuda cevaplarsanız sevinirim.
    SAYGILAR...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomeri -- 14 Eylül 2012; 0:11:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • durmuyor...
  • Küçük karakterle yazınız lütfen.

    Mesaj yazmasakta takipteyiz.

    Sanayici esnafının aşağı seviye yüzünü sayenizde birkez daha diniyoruz...

    Acı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    tekrar selamlar. şimdilik mesleğimi bırakmama rağmen, ustalarımıza bu sanal ortamda bir şeyler kazandırabilirsem ne mutlu bana. HEPİNİZİN ELLERİNE ve TECRÜBELERİNE SAĞLIK.
    (NE KADAR BİLİYORSAN BİL, KARŞINDAKİ İNSANDAN ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VARDIR)
    (BİLGİ PAYLAŞILDIKCA DEĞER KAZANIR)
    (PIRLANTANIN DEĞERİ ARTTIKCA, SAHİPLERİ AZALIR)
    (NE KADAR BİLİYORSAN BİL, KARŞINDAKİ İNSANIN ANLAYACAĞI KADARDIR)
    evet, gelelim konumuza. lpg dönüşümü yapan ustalarımızın gözünden kaçanlara, bir kaç saat süren, yüzeysel olan lpg dönüşümündeki yapamadıklarına...
    AŞAĞIDA BELİRTECEĞİM BİLGİLER, UNIVERSAL dir. yani lpg dönüşüm kitinin markası ne olursa olsun, montajın kendi özdesi dir. İşçiliğin kendisidir...
    1- REGÜLATÖR, RADYATÖR SEVİYESİNİN ALTINDA OLMAK ZORUNDA...
    2- LPG TANKI (simit tank) ŞAMANDIRASI ARACIN ÖNÜNE BAKACAK ŞEKİLDE, ŞAMANDIRA İÇ MEKANİZMASI ARACIN ARKASINA BAKACAK ŞEKİLDE MONTAJLANMALIDIR.
    3- LPG ENJEKTÖRLERİNİN TÜM HORTUMLARI, AYNI UZUNLUKTA OLMALIDIR. ( 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12) enjektör çıkış hortumları
    4- MANİFOLT KESİNLİKLE SÖKÜLMELİ, ÇAPAKLAR İÇERİYE KESİNLİKLE DÜŞMEMELİ. (gresli matkap, elektrik süpürgesi, vestanavuz hortumundan içeriye hava tutulması, boş işler bunlar) içeriye düşen çapaklar, yanma yüzeyini çizerek, aracın kompresyon oranını düşürebilir, performansını etkileyebilir, yağ yakışını arttırabilir ( derin çizilmeler olursa) ve subabın oturduğu yuvayı zedeleyebilir...
    5- MANİFOLTLAR ARACIN MOTOR YAPISINA GÖRE (alüminyum blok, döküm blok, magnezyum subap, çelik alüminyum subap vs) İLLA da BENZİN ENJEKTÖRÜNÜN TAM DA DİBİNDEN DELİNEMEZ. BİR ÇOK USTAMIZIN BİLDİĞİ YANLIŞ BİLGİ. HARARET ISI ARTIŞLARINI GÖRMEMEZLİKTEN GELEMEYİZ. 15 DK da AÇAN FAN SİSTEMİ, 5 ve ALTINDAKİ SÜRELERDE AÇMAYA BAŞLAR. subap yanmalar, yanma odalarında deforme olmaları, su kaynatmalar, bunların altında yatan yüzdesi her ne kadar düşük bir ihtimal de olsa önemsememiz gerekmektedir... (BU BİLGİLER MAKİNE TEKNİĞİNE GİRMEKTEDİR)
    6- ECU KONTAK ELEKTİRİĞİ KESİNLİKLE SİGAORTALIKTAN ALINMALIDIR. VE SONRASINDA, OHM ÖLÇER İLE MARŞA BASARAK ORTALAMA 10 VOLTUN ALTINA DÜŞMEDİĞİNDEN EMİN OLMAMIZ GEREKMEKTEDİR...
    7- ENJEKTÖR SIRALAMASI KESİNLİKLE ATEŞLEME SIRALAMASINA UYGUN OLARAK BAĞLANMALIDIR. FRANSIZ ARAÇLARININ BAZILARINDA ATEŞLEME SIRALAMASI TERSTİR. BUNA DİKKAT EDİLMELİDİR. ( BU ARADA FRANSIZ ARAÇLARINDA VE OPEL MOTORLARINDA KONTAK ELEKTRİĞİ KESİNLİKLE ENJEKTÖRDEN ALINMALIDIR)
    8- REGÜLATÖR VAKUM ÇIKIŞI KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE GAZ KELEBEĞİNİN ALTINDAN, ARKASINDAN ALINMALIDIR. KESİNLİKLE...
    9- ARKADAN GELEN SELENOİD KABLOSUNA, YADA ŞAMANDIRA İÇİ SELONOİD KABLOSUNA (hangisini uygun görürseniz, ben simit tanklara şamandıraya, silindir tanklara ön taraftan 10 A sigorta bağlıyordum) KESİNLİKLE SİGORTA BAĞLANMALIDIR...
    10- KONTAK ELEKTRİĞİNE BİLE 10 A SİGORTA ZORUNLUDUR. (bazı sistemlerin kendisinde var zaten)
    11- TÜM BAĞLANTILARDA LEHİM MUHAKKAK OLMALIDIR. LEHİMSİZ MONTAJ KABUL EDİLEMEZ...
    12- MONTAJA BAŞLAMADAN ARACIN AKÜ BAĞLANTILARINI KESİNLİKLE AYIRMALIYIZ. ( bu maddeyi ben şahsen yapıyorum, araç sahibiyle teyip kodu ile ilgili bilgi paylaşımı yapıyorum. bazı araçlarda camlar kesintili çalışıyor, kontak açıp 4 cam oto tuşlarına aynı anda 20 sn basarak programlayabiliyoruz. ustalarımın çoğu bu uygulamayı bilir zaten...)
    13- ECU TESİSATI ALTA GELECEK ŞEKİLDE KONUMLANDIRILMALI, AKÜ VE ATEŞLEME SİSTEMİNDEN UZAK TUTULMALI (manyetik alan, sinyalizasyon ve veri akışı hataları), EKZOST SİSTEMİNE YAKIN OLMAMALIDIR (yüksek ısı içeriye zarar verir. hatta bazı marka ecu lar ısınınca araç geç çalışır yada çok ısınırsa hiş çalışmaz)
    14- LPG TANK MONTAJI YAPILIRKEN KESİNLİKLE DELİNEN YERLERİ BOYAMALIYIZ. LPG BORU BACALARINA KESİNLİKLE ŞEFFAF SİLİKON SIKMALIYIZ.
    15- SU HORTUMU BAĞLANTILARI OLAN SU T lerine DEMİR OLSUN TEFLON PLASTİK OLSUN SİYAH SIVI CONTA SÜRÜLEREK KELEPÇELENMELİDİR...
    16- LPG KALİBRASYONU YAPILIRKEN TANK TAM DOLU OLMALIDIR. MUHAKKAK YOL TESTİNE OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞERLERİNİ GÖZLEMLEYEREK, EKSTRA TEST CİHAZI BAĞLAYARAK ÇIKILMALIDIR. AYNI ORTAMDA BU KEZ, FARLAR AÇIK, KLİMA AÇIK VE KESİNLİKLE CAM REZİSTANSI AÇIK TEKRAR YOL AYARLARI KONTROL EDİLMEİDİR...
    MONTAJIMIZ BİTMİŞTİR, İYİ GÜNLERDE KULLANIN İNŞALLAH:)
    kalın sağlıcakla. ha bu arada, turbo ve kompressor beslemeli motorlarda şahsi bazı detaylarım var. ARKASI YARIN...

    Buyur ustacım yazınız burada...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üzülmemek elde değil ama yazılanlarda gerçeklik payı yok değil, ben aracıma lpg taktırmak için bayağı araştırma yaptım ama malesef taktırmaktan vazgeçtim, küçük bir anımı yazmaktan geçemeyeceğim farklı ilde prins takan bir bayiyi aradım konuşuyoruz montaj hakkında fiyat sabit tabiki araç markası soruldu mercedes dedim oooo tam bizim işimiz zaten biz o marka araçlara daha çok takıyoruz falan... model dedi 1998 dedim haa dedi onu herhangi bir yerde taktırabilirsin herkes yapar!!! yani fiyat sabit ama model 2008 olunca getir ama model 1998 olunca onu herkes yapar. Bu nasıl bir mantık anlamış değilim.
  • 2007 yılında 2 önceki aracıma Adana kardeşler otoazda yerli marka bir kit taktırmıştım. Taktırmadan önce aracım çok atik, performanslı idi. 3 yıl sonra araç yağyakmaya, pöfür pöfür üfürmeye başladı ve akabinde subaplar iflas etti.

    Şimdi yukarıda yazılanları okuyunca kafam aydı. Tüm montaj aşamasında yanlarındaydım ve manifoldu sökmeden delmişlerdi. Bu durumda 3 yıl boyunca o çapaklarla aracımın içine etmişim.

    Sadece bu da değil, araç yolda giderken habire stop ederdi, otobanda tam sollama yappıyorum araç bir söner, frenler olur taş gibi, direksiyon olur taş gibi, zorlaya zorlaya sağa yanaşırdım, sonra gazcıya giderdim, bu habire sönüyor derdim, abi stop etmeden getireceksin hatayı göreceğiz böyleolmaz derlerdi, ya arkadaş stop eden aracı zaten stop etmezse neden size getireyim ki.

    Yine depodan çıkıp motora giden hortumları egzosun dibinden götürmüşler, sızdırmazlıktan geçemedim, yanlarına gidip durumu anlattım ama düzeltmek için tekrar para talep ettiler, iş bitiminde de eski bakır boruları zulalarına atmışlardı.

    Ve yine, bagaja açtıkları delikleri korumasız bırakmışlar zamanla alttan sıçrayarak giren sular yüzünden jem bagajın tamamı hem de lpg deposu pastan görünmeyecek hale gelmişti.

    Tüm bu sorunlar yüzünden 11.000 liralık aracımı 8.400 liraya zorlayarak satmak zorunda kalmıştım.

    EVET İŞÇİLİK ÇOOOK ÖNEMLİ.




  • tomeri efendim, bu değil yazdıklarım. 6 tane iş yeri değiştirdiğim günlerimi, iş yerlerini ve patronlarının yaptıklarını, ustalarının yaptıklarını yazıyordum. hepsini silmişler. isim ve mekan belirtmeden, yapılan haksızlıkları, müşterileri parasını alana dek canım cicim ayağı, sonra da montajlarda yapılan hatalar yüzünden araçlarda çıkan sorunları, ve akabinde araç sahiplerinin servis ve otogaz cı arasında mekik dokumalarını, hepsini yazıyordum. bana yapılan haksızlıkları, müşterilere yapılan yanlışları...
    bazı yetkililerin zoruna gitmiş olucak, hataları ile yüzleştikleri için, kul hakkı yedikleri için, yalan dolan ile çoluklarına çocuklarına helal lokma getirdiklerini zannettikleri için... rahatsızlık duydular herhalde...
    ben hepsini deşifre edebilirim, tek tek yazarım buraya. millete rezil olurlar. ancak o kadar alçak biri değilim... yapılan saygısızlıktır. başka da bir şey değil. örnek vermek istiyorum. hadi bakalım, ucunu biraz göstereyim, yaptıklarından inşallah utanırlar...
    bayi= istanbul anadolu yakası, x firma. yaklaşık 10 senelik bir firma. iyi de iş yapıyor. sıfır km hyundai lere montaj yapıyoruz, günde 6 8 adet. silmeselerdi yazdıklarımda bunlar mevcuttu... neyse;
    patır patır montaj yapıyoruz, hangi marka lpg taktığımızı tahmin edebiliyorsunuzdur umarım, sıfır km hyundailer...
    montaja başladım, usta değil, patron geldi, o markanın yerli markası olan, birazda taktığımız sisteme çok benzeyen yerki kit getirdi takım arabasının üzerine koydu. Rıza, regülatörü ve ecu yu bu marka tak, geri kalanı bunları tak. gaz kesici yerli, içerideki seçici anahtar yerli, tesisat yerli, şamandıra ve sensör yerli, usta anlarlar dedim, s.tir et oğlum tak sen dedi. ve bunu bir kaç araba değil çok arabaya yaptık...
    size soruyorum şimdi, hak mı bu. insan kandırmak değilde ne? size soruyorum hadi konuşun, söyleyin...
    yazılarımda okuyanlar bilir, benim sigortamı, part time yapan patronum işte. bir ay 3 gün sigorta yatmış, bir ay 15 gün, bir ay çıkış yapmış sonraki ay tekrar işe başlatmış... kartal da ki şubesinde 5 ay çalıştım, hiç sigorta yok. zaten 1 sene geçmedi kapattı orayı, allah yedirmedi...
    işte buna benzer işler güçler. yüzde biri bile değil bu bahsettiklerim...
    aklıma ne geldi, RIZA'nın GARAJI diye bir konu açsam, hikayelerimi yazsam, traji komik olaylarımı anlatsam, sonuç itibari ile bilgi paylaşım platformu değilmi burası, bişeyler paylaşırız. ben otomotivciyim, mesleğim autogas conversion, otomobillere lpg dönüşümü yapan birisiydim... motor meslek okudum, halende açık üniversite okumaya gayret göstermekteyim...
    yaşadığım tecrübelerimi, lpg ile ilgili tecrübelerimi, motor sporları ile ilgili tecrübelerimi, inanılması güç traji komik olaylarımı, tabi bu arada sizlerde bana eşlik ediceksiniz. bilgi ve tecrübe paylaşımı yapıcaz. sanal cafe tadında, zevkli, eğlenceli, bazen üzüntü verici ve bizlerin daha temkinli olabimeye yönlendirecek yaşadıklarımızı, paylaşabileceğimiz bi ortam kuralım diyorum ne dersiniz???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    tomeri efendim, bu değil yazdıklarım. 6 tane iş yeri değiştirdiğim günlerimi, iş yerlerini ve patronlarının yaptıklarını, ustalarının yaptıklarını yazıyordum. hepsini silmişler. isim ve mekan belirtmeden, yapılan haksızlıkları, müşterileri parasını alana dek canım cicim ayağı, sonra da montajlarda yapılan hatalar yüzünden araçlarda çıkan sorunları, ve akabinde araç sahiplerinin servis ve otogaz cı arasında mekik dokumalarını, hepsini yazıyordum. bana yapılan haksızlıkları, müşterilere yapılan yanlışları...
    bazı yetkililerin zoruna gitmiş olucak, hataları ile yüzleştikleri için, kul hakkı yedikleri için, yalan dolan ile çoluklarına çocuklarına helal lokma getirdiklerini zannettikleri için... rahatsızlık duydular herhalde...
    ben hepsini deşifre edebilirim, tek tek yazarım buraya. millete rezil olurlar. ancak o kadar alçak biri değilim... yapılan saygısızlıktır. başka da bir şey değil. örnek vermek istiyorum. hadi bakalım, ucunu biraz göstereyim, yaptıklarından inşallah utanırlar...
    bayi= istanbul anadolu yakası, x firma. yaklaşık 10 senelik bir firma. iyi de iş yapıyor. sıfır km hyundai lere montaj yapıyoruz, günde 6 8 adet. silmeselerdi yazdıklarımda bunlar mevcuttu... neyse;
    patır patır montaj yapıyoruz, hangi marka lpg taktığımızı tahmin edebiliyorsunuzdur umarım, sıfır km hyundailer...
    montaja başladım, usta değil, patron geldi, o markanın yerli markası olan, birazda taktığımız sisteme çok benzeyen yerki kit getirdi takım arabasının üzerine koydu. Rıza, regülatörü ve ecu yu bu marka tak, geri kalanı bunları tak. gaz kesici yerli, içerideki seçici anahtar yerli, tesisat yerli, şamandıra ve sensör yerli, usta anlarlar dedim, s.tir et oğlum tak sen dedi. ve bunu bir kaç araba değil çok arabaya yaptık...
    size soruyorum şimdi, hak mı bu. insan kandırmak değilde ne? size soruyorum hadi konuşun, söyleyin...
    yazılarımda okuyanlar bilir, benim sigortamı, part time yapan patronum işte. bir ay 3 gün sigorta yatmış, bir ay 15 gün, bir ay çıkış yapmış sonraki ay tekrar işe başlatmış... kartal da ki şubesinde 5 ay çalıştım, hiç sigorta yok. zaten 1 sene geçmedi kapattı orayı, allah yedirmedi...
    işte buna benzer işler güçler. yüzde biri bile değil bu bahsettiklerim...
    aklıma ne geldi, RIZA'nın GARAJI diye bir konu açsam, hikayelerimi yazsam, traji komik olaylarımı anlatsam, sonuç itibari ile bilgi paylaşım platformu değilmi burası, bişeyler paylaşırız. ben otomotivciyim, mesleğim autogas conversion, otomobillere lpg dönüşümü yapan birisiydim... motor meslek okudum, halende açık üniversite okumaya gayret göstermekteyim...
    yaşadığım tecrübelerimi, lpg ile ilgili tecrübelerimi, motor sporları ile ilgili tecrübelerimi, inanılması güç traji komik olaylarımı, tabi bu arada sizlerde bana eşlik ediceksiniz. bilgi ve tecrübe paylaşımı yapıcaz. sanal cafe tadında, zevkli, eğlenceli, bazen üzüntü verici ve bizlerin daha temkinli olabimeye yönlendirecek yaşadıklarımızı, paylaşabileceğimiz bi ortam kuralım diyorum ne dersiniz???

    Takipteyim Sn. Ustam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • abi seni şahsen tanımam ama yazdıklarını hep takip ettim..siz gerçekleri anlatıyorsunuz ama biriler siliyor..form sadece ustaların reklam yeri oldu çok nadir usta bilgilerini paylaşır oldu hepsi montaj yaptığı resimleri atıyor sonrada reklamını yapıyor... ( 2a brc, faruk sevgili, diyarbakırdan mehmet usta haric)
  • RIZA kardeşime yürekten katılıyorum.. kesinlikle yaşadıkları doğru olduğuna inanıyorum. ki zaten az çok bizde şahit olduk bazı durumklarda
  • mehmet ustam selamlar, tüm dh kullanıcılarına selamlar. bir hafta fethiye ye tatile gittim, kafa dinledim biraz. yoktum buralarda:) artık akşamları inşallah görüşmek üzere...
  • Ya bu manifold sökme olayına bayiler sıcak bakmıyor, contaları tekrar aturtmak problem oluşturuyormuş. Ben pek inanmak istemedim, sanki işinden kaçıyorlar gibi geldi. Var mı böyle bir durum?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.