Şimdi Ara

BROADWAY KULLANICILARI BAKSIN LÜTFEN (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
213
Cevap
1
Favori
281.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aslında arkadaş konuyu açalı 1.5 ay olmuş ama belki başka brodvey arayan arkadaşalara bir faydam olabilir. 92 model eski kasa (92 de hem eski hem yeni kasa olduğu için böyle bir ayrım var) brodveyim oldu:

    kötü yanları:
    -koltuğu cendere gibi rahatsız. insanı sağdan soldan sıkıyor.
    -direksiyonu yuvarlak değil üçgen, tepsi gibi tuhaf bişey.
    -arkası da çok dar ve kafa dayama yok. arkadakiler kafalarını nereye koycak şaşırıyor.
    -uzun yolda feci yoruyor.
    -sık sık fan müşürü, su devirdaim müşürü gibi problemler yüzünden hararet tehlikesi vardır.
    -saçı biraz zayıftır ve çabuk çürür (bagajı kapatırken içindeki yorgan yüzünden yamulmuştu)
    -aynası şahin gibi geriye katlanamaz (zaten normal katlanması da yarım) bu yüzden kırılma tehlikesi vardır

    iyi yanları:
    -az yakar.
    -gürültüsüzdür (ilk arabam lada samara'ya göre).
    -şahinden iyi çekişi vardır ama yine de şahin gibi 150-160 a ancak çıkar.
    -altı çok yüksektir bu yüzden rüzgardan etkilenir ama yine de şahin kadar değil.

    benim daha önce fiyatı ona yakın olan lada samara, şahin, lada station ve tempra arabalarım oldu. içlerinde bir tek lada station brodveyden kötüydü. diğer tümünü brodveye tercih ederim.
    lada samara nın brodveye göre tek kusuru gürültülü olmasıydı. ben olsam lada samarayı tercih ederim. bu fiyata en azından 3-4 yaş daha yeni bir samara alınır.




  • BROADWAY'in artıları:

    1) Yedek parça, bakım ve işletim olarak ülkemizdeki en düşük maliyete sahip araç.

    (Iğdır'ın ilçelerinde bile motor indirip tamir yaptırabilirsiniz, yedek parça bulabilirsiniz. Öyle yetkili servisti, özel servisti derdi yok, çıkma orjinal parça, muadil yan sanayi okyanus gibi.)

    2) Özellikle 97 sonrası RNİ modeldeki, enjeksiyonlu 1.4i motor güç/performans/yakıt tüketimi oranlarıyla broadway kasa için ülkemizin en başarılı, en ekonomik motoru.

    3) RNİ enjeksiyonlu 1.4i motor 880kg.'lık kasada üst düzeyde bir performans sağlıyor. Kalkış ve ara hızlanmalarda benim 1.6 golfe nal toplatır.

    4) Üstteki ekonomik artılarından dolayı ikinci elde çok çabuk satabilir, arabayı istediğiniz an, hatta kar ederek elinizden çıkarabilirsiniz.

    5) O dönemlerde sıfırı ayni fiyata satılan bir çok araçtan daha fazla konforu broadwayde bulabilirsiniz. Aynı kategorideki kuş serisi, lada, skoda gibi araçlara kıyasla, dizayn, işçilik, dayanıklılık olarak çok daha iyi bir araç broadway.

    6) Dağda, bayırda, kırda, piknikte aracın altını sürtme, karter deldirme, ön düzen dağıtma derdi olmaksızın gönül rahatlığıyla off-road denemelerine kalkışabilirsiniz.

    7) Ayrıca karda kışta, zinciri takıp quattro AUDİ'lere kafa tutabilirsiniz. ( gerçeklik payı abarttığım kadar olmasa da var, zincirle karda yol tutuşu ABS faktörünü göz ardı edersek, diğer birçok zincirli araca göre iyi denebilir. Kişisel tecrübemdir.)


    BROADWAY'in eksileri:

    1) Güvenliğiniz için asla kaza yapmamanız gerekir.

    2) Yerden nerdeyse 30cm. yüksekteki, 880kg.'lık kasayla asla hız yapmamak, yaptıysanız ani frene basmamak, virajları zorlamamak can güvenliğiniz için çok önemlidir.

    3) Aracı aldığınızda ilk iş üzerindeki orjinal 155/85 ebatlı lastikleri (ki aynı ebatta lastik bazı güçlü motorsikletlerde de kullanılabilmektedir) 175/75 ebadıyla değiştirmek olmalıdır. ( RN modellerde)

    4) Uzun yolda yolculuk, rahatsız ve küçük iç kabin yüzünden oldukça yorucu olmaktadır.

    5) Karbüratörlü motorlarda soğuk veya sıcak hava farketmeksizin, ilk çalışmada motorla belirgin bir mücadele sergilemeniz gerekir. Bu araçlarda Jikle kullanmadan motoru çalıştırmak bir sanattır.

    6) Daha önce hidrolik direksiyonlu bir araç kullandıysanız, broadway'in manevralarda kollarınızda kas yapmanızla sonuçlanacak bir ağırlığa sahip olduğunu rahatlıkla anlayabilirsiniz.

    7) Halkımızın talebi ve beğenisi yüzünden, bu araçları alırken mantıksal ekonomik değerinin çok üzerinde bir meblağı gözden çıkarmanız gerekir.


    Sonuç olarak: Artılarla eksileri kıyaslayıp, ihtiyaca göre kriterlerinize uyup uymadığını düşünüp karar verin.

    Şahsen, bende 2004 golf 1.6 var, ancak babamın broadway'ini alıp, şehir içinde, focuslara, golflere, astralara toz yutturmaktan büyük keyif alıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 7 Haziran 2006; 14:24:50 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kuikkuik

    arkadaslar hepinize tesekkür ediyorum fikirleriniz icin. aslında sadece broadway istememdeki sebep cevremdeki bir iki kisinin bu aracları uzun yıllar kullanmaları idi. pek sikayet ettiklerini duymadım. ve asıl önemlisi e malum bütce meselesi. maximum 9000 ytl olacak elimizde. tofas serisini kullanan cok insan var ama nedense ben pek ısınamadım özelliklede sahin dogan vs. modellere. tipo konusundada kimse olumlu birsey söylemedi bana.

    sanırım bu bütce ile türkiye sartlarında alınabilecek fazla bir aracta yok zaten. benim amacım 1 veya 1,5 sene kullanıp daha sonrada satabilecegim ( fazla zarar etmeden ) bir arac. zaten daha sonra aklımda bir ford focus var. onun icin yinede broadway dısında tavsiyeleriniz olursa tofas serisi haric lütfen fikirlerinizi paylasın arkadaslar. zira bu konuya yabancıyım konuyu bilen dostlardan yardım almak güzel olur. hepinize ayrı ayrı tesekkür ederim simdiden. saglıcakla kalın.




  • aga cok mukemmel arac bence hem az yakiyo parcasi ucuz hemde performansli
    bence aracin tek sorunu cok cabuk svrulmasi
    aman virajlarda dikkat

    bizim onceki arabamizdi 210 inde sattik hala canvar gibi gidiyodu (arab 92 modeldi ve 3 sene once sattik)
    0-100 km 14-15 sn civariydi benim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 7 Haziran 2006; 17:34:34 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kuikkuik

    arkadaslar hepinize tesekkür ediyorum fikirleriniz icin. aslında sadece broadway istememdeki sebep cevremdeki bir iki kisinin bu aracları uzun yıllar kullanmaları idi. pek sikayet ettiklerini duymadım. ve asıl önemlisi e malum bütce meselesi. maximum 9000 ytl olacak elimizde. tofas serisini kullanan cok insan var ama nedense ben pek ısınamadım özelliklede sahin dogan vs. modellere. tipo konusundada kimse olumlu birsey söylemedi bana.

    sanırım bu bütce ile türkiye sartlarında alınabilecek fazla bir aracta yok zaten. benim amacım 1 veya 1,5 sene kullanıp daha sonrada satabilecegim ( fazla zarar etmeden ) bir arac. zaten daha sonra aklımda bir ford focus var. onun icin yinede broadway dısında tavsiyeleriniz olursa tofas serisi haric lütfen fikirlerinizi paylasın arkadaslar. zira bu konuya yabancıyım konuyu bilen dostlardan yardım almak güzel olur. hepinize ayrı ayrı tesekkür ederim simdiden. saglıcakla kalın.


    Arkadaşım, Broadway Türkiye şartlarında zamanına göre iyi bir alternatifti, ancak; madem 9000 Ytl bütçem var diyorsun, Bu paraya örneğin Hyundaı Accent veya Ford Escort bulabilirsin. Önceki aracım Broadway'di Şimdiki aracım Accent. Broadway'le karşılaştırınca; yol tutuş, konfor (Accent GLS'de Hidrolik Direksiyon, sis farı, orijinal radyo-teyp mevcut) sessizlik, performans, görünüm, sorunsuzluk, yakıt tüketimi ve hatta iç mekan görünümü ve genişliği olarak daha üstün, hem motor daha çağdaş ve enjeksiyonlu (1.5 GLS için). Diğer alternatif olarak Ford Escort'ta her yönüyle Broadway'den ve hatta Accent'tan üstün. (Ama temizini o paraya bulmak lazım) Bence bu ikisi üzerinde özellikle dur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HG1972


    quote:

    Orjinalden alıntı: kuikkuik

    arkadaslar hepinize tesekkür ediyorum fikirleriniz icin. aslında sadece broadway istememdeki sebep cevremdeki bir iki kisinin bu aracları uzun yıllar kullanmaları idi. pek sikayet ettiklerini duymadım. ve asıl önemlisi e malum bütce meselesi. maximum 9000 ytl olacak elimizde. tofas serisini kullanan cok insan var ama nedense ben pek ısınamadım özelliklede sahin dogan vs. modellere. tipo konusundada kimse olumlu birsey söylemedi bana.

    sanırım bu bütce ile türkiye sartlarında alınabilecek fazla bir aracta yok zaten. benim amacım 1 veya 1,5 sene kullanıp daha sonrada satabilecegim ( fazla zarar etmeden ) bir arac. zaten daha sonra aklımda bir ford focus var. onun icin yinede broadway dısında tavsiyeleriniz olursa tofas serisi haric lütfen fikirlerinizi paylasın arkadaslar. zira bu konuya yabancıyım konuyu bilen dostlardan yardım almak güzel olur. hepinize ayrı ayrı tesekkür ederim simdiden. saglıcakla kalın.


    Arkadaşım, Broadway Türkiye şartlarında zamanına göre iyi bir alternatifti, ancak; madem 9000 Ytl bütçem var diyorsun, Bu paraya örneğin Hyundaı Accent veya Ford Escort bulabilirsin. Önceki aracım Broadway'di Şimdiki aracım Accent. Broadway'le karşılaştırınca; yol tutuş, konfor (Accent GLS'de Hidrolik Direksiyon, sis farı, orijinal radyo-teyp mevcut) sessizlik, performans, görünüm, sorunsuzluk, yakıt tüketimi ve hatta iç mekan görünümü ve genişliği olarak daha üstün, hem motor daha çağdaş ve enjeksiyonlu (1.5 GLS için). Diğer alternatif olarak Ford Escort'ta her yönüyle Broadway'den ve hatta Accent'tan üstün. (Ama temizini o paraya bulmak lazım) Bence bu ikisi üzerinde özellikle dur




    arkadasim ford escort ten bahsetmissin evet cok performansli araba ama yakit tuketimi bir hayli fazla




  • Broadway düşünenlere aşağıdaki linkteki aracı tavsiye ederim. Aracı tanıyorum, bir yakınımın. Hasarı, kazası yok. Çürüklerinden ötürü bir yıl önce komple fırın boya yapıldı.
    http://www.araba.com/257733.html
  • 97 model broadway RL arabam var (tüplü)
    yokuş aşağı vitesi boşa aldığımda hemen stop ediyor, (ama her seferde, hiç sektirmiyor. daaima stop ediyor) tırsıyom bi kaza olacak die. araba yukardan aşşa kayarken ben kontağı çevirip arabayı gene çalıştırıyom, ve çalışır çalışmaz hmen uygun bi vites e alıp iniyom.
    bana dışardan fazla hava giriyo, karbüratör e dışardan hava getiren boruyu daralt dediler, yaptım ama gene problem kesilmedi.
    bazen yol dümdüz olunca ve araba stop edince sinir olup kontağı hepten kapatıyom. iniş bitinceye kadar kontağı açmıyom, akıyo araba ölece. sanırım direksiyon kitlenebiliyor değil mi? başka tehlikeleri varmı bu hareketin?
  • Arkadaşım bende 96 modeli var satabilirim temiz bir araba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: derememo

    97 model broadway RL arabam var (tüplü)
    yokuş aşağı vitesi boşa aldığımda hemen stop ediyor, (ama her seferde, hiç sektirmiyor. daaima stop ediyor) tırsıyom bi kaza olacak die. araba yukardan aşşa kayarken ben kontağı çevirip arabayı gene çalıştırıyom, ve çalışır çalışmaz hmen uygun bi vites e alıp iniyom.
    bana dışardan fazla hava giriyo, karbüratör e dışardan hava getiren boruyu daralt dediler, yaptım ama gene problem kesilmedi.
    bazen yol dümdüz olunca ve araba stop edince sinir olup kontağı hepten kapatıyom. iniş bitinceye kadar kontağı açmıyom, akıyo araba ölece. sanırım direksiyon kitlenebiliyor değil mi? başka tehlikeleri varmı bu hareketin?


    Benim de dedemde 88 model tüplü 11 var,o da genelde boşa atınca stop ediyor.Buna fazla hava giriyor olayı da efsane,bu direk arabanın gaz ayarları ile ilgili,ayarı tutturamayan ustalar nedense öyle yapıyor.Daha bugün dedemin arabasını şehir dışında kullandım,Eskişehir'in Ankara girişini bilenler bilir,yaklaşık 4-5 km dik rampa vardır,ben de boşa attım ve stop etmesin diye de çok az jikle çektim (rolanti 1300-1400 devir olacak kadar) stop etmedi.Havadan olsa o yokuşta arabaya öyle bir hava giriyor ki,hiç çalışmaması lazım.

    Kontağı kapattığında direksiyon kilitlenmez,kontak bir kere açılınca anahtarı çıkarana kadar direksiyon kilitlenmiyor.Ancak yine büyük bir tehlikesi var,fren pedalı aşırı sertleşir,frenler şişer ve boşalabilir.Eğer yol bomboşsa ve fren yapman gerekmeyecekse o zaman kapatmanın zararı olmayabilir.

    Bir de,araba hareket halindeyken stop ettiği zaman marş yapıp çalıştırmana gerek yok,vitese takıp debriyajı bıraktığında zaten araba hareket halinde olduğu için tekrar çalışmaya başlıyor.Yani ola ki aniden stop ederse ya da kontağı kapatırsan ve fren yapman gerekirse,hemen uygun vitese tak,debriyajı bıraktığın anda araba çalışır ve fren yapabilirsin.




  • halen daha broadway kullanıcısıyım....ve oldukça memnunum...

    8 yıldan beride bizde araba...

    gerçekten çok bakımlı....

    araba 2.vites 90....3. vites 130 u siliyor....kaç kerede 185 i devirdim...

    çok konforsuz filan sözlerine katılmam mümkün deil...o kadarda konforsuz bi araba değildir....

    bu arada motor olarak 83 hp sae,72 hp din. değerlerine sahip olup aşırı seri bi motoru wardır....

    3.viteste 5500 devir sonrası bile köpek gibi kafa kaldırır....

    kısa mesafede %90 en iyi dediğiniz arabalara bile geçilmez...

    tofaş şahin doğan kartal vs....alayına acımaz...hatta hatta kapışmayı denerseniz çok feci yüz kızartır...

    çok denedim çok iddaalara girdim...broadway şunu şunu yapamaz diyenlerle....ve birkere beni yalancı durumunda bırakmadı...çatır çatır yaptı dediklerimi....2 viteste 90 yaptığı 3 te 130 yaptığı gibi....

    tabii 160 mı geçemez diyenleri hiç saymıyorum....onlara zaten asıl cevabını zaten 185 yaparak en büyük tokatı atmıştır...

    200 yapanlarıda biliyorum....

    bide şu var tutmuş gidiyor yerden çok yüksek uçar kaçar die bi muhabbet çıkmış ortaya...

    madem arabanın yüksek halini yolda tutamıyorsunuz neden arabayı yere yaklaştırmayı hiç düşünmediniz???

    +kazalarda çok riskli kabul ediyorum ancak o riski bu arabayla göze alanlara ne söylemek gerekir???

    her araba özelliğine göre kullanılır ve ona göre hareket edilir....

    mercedesle girdiğin gibi bunla viraja girmeye kalkarsan o zaman tehlikelidir asıl...

    kendini bilirsen ve arabanı herşeyiyle tanıyorsan istediğin hızla gir hiçbişey olmaz....




  • her araba özelliğine göre kullanılmalı,
    broadway ı 180 de kullanmak ne kadar akıllıca? neyse herkesin aklı kendine yeter, kimseye akıl verdiğim yok, inş broadway larla 180 yapanlar, bana yakın yerlerde kullanmıyorlardır bu arabyı(diğerlereine yakın yerde kullanıyorlarsa, allah o diğerlerinin yardımcısı olsun )
  • bu dediklerimi kimse yanlış anlamasın...biras ssert bir giriş oldu ama bunlar benim kafamdaki gerçekler....

    konili bi broadwayla 180+ yapmayı deneyin bide ne kadar rahat yaptığını göreceksiniz!!!

    bi kere rüzgar etki yapmıyor arabaya altına almıyor rüzgarı...

    dolayısıyla rüzgar direnci %100 artıyor....

    savurma konusunda ise kesinlikle savurmaz koni ile...
  • daha alalı 1,5 ay oldu ist.(ben denizli'deyim.)
    bakımlarının hepsi daha yeni yapılmış.aslında aklımda otomatik corolla vardı ama param bu kadar olduğu için ve satarken zarar etmemek parça ve tamirci sorunu yaşamamak için tercih ettim.Nasipse 5-6 aya kadar değiştireceğim.virajlarda şahin doğandan daha güvenli olduğuna inancındayım.(kullandım)seriliği beni öldürüyor.Virajlarda arabanın sert olamamsı benimle beraber yatması çok zevkli geliyor.Fotolarını ekliyeyim.
  • Kardeşim al.Bende uzun süre kullandım brodway.Az çok motordan anlayan biriyimdir.Motorları sorunsuz.Gerçekten seri bir araba.Parçası ucuz.Şöyle alt takım ,motor bakımı yaptırdınmı normal kullanımda binlerce km sorunsuz binersin.Ama yol tutuşu,içeri ses alması falan onu sorun yapmayacaksan.Ayağını yerden keser,seni yoldada kolay kolay bırakmaz.Fan müşiline dikkat et, bunlarda sorun yapıyor bazen açmıyor.(Manuel bağlat bir tane ok).Parçasıda ucuz satarkende sorun yaşamassın.
  • Son söylediğin doğrudur,bizim arabada da manuel düğme var,bizden önceki sahibi taktırmış.Bazen sınırdan önceki son çizgiyi geçince bile açmıyor,gerçi termostat da yüksek dereceli,ama hararet çok yükselmiş oluyor,ben de kendim açıveriyorum,normale iniyor.Ama bazen basılı unuttuğum oluyor,yarım saat sonra geri bindiğimde soğutma suyu buz gibi,ohhh!
  • yazacaklarımın çoğunu arkadaşlar yazmış. ben de birkaç bişe ekleyeyim. sürat olarak 120yi geçme. bizde 92 broadway vardı. sinyal ampulleri çok sık temassızlık yapardı. bi de sağanak yağmurlarda sağ arka bagaj kapağının ordan su alırdı. sanayii de götürmediğimiz servis, usta kalmamıştı. çözüm bulamamıştık. su alma olayını da sor araştır.benim gördüğüm kronik problemler bunlardı. araba önden çekişli olduğu için önden kazalı olmamasına dikkat et. bizim ustamız önden kazalı broadwaylerin değerinin bayağı düştüğünü söylemişti. motor seridir. yeterli performans verir. çok konforlu araba değil ama çok da kötü değil. ben trabzon ankara 12 saat yol gittiğimi bilirim. öyle kendimi çok kötü hissetmemiştim. 2-3 yıl içinde araba almayı düşünüyorum. ben de alırsam broadway alırım.
  • Konfordan söz açılınca,ben de bu araba ile ilgili bir soru sorayım.Dar ön koltukların yerine çıkmacıdan yeni kasa koltuğu veya 19 koltuğu bulabilir miyiz,ve iki ön koltuk kaça patlar acaba,bilgisi olan var mı?
  • Bİzdede 99 dan bu yana 98 model broadway var RNİ.. şuana kadar araba hiçbir sorun çıkmadı.. araba daha 37 000 de.. çok memnunuz. ama yakında satmayı düşünüyoruz.. tavsiye ederim.. bence benzinli araclar arasında şuanda en az yakanlardan..
  • benzinli araçlar arasında derken tofaş sahinle kıyaslanıyorsa doğrudur derim.
    ama 95 model aracım ş.içi benzinde 300 den aşağı yakmıyor.300-320 arası yanlış anlaşılmasın istanbulda oturmuyorum.Denizli'deyim.gerekli tüm bakımlarını yaptırdım.iki tane tamirciye bilgisayarlı makinaya soktum.
    makinalar değerler normal diyorlar.gazıda köklemem.analyamadım.otomatik corolla alamayacak olursam herhalde tüp taktıracağız.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.