Şimdi Ara

DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ / ANA KONU / 2020-2021 TERCİH DÖNE (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.575
Cevap
52
Favori
192.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Y.Sarıyıldız kullanıcısına yanıt
    Paket programa kaydolacaksanız yer bulunur. Özel yurtlarda özellikle Hasan Özok'ta zaten eski öğrenciler devam eder. Dönem içinde orda olmayan yeni öğrenciler hiçbir zaman kayıt olamaz oraya Heyecan yapmayın, yer bulamama gibi bir durumunuz yok

    Bu arada Mezunlara devam; TOBB Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde akademisyenlik yapan mezunumuz :) .http://www.ekadioglu.etu.edu.tr/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 16 Temmuz 2013; 23:10:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StopDream

    Buyrun, gerekli bilgiler bulunuyor.

    http://registrar.emu.edu.tr/tr/Akademik/Akademik_Takvim_20132014.htm

    Sağol hocam okuyacağım bölüm türkçe ingilizce duzey belirleme sinavina girmeme gerek yoktur herhâlde en iyisi 25 eylüle alayim ben bileti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bütün gece tüm sayfaları okudum, bir yandan araştırma yaptım.Fakat Uluslararası Finans(İngilizce) bölümü ile ilgili tatmin edici bir yorum bulamadım(şu linkteki videonun son 10dksı hariçhttp://tv.cnnturk.com/video/2013/07/14/universite-secimi-egitim-basari/2013-07-14T1600/index.html ). Alakalı tüm bilgilere açığım şu an.
    Detay vermek gerekirse %50 burs ile geliyorum yabancı dillere yatkınlığım var ingilizcem orta seviye( kimi zaman alt yazıya ihtiyaç duymuyorum ve yeri geldiğinde yabancılarla konuşarak iletişime geçiyorum oyunlar sağolsun ). Sayısal mezunuyum.Yurt dışı merakım var.Daha çok detay isterseniz ekleyebilirim.

    Aslında ilk aklıma gelen soru BS kavramı.Yine bu forumun içinde alakalı bir topic buldum ama burada daha detaylı bilgi bulurum diye yazmak istedim.
    http://www.emu.edu.tr/akademik/yuksekokullar/uby.aspx

    İşletme ve Ekonomi Fakültesi hakkında bana neler söyleyebilirsiniz?(Eğitim kalitesi, fiziki koşullar vs. vs. )

    Birde komik olacak ama bu yurtlardaki ranza yataklar beni endişelendirdi 190 cm boyum var sanki sığmam gibi geliyor yada 2 ye ayırıp yatağı aşağı düşerim gibi geliyor(kilom varda )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tarkanmansuroglu -- 31 Temmuz 2013; 14:32:09 >




  • Skayn kullanıcısına yanıt
    Daü 2 yurdunda ortak olan mutfakların kullanımı nasıl? Ocaklar tüplü mü? Ocakları hiçbir sınır olmadan, istediğimiz gibi kullanabiliyor muyuz? Bilgilendirebilirseniz sevinirim. Ayrıca okulun akademik takvimine baktım da yarıyıl tatili yok galiba. http://registrar.emu.edu.tr/tr/Akademik/Akademik_Takvim_20132014.htm
  • Yrd. Doç. Dr. Demet MUTMAN
    Maltepe Üniversitesi - Mimarlık Fakültesi

    Mimarlık Lisans (Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Bölümü, 2000), Yüksek Lisans (Uludağ Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, 2003, Tez Danışmanı: Prof. Dr. N. Dostoğlu), Doktora (İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, 2011, Tez Danışmanı: Prof. Dr. O. Hacıhasanoğlu). Kentsel dönüşüm ve iyileştirmede kısa süreli aktiviteler yardımı ile alternatif yaklaşımlar üzerine yoğunlaşan Mutman, 2009 yılında Urban Age İstanbul Konferansı kapsamında London School of Economics ve Deutsche Bank ortaklığı ile düzenlenen Urban Age Ödülünün koordinasyonunu yürütmüştür. 2005-2006 yılları arasında Bauhaus Dessau’da UN-Urbanism temalı sertifika programına katılmış ve ardından Bauhaus Dessau bünyesinde Mostar kentinin savaş sonrası yeniden yapılanma süreci olarak alternatif ve bütüncül bir kent planı üzerine W. Hackenbroich, M. Kuc, K. Vöckler ile birlikte çalışmaya devam etmiştir. 2008 yılında O. Akbar küratorlüğündeki Archilab Europe Strategic Architecture sergisinin kürator ekibinde U. Achternkampf, A. Baltchun ve E. Mittmann ile birlikte yer almıştır. 2010 yılından bu yana Archis Interventions çalışma ağında yer alan Mutman, aynı ağın Bölünmüş Kentler grubunda Kıbrıs ve Bosna-Hersek proje koordinasyonlarını yürütmektedir. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulmuş, uluslararası kitaplarda basılan, ulusal hakemli ve diğer periyodik dergilerde yayımlanan makaleleri bulunmaktadir. Ayrıca yenilebilir enerji kaynakları ve doğal afetlerden etkilenen insanlar için biyoiklimsel mimari barınaklar konulu uluslararası mimarlık yarışmasından A. Mussche ile birlikte aldıkları jüri özel ödülü bulunmaktadır.

    http://mimarlik.maltepe.edu.tr/files/u11/YOK_FORMATLI_DEMET_MUTMAN_2011_Mart_Ozgecmis.pdf

    Öğretim Görevlisi NOYAN UMUR VURAL

    Lisans: Doğu Akdeniz Üniversitesi, Mimarlık Bölümü, 2003
    İlgi Alanları:
    2003 - 2005 yıllarında Modül Art Tasarım Ofisi'nde çalıştıktan sonra 2007 yılına kadar da Meta İnşaat Firması'nda çalışmalarını devam ettirmiştir.
    2008'de Noyan Vural Mimarlık' ı kurmuştur; Bakioğlu Evi(2009) ve 40>82 Evi (2009) ile Archiworld Dergisi'ne, 40>82 Evi (2009), Genç Mimar Röportajı ve Öz Yavru Elektrik Ofis Binası (2012) tasarımı ile Ege Mimarlık Dergisi'ne konuk olmuştur.

    http://web.iyte.edu.tr/arch/architecture/akademik_kadro.htm

    Araş. Gör. Göze BAYRAM
    Mimarlık Bölümü Araştırma Görevlisi
    E-Posta : goze.bayram [at] gediz.edu.tr
    Lisans : Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Bölümü, 2010
    Yüksek Lisans : Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimari Restorasyon, 2012
    Doktora : İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Bölümü, sürüyor

    http://www.gediz.edu.tr/pages/akademi.php?ID=67_658

    Yrd.Doç.Dr. N.Ömer SAATCIOĞLU n.saatcioglu@iku.edu.tr

    Doğu Akdeniz Üniversitesi, 1997 Mimarlık (B.Arch.) / İstanbul Teknik Üniversitesi, 2000 Mimarlık (M.Sc.) / İstanbul Teknik Üniversitesi,2012 Mimarlık (Ph.D.) / Araştırma alanları: Ekolojik Yapım Sistemleri, Saman-Balyası Yapılar, Mimari Biçim, Mimarlıkta Yalınlık ve Karmaşıklık Yayınlar: 2 Hakemli dergi yayını, 1 uluslararası kongre bildirisi, 2 ulusal kongre bildirisi bulunmaktadır.

    http://www.iku.edu.tr/TR/10-10-1124-2-0-1188-1895-598-1-1-1/Akademik-Kadro#N.Omer-SAATCIOgLU


    Dilek Ekşi Akbulut - Yıldız Teknik Üniversitesi
    ;http://www.yildiz.edu.tr/~eksi/ozgecmis.pdf

    Doç.Dr. A. Senem Deviren - İstanbul Teknik Üniversitesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 10 Ağustos 2013; 15:54:14 >






  • Vodafone Kurumsal Satış Bölüm Başkanı İnanç Erol

    Stanford University
    Eastern Mediterranean University - Doğu Akdeniz Üniversitesi

    >http://tr.linkedin.com/pub/inanc-erol/59/89a/847

    DAĞHAN FELLAHOĞLU - ERICSSON



    Dağhan Fellahoğlu, 1995 yılı Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunlarından. Şu anda Erricson'da Vodafone'dan sorumlu işletme yöneticiliği yapıyor. Doğu Akdeniz Üniversitesi hakkında bize izlenimlerini aktaran Dağhan, DAÜ'nün hem kişisel hem de mesleki gelişiminde önemli bir yeri olduğunu sıklıkla dile getirdi. Dağhan, DAÜ'nün en önemli avantajlarından birinin çok fazla kalabalık olmayan sınıflarla öğretilerini yakından öğrencilere aktarabilecek öğretim üyeleri ile çalışma fırsatı olduğununun altını çiziyor.

    SALİH YILGÖRÜR - MİMAR




    Salih Yılgörür, DAÜ'nün Mimarlık Bölümü'nden 1996 yılında mezun oldu. Bu güne kadar pek çok sayısız mimari projeye imzasını atan Salih, son olarak, Murat Tabanlıoğlu inşaat ve Journey mimarlık ortak çalışması ile İstanbul Kanyon Alışveriş merkezi projesini gerçekleştirdi. Bu projeyi 15 kişilik bir ekibi yöneterek iki yıl içerisinde tamamlayan, Salih Yılgörür, meslek hayatındaki başarısını Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde aldığı eğitime ve DAÜ ailesine borçlu olduğunu söylüyor.

    Eray Enginay - Migros İnsan Kaynakları Müdürü

    http://tr.linkedin.com/pub/eray-erginay/1/800/860

    Meyal Baykallı

    Citibank
    Proje Müdürü


    Ali Gökçelik
    Unilever-Algida
    Tedarik Zincirleri Genel Müdürü
    http://ch.linkedin.com/pub/sahin-ali-gokcelik/14/56b/682

    Sevin Fide - İntel - Bilgisayar Mühendisi Mezunu
    CV :http://cmpe.emu.edu.tr/Files/English/SuccessHistory/SevinFide.pdf

    Buse Bardakçılar - ZARA ;http://tr.linkedin.com/pub/buse-bardakcilar/48/873/7b0

    Bahadır Kaan Türkay; Eski Fenerium Genel Müdürü, Collezione Genel Müdürü
    ;http://tr.linkedin.com/pub/bahad%C4%B1r-kaan-t%C3%BCrkay/27/897/816

    Okan Zafer Batur - Boğaziçi Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Araştırma Görevlisi
    ;http://esaki.ee.boun.edu.tr/~batur/

    PhD., Electrical and Electronics Engineering, Bogazici University, expected 2012
    MS., Electrical and Electronics Engineering, Bogazici University, 2007
    BS., Electrical and Electronics Engineering, Eastern Mediterranean University, 2003

    Esra Kadıoğlu Ürtiş, Yrd. Doç. Dr. - TOBB ETÜ Bilgisayar Mühendisliği Akademisyen
    Doktora: University of Minnesota (ABD) Bilgisayar Bilimleri 2008
    Yüksek Lisans: Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar Muhendisliği 1999
    Lisans: Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar Muhendisliği 1997





    Halen kaliteden yana şüphesi olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 10 Ağustos 2013; 16:33:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: StopDream

    Merhaba arkadaşlar.

    Tanıyan arkadaşlar vardır. Günlerdir bölüm hakkında, okul hakkında sorularınızı mümkün oldukça cevapladım. Hiçbirinizin sorusunu yanıtsız bırakmak istemedim. Çünkü bizler bu üniversiteyi tercih ederken kafamızda hep acabalar vardı. Çünkü internette herhangi bir bilgi kaynağı yoktu. Şimdi biraz uzun bir yazı olacak ama sizleri tam olarak aydınlatacağım.

    Okulun iyi yanını da kötü yanını da ele alacağım. Babamın okulu değil. Amacım tercih edecek arkadaşların soruların yanıtını bulabilmesini sağlaması.

    Arkadaşlar Kıbrıs'a yolculuğa çıkarken, herkesten orada ekmek bulamazsın, parasızlıktan bayat ekmek yersin, cips-kola ithal geliyor para yetiştiremezsin tarzı hiçbir astarı olmayan aklın almayacağı ön yargılarla geldik. Bölüm güzeldi, katlanılırdı. Okuyan 2 hukuk mezunu akrabama rağmen çevredeki insanların bu kadar emin konuşması beni bi hayli şaşırtmıştı. Dedim acaba okuyanlar mı yalan söyledi bana? Velhasıl tercihlerin açıklanmasına sevinemedim desem yeridir. Ya öyleyse yatay geçiş zorlarız falan akılda yüzlerce soruyla gittik. Hiçbir şey net değildi. Gidince nasıl bişeyle karşılaşacağım bilmiyordum. Bir yandan bilmiş insanlar diplomayı kabul etmiyorlarmış, oradan mezun olunca iş bulamıyomuşun vs gerçekten belki de hayatımın karardığını düşündüm.

    Adaya indik. Sıcakkanlı oryantasyon programı kapsamında çalışan öğrenciler hızlı bir şekilde anlattılar şöyle kabataslak. Ama benim derdim bir an önce okulu görüp, fiyatları falan araştırmaktı. 1 saatlik bir yolculuğun ardından kampüsteydik. Girdik kampüse. Sabancı yurdu karşıladı bizi. Sonra bir okul yurdu için fazla kaliteli mimariye sahip Özok yurdu kompleksi. Ağaçlandırılmış yurtlar bölgesini ve kalabalığı görünce ' herşey o kadar kötü değil galiba yahu ' dedim. Diploma olayı sıkıntıydı halen ve korkunç fiyatlar(!)

    Her neyse servis bizi indirdi yurda yerleştik. Şöyle bir gezintiye çıkalım hesabıyla kampüste turladık. Devasa bir kampüs. Türkiye'de 2-3 benzeri ya vardır ya yoktur. Okulun kendine ait olması gereken herşeyi vardı. Halısahası, basketbol sahaları, spor salonu, tenis sahaları, stadyumu. Olimpik yüzme havuzu da olsun tamamdır dedik. Onu bulamadık. Bu sene biten inşaatlar arasında onunda belgesi varmış. Gerçi okulun içinde açık havuz var ama olimpik havuzun olması da hoş olacak. Kampüsü gezdim ve okulun kampüsünden bi hayli tatmin oldum. Bankamatikleri falan kontrol ettim. Hani çok fazla para harcanıyor ya Kıbrıs'ta bilmek lazım yerlerini

    Çıkayım Mağusa'ya bakayım dedim taksiye atladım. Cahillik işte. Çıkınca direk şehre gidiyomuşuz. Sabancının oradan binip abi şehir merkezine götür diyince nereye? anlamadım ama ben seni magemin orada bırakayım ne dersin dedi hay hay abi dedim ama magem hakkında bir fikrim yoktu İndik magemin orada verdik 5 tl'yi. Dolaşıyoruz şehirde iyi iyi her giyim markası var. Koton,adidas,nike,converse,reebook vs. Biraz fiyatları soruşturayım dedim. Şehre gelmişim, adidas falan bakalım hesabı. Fiyatları Türkiye ile karşılaştırdım aynı. Levi's pahalı adada. Bunu kabul edeyim. Geri kalan nike falan hep aynı fiyatları söylüyor. Hatta bazı konularda daha fazla çeşit var diyebilirim. Ee biz yemek yiyeceğiz? Nasıl yiyeceğiz? Bir markete girdim. - Önder - Fiyatlara bakıyorum. Taneyle satılan zeytinler var ya, hani şu almaya gücümüzün yetmeyeceği Türkiye'den 50 kuruş fazla. Eğer Kıbrıs markaları alırsan Türkiye'den ucuz. Parasızlıktan bayat ekmek yiyeceğimiz ekmeklerin hepsi tek tek ambalajlanmış biçimde orada bekliyor ve bizim Türkiye'de aldığımızla aynı fiyatta. Peynirlere falanda bakayım çıkayım dedim. Peynirlerede baktım derin bir oooh çektim ve çıktım Önder'den.

    Acıktık tabi. Uğrayalım bi yerlere. Armağan Döner'e girdim. İskender söyledim. Sıcak, açız olsun o kadar. 12 TL ödedim. Yedim kalktım. Sonra Kıbrıs pahalıymış, hiç bişey bulunmuyormuş diyenlere bana 3 hafta boyunca yaşattıkları o rezalet için sövdüm,sövüştürdüm. Geriye kaldı diploma mevzusu.

    Ders kayıtlarını falan 5 dakika sürmeyen bir periyotta hallettim ve akademisyenlerle tanışmak amacıyla ders dönemini bekledim. İlk dersimizi hiç unutmam Fizyoloji için Hacettepe'den gelen bayan bir hocamız, Burası özel bir üniversite olabilir ama benim dersimden hiçbişey geçemez. Belki Doğu Akdeniz Üniversitesinde okuyan abilerinizden,ablalarınızdan duymuşsunuzdur. Girmek kolay, çıkmak zordur. Doğu Akdeniz Üniversitesi köklü eğitim kurumlarından biri, burada okuduğunuz için çok şanslısınız ve mezun olunca buradan mezun olmanın avantajını şüphesiz yaşayacaksınız. OHHH dedim. Ve kusura bakmasınlar o atıp tutanların hepsinin yedi sülalesine saydırdım. Bu uzun hayat hikayemden sonra gelelim soru cevap düzgün konuşma platformuna.

    Neden Doğu Akdeniz Üniversitesi?

    Bu zamana kadar verdiği binlerce mezunlardan bir çoğu yurt dışında olmak üzere başarılar elde etti. Aras Holding CEO'su Mert Oruz, Microsof Londra Bing Yöneticisi Emre Tok başta olmak üzere. Toyota Motor Company, Danone İngiltere Genel Başkanı, TAV İletişim Müdürü, Nike Türkiye İletişim Sorumlusu gibi çok sayıda başarılı mezuna sahip köklü bir üniversite. Ülkemizde paralı eğitim veren bir çok üniversiteden daha önce kurulmuş ve daha önce mezun vermiş. Neredeyse her bölümünün Türkiye'de köklü bir üniversite ile ortaklaşa eğitim politikası var. Uçan hoca olarak adlandırdığımız hocalar sayesinde her derste neredeyse alanında en iyi hocalardan eğitim alma olanağına sahipsiniz. Staj konusunda önünüz sonuna kadar açık. Mühendislik alanında İTÜ,ODTÜ,BOĞAZİÇİ,BİLKENT gibi Türkiye'de dev okulların yanında ABET akreditasyonuna sahip olması da onu ayrıcalıklı yapmaktadır. Bilindiği üzere bu akreditasyon uluslarası mühendis olma ve her yerde tanınmayı sağlamaktadır. Ve ülkemizde sadece 5 üniversite alabilmiştir bu akreditasyonu.

    Doğu Akdeniz'in Kötü Yanları Nelerdir?

    En başta Kıbrıs'ta olması. Ulaşım biraz yoruyor. Karadeniz'de yaşayan biri olarak bana sıkıntı. Adana, Mersin'de okuyan arkadaşlara kolay tabi Bu üniversite Ankara'da bu kampüs koşullarıyla olsaydı ben eminimki mühendislik fakülteleri 20 binin altına düşmezdi. Aşırı sıcakla mücadele çabanız. Büyük fastfood firmalarının eksiliği ki o da halledildi popeyes, sbarro gibi firmalar dükkan açtı bu sene çok şükür.

    Mağusa nasıl bir şehir?

    Tam öğrenci şehri. Olağanüstü diyemem ama her şeyi karşılıyor. Her aradığını bulabiliyorsun. Diplomatik işler dışında Mağusa'dan çıkmana gerek yok. Gerçekten okumaya geldiysen bu şehir işini fazlasıyla görür. Gloria Jeans, Robert's Coffee gibi uluslarası firmaların şubeleri zaten her zaman full çekiyor. Onun haricinde nargile ağırlıklı kafeler bol. Çok elit yaşamayı seviyorsanız Californian Gold adında harika bir bahçeye sahip bistro tarzı bi yerde günü geçirmeniz mümkün. Deniz yakın, yazın denize hücum etmeniz olası.

    Arkadaşlar;

    Son olarak şu yorumları okuyorum bi tarafımla gülüyorum. Kıbrısta ismini vermek istemediğim bir üniversiteye gidip çok kötü kıbrıs üniversiteleri bokmuş diyenler var. DAÜ diğer tüm ada üniversitelerinden sıyrılır. Bunu Kıbrıs'ta okuyan arkadaşlarda cevaplayabilir. Buraya okumaya gelen adam gerçekten dolu dolu ayrılır. Tamam belki büyükşehir havasını soluyamaz ama 4 senelik eğitim onu oldukça geliştirir. Yabancı kökenli öğrencilerin bol olması nedeniyle çok kültürlü bir yapıya alışır ve dünya görüşünüz artar. Okumaya gelmemiş, işi gücü karı kız düşürmek olan cahillerin söylemlerine bakıp üniversiteye kötü demeyin. Sizden ricam budur. Kötü yanı varsa bende kötü derim merak etmeyin. Babamın üniversitesi değil!

    Son olarak tanıtım filmi.
    http://www.youtube.com/watch?v=eWy5Xd3cjNM

    Emre Tok ( Microsoft ) :http://tr.linkedin.com/in/emretok
    Mert Oruz ( Arkas Holding CEO ) :http://tr.linkedin.com/pub/mert-oruz/41/161/66b
    Aslıhan Bakırlı ( Danone İngiltere ) :http://uk.linkedin.com/...lihan-bakirli/4/b34/322


    Arkadaşlar bunu okuyun sonra soru sorun. Aynı sorular geliyor sürekli. 18 soru soruldu dün hepsi neredeyse aynısı bikaç arkadaşınki hariç. Lütfen bizler cevaplarken yorulmuyoruz sizlerde okurken yorulmayın. Halen cevap yoksa o zaman sormaktan çekinmeyin.


    Kararımı verdim. Seneye orda okucam sağol. Cogu kisi kotuluyordu orayi.

    Dostum bana yardimci olursan sevinirim. Allaha sukur ailemin durumu iyi. Benim derslerim ic acici olmadigi icin ailem yurtdisinda okuyabilecegimi soyledi. Benimde aklima hemen kibris geldi.

    Ev kiralamayi dusunuyorum. Yurtlar kotu diyorlar. Birde orda akaryakit fiyatlari nasil? Ulasimda sikinti cekmemek icin araba almayi dusunuyorum orda. Birde direksiyon orda sag.sol alsak sorun olurmu trafikte? :D

    Birde diplomayi alip boşta kalmaktan korkuyorum. Babam okul bittikten sonra asgari ucretle caliscaksan hic ugrasma diyor. Biraz gelecek kaygim var. Birde hangi bolumde okuyacagim konusunda kararsizim. Gerci daha 1 senem daha var. Yazdigin seyler icin tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >






  • DAÜ İLK 500 DE

    Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin (DAÜ) Cybermetrics Lab’ın “Webometrics Dünya Üniversiteler Sıralaması’nda Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde eğitim veren üniversiteler arasında ilk 500’e girdiği belirtildi.

    DAÜ’den verilen bilgiye göre, “Webometrics” tarafından yürütülen ve Avrupa’da faaliyet gösteren 5 bin 827 üniversite üzerinde yapılan çalışma sonrasında, Avrupa Birliği ülkelerindeki üniversiteler sıralamasında DAÜ 444’üncü sırada yer aldı.

    Üniversite ‘en iyi’ yüzde 7’lik dilime girdi.

    20 BİNDEN FAZLA EĞİTİM KURUMU DEĞERLENDİRİLDİ

    DAÜ ayrıca dünya genelinde eğitim veren ve değerlendirmeye alınan 20 binden fazla eğitim kurumu arasında bin 372’nci sırada yer aldı, ilk yüzde 5’lik dilime girdi.

    “Webometrics Dünya Üniversiteler Sıralaması” değerlendirmeleri yılda iki kez yapılıyor ve sonuçlar Şubat ve Ağustos aylarında açıklanıyor.

    “WEBOMETRİCS DÜNYA ÜNİVERSİTELER SIRALAMASI” NEDİR?

    “Webometrics Dünya Üniversiteler Sıralaması üniversiteler arasında referans olarak kabul edilen “Berlin Prensiplerine”ne bağlı kalarak, üniversitelerin internet sitelerini hacim, görünürlülük ve etkisini belirli bir yöntem kullanarak ölçüyor.

    Bu ölçümü yapılırken kurumun bilimsel üretimi (yayınlanan makaleler, konferanslar, tezler, raporlar, monograflar gibi ) ile destek materyalleri (ders materyalleri, veritabanları, dijital kütüphane, personel sayfaları, atölye çalışmaları gibi) kurum hakkındaki genel bilgiler de dikkate alınıyor.”

    TAK

    Kaynak :http://www.abbasguclu.com.tr/universite/dau_avrupa_birliginde_ilk_500te.html

    Diğer üniversitelerde önem vermektedir bu sıralamaya.

    http://gazi.edu.tr/posts/view/title/webometrics-dunya-universiteler-siralamasi-19981
    http://www.metu.edu.tr/tr/webometrics-2012-temmuz-siralamasi
    http://www.atilim.edu.tr/haber/atilim-universitesi-webometrics-siralamasi-2410
    http://www.haber.sakarya.edu.tr/gundem/sau-yukselen-universiteler-arasinda/
    http://www.karabuk.edu.tr/etk_detail.asp?etkinlikID=671
    http://kkk.odtu.edu.tr/tanitim/19/dunya_siralamasinda_odtu.html
    http://fef.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/menu-anamenu-bilgi-tr/menu-anamenu-tumhaberler-tr/143-haberler-kuhizlagelisiyor
    http://www.mehmetakif.edu.tr/index.php?type=0002&page=detail&dataID=1259
    http://sp.mu.edu.tr/tr/siralama-sistemleri-674

    Ve daha fazlası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 14 Ağustos 2013; 9:55:07 >




  • http://ekonomi.haber7.com/sosyal-guvenlik/haber/1059564-kktcde-yasayan-turk-vatandaslara-mujde

    Aslında şöyle bir haber çıktı. Ama şu anda yürürlükte olan birşey yok. Ne zaman olacağı veya adım atılacağı tarih belli değil. Eğer olursa çok güzel olacak.
  • Derviş Zaim yeni akademik yılda da DAÜ İletişim Fakültesi'nde




    Kıbrıslı ünlü yönetmen Derviş Zaim, 2013-2014 Akademik Yılı’nda da DAÜ, İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü’nde ders vermeye devam edecek
    Kıbrıslı ünlü yönetmen Derviş Zaim, 2013-2014 Akademik Yılı’nda da Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ), İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü’nde ders vermeye devam edecek.

    DAÜ Halkla İlişkiler ve Basın Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, üç yıldır DAÜ’de ders veren ünlü yönetmen Derviş Zaim, gelecek dönem de son sınıf öğrencilerinin film (bitirme) projelerinin danışmanlığını yapacak.

    "Günden güne daha iyiye gidiyor"

    “DAÜ’de bu yıl da ders verecek olmam beni mutlu ediyor, çünkü yetiştiğim yere olan borcumu ödüyorum. Az da olsa faydalı olmaya gayret ediyorum” diyen Zaim, ayrıca adanın atmosferini solumanın kendisini mutlu ettiğini söyledi. Zaim, DAÜ İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü’nün günden güne daha iyiye gittiğine tanıklık etmekten ve bunun bir parçası olmaktan memnuniyet duyduğunu da sözlerine ekledi.

    Kendisi Hakkında Yazılanlar;

    abd’de düzenlenen 10. boston türk film festivali’nde 'türk sinemasında mükemmellik ödülü'ne layık görülmüş. daha önce bu ödülü alanlar arasında zeki demirkubuz, reha erdem, nuri bilge ceylan ve yeşim ustaoğlu var.http://****/hptfbk

    http://sinema.mynet.com/detay//****-sinemacilar-hollywoodda/36488

    bahçeşehir üniversitesi'nde ftv3941 kodlu screenwriting dersini veren hocam.

    bugün boğaziçi üniversitesi'nde bir söyleşisi vardır. saat 18.00'de. - 19.04.2011

    45. antalya altın portakal film festivali'nde en iyi yönetmen ödülünü alan değerli şahsiyet..

    45. altın portakal film festivalinde nokta filmiyle en iyi yönetmen ödülü kazanmış mütevazi insan.
    yarıştığı yönetmenler arasında 2008 cannes film festivalinde üç maymun filmiyle en iyi yönetmen ödülünü kazanmış nuri bilge ceylan da vardı.

    bilgi üniversitesi nde master class yanında directing for camera derslerini de veren hoca, yönetmen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 15 Ağustos 2013; 18:18:40 >




  • KKTC üniversiteleri 2011'den itibaren TC üniversiteleri gibi denklik/onay şartı olmadan diploma veriyor.

    http://www.abbasguclu.com.tr/egitim/kuzey_kibris_dipolamalarina_yok_onayi_kalkti.html
  • Eoudoxias kullanıcısına yanıt
    Doğru bir bilgi. Fırsatınız varsa İngilizce okumak mühendislik alanında özellikle Bilgisayar Mühendisliği gibi evrensel firmaların ağırlıklı olduğu bir sektörde önemli.

    ABET hakkında ODTÜ tarafından yazılmış bir yazıyı paylaşayım sizinle.

    Dipnot; Yazı eski ama ana düşünceyi yayınlamak açısından önemli

    ABET adı “Accreditation Board for Programs in Engineering and Technology” (mühendislik ve teknoloji programları akreditasyon kurulu) için kullanılan kısaltmadan geliyor. Amerika Birleşik Devletlerinde bulunan bağımsız bir oluşum. Adı, verdiği hizmetlerin çeşitliliğini gözönüne alınarak 2005 yılında ABET Inc. olarak değiştirildi. Görevi, sözkonusu programları “istek üzerine” değerlendirmek.

    Akreditasyonda zorlama yok. Değerlendirilme talebinin ilgili eğitim kurumundan gelmesi temel felsefe. Yani ilgili öğretim birimi “ben eğitim-öğretim sürecimi öğrencilerimi en iyi biçimde eğitmek üzere tasarladım. Tüm düzenlemeleri yaptım. Şimdi beni değerlendirmenizi talep ediyorum” diyor. Burada, sanayi kuruluşlarının istek üzerine yaptikları ISO 9000 değerlendirme başvurularıyla paralellik kurabiliriz. Bu süreçten başarıyla geçen birimler kendi üretim süreçlerinin başarılı olduğunu, bunun sonucu olarak da kaliteli ürün üretmek yeteneğine sahip olduklarını kanıtlamış oluyorlar. Eğitim kurumlarının girdisi de çıktısı da (ürünü de) insan. Hizmetin (eğitimin) kalitesi verilen mezunların kalitesinin belirlenmesinde en temel faktör.

    ABET bizim uzmanlığından yararlanmayı öngördüğümüz ve yararlandığımız kuruluş. ABET A.B.D dışındaki üniversitelerin mühendislik programlarını değerlendirme hizmeti de sunuyor. ABET bu hizmetten yararlanmak isteyen ve değerlendirme sürecinde başarılı olanlara ‘akredite oldunuz’ demiyor. Zira bu terim sadece A.B.D deki programlar için kullanılıyor. Başka ülkelerdeki üniversitelerin olumlu değerlendirme alan programları için “ büyük ölçüde eşdeğer (substantially equivalent) ” deyimi kullaniliyor. Bu da değerlendirme süreçlerindeki ufak nüanslardan kaynaklaniyor. Burada şu hususu vurgulamakta yarar görüyorum; ABET yöneticileri ve değerlendiricileri “substantially equivalent” deyiminin A.B.D de kullanılan “accredited” deyimi ile eş değerde olduğunu kabul ediyor.

    ABET hakkında bilgisi olmayanları biraz olsun aydınlattığımı umarım. Peki, ODTÜ’de ABET değerlendirme etkinlikleri ne amaçla, ne zaman ve nasıl başladı, nasıl gelişti? Bu süreç bizim için ne gibi yararlar sağladı? Üniversitemiz ve Ülkemiz için ne gibi etkileri oldu? Bundan sonraki bölümlerde bu soruları yanıtlamaya çalışacağım.



    Mühendislik fakültesi dekanlığı ve bölümlerinin eğitim-öğretim süreçlerinin kalitesi konusunda ODTÜ’nün kuruluşundan beri duyarlı davrandığını, daha iyiyi yapmak amacıyla daima yeni arayışlar içinde olduğunu görüyoruz.. Üniversite katologlarının mühendislik fakültesinin tanıtımına yer verilen bölümleri incelediğimizde bu konunun yıllar boyunca ne denli titiz bir yaklaşımla ele alındığını görebiliriz. Burada özellikle Fakültenin kuruluş ve gelişmesinde büyük hizmetler vermiş, ODTÜ’nün en iyi kadrolara, programlara, alt yapıya sahip olması için hiçbir gayret ve fedakarlıktan kaçınmamış olan değerli hocamız, dekanımız sayın Prof. Musatfa Parlar’ı saygı ve şükran ile anmak isterim. Parlar, fakülte ve bölümlerin yapılanması için en uygun başlangıç koşullarını belirlemiş, en doğru sistemi oluşturmuştur. O, daima ‘kendinden daha iyi olduğuna inandığı ve/veya daha iyi olmaları için çaba sarfettiği’ bireylere yetki ve sorumluluk verme büyüklüğünü göstermiştir. Onun bu meziyetinin, ODTÜ’yü bugünkü saygın konumuna taşıyan en önemli faktör olduğuna inanıyorum.

    Şimdi, ABET öykümüze gelelim. Ben burada dekanlık dönemim olan 1992-1997 yılları arasında gerçekleşen etkinliklere değinecek, kendi görüşlerimi aktaracağım. Bunları yazarken fakültemizin döneme ait Fakülte Kurulu (MFK), Fakülte Yönetim Kurulu (MFYK), Fakülte Stratejik Plan Komisyonu (MFSPK), Fakülte Eğitim Komisyonu (MFEK) tutanaklarından ve Faaliyet Raporlarımızdan da yararlandim. Yazımda kendi anılarıma da yer verdim. Hatalarım ve hatırlayamadığım için nakledemediklerim için hoşgörünüze sığınıyorum.

    Önceki dekanımız Prof. Süha Sevük 1992 yılı ortalarında rektör olduktan sonra dekanlığa aday olmuştum. Sayın Rektör YÖK’e önereceği dekan adaylarını belirlemek maksadiyle bir eleme komitesi oluşturmuştu. Dekanlığa talip olanlar bu komiteye ileriye dönük projelerini anlattılar. Komite kendisi bir sıralama yapmanın yanısıra bölümlerde de ‘kimleri dekan olarak görmek isterdiniz?’ türü bir anket yaptı ve sonuçlerı rektöre sundu. Rektör önereceği aday sıralamasını bu sürece göre saptamıştı. Ben, komiteye anlattığım eylem planımda ‘programlarda yeni düzenlemeler yapılması’, ‘kalite denetimi’ ve bu bağlamda ‘ABET den yararlanma’ konularına ağırlık vermiştim. Benim tesbitlerime göre, yıllar içinde birçok lisans programına ait toplam kredilerde dolayısiyle ders yüklerinde aşırı artışlar olmuştu. Bu yaratıcılığa zarar verebilecek bir gelişmeydi. Bazı programlarda sosyal ve beşeri ilimlere yeterli ağırlık verilmez olmuştu. Hatta bazı programlar bu konuları tamamen dışlamıştı. Bazı bölümlerde gerçek anlamda “tasarım dersi” yoktu. Bu sorunlara çözüm getirmek amacıyla hazırlamış olduğum kısa eylem planını hala saklarım. ABET’ten yararlanma düşüncesini Sayın Süha Sevük düşünmüş ve kendi dekanlığı döneminde dile getirmişti. Önceliklerimle uyum içinde olan bu fikir bana hayli cazip gelmiş, “programlarda düzenleme” eyleminin yanısıra bu eylemi de gerçekleştirmeyi arzulamıştım. Bana göre “programların yeniden düzenlemesı” ve “ABET kriterlerinden yararlanma” eylemleri birbirini tamamlayacak eylemlerdi.

    Yukarıda anlattığım ‘dekan adayı belirleme’ sürecinin sonunda, 1992 yılı sonbaharında mühendislik fakültesi dekanlığı görevine başladım. Makina Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Bülent Platin ve Gıda Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Suat Ungan dekan yardımcılığı görevini yürütmeye başladılar.




    ABET değerlendirme sürecinin öyküsünü anlatmaya başlamadan önce oldukça yaygın bir yanılgıdan söz etmek istiyorum. O da, programları yeniden yapılandırma amacının ‘ABET’ten olumlu değerlendirme almaktan ibaret olduğu’ yanılgısı. Evet, daha önce de değindiğim gibi, ABET’ten yararlanma düşüncesi zihinlerde vardı. Ama asıl amaç, daha iyi bir eğitim-öğretim sürecinin tasarlanması sonra da bu sürecin bağımsız bir dış kuruluş tarafından değerlendirilmesiydi. Tasarlanan süreci değerlendirecek bir ulusal değerlendirme kurumu maalesef yoktu. Bu nedenle akla, ODTÜ eğitim sistemi Amerikan sistemine göre tasarlandığı için, ABET geliyordu. Ancak bizler için ABET amaç değil araç idi. Bu noktada MFSPK’nun 7 Mart 1993 tarihli toplantı tutanağından bir alıntıya ilgisi nedeniyle yer vermek istiyorum.

    “Akreditasyon’un bir amaç değil, eğitim ve araştırma etkinliklerinin güncelleştirilmesi ve etkili kılınması için bir araç olarak algılanması gerektiği, bu açıdan bakıldığında akreditasyon sürecinden geçmenin yararlı olacağı genelde kabul gördü” (1).

    Çekirdek programın oluşturulması ve bölüm lisans programlarının bu progrema uyum sağlamaları ABET kriterlerinin sağlanması sonucunu da doğurdu. Lisans programları üzerindeki çalışmalarımız sürerken fakülte kurulumuzun bir toplantısında bölüm başkanlarımıza ABET değerlendirme sürecininde pilot rol üstlenmeyi arzu edip etmediklerini sordum. Zamanın Kimya Mühendiliği Bölüm Başkanı Prof. Canan Özgen ve Maden Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Günhan Paşamehmetoğlu gönüllü olduklarını, gerekli program değişikliklerinin ve ilgili diğer düzenlemelerin zamanında yapılacağı konusunda bölümlerine güvendiklerini belirttiler. Bu davranış kanımca diğer bölümlerimizin de motivasyonlarını artırıcı bir örnek oldu. Bir süre sonra dört bölümümüz daha ABET değerlendirme sürecinden geçti.

    Kimya ve Maden Mühendisliği Bölümleri lisans programlarının değerlendirilmesi için 1993 yılı yazında ABET’e başvurduk. Başvuru ABET tarafından olumlu karşılandı ve değerlendirme süreci 1993 yılı Eylül ayında resmen başladı.

    Oldukça yoğun çalışmaları gerektiren ABET değerlendirme süreci hakkında kısa bir açıklama yapmanın yararlı olacağını sanıyorum.

    Bu değerlendirme, akademik programların yanısıra ilgili bölümlerin öğrencilerinin, akademik, teknik ve idari kadrosunun nitelikleri, laboratuvar ve bilgisayar altyapısı, kütüphane ve merkezi bilgisayar biriminin sağladığı olanaklar, Fizik, Kimya, Matematik, Yabancı Diller Eğitimi bölümleri gibi fakültemize eğitim desteği veren diğer birimlerin nitelikleri ve nihayet üniversitenin idari ve mali örgütlenmesinin işleyişi, birimler arası diyaloğun yeterliği gibi hususların dikkate alındığı bir değerlendirmedir.

    Değerlendirme için gerekli olan bilgiler ve yazılı raporlar dekanlık ve ilgili bölümler tarafından hazırlanıp ABET heyetinin üniversitemizi ziyaretinden birkaç ay önce ABET’e gönderilir. Bu raporlarda akademik ve idari konulara ait bilgiler, geleceğe yönelik hedeflerimiz, zayıf ve güçlü yönlerimiz, fırsatların ve tehditlerin neler olduğu, bu konuları nasıl ele alacagımız belirtilir. Raporları inceleyen ABET kurumundan bir uzmanlar gurubu üniversitemize “değerlendirme ziyareti” yapar. Bu ziyaret sırasında, heyete dekanlıkta sunum yapılır çeşitli konulara ilişkin soruları yanıtlanır. Heyet üyeleri daha sonra rektörlüğe, ilgili bölümlere giderek ayrıntılı incelemelerde bulunur. Heyetin değerlendirmelerini içeren bir “ön görüş” dekana bildirilir. Heyet daha sonra açıklık kazandırılmasını arzu ettiği hususlar varsa bunları da belirten taslak raporlarını dekanlığığa iletir. Bunu takiben yanıtlarımız ve eğer varsa yeni gelişmelerimizi içeren ek raporlarımız kendilerine gönderilir. Heyetin bu sürecin sonunda oluşturduğu ABET değerlendirme raporu üniversiteye iletilir.

    Kimya ve Maden Mühendisliği programlarının kesin değerlendirme sonuçları tarafımıza 1994 Aralık ayında iletilen raporlar ile alındı. Her iki bölümümüzün programları da daha A.B.D dışındaki üniversitelerin mühendislik bölümleri lisans programlarına verilen en olumlu değerlendirme olan “substancial equivalency” almışlardı.

    Kimya ve Maden mühendisliği bölümlerimizin ABET değerlendirmesinin Türkiye’deki ilk ABET değerlendirmesi olduğunu belirtmek isterim.

    1995 yılı başında, Elektrik ve Elektronik, İnşaat, Makina ile Metalürji Mühendisliği lisans programlarının da ABET tarafından değerlendirilmesi kararlaştırıldı. Diğer bölümlerimiz biraz daha beklemeyi tercih ettiler ve programları daha sonra ABET 2000 kriterlerine göre değerlendirildi. Bu dört bölümümüze ait başvurunun yapıldığı tarihte ABET 2000 kriterleri henüz oluşturulmamıştı. Bu kriterler ancak 2000 yılından sonra uygulamaya konuldu.

    Dört bölümümüzde de hazırlık komiteleri kuruldu ve değerlendirme başvurusu ABET’e 1995 yılı Haziran ayında gönderildi. Mart ayında beş uzmandan oluşan ABET heyeti değerlendirme ziyareti yaptı. Aşamalarını daha önce açıkladığım değerlendirme sürecinden geçildi. ABET’in olumlu sonuç raporu Eylül 1996 da bize ulaştı. Raporda 4 lisans programımızın daha ABET tarafından "substantial equivalency" aldığı tarafımıza resmen bildiriliyordu. 1996 akademik yılı sonu itibariyle ABET’ten "substantial equivalency" alan programların yürütüldüğü bölümlerdeki öğretim üyelerinin ve öğrencilerin fakültedeki toplam sayılara oranları sırası ile % 65 ve % 69’a erişmişti (2). Benim dekanlık dönemimden sonra da ABET değerlendirme sürecinden yararlanılmaya devam edildi ve diğer bölümlerimiz ABET 2000 sürecininde başarılı oldular.

    ABET değerlendirmesinin olumlu olduğu anlaşıldığında, zamanın İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı olan Prof. Doğan Altınbilek öğretim üyelerinin, rektörlük ve dekanlık yetkililerinin ve eşlerinin katıldığı bir yemek düzenlemişti. Eymir gölündeki lokantada yenen akşam yemeğinde anılar tazelenmiş, hoşça vakit geçirilmişti.

    1997 yılında ABET uluslararası operasyonlar direktörü olan merhum Prof. Demetrius Paris bana gönderdiği bir e-posta mesajında ABET 2000 kriterlerinin uygulanmasında ODTÜ mühendislik fakültesinin A.B.D dışı pilot kurum rolünü üstlenmesini önermişti. Bu öneriye olumlu yaklaşıldı ve bizden sonraki yöneticilerimiz ABET uygulamasını başarıyla sürdürdüler. ABET süreçlerindeki başarı tabii ilgili bölüm mensuplarının arzularıyla, özverili çalışmalarıyla mümkün olabildi. Diğer bölümlerimizin de 2000 yılı sonrasında ABET değerlendirmesinden başarıyla geçmelerinden sonra süreleri (6 yıllık) sona eren bölümlerimiz de ABET 2000 sürecinde başarılı oldular.




    ABET değerlendirme sürecinin yararlarının neler olduğunu çeşitli platformlarda (1), (2), bildiri ve makalelerde (3)-(7) açıklamaya çalışmıştım.

    “ODTÜ’lü dergisinin 1995 Ağustos ayı sayısında “ODTÜ’de Mühendislik Eğitiminde Atılım” başlığı altında çıkan yazıda (8) fakülte çekirdek programımız ve ABET değerlendirme sürecimize ait bilgiler sunmuş yazının sonunda da Türkiye’deki üniversitelerin sorunlarından belki de en önemlisisin “kalite” sorunu olduğunu vurgulamıştım. Bu sorunun Ülkemizde de ABET gibi bir ulusal akreditasyon sistemi’nin kurulması ile giderilebileceğini belirterek

    “bu sisteme meslek odalarının katkıları olması gerekir. Meslek odaları hem endüstri hem de üniversiteler ile ilişki içinde olmalılar. Dışardaki örnekleri de iyi tanımak gerekiyor” demiştim.

    ODTÜ Mezunları Dergisi’nin benimle 1997 yılı sonlarına doğru bazı uluslararası kuruluşlar tarafından verilen eğitim ödülleri nedeniyle yaptığı bir söyleşide de ABET değerlendirmesinin şu üç yararını vurgulamıştım (9):
    · ABET sürecini fiilen yaşamış deneyimli akademisyenler havuzunun yaratılmasını sağlayarak bir “ulusal akreditasyon kurumu” kurulabilmesine olanak sağlamak

    · Mühendislik eğitiminde kalite denetimi konusundaki en yeni gelişmeleri yakından izlemek, akademisyenlerimizin ve idari personelimizin konuyla ilgili bilinç düzeylerini yükseltmek

    · Fakülte Bölümlerinin uluslararası platformdaki tanınırlığını ve itibarını yükseltmek, böylelikle mezunların çalışma alanlarını genişletmek

    ABET sürecini bazı altyapı eksiklerimizi saptamak ve gidermek için de kullandığımızı belirtmek isterim. Bu sürecin özellikle bilgisayar olanaklarımızı artırma, dersliklerin standardını yükseltme ve modern eğitim araçlarından daha fazla yararlarlanma konularında yararlı olduğunu söyleyebilirim.

    ABET sürecinde ODTÜ’yü (13 bölüm) izleyen üniversiteler, Bilkent (2 bölüm), Boğaziçi (7 bölüm), İstanbul Teknik (22 bölüm) ve KKTC Doğu Akdeniz (2 bölüm) üniversiteleri oldu. Bilgi edinmek isteyenlere ODTÜ’nün bu konudaki deneyimi aktarıldı. Bu üniversitelerin bazılarında önemli “program reformları”, ODTÜ örneğinde olduğu gibi, ABET etkinliğine parallel olarak gerçekleştirildi.
    Benden sonra dekanlık görevini yürüten Prof. Yıldırım Üçtuğ’un insiyatifiyle, mühendislik fakülteleri dekanlar konseyi ulusal akreditasyon kurumumuzun oluşumu yönünde olumlu adımlar attı. Oluşum daha sonra MÜDEK adını alarak bağımsız bir değerlendirme kurumu niteliğini kazandı. Şimdi tek eksiği hukuki statüsünün açıklığa kavuşması. Bir de meslek odalarının katkıları önemli. Umarım meslek odalarımız bu etkinliği değerli zamanlarının ve kadrolarının bir bölümünü ayıracak kadar önemli görürler ve gereğini yaparlar. Bu konulara ciddiyetle eğilen odalarımızın da olduğunu bilmek insanı biraz olsun rahatlatıyor.

    MÜDEK bugüne kadar birçok lisans programını değerlendirdi. Talebin git gide artığını duyuyorum. Böylece ABET’den beklediğimiz yararların en önemlilerinden biri daha gerçekleşiyor. Bu oluşum Avrupa Birliğinin “yükseköğrenimde kalite değerlendirmesi” sürecinin kurumsallaştırılmasında da önemli roller üstleniyor. Böylece, yaşadığımız değerlendirme sürecinin etkilerinin uluslararası boyuta taşındığını da gözlemliyoruz. MÜDEK hakkında ayrıntılı bilgileri, konuya emek vermiş ve bu kurumun başkanlığını yapmış olan Prof. Bülent Platin’in yazısından öğreneceğiz..

    7. Son Söz

    Program değişikliklerini ve ABET etkinliklerini gerçekleştirme sürecinde zaman zaman çeşitli itirazlarla karşılaşıldı, tartışmalar yaşandı. Bazı derslerin kredilerinde indirime gitmek, programlardaki bazı dersleri zorunlu olmaktan çıkarmak, derslerin sadece dersin gerçek sahibi olan bölümlerce verilmesini sağlamak gibi konularda önemli fikir ayrılıklarının çıktığı söylenebilir. Ben bu tür itirazların, tartışmaların doğal ve de yararlı olduğunu düşünüyorum. Sağlıklı sonuçlara ancak tartışarak ulaşılabiliyoruz.

    ABET değerlendirmesine ilişkin bir itiraz da ülke dışı bir kurumun kullanılması ile ilgiliydi. Ancak, daha önce de vurguladığım gibi, bu konuda yararlanabileceğimiz “ulusal” bir kurumumuz ve de uzmanlarımız yoktu. Ama biz bu süreci yaşadıktan ve
    başka üniversiteler de bizi izledikten sonra akreditasyon konusunda bilgili bir orducuk oluştu. Bugün için ülkemizdeki mühendislik fakülteleri bölümlerinin 40 dan fazlasının ABET sürecinden geçtiğini gözönüne alırsak bu orducuğun hiç de küçümsenmeyecek bir büyüklüğe ulaştığını görürüz.

    ABET konusunda sık sorulan bir soru da A.B.D dışındaki gelişmiş ülke üniversitelerinin ABET’e başvurup başvurmadığı sorusu idi. Ayrıntıya girmeden oldukça kabarık olan ilgili listeden (10) birkaç örnek aktarmak istiyorum.

    · Şili - Pontificia Universidad Catolica de Chile
    · Almanya - University of Karlsruhe
    · Meksika - Instituto Tecnologico y de Estudios Superiores de Monterrey
    · Hollanda - Technische Universiteit Delft, Technische Universiteit Eindhoven
    · Rusya - Taganrog State University of Radio Engineering
    · İspanya - Institut Quimic de Sarria CETS

    Avrupa Birliği’nin “üniversite eğitiminde kalite denetimi” sorununa çözüm ararken ABET örneğinden önemli ölçüde yararlandığını görmekteyiz.

    Yazımı Atatürk'ün sözleri ile bitirmek istiyorum.

    “Gözlerimizi kapayıp mücerret yaşadığımızı farz edemeyiz. Memleketimizi bir çember içine alıp cihan ile alakasız yaşayamayız. Bilakis müterakki (ileri) ve mütemeddin (uygar) bir millet olarak medeniyet sahasının üzerinde yaşayacağız. Bu hayat ancak ilim ve fen ile olur. İlim ve fen nerede ise oradan alacağız ve her ferd-i milletin kafasına koyacağız. İlim ve fen için kayıt ve şart yoktur” (11).

    Kaynaklar

    1) “1992-93, 1993-94, 1994-95 Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu, Fakülte Eğitim Komisyonu ve Fakülte Stratejik Plan Komisyonu Tutanakları”, “ODTÜ Mühendislik Fakültesi, Ankara
    2) “1992-93, 1993-94, 1994-95 Yılları Faaliyet Raporları”, ODTÜ Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Ankara
    3) Birand, M.T., Platin, B.E., and Ungan, S., ''Core-Curriculum Development at the Faculty of Engineering of the Middle East Technical University'', Proceedings of the International Congress of Engineering Deans and Industry Leaders, s.371- 375, Monash University, Clayton, Melbourne, Australia, 3-6 July 1995,
    4) Birand M.T., Platin, B.E., Ungan, S., "Mühendislik Lisans Programlarının Tasarımı ve Kalite Kontrolü'', Proceedings of the 7 nci Ulusal Elektrik-Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği Bildiriler Kitabı, , s. 361-363, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, 8-14 Eylül 1997
    5) Birand, M.T., Pudlowski, Z.J., Platin, B.E., Ungan, S. ''A Case Study on International Collaboration in Engineering Education'', Proceedings of the UNESCO UNITWIN Asia-Pacific Higher Education Network (APHEN) Conference, Sydney, Australia, November 28-29,1996,
    6) Birand M.T., Platin, B.E., Ungan, S., Pudlowski Z.P., "UICEE-METU Collaboration in Research and Engineering Education'', UICEE Global Journal of Engineering Education, Vol. 1, No:3, s. 225-232, Melbourne-Australia, 1997,
    7) Birand M.T., “Engineering Tomorrow’s Engineers”, davetli makale (yayınlanmak üzere gönderildi), UICEE Global Journal of Engineering Education, Melbourne-Australia
    8) “ODTÜ’de Mühendislik Eğitiminde Atılım”, ODTÜ’lü Dergisi, Sayı 8, 1995, ODTÜ Rektörlüğü, Ankara
    9) “Barakadan Eğitimde Gümüş Şeref Madalyasına: Tuncay Birand ile Söyleşi”, ODTÜ Mezunları Dergisi, Sayı 66, Ocak-Şubat 1998, Ankara
    10) http://www.abet.org/recognized_programs.shtml
    11) “Atatürk’ten Düşünceler”, s. 63, ODTÜ GeliştirmeVakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. Yayınları, Ekim 1988, Ankara

    Yazının Kaynağı :http://www.eee.metu.edu.tr/~birand/ABET%20Oykusu.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 18 Ağustos 2013; 19:04:45 >




  • Eoudoxias kullanıcısına yanıt
    çok zor değil. bilgisayar mühendisliği çok kaliteli eğitim veren bir bölüm. kuruluş tarihini falan atarsam anlarsınız. kişiden kişiye değişir, yani sıfır ingilizceye göre o eğitimi almak zordur ancak ortalama bir ingilizce ile rahatça alabilirsiniz. diğer okullardaki öğrencilerin bi çoğu da zayıf ingilizceyle okumaya başlıyor. dolayısıyla fırsatınız varsa ingilizce eğitimi atlamayın, bu arada türkçe bu sene açıldı diye biliyorum.

    Bu arada DAÜ Bilgisayar Mühendisliği Başarıları;

    . DAÜ Robotçuluk
    Kulübü Haziran 2007’de Bölüm öğretim üyeleri ve
    öğrencilerinin girişimiyle kurulmuştur. Bölümde
    geliştirilen bir robot 2007 yılında katıldığı ODTÜ Robot
    Günlerinde birincilik almıştır.

    Prof. Dr. Erden Başar
    quote:


    doğu akdeniz üniversitesi bilgisayar mühendisliği bölümü öğretim üyesidir. bölümün sahip olduğu donanımlı hocalardan birisidir. yazılım ve algoritma konularında gayet başarılıdır. ders anlatırken arkasını dönüp daldıysa dokunmamanız gerekir zira algoritmayı optimize ediyordur. ilerleyen yaşına rağmen bir çok genç hocadan daha aktif ve heveslidir. verdiği projeleri tamamlamak güven özveri ve tecrübe ister dolayısıyla boş mühendis mezun etmez. akademik yetilerinin dışında, aklıma gelen ilk özelliği beyefendi oluşudur. karşısında torunu yaşındaki öğrencinin bir insan olduğunu bilip ona göre davranır. yardımseverdir. 2 hafta sonra mezun olduktan sonra gidip elini öpeceğim insandır. *

    Muhammed Salamah > ODTÜ >http://cmpe.emu.edu.tr/salamah/
    Doç. Dr. Hakan Altınçay ODTÜ >http://cmpe.emu.edu.tr/altincay/
    Doç. Dr. Işık Aybay ODTÜ >http://cmpe.emu.edu.tr/iAybay/
    Doç. Dr. Zeki Bayram > Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Eski Hocalarından Artık DAÜ >http://cmpe.emu.edu.tr/bayram/ZekiBayramCV5.pdf
    Doç. Dr. Alexander Chefranov
    Doç. Dr. Atilla Elçi >http://tr.linkedin.com/in/atillaelci
    Doç. Dr. Marifi Güler > ODTÜ >http://cmpe.emu.edu.tr/mguler/
    Yard. Doç. Dr. Doğu Arifler > Texas Üniversitesi >http://cmpe.emu.edu.tr/dogu/bio.html
    Yard. Doç. Dr. Mehmet Bodur > ODTÜ >http://cmpe.emu.edu.tr/mbodur/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 18 Ağustos 2013; 22:38:52 >




  • 1993 yılında egitime baslamis hacmen turkiyenin ve ortadogunun enbuyuk bilgisayar mühendisliği bölümüdür. kurucu bolum baskani guney gonenc olmakla beraber kendileri bu bolumu kurup adayi terk etmistir. isik aybay baskanliginda 1994 yilinda uc arastirma ve bir ogretim gorevlisi(l.kusdemir) ile birlikte hizla gelismeye baslamistir. bu doneme ait en onemlı anektodlardan bir tanesi ilk bolum kurlu toplantısını bolum baskanlıgının alt katında buluna kafeterya'da yapmıs olmasıdır. bolum baskanının boylece ilk bolum kurulunu'da gercekleştirmiş olduk demesi ile son bulmuş toplantısıdır.
    bu yıllar herseyin cok temiz masum ve içenlikle yapıldıgı donemdir.
    1999 yilina kadar bolume ait bina olmadigi icin surekli misafir bolum olarak bina bina dolasmistir. ilk misafir oldugu bina (su an school of computing and technology'nin kullandigi ) eelektrik elektronik bolumu tarafindan kullanilan ve dau yerleskesi icerisindeki en eski binalardan olan yerde idi. bina icerisinde bolume ait toplam 4 ofis vardi(1 bolum baskanligi 1 sekreterlik, 2 arastirma gorevlisi). laboratuvar ve derslikler ee ile ortak kullaniliyordu. zaman icerisinde bolum binaya sigmaz hale gelince (yeni hoca katilimi adnan acan ) halen bilgisayar teknolojileri meslek yuksek okulu tarafindan kullanilan binaya tasindi. zeminkatin tamamina yakin ve ikinci kattan iki ofis alarak yeni binasina adapte oldu. (riddevinin kulaklari cinlasin)
    bolum yeni binasina tasininca hizla gelismeye ve buyumeye devam etti. bolume degerli hoca a. kostin ve a. gabillon katildi ve lutfullah kusdemir ayrildi. tabiki bu arada bolume yeni arastirma gorevlisi ve teknik kadrosuna yeni arkadaslarda katilmaya basladilar. aklima gelenler: basri aksel, ahmet gurkan, levent bayram, rusdiye gurbuz, belkiz (daha sonra editleyecegim) ahmet unveren. katilan arkadaslar ile yeni ofislere ihtiyac duyulunca, komsu binadan (insaat muhendiligi bolumu trafindan kullanilan ) ek ofisler alindi. bu bina dau'nin en eski binalarindan olan ve dau kuruldugu zaman ogrenci isleri ,matematik, kimya bolumleri ve rektorluk ofisi olarak (pardon bankayi diyordum o zaman banka yoktu para tahsilati ogrenci isleri tarafindan yapiliyordu). insaat muhendisligi bolumu yeni binasina tasininca bolum herseyi ile birlikte ilk kez bir butun olarak kendine yeni bir bina bulmus oldu. yeni bina ile birlikte aklima gelen yeni katilimcilar soyle, erbil nalcaci, ursula kargol, muhammed salamah, yiltan bitirim, raza azmi, onsen toygar, arif akkeles, hasan oylum, tamer tulgar, hasan sarper, konstantin degtiarev , gurcu oz, mehmet ali asrin ve majed abu safiya. burada iki-uc yil gecirdikten sonra bilgisayar muhendilgi binasi tamamlaninca su an dau yerleskesinde yer alan yeni yerine tasindi. yeni yerine tasindiktan sonra yeni gelen degerli insanlar ile bolum buyumeye devam etti aklima ilk gelen isimlerin basinda degerli hocamız mehmet tolun. bolume kimisi guzellikler katarak geldi. kimisi icindeki kirli dusuncelerle katildi ve ortami da kirletti. kirletenlere lanet guzellestirenlere hurmetlerimle.
    bolum buyume surecinde bir cok yeni birimleride olusturmaya basladı. bunlardan aklima ilk gelen bilisim destek birimidirki bu gorev yetenekli ve ozverili calısan asistan arkadaslar arasından bolum baskanı tarafından secılmekte idi. birim kurulduktan sonra sistem sorumlusu olarak ilk atanan kisi cuneyt cerkez. cuneyt misyonunu tamamladıgını dusunerek bolumden ayrılma kararı aldıktan sonra bu gorevi rahim cetinel ustlendi ve uzunca bir sure bolume yenilikler getirerek surdurudu. rahim bu gorevi yurturken dau de (2003) yılında baslayan degisim ruzgarları!(neyin degistigini hala daha mechul) netıcesınde mısyonunu tamamlatmak zorunda bırakıldı.

    bu arada bolume katılan ve yukarda adını unuttugum arkadaslarımdan ve hocalarımdan ozur dıleyerek asagıdakı listeyi olusturmaya basladım. bu isimleri gerekli sekilde yukarıdaki metniniçerisine zaman içerisinde eklemeye baslayacagim. ve bazi yasanan tatlı aci anıları aktarmaya calısacagım.

    ilker ozupak (ogrenci asistan)

    fatih mehmet aksoy. (yarı zamanlı ogretim gorevlisi)
    arif akkles. (arastırma görevlisi ve yarı zamanlı ogretim gorevlisi)
    asim azmi (arastırma gorevlisi)

    kemal kara
    rıdvan kılıc
    oguz dag(uzaktan egitim arastırma gorevlisi)
    ozhan arabacıoglu(uzakan egıtım yarızamanlı arastırma gorevlısı)
    yalin sayi(uzaktan egitim arastırma gorevlisi 1.98 olan)
    gonenc ercan(uzaktan egitim ogrenci asıstan) >http://gonencercan.com/

    erden basar
    marifi guler
    manuel carcenac
    zeki bayram
    evgueni i. doukhnitch
    atilla elçi
    omar ramadan
    hayri sever
    hakan altıncay
    hasan komurcugil

    muhtemelen bu yazıyı yazan kisinin kimligide merak konusu olacaktır elbet.
    tum benligi ve inanci ile bolume yapabılecegi tum katki ve emegini esirgemeden yıllarca master ve doktora calısmalarının pardon, bolme hizmet etme zamanalrinin arasina doktorayı sıkıstırmaya calısmıs ve sonunda degerli hocalarimin destegi ve inacı sayesınde buna muvaffak olmus kisi.
    katkısı olan hocalarıma buradan tum içtenligim ile sevgi saygi ve hurmetlerimi sunuyorum.
    bu zaman zarfında destegini herzaman manen ve madden eksik etmeyen ve dostum diyebidigim insanlarada ayrıca sevgilerimle hurmetlerimi sunuyorum.

    bolumde cok uzun bir zaman geçirmiş kişi olarak sunları ayrıca eklemek isterim
    acisi ve tatlisi ile gecirilmis bir zaman var. ve bu zamanı yasarken her anlamda tadını cıkararak yasadık. egitim anlamıdan pek cok degerli insandan dersler aldik birlikte dersler verdık vede dersler cıkardık!. egitim kurumu olarak altyapı olarak biraktigim zamanda gercekten turkiyedeki bircok kurum ile rahatlıkla rekabet edecek durumda. yeni yonetimler insallah bu ayrıcalıgı geliştirecek yönde kararlar alarak gelişimini surdururler.
    bolume kizilacak kızabilecegim ve kızabilecegimiz bir cok konu olabilir. dau bilgisayar muhendisligi bolumu bir aile ise aile olmanın gereklerini yerine getirmemiz gerekiyor. bircok kotu anının yanısıra guzellerinide yaşadık ve hala daha tazeliklerini koruyorlar. gelişim için olumlu eleştirilere devam ama kişisel eleştirilerimizi kişisel mercilere yapalım derim.

    Yazılan bir entry ;https://eksisozluk.com/dau-bilgisayar-muhendisligi--948253



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 18 Ağustos 2013; 22:43:59 >




  • sbs_95 kullanıcısına yanıt
    1- Gazi Üniversitesiyle açılacaktı ancak Marmara Üniversitesiyle ortak eğitime karar kılındı. Bu sene açılan fakülteler ilk öğrencisini aldı. Seneye tam kontenjan alacak. Geçen sene yabancı öğrenciler tıp fakültesi eğitimine başladı bile. Seneye tam bir şekilde Türkiye'den öğrenci alımı olacak.

    2- Bunu yapmama gerek yok. Marmara Üniversitesiyle aynı dersleri aynı hocadan alacaksınız. Aynı anda aynı sınavlara gireceksiniz.

    3- Sağlık Bilimleri Fakültesinde bu uygulanıyor. Ancak sizinde çakılı derslerinizde TUS 2.si olan Hacettepe Üniversitesi eski Doç.Dr'larından Kudret Çağlar (CV =http://www.kudretcaglar.com/) patoloji alanında sizi aydınlatacak. Derslere girince böyle başarılı CVlere ulaşabileceksiniz.

    4- Lab olanakları konusunda hiçbir şüpheniz olmasın. Yepyeni bir lab sizi bekliyor. Her şey yer alacak. Hastane olarak büyük bir Gazimağusa Devlet Hastanesi sizi bekleyecek. Son 3 sene Marmara Üniversitesi lablarından yararlanacaksınız haliyle :)

    5- Basket dediğiniz Rotar restauran zaten bildiğiniz şık dizaynlı bir restaurant 6 ila 10 TL arasında bir fiyat çerçevesine sahip. Normal müşteri gibi girebiliyorsunuz, öyle kabul falan yok. Bende genellikle yemeklerimi oradan veya hemen karşısındaki Longson'ın yemekhanesinden yerim(sıcak, size özel yapılır yemek)

    İyi ki DAÜ yazdınız. İyi ki kalitenin farkına vardınız. Bende sizler gibi yazarken tereddütteydim, çevremdekilerin asparagas haberlerine inanmaya başlamıştım. Ama kampüsü gezince, derslere Hacettepe, Marmara, Dokuz Eylül, Gazi kökenli profesörler girince derin bir oooh çektim. Staj için ön şartsız hacettepe başta olmak üzere dokuz eylül, gazi, marmara üniversitelerine gidebileceğimi öğrenince daha bir rahatladım. Yaza yaklaşırken yapılan o büyük bahar şenliğinde doya doya eğlenince kendime geldim. Boşuna kendinizi üzüyorsunuz. Burada tek sıkıntınız Mağusa küçük bir kent. İçinde her şey var ama öyle bir İstanbul, Ankara, Bursa beklemeyin. En büyük hayal kırıklığınız bu olur. Yoksa, eğitim, kalite, modernlik konusunda gram şüpheniz olmasın.

    Yurt ücretine niye pişman oldunuz ki? Ankara'da bu fiyatlara 2 kişilik yurt bulmanız bile zor ben 4.100 TL'e yaklaşık bir şekilde kayıt oldum özel yurda, Ankara'da okuyan arkadaşlarımdan hiç 5 bin TL altında bir rakam duymadım, görmedim.

    Tıp Fakültesi Dekanı Eski Gazi Üniversitesi Prof.Dr Nahide Gökçora >http://websitem.gazi.edu.tr/site/nahideg
    Canan Zaimoğlu > University Of London ( Dünya Sıralaması ilk 10) >http://cy.linkedin.com/pub/canan-zaimoglu/69/541/887



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 20 Ağustos 2013; 1:25:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydğan

    quote:

    Orijinalden alıntı: halil442

    Bu sene sadece Tıp,Eczacılık,Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık,Zihin Engelliler Öğretmenliği,Psikoloji,Hukuk,Mimarlık,Fizyoterapi kontejyanları dolmuş ek tercihte Doğu Akdeniz Üniversitesini tercih edeceklerin dikkatine

    DGS için mi YGS için mi? Kontenjanların dolduğunu nereden anladınız?

    Ekler ekim de

    YGS hocam buradan bakabilirsinhttp://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2013/OSYS/Tablo4.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MENTALİTA ULTRAS -- 21 Ağustos 2013; 19:53:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsince1910x

    İlginiz icin tesekkurler arkadaslar son sorum tsk indirimi varmi ?

    TSK mensubu bireyler KKTC statüsünde ödeme hakkına sahiptir.

    @burockC88 uzun uzadıya yazdığın için teşekkürler.

    ____________________________________________________________________

    üniversite gibi üniversite.

    türkiye'de toplamda 4 dev üniversitenin alabildiği abet akreditasyonuna sahip üniversitedir efendim kendileri. bunun yanında diğer bölümler için birçok akreditasyonu bulunmaktadır. ancak bunlar ulaşabileceğiniz şeyler. ben ulaşamayacaklarınızdan, sizi uğraştıracaklardan bahsetmek istiyorum.

    öncelikle dünya çapındaki sıralamalarda 22 bin üniversite arasından %7'e avrupa üniversiteleri arasında ise %5'e girmeyi başarabilmiş bir üniversitedir kendisi. bünyesinde bol miktarda yabancı akademisyen bulundurması, warwick başta olmak üzere dünya çapında tanınır 170'i aşkı üniversiteyle yaptığı anlaşmalarla, fransa, ingiltere, amerika, iran, hindistan, kanada başta olmak üzere 60 farklı ülkeden gelen akademisyenleriyle eğitimde evrenselliği benimsemiş bir üniversite.

    kıbrıs'a gelecek olursak. pahalı olduğu yönünde şehir efsanelerinin hakan hepcan'ın da dediği gibi bi bitmediniz şeklinde cevaplandırılabileceği gerçek olmadığı gözlerimizle görülmüş, tarafımca test edip onaylanmıştır. türkiye'deki özel üniversitelerin yanında devlet üniversitesinden farksız bir fiyat politikasına sahip olan şık restoranları, şehrin merkezinde olması, sınırsız spor faaliyetleri ile uğraşma olanağı, kendine ait kumsalı olması, 60'ı aşkın etkinlik kulübüne ev sahipliği yapması nedeniyle tercihlerde ilk sırada bulunması gereken bir üniversite. bunca yıl kıbrıs'ta okunmaz yaftasıyla karşılaşmış, yılmamış azmetmiş ve başarılarını lafla değil aldığı akreditasyonlarla kanıtlamıştır. türkiye'de eşine zor rastlanır kampüsü, şık modern kampüsü, her kese uygun yurt imkanları ve şehrin içinde olması nedeniyle tam anlamıyla okunacak üniversitenin kelime karşılığıdır.

    dünyaca kabul gören qs tarafından 2012 yılında yapılan denetlemeyle beraber uluslararası tanınırlık, akademik kadro kalitesi, sosyal imkanlar gibi temel kriterlerden 5 yıldızla ayrılabilmiş üniversitedir kendisi.
    (http://www.emu.edu.tr/announce/QS/EMU_3.pdf)

    çok fazla ülkeden öğrenci barındırması nedeniyle kültürel anlamda gelişimi pekiştiren bu üniversite, asosyal yaşayanların bu imkandan faydalanamayıp kumar, alkole saplananların her daim iftiralarının odağı olmuştur. 71 ayrı ülkeden gelen (rusya, amerika, kanada, ingiltere,türk cumhuriyetler ve 3.dünya ülkeleri ağırlıklı) binlerce öğrencisiyle gerçek anlamda bir kültür sentezi.

    kimsenin kimseye karışmadığı, neredeyse hiç suç işlemeyen, yurtlarınızın veya evlerinizin kapısını kitlemeden çıktığınızda içinizde bir şüphe dahi hissetmeyeceğiniz güvenli yaşamı öğrenciler için daha cezbedici bir hal almaktadır.

    pekala, bu üniversitenin mezunları ne yapmaktadır?

    bahadır kaan türkay - eski fenerium genel müdürü

    inanç erol - vodafone türkiye genel müdürü

    emre tok - microsoft ingiltere genel müdürü

    eda bildiricioğlu - tav işletme hizmetleri genel müdürü

    aslıhan bakırlı - danone ingiltere genel müdürü

    mert oruz - arkas holding ceo

    esra kadıoğlu ürtiş - tobb etü bilgisayar mühendisliği akademisyeni

    burçin kargın - ekonomist dergisine göre geleceğin en parlak patronları arasında 5.sırada

    dağhan fellahoğlu - ericsson

    salih yılgörür - istanbul kanyon alışveriş merkezi projesini gerçekleştirdi

    eray enginay - migros insan kaynakları genel müdürü

    bülent oktay - londra starbucks bölge genel müdürü

    sahin ali gökcelik - isviçre algida tedarik zincileri genel müdürü

    buse bardakçılar - zara türkiye

    okan zafer batur - boğaziçi üniversitesi elektrik ve elektronik mühendisliği yüksek lisans araştırma görevlisi aynı zamanda yüksek lisans ve doktorasını da boğaziçinde yapmıştır.

    sevin fide - intel europe
    (http://cmpe.emu.edu.tr/Files/English/SuccessHistory/SevinFide.pdf)

    fatih tüylüoğlu - c-section reklam yazarlığı

    ali kuralkan - netaş uluslararası satış başkan yardımcılığı

    vb. gibi çoğaltılabilecek örneklere sahip mezunlar vermiş üniversite. araştırmalara göre (mühendislik fakültesi) mezunların %89'u ilk 3 ayda iş bulurken, %7'si askerlik veya yüksek lisans mazaretli olarak iş sektörüne girmiyor. 1 senenin ardından ise %100 iş bulma oranı gözlemleniyor.

    lan bu yazar sanki reklam firması gibi övdü övdü durdu yermeye gelince ses seda yok diyenler hazır mısınız? başlıyorum.

    kıbrıs ada olarak çok sıcaktır. karadeniz'den gelen ben ve benim gibi masum anadolu çocukları bu sıcakta erir biter. bu ağır sıcakları okulun başladığı ilk yarım ay ve son 1-1,5 ay yaşayacaksınız. kıbrıs'ta kış kavramı yağan yağmurdan ibarettir. kar bekleyenler bu konuda hayal kırıklığı yaşar.

    adada duş alırken kullandığımız su ne yazık ki türkiye'ye oranla tuzlu. nisan 2014 tarihinde türkiye'den su akışı başlanacağı söylenmekte ama şu anda yaşayan, okuyan öğrenciler için bariz bir sıkıntı olmasa da dikkat edilmesi gereken bir husus.

    kıbrıs'ta ulaşım lüks mercedes ağırlıklı taksilerle olur. taksi ücretleri pahalı değil ortalama düzeydedir. şehir içinde gidebileceğiniz en uzak mesafe olan kaleiçine 10 türk lirasına gidebilirsiniz. 4 kişilik taksi kontenjanı göze alındığında kişi başına 2,5 türk lirası gayet normal bir rakamdır. (kale içi epey epey uzak bir yer şehre uzak kampüse uzak yaklaşık 10-15 km arası bir mesafe)

    kıbrıs'ta gloria jeans, roberts coffee hariç ulusal firmalar konusunda sıkıntı söz konusu. fast food firmaları olarak burger city (yerel), johnny rockets, sbarro, popeyes dışında bir tercihiniz yok gibi. hatta yok. ancak onları aratmayacak lezzette yemekler yapan çok şık bahçe dizaynıyla beraber iştah uyandıran yerler de mevcuttur.(bkz: californian gold)

    sonra eğer akdeniz bölgesinde yaşamıyorsanız okula git gel, git gel sıkıntı. yani her canınız istediğinizde gidip gelemezsiniz. aa bayrammış bir annemin yanına koşayım, elini öpeyim devri gözünüz kesmiyorsa zor iş.
    not; bu genellemeye istanbul, ankara, izmir gibi direk uçuşun olduğu kentler dahil değil.

    he bide çok önemli bir hatırlatma kıbrıs'ta yemek fiyatları konusunda falan olur ya takıldığınız konu vardır, bu koca koca paragraflar işinizi görmemiştir. mesaj butonunu seve seve eskitebilirsiniz. çekinmeden sorularınızı sorabilirsiniz.

    ____________________________________________________

    İtüSözlük'ten alıntıdır; yazının aslı içinhttp://www.itusozluk.com/li.php?id=11162711

    İyi, kötü her ayrıntısına epey değinerek yazmış her kim yazdıysa. Yazısını direk kopyaladım, görüyorsa hakkını helal etsin

    Gerçi o bu konunun farkında galiba mezunları falan aşırmış ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 27 Ağustos 2013; 2:49:58 >




  • DAÜ MEZUNU APPLE'DA - DÜNYANIN HER YERİNDE BAŞARILI DAÜ MEZUNLARI



    Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü 2001 yılı mezunu Devrim Varoğlu 2002 yılında Bigi Sistemleri yüksek lisans eğitiminden mezun olduktan sonra almış olduğu eğitim ile kariyer basamaklarını hızla tırmanarak bugün dünyanın önemli bir pazar payına sahip Apple şirketler grubunun Amerika Silikon Vadisi’nde kıdemli müdür görevini başarı ile sürdürüyor.

    2002 yılında staj yapmaya başladığı şirkette daha sonra 2004 yılından 2008 yılına kadar San Diego Qualcoomm sirketinde Kalite Güvence mühendisi olarak görev yaptığını belirten Varoğlu, 2008 yılında Apple şirketinde kablosuz ağ (wireless) bölümünün gurup lideri olarak kidemli mühendis pozisyonunda işe başladığını bildirdi. Bircok Iphone ve Ipad gibi ürünlerin dizayn ve üretimine katkı sağladığını dile getiren Varoğlu, 2009 yılında, bulunduğu gurubun müdürlük görevine getirildiğini ve şu anda gurup yöneticiliğini yaptıgı kablosuz ağ bölümünde kıdemli müdür pozisyonunda çalıştığını vurguladı.

    Birçok fikir ve tasarımının Apple tarafından hayata geçirildiğine değinen Varoğlu, birçok buluşunun patentlik aldığını (70’den fazla patent) aktardı. Kariyerinde elde etmiş olduğu başarılarda DAÜ’nün çok büyük bir rolü olduğunu sözlerine ekleyen Varoğlu, DAÜ’de almış olduğu uluslararassı eğitim sayesinde dünya ile rekabet edebilecek pozisyonda hayata atıldığını dile getirdi. DAÜ’nün kalitesinin tartışılmaz düzeyde olduğunu belirtenVaroğlu, akademik kalitenin yanında üniversitenin öğrencilerine sunduğu sosyal etkinliklerin de son derece önemli olduğunu dile getirdi. DAÜ’nün kendisine bilgi donanımı dışında kendine güven duygusu ve özgüven kazandırdığını da sözlerine ekleyen Varoğlu, DAÜ mezunlarının herzaman bir adım önde olduğunun da altını çizdi.

    Kendisini hakkında ;
    http://appleinsider.com/articles/13/08/22/apple-looks-to-patent-iphone-status-notification-system-similar-to-instant-messaging-apps



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StopDream -- 29 Ağustos 2013; 1:04:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AusteRe

    Beyler daü yazmak istiyorum mimarlık bölümü sizce nasıl oralar okul eğitimi vs.

    Mimarlık okulun en iyi ve köklü bölümlerinden biridir. Okulun aynı zamanda en renkli fakültesidir.http://arch.emu.edu.tr/ adresinden de bilgi alabilirsin.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.