Şimdi Ara

Bir Diesel, Nasıl Daha Az YakaR...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
1
Favori
42.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba,
    Dana önce, Yani şu anda kullandığım 2006 model 1.5 VGT 110 hp lik Getz i kullanmadan önce hep en aşağı 1.600cc lik benzinli arabalar kullandım. Fiat Palio HL , Honda Civic 1.6 IS ve 106 GTI.
    Bu arabaların benzinleri beni bıktırdığı için kendime diesel bir araba aldım ama performansı da kötü olmasın diye 110 hp lik versiyonu tercih ettim.
    Yol bilgisayarı 7,0 lt/100km gosteriyo. 85 milyonluk benzinle 550 km gidebiliyorum( Full -> benzin ışığı) ve araba henuz 4.800 km de. Şunu da ekliyim 4.500 devri kırmızı olarak işaretlenmiş bölgeye çok az kala 4000-4500 arası vites değiştiriyorum. 100 km de 7 litre fabrika verilerinin çok üstünde brosurlerde 5.5 falan yazıyodu.
    Özetle bu araba nasıl daha az yakar ??? :) devirle mi alakalı yoksa farklı bişey mi yapmalı. ilk kez diesel araba kullanıyorum...



  • Ben benzinli arabada bile en fazla 3500 devirde vites değiştiririm. (Çok neşeli veya çok moralim bozuk değilse)
    Dizel için 4500 devir çok ama çok yüksek. O devirleri sadece max. hıza ulaşmak için kullanmak lazım.
    Bir de dizeller yüksek devir çevirmekte zorlanırlar.
    3000 devir civarı vites değiştirirsen yakıt otomatik olarak 5- 5,5 aralığına düşecektir.
    O motor 3500 devire kadar yeterince canlı zaten.
  • Öncelikle dizel araçların benzinli arçlardan farklı kullanım tarzına sahip olduğunu bilmeniz gerekiyor.
    Dizel araçları mümkün oldukça düşük devirde kullanmalısınız.. Ki bahsettiğiniz değerler çok çok yüksek!!
  • Evet bence sen kullanım tarzını değiştir yine yakıt fazla drsen modül veya benzeri sistemleri önerelim.

    Vitesi düz yolda 3000 devirde değişmen dizel için yeterli hatta çoğu yolda 2500 de bile değişebilirsin benzinliler gibi zayıf kalmaz dizeller.Sadece rampada ve son hızda 4000 devirin üstüne çık...
  • Dizelin sıkıştırması yüksek birim bazda verdiği verim benzine göre çok daha yüksektir ... Kimi motorlarda verim %35-40 lara kadar çıkıyormuş
  • dostum aracı çok yüksek devirde kullanıyorsun. bence 3000 den fazla yukarı çıkmadan vites değiştirmelisin. böylece motor ömrünü de uzatırsın
  • evet arkadaşların dediği gibi redline da vites değiştirerek sadece motoru yorarsın


    normalde zaten 3000 devirden sonra aşağı düşer motorun kuvveti

    onun için 4500 ü anca max hza çıkmak için kullan bencede
  • 2500 devir civarı vites değiştirerek 5.6 lt gördüm şehir içinde ankara trafiğinde
  • Peki otomatik vites dizel'in az yakması için yapabileceğimiz birşey var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: egeliefe

    Peki otomatik vites dizel'in az yakması için yapabileceğimiz birşey var mı?



    sanmıyorum

    belki seçenek varsa yüksek devir yada düşük devirde vit değişme gibi

    olabilir o zaman
  • O zaman araç ne yakarsa razı olacağım :=)
  • hocam arabayi cok devirli kullanıyosun ondan o kadar fazla yakması hatta iyi bile...yiyosa 1.6 benzinlide o kadar devirli kullanda gorursun bi 12-13 lt yi....yani daha dusuk devirlerde vites atmayi dene bide...
  • Benim puntoda 6.3 e düştü en fazla. 3000 3500 arası değiştiriyorum ben. Uzun yolda 90 la giderken bile daha düşmedi.
  • Benim Grande Punto şu anda 850 km de,Bilgisayar 5.7 yi gösteriyor.Daha da düşecektir sanırım.
  • bendeki 6.3 ün altına düşmedi o en az şuan 6.6 da . Uzun yolda 6.3 e düştü. 1073 Km de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reanimate -- 31 Mart 2006; 20:58:49 >
  • valla ben 4500 -5000 de atıyorum vitesi hiç de deiğin gibi 12 lt yakmıyor,hatta yarısına yakın yakıyor.4500 benzinli için gayet normal bir devir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ENIGMA

    hocam arabayi cok devirli kullanıyosun ondan o kadar fazla yakması hatta iyi bile...yiyosa 1.6 benzinlide o kadar devirli kullanda gorursun bi 12-13 lt yi....yani daha dusuk devirlerde vites atmayi dene bide...
  • hiç dizel aracım olmadı ama bir arabayı daha ekonomik kullanmanın sırları 90 la gitmek klima kullanmamak ve camları acmamak ( cv den dolayı ) olarak biliyorum
  • 4500-5000 gibi devirler vites değiştirmek için çok yüksek benzinli bile olsa 3000-3500 aralığı normal bayır yukarı veya sollamalarda anca 4000 üstüne çıkılmalı, neden motoru bağırtıyorsunuz ki?
    Bazı arabalar daima yüksek devirde kullanmak ister honda ve palio gibi mesela 3000 altında gitmez sanırsınız. Normal şartlarda 3000 devirde vites değiştirip 2500-3000 arası seyretmek en ekonomik kullanımdır. dizellerde 2000 devirde yeterli olur. Dizeller en yüksek torku benzinliye oranla daha düşük devirlerde verir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: timucinnn

    Arkadaşlar Merhaba,
    Dana önce, Yani şu anda kullandığım 2006 model 1.5 VGT 110 hp lik Getz i kullanmadan önce hep en aşağı 1.600cc lik benzinli arabalar kullandım. Fiat Palio HL , Honda Civic 1.6 IS ve 106 GTI.
    Bu arabaların benzinleri beni bıktırdığı için kendime diesel bir araba aldım ama performansı da kötü olmasın diye 110 hp lik versiyonu tercih ettim.
    Yol bilgisayarı 7,0 lt/100km gosteriyo. 85 milyonluk benzinle 550 km gidebiliyorum( Full -> benzin ışığı) ve araba henuz 4.800 km de. Şunu da ekliyim 4.500 devri kırmızı olarak işaretlenmiş bölgeye çok az kala 4000-4500 arası vites değiştiriyorum. 100 km de 7 litre fabrika verilerinin çok üstünde brosurlerde 5.5 falan yazıyodu.
    Özetle bu araba nasıl daha az yakar ??? :) devirle mi alakalı yoksa farklı bişey mi yapmalı. ilk kez diesel araba kullanıyorum...

    110HP lik dizel getz max torkunu 1900-2750 devirler arasında veriyor diye yazıyor hyundainin sitesinde. Arabayı bu devirler içinde kullanırsan daha ekonomik olur. Bunun içinde 2500-3000 devir arasında vites büyültürsün




  • Büyük şehirde yaşıyorsan ve 7 lt. tamamen şehir içi ise normal bile kabul edilebilir. Ama diğer arkadaşlarında belirttiği gibi dizelller genelde 4000 devirden sonra boşa dönerler ve bu şekilde kullanıldıklarında gereksiz derecede fazla yakarlar. 2500 - 2800 arası vites büyütürsen gereksiz yere devir çevirmeyip, fazla yakmamış olursun.
    Zaten 4500 d/d de vites büyütünce daha seri olmuyor, benzinli gibi değil.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.