Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (235. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
41.240
Cevap
277
Favori
4.325.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 233234235236237
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bilgisatan
    Maxfocus vermiş olduğunuz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Özellikle petekler konusunda çok yardımcı oldunuz. Ayrıca kombiyi hermetik alırsak daha iyi olacak. 7 yıl amorti süresi çok fazla. Petekler pkkp22 h:60. ECA
    Size bir sorum daha olacak. Boruları tabandan geçirip; dışarda bırakmadan üzerini laminant parke kaplarsak tesisat için sorun olur mu? Tavsiye eder misiniz? Yoksa dışardan gitmesi boruların daha mı iyi? Teşekkürler


    Selamlar,

    Sıva altı boru uygulamasında , kullanılan malzeme önemli , (pprc ) plastik boru kullanacaksanız, öncelikle oksijen bariyerli boru kullanmanız gerekiyor. Borular bir kanal içinden gitmiyor ve sabitlenmiş olacaksa , ana hattı bir parmak yaptırmanızı tavsiye ederim. Ayrıca fazla 90 derecelik dirsek kullanmayın, bunun yerine 45 derecelik dirsekler tercih edilebilir. Ayrıca sıcaktan dolayı borularda bir genleşme olacağından, genleşme boşlukları bırakılmalıdır, laminat parke altındaki boruya yük binmemesi gerekir.

    Sıva üstü tesisatta plastik borular genelde kalın durması , çok sık boru kelepçesi kullanılması gereği, yine genleşmeden dolayı sarklmalar, boyayı iyi tutmama, ışık ve oksijen geçirgenliği, bakteri üremesi, zamanla sertleşme bağlı kırılganlık vb bir çok sıkıntısı var. Ama özellikle ekleme uygulaması çok kolay ve malzeme çok ucuz.

    Eğer yeni tesisat olacaksa , mobil sistem diyede adlandırılan , bir dağıtım ve birde toplama kollektöründen oluşan (büyük alanlarda birden fazla), her peteğe müstakil boruların gittiği uygulamayıda tercih edebilirsiniz. En doğru uygulama şeklide budur.

    Eğer bakır boru olacaksa zeminden gitmenize gerek olmadığı gibi sakıncalarıda olur, bakır boru aslen geçtiği bölgeyide ısıttığından , ısıtma alanları içinde kaldığı sürece avantaj sağlar, ayrıca hijyen ve oksijen emilimi konusunda en iyi tercihdir. Estetik açıdanda son derece şık bir görüntüsü vardır. Özellikle eklerde ve 90 ile 45 derecelik dönüşlerde iç çap daralması olmadığından ayrıca iç kısmının pürüzsüz olmasından dolayı sürtünmesi düşük olduğundan çok çok daha iyi bir sirkülasyon sağlar. Daha bir çok avantajıda bulunur . Ancak pahalıdı olması da en temel eksi yanıdır. Bu konuda daha önce yazılar yazmıştım, ararsanız geçmiş sayfalarda var.

    Sonuçda daha iyi bir sirküle ve estetik açısından mümkünse doğru yapılmış bir sıva altı oksijen bariyerli plastik (pprc) tesisat tercihim olurdu.
    Ancak burda bütçe ve mekan uygunsa kesinlikle mobil sistem (kollektörlü) tercih ederim.

    Sıva üstünde ise bütçe uygunsa bakır boru bana göre en uygun tercihdir. Evladiyelik bir çözüm.
    Kolay gelsin.




  • Sn. Maxfocus, gerçekten ama gerçekten çok faydalı bilgiler bunlar. Özellikle bu konuda bilgisi olmayanlar için mükemmel bilgiler. Sizin tavsiyeleriniz doğrultusunda en uygun olanını yaptırmaya çalışacağım.

    Saygılarımla.
  • kardeşler bizim e 110 m2 kaç metre petek gerekir. petekler konusunda alimünyum peteklerin daha tasarruflu olduğunu söylüyorlar (hangi kombiciye gittikse hepsi ayrı bi şey bi şey söylüyo) kombide de hiç bi karar vereme dik acil tavsiyelerinizi rica ediyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lhmdlllh

    kardeşler bizim e 110 m2 kaç metre petek gerekir. petekler konusunda alimünyum peteklerin daha tasarruflu olduğunu söylüyorlar (hangi kombiciye gittikse hepsi ayrı bi şey bi şey söylüyo) kombide de hiç bi karar vereme dik acil tavsiyelerinizi rica ediyorum


    Selamlar,

    Ankara 110 m2 daire için yalıtım durumunda bağlı olarak pkkp22 h:60 peteklerden 75-65 derecelik hedef tesisat sıcaklığı uygulamasına göre (yalıtıma bağlı 16200kcal ile 14700 kcal ihtiyaç üzerinden) 11 mt petek uygun olur.
    Yok 90-70 sistem olacaksa 8 mt yeterli olur. 90-70 sistemde yoğuşmalı kullanmanın bir anlamı yok , yoğuşmasız bir ürün alın.
    75-65 de yoğuşmalı kullanabilirsiniz.

    Alm. peteklere gelince bu hususda eski sayfalarda yazılarım var ama kısaca alm. peteklerin normal peteklerden daha verimli olduğu doğrudur.
    Normal petekler ortamı alttan aldıkları soğuk havayı ısıtarak tavana yükselmesini sağlar var bu şekilde çevirirler.
    Ancak Alm petekler, bu şekilde ısıtmanın yanında %25 oranında ışıma ile de ısıtma yaparlar, yani güneş gibi ısıyı yayarlar.
    Bu da daha etkin ve etkili bir ısıtma verimi sağlar. Ayrıca su kapasiteleri panel peteklere göre daha düşük olu, çabuk ısınıp çabukda soğurlar, ısıyı transfer hızları aynı değerdeki panel peteklerden daha fazladır. Ayrıca özellikle paslanma sorunu konusunda problemsiz ürünlerdir. Tesisatta içinde kalacak hava içindeki oksijen normal peteklerde krozyona sebep olurken alm bu olmaz. Gerçi bunun ters etkisi ise bu sefer eşanjördeki krozyonun artması şeklinde olacakdır.Bu anlamda da kombinin eşanjör ömrü açısından olumsuzluk ihtimali doğar.

    Tüm bu artıları yanında , darbe mukavemetleri zayıftır, Ayrıca zamanla Alm özelliği gereği kristal yapısı değişip setleşmeye bağlı kırılganlık riski vardır. Tüm bunların dışında , bakır borulu tesisatta ve farklı iki metal kullanımında, iki metal arasındaki potansiyel fark nedeniyle, pil etkisi dediğimiz elektron transferine bağlı kimsayal erozyon sorunları olabiliyor.Buda delinmeye yol açar. Bunun için tesisata katkı konması gerekebilir. Estetik açıdan ise yine avantajlı ürünlerdir.

    Sonuçda doğru uygulamada daha verimli olurlar. Ama pahalı olduklarınıda unutmayın.
    Kolay gelsin.




  • Selamlar,

    Emeği geçen herkese çok teşekkürler.

    Hepimizin ortak derdi gibi benim de 2. katıma Kombi tesisatı yapılacak. Alt katımda soba kullanıyorum.
    Haftalardır okadar çok şey okudum ki inanın kafam karıştı.

    Üst katımın planı ekte görüldüğü gibi ve h=2,60 tavan yüksekliği var.
    Evin iki cephesi komşulara bitişik, iki cephe sokak. Camlarım pimapen ve ısıcam. İzolasyon vs. yok. Çatı da yok. Evin üzerinde bağımız var :)
    Isı kayıp hesabından çıkarsak eve 6-7 mt. petek yetiyor. Sıcağı seven birisi olarak bunu arttırmak istiyorum.
    Odaların ve duvarların yapısı 10 mt.'ye kadar elverişli.
    Orta karar bir hesapla mutfağa 1,40 mt. , salon, oturma odası, yatak odası ve çocuk odalarına da 1,80 mt.'lik DD Plus 60h panel iyi gibi olacak kanımca.
    Benim hesabım doğrultusunda 8,60 mt. panel boyu çıkıyor. Bu fazla mıdır?

    Esas mesele de bu tesisata yoğuşmalı mı yoğuşmasız mı kombi taksam daha az fatura öderim?
    Sonuçta amacımız ekonomik ısınmak.


    Taşkafa, maxfocus ve fikir sahibi herkesten tavsiye beklerim.

    Not: Tesisat 2 kol şeklinde gidiyor. Yatak odası ve çocuk odası 1 kol, salon ve mutfak da 2. kol. Kombi yeri de projede sağdaki balkon.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brato Selamlar, Emeği geçen herkese çok teşekkürler. Hepimizin ortak derdi gibi benim de 2. katıma Kombi tesisatı yapılacak. Alt katımda soba kullanıyorum. Haftalardır okadar çok şey okudum ki inanın kafam karıştı.
    Üst katımın planı ekte görüldüğü gibi ve h=2,60 tavan yüksekliği var. Evin iki cephesi komşulara bitişik, iki cephe sokak. Camlarım pimapen ve ısıcam. İzolasyon vs. yok. Çatı da yok. Evin üzerinde bağımız var :) Isı kayıp hesabından çıkarsak eve 6-7 mt. petek yetiyor. Sıcağı seven birisi olarak bunu arttırmak istiyorum. Odaların ve duvarların yapısı 10 mt.'ye kadar elverişli. Orta karar bir hesapla mutfağa 1,40 mt. , salon, oturma odası, yatak odası ve çocuk odalarına da 1,80 mt.'lik DD Plus 60h panel iyi gibi olacak kanımca. Benim hesabım doğrultusunda 8,60 mt. panel boyu çıkıyor. Bu fazla mıdır? Esas mesele de bu tesisata yoğuşmalı mı yoğuşmasız mı kombi taksam daha az fatura öderim? Sonuçta amacımız ekonomik ısınmak. Taşkafa, maxfocus ve fikir sahibi herkesten tavsiye beklerim.
    Not: Tesisat 2 kol şeklinde gidiyor. Yatak odası ve çocuk odası 1 kol, salon ve mutfak da 2. kol. Kombi yeri de projede sağdaki balkon.


    Selamlar,

    Bursa 2. ısı bölgesinde yer alıyor. Çatı ve kat betonunda ısı yalıtımı olmaması büyük ısı kaybı demektir.

    Yatak O. 3,56*4,78*2,6= 44,24 m3 * 45 = 1990 kcal / 1450 = 1,4 mt pkkp22 h:60 petek + %33 = 1,9 mt bu petek iki parça 0,9+1,0 olabilir yada tek 1,9 olursa su giriş bağlatılarını çapraz yaptırın
    Oturma.O. 3,56*4,14*2,6= 38,32 m3 * 45 = 1725 kcal / 1450 = 1,2 mt pkkp22 h:60 petek + %33 = 1,6 bağlantılarını çapraz yaptırın.
    Salon 6,55*2,5*2,6= 42,58 m3 * 45 = 1916 kcal / 1450 = 1,3 mt pkkp22 h:60 petek + %33 = 1,6 bağlantılarını çapraz yaptırın.
    Çocuk O. 3,06*3,94*2,6= 31,35 m3 * 45 = 1411 kcal / 1450 = 1 mt pkkp22 h:60 petek+ %33 = 1,4 bağlantılarını çapraz yaptırın.
    Mutfak 2,41*3,30*2,6= 20,68 m3 * 45 = 931 kcal / 1650 = 0,6 mt pkkp22 h:60 petek+ %33 = 0,8
    Banyo muhtemelen 5 m2 olmalı*2,6 =13m3 * 45 = 585 kcal / 1250 = 0,5 mt pkkp22 h:60 petek+ %33 = 0,6

    Merdiven başı salonunu çocuk odasına bakan tarafına bir petek önerebilirim. Bu da 0,7 mt pkkp22 h:60 olmalı bence bunu uygulayın ve salonun cam tarıfındaki peteğinide 1,3 yerine 1 mt olarak (%33 de ise 1,2 mt) kullanın ısınma daha iyi olur.

    Toplamda 74 m2 lik bir alan için 8700 kcal ve 6 mt pkkp22 h:60 petek 75-65 lik çalıştırma için yeterlidir. Bu şekilde yoğuşmalı veya yoğuşmasız için kullanım olabilir. Daha iyi bir yoğuşmalı performansı için ise petek boyu 9 mt ye kadar çıkarılabilirdi ama bu uygulamada yer konusunda zorluk çıkarırır bu meden başka profilde petek kullanmanız gerekir. Bu durumda petek mt sine 966 kcal gibi oldukça düşük bir değer gelir ki ? düşük tesisat ısılarında 60-40 gibi kullanım rahatlıkla yeterli olurdu.
    Ancak yoğuşmalı kombinin normal yeni nesil bir kombiye göre , (önceki yazılarda belirttiğimiz gibi) tam performansdaki tasarrufu %7 dir .
    Bu anlamda sizin 74 m2 lik alanınızda sağlayacağı tasarruf ilk alımdaki farkın geri dönüşünü uzun yıllara yayar. Gerçi evinizde yüksek ısı kaybı olması (yalıtımsız olması) belki bu anlamda tüketimi arttıracağından süreyi azaltır ama yinede 6-7 seneden önce bu fark kapanmaz.
    Bu konuda tercih sizin bütçeniz uygunsa yoğuşmalı alın derim. Yoksa gerekli değil.
    Eğer yoğuşmalı alınmayacaksa , petek boyunu toplamda maks. 8 mt olarak ayarlayıp bırakabilirsiniz. Yukarda oda oda verdiğim değerlere %33 eklendiğindeki ölçüleride verdim, bu yeterlidir. 8 mt petek size 75-65 de en az 11600 kcal verir ki bu sizin ihtiyacınızın %33 üstünde. Üstelik yoğuşmasız bir kombide 90-70 kullanımda söz konusu olabildiğinden bu kullanımda 17000 kcal almanız mümkün olur.Yani emniyet payınız oldukça yüksek.
    Bu durumda her zaman yoğuşmalı uygulama şansınızda var. Birde tesisatınızı plastik boru ile yaptıracaksanız , oksijen bariyerli boru kullanılmasına dikkat edin. Ayrıca termostatik vana kullanmalısınız, banyodaki ve salona önerdiğin diğer uçdaki petekde termo van olmayacak, sürekli açık olacaklar. Dış hava sensörü destekli bir oda termostadı kullanmanızda çok iyi olur. Bu şekilde maks tasarrufda sağlamış olursunuz.

    Sizin bulduğunuz değerler oda bazında oldukça yüksek, 9 mt yede çakıbilirsiniz ama , buna özellikle yalıtımsız olan ısıtma alanınızda ısı kaybınız çok olacağından gerek yok, yukarda verdiğim iki alternatifde işinizi görür , benim önerim toplamda 8 mt olanı kullanmanızdır.
    Ayrıca ilk fırsatta hiç olmazsa evinizin tavanlarını içerden en az 3 cm lik ve 30-32 densty yoğunlukda yalıtım paneli ile mantolama yaptırın.(aslında tüm dış cephelerde olmalı) Bu tavan yüksekliğinide 2,55 indireceğinden ve çok faydasını görürsünüz. Sadece tavan boyunun 2,55 olması bile size 167 kcal kazandırır. Bu da net %2 tasarruf demekdir .Tavana olacak mantolamadan da en az %20 sağlarsınız. Dış cephede olursa bu en az %40 civarına rahatlıkla çıkar. Öncelikle fazla petek boyu yerine bu yalıtımı yaptırın derim.
    Bu şekilde tahminen, yıllık (7 ay üzerinden) 1400 tl gelecek toplam fatura tutarınız. 840 tl ye düşer , 100 m2 tavan+ dış cephenin yalıtımıda malzeme + işçilik 2000 tl yi geçmez. En fazla 4 sezonda amorti edersiniz. Ayrıca yazında size yine sıcağa karşı evinizin daha serin olmasını sağlar.
    Kolay gelsin.




  • Çok teşekkür ederim maxfocus.

    Tesisat zaten yapılmış durumda ve pencere altlarında petek yerleri.
    Şu anda evi toparlama aşamasındayım (düğün hazırlıkları).
    Önümüzdeki sene muhtemelen evin üzerine çatı ve dış cephe kaplaması yaptıracağım ama önceliğim evin içi. :)

    Tesisat bahsettiğin gibi şap altından giden plastik borularla yapıldı ve sadece cam altlarında petek yerleri.
    Salon ve mutfak birleşik, arada duvar yok ve evin güneydoğu kısmı olduğu için soğuktan daha az etkilenen yönü.

    Buna göre en mantıklısı 8 mt petek boyu ve Buderus yoğuşmasız kombi olacak muhtemelen.
  • Isparta dan herkese selamlar,
    bu sene doğalgaza geçmeye karar verdim..evim 3 katlı ve her kat net 100m2 yani toplam 300m2 alan var ayrıca ileride 50m2 civarında çatı katı da yapacağım..ben her kata bir kombi mi yoksa ortak ısınma mı diye kararsız kaldım...ortak ısınma için biraz araştırdım viessman vitodens 60kw olabilir dedim...siz tecrübeli arkadaşlardan öneri ve fikir bekliyorum..
  • degerli maxcfocus

    forum da sizden daha önce kendim için bazı bilgiler almıştım. yegenimin net 120 m2 olan dairesinde toplamda 6.80 m saç petek mevcut. petekler 50x10 alarko marka oturma odası petek boyu 1.20 salon 1.20-1.10 y.odası 1.20 ç.odası 70.cm banyo 90cm petek ebatları mevcut yoguşmalı kombi alacagından petek boylarını uzatmak istiyor tesisat mobil sistem yer kastamonu evin konumu güney batı ve ısı yalıtımı yok acaba bu petek boylarına hangi odalarda ne kadar daha ilave etmek gerekir.yoguşmalı veya yoguşmasız kombi kac kw lik almalıyız.saygılar
    o.odası.17.67
    salon.31.97
    y.odası.15.87
    ç.odası.12.60
    mutfak.13.02
    banyo.5.13
    antre.8.43
    koridor.9.84
    lavabo.3.00
  • Merhabalar;

    Öncelikle bu başlığa damgasını vuran maxfocus ve taşkafa'ya çok teşekkür ederim.

    Daha önce de kombi ile ilgili sorular sormuştum. Maxfocus'un tavsiyesine uyarak ev tesisat aşamasındayken eve kollektörlü mobil sistem kurdurdum. Şimdi sıra petek ve kombi alımına geldi.

    Ev 2 kat artı çatı katı şeklinde. Giriş katında bulunan sığınağı ve çatı katını kullanmayacağız. Evin yalıtımı mükemmel diyebilirim. Duvarlar 25 cm geçmeli Ytong üzerine alsecco sıva, kolonlar Ytong'un özel bir malzemesiyle yalıtımlı, alt katın zeminine şaptan önce 5 cm köpük yaptırdık, pencereler rehau marka ve konfor ısıcam lı. Dış kapı taş yünü yalıtımlı, çatı Braas marka.

    Ev brüt 150 metrekare alan üzerine kurulu. (unutmadan söyleyeyim ev Bursa'da) Isıtılacak odaların net alanları, tavan yüksekliği 2.8 metre ve k=45 alarak yaptığım hesap aşağıdadır:

    Mekan Alan Isı
    salon 41,6 5241,6
    oda 16 2016
    antre 11,51 1450,26
    mutfak 18,45 2324,7
    wc 4,35 548,1
    y.odası 17,29 2178,54
    Banyo 8,1 1020,6
    ç.odası 8,06 1015,56
    duş 2,82 355,32
    hol 12,92 1627,92
    duş 3,27 412,02
    y.odası 21,71 2735,46
    y.odası 20,2 2545,2
    y.odası 19,32 2434,32
    TOPLAM 205,6 25905,6


    Sorularım şunlar:

    1-) k=45 almam sizce doğru olmuş mu yoksa daha mı fazla almalıydım?
    2-) Kombi için ne tavsiye edersiniz? Sizin şimdiye kadarki tavsiyelerinize ve biraz piyasa araştırmasına göre ECA uygun fiyatları ve kalitesiyle ön plana çıkıyor gibi. Ancak Confeo yoğuşmalılarda maksimum 30kw lık model var, (25.800) sizce yeterli olur mu? 30 kw confeo yoğuşmalı serisinde
    a-)KOMBİ CONFEO PREMIX 30 KW -PLAKALI EŞANJÖRLÜ
    b-)KOMBİ CONFEO PREMIX S 30 KW -PLAKALI EŞANJÖRLÜ
    c-)KOMBİ CONFEO PREMIX 30 KW -HARİCİ BOYLER MODÜLLÜ

    Bu ürünlerin, özellikle premix ve premix s ürünlerinin farkını biliyor musunuz? Sizce boyler li bir model mi tercih edeyim yoksa plakalı eşanjörlü kombi konforlu bir sıcak su kullanımı için yeterli olur mu?

    Eğer 25.800 lük kombi yeterli olmaz derseniz başka bir kombi tavsiye eder misiniz:)
    3-) Demirdöküm plus radyatör, banyolarda demirdöküm havlupan kullanmayı düşünüyorum. Odalarda kullanılacak petek boyları ne kadar olmalı?



    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Allanon -- 19 Nisan 2009; 14:36:52 >




  • Arkadaşlar aranızda Demirdöküm sargon condense yoğuşmalı hermetik HK B224C kullanan varmı veya hakkında ne biliyorsunuz

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?
  • ISINAMIYORUM.......DİYENLER OKUSUN....... Dogalgaz ve kalorifer tesisatı yaptırılırken nereye ne yapılacak ? kaç mt radyatör ne marka hangi tip kullanılacak ? Kimseler sormazken kombinin %3 yada % 5 verim hesabı yapılırken Evin % 40 ısı kaybı görünmezken alınan fiyat kabaca fiyat oluyor...Firma müşteri kaçmasın diye en ucuz fiyatı en dandik fmalzeme kakalamaya çalışıyor...KAÇA YAPARSIN ? DERKEN NE KULLANACAKSIN ? KAÇ METRE RADYATÖR KOYACAKSIN ? Ne marka olacak ?...Bunları sorun..Max focus uzun uzun yazacaktır...Bunu yazıyorum..100 m2 ev için 60 lık pkkp 22 tipi 7 metre panel radyatör lazım..Soguk iklimde 8 mt...ılık iklimde 6 mt olsun... Bu hesaba göre odalarınıza bakınız 1 mt 60 lık 22 tip panel 15 m2 alan ısıtıyor...Odalara salonlara , antreye tüm eve nereye ne koyacaksınız hesaplayınız..Merkezi sistemde su sıcaklıgı 60-75-80 C olursa çok daha fazla ısınma imkanı oluyor...Kombide ise ne kadar kısık yakarsanız 35 C -55 C arası o kadar verimli ısınıyorsunuz..Bu nedenle UZUN RADYATÖR BOYU HER ZAMAN AVANTAJ...Yine basit bir bilgi 20.000 kcal bir kombi 8 mt.-9 mt uzunlugunda 60 lık paneli besleyebilir...Kafadan 15 Mt panele 20.000 kcal kombi yetmez....Pompanın sirkülasyonu için gücü yeter yetmez....Özet ısnamıyorum diyenler boşa gaz yakmayınız panel boyunu uzatınız...100 m2 ev 5 mt panelle merkezi sistemde cok rahat ısınır..Kombi ile düşük su sıcaklıgında ısınmaz.. Kombiyi 80 C de yakayım derseniz aylık gaz parasına güç yetmez....HEDEFİNİZ BU OLACAK UZUN PANEL KISIK SU SICAKLIGI... Panelde ECA ile DD Plush tavsiyemdir.....Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 20 Nisan 2009; 1:26:22 >




  • vailant,buderus,viesman şeklinde bir kalite ve fiyat eğrisi mevcut fakat uygulama yapılacak olan mekanın durumu burda kullanılacak cihazı ve kalori değerlerini belirlemekte,ben vailant kullanıyorum bir alt kattaki komşumla takribi 40 ile 35 arası daha az ödüyorum..
  • Sayın Maxfocus ve yardımcı olabilecek arkadaşlar,

    Kombiyi bu hafta takıracağım.
    Aşağıda yapılan hesabın doğruluğunu inceler ve önerilerinizi belirtirseniz memnun olurum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ddrv

    Merhaba,
    Maşallah forum almış başını gitmiş. Ancak, kendine yakışır şekilde özellikle de bazı arkadaşların yoğun çabalarıyla da amacına ulaşmış. Burada bilgisini görgüsünü esirgemeyen, zamanını ayırıp da yardımcı olmaya çalışan herkesi ayrı ayrı kutlamak lazım.

    Bu hafta Ankara Keçiören'de bir daire aldım. Forumda okuduklarımdan yola çıkarak da ihtiyacım olan kombi ve petek hakkında da bir fikre ulaşmaya çalıştım. Yaptığım hesapları aşağıda belirtiyorum. Eksiğim, hatam varsa veya ekleyecekleriniz varsa görüşlerinizi iletirseniz memnun olurum.

    Daire: 4 katlı binanın 2. katında. 3 +1, salon ve oturma odası doğuya, diğer odalar güneye bakıyor. Ahşap çerçeve ve ısıcamlı. Duvarlar iki tuğla arası strafor yalıtımlı.

    Salon: 27,61 m2 x 2,60 m yükseklik x 55 (3. bölge) = 3948 kcal
    Oturma Odası: 19,63 m2 x 2,60 m x 55 = 2807 kcal
    Yatak Odası: 15,40 m2 x 2,60 m x 55 = 2202 kcal
    Çocuk Odası: 11,58 m2 x 2,60 m x 55 = 1656 kcal
    Mutfak: 9.70 m2 x 2,60 m x 55 = 1387 kcal
    Banyo: 5,33 m2 x 2,33 m x 55 = 683 kcal
    Hol: 17,22 m2 x 2,60 m x 55 = 2462 kcal

    Dairenin toplam kullanılabilir alanı = 106,47 m2
    Toplam ısı ihtiyacı = 15145 kcal

    20.000 kcal bir kombi yeterli olacaktır.

    Radyatör Uzunluk Hesabı

    Radyatörler DD 22 PKKP olacak. Salon, oturma odası, yatak odasında pencere pervazı alt sını ile yer mesafesi 65 cm olduğundan buralarda 500 mm'lik petek, diğerlerinde 600'lük olacak.

    Burada 2 senaryo kurdum.

    İlki yoğuşmalı kombi 75-55 işletme ısısı için (ortam ısısı 20 C):

    Salon: 27,61 m2 x 2,60 m yükseklik x 55 (3. bölge) = 3948 kcal / 1344 = 2,90 m
    Oturma Odası: 19,63 m2 x 2,60 m x 55 = 2807 kcal /1344 = 2.1 m
    Yatak Odası: 15,40 m2 x 2,60 m x 55 = 2202 kcal / 1344 = 1,60 m
    Çocuk Odası: 11,58 m2 x 2,60 m x 55 = 1656 kcal / 1546 = 1,10 m
    Mutfak: 9.70 m2 x 2,60 m x 55 = 1387 kcal / 1630 = 0,80 m (18 C)
    Banyo: 5,33 m2 x 2,33 m x 55 = 683 kcal / 1382 = 0,50 m (24 C)
    Hol: 17,22 m2 x 2,60 m x 55 = 2462 kcal / 1546 = 1,60 m

    Toplam radyatör uzunluğu = 10,60 m

    İkincisi yoğuşmasız kombi 90-70 işletme ısısı için (ortam ısısı 20 C):

    Salon: 27,61 m2 x 2,60 m yükseklik x 55 (3. bölge) = 3948 kcal / 1914 = 2,10 m
    Oturma Odası: 19,63 m2 x 2,60 m x 55 = 2807 kcal /1914 = 1,50 m
    Yatak Odası: 15,40 m2 x 2,60 m x 55 = 2202 kcal / 1914 = 1,20 m
    Çocuk Odası: 11,58 m2 x 2,60 m x 55 = 1656 kcal / 2312 = 0,80 m
    Mutfak: 9.70 m2 x 2,60 m x 55 = 1387 kcal / 2417 = 0,60 m (18 C)
    Banyo: 5,33 m2 x 2,33 m x 55 = 683 kcal / 2102 = 0,40 m (24 C)
    Hol: 17,22 m2 x 2,60 m x 55 = 2462 kcal / 2312 = 1,10 m

    Toplam radyatör uzunluğu = 7,70 m

    Bu iki senaryoyu doğru kabul edersem şöylesi bir durum ortaya çıkıyor.

    Yoğuşmalı - yoğuşmasız kombi fiyat farkı (yaklaşık ) = 2300 TL - 1300 = 1000 TL
    Radyatör uzunluk farkı (yaklaşık) = 3 m x 125 TL= 375

    Toplam Fark 1375 TL

    Sorularım şunlar:

    1- Senaryolarda ve hesaplarda eksik veya hata var mı?
    2- Bunun için yoğuşmalı kombi almaya değer mi?
    3- Bunun için fazladan 3 m radyatör döşetmeye değer mi?

    Not: Açıklama ve hesaplamalarımda Maxfocus arkadaşı örneklemeye çalıştım. Kensine teşekkür ederim. Bir hatam varsa affedin.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: keskin76

    Bu siteyi inceledim, raporlara baktım. Raporlar ODTÜ Döner Sermaye İşletmesi tarafından yayınlanmış, Altından bir Yrd. Doç'in imzası var. Anlayacağınız ticari amaçla yayınlanmış bir rapor. Zaten başka sitelerde de bu rapor ile ilgili tartışmaları okudum. Diğer bir rapor ise GYTE tarafından verilmiş. Yazının numarası falan yok, 3 tane araştırma görevlisi imzalamış. Zaten sıvının kimyasal analizi yapılmış. Tasarrufla ilgisi yok.

    1- Firmanın sitesinde sıvının erken ısındığını geç soğuduğu söyleniyor (lafla aldatmaca yapılıyor). Böyle bir madde olamaz, erken ısınan maddeler erken soğurlar, yani ısıyı çabuk transfer ederler. Zaten sitedeki raporlar okununca aynısı söyleniyor.
    2- %30 enerji tasarrfundan bahsediliyor. Raporda buharlaşma kayıplarının az olduğu söyleniyor. Yani duman ile bacadan kaçan ısının az olduğu söyleniyor. Farz edelim ki öyle, bu durumda en iyi ihtimalle %10 tasarruf edersiniz. Zaten kombiler %90 verimle çalışıyor. Pratikte %1-2 fark edebilir.
    3- Sıvının ısıyı çabuk transfer etmesi sebebiyle tasarruf edileceği söyleniyor. Böyle birşey mümkün müdür? Sizin evi ısıtmak için vermeniz gereken ısı miktarı değişmez çabuk da vereseniz geç de verseniz yakmanız gereken doğalgaz miktarı değişmez.
    4- Sizce, böyle müthiş bir tasarruf sağlayan bir şeyin bedeli 200-300 YTL olabilir mi? Isınma problemi olan insanların kışın aylık en az 400-500 YTL yakıt harcaması yaptığı bir ortamda.
    5- Bu sıvının tek avantajı antifiriz özelliğinde olması, donma olayına çözüm oluyor. Korozyonu engellemesi ile ilgili bir fikrim yok.

    Maalesef bu firma televizyonlara (ana haber bültenlerine) çıkıp reklam da yaptı. İnsanlar resmen aldatılıyor.



    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: aykurtelektronik
    ARKADAŞLAR EKONOMİK OLARAK HERKES BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞIYOR AMA PETEKLERDEKİ DOLAŞAN SUYUN ÇABUK SOĞUDUĞUNU KİMSE ALDIRIŞ ETMİYOR ANTİFİRİZ SU YERİNE NİYE KOYMUYORSUNUZ SUDAN ÇOK DAHA İYİDİR BU BİR KERE %30 TASARRUF ETTİĞİNİ UZMANLAR SÖYLÜYOR BİRDE BENİM KENDİ DÜŞÜNCEM SİZİNDE DEĞERLİ BİLGİLERİNİZİ ALMAK İSTİYORUM KALİTELİ MAKİNE YAĞI YADA İNCE KALİTELİ YAĞ KOYULSA OLMAZMI BUNU BİRDE DÜŞÜNSENİZ YADA YAPAN VARMI SAYGILAR SEVGİLER HERKESE


    Selamlar,

    Isıtma sistemindeki suya katılan bazı ürünler var ama antifiriz aslen suyun donma sıcaklığının düşmesine ve kaynama sıcaklığıının ise arttırılmasına yarar.Bize ise suya katıldığında ısıyı suya göre daha çok absorbe eden, yani birim miktarda dah fazla ısı enerjisini taşıyabilecek. ya da başka bir deyişle daha çabuk ısınabilecek. Öte yandan yine suya göre bu aldığı ısıyı aynı hızda etkileşimle soğuk panellere verebilecek bir ürün lazım.

    Bu ürünü Alfa-X diye satıyırlar ve yapılan araştırmalarda %30 yakın tasarruf belirlenmiş, araştırmalarda sağlam kurumların bunu daha önce işlemiştik. Olabilecek korozyon konusunda da olumlu raporlar ODTÜ den alınmış.
    Ancak uzun dönem testi yok yani 5 senelik bir süreçte ne olur ??? Artı en büyük sorun artan sıvı yoğunluğu nedeniyle devirdaim motoruna yük binmesi ve tesisatta düşen su hızı, eğer bu riskleri göze alarak uygulama yapılırsa bu konuda net cevap vermek mümkün.
    Ben bunu düşünüyorum en azından %25 gibi tesisata ekleyebilirim, benim sirkilasyon çift olduğu için bu konuda problemim yok ama daha fazla elektrik faturası olarak geri dönecek ama bunun önemi yok. Tek ve en büyük korkum, bu kimyasalın yoğuşmalı kombide ve bakır olan tesisatımda nasıl bir etki yapacağı konusu bu nedenle de, bu konuda emin olana kadar bir şey yapmayı düşünmüyorum.

    Yağ ile suyu birbirine karıştıramazsın, suda çözünür hale getirmek için hem su ile hem de yağlarla tam karışabilen (çözünebilen) ara çözücülere ihtiyaç olur. Bu hususta en bol, en ucuz ve en yaygın olarak kullanılan ara çözücü de etil alkoldür.
    Bu tür ara çözücü olmadan az miktarda karışsa bile eninde sonunda ayrışır. Bu da yazın çalıştırmadığında olur. Toplayacağı pislik ve daldırma sensörlerde ölçüm hataları, vb sorunlar çok olur. Tavsiye etmem.



    Şunu belirtmek isterim, ısı geçiş katsayısı sıcaklığa bağlı bir değer olup sabit değildir, yani teorik olarak bu sıvının 30 C derece sıcaklıkta ısı geçiş katsayısının sudan yüksek olup, 50 derece sıcaklıkta sudan daha düşük olması mümkün, ancak peteklerin geç soğuması demek, ısının da odaya geç verilmesi anlamına geliyor, sonuç olarak da kombiye dönüş esnasında gelen suyun sıcaklığı daha yüksek olmalı. Maksimum verim için de peteğe giren suyun sıcaklığının yüksek, çıkan suyun sıcaklığının düşük olması gerekir. Bence bu madde, eğer oda kontrollü değil de sadece radyatördeki suyun sıcaklığını ölçerek kontrol sağlayan bir sistemde kullanılırsa, daha az doğalgaz tükettiğinizi düşündürebilir ama bu da daha az ısındığınız anlamına gelir. Sonuç olarak, bu tip bir maddenin hiçbir faydası olacağını sanmıyorum, hatta zararı bile olur. Eğer güneş enerjisi takviyeli bir sistem varsa gündüz sistemin çabuk ısınması gece de geç soğuması vs gibi birşey faydalı olabilir ama doğalgazın metreküp başına verdiği ısı miktarı belli, su yerine başka bir madde kullanmak bu değeri de arttırmaz, bizim metreküp başına kombi ile elde ettiğimiz ısı miktarını da değiştirmez, evimizin ısı kaybını da azaltmaz, yani toplamda hiçbir faydası olamaz:D




  • DDRV SENARYO YANLIŞ.....YOGUŞMALI KOMBİ 55-75 YANMAZ... Yakılmaz.... EN VERİMLİ YANMA ARALIGI 35-55 C DİR..(( Ancak 30 C ile 80 C arasında istediginiz ısıda yakabilirsiniz...kazan suyu sıcaklıgını kastediyorum..))...BU NEDENLE RADYATÖR BOYLARI UZUN TUTULUR...neden ? Düşük kazan ısısında ev ısınabilsin diye....EVİ DOLAŞIP YOGUŞMALI KOMBİYE GELEN ILIK SU 57 C DEN NE KADAR AŞAGIDA İSE O KADAR FAZLA YOGUŞMADAN DOLAYI VERİM ALINIR....Yoguşma sınırı 57 C... Daha yüksek kazan sıcaklıgında kullanılan yoguşmalı hermetik kombi normal hermetik kombiler gibi bol bol ısısını veriyor...60-70-80 c de yakarsanız .Onlarla aynı oluyor...Bunu kaç satıcı biliyor ?....Bilsede demez....İşine gelmez.... EN UCUZ KOMBİYİ EN MÜKEMMEL KOMBİ DİYE SATMA DERDİNDELER ....Bütcesi müsait olan ve 9 mt 60 lık paneli olan mutlaka yoguşmalı taksın...Hiç bir zararınız yok..Kısık yakarsanız .Yoguşma yaparsa kardasınız yüksek ısıda yakarken yoguşma yapmayacak , yapmazsa normal kombi.... saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 20 Nisan 2009; 22:16:39 >




  • arkadaşlar airfel kombi kullanan yada bilgisi olan arkadaşlar airfel C&M mira Green 30 KW yoguşmalı kombi 25800 KCAL fiyatı cok uygun acaba forumda genel de konuşulan kombilerle arasındaki fark nedir sorunsuz kullanabilirmiyiz.saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: taşkafa

    DDRV SENARYO YANLIŞ.....YOGUŞMALI KOMBİ 55-75 YANMAZ... Yakılmaz.... EN VERİMLİ YANMA ARALIGI 35-55 C DİR..(( Ancak 30 C ile 80 C arasında istediginiz ısıda yakabilirsiniz...kazan suyu sıcaklıgını kastediyorum..))...BU NEDENLE RADYATÖR BOYLARI UZUN TUTULUR...neden ? Düşük kazan ısısında ev ısınabilsin diye....EVİ DOLAŞIP YOGUŞMALI KOMBİYE GELEN ILIK SU 57 C DEN NE KADAR AŞAGIDA İSE O KADAR FAZLA YOGUŞMADAN DOLAYI VERİM ALINIR....Yoguşma sınırı 57 C... Daha yüksek kazan sıcaklıgında kullanılan yoguşmalı hermetik kombi normal hermetik kombiler gibi bol bol ısısını veriyor...60-70-80 c de yakarsanız .Onlarla aynı oluyor...Bunu kaç satıcı biliyor ?....Bilsede demez....İşine gelmez.... EN UCUZ KOMBİYİ EN MÜKEMMEL KOMBİ DİYE SATMA DERDİNDELER ....Bütcesi müsait olan ve 9 mt 60 lık paneli olan mutlaka yoguşmalı taksın...Hiç bir zararınız yok..Kısık yakarsanız .Yoguşma yaparsa kardasınız yüksek ısıda yakarken yoguşma yapmayacak , yapmazsa normal kombi.... saygılarımla...


    Yok bugün DD servisine gittim. 16 yıl kullanımış olan kombimi yenilemek istiyorum Demirdöküm sargon condense yoğuşmalı hermetik HK B224C taktırmayı düşünüyorum maliyeti nedir dedim. Mevcut tesisatınıza uymaz dedi.

    DD HKF 224 Nitron önerdi

    fakat vazgeçtim

    vaillant turboTEC plus VUW TR 242/3-5 almaya karar verdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerem -- 21 Nisan 2009; 2:45:19 >




  • İlginiz için teşekkür ederim. 10,60 m hesabım doğru mudur sizce?


    quote:

    Orjinalden alıntı: taşkafa

    DDRV SENARYO YANLIŞ.....YOGUŞMALI KOMBİ 55-75 YANMAZ... Yakılmaz.... EN VERİMLİ YANMA ARALIGI 35-55 C DİR..(( Ancak 30 C ile 80 C arasında istediginiz ısıda yakabilirsiniz...kazan suyu sıcaklıgını kastediyorum..))...BU NEDENLE RADYATÖR BOYLARI UZUN TUTULUR...neden ? Düşük kazan ısısında ev ısınabilsin diye....EVİ DOLAŞIP YOGUŞMALI KOMBİYE GELEN ILIK SU 57 C DEN NE KADAR AŞAGIDA İSE O KADAR FAZLA YOGUŞMADAN DOLAYI VERİM ALINIR....Yoguşma sınırı 57 C... Daha yüksek kazan sıcaklıgında kullanılan yoguşmalı hermetik kombi normal hermetik kombiler gibi bol bol ısısını veriyor...60-70-80 c de yakarsanız .Onlarla aynı oluyor...Bunu kaç satıcı biliyor ?....Bilsede demez....İşine gelmez.... EN UCUZ KOMBİYİ EN MÜKEMMEL KOMBİ DİYE SATMA DERDİNDELER ....Bütcesi müsait olan ve 9 mt 60 lık paneli olan mutlaka yoguşmalı taksın...Hiç bir zararınız yok..Kısık yakarsanız .Yoguşma yaparsa kardasınız yüksek ısıda yakarken yoguşma yapmayacak , yapmazsa normal kombi.... saygılarımla...




  • Arkadaşlar Merhaba;

    Öncelikle emeği geçen herkese teşekkürler. Kombi konusunda bu kadar içerikli bir forum olacağını tahmin edemezdim. Forumun yarısından çoğunu okudum. Hepsini okumaya vaktim olmadı. Ancak edindiğim intibaya göre her evin özelliği farklı ve birebir uyan çözüm bulmak imkansız. Bu nedenle ben de yardımlarınızı istiyorum.


    Ben evime kombi bakıyorum. Ev İstanbul Şerifali'de bulunuyor.

    5 katlı binanın 5 katı. Apartman sıfır.
    Isı yalıtımı yapıldığı söylendi. (Duvarda ve çatıda) ancak cinsini bilmiyorum.
    Alt kat dolu. Devamlı evde yaşayan var.
    Daire 3 cepheli
    Salon 28.m2 güney ve batı cepheli. Güney cephede Fransız balkon var bu cephedeki petek 0.8 m. Salonun batı cephesinde normal cam ve 1.4m. petek var. Ayrıca bir de balkon kapısı var.
    Mutfak batı cepheli ve yaklaşık 7.m2 0.8.m. petek var.
    1.oda batı cepheli 10 m2 1.m. petek
    2oda batı cepheli 12.m2 1.2m. petek
    Yatak kuzey cephe 16.m2 1.4m petek var.
    Banyo dışa cephesi yok 8 m2 alanında. havlupan var.
    Küçük tuvalet 1.5 m2 petek yok
    Antre 3-4m2 petek yok
    koridor 3 m2 petek yok

    Buna göre evin net kullanım alanı yaklaşık 90.m2 dir. Toplam petek boyu 6.6 m. Salon muazzam güneş alıyor. Mutfak ve odalar ise akşam güneşini alıyor.

    Sorularım.
    1-Bu güne kadar hep kirada oturdum ve ev sahiplerinin kombi tercihleri yüzünden gereğinden çok yakıt parası ödedim. Bu nedenle niyetim en iyisinden, en tasarruflusundan bir yoğuşmalı kombi almaktı. Ancak forumdan, bu tip bir daire için yoğuşmalının pek tavsiye edilmediğini gördüm. Yoğuşmalı kombi alırsam verimli olurmu. Yoğuşmalı kombi, normal hermetik kombi gibi çalışırsa, hermetik kombiden daha çok yakarmı. Bu benim için önemli. Zira yoğuşmalı kombinin yakıt gideri açısından bir zararı yoksa yoğuşmalı almak taraftarıyım.
    2-Kablosuz modülasyonlu oda termostatı alırsam termostatik vanaya ve dış ortam termostatına gerek varmıdır. (Tasarruf açısından)
    3-Hermetik veya yoğuşmalı kombi olarak kaç KW kombi almam gerekli.
    4-Bana uygun hangi marka ve model önerirsiniz.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • 
Sayfa: önceki 233234235236237
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.