Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (640. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.325.876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 638639640641642
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    Ben anlatamadım hata benim, ev 150 metre kare odaların ve peteklerin metrekaresini şuan işyerinden göz kararı hesapladım. Sizin önceki mesajlarından kendime uyarlama yapıyorum aslında. Tanıdıklarımın evlerine uygulanan doğalgaz sistemlerinde ustalardan ve mühendislerden çok farklı yorumlar duydum kombiyle, termostatik vanayla ya da modulasyonlu oda termostatlarıyla ilgili hatta bazıları bunlara hiç gerek olmadığını söyledi. Doğal olarak kendi evime sistem kurmaya gelen firmanın karşısında biraz bilinçli olmak istiyorum. Kombimin premix yoğuşmalı ve 3 tam modulasyonlu olmasını tercih ediyorum, bunun yanında sayaç olsun gaz tesisatı olsun vanalar olsun petekler olsun bir standardı var görünüyor. Modulasyonlu oda termostatımın kablosuz olmasını tercih ediyorum, buna uyumlu markaları seçmemde yardımcı olursanız sevinirim. Bütçem büyük değil ama imkanlarımı zorlayarak ileriye dönük bir sistem kurmak istiyorum.

    150m2 kritik bir büyüklük.çünkü 24kw kombiler teorik olarak 160m2 lik evlere kadar öneriliyor.

    kombinin premix ve 3 tam modülasyonlu olması önemli

    ama bütçe önemli
    ben size buderus gb022 öneririm 3000lira
    bir de ariston clas premium var premix yoğuşmalı ve 3tam modülasyonlu fiyatı da 1500-1600lira
    arada %50 fiyat farkı var.bütçe belirtmezseniz böyle arada %50fark oluyor
    sizin yapmanız gereken eve birçok doğalgaz firması çağırmak
    ve aralarında en tutarlı konuşan ve en uygun fiyat verene işi vermeniz




  • DD Nitromix 1600 lira civarıydı sanırım. İlk düşündüğüm kombiydi sonra burda yazılanları okuyunca 3 tam modulasyonlu premix kombi almaya karar verdim, bütçeyi de 2000 lira diyelim %5 oynayabilir. Bocsh, buderus ya da valliantın bu fiyat aralığında kombisini bulabilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    DD Nitromix 1600 lira civarıydı sanırım. İlk düşündüğüm kombiydi sonra burda yazılanları okuyunca 3 tam modulasyonlu premix kombi almaya karar verdim, bütçeyi de 2000 lira diyelim %5 oynayabilir. Bocsh, buderus ya da valliantın bu fiyat aralığında kombisini bulabilir miyiz?

    sadece bosch tan bulabilirsiniz.

    bosch classic condense


    vaillant ve buderus un premix yoğuşmalıları 2500,3000lira civarında bu da internet fiyatları.normal piyasada değişebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    DD Nitromix 1600 lira civarıydı sanırım. İlk düşündüğüm kombiydi sonra burda yazılanları okuyunca 3 tam modulasyonlu premix kombi almaya karar verdim, bütçeyi de 2000 lira diyelim %5 oynayabilir. Bocsh, buderus ya da valliantın bu fiyat aralığında kombisini bulabilir miyiz?

    sadece bosch tan bulabilirsiniz.

    bosch classic condense


    vaillant ve buderus un premix yoğuşmalıları 2500,3000lira civarında bu da internet fiyatları.normal piyasada değişebilir



    İlginiz ve verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim, çok aydınlatıcı oldu. @sserin arkadaş da mesajlarında buderusu bocsh satın aldığı için bocsh tercih edilmesinde sakınca yok diye yazmış. Kombi seçimini yaptıktan sonra gerisi daha kolay sanırım, modulasyonlu oda termostatı, selenoid vana ve 1-2 peteğe termostatik vana ile sistemi tamamlayabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    DD Nitromix 1600 lira civarıydı sanırım. İlk düşündüğüm kombiydi sonra burda yazılanları okuyunca 3 tam modulasyonlu premix kombi almaya karar verdim, bütçeyi de 2000 lira diyelim %5 oynayabilir. Bocsh, buderus ya da valliantın bu fiyat aralığında kombisini bulabilir miyiz?

    sadece bosch tan bulabilirsiniz.

    bosch classic condense


    vaillant ve buderus un premix yoğuşmalıları 2500,3000lira civarında bu da internet fiyatları.normal piyasada değişebilir



    İlginiz ve verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim, çok aydınlatıcı oldu. @sserin arkadaş da mesajlarında buderusu bocsh satın aldığı için bocsh tercih edilmesinde sakınca yok diye yazmış. Kombi seçimini yaptıktan sonra gerisi daha kolay sanırım, modulasyonlu oda termostatı, selenoid vana ve 1-2 peteğe termostatik vana ile sistemi tamamlayabiliriz.

    evet bosch buderusu satın aldi
    türkiyede ise her iki markanın teknik servisine ısısan bakıyor. bosch classic condens çok iyi bir kombidir
    oda sıcaklığına göre modülasyon yapmasını istiyorsanız
    bosch fr 10 almanız gerekiyor
    http://www.kombi.com/urun.php?prod=Bosch-FR10-Dijital-Gostergeli-Modulasyonlu-Oda-Termostati-0--351




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    DD Nitromix 1600 lira civarıydı sanırım. İlk düşündüğüm kombiydi sonra burda yazılanları okuyunca 3 tam modulasyonlu premix kombi almaya karar verdim, bütçeyi de 2000 lira diyelim %5 oynayabilir. Bocsh, buderus ya da valliantın bu fiyat aralığında kombisini bulabilir miyiz?

    sadece bosch tan bulabilirsiniz.

    bosch classic condense


    vaillant ve buderus un premix yoğuşmalıları 2500,3000lira civarında bu da internet fiyatları.normal piyasada değişebilir



    İlginiz ve verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim, çok aydınlatıcı oldu. @sserin arkadaş da mesajlarında buderusu bocsh satın aldığı için bocsh tercih edilmesinde sakınca yok diye yazmış. Kombi seçimini yaptıktan sonra gerisi daha kolay sanırım, modulasyonlu oda termostatı, selenoid vana ve 1-2 peteğe termostatik vana ile sistemi tamamlayabiliriz.

    evet bosch buderusu satın aldi
    türkiyede ise her iki markanın teknik servisine ısısan bakıyor. bosch classic condens çok iyi bir kombidir
    oda sıcaklığına göre modülasyon yapmasını istiyorsanız
    bosch fr 10 almanız gerekiyor
    http://www.kombi.com/urun.php?prod=Bosch-FR10-Dijital-Gostergeli-Modulasyonlu-Oda-Termostati-0--351

    DD Nitromix yoğuşmalı kombi, kendi sitesinde premix olarak geçiyor, modulasyonlu oda termostatıyla birlikte kullandığımızı varsayarsak bocsh classic condense ile arasında 300-400 liralık vark çıkıyor. Eğer Nitromix de premix yoğuşmalıyla fiyat farkından dolayı tercih edilebilir diye düşünüyorum, siz ne dersiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtxpp

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtxpp


    quote:

    Orijinalden alıntı: memint


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtxpp


    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtxpp

    yoguşmali kombi verimliliği ek olarak % 5 dir......
    geniş alanlarda işyerlerinde.......
    düşük derecede ısıtma gereken geniş alanlarda performanslı olacaktır..... ( makine müh ... bilgisidir..))


    yoğuşmalı kombilerin verimliliği ortalama %15tir. şartlar iyi olursa %20ye çıkabilir
    bunlar ortalama sayılardır.

    ki kombilerin broşürlerinde gerçek dışı olarak %35lere varan tasarruflar yazar

    %5i neye göre değerlendiriyorsunuz. m2 ye göre mi? petek boyuna göre mi?
    kullanıcılar kombi alırken 2000lirayı 3000lirayı %5 için mi verıyorlar sanıyorsunuz


    evet yanlış bilgilendirme mevcuttur...

    1 - normal bir kombi verimliliği %90- 93 ise,,, % 100 verimli hiçbir yakıt olamaz buda realite ve fizik kanunudur...

    bu % 5 i söylerken , dayanak : dünya fizik 3 sü , makina mühendisi...... üstelik uzmanlık alanı ısı dersem yeterli, olurmu..

    zaten şunu anlatmaya çalışıyom okadar çok parayı verirken % 5 le karşılığını alabilecekmisiniz... asıl soruda bu zaten.....

    kaldıki: 7 sene üzerinden hesaplayın
    yoguşmanın mantığı: bacadan kaybolan sıcak gazlar ısı kaybını engellemek için o bölgeye yüzey geniş su devirdayım ve panel mekanizması koymaktan başka birşey olamaz.. bu noktada, normal bir kombide takriben maksimum % 10 ısı kaybı olduğu göz önüne alınırsa, yoguşmalılarda da % 98 olacagını varsayarsak , siz düşünün gerisini........ yani % 15 -20 fark olması nekadar mantıklı olabilir ki bu durumda...
    % 20 fark varlığını kabul etmek için her iki çihazın verimliliklerini yan yana yazmanız gerekir..
    ben yan yana yazıyor ve gerekçelerini açıklıyorum... % 93- % 98 fark da ancak % 5 eder..

    siz yanına % 108 derseniz .. fizik kuralllarına aykırı enerjinin vardan yok olduğunumu söylüyorsunuz derim....:)
    daha mantıklı bir rakam koyun derim ortaya... % 100 ün altında olan her rakamı makul kabul ederim....



    Yoğuşmalı KombiYoğuşmalı Kombi Çalışma Prensibi : Turbo eşanjör sistemi ile atıkgaz sıcaklığı düşürülerek yanma sonucu oluşan su buharı sisteme geri kazandırılmakta ve bunun sayesinde de yüksek verim elde edilmektedir.

    Kondenzasyon tekniği kullanılan kombilerin standart kombilere göre başlıca farkı, baca gazı ürünlerindeki nem yoğunlaştığında ortaya çıkan buharlaşma gizli ısısının bir kısmının kullanılabilmesi ve ısı geri kazanım kabiliyetleridir. 1 m3 doğalgaz başına 1.5 ile 1.7 kg arasında su oluşmaktadır. 1 kg-su başına açığa çıkan buharlaşma ısısı 539 kcal’dir. Bu enerji gizli ısı olarak anılmakta ve standart kombilerde bu ısıdan yararlanılmamaktadır. Yoğuşmalı kombiler; bacadan atılan gazların içindeki su buharında bulunan enerjiyi, gazları yanma bloğunun içinde tekrar dolaştırmak suretiyle özel olarak dizayn edilmiş kanatçıklara çarptırarak alır ve tesisat suyuna aktarır.

    Yanma sonucu oluşan ürünler 1.eşanjörden geçerken içersindeki su buharı yoğunlaşarak, su haline gelir. Yoğuşan suyun enerjisini de 2. Eşanjörde dolaşmakta olan sistem suyu alır. Bu sistemle çalışan kombilerin verimleri standart kombilerden daha fazla olmaktadır. Yoğuşma sonucu oluşan su da, özel bir tahliye borusu ile dışarı atılır.

    Yoğuşmalı kombi lerin çalışma prensibi normal hermetik cihazlar gibidir.
    En önemli fark ısı eşanjörlerinin yakıcıdan ve baca gazlarından daha fazla ısıyı absorbe edebilecek daha büyük alana sahip olabilmesidir.
    Ana eşanjör,kazan dönüş suyu sıcaklığı yeteri kadar düşük olduğunda baca gazlarını 54 C’nin altına düşürecek ve baca gazları soğutabilecek özelliğe sahiptir.
    Sıcaklığı 54 C’nin altına düşürülen baca gazları içersindeki su buharı yoğunlaşır ve su buharı içerisindeki gazlı sıvı geri kazandırılarak kazanda kullanılır.
    Şayet bu kazanım yapılmamış olsa baca gazları ile atık ısı olarak atılacaktır.
    Baca gazı sıcaklıkları klasik kazanlarda 200-250 C’iken bu değer yoğuşmalı kazanlarda 50-60 C civarındadır ve potansiyel kazanç buradan elde edilmektedir. (Alıntıdır.)

    YOĞUŞMALI SİSTEMLERDE % 10-15 EK VERİM NASIL OLUR?

    Yukarda verilen temel bilgiler ışığında,biraz fizik-ısı bilgisi ile konuyu basitleştirerek anla(t)mak mümkün.

    Kazana dönüş suyu sıcaklığı 55C derece olan bir yoğuşmalı kombimiz olsun. Baca gazı sıcaklığı 150C kabul edelim. (Henüz yoğuşma yok.) Dönüş sıcaklığını 50C nin altı, örneğin 45 derece olacak şekilde kombiye müdahale edersek, yoğuşma başlayacak. Baca gazı sıcaklığı 55C derecenin altına. sözgelimi 50C dereceye inecek, yanan 1 m3 doğalgaz başına 1,5 kg su oluşacak. Buraya kadar olan kısmı ortaokul-lise yıllarından hatırlanacak formülle özetleyelim:

    Isı enerjisi = Kütle x Özgül ısı x Sıcaklık farkı

    Q(kcal) =M (kg) x C (kcal/kg) x delta T (sıcaklık farkı)

    Hemen işe koyulup 150C derecedeki 1,5 kg su buharının, 50C derecede 1,5 kg su olana kadar ortama verdiği ısı enerjisini hesaplayalım.

    1. Önce 1,5 kg su buharının 150C’den 100 dereceye ininceye kadar verdiği ısı (Q1)

    Q1 = 1,5 kg (su buharı) x 0,48 kcal/kg (su buharı) x 50 (150-100) = 36 kcal eder.

    2. 100C derecedeki su buharının, 100C derecede suya dönüşümü sırasında:

    Q2 = 1,5 kg x 539 (kcal/kg, su buharı) = 808,5 kcal enerji açığa çıkar.

    3. Son olarak 1,5 kg suyun 100C'den 50C'ye soğumsı sırasında açığa çıkan enerjiyi bulalım:

    Q3 = 1,5 kg x 1 (suyun ısınma ısısı) x 50 (delta T) = 75 kcal eder.

    Yoğuşma sırasında sisteme kazandırılan toplam ısı enerjisi,

    Q (Toplam) = 36 + 808,5 + 75 = 919,5 kcal olur.

    Yani 1 m3 doğalgazın yanması sonucu oluşan 1,5 kg su buharının yoğuşması sonucu 919,5 kcal ısı kazandık.

    Öte yandan, 1m3 doğalgazın % 97 verimle yanması sonucu (pratikte mümkün değil ama olsun) serbestlenen ısı enerjisi ise yaklaşık 8000 kcal.

    Oranlayalım. 919,5/8000 = 11/100 (yaklaşık) yani % 11 ek kazanç var. Üstelik bu kazanç, baca gazı sıcaklığının 150C derece gibi minimum civarı değerde olduğu durumda elde edilebiliyor. .Gerçekte bu sıcaklığın 150 dereceden daha yüksekte oluştuğu malum. Ayrıca doğalgazın yanma verimini de % 97 aldık. Daha, premiks brülöre sahip yoğuşmalı kombilerde, diğer kombilerden farklı olarak, DG/Hava karışım oranının 10/1 olarak ayarlanması sayesinde elde edilen tasarrufu saymadık bile...




    hesapların mantıklı.. ancak sorulcak soru şu:: bu hesapları dohru kabul edebilmek için..

    1m3 dogal gaz yakıldığında :: 1::: yoguşmalı kombiler ne kadar su oluşturuyor?? 1.5 kg su oluşruruyormu ??? yani hepsini yoguşturuyormu???
    2::bu suyu nereye atıyor???
    3: normal kombi % 90-93 verimle çalışıyormu gerçekten ???

    öncelikle 1. soru çok önemli,
    1. sorunun devamında atılan suyun sıcaklığı ne ???
    bi değer soruda yoguşma işlemi nerede yapılıyor,,, soguk hava lazım , ısınan hava nereye gidiyor ?? yani yoguşma sırasında ısdının gene bir kısmı bacadan kaybolduğunu unutmamak gerekir sanırım....
    hesaplarınızda yogulma sırasında oluşan sıcak havanın tamamen evin içine yansıdığını var sayabilirmiyiz mekanizma bu şekildemi kurulmuş ??
    yani yoguşmadan dolayı alınan enerjinin ne kadadarı ev içine yansımakta?????


    bir konuu daha bacalı kombimizde baca sıcaklığı 50 derece ancak :):) el yakmıyor yani :)


    Aslında yoğuşma, kombi verimi gibi sıkça kullanılan bazı kavramlara açıklama getirme zemini oluyor bu tartışmalar, bu gözle bakmak gerekir diye düşünüyorum. Öte yandan alt tarafı kombi ve bir kaç aksesuar, malzeme vb önerisi almak isteyen arkadaşlarımızın bu oldukça akademik kıvamdaki konudan sıkılabileceklerini de değerlendirerek kısa başlıklar halinde yanıtlamak istiyorum:

    1. 1 m3 DG yanınca 1,5-1,7 kg su buharı oluşur,

    2. Bu su buharı 100C derecenin altında olsa (80C gibi) bile, eşanjöre dönen suyun sıcaklığı 50C'den düşükse, minimum 539 kcal/kg ısı vererek su fazına geçer.

    3. Yoğuşma olayı, yanma odasında DG yanmasıyla oluşup dışarı verilen (ama henüz kombiden atılmamış), sıcak baca gazının, içinde görece soğuk (50C nin altı) su dolaşan eşanjörle temasıyla oluşan bir kombi içi olaydır. Su buharındaki gizli ısı, ısıtma tesisatından dönen suya kazandırılmış olur. Eşanjördeki suyun sıcaklığı da aldığı ısı miktarıyla korelasyon gösterecek şekilde artar. Su buharının ısısını, soğuk hava değil, tesisattan eşanjöre dönen görece soğuk su alır. Isınan su tekrar kalorifer tesisatı ve peteklere gider. Su buharının 56C derecenin altına inmesiyle oluşan asidik yoğuşma suyu ise tahliyeden atılır.

    4.Konvansiyonel hermetik kombilerde baca sıcaklığından kasıt, yanma odasından dışarı atılan atık gazın o andaki sıcaklığıdır. En ileri kombilerde, bu sıcaklık en düşük sıcaklık işletmelerinde (40/30 derece) bile 80 derece civarıdır. Sizinki daha ileri bir noktada ölçülmüş olmasın. Veya baca duvarında filan?

    5. Gerek klasik gerekse yoğuşmalı kombi-kazanlarda ısı kayıpları söz konusudur. Bununla birlikte verimlilik hesaplarında bu kayıplar gözönünde bulundurulur ve sanılanın aksine DG için çok büyük rakamlar değildir.

    6. Normal (konvansiyonel) kombi verimi; alt ısıl değer hesabıyla (yoğuşma yapmamasından ötürü yaptığı kayıp dikkate alınmaz) %90-93,
    üst ısıl değer hesabıyla ise ( yoğuşma yapmadığı için %11 daha düşülür) % 79-82 düzeyindedir.

    7. Yoğuşmalı kombi verimi ise; alt ısıl değer hesabına göre (yoğuşmadan elde edilen % 11'i girdi olarak almaz) % 106-109,
    üst ısıl değer hesabına göre ise (%11'i dikkate alır) % 95-98 düzeyindedir.
    Yani " YOĞUŞMALI KOMBİLERDE % 109 VERİM RASYONEL DEĞİLDİR." diyebiliriz.

    Bu konularla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi aşağıdaki linkte bulmak mümkün.

    Kombilerin çalışma-kontrol teknolojileri

    bacamesafesi yaklaşık 10 mt bu arada ki ısı eve yansımakta......( bizde öyle en azından )..


    2 1 m3 gaz yandığında 1.5 kg su oluşuyor ama bu suyun nekadarı buhar olarak havaya atılıyor?? nekadarı yoguşuyor.. yoşarak atılan suyun sıcaklığı ne ?? sanırım kritik soru bu ... kombi 1 m3 gaz yaktığında nekadar su atıyor tahliyeden.. nekadar su yoguşmadan bacadan atılıyor ??? yani 1.5 kg suyun nekadarını yoguşturabiliyor............


    3. bir soru daha olcak eger bu gaz tamamen oda içinden oksiljen alıp tüplü sobalar gibi yansaydı verimlik % 100 olcaktı çünkü su buharıda içerde kalacaktı... bu baglamda düşünürsek konvasyonel kombilerde hesaplanan verimliliği peteklere taşınan enerji / 1m3 dogal gazın yanma sı sunucu oluşan kalori olarak hesaplanmıştır... birşeyin yanma kalorisi hesaplanırkende bu ölçümler kapalı kaplarda yapıldığından su buharının soğrulan enerjiside yanma sonucu ortaya çıkan ısının içindedir.. yani verimlilih hesaplanırken yanma ısısı referans alınmıştır.. bu da yanma sonucu oluşan tüm kaloriyi içerir.. yanma ısıları hesaplanırken kayıp sıfır olarak düzenek kurulur...
    yani verimlilik hesaplanırken 1 m3 dogalgazın tamamen yanması sonucu oluşan kalori paydadadir..

    ama siz % 93 verimliliğin üzerine,, tüm suyu yoguşturarak sıfır kayıpla yoguşma ısısını dahi evin içine yansıtsanız % 100 olamayacagı açıktır...


    ancak % 90-93 konvasyonel kombi verimliliğini sorgulayabilirsiniz sadece ama buradada verimlilik hesalpnırken yanma ısısından başka bir refeans kullanamazsınız paydada..

    Baca mesafesi 10m de olsa, atık gaz ısısını -baca çıkışı açık olduğu sürece- tamamen veya minimum kayıpla (% 1-4) evin ısınmasına kazandırmanız mümkün görünmüyor. Fakat önemli bir kazanç sağlanabilir. Bunu anlamanın yolu, atık gazın sıcaklığını hemen kombi çıkışı ve baca en üst nokta olmak üzere 2 ayrı düzeyde ölçmekten geçiyor.

    Yeni sorularınıza gelince...

    1-2. 1 m3 DG yandığında 1,5 kg SU BUHARI oluşuyor, su değil. Kazanın/kombinin yakma verimliliğine doğrudan etkiyen, DG/Hava karışımını ne oranda hazırlayarak yaktığı, brülörün hava sızdırmazlığı ve dönen suyun sıcaklığı gibi değişkenlere bağlı olarak, bu 1,5 kg su buharının yoğuşmasıyla oluşan su miktarı da değişkenlik gösterir. En ideal şartlarda tamamına yakını suya dönüşür. Yoğuşmalı kombi/kazanlarda verimliliği etkileyen bir diğer unsur -ki bunu değiştirme şansı yok- %1-2 düzeyindeki radyasyon ve kül kayıplarıdır. Yoğuşmalı kombi verimliliğini ölçmenin en pratik yolu, birim zamanda yoğuşarak tahliye edilen su miktarını bulmaktır.

    3. DG yanınca % 1 radyasyon ve kül kaybı kaçınılmaz. Dolayısıyla teorik olarak en yüksek verim % 99 olabilir.

    Daha detaylı bilgi olması açısından bir alıntı...



    g) Su Buharı (H2O), Kondenzasyon
    Hidrojen kökenli yakıtlarda yanma sonucu oluşan baca gazı bileşenlerinden birinin de su buharı (H2O) olduğu ifade edilmişti.

    Yanma Denklemini hatırlayacak olursak:

    2H2+O2→2H2O+34650Kcal/kg-H (5)

    Burada 4 gr hidrojen (H2), 32 gr oksijenle (O2) birleşerek 36 gr su ( H2O ) oluşturmaktadır. Bir başka ifadeyle 1 gr hidrojen ( H2 ), 9 gr su ( H2O) oluşumuna neden olmakta, ortaya çıkan su ise baca gazları içerisinde su buharı olarak kazanı terk etmektedir. Söz konusu suyun buharlaşabilmesi için üretilen ısıdan bir bölümü kullanılmakta ve kullanılan ısı miktarı ise yakıtın alt ve üst ısıl değeri arasındaki farkı meydana getirmektedir.

    Bu ifade formüle edilirse, çok yaklaşık olarak;

    Hu=Ho–600W [7]
    Ho = yakıt Üst Isıl Değeri ( Kcal/kg )
    W = Yanma Sonucu Oluşan Su Miktarı ( kg )

    Örnekteki hidrojen ( H2 ) için alt ısıl değer;
    Hu = 34650 – 600 x 9 = 29250 Kcal/kg–H olmaktadır.
    Aynı örneği %95’i metan (CH4) olan doğalgaz için yaparsak,

    Yanma Denklemi;

    CH4+202→CO2+2H2O+13250Kcal/kg-CH4 (6)

    Burada 16 gr metan (CH4), 64 gr oksijenle (O2) birleşerek 36 gr su (H2O), yani 1gr metan (CH4), 2.25 gr su (H2O) oluşturmaktadır. Metan (CH2)’ ın alt ısıl değerini hesaplayacak olursak ;

    Hu = 13250 – 600 x 2.25 = 11900 Kcal/kg- CH4 olmaktadır.

    Metan (CH4)’ ın yoğunluğu . = 0.715 Kg/Nm³ kabul edilirse (16 gr/22.4 lt), Nm³ bazında söz konusu alt ve üst ısıl değerler ile yanma sonucu oluşan su (H2O) miktarı ;

    Ho = 13250 x 0.715 = 9470 Kcal/Nm³
    Hu = 11900 x 0.715 = 8510 Kcal/Nm³
    W = 2.25 x 0.715 = 1.60 kg-H2O/Nm³-CH4 olmaktadır.

    Bu değerler dikkate alındığında, doğalgaz gibi hidrojen (H2) kökenli yakıtların kullanılmasında yukarıda sözü edilen iki husus önem kazanmaktadır. Bunlardan birincisi, baca gazları içinde atılan su buharının bacada yoğuşması sonucu yaptığı çöküntü ve tahribatların neden olduğu kazalar ( örnek olarak 20 000 Kcal/h kapasiteli bir kombi tam kapasitede 4.0 kg/h su buharı üretmektedir ), ikincisi ise alt ve üst ısıl değerler arasındaki kullanılmayan farkın normal çelik kazanlarda yarattığı enerji kaybı olmaktadır. Alt ısıl değer baz alındığında, yakıt olarak, metan (CH4) kökenli doğalgazda bu fark %11, hidrojende %18.5 mertebelerinde olmaktadır.
    Yeni teknoloji ürünü kondenzasyonlu (yoğuşmalı) doğalgaz kazanlarında ise kazan içinde veya kazana entegre yoğuşturucuda, baca gazlarında bulunan su buharının yoğuşmasına izin verilmekte ve bu maksatla sistem dönüş suyu yoğuşturucudan geçirilerek, doğalgaz için baca gazı çiğlenme sıcaklığı olan 55 ºC ‘ye kadar baca gazı sıcaklıkları düşürülmekte, soğuyan baca gazının ısısına ek olarak, yoğuşan suyun gizli ısısı da kazan içindeki akışkana transfer edilmekte, yoğuşan su miktarına bağlı olarak normal kazanlara oranla %10-15 verim artışı sağlanabilmektedir. Alt ısıl değer esas alındığında yoğuşmalı kazan verimleri günümüzde %100’den büyük ifadelerle anılmaktadır. Ancak üst
    ısıl değere göre söz konusu verim her zaman %100’den küçüktür.

    3. YANMA VERİMİ, KAZAN VERİMİ

    Baca gazı analizörü tarafından, baca gazlarında ölçülen, oksijen, karbondioksit, karbon monoksit, baca gazı sıcaklığı ve ortam sıcaklığı gibi parametreler değerlendirilerek, yanma verimi (.y) otomatik olarak hesaplanabilmektedir. İşletmeci tarafından yanma verimi üzerinde yorum yapılırken, sonuca etki eden faktörler kolayca görülebilmektedir. Yanma veriminden yola çıkarak, kazan veriminden (.k) söz ederken, kazan radyasyon kayıpları, külde yanmamış karbon kayıpları gibi ölçülmeyen değerler için yakıt cinsine ve kazan kapasitesine bağlı olarak, yanma veriminden belirli bir oranda azaltma yapmak gerekmektedir. TS.4041 ’de kazan radyasyon kayıpları, kapasite ve yakıt cinsine bağlı olarak %0.7-3.0 arasında verilmektedir. Baca gazında is ve kurum ile küldeki yanmamış karbon (C) dikkate alındığında, yaklaşık kazan verimini belirlerken yanma veriminden radyasyon ve kül kayıpları olarak düşülmesi gereken miktar, yaklaşık olarak, doğalgazda %1, fuel-oilde %2-3, kömürde ise %4-5 olarak kabul edilmektedir. Ancak, belirtilen yöntemle, baca gazı analizörü kullanılarak kazan verimlerinin tespiti, işletmede yanmanın optimizasyonu ile verimin yüksek tutularak enerji ekonomisi sağlanmasına yönelik olmalı, söz konusu yöntem kazan verim ve kapasite değerlerinin tescilinde kullanılmamalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    Selamlar,

    DG ve yoğuşmalı ürünler konusunda yukardaki açıklamalar çok faydalı olmuş. Yoğuşmalı kombiye olan taleplerin , işin toplam maliyeti ile geri dönüş maliyetleri açısından değerlendirilmesinin doğru olacağına dikkat etmek gerekiyor. Malesef burda bu konuya çok dikkat edilmiyor. Netice bir çok uygulamada aslında tasarruf edilen miktar baştan peşin olarak ödenmiş oluyor.

    Yukardaki konuya ayırıca işin saha tarafında ilave olarak mevsimsellik faktörü ile uygun ısı dağıtıcılarının kullanılması konularını ilave etmek gerekiyor.
    Zira netice TR deki bir çok ısıtma sistemi öncelikle 50-30 derecelik işletmeye göre yapılmıyor. Genelde 75-65 daha öncesinde ise hatta bazı yerlerde halen 90-70 lik işletmeler kullanılıyor.
    75-65 veya özellikle 90-70 derecelik işletmede yoğuşmalı bir ürün kullanmak , toplamdaki yatırıma maliyetine göre ekonomik olmadığı gibi . Elde edilecek tasarruf miktarı çok düşeceği için geri dönüş maliyeti kombinin ekonomik ömür sınırlarına ulaşabilir.



    Üstat merhaba,

    DG-yoğuşma-verimlilik konularıyla ilgili özet bilgilendirme hakkındaki olumlu düşünceleriniz için teşekkürler. Zaman zaman bu tür paylaşımların gerekli olduğunu düşünüyorum.

    Yoğuşmalı kombi için ek yatırm maliyetleri, bazı marka/model cihazlar açısından nerdeyse sıfırlanmasına hatta tersine dönmesine rağmen, genel ortalamalar bakımdan hala geçerliliğini koruyan bir konu. Zira 1000-1500 TL bandında kaliteli konvansiyonel kombi almak mümkün ve performans/fiyat oranı yüksek yoğuşmalı veya premiks yoğuşmalı ürünler ise 1500-2000 TL civarında satılıyor. Yani ek yatırım maliyetleri 0-1000 TL arası değişiyor. Buna bir de yoğuşmalı sistem için öngörülen petek maliyeti de eklenince maliyet artıyor. Yalnız, özellikle yeni ısı yalıtımı mevzuatından sonra yapılan evlerin 50/30 olmasa bile genellikle 75/65 lik veya daha düşük işletme ısıl değerleri doğrultusunda dizayn edildiği gibi bir izlenimim var, belki yanılıyorumdur.
    Dolayısıyla bu mekanlar için öngörülen ek maliyet sadece yoğuşmalı ürün için geçerlidir diyebiliriz. Ek maliyet geri dönüş süreleri pek çok arkadaş için başat öneme sahip olmakla birlikte, ek maliyeti/amortismanı sorun etmeyen insanlar da oluyor. Tıpkı yılda kaç km yapacağına, işletim giderlerine bakmadan TDI vb. araba alanlar, bu parayı rahatlıkla verebilenler olduğu gibi...

    Uygun ısı dağıtıcıların kullanılması anlamında ise mutlaka bir şeyler söylemek gerektiğine ben de katılıyorum. Yukarda değindiğim gibi artık DG ile ısınmaya geçip deneyim kazanan illerimizde 90/70 lik sistemler yerini çoktan 75/65 veya daha düşük değerlerle hesaplanmış sistemlere bıraktı/bırakıyor.
    Forumda öneri isteyen arkadaşların yazdıkları ve kendi çevremde gördüklerim, bilinçli tüketici/kullanıcı örneklerinin de artmasına paralel, piyasa mantığı ile yapılan işlerin azaldığını gösteriyor. Isıtma sistemlerinin hala 50/30 sisteme göre yapılmaması değil de ısı kaybı hesaplamalarının, genellikle gereğinden fazla ısı kaybı belirleyecek şekilde yapıldığına, dolayısıyla bu fazla hesaplanan ısı kaybını karşılamak üzere 75/65 sistemine göre gereğinden fazla, belki 60/50 ye uygun petek metrajları hesap edildiğine dair bende bir izlenim oluştuğunu söyleyebilirim. Yani sektör, usta-çırak ilişkileri çerçevesinde öğrendiği, işte " her 12-13 m2 net alana 1m pkkp 60cm petek " vb formülleriyle, belki yalıtım öncesi devirlerde yüksek sıcaklık sistemlerine çözüm olan yaklaşımlarla, yalıtımla kayıpların % 30 civarı azaldığı günümüzde, yoğuşmalı sistem için gerekli petek mesafelerini, yanlış yoldan gitse de doğru sonuca ulaşma şeklinde, hesaplıyor gibi sanki. Tabi ki son yıllarda yaşanan yumuşak kışların da yoğuşma derecelerinde ısınmada payı var.

    Yanlış yoldan doğru sonuç yerine, doğru yoldan doğru sonuca ulaşmak gerekiyor. Bu yaklaşımla, örneğin Ankara'da standart yalıtıma sahip bir mekanın ısı kaybı, sözgelimi 45 kcal/h.m3 katsayı ile hesaplansa ve bu değer üzerinden 75/65 sisteme göre gereken petekle dizayn edilse, sanırım çok yanlış bir iş yapılmış olmaz. Belki -10C veya altı soğukların yaşandığı gecelerde yoğuşma verimi alınamaz, ama kaç gece? Diyelim 3-5 gece, bunun faturaya yansıması ne olur ki? Diğer taraftan aynı mekana 50/30 sistem üzerinden petek konulduğunu varsaydığımızda, yaklaşık %100 civarı ek petek maliyetinin amortisman süresinin oldukça hatta çok uzun olmasını dikkate almak gerekir. Yoğuşmalı ürün için 3-5 yıllık süreler göze alınabilecek anlamdadır; sıra 50/30 sistem için ek petek/işçilik maliyetlerine gelince olası 10 yıl veya daha uzun sürelerin anlamlı olmayacağını düşünüyorum. Üstelik 50 yıl sürebileceği söylenen iklim değişikliği sürecinde, Örneğin Ankara için -10C derecenin bile nerdeyse ekstrem sıcaklık olduğu günümüzde, tek başına 50/30 işletmeye göre petek metrajı belirlenmesinin yeterli olmadığı, hesaplamalarda çok önemli yer tutan ısıl katsayıların da iklim değişikliği sürecine paralel olarak, güncelleştirilmesi gereğine işaret etmek istiyorum. Aksi halde, mevcut verilerle Ankara'da sözgelimi 100 m2 standart yalıtımlı net alana 50/30 sisteme göre yaklaşık 15 metre petek hesaplanır ki kombiyi minimum kapasitelerde kullansanız bile çoğu zaman pencere açmak zorunda kalabileceğiniz gibi, yoğuşma tasarrufu pencereden uçup gidebilirde...

    Dostlukla...

    Selamlar,

    Özellikle ısıl değerlerin değişen iklim şartları nedeniyle yeniden düzenlenmesi konusunda çok haklısınız, bende aynı fikirdeyim. Ancak yeni yalıtımlı binaların sayısı çok az, malesef TR deki binaların %80 üstü olarak eski yapılar olmasından kaynaklanan sorunlar var.
    Yeni kanun gereği binaların enerji sınıflandırmasına alınması uygulaması sağlıklı olarak yapılabilirse aslında misal A sınıfı bir bina için alınacak ısıl değeri ile C sınıfı bir binanın farklı olması gerekecektir. Buna bölge şartlarıda ilave edilirse , hesaplamalar için daha doğru değerler alınabilir.
    Eski binalar içinde şart koşulan ısı yalıtımı yaptırılması konusununda büyük şehirler dışındaki denetimi ne kadar sağlıklı olur bilinmez. Gerçekleşme oranı ne derece olacak tüm bunlar belirsiz konular. Ama yalıtım konusunda toplumda bilinçme olduğu çok doğru en azından bu kısmı çok olumlu bir gelişme.

    Dediğiniz gibi genelde 75-65 lik sistemler kullanılıyor. Hatta güney ve ege bölgelerinde 50-30 sistemleride görmek mümkün. Tabi ki ısıl ihtiyaç düştükçe 50-30 işletmeleri uygulamak daha kolay.
    Fazla hesaptan kaynaklanan konudaki tespitiniz çok doğru.
    Birde 50-30 işletmelerde sizin örnekteki gibi çıkan metrajları fiziken uygulamakta çok zor olacağı gibi farklı tipte panel kullanılması ise yine maliyeti yükseltecektir.
    Bu tür yerlere öncelik yalıtım iyileştirilmesi yapılması çok daha etkili olacaktır.

    Benim değinmek istediğim diğer konu, düşük güç çıkışındaki kombilerin ısrarla getirilmemesi, oysa ki artık 16 kw lık bir ürünle rahatlıkla ısınmak ve sıcak su ihityacını karşılamak mümkün.
    Üstelik bu tür ürünler petek metrajları ile daha uyumlu çalışma gösterecekler. Umarım satıcılar artık bu ürünleri getirmeye başlarlar.
    Kolaygelsin.



    Merhaba,

    Mevcut bina stoğunun önümüzdeki 5-6 yıl içinde ısı yalıtım standartlarına kavuşturulmasını öngören mevzuat değişikliğinin yapılması çok önemli olmakla birlikte gerçekleşme noktasında pek iyimser olmak mümkün değil. İklimsel değişikliklerin teknik hesaplamalarda düzenlemelere yansıması için herhalde bir süre daha beklemek gerekecek. Geriye kala kala elimizdekiler kalıyor. Yani yanlış hesapla doğru sonuca ulaşmak... Bir de ters yönde bir iklim değişikliğinin olmamasını dileyelim.

    Düşük güçteki kombi olarak, Buderus'un GB072 modelde 24Kw yanısıra 14Kw ürününün de getirileceğine dair bazı bilgiler paylaşılmıştı forumda ama henüz haber yok. Kurlardaki yükselişten sonra ertelemiş olabilirler. ECA, DD (Vaillant aldı gerçi) gibi yerli firmalardan da bir ses yok. Herkes mevcuttan memnun anlaşılan.

    Sağlıkla kalın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackdaniels_35

    DD Nitromix 1600 lira civarıydı sanırım. İlk düşündüğüm kombiydi sonra burda yazılanları okuyunca 3 tam modulasyonlu premix kombi almaya karar verdim, bütçeyi de 2000 lira diyelim %5 oynayabilir. Bocsh, buderus ya da valliantın bu fiyat aralığında kombisini bulabilir miyiz?

    sadece bosch tan bulabilirsiniz.

    bosch classic condense


    vaillant ve buderus un premix yoğuşmalıları 2500,3000lira civarında bu da internet fiyatları.normal piyasada değişebilir



    İlginiz ve verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim, çok aydınlatıcı oldu. @sserin arkadaş da mesajlarında buderusu bocsh satın aldığı için bocsh tercih edilmesinde sakınca yok diye yazmış. Kombi seçimini yaptıktan sonra gerisi daha kolay sanırım, modulasyonlu oda termostatı, selenoid vana ve 1-2 peteğe termostatik vana ile sistemi tamamlayabiliriz.

    evet bosch buderusu satın aldi
    türkiyede ise her iki markanın teknik servisine ısısan bakıyor. bosch classic condens çok iyi bir kombidir
    oda sıcaklığına göre modülasyon yapmasını istiyorsanız
    bosch fr 10 almanız gerekiyor
    http://www.kombi.com/urun.php?prod=Bosch-FR10-Dijital-Gostergeli-Modulasyonlu-Oda-Termostati-0--351

    DD Nitromix yoğuşmalı kombi, kendi sitesinde premix olarak geçiyor, modulasyonlu oda termostatıyla birlikte kullandığımızı varsayarsak bocsh classic condense ile arasında 300-400 liralık vark çıkıyor. Eğer Nitromix de premix yoğuşmalıyla fiyat farkından dolayı tercih edilebilir diye düşünüyorum, siz ne dersiniz?

    dövizin değerlenmesinden sonra nitromix ortalama 1500lira bosch classic condens ise 2000liraya yukseldi.bazı sitelerde peşin 1800lira
    2 kombi arasında en az 300 ortalama 400-500lira fark var.buna bosch fr10 eklenince +150lira eklenir
    eğer 2 kombi arasında amorti süresini soruyorsanız bunu kimse bilemez




  • bugün ustalar durmaksızın çalısarak ev içi tüm montajları yaptı. adamların hakkını vermek lazım. 2 tane 165 metrekare daire ve birinde tesisat yoktu akıllı boru sistemi yapıldı(çok güzel bir sistem ben çok beğendim) iyi çalıstılar 12 saatte bitti şimdi dış taraflta kolon tesisatı kaldı.a üst kattaki condens 2000 için de TRZ 200 oda termostatı getirmısler
  • Sanırım ben de Nitromix den yana kullanıcam tercihimi, teşekkür ederim açıklamalarınız için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetltn

    bugün ustalar durmaksızın çalısarak ev içi tüm montajları yaptı. adamların hakkını vermek lazım. 2 tane 165 metrekare daire ve birinde tesisat yoktu akıllı boru sistemi yapıldı(çok güzel bir sistem ben çok beğendim) iyi çalıstılar 12 saatte bitti şimdi dış taraflta kolon tesisatı kaldı.a üst kattaki condens 2000 için de TRZ 200 oda termostatı getirmısler

    Güle güle kullanın şimdiden. Eğer akıllı boru yerine normal boru kullanılsaydı arada ne kadar fark olacaktı, maliyetini merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercak

    iyi günler arkadaşlar benim size bir sorum olacaktı ben Bosch Classic Condense kombi aldım bu kombi montaj yaplırken kaç amperlik sigorta takımalı acaba birde bu elektirik bağlantısını servismi yapıyor yoksa montajı yapanlarmı birde baca eğimi genelde 2-3- derece olsun deniliyor montaj klavuzlarında bu eğimi neye göre vermek uygun olur tşkler

    Kombi için 2 amperlik sigorta takılır. Bunun bağlantısını ise siz gazınızı açtırdıktan sonra Bosch dan kombiyi açmaya (faal hale getirmeye) gelen servis elemanları yapar.

    cevap için tşkler elektirikçiye sorduğumda 6 amper veriyordu herkez bundan takıyor 3 amper çok sık atar dedi montaj kılavuzlarındada bosch kombiler için 2 amper yazıyor bunun için kafam karıştı 2 amper takınca sık atarmı peki

    Sn.hocam sigorta durduk yerde atmaz. Ben yaklaşık 10 yıldır kombi kullanıyorum ve sigortamda 2 amperlik daha hiç attığına şahit olmadım.

    Bir de sigortanın atması atmamasından iyidir. Bocsh kombiniz netten üstünkörü baktığım kadarıyla 125W tüketimi olan bir kombi. Bunun içindeki sirkülasyon pompası ve varsa fan modülü aynı anda devreye girseler bile demeraj akımları(ilk çalışma anında çektikleri fazla akımdır 1saniyeden az sürer) en fazla normalin 3 katı desek bile(kombilerde bu kadar olmaz da abartıyorum) bu 375 W eder bu da 1,7 amper demektir yani 2 amperlik sigortayı attırmaz.

    Sigortamız neden atar? (2 amperlik sigorta, bağlı olduğu devreden 2 amperden fazla akım geçmeye başladığı anda devreyi keser) Cihazın içinde bir arıza ile kısa devre olur da 2 amperden fazla akım çekmeye çalışırsa kombi, o anda sigortanız atar ve cihazın zarar görmesi önlenmiş olur. 2 amperlik sigorta en fazla 440 W lık güç çekilmesine izin vermek demektir, 6 amperlik sigorta ise 1320 W lık güç çekilebilir demek oluyor.. Sigortayı kombimizi koruyan bir bekçi gibi düşünürsek: 6 amperlik sigorta takarak, bekçimize diyoruz ki kombim arıza yapıp fazla akım çektiğinde akımı kesme sakın izin ver çeksin taa ki 1320 W yiyip iyice rezistans gibi kızarıp eriyinceye kadar izin ver bozulsun..

    Bir de eğer 2 amperlik değilde daha üstü bir sigorta takarsanız gaz açmaya gelen igdaş mühendisleri gazınızı açmaz. Bir şekilde açtılar ve siz kullanmaya başladınız diyelim. Günün birinde kombi arıza verdiği zaman evinize gelen servis sigortanın 2 amperden büyük olduğunu gördüğü anda cihazınızı garanti dışına çıkarır ve onarım maliyetini size yükler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müverrih -- 22 Eylül 2011; 10:18:36 >




  • Akıllı boru nedir? Bizimkiler gerizekalı mı?

    Edit:
    Şimdi izledim hoşuma gitti sistem. Acaba yerden şapın altından gitm ile bu sistem arasında performans açısından bir fark yaşanır mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t@rik -- 23 Eylül 2011; 10:28:27 >
  • Yoğun araştırmaların ve buradaki konu hakkında bilgi sahibi üyelerin tavsiyeleri sonucunda 1000-1400 TL arasındaki kombi grubundan FERROLİ DOMİTECH 20.000 Kcal almaya karar verdim.

    Evimize yeni taşınacağız ve Şu anda son rötüşları yapılan İstanbul Beylikdüzün de yaklaşık 2000 konutluk bir site... 2+1 Brüt 110 m2 lik daire , petek boylarını ölçmeyi unuttum ama salon ve diğer iki odada da birer adet radyatör kullanılmış ve öyle çok büyük değiller (sanırım 150-160 cm)
    Daire site içine bakıyor ve direkt olarak rüzgar almıyor , aynı zamanda binalarda mantolama yapılmış ve pencerelerde kaliteli bir Pvc markası kullanılmış...

    Bu yukarıda saydıklarıma göre Ferroli Domitech 20.000 Kcal yeterli olacak mı ? ısınma konusunda kombi hacmi nedeniyle bir verimsizlik olur mu ? Gittiğim Vailant bayii 17.000 Kcal bile senin evine yeter demişti , ama Vailant ın fiyatı pahalı geldi , birde opsiyon ürünleri çok pahalı. Oda termostadları özellikle diğer markalara göre pahalıya satılıyor... Forumdaki üstadların tavsiyelerine uyarak Ferroli aldık...

    Kombi için montaj yeri olarak mutfak balkonlarında yer ayrılmış ve tesisat buna göre çekilmiş. Site yönetmeliklerine göre balkonları kapatmak kesinlikle yasak olduğundan takılacak olan kombi kışın soğuğa epey bi maruz kalacak ( ekstradan alacağımız kombi dolabının içinde olsa bile )
    Beylikdüzü bildiğiniz gibi kış aylarında istanbul sıcaklık ortalamasının epey bir altında olan ve sert rüzgarlar ile daha da soğuk bir havası olan bir yer , bu nedenle balkona konulacak kombi dolabının içine monte edilecek kombi nin ısıtma veriminde bir sorun olabilir mi ? Donma gibi kötü durumlar ile karşılaşabilirmiyiz. ? Kombi dolabının dış yüzeyini yapı marketlerde satılan strafor gibi izolasyon malzemeleri ile kaplasak kışın kombinin verimini arttırabilirmiyiz ?

    Ayrıca kombi balkonda olacağından radyatör ısı derecesini ayarlamak ve cihazı açıp kapatmak için balkona çıkıp girmenin önüne geçmek amacıyla kombiye oda termostadı almak istiyorum. Bu cihazı da mutfak balkonundan içeri kısa bir kablo ile Mutfağa monte etmek istiyorum. Buradan cihazı kumanda edip aç-kapa veya ısı değişiklikleri yapmak amacındayım... Ferrolli nin belirttiğim şekilde bir ürünü var mı ? Hem balkona çıkmadan kombi ye müdahale edip aynı zamanda ısı ayarını yapabileceğimiz...

    Oda termostadını mutfağa monte etmenin bir sakıncası olur mu ? Ayrıca ev içinde genellikle salonda vakit geçiriyoruz ve diğer oda neredeyse hiç kullanılmıyor. Bu nedenle o odaya E.c.a nınTermostatik vanasından taktırmayı düşünüyorum. Sizce uygun bir seçim olur mu bu vanayı odaya takmak ? Bu vanadan Yatak odasına da taksak bir faydasını görürmüyüz ?




  • arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

    2.5 katlı bir evim var.

    oda boyutları:

    zemin: açık mutfak ve salon birarada 62 M2 yükseklik :2,90m
    2. kat 3 oda,banyo,koridor odalar sırasıyla :13m2+19,60m2+10,85m2 koridor 9m2 banyo 5 m2 yükseklik 2,80m

    teras 1 oda 15m2 banyo 3 m2 çıkış koridoru 9m2 yükseklik ortalama 2,70 m.


    tüm rakamlar net.

    evim zemine oturuyor. ikiz villa tipimde. 3m lik alan dışında çevresi açık. güney cephe. mantolama var. zemin döşemesini tahta yaptırıyorum. altına yalıtım yapılacak. teras kısmının üzeri çatı katı şeklinde. çatı altına izocamla yalıtım yaptırıyorum. onun altını alçıpanla kapatıcam.

    petek yüksekliklerini 60cm olarak düşünüyorum.



    bu şartlarda kullanmam gereken petek miktarını ve kombinin kw miktarını hesaplayıp söyleyebilecek bir arkadaş varsa duacı olurum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercak

    iyi günler arkadaşlar benim size bir sorum olacaktı ben Bosch Classic Condense kombi aldım bu kombi montaj yaplırken kaç amperlik sigorta takımalı acaba birde bu elektirik bağlantısını servismi yapıyor yoksa montajı yapanlarmı birde baca eğimi genelde 2-3- derece olsun deniliyor montaj klavuzlarında bu eğimi neye göre vermek uygun olur tşkler

    Kombi için 2 amperlik sigorta takılır. Bunun bağlantısını ise siz gazınızı açtırdıktan sonra Bosch dan kombiyi açmaya (faal hale getirmeye) gelen servis elemanları yapar.

    cevap için tşkler elektirikçiye sorduğumda 6 amper veriyordu herkez bundan takıyor 3 amper çok sık atar dedi montaj kılavuzlarındada bosch kombiler için 2 amper yazıyor bunun için kafam karıştı 2 amper takınca sık atarmı peki

    Sn.hocam sigorta durduk yerde atmaz. Ben yaklaşık 10 yıldır kombi kullanıyorum ve sigortamda 2 amperlik daha hiç attığına şahit olmadım.

    Bir de sigortanın atması atmamasından iyidir. Bocsh kombiniz netten üstünkörü baktığım kadarıyla 125W tüketimi olan bir kombi. Bunun içindeki sirkülasyon pompası ve varsa fan modülü aynı anda devreye girseler bile demeraj akımları(ilk çalışma anında çektikleri fazla akımdır 1saniyeden az sürer) en fazla normalin 3 katı desek bile(kombilerde bu kadar olmaz da abartıyorum) bu 375 W eder bu da 1,7 amper demektir yani 2 amperlik sigortayı attırmaz.

    Sigortamız neden atar? (2 amperlik sigorta, bağlı olduğu devreden 2 amperden fazla akım geçmeye başladığı anda devreyi keser) Cihazın içinde bir arıza ile kısa devre olur da 2 amperden fazla akım çekmeye çalışırsa kombi, o anda sigortanız atar ve cihazın zarar görmesi önlenmiş olur. 2 amperlik sigorta en fazla 440 W lık güç çekilmesine izin vermek demektir, 6 amperlik sigorta ise 1320 W lık güç çekilebilir demek oluyor.. Sigortayı kombimizi koruyan bir bekçi gibi düşünürsek: 6 amperlik sigorta takarak, bekçimize diyoruz ki kombim arıza yapıp fazla akım çektiğinde akımı kesme sakın izin ver çeksin taa ki 1320 W yiyip iyice rezistans gibi kızarıp eriyinceye kadar izin ver bozulsun..

    Bir de eğer 2 amperlik değilde daha üstü bir sigorta takarsanız gaz açmaya gelen igdaş mühendisleri gazınızı açmaz. Bir şekilde açtılar ve siz kullanmaya başladınız diyelim. Günün birinde kombi arıza verdiği zaman evinize gelen servis sigortanın 2 amperden büyük olduğunu gördüğü anda cihazınızı garanti dışına çıkarır ve onarım maliyetini size yükler..

    cevap için tekrardan çok tşkler bu konu hakkında sizin dedinize sonunakadar katılıryorum cihazı korumak adına banada 2 amper daha uygun geliyor bu konuyu bosch yetkili servisine sordum 6 amperlik sigorta takılması uygundur dedi beide ben ıspartadayım burda nasıl bilmiyorum ama servisin dediği bu sizce hangisi doğru olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercak

    cevap için tekrardan çok tşkler bu konu hakkında sizin dedinize sonunakadar katılıryorum cihazı korumak adına banada 2 amper daha uygun geliyor bu konuyu bosch yetkili servisine sordum 6 amperlik sigorta takılması uygundur dedi beide ben ıspartadayım burda nasıl bilmiyorum ama servisin dediği bu sizce hangisi doğru olur

    http://www.kombi.com/kombi.com-Montaj-Kurallari.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Yoğun araştırmaların ve buradaki konu hakkında bilgi sahibi üyelerin tavsiyeleri sonucunda 1000-1400 TL arasındaki kombi grubundan FERROLİ DOMİTECH 20.000 Kcal almaya karar verdim.

    Evimize yeni taşınacağız ve Şu anda son rötüşları yapılan İstanbul Beylikdüzün de yaklaşık 2000 konutluk bir site... 2+1 Brüt 110 m2 lik daire , petek boylarını ölçmeyi unuttum ama salon ve diğer iki odada da birer adet radyatör kullanılmış ve öyle çok büyük değiller (sanırım 150-160 cm)
    Daire site içine bakıyor ve direkt olarak rüzgar almıyor , aynı zamanda binalarda mantolama yapılmış ve pencerelerde kaliteli bir Pvc markası kullanılmış...

    Bu yukarıda saydıklarıma göre Ferroli Domitech 20.000 Kcal yeterli olacak mı ? ısınma konusunda kombi hacmi nedeniyle bir verimsizlik olur mu ? Gittiğim Vailant bayii 17.000 Kcal bile senin evine yeter demişti , ama Vailant ın fiyatı pahalı geldi , birde opsiyon ürünleri çok pahalı. Oda termostadları özellikle diğer markalara göre pahalıya satılıyor... Forumdaki üstadların tavsiyelerine uyarak Ferroli aldık...

    Kombi için montaj yeri olarak mutfak balkonlarında yer ayrılmış ve tesisat buna göre çekilmiş. Site yönetmeliklerine göre balkonları kapatmak kesinlikle yasak olduğundan takılacak olan kombi kışın soğuğa epey bi maruz kalacak ( ekstradan alacağımız kombi dolabının içinde olsa bile )
    Beylikdüzü bildiğiniz gibi kış aylarında istanbul sıcaklık ortalamasının epey bir altında olan ve sert rüzgarlar ile daha da soğuk bir havası olan bir yer , bu nedenle balkona konulacak kombi dolabının içine monte edilecek kombi nin ısıtma veriminde bir sorun olabilir mi ? Donma gibi kötü durumlar ile karşılaşabilirmiyiz. ? Kombi dolabının dış yüzeyini yapı marketlerde satılan strafor gibi izolasyon malzemeleri ile kaplasak kışın kombinin verimini arttırabilirmiyiz ?

    Ayrıca kombi balkonda olacağından radyatör ısı derecesini ayarlamak ve cihazı açıp kapatmak için balkona çıkıp girmenin önüne geçmek amacıyla kombiye oda termostadı almak istiyorum. Bu cihazı da mutfak balkonundan içeri kısa bir kablo ile Mutfağa monte etmek istiyorum. Buradan cihazı kumanda edip aç-kapa veya ısı değişiklikleri yapmak amacındayım... Ferrolli nin belirttiğim şekilde bir ürünü var mı ? Hem balkona çıkmadan kombi ye müdahale edip aynı zamanda ısı ayarını yapabileceğimiz...

    Oda termostadını mutfağa monte etmenin bir sakıncası olur mu ? Ayrıca ev içinde genellikle salonda vakit geçiriyoruz ve diğer oda neredeyse hiç kullanılmıyor. Bu nedenle o odaya E.c.a nınTermostatik vanasından taktırmayı düşünüyorum. Sizce uygun bir seçim olur mu bu vanayı odaya takmak ? Bu vanadan Yatak odasına da taksak bir faydasını görürmüyüz ?

    Kombinin kapalı alanda olması gerekir kombi dolabı kapalı alan sayılmaz hem çok fazla ısı kaybı olur hem donma olu hemde garanti için servis onaylamayabilir. Mutfağa yaptırmalısınız.
    Evde sürekli kalan varsa termostat
    http://www.kombi.com/urun.php?prod=Ferroli-Modulasyonlu-Dijital-Oda-Termostati-(Oval)-0--10137

    Zaman ayarlı termostat
    http://www.kombi.com/urun.php?prod=Ferroli-TG-44-Gunluk-Program-Saatli-Oda-Termostati-0--10134




  • Eviniz hangi il/ilçede?

    Sonradan Not: @TUTANKHAMOUN arkadaşa yöneliktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memint -- 22 Eylül 2011; 13:43:18 >
  • 
Sayfa: önceki 638639640641642
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.