Şimdi Ara

otomatik/manuel vites karşılaştırmaları...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
0
Favori
72.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar otomatik ve manuel vites in avantajları,dezavantajları nelerdir?büyük çogunluk manuel kullanıodur heralde aramızda iyiki otomatik vites araba kullanıyorum diyen arkadaş var mı acaba?bir de otomatik vitesin en büyük dezavantajı yakıtı biraz daha fazla tüketmesi,bunu engellemek için en ekonomik şekilde nasıl kullanabiliriz otomatik vitesli arabayı...herhangi bir arıza durumunda hangisinin maliyeti daha yüksek acaba..

    tecrübelerimizi paylaşalım...



  • arkadaşlar ford fiestanın hem manuel hem otomatik kullanım sağlayan ASM vitesinde çok sorunlar olduğu söyleniyor, yokuşta geri kaçırma stop etme gibi şu linke bakabilirsiniz.

    http://www.sikayetvar.com/?ara=asm&loc=ara

    ne dersiniz hakkaten sorunlu bu imalat mı yoksa insanlar kullanmayı mı bilmiyor?
  • AH be dostum çok zevkli özelliklede sesine hastayım
    işte roketin çıkardıgı ses
    http://www.youtube.com/watch?v=iR_UIotnt3M

    quote:

    Orjinalden alıntı: cyber-shot

    otomatiklerde roketlem olayının zevkide bir ayrıdır gazı roketlediğinizde arabanın devirini 2000 devire dusurup (yaklasık 1 saniye) bir anda tam guc vermesi devirin sonuna kadar gelmesi super bişey oluyor bir deneyin.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Sequential_gearbox

    http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/kb.php?aid=189

    http://www.bmwworld.com/models/config/m3_smg.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_transmission

    Hayır tiptronik değil,
    SMG Sequential Manual Gearbox sözcüklerinin başharflerinden oluşuyor. Anlamı Sıralı manuel Viteskutusu demek. Temelde motosiklet şanzumanıdır. Tüm motosiklet şanzumanları SMG'dir ama tabii debriyajı ile birlikte. Binek otomobiller H-Pattern manuel vites kutusu kullanır ancak tüm yarış otomobilleri de Uzun yıllardır, motosikletlerdeki SMG'lerin türevlerini kullanır. Debriyajın olmaması sizi şaşırtmasın, bu manuel bir vitestir. tam manuelden tek farkı, debriyajın ayak pedalıyla değil, solenoid ya da elektro-mekanik bir yöntemle devreye alınmasıdır. Sıralı denmesinin nedeni, 5'ten 3'e veya ikiye inemez, 2'den 4'e çıkamazsınız. Sıra değişmez: 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1

    Avantajı ise çok hızlı vites değiştirme imkanı tanır, zaten yarış otomobilleri o yüzden kullanır, yanlış vitese geçirme ihtimaliniz yoktur, hangi viteste olduğunuzu aklınızda tutmak zorunda kalmazsınız, sırayla vites küçültüp büyüttüğünüz için ne debriyaj balatasına, ne de motora vites küçültürken veya büyültürken aşırı yük bindiirme ihtimaliniz yoktur,

    Bu vites kutusunun bir diğer avantajı ise sekromeç dişlilerinin olmayışı yüzünden sadece kalkış anında debriyaja ihtiyaç duymalarıdır. Ondan sonra vites yükseltirken debriyaja gerek kalmadan vites değiştirme imkanı tanır. Oysa senkromeçli araba viteskutularında bu mümkün değildir, debriyajsız vites değiştiremezsiniz. Ama binin bir motosiklete, ilk vitese debriyajla geçtikten sonra 2-3-4-5-6'ya kadar sırayla debriyaj kolunu hiç kullanmadan doğru gaz kolu modülasyonu ile sadece vites pedalını tıklayarak vites değiştirebilirsiniz. İşte bu özellik sayesinde vitesleri çok hızlı ve seri biçimde değiştirmek mümkündür. Ve o yüzden neredeyse tüm yarış otomobilleri motosikletlerdeki sabit-meçli, sıralı şanzumanı kullanırlar ve buna elektronik aktüasyon mekanizmaları ekleyerek yarı-oomatik hale getirirler. Motosikletlerde ise saf manuel hali bulunur. BMW 3.20 de böyle bir şanzumana sahip. Motosikletlerden ve yarış otomobillerinden, binek otolara bir teknoloji transferi. Çok keyifli bir şanzumandır ama ben olsam normal binek otolarda bildiğimiz otomatik vitesi tercih ederdim.

    Kişisel nedenlerden dolayı her zaman H-pattern senkromeşli klasik manuel şanzumanı kullanmak isterim ama özellikle şehiriçi trafiğnde, süreklü dur-kalk halinde, tam otomatik otomobil şanzumanını ortalama otomobil sürücüsü herkese tavsiye ederim.




    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arabayı kullanan ben olduğuma göre hangi vitesle gideceğime de ben karar veririm mantığıyla bence manuel vites daha cazip..diyordum ben 1 hf öncesine kadar..ama arkadaştaki bmw 320 yi kullandıktan sonra tüm fikirlerim değişti..alette sıralı şanzıman vardı..smg diyorlarmış..debriyaj filan yok..vites kolunu ne zaman ileri ittirirsen o zaman vites büyüyor..ne zaman geri çekersen o zaman küçülüyor..harika bişeydi


    Triptronic vites olmasın o
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.