Şimdi Ara

VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.235
Cevap
57
Favori
317.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bilemiyorum.. yarın gidip yüzyüze görüşücem.. motor tipimi sordu öyle fiyat verdi.. ben sistem mühendislik hakkında olumlu yorumlar okudum ama burdaki tecrübeler önemli benim için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    Son degerim:

    Benzin 11.6
    LPG 13,1

    % 13 fazla yaktı. Yine aynı pompa

    310 km.

    Hep Opetten aldım. Bir de shell'den yapıcam artık.


    Son duruma gore benzin 4.58x11.6= 53,1 krs
    LPG: 13,1x2,36=30,9 krs

    % 42 net tasarruf.

    ----

    Soguk motor mars 2-3 sn. Sıcak motor mars hemen.



    Sayın liberter dostum, Aygaz ve yan markası mogaz yağlama katkısı kullaniyor, hatta bir ara bu katkı karışımını ayarlayamadıkları icin baya bir tepki almışlardı,bu katkı kuru bi yakıt olan lpgnin yanma sırasında pistonları yağlmasina yarıyor demisti bir usta, aygaz bu katkıyı koyarken muhtemelen herkesin kullandiğı standard lpg kitlerini düşünerek tasarladı, ama sizin kullandığınız vialle kitin çalışma mantığı çok farklı, acaba hollanda mühendislerri veya sizin ustalar lpg deli bu katkı işine ne diyorlar,kullanılan yağlama katkısının bir zararı olurmu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cornelius09


    quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    Son degerim:

    Benzin 11.6
    LPG 13,1

    % 13 fazla yaktı. Yine aynı pompa

    310 km.

    Hep Opetten aldım. Bir de shell'den yapıcam artık.


    Son duruma gore benzin 4.58x11.6= 53,1 krs
    LPG: 13,1x2,36=30,9 krs

    % 42 net tasarruf.

    ----

    Soguk motor mars 2-3 sn. Sıcak motor mars hemen.



    Sayın liberter dostum, Aygaz ve yan markası mogaz yağlama katkısı kullaniyor, hatta bir ara bu katkı karışımını ayarlayamadıkları icin baya bir tepki almışlardı,bu katkı kuru bi yakıt olan lpgnin yanma sırasında pistonları yağlmasina yarıyor demisti bir usta, aygaz bu katkıyı koyarken muhtemelen herkesin kullandiğı standard lpg kitlerini düşünerek tasarladı, ama sizin kullandığınız vialle kitin çalışma mantığı çok farklı, acaba hollanda mühendislerri veya sizin ustalar lpg deli bu katkı işine ne diyorlar,kullanılan yağlama katkısının bir zararı olurmu acaba?

    Cok guzel bir soru. Benim Rocco forumumdan arkadaslarım da bana ozellikle LPG kuru yakıt oldugu icin en azından aksam kapamadan once benzine almamı ve sabah benzinle calıstırmamı oneriyorlar. Mogaz ve Aygaz gercekten yaglıysa o zaman daha iyi degil mi?

    ---

    Abi sistem güzel laf yok, ama bizim burdaki LPG yağsız yakıt, motorun ateşlediği kısımda da yağa ihtiyaç var bu yağ da benzinde var, lpg de zerre yok kuru yakıt. Motorun ömrünü uzatman için söylüorum, o lpg cayır cayır aşınmayı x1000 yapıyor normal yanmada ki ilk çalıştırmada çok önemli bence

    ---




  • Valla İstanbul'da taxilerde 400-500 bin km yapmış bir sürü lpgli araç var. Cogu da Hyundai Accent,Fiat Albea ve Reno Clio. Eğer bu en alt klasman en düşük fiyatli arabaların motoru dayanip özellikle benzinli motorları beğenilen (dizelini ben de çok iyi bulmuyorum) Vw motoru dayanmayacaksa yazıklar olsun o Vw ne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Valla İstanbul'da taxilerde 400-500 bin km yapmış bir sürü lpgli araç var. Cogu da Hyundai Accent,Fiat Albea ve Reno Clio. Eğer bu en alt klasman en düşük fiyatli arabaların motoru dayanip özellikle benzinli motorları beğenilen (dizelini ben de çok iyi bulmuyorum) Vw motoru dayanmayacaksa yazıklar olsun o Vw ne

    önder bey yakıtı hangi marka tercih ediyorsunuz.ben aygaz alıyorum ama, milangaz yada shelli denesem mi diye düşünüyorum.önceki arabam avensisde shelin performansı aygazdan daha iyiydi.arada 10 kuruş fiyat farkıda var tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cornelius09


    quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    Son degerim:

    Benzin 11.6
    LPG 13,1

    % 13 fazla yaktı. Yine aynı pompa

    310 km.

    Hep Opetten aldım. Bir de shell'den yapıcam artık.


    Son duruma gore benzin 4.58x11.6= 53,1 krs
    LPG: 13,1x2,36=30,9 krs

    % 42 net tasarruf.

    ----

    Soguk motor mars 2-3 sn. Sıcak motor mars hemen.



    Sayın liberter dostum, Aygaz ve yan markası mogaz yağlama katkısı kullaniyor, hatta bir ara bu katkı karışımını ayarlayamadıkları icin baya bir tepki almışlardı,bu katkı kuru bi yakıt olan lpgnin yanma sırasında pistonları yağlmasina yarıyor demisti bir usta, aygaz bu katkıyı koyarken muhtemelen herkesin kullandiğı standard lpg kitlerini düşünerek tasarladı, ama sizin kullandığınız vialle kitin çalışma mantığı çok farklı, acaba hollanda mühendislerri veya sizin ustalar lpg deli bu katkı işine ne diyorlar,kullanılan yağlama katkısının bir zararı olurmu acaba?

    ben yetkililere sordum hangi markayı öneriyorsunuz diye, onlar güvendiğin yerden al bir sıkıntı çıkmaz dediler. yani marka konusunda tavsiyeye işine girmiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Valla İstanbul'da taxilerde 400-500 bin km yapmış bir sürü lpgli araç var. Cogu da Hyundai Accent,Fiat Albea ve Reno Clio. Eğer bu en alt klasman en düşük fiyatli arabaların motoru dayanip özellikle benzinli motorları beğenilen (dizelini ben de çok iyi bulmuyorum) Vw motoru dayanmayacaksa yazıklar olsun o Vw ne

    ben 450.000km'de bir taksiye bindim, accent. alındığından beri lpg var daha motora el sürülmedi dedi. duraktaki araçlarda da herhangi bir sorun yokmuş. Bi ara mazda3'üm var lpg'li sübap erimesi problemi olma ihtimali yüzünden her lpgli araç sahibine soruyordum lpgde sorun var mı diye:) nitekim mazda3 bu konuda en hassas arabadır, 70.000km lpg li sattığımda 150.000km'de idi ve sorun yoktu.

    bir yerde okumuştum tsi motorların çift yakıta uygun üretildiği vw tarafından resmi olarak açıklanmıştı. sistem düzgün çalışırsa motorda sorun olacağını sanmam.




  • Ben Milangaz alıyorum sürekli. Hem tanınmış bir gaz markası, hem fiyatı uygun (milangaz 2,34 aygaz 2.64) hem de istasyon burda montajı yapan ustanın istasyonu. Sorun çıkacak olsa direk ustaya patlayacağı için oldukça güvenilir:-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben arabayı soguk motorda calıstırma konusundaki ilk marşın uzun surmesinin uzun vadede zarar verip vermeyecegini merak etmistim aslında. Bir kere calıstıktan sonra yakıt ne olursa olsun motor kendini yaglıyor zaten. Hatta bizim lpg, motor yagının simsiyah olmasını da engelliyor.

    Bir arkadasım var polo GTI 2012 var. Arabası 1.4 TSI 180 HP. Ama yazılımlayıp ve 260 hp'ye yukseltecekti en son. Adam metanol kitler, yag sogutucu ekler kullanmayı dusunuyor. O diyor ki ne guzel LPG buz gibi motorun icine giriyor. Motor omru acısından daha iyi dedi mesela benim icin.

    Ozetle sabah ilk motor calıstırmada uzun suren marş süresi nedir ne değildir. Yorum veren olursa güzel olur
  • Çabuk çalışsın istiyorsan marşa uzun basma bas bırak tekrar bas hemen çalışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1


    Cok guzel bir soru. Benim Rocco forumumdan arkadaslarım da bana ozellikle LPG kuru yakıt oldugu icin en azından aksam kapamadan once benzine almamı ve sabah benzinle calıstırmamı oneriyorlar. Mogaz ve Aygaz gercekten yaglıysa o zaman daha iyi degil mi?

    ---

    Abi sistem güzel laf yok, ama bizim burdaki LPG yağsız yakıt, motorun ateşlediği kısımda da yağa ihtiyaç var bu yağ da benzinde var, lpg de zerre yok kuru yakıt. Motorun ömrünü uzatman için söylüorum, o lpg cayır cayır aşınmayı x1000 yapıyor normal yanmada ki ilk çalıştırmada çok önemli bence

    ---


    Yanlış Anlaşılmasın 2010 1.6 passattım lpgli(brc-my-07) şu an 30.bin kmde ve 6000 kmdenbu yana sadece ve sadece Aygaz kullanıyorum,çok da memnunum,yağlama katkısının motor ömrünü uzattığını düşünüyorum,Klasik sistemler için en iyi lpg yakıtı bence..

    ancak;
    ,Hollanda da yağlama katkılı lpg varmı? Vialle mühendisleri hangi lpg standartlarına göre bu sistemi tasarladı mesela ?

    İşin açıkçası eski tip karbiratörlü araçlara lpg kiti takalnlarda "abi güvendiğin yerden al diyorlardı" , ama şimdi teknoloji hem araçlarda hem lpg kitlerinde çok gelişti,kötü yakıt kitin sağlıklı çalışmamasına,akabinde aracın motoruna yüksek hasarlar verebilir.bu nedenle bu cevap bence yetersiz,aslnda Vialele sistem mühendislerine mail ile sormak lazım.

    Yeni sistem viallle lpg yi sıvılaştırıp aracın kendi enjeksiyonlarını kullanıyor iye biliyorum işte bu noktada yağlama katkısı avantaj-deezavantaj/motor ömrü uzatma/kısaltma yaratırmı,aslında tam olarak bunu merak ediyordum,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cornelius09 -- 8 Eylül 2012; 13:09:16 >




  • Hollandalılar maalesef Nevşehir'e gelmediler gelselerdi herhalde tüm bu soruları ben de sorardım onlara. Ancak buraya distribütörün hem ustası hem de pazarlamacisi geldi. Cevapları oldukça netti. İcinde pislik çamur toz olmayan hangi gaz olursa olsun sorun olmaz dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lider75

    kıyamadım ben yine Opet'ten aldım. Opet'in yag katkısı kullandıgı ve hatta klasik sıralı sistemlerin enjektörlerini yağ yüzünden tıkadığına yönelik forum'un başka topic'lerinde gordugum şikayetlere dayanarak yaglı gaz bizim icin kesinlikle daha iyi diye dusunuyorum. Cunku kuru LPG'den çok özellikle ilk çalıştırmada verdigi zararı en aza indirir diye dusunuyorum.

    Dikkat edersen benim çalıştırma sorunum sadece sabah soguk motorda 2 kısa mars veya 1 uzun mars olarak gorunuyor. Kaldi ki bunu vialle sitesinde de yazmıs. Bu sistemin bir cilvesi. Yapacak birsey yok. Söylediğin gibi kışın ilk marsta sorunsuz calısacaga benziyor soguk motorda. Kış gelsin yazarım boyleyse eger

    En son tuketim değerime gore % 13 fazla LPG yaktı. % 42 tasarruf ettirdi. Daha ucuz bir markanın aynı km yapabildigine teorik olarak evet dersek o zaman hesaplamalarıma gore tasarruf % 49 oluyor.

    Bu mesajı ilk okuyanlar için özet

    10 günlük bir Lpdi kullanıcı olarak:

    tasarruf Ankara'da % 40-50 arasında degismekte

    Soguk motorda sabah calıstırırken 2. mars isteyebilir.

    Performans farksız.

    LPG buz gibi motora girdigi ve motor yagını benzin gibi simsiyah yapmadıgı icin aslında motor omru acısından uzun donemde yararlı!


    Son durum budur.

    İsterseniz.. Aksam motoru kaparken benzine alıp sabah tek marsta da baslatabilirsiniz. Bu durumda LPG'ye geçiş süresi borulardaki benzinin bitmesinin ardından olmakta. Burada amac % 100 LPG ile calıstıgı icin en cok tasarrufu saglamak!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liberter1 -- 9 Eylül 2012; 20:02:27 >




  •  VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdemDH -- 9 Eylül 2012; 22:36:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    Lider75

    kıyamadım ben yine Opet'ten aldım. Opet'in yag katkısı kullandıgı ve hatta klasik sıralı sistemlerin enjektörlerini yağ yüzünden tıkadığına yönelik forum'un başka topic'lerinde gordugum şikayetlere dayanarak yaglı gaz bizim icin kesinlikle daha iyi diye dusunuyorum. Cunku kuru LPG'den çok özellikle ilk çalıştırmada verdigi zararı en aza indirir diye dusunuyorum.

    Dikkat edersen benim çalıştırma sorunum sadece sabah soguk motorda 2 kısa mars veya 1 uzun mars olarak gorunuyor. Kaldi ki bunu vialle sitesinde de yazmıs. Bu sistemin bir cilvesi. Yapacak birsey yok. Söylediğin gibi kışın ilk marsta sorunsuz calısacaga benziyor soguk motorda. Kış gelsin yazarım boyleyse eger

    En son tuketim değerime gore % 13 fazla LPG yaktı. % 42 tasarruf ettirdi. Daha ucuz bir markanın aynı km yapabildigine teorik olarak evet dersek o zaman hesaplamalarıma gore tasarruf % 49 oluyor.

    Bu mesajı ilk okuyanlar için özet

    10 günlük bir Lpdi kullanıcı olarak:

    tasarruf Ankara'da % 40-50 arasında degismekte

    Soguk motorda sabah calıstırırken 2. mars isteyebilir.

    Performans farksız.

    LPG buz gibi motora girdigi ve motor yagını benzin gibi simsiyah yapmadıgı icin aslında motor omru acısından uzun donemde yararlı!


    Son durum budur.

    İsterseniz.. Aksam motoru kaparken benzine alıp sabah tek marsta da baslatabilirsiniz. Bu durumda LPG'ye geçiş süresi borulardaki benzinin bitmesinin ardından olmakta. Burada amac % 100 LPG ile calıstıgı icin en cok tasarrufu saglamak!





    uzun marş basmaları için uzun vadede ne gibi sorunlar olabileceğini servise danıştınız mı acaba?




  • Bilmiyorum sahsen ben ne gibi zarar olur diye. Lider75in dedigini yaptım sabah 3 kısa mars calıstı. Sabah boyle artık..

    Bugun tankımın oldugu yeri dosecemeye giderek kapattım. Bagajım tabikli baya bir kuculdu. Ama estesik oldu bana gore..

    Su iphone serviste olmasa youtube cekip gosterecegim herseyi de biraz zaman..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    Bilmiyorum sahsen ben ne gibi zarar olur diye. Lider75in dedigini yaptım sabah 3 kısa mars calıstı. Sabah boyle artık..

    Bugun tankımın oldugu yeri dosecemeye giderek kapattım. Bagajım tabikli baya bir kuculdu. Ama estesik oldu bana gore..

    Su iphone serviste olmasa youtube cekip gosterecegim herseyi de biraz zaman..



    marşa çok basmak sorun olsa start-stop'ları üretmezlerdi herhalde:)
  • bu sabah soguk motorda normal benzinli gibi kısa marsla calıstı. ama sanki boyle calısıyım mı calısmıyım mı diye 500-1000 devir arası gidip geldi yarım saniye ve tek marsla calıstı. Belki zamanla duzeliyordur. Bilemem.

    bugun shell'den doldurdum. bakalım ne olacak. Yine aynı sayılır % 40-50 arası tasarruf denebilir.

    ankara memduh ustaya gittim bugun. dedim ki forumda seni soyluyorum. seni de buradan arayanlar oluyormus diyormussun ki ben 5000e yaparım filan. hani herkes 4900 diyordu sen neden 5000.

    Cevap ben boyleyim :)

    Yani ben sahsen yaptırmadım montajı onda. Bana 10 gun sure vermisti bir de 3 gun araba bende kalacak demisti. Ben de 3 gun arabasız kalmak ve montajı izleyemeyicigim icin ve o gun itibariyle gozumu karattıgım icin ve konya OK yarın gel dedigi icin yaptırmıstım.

    Neyse Memduh usta'nın montajına baktım. bugun bir tane 122 HP skoda superb yapiyordu. Yine ondan da 2.5 gun istemis :) Ama aracın basında sahibi yok bisey yok. Aslında 1.5 gunde bitiriyor. Adam test yapiyor. Hosuma gitmedi de degil. Bir de adam Lpdi Ecu'sunu saklıyor. O guzelmis. Adam montaj brosunu o konuda onemsemiyor. Daha ne kadar estetik yaparım diyor. Onun arabalarının hicbirinde sabah calıstırma sorunu olmamıs mesela. Ve kendi YETİ'sinde de. Bilmiyorum artık onun yalancısıyım.

    Ey Ankara Lpdi meraklıları! Ben veririm arabamı sasmazda sonra 2.5 gun arabasız kalırım. Sonra da ne bileyim 10 gun sonraya randevu alırım gibi seyleri goz onune alırsanız. Ben gidin ona derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    bu sabah soguk motorda normal benzinli gibi kısa marsla calıstı. ama sanki boyle calısıyım mı calısmıyım mı diye 500-1000 devir arası gidip geldi yarım saniye ve tek marsla calıstı. Belki zamanla duzeliyordur. Bilemem.

    bugun shell'den doldurdum. bakalım ne olacak. Yine aynı sayılır % 40-50 arası tasarruf denebilir.

    ankara memduh ustaya gittim bugun. dedim ki forumda seni soyluyorum. seni de buradan arayanlar oluyormus diyormussun ki ben 5000e yaparım filan. hani herkes 4900 diyordu sen neden 5000.

    Cevap ben boyleyim :)

    Yani ben sahsen yaptırmadım montajı onda. Bana 10 gun sure vermisti bir de 3 gun araba bende kalacak demisti. Ben de 3 gun arabasız kalmak ve montajı izleyemeyicigim icin ve o gun itibariyle gozumu karattıgım icin ve konya OK yarın gel dedigi icin yaptırmıstım.

    Neyse Memduh usta'nın montajına baktım. bugun bir tane 122 HP skoda superb yapiyordu. Yine ondan da 2.5 gun istemis :) Ama aracın basında sahibi yok bisey yok. Aslında 1.5 gunde bitiriyor. Adam test yapiyor. Hosuma gitmedi de degil. Bir de adam Lpdi Ecu'sunu saklıyor. O guzelmis. Adam montaj brosunu o konuda onemsemiyor. Daha ne kadar estetik yaparım diyor. Onun arabalarının hicbirinde sabah calıstırma sorunu olmamıs mesela. Ve kendi YETİ'sinde de. Bilmiyorum artık onun yalancısıyım.

    Ey Ankara Lpdi meraklıları! Ben veririm arabamı sasmazda sonra 2.5 gun arabasız kalırım. Sonra da ne bileyim 10 gun sonraya randevu alırım gibi seyleri goz onune alırsanız. Ben gidin ona derim.




    hocam güzel açıklayıcı yazmışsın eline sağlık.

    bende skoda octavia 2.0 TFSI 200 hp var, memduh usta ile görüştüm, banada 5000 tl dedi
    ben şu an için yaptırmaktan vazgeçtim, arabayı satıp golf7 dizel yada bmw 1.16 ed almayı planlıyorum,bakalım hangisi kısmetse.

    5000 tl çok geldi bana malesef




  • Aslında aynen ben de Golf 7 TDI veya 1.16 ed alsam mı diye 3-5 ay sabredip diye dusunuyordum.

    Golf7'nin TR'ye gelmesine cok var. 1.16 ed'de manuel ve benim arabamın konfigurasyonunda olanı tonla para ve daha da onemlisi sanki polo gibi arkası. Bekleyemem dedim.

    Volvo V40'da olabilir. Hos bence. Ama onun da gelmesine var.
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.