Şimdi Ara

MEDİEVAL TOTAL WAR-2 İÇİN SON ÇAĞRI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
3.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • dostlarım:
    hepiniz çok sağolun mtw-2 için yardımı geçen herkese tekrar tekrar teşekkürler.
    sonunda çeviriler tamamlandı. şimdi bunlara siz de biraz birşeyler ekleyin.

    bu totalwar oyunlarının ana sitesiwww.totalwar.org vewww.totalwar.com siteleri.
    bir çok ülkeden insanlar orada yazılar yazıyor. bunların yeni oyunlar üzerinde etkisi çok oluyor.

    oyuncular değişik ülkelerden çok değişik totalwar oyunları istiyorlar. çin-napolyon-spartan totalleri istiyorlar. ama bir şey düşündükleri yok yalnız istiyorlar. daha geçen gün gördüm spartan total war diye bir şey yapacaklarmış. kim ne bilir sparta tarihini anlamadım. çok dar kapsamlı bir alan için bile oyuncular istedi diye oyun yapıyorlar ve hemde alt tarafı 1-2 kişi istemişti bunu.

    mtw-2 için benim hazırladığım bir fikirler topicide MTW-2 ye öncelik verilmesinde etkili oldu.
    greatwolf nickli bir arkadaş onları ingilizceye çevirmişti. ben ingilizce bilmiyorum.

    o sitedelerki yazılmış fikirler yapımcı firma üzerinde etkili oluyor. yapımcı firma bu oyuncu fikirlerinin bir kısmını gerçektende kullanıyor.

    ingilizce bilen arkadaşlar:
    lütfen totalwar.org ve totalwar.com sitelerinde fikirlerinizi yazın. ilk oyunda özellikle türklerle ilgili çok hata vardı. bunların doğrusunu yazın ayrıca kendi fikirlerinizi de yazın. daha türk-arap-iranlı farkını bile bilmiyor bunlar.

    arkadaşlar oyun henüz yapılırken söyleyeceğinizi söyleyin. sonra başlamayın yine şurası-burası kötü diye. şimdi tam zamanı işte. ne varsa dökelim ortaya. oyun yapıldıktan sonra değilde önce söylemek çok daha iyi olacak tabi ki.

    mtw-2 için burda benim düşündüklerim dışında başka fikirleri olanlar total severlerde kendi fikirlerini ingilizceye çevirip buraya ekleyebilir. özellikle yapılması kolay olan şeyleri yada başka oyunlarda zaten var olan şeylerin benzerlerini siz de ekleyin. bunları hep kullanıyorlar.

    o sitelerdeki üyelerin bir çok fikirlerini kullandılar bile. özellikle kolayca yapılabilecek olan fikirler yada başka oyunlarda zaten var olan şeyleri yazın. bunların yeni oyunlarda gerçekten çıkması çok daha büyük ihtimal.

    bazı röportajlar gördüm. yeni oyunda benim daha önceki yayınlanmış fikirlerimden de alıntılar yapıyorlar.

    http://www.gamespot.com/pc/strategy/medieval2totalwar/news.html?sid=6146146

    http://www.gamespot.com/pc/strategy/medieval2totalwar/news.html?sid=6144512&mode=previews

    ama yapımcı firma amerikan firması diye illaki oyuna amerikayıda sokacaklar. azteklerde oyuna katılmış. vs vs
    bir şeyler yazıyorlar işte tunka programı ile çevirdim.
    (ne yazıkki tunka türkçeyi ingilizceye çevirmiyor yalnız ingilizceden türkçeye çevirisi var)
    anladığım kadarıyla yine bol grafik yapacaklar.

    benim metin aşağıda.

    ŞİMDİ SİZLERDEN İSTEDİĞİM SON BİR ŞEY DAHA VAR.

    1- AŞAĞIDAKİ ÇEVİRİLERDE EKSİK YADA YANLIŞ OLAN YERLER VAR BUNLARI TAMAMLAMAK İÇİN YARDIM EDİN.

    2- SİZLERDE BU LİSTEYE KENDİ FİKİRLERİNİZİ (ingilizceye çevrilmiş olarak) EKLEYİN.







    ideas for medieval total war - 2


    thanks for friends :

    inwww.trgamer.com ------------------ greatwolf
    inwww.totalwar.org ---------------- LeftEyeNine
    inwww.donanimhaber.com ------------- foks , kyorhan , slayersami , _qwerty_ , Comet , fıratkale , DESTINY ,
    ------------- hitman009 , xmen , Mertallica , theFaLLeN , Castrolives , ISalVatioNI , take_me_as_i_am





    These are my ideas and suggestions about Medieval-2…I hope;
    the creators of the game should care about these suggestions…


    1- medieval-1 deki yapı esas alınsın askeri birimler ve savaş ekranı eskisine benzesin. askerlerin eski çeşitlilik ve güç oranları korunsun ama okçular daha güçlü olmalı. bazı bölgelerde (iran-sudan-pakistan gibi) filler de üretilebilmeli. yine develerde belli bazı yerlerde üretilebilmeli. hatta değişik yerlerde değişik at türleri üretmek mümkün olabilir. askerler dayanıklı olmalı çabucak ölmemeli veya çabuk kaçmamalı ... düzenleri çabucak dağılmamalı çok çeşitli ama basit düzenlere sokulabilmeli. falanks ve tortue formasyonları kalmalı. birlikler parçalanabilmeli yada birleşmeli eksik askerler tamamlanabilmeli. romede yıldızlı amiral ve generaller aynı gurupta birleşmiyor. birlikleri birleştiremiyoruz. bu düzelsin yıldızlı komutanlardan birkaç tanesini aynı gurupta birleştirebilelim.


    1- Soldiers types and the battle screen should be like Medieval-1. Strength and weakness of soldiers should be protected but archers should be improved. In some provinces (Persia, pakistan, sudan, etiopia), recruiting War Elephants can be good.
    Soldiers should be more brave and shouldn’t leave the battefield immediately. There must be a lot of unit formations but they should be simple,not fantastic...... Soldiers should be more brave and shouldn’t leave the battlefield immediately. Units should be seperated or the seperated units should be joined together. Generals and admirals with stars should be joined together too. We cannot unite these generals in the same group. This should be changed and improved.





    2- stronghold-2 deki gibi kaleler ve kuşatma araçları olsun. savunanın duvarlarında hendekler- kaynarkazanlar- mancınıklar- balistalar- taş ve kütük yuvarlamalar-rum ateşi gibi şeyler olsun. yıkılan duvarları kuşatma altında da onarabilmek mümkün olsun. saldıranlar mancınıklar-merdivenler-koçbaşılar-kuleler-okçular için korunma siperleri ve kazıklı tahkimatlar kullansın. bunlar mutlaka hareketli araçlar olsun. denizkıyısındaki kalelere gemilerle de saldırabilelim. boş kulelerden ok atılması opsiyonu kaldırılsın. kulede asker varsa ok atılsın. gerekirse her şehirde sabit kalıp hiç dışarı çıkmayan kaleyi koruma amaçlı geçici bir birlik bulunması opsiyonu eklensinki şehirlerin savunmasında boşluk oluşmasın.


    2- There should be siege machines in the game(You know the siege machines in Stronghold-2).The defender sides should have trhenches
    near their walls, Grek fire, boiling oil, balistas and trebuchets on the walls and things like these. And the attacker sides should
    use siege weapons like siege towers and onagers. Players always want to put their soldiers into a big siege weapon and attack to walls.
    The Naval Army should attack the castles near seas. A tower that has no soldiers in it shouldn’t fire arrows. We should leave a unit
    in every city to defend the city so they can stand in the Towers and fire arrows to enemy. You know in Medieval-1 the towers and walls
    are firing arrows but there are no soldiers in them so who’s firing?-Ghosts(?)





    3- rome deki büyük dünya haritasının tekniği kullanılsın. 20. ve 65. kuzey enlemleri ile 20. batı ve 75. doğu paralelleri arası haritada görünsün. ama harita çok daha büyük ve gerçeğe uygun olmalı vede 3d olmalı. harita üzerinde yolculuk rome ile aynı mantıkla olsun. ama orduların 5-10 turnda gittiği mesafelere tek kişiler (komutan-suikastçi-elçi vs) 1 turnda gitsin. eskiden bunların atları çok iyicins olurdu. gemilerde 1 turnda karadakinden daha uzağa gitsinler. dağlar-ormanlar-bataklıklar-çöller ırmaklar asli şeklinin minyatürü gibi olsun ve savaş için yaklaştırdığımızda çıkan küçük-küçük parçaları biribirine uysun. birbirini tamamlasın. ayrıca romede arazi çok düzdü. oysa medievalde dağlar-geçitler çok işe yarıyordu. bu arazi girinti-çıkıntıları daha keskin olmalı. dağgeçidi savaşları olmalı. romedeki gibi orduları gemilerle taşıyabilelim. imperial glory deki gibi sığ ırmakları yürüyerek geçebilelim. ama heryer kolayca yürümeye uygun olmasın. bataklık ve kayalık arazilerde olmalıki arazi yapısı savaşlarda etkili olsun.


    3- The big Map Technic in Rome should be used in Medieval-2 too. The map should be between The 25th and the 65th North latiudes ---
    20th West and 75th East parallels. But the map should be more big and 3d. Travelling on the map should be like Rome but there’s a problem
    that should be solved;for example if a large army takes a road in 3 turns, only a general’s unit should take the same road in one day.
    As it’s known in the past the general's horses were the pedigree ones. Diplomats,spies or assasians should travel faster. Fleets should take more
    road in one turn. Mountains, rivers and lakes should look like as their real looks. And there must be wars on the pasages of mountains.
    Passage of mountains should be more important. We should carry our armies with our fleets, and our armies should pass the rivers that
    are not too deep.(This option is avaible in the game:Imperial Glory). But our armies shouldn’t pass through everywhere. There must be
    areas that covered by rocks or swamps. And these swamps should effect the wars.





    4- deniz savaşları medieval ve romede kağıt üzerindeydi. imperial glory deki gibi savaş ekranında deniz savaşıda yapabilelim.


    4- In Rome and Medieval the naval wars are were on the campaign screen and they are were done automatically.But we should do naval wars on the
    battle screen. .(This option is avaible in the game:Imperial Glory)





    5- ordular daha büyük olmalı. insanların kaşına-kirpiğine kadar grafik olacağına savaş ekranında aynı anda her birinde 400 - 500 asker olan 100 yada 200 tabur asker çıkarabilelim. strateji oyununda ayrıntılı grafiğe gerek yok. ama 10.000 - 50.000 - 100.000 lik ordular olmalıki strateji olsun. romedeki gibi birsürü küçük çatışmayla uğraşmak çok sıkıcı. ayrıntılı hazırlık aşamalarından sonra büyük bir orduyla savaşa girip bir yada birkaç büyük savaşla sonuç almak çok daha güzel olacaktır.


    5- Armies must be bigger. Strategy players don’t care about soldiers’ faces or hair. Players always want to see a lot of units in the same
    screen.For example we should lead an army that has got 100 - 200 units and each unit should have 400 or 500 soldiers. Players don’t like
    to strive with little battles. Joining into a big battle with powerful army that is prepared in high details is more attractive to players.





    6- ticari ürünler yalnız kağıt üzerinde kalmasın. buğday-kereste-taş-altın ürettikçe bunları stok yapalım. malzeme biriktiğinde bunlarla bina yapalım. imperial gloryde böyle zaten. kaleleri stronghold daki gibi biz kendi elimizle inşa edelim. iç kaleler-kuleler- hendekler yapmamız mümkün olsun. kaleler birbiriyle aynı standart şeyer olmasın. kaleleri biz kendi istediğimiz yerlere kendi istediğimiz gibi yapalım. gerçekte istanbul kalesi bir yarımadada-paris kalesi ırmak üzerinde-estergon kalesi bir tepenin doruğundaydı. oysa romede bile hepsi açık alanda ve birbirinin aynısıydı.hem oyunun haritasındaki şehirlerin kalelerini ve hemde gerçek arazi yapısına uygun hazırlanmış bir haritada kendi istediğimiz yerlerde ve büyüklüklerde kendi istediğimiz gibi başka kaleleri yapalım. strongholdda böyle. bunlara biz malzeme depo edelim. kalelerde ne kadar malzeme/asker varsa bir kuşatmaya o kadar direnmek mümkün olsun. kaleler uzun süre dayanabilmeliki kuşatmayla değilde savaşla almaya ağırlık verilsin. ayrıca mutlaka ama mutlaka iç kalelerde olmalı. romede bile kale savaşları çok zevksizdi.


    6- Trade products should be stored .And when we produce gold,stones we should be able to store them.And we should be able to build constructions with our gold and stone stocks. We should build castles on our owns.We should improve our castles with towers or trenches.
    For example İstanbul Castle is a peninsula,Paris Castle is on a River…Each castle should have its own specialities.But in Medieval and
    Rome all of them are open to any kinds of attack. We should build castles on our maps and can improve these castles.We should also stock
    storable food in our castles.So if the enemy siege our castles,we can defend for a long time ourselves so the enemy has to attack
    directly. So the sieges become more enjoyable.But in Rome and Medieval, attacking a castle is too boring.





    7- denizlerde daryerlerdeki boğazları ve büyük ırmakları ayaküzeri yapılan tek kullanımlık sallar veya küçük teknelerle geçmek mümkün olsun. biraz daha açık mesafelerde (50-200km kadar) denizleri liman ve tersane yapmayı beklemedende tek kullanımlık teknelerle geçebilelim. oyunun başında liman-tersane-gemi serisinin tamamlanmasını beklerken çok zaman geçiyor. ırmak teknesi- geçiciköprü gibi opsiyonlarda düşünülebilir.


    7- The straits and large rivers should be allowed to crossing over by simple and single-use boats. Also transpassing widths around 50-200 kms should be available for once without waiting for the construction of ports or shipwrights. The completion of the building sequence of port > shipwright > ships take much time in the beginning of the game. River boats and temporary bridges may be options as well.




    8- demir madeni açınca silah atölyesi - kereste atölyesi açınca gemi yapabilmek gibi ayarlar olsun. buna uygun yeni bina yapma sistemi olsun. bu ürünleri işlemek içinde değirmen-demirci gibi yerel ürünleri işleyen binalar yapılmalı. binaların yapımı anlamsızca uzatılmış bu düzelsin binalar hızlı yapılsın.


    8-Building a construction takes too much time.But in real world buildnig a port or a barrack doesn’t take too much time.
    There should be options like having an ability of constructing a ship after having a iron mine, a weapon atelier or a timber atelier..There should be a system of constructing new buildings properly this situation...Building a construction takes too much time.It should be shortened.





    9- rüşvet-ödül-hediye kapsamı geliştirilebilir. eskiden başarılı komutanlara yada dostluğu kazanılması gereken hükümdarlara "değerli taşlar - çok iyicins atlar - yada cariyeler" hediye edilirdi. (shoguntotalwar da sukistçi geyşalar romede skilled courtesanlar vardı). cariyeleride casus-suikatçi gibi birim olarak üretecek binalar olsun. bunlarıda üretip kendi ajanlarımız-komutanlarımız yada başka ülkelerin komutan ve hükümdarlarına rüşvet yada sadakat artırmak için bunları hediye edelim. (hediyeleri alan adamların sadakati artsın ama bu kezde ahlakı azalsın) çok iyicins atlarda ajan ve haberciler yada elit askerler içinde düşünülebilir. belki küçük elit birliklerle düşman topraklarına akın yaparak sabotaj-baskın-ganimet toplama gibi işler yapmakda düşünülebilir.


    9-Bribes,awards and gifts types can be improved.. In history, kings or sultans give each other horses,swords or concubine (female slaves).
    And concubines should be recruited as spies or assasians. We should give concubines to our general and agents.So their loyalty becomes
    higher.And we should also give good horses to our generals as a gift.Or an unit that uses good horses can be recruited.So these units
    can get into the enemy lands and give an unexpected visit to enemy soldiers.





    10- yetenekli komutanlar birçok yıldız aldığında daha güçlü askeri birimlerin başına geçirilebilsin. imperial gloryde komutanlar birliklerinden bağımsız üretiliyor zaten. yine öyle ayrıca üretilebilirler. medieval-1 de güçsüz birimlerin başındaki yetenekli komutanlar ziyan oluyor. ayrıca basit askerler bile başarılarıyla terfi edip komutan veya casus-suikatçi olabilmeli. bu sistemde son terfi derecesi valilik yada soyluluk olabilir.her başarıya ödül verilmeli. bu ödül para-at-cariye ve özellikle terfi olmalı. yaşı geçen askerler askerlikten emekli olabilir. daha da yaşlananlar komutanlıktan veya casusluktanda emekli olabilir.


    10-Generals with high skills should lead more powerful units.And generals should be recruited in another barracks. Simple soldiers
    should be able to become a general if they fight for years. Old generals should be able to leave the job and they should be able to
    become a governor of a place.





    11- konu 925 yılından 1492 yılına kadarki devreyi kapsasın. her yıl 3-4 turn olsun. her turnda iklimler değişsin.başlama periotları: 925-1000-1080-1180-1290-1330 olabilir. ama daha eski devirlere inmesin. çünkü bugünün milletleri en erken o devirlerde vardı. (romede bu eksiklik çok belli oldu)


    11-The game should pass years between 925 to 1525. And the periots’ starting dates should be 925,-1080,-1180,-1290.In turns,the
    climate should be changed and in every year there should be 3 or 4 turns





    12- sınır kalesi kaldırılsın. bunun yerine düşman casusları görmek ve yakalamak için "gizli polis" birimi ve bunları üretecek bina yapılsın. bunlar hükümdarı da suikastten koruyabilir. belki muhafız birliği opsiyonuda düşünülebilir. elit askerlerden oluşan küçük ekiplerle suikast - adam kaçırma baskın yada bir şehire sızma gibi operasyonlar yapabilelim. bunun için oyuna battlefield deki gibi küçük savaş ekiplerini yönetebildiğimiz bir arayüz eklensin.


    12-"Border castles should be removed. Instead there should be secret agent units trained from a dpecific building who will be able to blow covers of spies. These may even be able to eliminate assassination attempts on the leader as well. Guardian units may be another option. We should be able to do operations such as assasinations, taking captives, ambush or infiltrate into cities by the help of minor squads of elite soldiers. And for such operations, there can be a minimap where we can control minor battle units as it is in Battlefield."




    13- suikastçiler (ve polisler) yalnız cinayet ve sabotaj için değil adam kaçırmak ve sorgulamak içinde kullanılsın. (işkence odası binası yapılabilir) düşman ülkelerden hanedan mensupları - komutanlar - casuslar canlı olarak yakalanıp sorgulanarak düşman hakkında bilgi alabilelim.


    13- Assasians and spies can kidnap enemy diplomats or generals.And kidnapped people can be interrogated in a special building. And when
    we learn what we need we should kill or set free these people.





    14- medievaldeki gibi prensesler evlenince yok olmasın -- romedeki gibi hanedanın kadınları (hatta çocukları) kağıt üzerinde kalmasın. hanedanın soyağacındaki herkes haritada var olsun. düşman hanedanları öldürerek-kaçırarak soylarını tüketmek mümkün olsun. ama fidye ile yada baskınla tutsakları kurtarmakda olabilir. tutsak askerler fidye alınmazsa köleticareti için kullanılabilir. tutsak soylular ise fidye verilmez yada alınmazsa hapiste kalsın. (zindan binası olabilir) hanedanın bütün üyelerini biz kimle istersek onunla evlendirebilelim. romede bu yok yani büyük bir eksiklik olmuş.


    14-When a princess marry,there is no need to delete her from the map.And kings’ children should be on the map so players should be able
    to kidnap or kill them to destroy faction’s heirs.But a kidnapped person should be rescued by ransom.If the enemy doesn’t give ransom
    units can be used as slaves.or kidnapped diplomats can be hold in a Dungeon.Yes there should be a new building named Dungeon





    15- rome ve shogundaki gibi şehir içindeki casuslar kapıları (ama artık rüşvetle) açabilirler. ama casuslar şehirde gizlipolisçe kolayca yakalanır olsun. açık arazide ise bulunmaları zor olsun ve düşman orduları gözleyebilsin hatta isyan çıkartabilsinler.


    15-Spies should be able to open the gates of a city which is under a siege.And catching a spy should be too difficult on open lands.
    Furthermore they should be able to make a rebellion in the enemy army.





    16- ülkelerde yalnız din değil etnik yapıda değişebilir hale getirilebilir. milli duygularla isyanlar çıkabilir. savaşlara - olaylara - hastalıklara göre bazı toplumlar güçlenir - bazısı zayıflar. hem böylece nerde-ne zaman isyan çıkabileceğini önceden anlamamızda mümkün olabilir.


    16-Only the religion doen’t cause a rebellion.National feelings can be used for making a rebellion. And people that see many wars on
    their lands should be more warrior and always try to make a rebellion





    17- rome ve imperialdeki gibi sivil nüfusda bir kaynak sayılsın. yıkılan ülkelerin hanedanları bu nüfus içinde devam ediyorsa reappearlar ortaya çıksın.


    17-Like in Rome and Imperial Glory ciwil population should be use as a source. Heirs of a destroyed faction should be able to
    prepare a rebellion.





    18- gerçekteki gibi toplumlar milletler ve kastlar halinde örgütlenebilir. bu da milli ve sınıfsal savaşlar yaratır. hatta komutanlar yalnızca soylulardan üretilir. savaş tutsakları köle yapılabilir.


    18-There should be groups in the people like real world.Nobles,slaves,soldiers...These difference between these groups should
    cause a fight.





    19- hükümdar öldüğünde ve/veya ülkede durum kötüyse hanedanın prensleri birbirine girer ve iç savaşlar çıkabilir. hanedanların tüm üyeleri harita üzerinde ayrı bir birim olarak görünür olmalı. romede bile kadınlar ve çocuklar görünmüyor.


    19-If a king is dead or the kingdom’s condition goes badly,the heirs of the faction should fight each other to take the management
    of the country.





    20- kadınlarda hükümdar yada komutan olabilir. (mısır kraliçesi "şecerüddür" / fransdız komutan "jan dark") eşleri ölen kadın ve erkeklerde yeniden evlenebilsinler. bu da romede büyük bir eksiklik.


    20-Woman should be able to become a General(egypt quenn secerüd dür -Remember; Jan dark).And women whose husbands’ are died should be
    able to marry again.





    21- medieval-1 de ve romede kağıt üzerinde kalan ticari ürün ve madenler kullanım amaçlarına uygun şekilde üretilip satılsın depolansın. mal çeşitlerinin üretiminde miktar ve stoklara bakıp bunları artırıp-azaltalım ve kullanım amaçlarına uygun yerlere harcayalım. her mal için uygun bir iş ayarlansın.

    demir ve bakır --- silah ve zırh
    altın ve gümüş --- para
    kumaş ve ipek --- üniforma/elbise/yelken
    buğday/yağ/üzüm/sığır --- halk ve askeler için yiyecek-içecek
    kereste --- gemi ve bina
    taş ve kireç --- kale ve bina
    köle --- işgücü
    deve ve at --- nakliye ve kervan vs vs....


    21-In Rome and Medieval-1,the trade goods are only written on the paper.But I think these should be used. There must be occupation
    groups for each of trade goods.And in the constcruction menu we should be able to start buildings about these. For example,

    Iron and copper --- Weapon and Armor

    Gold and silver --- As Money

    Fabric and Silk --- Uniform/Sailcloth

    Wheat/Oil/Grape/Cattle --- Food for common people and soldiers

    Stone and Lime --- Castles and Buildings

    Slave --- Productive Power

    Camel and Horse --- Transport and Carvan





    22- savaş müziği - çevre sesleri ayrıca oyunda savaş sırasındaki ses efektleride en az medieval-1 deki kadar güzel olmalı. mtw-1 deki parşömenlerde çok gerçekçiydi onlarda eskisine benzesin. kadın-erkek herkesin resimleri çok tipsizdi. insanlar daha güzel olsunlar.


    22-Sounds of the game is really important for strategy players.Sounds in Medieval-1 are wonderful.In Medieval-2,sounds must be as good
    as Medieval-1’sounds.And the pictures of people should be more detailed.In Medieval-1,all the pictures are full of ugly people(!)





    23- eğer yapımcı firma MTW-2 yi yapacaksa her ülkenin kültürel yapısıyla ilgili olarak o ülkelerden oyunseverlerden bilgi toplayabilir. medievalde özellikle doğu ülkeleriyle ilgili çoğu bilgiler uydurma yada eksikti. türkler-iranlılar-arapları hiç ayırt edememişler bile. aynı durum bir ölçüde batı ülkeleri içinde geçerli. ülkelerin bayrakları-ulusal smge ve renkleri hep yanlıştı. isimler-kültürler hep hatalı olmuş. tarihi gelişimlere uymayan hatalar var. MTW-2 yapılacaksa hazırlıklar için çeşitli kültürlerden oyunculardanda yardım istenmeli...


    23-And if the creators of Total War decide to make Medieval-2 they should search cultures of nations. For example, In Medieval-1 Turks,
    Persians and Arabs are shown as same.Three of them are Muslim but they have got very difference.So the creators should make a big
    search about cultures..






    ekler:

    1- ülkelerin bazı askeri birlikleri arasında çok fark olabilir. ama bir ülkenin askerlerinin hepsi birden zayıf olmasınki ülkeler kolayca çökmesin. (polonya-almohads ve xl - bkb2.0 modlarında müslüman ve pagan ordularda hiç güçlü birim yok) oyunda ülkelerin askerlerinin ortalama güçleri arasında fazla fark olmamalı.


    1-There can be differences between the powers of the faction armies but this gotta be in an order.For example the poland and almohad
    armies were very weak in the MTW1 so they were very easy to beat for the other factions





    2- mtw de ülkelerin askerleri üretildiği bölgeye göre + 1 bonus alabiliyordu. oysa asıl önemli olanı bu askerler kendi anavatanlarında yada kendi halklarından insanların yoğun olduğu bölgelerde savaşa girdiklerinde çok daha yüksek bonusla savaşmalılar. kendi ülkesini ve halkını koruyan asker kendi ülkesinde çok daha güçlü olmalı. bu güç kale savunurken dahada artabilir. her şehirde 1 turda 1 tek askeri birlik üretilmesi küçük ülkelerin aleyhine oluyor. çok askere ihtiyaç varsa 1 turda 1 şehirde birçok birlik üretebilelim.


    2- The mtw countries'soldiers were able to take extra bonus according to the region that they were created..but having a chance about fighting with more extra bonus in their fatherland or in the regions that their citizens are populous is the most important point... Soldiers who defend
    their own fatherland and people, must be more powerful at their countries. This power while defending castles should be higher........ Soldiers who defend
    their own homeland and people, must be more powerful at their countries. This power while defending castles should be higher. To produce
    per one lap one military unit becomes disadvantage for powerless countries. When we are in need of many soldiers, we should be able to
    produce more than one military units at one time.






    3- din savaşlarının etkisi ya azaltılsın yada eşitlensin. paganlarda dini sefer yapabilsin. ortodoxlar haçlı seferi ve müslümanlar saldırı amaçlı cihad yapsın. tarihte islam ülkelerinde de şii-sünni mezhepler ve heretikler vardı. yeni oyunda bu kültürlerde bulunsun. katoliklerin papasına denk olarak müslümanlar için halifeler - ortodoxlar için patrik - paganlar için bir uluşaman olabilir. hatta 10. yy da hazar devleti museviydi oyuna bu factionda eklenebilir.


    3- The jihads’ influence should be reduced or balanced..Pagans shoul be able to make expedition..Orthodoxes should make crusades and the muslims should make attack jihads..
    in muslim countries, there are different denominations (such as orthodox and catholic in christianity).In this game there should be such a culture. There can be caliph (leader of muslims) - patriarch (leader of orthodox) - great shaman (leader of pagans)..n 10th. century, state of khazaria was jewish. This point can be added.





    4- tarihte bazen hanedanlararası evliliklerlede toprak kazanılır hatta ülkeler birleşebilirdi. bu da oyuna eklensin.


    4- please, insert this feature to the game - gaining land or establishing a state with marriage between royal people




    5- savaşalanında mtw deki 16 - rtw deki 20 tabur çok az. herbirinde 400-500 asker olan 100-150-200 tabur olmalı. orduların büyük savaş düzenleri (mtw ve imp.glory deki group formationlar) buna göre olmalı. sürekli reinforcementler gelip durmasın bütün ordu bir defada savaşalanına çıksın. ordular gerçekteki kadar büyük olsun.


    5- In the battlefield , mtv's and rtw's battalions are not enough...There should be 100-150 or 200 battalions each one including 400 or 500 soldiers. The armies' battle order(mtw and glory group formations) should be like this.There is no need about the permanent reinforcesment.All the army should go at once to fight a battle. The armies should be as huge as the real ones...




    6- oyun artık yalnızca meydan savaşı ağırlıklı olmasın - kale savaşlarınında meydan savaşları kadar önemi olsun. (stronghold da böyleydi) romede kaleler güşsüz olmuş. kaleyi kurtarmaya gelen oluncada savaş uzakta oluyor. kale savunanlar çok daha az askerle büyük ordulara direnebilmeli. kuşatılan kaleye dışardan yardım ordusu gelmişse de savaş kale duvarları önünde olmalı. uzakta açık alanda değil. kaledekilerde bu savaşa katılabilmeli. artık gereği kalmayan kaleler sonradan yıkılabilir veya terkedilebilir olsun.


    6- The game should not be focused on pitched battle.The castle fightings must have importance as much as pitched blade.. (it was like
    this in stronghold too)The castles in Rome had been weak so if somebody comes to save the castle this time the war appears faraway.
    The castle defenders should stand out against the huge armies with a less amount of soldiers.The war must be in front of the bulwarks
    even though there had come asist army from outside for the surrounded castle not faraway on a agora(range).The ones in the castle
    should be able to join this fighting The unneeded castles shall be able to collapsed or abandonmeted subsequently..





    7- denizsavaşlarınında oyunda belirleyici ağırlığı artmalı. donanmalar limanlarda olduklarında kaledeki ordular gibi koruma altında olmalı. (limanların ağzına zincir germe opsiyonu eklenebilir) gemilerde mancınıklar-okçular-rum ateşi olmalı gemiler rampa edip askerler güvertede savaşmalı (imperial gloryde var) kaybedenin gemisi (ve kara savaşlarında mancınıkları-araçları hatta atları) eldeğiştirmeli.


    7- in the game determinative effect of sea fights must be more important.when the navies are at harbour they should be under guarding
    like armies at the castle.. there must be catapult-archer-- grek fire- (greguva) on the ships.soldiers must fight at the deck of the ships.
    the ship of the player who lost should change hands





    8- önceki oyunlarda diğer ülkeler hakkında haritaya bakarak bile çok fazla bilgi alınıyordu. diğer ülkelerle ilgili bilgi almak daha zor olsunki casuslar-tutsaklar -rüşvet verilen rakipler- keşif birliklerinden alınan bilgiler önem kazansın. hemde düşmandan gizli askeri manevralar çevirmek - baskınlar yapmak mümkün olsun.


    8- In the former games, one could get many information about other countries by just looking at the map. Let's do it harder to get
    information about other countries, so that spies, captives, bribed rivals, the information that is given by the patrolling units would
    be more valuable. Moreover, let's do it possible to perform secret military operations and ambushes towards enemy.





    9- haritada ülkeler arası sınırlar ve arazi yapısı gerçeğe daha uygun olsun. geçitler kışın karla kapansın. rtw de arazideki gözetleme kuleleri yıkılamıyordu bunlar yıkılır yada işgal edilebilir olsun. rtw deki geçici askeri kamp kalabilir. kritik yerlerde de kale sayılamayacak palanka ("ahşap kale" bunlar mtw de vardı) şeklinde ucuza küçük karakollar yapılabilsin. asiler ve haydutlarda kale yapabilsinler hatta tarihteki haşhaşiler gibi heretikler-asiler suikastçi bile üretebilsinler. zorlu arazideki kaleler küçük bile olsa alınması çok zor olsun. (tarihteki iranda alamut - suriyede masyaf kaleleri gibi)


    9- On the maps boundaries should be more realistic. Passageways should be covered with snow during winter.In the RTW (THE)watchtowers
    couldnt be demolished, we want them to be demolished or occupied. The temporary military camp may continiue. In the critical areas we
    should be able to establish some little and unimportant military stations. Rebellious and bandits should be able to establish castles,
    moreover heretics like The Hashasis(!) should be able to produce assassins. Castles that in the hard areas regardless of their weakness,
    should not be taken easily. (As Alamut in Iran and Masyaf Castles in Syria)




    10- düşmanı yenip vergiye bağlayıp para almak yada malzeme depolarını elegeçirip mallarını ganimet almak opsiyonlarıda olsun.


    10- There shall have some options like eliminating the enemy and force them to pay taxes or capturing their
    warehouses to have their goods





    11- nüfusu azalan yerlerde gelirde azalsınki ülkeler bu konuya dikkat etmek zorunda kalsınlar. romede aksine nüfus arttıkça sorun çıkıyor. nüfus çok az artsın ve bizim nüfus artırıcı tedbirler alabilmemiz mümkün olsun.


    11- Income should decrease where the population also decreases so the main country should pay attention. It is a funeral when
    population increases in Rome. Population shall increase so slowly and there should be an option like we could take providence to
    control population increase





    12- bölgeden-bölgeye hatta başka ülkelere bile sivil nüfus göç ettirebilelim. bu barbarian invasionda yapıldı zaten. orada devleti yıkılan halk başka bir ülkeye göçedebiliyor. yeni oyuna sivil nüfusun göç etmesi ve kolonileşmesi eklenebilir. bölgelerde etnik yapı değişir. başka bir ülke lehine isyan çıkar. halklar eriyip asimile olup kaybolur yada bölünüp başka-başka milletler haline gelir. salgın-kıtlık-işgal-katliam vs nüfus azalabilir nüfus yapısı değişir. değişik iklime yerleşen göçmenler önceleri uyum sağlayamaz nüfusları artacağına azalır. nüfusu azalan yerlerde gelirler düşer vs.


    12 - you can make that we can make civil population to immigrate region to region, even to another country.this has already made
    in barbarian invasion. in BI , people from the fallen country can immigrate to anotherit could be added to the new game that the
    civil population can immigrate and colonize. the ethnic order can be changed. a disorder can occur in the reveal rebellion of another
    country. people can be assimilated and make their place in the history or split up and become another nation. with epidemic disease - famine, invasion - massacre , populationcan be lowered.immigrators from another climate can't adaptate to the new climate and dwindl.
    in such places, income lowers etc.





    13- deniz ticareti için nasıl gemiler-limanlar varsa karadada kervanlar ve karvansaraylar olsun. hem karada aynı şekilde ticaret yapılması - hemde karada veya denizde bu ticaret yollarının düşmanlar-asiler haydut ve korsanlarca kesilmesi yada vergiye bağlanması mümkün olsun. (ekonomik ambargo)


    13- i think it is better to be caravanseries for trade caravans on their trade roads like seaports for trade ships.. and make it
    possible to make commerce over lands.. it may be possible invansions for trade roads both over land and sea by enemies or invaders...





    14- rome deki harita türü kullanılırsa arazide zor yerlerde çöl-dağ-bataklık gibi yerlerden geçen ordular yıpranıp askerleri azalabilir. yada fırtına-soğuk-susuzluk gibi nedenlerle ordularda askerler kırılır. romede fırtınaya yakalanan donanmalarda kayıplar oluyor zaten.


    14- there may be some abrasion in armies passing in the places such as everglades, deserts or mountains, if rome's map class is used.
    also, by the causes such like storms, cold and thirst, soldiers of army can be killed. and there is already casualties in navies by the
    storms in rome.





    15- rome haritasındaki gibi haritanın "fog" lu bir yerinde bir şehrin - bir askeri birliğin yada donanmanın yakınından geçerken orada bu yabancı birliklere "yakalanıp" da hareket edemeden takılıp kalma durumu kaldırılsın bu çok saçma bir şey olmuş.


    15-Let's remove the situation of being stuck without having able to move when we are passing by an enemy's city, military unit,
    or navy and 'being caught' by those enemy units in a 'foggy' area. This is so nonsense.





    16- romedeki haritalarda bir kaleye tek taraftan ulaşsan bile kale tümüyle kuşatılmış oluyor. kalelerin 4 tarafı olmalı ve tam bir kuşatma için aynı anda kalenin 4 tarafında birden kuşatanların birlikleri olmalı ki kalenin dışarıyla bağlantısı tam kesilmiş olsun. yoksa açık taraflar kalmışsa o taraftan kaleye takviye birlikler girebilsin. deniz kıyısındaki kalelerde de yine donanma ile deniz tarafı kapatılabilsin yada bu taraflardan yardım gelebilsin.


    16- At the map of rome until you reach from one side, whole castle is already sieged. Castles should have 4 sides. And for a whole
    siege at the same time there should be soldiers of invaders at the 4 sides of the castle so that the whole access of castle to out
    can be cut off. Reinforcments should be able to come from open sides to the castle. And Naval forces should be able to close seaside
    or from this side we should be able to get help.





    17- mtw-1 de ateşli silahlar çok erken icat ediliyor ve fazla güçlüler. aslında 1290 larda roket - 1340 larda top - 1420 lerde tüfek keşfedilmişti. hem tüfeklerin menzilleri kısa ve isabet ihtimali az olduğu için bunlar güçsüz silahlardı. gerçekte toplar 1380 lerden itibaren kaleleri yıkabildi. tüfekler 1530 lardan sonra okçudan güçlü ve 1600 den sonra da daha uzun menzilli olmaya başladı. bu hatalar düzeltilsin.


    17- In MTW-1 the firearms were invented too early and overpowered. Actually in 1290s the rocket, in 1340s the cannon and in 1420s
    the rifles were just discovered. What's more since the rifles had short ranges and were low at accuracy, they were ineffectual
    weapons. It was after 1380s that the cannons were able to destroy the fortresses. The rifles were only more powerful than bows
    after 1530s and following 1600 they had a longer range. These bugs should be fixed.





    18- romedeki şehir içine zoom lama tekniği kullanılarak suikast - sabotaj - baskın - adam kaçırma ve hatta casusluk gibi işleri yapacak assasinlerimizi ve ajanlarımızı doğrudan bizim yönetebilmemiz mümkün olsun. bunun için oyuna ilerlemeli oyunlardaki gibi bir arayüz eklenebilir.


    18- Let's make it possible to control our assassins and spies, who will perform assasination, sabotage, ambush, kidnapping, spying
    and such missions, via using the technique -zooming inside the city- in Rome, by ourselves. For this, an interface can be added
    like in action games.





    19- romede saldırdığımız kalelere mancınıklarımızı sokamıyoruz. savunanlarda surlara mancınık çıkaramıyor. bunlar düzeltilsin. hiç değilse küçük mancınıklar surlara çıkartılabilir olsun. romede şehir içlerinde güzel binalar var ama dekor gibiler. şehir içi savaşlarda askerler bu binalara giremiyor. artık bunlarada girilebilir olmalı. şehir savaşında son çarpışmanın şehir meydanında olması çok saçma olmuş. kale yapımlarına daha fazla ağırlık verilmeli. her kalenin içinde bir yada birkaç iç kale olmalı son savaşlar bunlarda olmalı.


    19- when we attack citadel we can't enter the citadel with our trebuchets and defenders also cannot carry their trebuchets to the wall.
    It should be corrected. In Rome there are nice buildings but they are all like decors and useless.On city wars soldiers can not enter these buildings but they should be able to enter.. . in city wars last combat to be city square many nonsensical... Construction of citadel should be given more importance.
    IN addition, there should be small citadels in the big citadels and the battle can finish in this small citedels.





    20 - medieval-2 çok iyi hazırlansın bu oyunda medieval-1 deki askeri birimler ve savaş ekranına --- stronghold-2 nin kalelerine ve kuşatma araçlarına --- rome total daki büyük stratejik dünya haritasına --- imperial glory deki deniz savaşlarına --- civilizasyon ve barbarian gibi nüfus aktarımı ve yeni yerleşim kurmalara --- wolfenstein yada joan of darc gibi oyunun içine girip şehir içinde sabotaj ve suikast yapma işi yada mesela geceleyin bir kaleye baskın yapıp şehrin bir kapısını ele geçirme işini doğrudan tek bir kişi yada küçük ekipleri kullanarak yapma imkanlarına sahip olalım. her kültürün ayrıntıları için dünyadan oyuncular bilgi sağlayabilir.


    20- You should prepare medieval-2 very well and you should add these parts to this game.
    --- military units and war screen in medieval-1
    --- castles and siege units in stronghold-2
    --- big strategic world map of rome total
    --- sea wars of imperial glory
    --- population transfer and producing new cities like civilization and barbarian
    --- sabotage and assasination by entering the city
    --- attacking and capturing a city with a soldier or a few soldiers at night

    gamers around the world can inform you about features of each culture.



    benim mtw-2 için tavsiye ettiğim harita alanı.
    kuzeydoğu uçları hariç avrupanın tümü - orta doğu nun tümü - kuzey afrikanın tümü - iran - pakistan- özbekistan - türkmenistan - kazakistanın bir kısmı - arabistan - etyopya ve sudan ın bir kısmını kapsıyor.

     MEDİEVAL TOTAL WAR-2  İÇİN SON ÇAĞRI


    ayrıntılı haritalarda 207 bölgeye ayırdım. scanner ım kurulunca onlarıda yayınlayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkirsovalyesi -- 8 Haziran 2006; 16:37:49 >







  • valla uğraşmışsın didinmişsin tebrik ediyorum seni
  • valla şahane şeyler söylemişsin bunlar olsa gerçekten çok güzel olur




  • Hadi hayırlı olsun inşallah emeklerinize sağlık
  • Yazı çok uzun olduğundan tam okuyamadım ama çok fazla imla hatası var.

    görebildiklerim:

    quenn değil queen
    thight değil tight
    ciwil değil civil
    assasian değil assassin
    periot değil period
    grek değil greek
    doent değil doesn't
    sea, -s takısı almaz
    Jan Dark değil Joan of Arc


    Daha önce okumuştum bunu. Bir Total war delisi olarak yazılanların çoğuna katılmıyorum ama kolay gelsin.
    Uğraşmanız güzel bişey.
  • madem iyi ingilizce biliyorsun bulduğun yanlışların tam yerlerini de yazsan düzeltirdim.
    ayrıca başka fikri olan varsa yazsın memnuniyetle listeye eklerim.
  • ilk 6 maddeye bakabildim 6. madde baya bir karışmıştı diğerlerindede ufak değişiklikler var..inceledikçe göndereyim bunları sana...ne zaman yayınlamayı düşünüyorsun..

    quote:

    hese are my ideas and suggestions about Medieval-2…I hope;
    the creators of the game should care about these suggestions…


    1- medieval-1 deki yapı esas alınsın askeri birimler ve savaş ekranı eskisine benzesin. askerlerin eski çeşitlilik ve güç oranları korunsun ama okçular daha güçlü olmalı. bazı bölgelerde (iran-sudan-pakistan gibi) filler de üretilebilmeli. yine develerde belli bazı yerlerde üretilebilmeli. hatta değişik yerlerde değişik at türleri üretmek mümkün olabilir. askerler dayanıklı olmalı çabucak ölmemeli veya çabuk kaçmamalı ... düzenleri çabucak dağılmamalı çok çeşitli ama basit düzenlere sokulabilmeli. falanks ve tortue formasyonları kalmalı. birlikler parçalanabilmeli yada birleşmeli eksik askerler tamamlanabilmeli. romede yıldızlı amiral ve generaller aynı gurupta birleşmiyor. birlikleri birleştiremiyoruz. bu düzelsin yıldızlı komutanlardan birkaç tanesini aynı gurupta birleştirebilelim.


    1- Soldiers types and the battle screen should be like Medieval-1. Strength and weakness of soldiers should be protected but archers should be improved. In some provinces (Persia, pakistan, sudan, etiopia), recruiting War Elephants can be good.
    Soldiers should be more brave and shouldn’t leave the battefield immediately. There must be a lot of unit formations but they should be simple,not fantastic...... Soldiers should be more brave and shouldn’t leave the battlefield immediately. Units should be seperated or the seperated units should be joined together. Generals and admirals with stars should be joined together too. We cannot unite these generals in the same group. This should be changed and improved.




    2- stronghold-2 deki gibi kaleler ve kuşatma araçları olsun. savunanın duvarlarında hendekler- kaynarkazanlar- mancınıklar- balistalar- taş ve kütük yuvarlamalar-rum ateşi gibi şeyler olsun. yıkılan duvarları kuşatma altında da onarabilmek mümkün olsun. saldıranlar mancınıklar-merdivenler-koçbaşılar-kuleler-okçular için korunma siperleri ve kazıklı tahkimatlar kullansın. bunlar mutlaka hareketli araçlar olsun. denizkıyısındaki kalelere gemilerle de saldırabilelim. boş kulelerden ok atılması opsiyonu kaldırılsın. kulede asker varsa ok atılsın. gerekirse her şehirde sabit kalıp hiç dışarı çıkmayan kaleyi koruma amaçlı geçici bir birlik bulunması opsiyonu eklensinki şehirlerin savunmasında boşluk oluşmasın.


    2- There should be siege machines in the game(You know the siege machines in Stronghold-2).The defender sides should have trhenches
    near their walls, Greek fire, boiling oil, balistas and trebuchets on the walls and things like these. And the attacker sides should
    use siege weapons like siege towers and onagers. Players always want to put their soldiers into a big siege weapon and attack to walls.
    The Naval Army should attack the castles near seas. A tower that has no soldier shouldn’t fire arrows. We should leave a unit
    in every city to defend the city so that they can stand in the Towers and fire arrows to enemy. You know in Medieval-1 the towers and walls
    are firing arrows but there are no soldiers.




    3- rome deki büyük dünya haritasının tekniği kullanılsın. 20. ve 65. kuzey enlemleri ile 20. batı ve 75. doğu paralelleri arası haritada görünsün. ama harita çok daha büyük ve gerçeğe uygun olmalı vede 3d olmalı. harita üzerinde yolculuk rome ile aynı mantıkla olsun. ama orduların 5-10 turnda gittiği mesafelere tek kişiler (komutan-suikastçi-elçi vs) 1 turnda gitsin. eskiden bunların atları çok iyicins olurdu. gemilerde 1 turnda karadakinden daha uzağa gitsinler. dağlar-ormanlar-bataklıklar-çöller ırmaklar asli şeklinin minyatürü gibi olsun ve savaş için yaklaştırdığımızda çıkan küçük-küçük parçaları biribirine uysun.Birbirini tamamlasın. ayrıca romede arazi çok düzdü. oysa medievalde dağlar-geçitler çok işe yarıyordu.Bu arazi girinti-çıkıntıları daha keskin olmalı. dağgeçidi savaşları olmalı. romedeki gibi orduları gemilerle taşıyabilelim. imperial glory deki gibi sığ ırmakları yürüyerek geçebilelim. Ama heryer kolayca yürümeye uygun olmasın. bataklık ve kayalık arazilerde olmalıki arazi yapısı savaşlarda etkili olsun.


    3- The big Map Technic in Rome should be used in Medieval-2 too. The map should be between The 25th and the 65th North latiudes ---
    20th West and 75th East parallels. But the map should be more big and 3d. Travelling on the map should be like Rome but there’s a problem
    that should be solved;for example if a large army takes a road in 3 turns, only a general’s unit should take the same road in one day.
    As it’s known in the past the general's horses were the pedigree ones. Diplomats,spies or assasians should travel faster. Fleets should take more
    road in one turn. Mountains, rivers and lakes should look like as their real looks. And there must be wars on the pasages of mountains.
    Passage of mountains should be more important. We should carry our armies with our fleets, and our armies should pass the rivers that
    are not too deep.(This option is avaible in the game:Imperial Glory). But our armies shouldn’t pass through everywhere. There must be
    areas that covered by rocks or swamps. And these swamps should effect the wars.




    4- deniz savaşları medieval ve romede kağıt üzerindeydi. imperial glory deki gibi savaş ekranında deniz savaşıda yapabilelim.


    4- In Rome and Medieval the naval wars are were on the campaign screen and they are were done automatically.But we should do naval wars on the
    battle screen. .(This option is avaible in the game:Imperial Glory)




    5- ordular daha büyük olmalı. insanların kaşına-kirpiğine kadar grafik olacağına savaş ekranında aynı anda her birinde 400 - 500 asker olan 100 yada 200 tabur asker çıkarabilelim. strateji oyununda ayrıntılı grafiğe gerek yok. ama 10.000 - 50.000 - 100.000 lik ordular olmalıki strateji olsun. romedeki gibi birsürü küçük çatışmayla uğraşmak çok sıkıcı. ayrıntılı hazırlık aşamalarından sonra büyük bir orduyla savaşa girip bir yada birkaç büyük savaşla sonuç almak çok daha güzel olacaktır.


    5- Armies should be bigger. Strategy game players don’t care about soldiers’ faces or hair. Players always want to see a lot of units in the same
    screen.For example we should lead an army that has got 100 - 200 units and each unit should have 400 or 500 soldiers. Players don’t like
    to strive with little battles. Joining into a big battle with powerful army that is prepared in high details is more attractive to players.




    6- ticari ürünler yalnız kağıt üzerinde kalmasın. buğday-kereste-taş-altın ürettikçe bunları stok yapalım.Malzeme biriktiğinde bunlarla bina yapalım. imperial gloryde böyle zaten. kaleleri strongholddaki gibi biz kendi elimizle inşa edelim.İç kaleler-kuleler- hendekler yapmamız mümkün olsun. kaleler birbiriyle aynı standart şeyler olmasın.Kaleleri biz kendi istediğimiz yerlere kendi istediğimiz gibi yapalım.Gerçekte İstanbul kalesi bir yarımadada-paris kalesi ırmak üzerinde-estergon kalesi bir tepenin doruğundaydı. oysa romede bile hepsi açık alanda ve birbirinin aynısıydı.hem oyunun haritasındaki şehirlerin kalelerini ve hemde gerçek arazi yapısına uygun hazırlanmış bir haritada kendi istediğimiz yerlerde ve büyüklüklerde kendi istediğimiz gibi başka kaleleri yapalım. strongholdda böyle. bunlara biz malzeme depo edelim.Kalelerde ne kadar malzeme/asker varsa bir kuşatmaya o kadar direnmek mümkün olsun.Kaleler uzun süre dayanabilmeliki kuşatmayla değilde savaşla almaya ağırlık verilsin.Ayrıca mutlaka ama mutlaka iç kalelerde olmalı.Romede bile kale savaşları çok zevksizdi.


    6- Trade products should be stored and must be used to build constructions.We should build castles on our owns.We should improve our castles with towers or trenches.
    For example Istanbul Castle is in a peninsula,Paris Castle is on a River.But in Rome all of them stays in a smooth area and standard in shape.We should build castles in our maps and be cabaple of improve them.We should also stock
    food in our castles.If the enemy siege our castles,we have to defend for a long time according to our food resources therefore the enemy has to attack instead of siege. By this way the sieges will be more enjoyable.But in Rome and Medieval, attacking a castle is too boring.




  • badmedicine
    quote:


    ilk 6 maddeye bakabildim 6. madde baya bir karışmıştı diğerlerindede ufak değişiklikler var..inceledikçe göndereyim bunları sana...ne zaman yayınlamayı düşünüyorsun..


    evet bazı maddelere ekler yaptım. ama hemen çevirtemeyince şimdi o yerleride unuttum.
    yardımın için çok teşekkürler.
    yayınlanma konusunda: zaten oyun sitelerinde yayınladım bile.
    ama oyunu yapan CA (creativ assemle) sitesine yollamadım.
    tam düzgün hale gelse yapımcı firmaya da bu fikirleri yollamak istiyorum.
    yapılabilecek şeyleri oyunda yapıyorlar. böyle çok örnek var.

    mtw-2 için benimde fikirlerimden yararlandılar.
    özellikle 6. madde de geçiyor burada -- kalelerin dağ doruklarına kurulması benim
    bu konuya dikkat çekmem sayesinde oldu.




  • hocam medievalcı olarak çok teşekkür ediyorum oyunun gelişmesi için bu kadar emek harcadığız için, nickin ve resmin harika o resmi nasıl çıkardın ben oyundaki resimleri nasıl çıkartabilirim bana yardımcı olurmusun
  • bu arada oyun ne zaman çıkacak bir bilgisi olan varmı?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.