Şimdi Ara

2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
4
Favori
76.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhabalar.

    Bilindiği gibi Stilo,Jetta,147(kendi aracım zaten) gibi araçları aktif olarak kullanıyorum. Fakat geçenlerde işlerim çok yoğundu , bizim şirkette ki Linealardan birini aldım.

    Aracı 8 bin km yakın kullandım. En son Ankaradan İstanbula giderken aklıma topic acmak geldi o yüzden detaylı fotograf yok elimde.
    Bilen biliyor zaten adam gibi fotograf makinamda yok resimlerin kalitesi yerlerde.

    Aracımız bu 2011 temmuz çıkışlı 1.3 Mjet Active Plus versiyonu. Bu versiyon bizim mümessiller için bire bir donanımı sürücü yolcu havayastıgı yol bilgisayarı klimaABS EBD mp3 4 cam otomatik. Bunları ozaman 33 bin gibi bi rakama almıştık biz ki f/p olarak muhteşem.

     2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.


    İç mekan-Konfor
    Aracın oldukça sade ve kullanışlı iç mekanı var. Tek sıkıntısı klimayı devreye sokmak için fan hızı dügmesinin üzerine basıyoruz ve bunu çözemeyen elemanlarımız vardı
    Koltukların dolgusu orta derece,yan destekleri zayıf fakat istediğiniz sürüş pozisyonunu cabucak ayarlıyorsunuz. Konsol baştan aşağıya sert plastikle dolu fakat helal olsun dedik 6 Lineanın 6sındada tıkırtı çıkırtı yok ve bilirsinizki firmacılar aracı nasıl kullanıyor,bizim elemanların bir çoğuda sert kullanır arabaları,buna ragmen konsoldan ses duyulmuyor.

    Araca tam C segmenti değil diyorlar doğru olabilir ama arka diz mesafesi C segmenti standartında. Arkaya yapılı 3 kişiyi oturtunca biraz sıkıntı çekiyorlar oda aracın azcık dar yapısından ötürü.

    Motor-performans-yakıt tüketimi

    Şirketler için önemli bir motor olan sorunsuz problemsiz 1.3Mjet motorumuz Bu motor Linea da 5 ileri vitesle kombine edilmiş ve 90 bg gücünde.

    Aracın 1. vitesi oturup ağlatan cinsten. Klima açık 3-4 kişiyseniz bay halinize gerçekten kaldırmak zulüm,onun dışında 2-3-4 te fena yürümüyor.
    Performans olarak kullandığım 8 bin km boyunca tatminkar diyebilirim,2000 devirin üstündeyken çekişi iyi,yüksek devirlerde eh işte yine yürüyor ama bu seferde yakıt tüketimi çok artıyor. 90 gibi 5. vitesle giderseniz hiç yakmıyor diyebilirim. Yaklaşık 2000 devirde 5. viteste 90 km/h ile ilerleyebilirsiniz.
    Performansı astra dizellerden kötü değil öyle düşünün

    3 bin devirde 130 km ye yaklaşıyor hızı.
     2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.


    3.400 devir gibi 140 oluyor.
     2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.


    Bütün tüketim fotograflarını atmayayım dedim
    Ankara - İstanbul yolunda yuzde 80 klima açık yuzde20 camı acıp sigara içerek yolu tamamladım. 120 nin altına pek inmedim zaten ortalama hızımdan belli :)
    Ortalama hızım 112km/h , ortalama tüketimi 4.9. Yarım deponun üstünde mazot vardı.
    Gelelim şehir içi yaktığına. Genelde 125 130 lira civarına doluyor ve 680-730 km arası yol yapıyorum. Yol bilgisayarının gösterdiği 4.9 ila 5.4 arasında değişiyor.(İstanbuldaki forumdaşlar zıplamayın Ankarada trafik böyle biz napalım )

    Yol tutuş-süspansiyonlar
    Aracın yol tutuşu fena değil. Ama ilginç yapısı yüzünden yüksek hızda virajlarda yana yatma isteği oluşuyor ve çok limitlerini zorlarsanız kafadan kayma yapıyor.
    170 180 gibi hızlarda uçuyorum sanmanız pek doğal Bu hızlarda yanal rüzgarlardan araç etkileniyor ve tedirgin oluyorsunuz ister istemez.

    Süspansiyonların darbe emişi başarılı. Konforlu yolculuk yapabiliyorsunuz(147 den sonra Linea çok konforlu açıkcası)
    Ayrıca süspansiyonların sessiz çalışması da başka bir olumlu +sı.

    Uzun yol konforu - kabin içi ses durumu
    Araç uzun yolda beni yormadı diyebilirim.Dahe yeni İstanbula gittim ve belimde ağrı vs olmadı. Koltukları çok rahat olmasada yinede rahat denilebilecek seviyede.
    120 den sonra yol sesi artıyor. 140 gibi hızlarda motor 3500 devir civarı olduğu için motor sesi alıyorsunuz ve 6. vitesin olmamasının eksikliğini hissediyorsunuz.

    Fren performansı
    Artık 2012 olmuş yıl bu senelerde fren performansı cok kötü olan araç yok. Linea nında fren performansı ne çok iyi ne çok kötü ne çok iyi. Orta seviyede aracı güvenle kararında durdurabiliyor. Üzerinde benim hiç beğenmediğim Pirelli P6 Cinturo mu nedir o lastikten dolayı sanırım Abs biraz erken giriyordu devreye.

    Bakım-servis

    Bakımlarını tam hatırlamıyorum ama periyodik bakımları 300 küsür tutuyor dizel bir araca göre bedava.
    Ayrıca ben Ankara Birmotu kullanıyordum ilgi alaka çok iyi.

    Yaşadığım sıkıntılar

    Araç 30 bine geldi 22 binde benim elime geçmişti. Bende çıkardığı sıkıntılar sadece kapılardak tıkırtı geliyordu serviste hallettiler. Birde yol bilgisayarı tusu tutukluk yaptı bir kaç kere başka bir sıkıntı yaşamadım.

    Kişisel yorum: Ben bu araca aşığım. Yürütmesi çok kolay,ekonomik bir aile/iş arabası.Benim için ekonomik olması herşey derseniz bu arac tam size göre binek kullanan arkadaşım kaskosunu 600 liraya yaptırdı , bakımı ucuz yakıtı az ve sıkıntısız bir araç.

    İlk defa böyle bir konu açtığım için eksik olduğum yerler olabilir. Eksikleri düzeltir yazarım.

    Herkese iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 1 Ağustos 2012; 20:34:47 >







  •  2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.


    Buda bir başka bir Linea. Dün tesadüfen bir yere gidince 2000 devirdeki hızını çekiyim dedim.

    Bu araç 2010 59 binde.
    Gerçekten hor kullanılan bir araç ve ilk kalkışta hafif bir titreme yapıyor sanırım debriyajını yemişler. Onun dışında ekstra bir sıkıntı çıkarmamış.

    Ayrıca orada ki ampül işareti de aracın bir yerinde farı lambası vs. patlarsa ilk çalıştırmada türkçe olarak bilgi ekranında yazıyor. Örn: Sol ön park lambası kontrol et gibi.. ve o lamba gibi uyarı işaretini açık bırakıyor siz patlak ampülünüzü değiştirene kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 8 Ağustos 2012; 21:49:43 >




  • Eski kasaları 32-33 civarına bırakıyorlarmıs uygun aslında. Ancak yakıt tuketimi oldukça yuksek bir dizel. Almayı dusunenler için ben 0-45000 km arası kullanmış ve izlenimlerimi aktarmıstım:

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=55142213
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gltknln

    gerçekten çok faydalı bir konu olmuş eline sağlık...

    uzun zamandır araştırdığım bir konuydu sizin sayenizde kafamdaki soru işaretleri daha da netleşti...

    birde 1.3 le 1,6 arasındaki farkları açıklayacak bir konu açılsa ne güzel olurdu...


    Gerekli cevapları burdan bulabilirsiniz,

    http://www.fiat.com.tr/modeller/sayfalar/YENILINEA/Teknik.aspx

    1.3 Motor 95 Bg - 1.6 motor 105Bg olarak geliyor. Modellerde diğer donanım özellikleri paketlere göre değişiklik gösteriyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.