- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Uçak Kazalari (Düzenleniyor) 13.01.15
755 Cevap45938 Görüntüleme192 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


2177 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Lee Harvey Oswald
1 Ağustos 2012; 1:54:24 

2. Bölüme Buradan Ulasabilirsiniz; Uçak Kazalari Bölüm 2


2012 Yılından bu yana aktif olan ve birçok kişiye yararı dokunan bu konuyu bir kez daha güncelliyorum ve bu sefer günümüzdeki kazaları ele aldım, iyi okumalar diliyorum. Ufak bir not bundan önce olan ''Makale'' niteliği taşıyan yazıların hepsi duruyor ''site kodları ile'' isteyene verebilirim.

Bilinmeyen Havacılık Terimleri

-TIS: Türkiye saati ile" anlamına gelen kısaltmadır.

-FIR: Uçuş bilgi bölgesi

-Baliz: Magnetik bilgilendirme sistemidir.



Malaysia Airlines 370 Sefer Sayılı Uçuşu

0



8 Mart 2014 tarihinde China Southern Airlines adına yolcu taşıyan Malaysia Airlines'a ait yolcu uçağının Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanı ile Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı arasındaki seferi sırasında kaybolduğu ve halen bulunamayan havacılık olayıdır. İhtimaller ve teoriler oldukça var hepsini birazdan ele alacağız.

0


quote:

227'si yolcu ve 12'si mürettebat toplam 239 kişi taşıyan Uçuş 370, Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı'na doğru 8 saat sürecek yolculuğu için Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanı'ndan yerel saatle gece 00:41'de havalandı. Subang Hava Trafik Kontrol Merkezi saat 01:22'de Tayland Körfezi üzerindeyken uçakla bağlantıyı kaybetti ve 02:40 kayıp raporu geçti. Kayıp raporu üzerine Güney Çin Denizi ve Tayland Körfezi'nde yoğunlaşan, ABD, Çin, Avustralya, Vietnam, Filipinler, Malezya, Singapur ve Tayland'dan ekiplerin katıldığı ortak arama-kurtarma operasyonu başlatıldı.


0


quote:

Kara kutuların yerlerinin belirlenmesi için sinyal yayabildiği sürenin dolmasıyla, enkazla görsel temas kurmak geriye kalan seçenekler arasında öne çıktı. Arama yapılacak bölgenin 5000 metre derinlikte çukurlar olduğu, su yüzeyinin tropikal kasırgalar ve tayfunlar bölgesi olması sebebiyle çalışmaların yıllar alabileceği bildirildi.


0


Tabi ki bu işin bilimsel boyutu, bir örnek vermek gerekirse 2009 yılında Air France'ın 447 sefer sayılı uçuşu da aynı şekilde kaybolmuştu ve uçak 2011 yılında okyanustan çıkarıldı benim kişisel fikrim bu kazada da aynı şekilde olacak enkaz yıllar sonra bulunacak. Air France 447'den bahsetmişken konuyu dağıtmadan hemen bu kaza hakkında bir bilgi vereyim sözü geçti ama anlatılmadı denmesin.

Air France'ın 447 sefer sayılı uçuşunda;

Uçak Antônio Carlos Jobim Havalimanından saat 19.03'te (Fransa saatiyle 00.03'te, TSİ 01.03'te) kalktı ve Fransa saatiyle saat 11.10'da Charles de Gaulle Havalimanı'na inmesi planlaniyordu. Ancak TSİ 04.33'den itibaren uçakla telsiz bağlantısı bir daha yapılamadı. Okyanus kontrol merkeziyle yaptığı son bağlantıda, uçak Natal'a 550 km uzaklıktaydı ve pilot TSİ 05.20'de Senegal hava sahına geçeceğini söyledi.

TSİ 04.48'de uçak radarlardan çıktı. TSİ 05.00'de fırtınalı bir bölgeden geçen Air France uçağı, TSİ 05.14'de elektrik problemi ve kabin basıncı düşüşü nedeniyle, kuleye otomatik mesaj gönderdi.

Brezilya'da bulunan FIR, Air France uçağından yanıt alamayınca, Senegal hava sahıyla temasa geçip uçakla bir bağlantı yapılıp yapılmadığını sordu. Hayır cevabı alınca, Brezilya FIR hemen acil durum planını başlattı.

Uçakla bağlantı kesildikten birkaç saat sonra, Cospas-Sarsat uyduları uçakta bulunan 3 balizden sinyal alamadı. TSİ 13.00'de Fransa askeri uçak ve gemi göndererek, Fernando De Noronha takımadası çevresinde uçağın enkazını arama çalışmaları başlattı.


Konumuza gelirsek yukarıda bahsettiğim gibi birçok teori mevcut şimdi sırasıyla onları inceleyelim.

* Uçağın enkazının uçuş rotasında bulunamaması nedeniyle özellikle terör örgütlerinin bir saldırısı olabileceği veya pilotun uçağı kaçırması hakkında teorilerde yoğunlaşılmıştır. Uçağın rotasını değiştirdiği verileri da pilotun uçağı kasıtlı olarak düşürdüğü teorisini desteklemektedir. Şirketin tepe yöneticisi de uçağın radyo iletişimin radardan kaybolmadan hemen önce kapatılmış olabileceğini belirtmiştir. Malezya Ulaştırma Bakanı Hişamuddin Hüseyin yaptığı açıklamada herhangi bir bilginin saklanmadığını söylemiştir:

“Malezya Havayolları’nın MH370 sefer sayılı uçağın hareket bilgisini sakladığı spekülasyonuna değinmek istiyorum. Ailelerin ızdırabının giderek artmasını anlayabiliyorum çünkü Malezya’nın da kızları ve oğulları kayıp. Uçakta 50 Malezyalı vardı. Önceliğimiz her zaman uçağın bulunması oldu.”

__________________________________________________________

* Çin Halk Cumhuriyeti ise uçakta bulunan 154 Çinli yolcunun terörizm ile hiçbir bağı olmadığı açıklamasını yapmıştır. BM Genel Sekreterlik Sözcüsü Stephane Dujarric Nükleer Denemelerin Kapsamlı Yasaklanması Antlaşması Örgütü'nün sistemlerinin herhangi bir çarpma tespit edemediğini gazeteciler ile paylaşmıştır.

__________________________________________________________

* Bazı insanlar ise uçağı uzaylıların kaçırdığı teorisini savunmaktadır. Ancak bu konuda hiçbir kanıt bulunmamaktadır.


___________________________________________________________________________________________________________________________________________



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee Harvey Oswald -- 13 Ocak 2015; 20:14:56 >


_____________________________



KLM Hollanda Kraliyet Havayolları | A journey full of inspiration


2177 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Lee Harvey Oswald
1 Ağustos 2012; 2:44:15 

Sürekli Güncellenecektir.

Ayrıca araştırılması gereken kazalar yada sizin bildikleriniz varsa lütfen bildirin


_____________________________



KLM Hollanda Kraliyet Havayolları | A journey full of inspiration


 
1217 Mesaj
1 Ağustos 2012; 2:45:37 

İlginç takip edelim


_____________________________



 
117 Mesaj
1 Ağustos 2012; 2:50:33 

Yerimi alıyorum güzel paylaşımlar merak ediyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
129 Mesaj
1 Ağustos 2012; 2:54:27 

neden yeni konu açtınız


_____________________________



F-16 ile 50.000 Saat
161. Filo


 
247 Mesaj
1 Ağustos 2012; 3:00:17 

quote:

Orijinalden alıntı: SpecialistOG

Sürekli Güncellenecektir.

Ayrıca araştırılması gereken kazalar yada sizin bildikleriniz varsa lütfen bildirin

birgen air kazasını paylaş hem türk şirketi, hemde çok trajik


_____________________________



 
1558 Mesaj
1 Ağustos 2012; 3:10:06 

okudum insan korkuyor cidden



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________




 
129 Mesaj
1 Ağustos 2012; 3:20:06 



0


_____________________________



F-16 ile 50.000 Saat
161. Filo


 
129 Mesaj
1 Ağustos 2012; 3:26:27 

bunlarda arşivimden

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0


rapor halinde değiller ama görsellik olsun



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lockheed Martin -- 1 Ağustos 2012; 3:28:23 >


_____________________________



F-16 ile 50.000 Saat
161. Filo


334 Mesaj
1 Ağustos 2012; 3:49:59 

gerçekten çok zor bir durum.


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_92446539/f_//tm.htm


195 Mesaj
1 Ağustos 2012; 3:51:55 

Birgen Air'in kazasıda var ses kayıtları falan Türkçe olduğu için ayrı bi etkileniyor insan ..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2904 Mesaj
1 Ağustos 2012; 4:00:17 


quote:

Orijinalden alıntı: Oetker*

Birgen Air'in kazasıda var ses kayıtları falan Türkçe olduğu için ayrı bi etkileniyor insan ..

pm atar misiniz



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Breaking Bad|Dexter|HIMYM|The Mentalist|Monk|Supernatural|The Walking Dead|Under The Dome|Family Guy|Fringe|Arrow|Prison Break

İlk 3 Listem: 1)Breaking Bad 2)Prison Break 3)Dexter

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Ağustos 2012; 4:03:34 

500 kişilik kazayı Discovery'de izlemiştim. Sarı saçlı bi pilotun artistliği yüzündendi diye hatırlıyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Ağustos 2012; 4:13:00 

quote:

Oetker*

pm


555 Mesaj
1 Ağustos 2012; 4:15:49 


quote:

Orijinalden alıntı: PS3!BF3!

500 kişilik kazayı Discovery'de izlemiştim. Sarı saçlı bi pilotun artistliği yüzündendi diye hatırlıyorum.

Bende izlemiştim tam hatırlamıyorum bilen varda link atsın.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



862 Mesaj
1 Ağustos 2012; 4:23:44 

bulunsun


_____________________________



184 Mesaj
1 Ağustos 2012; 4:24:46 

ALLAH ucak kazası vermesin beyler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________





195 Mesaj
1 Ağustos 2012; 4:36:01 

quote:

Orijinalden alıntı: korkuadam



pm atar misiniz

http://imageshack.us/ph...kkazasisonkonuswr4.flv/

ses kayıtları


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
0 Mesaj
1 Ağustos 2012; 8:15:33 

quote:

Orijinalden alıntı: Oetker*


http://imageshack.us/ph...kkazasisonkonuswr4.flv/

ses kayıtları

çok çaresiz bir durum gerçekten.


_____________________________



533 Mesaj
1 Ağustos 2012; 9:29:34 

Yurt içinde en güvenli havayolu şirketi hangi firma?



_____________________________


Uzaklaştırılmış
7 gün cezanın,
2 gün 5 sa. 14 dk. kadarı kaldı.
1 Ağustos 2012; 9:32:00 

iyi konu


320 Mesaj
1 Ağustos 2012; 9:39:46 

En ilginç kaza uçak 30 bin feet civarında seyirdeyken birden uçağın üst tarafı kopuyor uçak üstü açık iniyor ama yolcular nefes alamıyor falanbir süre kötü.. birde basınç ayarını değiştirmeyi unutuyor automatic yerine manuelde kalıyor seyir halindeyken basınç düşüyor mürettebat, herkes bayılıyor uçak gidiyor yakıtı bitip düşüyor


_____________________________

Aviation,Piano and Basketball is my life..


533 Mesaj
1 Ağustos 2012; 9:41:30 

quote:

Orijinalden alıntı: Boeing737

En ilginç kaza uçak 30 bin feet civarında seyirdeyken birden uçağın üst tarafı kopuyor uçak üstü açık iniyor ama yolcular nefes alamıyor falanbir süre kötü.. birde basınç ayarını değiştirmeyi unutuyor automatic yerine manuelde kalıyor seyir halindeyken basınç düşüyor mürettebat, herkes bayılıyor uçak gidiyor yakıtı bitip düşüyor

Bu kazayı konuyu açan arakdaş ayrıntılı olarak anlatabilir mi?


_____________________________



27 Mesaj
1 Ağustos 2012; 10:14:22 

Cok ilg cekici bi konu mesajim bulunsun



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

HUKUK


10935 Mesaj
1 Ağustos 2012; 10:28:27 

Allah uçak kazası vermesin gerisi olur


_____________________________


Asus Z97-A 5 Way İntel Haswell i5 4670K Asus GTX 770 2GB 256Bit DirectX 11.1
Corsair 450D WD Blue 1TB 7200 Rpm Corsair 2x4Gb Vengeance 1600Mhz CL9 1.5V Asus VX239H 23" IPS 5MS
Cooler Master Silent Pro M2 720W 80+ Hyper 212x Logitech G430 7+1 Dolby Headset
Samsung Evo 840 120 GB Logitech Gaming G105 Logitech Gaming G300

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Ağustos 2012; 10:40:22 

Bi F-16 savaç gemisine inerkene kıçı çarpıyor tekrar havalanıyor yükseliyor pilot atlıyor uçak denize zuboloplaşıyor. Ama o iniş çok harikaydı o kadar yavaşlamış tı ki kağnı arabası bile geçerdi o uçağı ona şaşırmıştım video yok bulamam şimdi


 
12 Mesaj
1 Ağustos 2012; 10:51:04 

Allah korusun çok kötü bir durum..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Ağustos 2012; 11:10:36 

quote:

Orijinalden alıntı: conqueror37

3 mart 1974 tarihi aslında bir devrin battığı bir tarihtir. dünyada önde gelen uçak şirketlerinden mcdonnell douglas, boeing ve lockheed martin şirketleriyle boy ölçüşmeye karar vermiş ve o zamana kadar boeing 747'den sonra üretilen en büyük uçak olan dc-10'u üretmiştir. bu uçak iki pratt&whitley motoru kanatlarda bir general electric motoru kıç tarafında kuyruk kanadının hemen altında bulunan devasa bir uçaktır. en büyük özelliği kısa mesafelere neredeyse 400 kişi taşıyabilmesi ve diğer uçaklara nazaran kalkış sonrası tırmanma sürecini hızla atlatmasıdır. çünkü tırmanma o zamanki uçaklar için risk faktörü taşıyan çoğu hava olayını atlatmakta önemli idi. bu uçak üretime geçtiği zaman sipariş veren ülkeler amerika ve japonyaydı. japonya da bulunan ve adı sadece 11 yıl sonra tek uçağın içine karıştığı en büyük kazayla sarsılacak jal(japanese airlines şirketi) bu uçaklardan almak istemiş ancak yeterli yer ve uçuş ekibi bulundurmadığından alımlarından vazgeçmişti.

Tam bu sıralarda Türkiye'nin kıbrısa olası bir harekatı gündemde iken ve almanya da çalışan işçilerin ülkeye dönmeleri sorun olmaya başlamışken türk hava yolları bence tarihinin en büyük hatasını yaparak rahmetli Çetin Emeç'in 14 mart 1974 hayat dergisinde yazdığı gibi "daha yolcuların bavullarını uçaktan 2 metre öte de ki terminale taşımaktan acizken" bu devasa uçaklardan 3 tane almaya karar vermiştir. bu kararda Kıbrısa aynı anda 400 asker indirebilme ve almanyadan büyük sayıda yolcu taşıyabilme etkenleri çok önemli idi. bu uçaklar istanbul ankara ve izmir olarak adlandırılmış ve bunlara havayolunun medarı iftarı gibi bakılmıştı. nitekim dc-10 bütün gövdesinde aileron ve hydraulic sistemleri olan (bu sistemler uçağın güvenli seyri için en kritik sistemler) ve karmakarışık bir mühendislik faciasıydı. bu da uçağın herhangi bir yerinde arıza çıktığı anda sonucun ölümcül olmasına neden oluyordu.


Düşen Uçağın Atatürk Havalimanında çekilmiş olan Orjinal Fotoğrafı (TC-JAV)
0

3 mart 1974'te 346 kişiyi o ormanda paramparça eden acı gerçek ise 1972 yılında çok uzaklarda chicago o'hare havalimanından kalkan aynı model bir uçakta gizliydi. bu uçak yarı doluyken kalkmış, havacıların explosive decompression rate dedikleri ve uçak dışında ki basıncın içeride en ufak bir delikte bile uçakta patlayama yol açacak seviyede kargo kapısında meydana gelen bir açılma ile uçuş sistemlerinde arıza yaşamış ve pilot üstün yetenekleriyle uçağı yere indirmeyi başarmıştı. sorun çok basitti. normalde uçakların kargo kapıları içe doğru açılırdı. kapı kapandığında uçağın içindeki basınç kapıyı yerinde tutardı. nitekim mc donell douglas şirketinin convair bölümünde kapıyı imal eden mühendisler kargo bölmesi yükleme sırasında daha rahat kullanılsın diye dışa doğru açılan bir kapı dizayn etmişlerdi. bu kapıya da oldukça karmaşık bir kilit sistemi yerleştirmişlerdi. kilit sistemi dışarıdan oynatılan bir kol sayesinde küçük bir elektrik motoruyla menteşeleri yerine sokuyor ve kapı kilitleniyordu.

nitekim kapı kilidi hassas olmakla beraber çokta dayanıklı değildi ve zorlanarak kapatıldığında menteşeler oymaları kırıyor ama kapı kokpitte ki uçuş mühendisinin tablosunda kapalı görünüyordu. chicago olayından sonra amerikan ulusal havacılık birimi ve mcdonnell douglas şirketleri 3 tane değişim bildirisi yayınladılar. thy ise herhalde uçakların yeni olmasının bir sorun getirmeyeceğine inanarak bu yepyeni uçaklara sadece 1 bildirinin gereğini eklemişti. o da kapının dışında ingilizce ve türkçe kolun zorlanmaması gerektiğiyle ilgili bir uyarı yazısıydı. nitekim kilidin hatta kapının komple değişmesi gerekiyordu. çünkü kapının hemen üstünde uçağın yukarı ve aşağı hareketini belirleyen hidrolik kablolar vardı.



3 mart 1974 pazar günü istanbul-paris-londra seferini yapacak olan tk981 uçuş sayılı ve tc-jav kodlu thy ankara uçağı istanbuldan az sayıda yolcu ile sorunsuz kalktı ve öğlen saatlerinde parise indi. bu sırada pariste çok yoğun saatler yaşanıyordu. pariste fransa-ingiltere arasında yapılan rugby maçını izleyen ingiliz yolcular boac(british overseas airline company) pilotlarının grevi yüzünden boş uçak bulamıyorlardı. neredeyse boş olan ve kısa zamanda yolcuları londraya götürecek olan thy uçağı ilaç gibi yetişmişti. uçağa o kadar yoğun talep oldu ki 8 koltuk ne büyük şanstır ki boş kalmıştı. uçak yerdeyken pariste inerek hayatı kurtulan yolcuların bavulları indirilip yerine neredeyse 300 yolcunun bavulları konuyordu. yer görevlilerinden olan cezayirli bir kargo taşımacısı uyarıyı ingilizce bilmediği için okumayarak kapı kolunu abanarak kapattı. kapı kokpitte kapalı olarak görünüyordu. halbuki abanmayla içeri de ki demir menteşeler eğrilmiş ve kapı yanlış kapanmıştı.

335 yolcu ve 11 mürettebat ile güneşli bu pazar günü ankara paris orly havalimanından kalktı. uçak kalkıştan bir kaç dakika sonra yerdeki radarda 7000 metre de önce ikiye ayrıldı bir parçası geride kayboldu diğer parçası ise devam ederek kayboldu.

daha sonra dinlenilen cvr(cockpit voice recorder) yani kara kutu kayıtlarına göre kalkıştan bir kaç dakika sonra kabinden büyük bir patlama sesi geliyor ve pilotlar 77 saniye boyunca komutlarına cevap vermeyen bu uçağı kontrol etmeye çalışıyorlar ama başarmıyorlardı. kaptan pilot Nejat BERKOZ'un çabaları yetersiz kalıyordu.


peki ne olmuştu? uçak aynen chicago da ki gibi basınçlı irtifaya ulaştığında yine kapı açılmış ama bu sefer uçağın ağır olmasıyla patlamış, patlamanın etkisiyle 2 adet 3lü koltukta oturan 6 kişi 7000 metre aşağı düşmüş ve asıl enkazın 16 kilometre gerisinde bulunmuş, uçak bundan sonra kapıyla beraber yok olan hidrolik kabloların yokluğunda 7000 metreden saatte neredeyse 820 kilometre bir hızla yere doğru yönelmişti.

uzun süre kokpitte debelenen kaptan pilot son anda motorlarda ki hızı maksimuma getirip uçağı kanat gerisinde ki kontrollerle düzleştirmeyi başarmış ama bunu yaptığında uçak yere 100 metreden az bir mesafede hızını kesmeden yere doğru dalıştaydı.

uçak parisin kuzeyinde ki ermenonville ormanının orta yerine saatte 960 kilometre ile çarpmış, tam anlamıyla paramparça olmuş ver enkazdan geriye en korkunç savaşlarda bile görülemeyecek bir manzara çıkmıştı. oraya ilk giden jandarmalar ve gazeteciler kusmamak için kendilerini zor tutmuşlar ve bu olayı hayatları boyunca unutamamışlardı. 346 insan,346 ruh,346 can saçma sapan ticari ve politik kaygıların sonucunda bu ormanda parçalara ayrılarak can vermişlerdi.


olaydan sonra yapılan spekülasyonlar da aynen olaya sebebiyet veren etkenler kadar saçmaydı. bazı insanlar uçağın düştüğü ermenonville ile ermeni terörünü ilişkilendirmiş ve sabotaj iddialarını desteklemişlerdi. ama sabotaj ihtimali saçma bir ihtimal değildi. nitekim uçaktan bir patlama sesi gelmiş ve infilak eden bir enkazdan bahsedilmişti.

Bu olaydan sonra dc-10 tipi uçakların kapı bölmeleri tamamen değişti. o güne kadar dünya sivil havacılık tarihinin en büyük kazasının bu kanlı kayıp rekoru 3 sene sonra 27 mart 1977 tarihinde santa cruz de tenerife de bir pan am 747 ve klm 747'nin pistte kafa kafaya çarpışmasıyla 636 gibi korkunç bir sayıyla kırılacaktı.

DC-10 uçağı 1979 yılında motoru koptuğu için chicago da 289 kişinin hayatına mal olacak ve amerikanın en büyük uçak kazası olarak yer edecekti kendisine. dc-10 uçağı tamamen güvenli bir şekilde nwa ve klm gibi saygın havayollarında kullanılan ve gerekli önlemler alındığı sürece her uçak gibi yolcuları taşıyan bir araç olmuştur.

THY'ye gelince. bence bu kaza uzun yılların eksikliklerini ve "boyundan büyük işlere kalkışma" sözlerinin bu kurumun suratında tokat gibi patlamasına neden olmuş ve bu tokat şu anda iftihar ettiğimiz,yabancıların hayranlıkla baktığı yepyeni bir filoya sahip medar-ı iftarımız Türk Hava Yollarını bugünlere getirmiştir. nitekim bu kazadan 2 sene sonra isparta da bir boeing 727 uçağı İsparta ana caddesini Antalya hava alanı zanneden ve uçağı ne yazık ki dağa kıran bir yardımcı pilot yüzünden yine 100den fazla cana mal olacaktı.

bütün bu hikayeden çıkartılacak ders dünyaya hakim olan "the bigger the better" yani ne kadar büyükse o kadar iyidir adlı amerikan düşüncesinin bazen nelere yol açacağını gösteriyor bizlere. o zamana kadar 100den fazla yolcuyu aynı anda taşımayan ve zamanın en büyük 2.uçağından 3 tanesini idare etmeye kalkan bir havayolu,onu zorlayan bir devlet ve arada halan 346 insan ve ailelerinin hikayesi de ayrıca trajiktir. o nedenle bu aralar 1000 kişiye yakın yolcuyu taşımakla övünenen A380nin uzun ve eksiksiz bir denemeden geçirilmesinde fayda var. yoksa biz yine başka bir pazar günü,başka bir ormanda başka bir facia görürüz.
0





461 Mesaj
1 Ağustos 2012; 11:14:36 

takip bu konu tutar


_____________________________



1822 Mesaj
1 Ağustos 2012; 11:17:10 

buralar değerlenir


_____________________________



The world is a book, and those that do not travel read only one page.


1104 Mesaj
1 Ağustos 2012; 11:24:52 

NatGeo da kesinlikle kaçırmadığım belgeseldir . Uçak kazası raporları. İnsanın tüylerini ürpertiyor bazı kazalar.

10 dolarlık bir lamba yüzünden düşen bir uçak vardı.Pistte biri kalkarken biri de inerken çarpışan iki uçak kazası çok feciydi.Yine Ispartada düşen uçağın belgeseliyle hollanda da çakılan uçağın belgeseli de vardı.74teki kazayı da izledim.

Gece izlemek daha da bir korkutuyor


_____________________________


Rüzgar ve Güneş başta olmak üzere yenilenebilir enerji sorularınızı sorabilirsiniz.


Kardeş kardeşi öldürmedikçe savaş yoktur.


233 Mesaj
1 Ağustos 2012; 11:30:18 

quote:

Orijinalden alıntı: Kerasuslu

NatGeo da kesinlikle kaçırmadığım belgeseldir . Uçak kazası raporları. İnsanın tüylerini ürpertiyor bazı kazalar.

10 dolarlık bir lamba yüzünden düşen bir uçak vardı.Pistte biri kalkarken biri de inerken çarpışan iki uçak kazası çok feciydi.Yine Ispartada düşen uçağın belgeseliyle hollanda da çakılan uçağın belgeseli de vardı.74teki kazayı da izledim.

Gece izlemek daha da bir korkutuyor

İnternette nereden izleriz?


_____________________________



754 Mesaj
1 Ağustos 2012; 11:34:02 

bu ses kayıtları vs. çok korkunç.


_____________________________

TÜRKİYEM

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Ağustos 2012; 11:38:44 

OHA 346 KİŞİ PARAMPARÇA OLMUŞ


1612 Mesaj
1 Ağustos 2012; 11:40:25 

tenerife den başkası yalan

bikaç bombalanan uçak da var tabi


_____________________________



594 Mesaj
1 Ağustos 2012; 12:20:04 

Oha ya çok kötü


_____________________________



2422 Mesaj
1 Ağustos 2012; 12:26:49 




birde bu var. bunu izledikten sonra artık mecbur kalmadıkça hava yolu kullanmıyorum. bunun nedenini izleyince anlarsınız. aslında sadece 10 kişinin öldüğü bi kaza ama asıl önemli olan kazanın neden olduğu. bunu izlemeden önce en ufak bi tereddütte bile uçakların asla uçurulmadığını sanardım. ancak bazı şeyler ihmal ediliyomuş, hemde komik bahanelerle. daha ilginç olan ise bu kazaya kadar belkide düşünülmeyen bi konu, motoru aynı anda kontrol etmeye çalışan iki farklı bilgisayar sisteminin birbirinin tamamen zıttı hamlelerde bulunmalaya çalışmaları (sistemlerden biri bozuk olduğu için) ancak bu çelişkiyi anlayacak ve ortalıkta yanlış giden bişeyler olduğunu bildirecek bir sistemin olmaması, ki zaten bu kazadan sonra bu uçakları tekrar elden geçirmişler. kazanın nedeni baya karışık ama anlayınca insan bütün güvenini kaybediyo bu şirketlere.


4190 Mesaj
1 Ağustos 2012; 12:33:04 

quote:

Orijinalden alıntı: 01001101




birde bu var. bunu izledikten sonra artık mecbur kalmadıkça hava yolu kullanmıyorum. bunun nedenini izleyince anlarsınız. aslında sadece 10 kişinin öldüğü bi kaza ama asıl önemli olan kazanın neden olduğu. bunu izlemeden önce en ufak bi tereddütte bile uçakların asla uçurulmadığını sanardım. ancak bazı şeyler ihmal ediliyomuş, hemde komik bahanelerle. daha ilginç olan ise bu kazaya kadar belkide düşünülmeyen bi konu, motoru aynı anda kontrol etmeye çalışan iki farklı bilgisayar sisteminin birbirinin tamamen zıttı hamlelerde bulunmalaya çalışmaları (sistemlerden biri bozuk olduğu için) ancak bu çelişkiyi anlayacak ve ortalıkta yanlış giden bişeyler olduğunu bildirecek bir sistemin olmaması, ki zaten bu kazadan sonra bu uçakları tekrar elden geçirmişler. kazanın nedeni baya karışık ama anlayınca insan bütün güvenini kaybediyo bu şirketlere.

Ölecek olduktan sonra uçak kazası bahane bu senin kaderin.Uçaktan indiğin an havalimanında da ölebilirsin.


_____________________________


> iPhone 5 Kullanıcı Kulübü <
iPhone 5 32 GB Black [iOS 7.1.2]

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Ağustos 2012; 12:37:13 

Takip

Bu arada konu yanlış yerde yöneticilerden biri havacılık bölümüne taşırsa iyi olur


1266 Mesaj
1 Ağustos 2012; 12:43:42 

quote:

Orijinalden alıntı: Ay-yildiz


İnternette nereden izleriz?

54 bölümde bulunuyor dizimag'de.

http://dizimag.com/ucak-kazasi-raporu


_____________________________

The New Xbox 360 250 GB (Slim) & iPhone 4 32 GB & Sony Vaio EB1S1E & Logitech Z5500 & LG 32LD450 & iPad 2 3G 64GB
Xbox Live GT : LexisOrAlev

Last.FM : lexisoralev
ll Chuck ll Skins ll Shameless(US&UK) ll The Big Bang Theory ll Breaking Bad ll Two and a half men ll How I Met Your Mother ll Weeds ll
ll Dexter ll House M.D ll Testees ll The Sopranos ll The IT Crowd ll Heroes ll Nip Tuck ll Flash Forwad ll Smallville ll True Blood ll Simpsons ll Family Guy ll My Name Is Earl ll Mad Men ll South Park ll Lost ll Leverage ll Californication ll The Tudors ll Prison Break ll The Closer ll Spartacus ll


2054 Mesaj
1 Ağustos 2012; 12:44:20 

Air France Uçuş 4590

Concorde faciası çok önemli bir konu


_____________________________



2422 Mesaj
1 Ağustos 2012; 12:45:57 

kader karışık bir mevzudur. burda açmaya gerek yok. ama en basitinden şunu söyliyim, hayatımızı biz belirleriz, kendi özgür irademizle, kader ise bizim özgür irademizle yaptıklarımızın allah tarafından önceden bilinmesi ve yazılmış olmasıdır.

şimdi ayrıntıya girmek istemiyorum ama şunu söyliyim, peygamberimiz zamanında hiç çalışmayan ve hergün aylak aylak oturan bir gruba neden çalışmıyosunuz diye sorar, cevap: zaten kaderimizde çalışmak yazılı olan gün geldiğinde çalışacağız, kaderimizde çalışmak yazılmadıysa istesek de çalışamayız, ondan dolayı kaderimizde çalışmanın yazılı olduğu günün gelmesini beklemekten başka şuanda yapabileceğimiz bişey yok. peygamberimiz bu gruba kızar ve hemen kalkıp çalışmalarını, hayatlarını kendilerinin yönlendirdiğini söyler.

evet kaderimde çalışmak yazılıysa kendiliğinden çalışırım zaten diye aylak aylak beklemek nekadar yanlış ise, öleceksem zaten ölürüm diye bazı şeylere önlem almamak da okadar yanlıştır. bunu söyleyen ben değilim.


1347 Mesaj
1 Ağustos 2012; 12:46:12 

her 4 yılda bir düştüğünü düşünürsek bu yıl uçağa binmeyelim en iyisi.


_____________________________



2177 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Lee Harvey Oswald
1 Ağustos 2012; 13:05:14 

Arkadaşlar ilginiz için çok teşekkür ederim


_____________________________



KLM Hollanda Kraliyet Havayolları | A journey full of inspiration


170 Mesaj
1 Ağustos 2012; 13:09:16 

Takip.

İsparta ucagi bilerek dusuruldu yanliz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2177 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Lee Harvey Oswald
1 Ağustos 2012; 13:16:51 

quote:

Orijinalden alıntı: ilkebay

Air France Uçuş 4590

Concorde faciası çok önemli bir konu

Air France Uçuş 4590 Raporu Hazırlanmıştır. İlginize Teşekkür Ederim.


_____________________________



KLM Hollanda Kraliyet Havayolları | A journey full of inspiration


 
2087 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Mr.Skywalker
1 Ağustos 2012; 13:20:18 

birgen air kazasını koymamış olman bu işten anlamadığını gösteriyor


_____________________________

Breaking Bad - Gotham - The Flash - American Horror Story - Agents of S.H.I.E.L.D. - Lost - How I Met Your Mother - Under the Dome - Prison Break - Angel - Buffy the Vampire Slayer - Teen Wolf - Game of Thrones - Person of Interest - The Simpsons - The Walking Dead - Sherlock - Da Vinci's Demons - Dexter - House M.D. - Alias - Spider-Man:The Animated Series - Monk - Spartacus - NCIS - Criminal Minds - CSI: Miami - CSI:NY



2177 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Lee Harvey Oswald
1 Ağustos 2012; 13:28:56 

quote:

Orijinalden alıntı: Mr.Skywalker

birgen air kazasını koymamış olman bu işten anlamadığını gösteriyor

Bir çok uçak kazası raporu var birgen tabiyki var sürekli güncelliyorum

yavaş yavaş koyuyorum ilgin için teşekkür ederim


_____________________________



KLM Hollanda Kraliyet Havayolları | A journey full of inspiration


2177 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Lee Harvey Oswald
1 Ağustos 2012; 13:46:29 

quote:

Orijinalden alıntı: Mr.Skywalker

birgen air kazasını koymamış olman bu işten anlamadığını gösteriyor

Birgen Air Uçak Kazası Eklenmiştir. İlginiz İçin Teşekkür Ederim.


_____________________________



KLM Hollanda Kraliyet Havayolları | A journey full of inspiration


4523 Mesaj
1 Ağustos 2012; 13:48:22 

Böyle şeyleri merak ederim, ilk mesaj güncel tutulursa güzel kaynak olabilir.


_____________________________



 
2087 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Mr.Skywalker
1 Ağustos 2012; 13:49:33 

quote:

Orijinalden alıntı: SpecialistOG


Birgen Air Uçak Kazası Eklenmiştir. İlginiz İçin Teşekkür Ederim.

asıl ben teşekkür ederim, konuyu takip edicem


_____________________________

Breaking Bad - Gotham - The Flash - American Horror Story - Agents of S.H.I.E.L.D. - Lost - How I Met Your Mother - Under the Dome - Prison Break - Angel - Buffy the Vampire Slayer - Teen Wolf - Game of Thrones - Person of Interest - The Simpsons - The Walking Dead - Sherlock - Da Vinci's Demons - Dexter - House M.D. - Alias - Spider-Man:The Animated Series - Monk - Spartacus - NCIS - Criminal Minds - CSI: Miami - CSI:NY



1463 Mesaj
1 Ağustos 2012; 13:50:55 

Polonya faciasın benzer şeyler olmaması için bürokratlar tek uçakla aynı anda hareket etmiyorlar. Düşününn cumhurbaşkanı, başbakan ve bakanlar kurulu bir uçakla intikal ediyor. Ayrıca Isparta'da ki "kaza" değildir. Yaktılar profesörlerimizi


_____________________________



2177 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Lee Harvey Oswald
1 Ağustos 2012; 14:20:12 

Birgen Air ve Air France 4590 Günceldir.