Şimdi Ara

Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
762
Cevap
167
Favori
61.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    rus amerika israilde ne teknolojiler var. kara kutunun ruhu duymaz.

    Bu işler o kadar kolay değil kara kutu herşeyin kaydını yapar ruhu duymaz diye bişey yok yani şöyle söyliyim sana adam kara kutuyu bilgisayar gibi yönetemez o öylece herşeyi kaydeder karşıdan bir önlem yapılamaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Themistokles -- 8 Ağustos 2012; 18:22:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    rus amerika israilde ne teknolojiler var. kara kutunun ruhu duymaz.

    Bu işler o kadar kolay değil kara kutu herşeyin kaydını yapar ruhu duymaz diye bişey yok yani şöyle söyliyim sana adam kara kutuyu bilgisayar gibi yönetemez o öylece herşeyi kaydeder karşıdan bir önlem yapılamaz

    bugun bildiklerinizin sınırlarında siz bunu soyluyorsunuz. eyvallah kara kutu herseyi kaydeder ama adamlardaki teknoloji daha ilerde. bu teknolojileri kimse bilmiyor. ucaga uzaktan, radara yakalanmadan elektromanyetik veya baska bir sekilde hamle yapıyorlar. Ucagın birkac hayati ekipmanı devre dısı kalıp, dusuyor. iz de birakmıyorlar. Tabi bu olaylar her zaman olmaz. Bu polonya kazası da o tip bir kazaya benziyor.
    tabi bu benim fikrim. katılmayabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 8 Ağustos 2012; 19:39:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    rus amerika israilde ne teknolojiler var. kara kutunun ruhu duymaz.

    Katılıyorum.

    Zaten uçak kokpiti 50'li yılların bilgisayarına benzetiyorum. Her şey karmakarışık Bir aşağıdaki bilgisayara bakın bir de el kadar cep bilgisayarlarını düşünün.


    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir



    Bakın bu mesajım burada dursun ileri ki senelerde ( 10-20-30 sene sonra ) uçakların kokpiti daha basite indirgenecek sanki bir otomobil sürer gibi olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metallurgy -- 8 Ağustos 2012; 19:05:07 >




  • ilk defa bi konudaki uzun mesajların hepsini okudum. Çok iyi konu takipteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    rus amerika israilde ne teknolojiler var. kara kutunun ruhu duymaz.

    Katılıyorum.

    Zaten uçak kokpiti 50'li yılların bilgisayarına benzetiyorum. Her şey karmakarışık Bir aşağıdaki bilgisayara bakın bir de el kadar cep bilgisayarlarını düşünün.


    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir



    Bakın bu mesajım burada dursun ileri ki senelerde ( 10-20-30 sene sonra ) uçakların kokpiti daha basite indirgenecek sanki bir otomobil sürer gibi olacak.

    haklısın hocam bi airbus 320 cockpitine bakıyorum bi Boeing 727 kokpitine bakıyorum, biri bu 50li yılların bilgisayarı öbürü cep bilgisayarı gibi aynen.
    Ama yine de ne olursa olsun 10-20 yıl sonra araba sürmek kadar kolay olmaz , en azından öyle umuyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kodadı:tyln

    ilk defa bi konudaki uzun mesajların hepsini okudum. Çok iyi konu takipteyim.

    İlginiz için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Ben goruntulerde patlama hatirlamiyorum. Patlama olsaydi kurtulan olmazdi. Dogru mudur.
    Bu goruntuye bakinca, 15 ocak 2009 tarihinde new yorkda hudson nehrine mucizevi bir inis yapan pilot aklima geldi. 150 yolcu ve 5 murettebat hepsi kurtuldu. Ne inisti be. Kral pilottu.


    CHESLEY "SULLY" SULLENBERGER

    bahsetmis oldugum 2009 da new york daki hudson nehrine mucizevi inis yapan efsane, kahraman, kral pilot. Gozunu sevdigim pilotu. Pilot dedigin boyle olacak.

    New York La Guardia Havalimanı, 15 Ocak 2009'da olağan yoğunlukta bir gün yaşıyordu. US Airways'e ait 1549 sefer sayılı Airbus A320 uçağının mürettebatı, 150 yolcusuyla Charlotte'a gitmek için son hazırlıklarını yapıyordu. Kokpitte, 58 yaşındaki Kaptan Pilot Chesley Sullenberger'e 49 yaşındaki İkinci Pilot Jeffrey Skiles eşlik ediyordu. A320, La Guardia'dan 15.25'te havalandığı sırada onlarca Kanada kazından oluşan kuş sürüsü bin metre yükseklikte saatte 85 kilometre hızla havalimanının 8 kilometre kuzeyinde uçuyordu. Son 20 yılda yeni doğal yaşam kurallarıyla birlikte ABD'deki Kanada kazı nüfusu hızla artmaya başladı. Kuşlar, iklim değişikliğiyle birlikte göç etmeyi unutmuştu. 1970'de 200 bin olan Kanada kazı sayısı, bugün 4 milyonu aştı. Ancak bu kuşlar, 30 kilograma yaklaşan ağırlıkları ve 2 metrelik kanat açıklığı ile uçakların en büyük belalısı. Kumandalar İkinci Pilot Skiles'deydi. Kalkıştan 2 dakika sonra Kaptan Sullenberger kuş sürüsünü gördü. Ama manevra yapmakta geç kalmışlardı. Büyük bir gürültü koptu. Ön cam kanlar içinde kaldı. Kuşlar sadece kokpite değil uçağın motorlarına, kanadına ve kuyruğuna da çarpmıştı. Sullenberger “Kumandalar bende” diyerek uçağın kontrolünü aldı. Hemen hava trafik kontrol merkezine bilgi verildi. La Guardia'ya geri döneceklerdi.Sullenberger iniş için dönmeleriyle birlikte piste kısa kalacaklarını anlamıştı. Kaza sonrasında olay simülatörde denendiğinde Sullenberger'in hesabı doğru çıktı. Uçak o anki irtifası ve hızıyla La Guardia'nın 13 pistinin ancak 1.6 kilometre yakınına gelebiliyordu. A320, Hudson Nehri'ne inecekti. Kokpit ve kabinde hazırlıklar başladı. New York soğuk bir ocak ayı yaşıyordu. Hudson Nehri yer yer buz tutmuştu. Ama rüzgar sakindi. Hudson üzerinde pek fazla turist taşıyan tekne de yoktu. Uçak suya inişe dayanabilecek miydi? 

    Nehir yüzeyine ilk olarak uçağın kuyruk bölümü temas etti. Şokun önemli kısmını kuyruk aldı. Sonra kanatlar ve arkasından ön bölüm suya oturdu. Çarpmayla birlikte uçağın alt gövdesinde yırtılma meydana geldi. Kabin yavaş yavaş su alıyordu. Tahliye paniksiz ve kontrollü yapıldı. Uçağın içine su girse de yarı dolu yakıt tankları yastık görevi görüyordu. A320 batmıyordu. Kaptan Sullenberger, uçağı terk etmeden önce herkesin dışarı çıktığını gözüyle gördü. Uçağı en son o terk etti.

    Olayin gelisimi ile ilgili bolum alintidir.

    Son resimde people dergisinin kapak fotografinda, kaptan "sully" sullenberger, 15 ocak 2009 new york ucak kazasi'ndan sag salim kurtulan en genc yolcu, 10 aylik damian sosa'yi kucaginda tutarken goruluyor.

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 9 Ağustos 2012; 2:01:11 >




  • @optimus 1

    Bu 2009'da olan olayın belgeseli mevcut mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    @optimus 1

    Bu 2009'da olan olayın belgeseli mevcut mu ?

    http://www.youtube.com/watch?v=C1ebMuNHLaA&feature=related
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    @optimus 1

    Bu 2009'da olan olayın belgeseli mevcut mu ?

    http://www.youtube.com/watch?v=C1ebMuNHLaA&feature=related

    Görüntüye bak 180p bile var. Ama ingilizce tabi. Neyse ingilizce altyazı bulup öyle izlerim artık. Sağol.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    @optimus 1

    Bu 2009'da olan olayın belgeseli mevcut mu ?

    Belgeseli bilmiyorum da ucagin inis videolari bile var youtube da. Buyuk ihtimal belgesel filan da yapmislardir. Efsane pilota ödüller vermislerdi.
    Bir pilotun onemini gosteren cok onemli bir olaydir bu. Panik ortaminda kisacik sure icinde, La Guardia hava limani pistine o anki irtifa ve hizla kisa kalacaklarini hesap edip, nehre inis kararini almak ve bu sekil mucizevi bir inis yapmak pilotlugun zirvesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 9 Ağustos 2012; 19:59:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    quote:

    Orijinalden alıntı: SpecialistOG

    quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    @optimus 1

    Bu 2009'da olan olayın belgeseli mevcut mu ?

    http://www.youtube.com/watch?v=C1ebMuNHLaA&feature=related

    Görüntüye bak 180p bile var. Ama ingilizce tabi. Neyse ingilizce altyazı bulup öyle izlerim artık. Sağol.

    Önemli değil. Araştırdım bunu buldum ancak




  • bi yerde duymuştum. uçak kazası olma olasılığı %1 olsaydı günde 150 den fazla uçak kazası olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EinsteinModOn

    bi yerde duymuştum. uçak kazası olma olasılığı %1 olsaydı günde 150 den fazla uçak kazası olurdu.

    Evet aslında doğru duymuşsun bu yüzden uçak kazalarının olma ihtimali % 1'in baya bi altındadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Themistokles -- 9 Ağustos 2012; 0:47:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EinsteinModOn

    bi yerde duymuştum. uçak kazası olma olasılığı %1 olsaydı günde 150 den fazla uçak kazası olurdu.

    O zaman 1 gunde dunya geneli 15.000 ucak seferi oluyor demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boeing 737-883 Kokpit (İniş yaparken)

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir


    Airbus A320-232 Kokpit

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy


    quote:

    Orijinalden alıntı: EinsteinModOn

    bi yerde duymuştum. uçak kazası olma olasılığı %1 olsaydı günde 150 den fazla uçak kazası olurdu.

    O zaman 1 gunde dunya geneli 15.000 ucak seferi oluyor demek.

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir


    şu anda uçan uçak sayısına bakarsak çok daha fazla oluyordur




  • Birgenair kazasinda bir ayrintiya rastladim, ne kadar dogrudur bilemem ama dogruluk payi yuksek geldi bana. Ilginc, dusundurucu, ibretlik sozler.
    Ucak duserken motor ugultusuna karismis son 2 soz ve buyuk ihtimal 2.pilota aitmis. Yazili kayitlarda okunamadi seklinde belirtilmis.

    ...Affet Allahım Bismil..
    ...Allahuekber!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 10 Ağustos 2012; 4:04:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende Size Dünyanın En Büyük Uçaklarından Birini Sunayım

    Kendisi Antonov-225


    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir



    Kokpit

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir



    Mega Yapılar [ National Geographic Türkçe ] Video

    http://www.youtube.com/watch?v=U-OLWeRVm7I&feature=fvst


    2012 Filminden = http://www.youtube.com/watch?v=LWTFVUbaXg0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Themistokles -- 10 Ağustos 2012; 0:20:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Birgenair kazasinda bir ayrintiya rastladim, ne kadar dogrudur bilemem ama dogruluk payi yuksek geldi bana. Ilginc, dusundurucu, ibretlik sozler.
    Ucak duserken motor ugultusuna karismis son 2 soz ve buyuk ihtimal 2.pilota aitmis. Yazili kayitlarda okunamadi seklinde belirtilmis.

    ...Affeet Allahım Bismil..
    ...Allahuekber!!



    Birgen'in karakutusunda böyle bir söze rastlanmıyor ama olabilir gerçekten çok üzünç bu bilgiye nerden ulaştınız acaba
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.