- x
Harita Mühendisliği
38 Cevap3283 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
43 Mesaj
25 Temmuz 2012; 0:31:46 

Arkadaşlar harita mühendisliği hakkında bilgisi olan var mı? Nasıl bir bölümdür iş imkanları nasıldır? Bilgisi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum ilgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim


_____________________________



 
43 Mesaj
25 Temmuz 2012; 1:10:34 

UP!


_____________________________



18 Mesaj
25 Temmuz 2012; 2:19:17 

Dostum bu devirde işsiz kalmak istemiyorsan ya sağlıkla ilgili bi bölüm ya inşaat yada harita okuyacaksın gerisini kaldır at çöpe. Haritayı tercih edersen hem devlette hem özelde çok rahat iş bulursun hatta mezun olmadan çalışmaya bile başlayanlar oluyor ama erciyes haritayı tavsiye etmem.(Tamamen ruh hastası hocalar yüzünden) Sanma ki puanı düşük diye rahat okunan bir bölüm işte kazın ayağı öyle değil. Mühendislikteki makineden sonraki en zor bölümlerden biridir. .. Diyorr Erciyeste harita okuyan bi arkadaş.. bunun dışında harita okuyan kim varsa hepsi tavsiye etti bu bölümü.


_____________________________



 
43 Mesaj
25 Temmuz 2012; 2:26:41 

quote:

Orijinalden alıntı: geveze.

Dostum bu devirde işsiz kalmak istemiyorsan ya sağlıkla ilgili bi bölüm ya inşaat yada harita okuyacaksın gerisini kaldır at çöpe. Haritayı tercih edersen hem devlette hem özelde çok rahat iş bulursun hatta mezun olmadan çalışmaya bile başlayanlar oluyor ama erciyes haritayı tavsiye etmem.(Tamamen ruh hastası hocalar yüzünden) Sanma ki puanı düşük diye rahat okunan bir bölüm işte kazın ayağı öyle değil. Mühendislikteki makineden sonraki en zor bölümlerden biridir. .. Diyorr Erciyeste harita okuyan bi arkadaş.. bunun dışında harita okuyan kim varsa hepsi tavsiye etti bu bölümü.

Ben de çok duydum namını konya selçuk yazmayı düşünüyorum ben de yorumlar gayet olumlu


_____________________________



18 Mesaj
25 Temmuz 2012; 2:31:46 

Konya'nın şehir olarak Kayseriden bi farkı yok diye düşünüyorum.karar yine sizin ama katü olabilir bence


_____________________________



 
187 Mesaj
25 Temmuz 2012; 2:37:56 

Ben Harita Mühendisiyim. Merak ettigin sorular olursa elimden geldigi kadar cevaplarım. Eğitim ve kendini geliştirmen bakımından İTÜ ve KTÜ'yü önerebilirim sana..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



18 Mesaj
25 Temmuz 2012; 2:43:22 

Biraz özel bi soru olacak ama özel sektörde mi çalışıyorsunuz yoksa devlet memuru musunuz ? Özelde çalışacak olursak ne kadar maaşla başlarız devlette başlarsak ne kadar maaş alırız.. Yıldız ve ktü yazmayı düşünüyoruz


_____________________________



 
59 Mesaj
25 Temmuz 2012; 2:54:00 

quote:

Orijinalden alıntı: brkrcp

Ben Harita Mühendisiyim. Merak ettigin sorular olursa elimden geldigi kadar cevaplarım. Eğitim ve kendini geliştirmen bakımından İTÜ ve KTÜ'yü önerebilirim sana..

Hocam ben direk YTÜ yazacam.Tavsiye edermisiniz.


_____________________________



 
43 Mesaj
25 Temmuz 2012; 2:54:35 

quote:

Orijinalden alıntı: brkrcp

Ben Harita Mühendisiyim. Merak ettigin sorular olursa elimden geldigi kadar cevaplarım. Eğitim ve kendini geliştirmen bakımından İTÜ ve KTÜ'yü önerebilirim sana..

Hocam özel sektörde iş imkanları nasıl acaba?


_____________________________



 
0 Mesaj
25 Temmuz 2012; 12:47:30 

bende ytü harita 2.sınıfım.. şiddetle tavsiye ediyorum..meslek yeni yeni keşfedilmeye başladı git gide yükselmekte olan bir bölüm.. hesap yapmayı, matematiği, doğayı seviyorsanız mesleği severek yapacağınızı düşünüyorum geçen sene bande çok araştırmıştım bu bölümü birsürü haritacıyla görüştüm ve hepsi çok iyi şeyler söyledi..okulla veya meslekle ilgili merak ettiklerinizi sorabilirsiniz


_____________________________



516 Mesaj
25 Temmuz 2012; 12:56:52 

quote:

Orijinalden alıntı: cosalfa

bende ytü harita 2.sınıfım.. şiddetle tavsiye ediyorum..meslek yeni yeni keşfedilmeye başladı git gide yükselmekte olan bir bölüm.. hesap yapmayı, matematiği, doğayı seviyorsanız mesleği severek yapacağınızı düşünüyorum geçen sene bande çok araştırmıştım bu bölümü birsürü haritacıyla görüştüm ve hepsi çok iyi şeyler söyledi..okulla veya meslekle ilgili merak ettiklerinizi sorabilirsiniz

Ne yeni yeni keşfedilmesi hocam yılardır bu durumda meslek,iş imkanları yıllardır fazla.


_____________________________



 
0 Mesaj
25 Temmuz 2012; 13:05:40 

quote:

Orijinalden alıntı: hckr


Ne yeni yeni keşfedilmesi hocam yılardır bu durumda meslek,iş imkanları yıllardır fazla.

hayır demek istediğim öğrenciler tarafından keşfedilmesi.. önceleri bu bölüme genellikle istediği yerlere giremeyenler boşta kalmamak için geliyordu. ama son 1-2 yıldır merak arttı ve araştırılmaya başlandı.. önceden de ihtiyaç vardı ama talep yoktu bilmedikleri için..


_____________________________



 
39 Mesaj
25 Temmuz 2012; 13:11:15 

quote:

Orijinalden alıntı: brkrcp

Ben Harita Mühendisiyim. Merak ettigin sorular olursa elimden geldigi kadar cevaplarım. Eğitim ve kendini geliştirmen bakımından İTÜ ve KTÜ'yü önerebilirim sana..

harita mühendisliğinde özel sektörde çalışmak için üniversite çok önemli mi?
kocaeli üniversitesini nasıl bilirsiniz?
özel sektörde kendi büronu açmanın dışında nerelerde ne kadar ücrete çalışılır?


_____________________________



 
187 Mesaj
25 Temmuz 2012; 13:11:40 


quote:

Orijinalden alıntı: geveze.

Biraz özel bi soru olacak ama özel sektörde mi çalışıyorsunuz yoksa devlet memuru musunuz ? Özelde çalışacak olursak ne kadar maaşla başlarız devlette başlarsak ne kadar maaş alırız.. Yıldız ve ktü yazmayı düşünüyoruz

Mezun olunca beklemeden özel sektörde bir imar planlama şirketinde işe başladım. Türkiye'nin çeşitli il ve ilçelerinin yanı sıra kurumsal şirketlerin imar planlarını çizdik.

Daha sonra bir ilçe belediyesinden imar ve şehircilik müdürlügünden cazip bir teklif geldi ve 6 aylık bir sözleşme imzaladım. Burada Harita Mühendislerinin yaptığı İmar Kanunu 18. Madde uygulaması yaptık.

Sözleşmemin süresi dolmadan askerliğe müracaat ettim. Şuan için 12 Ağustos'ta askere gidicem onu bekliyorum.

Arkadaslar maaş konusuna gelince özel sektörde başladığımda 1500+Ulaşım+ Yemek alıyordum. Yaklaşık 2000 TL'yi buluyordu. Bence yeni başlayan tecrübesiz bir mühendis için kotu bir rakam degildi. Belediyeye geçmeden patronum 2000 TL teklif etti ama belediye biraz daha cazip geldi.

Belediyede sözleşmeli olarak 2400 aldım. Bunun yanında 6 aylık süre içerisinde birçok seminer ve kursa katıldım. Benim için getirisi kurs ve seminerlerle kendimi geliştirmem oldu.

Devletteki maaşlara gelince kurumdan kuruma değişiyor fakat genel olarak 3200TL civarı diye biliyorum çalışan arkadaşlardan. Bunun yanında harcırah alırsanız en az 3500 civarı olur diye düşünüyorum. Bence Türkiye şartlarında gayet iyi bir rakam. Kaldı ki karı koca çalışıyorsa tadından yenmez:)

Askerden gelince büro açmayı düşünüyorum. Şuan için belediye sayesinde aldığım İş Güvenliği Uzmanlığı belgem var. Bunun yanında Spk Gayrimenkul Değerleme Uzmanligi Sınavına hazırlanıyorum. Büroyu bu uzmanliklarim üzerine ve harita mühendisligi uzerine çalışmak için acıyorum.

Başka sorularınız varsa cevaplayabilirim. Saygılar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



7957 Mesaj
25 Temmuz 2012; 13:18:06 

quote:

Orijinalden alıntı: brkrcp


Kocaeli Üniversitesinde okunur mu sizce bu bölüm?


_____________________________


Flickr || Pixoto || DH Sergi
@@@ || Pentax K10D || Pentax-DA 50 mm F1.8 || Pentax-A 50 mm F1.7 || @@@
@@@ || Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro || Pentax-DA 18-55 AL || @@@
∫ KOÜ-Makine Mühendisliği ∫

Comfortably Numb...

Pink Floyd | King Crimson | Camel | Rush | Eloy | Deep Purple | Scorpions | Guns N' Roses | Iron Maiden | Manowar | Opeth | Dream Theater | Anathema



 
39 Mesaj
25 Temmuz 2012; 13:20:44 

brkrcp hocam ayrıca hangi üniversiteden mezunsunuz acaba?


_____________________________



 
187 Mesaj
25 Temmuz 2012; 13:30:04 


quote:

Orijinalden alıntı: Stainless..


Kocaeli Üniversitesinde okunur mu sizce bu bölüm?

Kocaeli Üniversitesi'nde yeni kurulmuş bir bolum. Oturmuş bir düzeni ve kadrosu olduğunu düşünmüyorum.

Arkadaslar bence Türkiye'de bu meslekte en iyi egitimi veren okullar İTÜ ve KTÜ. Bundan sonra da Selçuk gelir bence. Zaten İTÜ'nun kadrosuna baktığınızda hocaların birçoğu KTÜ'den gitmiştir. Şuan İTÜ rektörü KTÜ mezunu bir Harita Mühendisi meslektaşımız. Bunun yanında birçok hoca var KTÜ'den gitme.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
187 Mesaj
25 Temmuz 2012; 13:35:56 


quote:

Orijinalden alıntı: [uLtrAs]

brkrcp hocam ayrıca hangi üniversiteden mezunsunuz acaba?

KTÜ Mezunuyum. Tercihim sırasında Yıldız 2. Öğretime puanım yetiyordu. Fakat bazı meslektaslarla konusunca ve arastirinca KTÜ'yü ön sıraya yazdım. En basa İTÜ sonra KTÜ sonra yıldız yazmıştım.




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



7957 Mesaj
25 Temmuz 2012; 13:37:00 

quote:

Orijinalden alıntı: brkrcp


Kocaeli Üniversitesi'nde yeni kurulmuş bir bolum. Oturmuş bir düzeni ve kadrosu olduğunu düşünmüyorum.

Arkadaslar bence Türkiye'de bu meslekte en iyi egitimi veren okullar İTÜ ve KTÜ. Bundan sonra da Selçuk gelir bence. Zaten İTÜ'nun kadrosuna baktığınızda hocaların birçoğu KTÜ'den gitmiştir. Şuan İTÜ rektörü KTÜ mezunu bir Harita Mühendisi meslektaşımız. Bunun yanında birçok hoca var KTÜ'den gitme.

Teşekkür ederim.


_____________________________


Flickr || Pixoto || DH Sergi
@@@ || Pentax K10D || Pentax-DA 50 mm F1.8 || Pentax-A 50 mm F1.7 || @@@
@@@ || Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro || Pentax-DA 18-55 AL || @@@
∫ KOÜ-Makine Mühendisliği ∫

Comfortably Numb...

Pink Floyd | King Crimson | Camel | Rush | Eloy | Deep Purple | Scorpions | Guns N' Roses | Iron Maiden | Manowar | Opeth | Dream Theater | Anathema



48 Mesaj
25 Temmuz 2012; 14:14:35 

quote:

Orijinalden alıntı: brkrcp



Mezun olunca beklemeden özel sektörde bir imar planlama şirketinde işe başladım. Türkiye'nin çeşitli il ve ilçelerinin yanı sıra kurumsal şirketlerin imar planlarını çizdik.

Daha sonra bir ilçe belediyesinden imar ve şehircilik müdürlügünden cazip bir teklif geldi ve 6 aylık bir sözleşme imzaladım. Burada Harita Mühendislerinin yaptığı İmar Kanunu 18. Madde uygulaması yaptık.

Sözleşmemin süresi dolmadan askerliğe müracaat ettim. Şuan için 12 Ağustos'ta askere gidicem onu bekliyorum.

Arkadaslar maaş konusuna gelince özel sektörde başladığımda 1500+Ulaşım+ Yemek alıyordum. Yaklaşık 2000 TL'yi buluyordu. Bence yeni başlayan tecrübesiz bir mühendis için kotu bir rakam degildi. Belediyeye geçmeden patronum 2000 TL teklif etti ama belediye biraz daha cazip geldi.

Belediyede sözleşmeli olarak 2400 aldım. Bunun yanında 6 aylık süre içerisinde birçok seminer ve kursa katıldım. Benim için getirisi kurs ve seminerlerle kendimi geliştirmem oldu.

Devletteki maaşlara gelince kurumdan kuruma değişiyor fakat genel olarak 3200TL civarı diye biliyorum çalışan arkadaşlardan. Bunun yanında harcırah alırsanız en az 3500 civarı olur diye düşünüyorum. Bence Türkiye şartlarında gayet iyi bir rakam. Kaldı ki karı koca çalışıyorsa tadından yenmez:)

Askerden gelince büro açmayı düşünüyorum. Şuan için belediye sayesinde aldığım İş Güvenliği Uzmanlığı belgem var. Bunun yanında Spk Gayrimenkul Değerleme Uzmanligi Sınavına hazırlanıyorum. Büroyu bu uzmanliklarim üzerine ve harita mühendisligi uzerine çalışmak için acıyorum.

Başka sorularınız varsa cevaplayabilirim. Saygılar.

hocam çalışma şartları çok zor mu? kariyer.net teki bir çok harita mühendisi iş ilanına baktım hepsinde yoğun iş temposuna ayak uydurabilecek mühendis kriteri aranmış. bilgilendirirseniz sevinirim


_____________________________



414 Mesaj
25 Temmuz 2012; 14:17:35 

Hocam iş garantisi yüzde kaç civarında? Eğer yüksekse orayı hedefim haline getirebilirim.


_____________________________


Müzik ikiye ayrılır; MUSE ve diğerleri.


947 Mesaj
25 Temmuz 2012; 14:18:16 

Konya Selçuk üni iö geliyor yazmaya değermi acaba?


_____________________________

Galatasaray 2014-2015
#1 Fernando Muslera #3 Felipe Melo #4 Hamit Altıntop #5 Gökhan Zan #6 Blerim Dzemaili #7 Aydın Yılmaz #8 Selçuk İnan #9 Umut Bulut #10 Wesley Sneijder #11 Armindo Tué Na Bangna #13 Alex Telles #17 Burak Yılmaz #18 Sinan Gümüş #19 Goran Pandev #20 Furkan Özçal #21 Aurélien Chedjou #22 Hakan Balta #23 Yasin Öztekin #26 Semih Kaya #28 Koray Günter #29 Olcan Adın #35 Yekta Kurtuluş #40 Emre Can Coşkun #43 Birhan Vatansever #52 Emre Çolak #67 Eray İşcan #68 Alperen Uysal
#77 Tarık Çamdal #88 Veysel Sarı #90 Umut Gündoğan
Cesare Prandelli
Bütün Zaferler Gökyüzüne



48 Mesaj
25 Temmuz 2012; 14:31:48 

quote:

Orijinalden alıntı: cosalfa

bende ytü harita 2.sınıfım.. şiddetle tavsiye ediyorum..meslek yeni yeni keşfedilmeye başladı git gide yükselmekte olan bir bölüm.. hesap yapmayı, matematiği, doğayı seviyorsanız mesleği severek yapacağınızı düşünüyorum geçen sene bande çok araştırmıştım bu bölümü birsürü haritacıyla görüştüm ve hepsi çok iyi şeyler söyledi..okulla veya meslekle ilgili merak ettiklerinizi sorabilirsiniz

hocam çalışma şartları çok zor mu? kariyer.net teki bir çok harita mühendisi iş ilanına baktım hepsinde yoğun iş temposuna ayak uydurabilecek mühendis kriteri aranmış. bilgilendirirseniz sevinirim


_____________________________



48 Mesaj
25 Temmuz 2012; 14:35:50 

quote:

Orijinalden alıntı: cosalfa

bende ytü harita 2.sınıfım.. şiddetle tavsiye ediyorum..meslek yeni yeni keşfedilmeye başladı git gide yükselmekte olan bir bölüm.. hesap yapmayı, matematiği, doğayı seviyorsanız mesleği severek yapacağınızı düşünüyorum geçen sene bande çok araştırmıştım bu bölümü birsürü haritacıyla görüştüm ve hepsi çok iyi şeyler söyledi..okulla veya meslekle ilgili merak ettiklerinizi sorabilirsiniz

hocam çalışma şartları çok zor mu? kariyer.net teki bir çok harita mühendisi iş ilanına baktım hepsinde yoğun iş temposuna ayak uydurabilecek mühendis kriteri aranmış. bilgilendirirseniz sevinirim


_____________________________



 
187 Mesaj
25 Temmuz 2012; 15:03:19 


quote:

Orijinalden alıntı: heyhat@@


hocam çalışma şartları çok zor mu? kariyer.net teki bir çok harita mühendisi iş ilanına baktım hepsinde yoğun iş temposuna ayak uydurabilecek mühendis kriteri aranmış. bilgilendirirseniz sevinirim

Evet is temposu biraz yogun olan bir meslek diyebilirim. Ama mesela araziyi seviyorsan sorun olmuyor. Ben bunaldigim zamanlarda araziye ölçüme çıkıyorum. Yada arazide yorulduğumda bilgisayar basında çizim yapıyorum. İs temposu olarak yogun.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
59 Mesaj
25 Temmuz 2012; 21:45:01 

quote:

Orijinalden alıntı: brkrcp

Ben Harita Mühendisiyim. Merak ettigin sorular olursa elimden geldigi kadar cevaplarım. Eğitim ve kendini geliştirmen bakımından İTÜ ve KTÜ'yü önerebilirim sana..

Hocam biz bu bölümden mezun oldukmu inşaat firmalarında çalışabiliyormuyuz ?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jag1903 -- 25 Temmuz 2012; 21:45:36 >


_____________________________



 
187 Mesaj
26 Temmuz 2012; 2:26:23 


quote:

Orijinalden alıntı: jag1903


Hocam biz bu bölümden mezun oldukmu inşaat firmalarında çalışabiliyormuyuz ?

Çalışma alanlarımız oldukça geniş. İnsaat bunların basında gelir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
59 Mesaj
26 Temmuz 2012; 13:26:59 

quote:

Orijinalden alıntı: brkrcp



Çalışma alanlarımız oldukça geniş. İnsaat bunların basında gelir.

gençler ben selçuk mezunuyum. burayı okuduğumda kendimle gurur duydum. dedim ki maşallah ben neymişim. burada yazılanlar abartma arkadaşlar. bin lira maaş alırsınız ortalama olarak devlette çalışmaz iseniz. puanınız makineye veya elektrik elektroniğe yetriyorsa onları seçin. 2021 yılında tapu kadostro işi tamamen kapanacak. benim o zamanki aklım olsaydı makinayı seçerdim. burada yazılanlara aldanıp harita falan seçmeyin,kimse kendi bölümüne kötü demez, ben objektif gördüğüm piyasayı size analtıyorum. Piyasa bin lira veriyor köpğek gibi de çalıştırıyor. tamam işsiz kalmazsınız ama asla büyüyemezsiniz



Hocam forumun birinde aynen bunları demiş biri

Tırstım açıkçası


_____________________________



207 Mesaj
26 Temmuz 2012; 13:42:07 

Geçmiş yıllarla karşılaştırdığım zaman puanlar çok fazla artmış bazı üniversitelerde bir yılda 20bin kişi yükselmiş az mezun veriliyor ama çok fazla iş imkanı var(kariyer.net)


_____________________________



 
0 Mesaj
26 Temmuz 2012; 13:47:54 

cok ıyı meslek , yurt dısında da cok ıs olanagı var , boş kalmassın , yanına bide ingılızce koydun mu tamam sırtın yere gelmez , son yılların meslegi..

Böle sölenen mesleklerden.

Daha önce bole solenen meslekler:

Jeoloji müh
Fizik müh
Uzay bilim ve astronomi
Matematik
Kimya müh
Çevre müh

yani şöyle düşün aydın yılmaz gıbı herif 30 yıldır patlıycak. Bir gol atıyo aha patladı dıyolar diğer mac fıs . fatıh terım elınden tuttu de ıste yurumeye calısıyo senınde bırı cıkarsa karsına 1.5 mılyara işe gider gider gelirsin gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the future is now -- 26 Temmuz 2012; 13:52:20 >


_____________________________



 
0 Mesaj
26 Temmuz 2012; 13:51:30 

3 sene önce bende ne hayallerle yazmıştım
Zaman hızlı geçiyor.


_____________________________



197 Mesaj
26 Temmuz 2012; 13:57:03 

Durum değişmeye başladı :)) Haritadan da vazgeçersek ne yazacaz :S


_____________________________

Hk.


 
187 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:17:46 

Harita Mühendisi oldum da işsiz geziyorum diyen adam kendi denyolugundan işsiz geziyordur.

Kariyer sitelerine gazetelerdeki is ilanlarına bakmanızı oneririm. En çok aranan mühendislik branşı İnsaat ve Haritadir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
0 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:43:28 

quote:

Orijinalden alıntı: jag1903


gençler ben selçuk mezunuyum. burayı okuduğumda kendimle gurur duydum. dedim ki maşallah ben neymişim. burada yazılanlar abartma arkadaşlar. bin lira maaş alırsınız ortalama olarak devlette çalışmaz iseniz. puanınız makineye veya elektrik elektroniğe yetriyorsa onları seçin. 2021 yılında tapu kadostro işi tamamen kapanacak. benim o zamanki aklım olsaydı makinayı seçerdim. burada yazılanlara aldanıp harita falan seçmeyin,kimse kendi bölümüne kötü demez, ben objektif gördüğüm piyasayı size analtıyorum. Piyasa bin lira veriyor köpğek gibi de çalıştırıyor. tamam işsiz kalmazsınız ama asla büyüyemezsiniz



Hocam forumun birinde aynen bunları demiş biri

Tırstım açıkçası

Ben son sınıfa geçerken bölümü bırakmış biri olarak diyorum ki adam palavra sıralamış.

Ben bölümü sevmesemde, bölümün önü gayet açık ve iyi meblalar kazanılabilecek bir bölüm.

İlgi alanınıza giriyorsa tavsiye ederim.


_____________________________



 
547 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:55:52 

peki harita mühendisliği derslerde neler görülüyor onun hakkında bilgi verebilecek olan var mı?


_____________________________



512 Mesaj
26 Temmuz 2012; 16:04:39 

quote:

Orijinalden alıntı: Feel The Difference

peki harita mühendisliği derslerde neler görülüyor onun hakkında bilgi verebilecek olan var mı?

matematik ve trigonometri vs ağırlıklı. Okuyorum ve bölümümü seviyorum. Allah herkese nasip etsin inşallah.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
0 Mesaj
28 Temmuz 2012; 15:24:24 

Beyler,
5 yıl tecrübeli, inşaat sektöründe çalışan bir harita mühendisi olarak tecrübelerimi aktarayım. Benimle mezun olan arkadaşlarımıda değerlendirerek yardımcı olmaya çalışayım. Bir şekilde bu mesleğe bulaştıysanız önce ne istediğinize karar verin. Ya memur olursunuz (arkadaşlarıma baktığımda memur olmak isteyenler er geç bir şekilde oldu), ya gayrımenkul değerlemeci olursunuz (takım elbiseyle takılırsınız belediye tapu kadastro dolanırsınız, haftasonu çalışmazsınız, spk lisansı için sınavlara hazırlanırsınız maddi olanakları memurlukla hemen hemen aynıdır) , ya kendi büronuzu açarsınız ( çevrenize , yeteneklerinize biraz da şansınıza bağlı olarak gerçekten büyük paralar kazanabilirsiniz ama sinekte avlayabilirsiniz.) , ya navigasyon, cbs gibi bilişim sektöründe çalışırsınız (zamanınız bilgisayar başında geçer, genelde memurlukla aynı geliriniz olur, iş bulmak biraz zaman alabilir) ya da benim gibi şantiyeci olursunuz. şantiyecilik yeteneklerinize ve bilginize en önemlisi tecrübenize bağlı olarak değişkendir. Şu anda yeni mezunsanız 1250-1500 alırsınız. Tecrübenizle artar. İstanbul da Şu anda benim maaşım 4000 tl. Şehire bağlı olarak bu para artış gösterebilir. Diyelim ki Hakkari de yol inşaatında 5500-6000 civarı bi para alırsınız. Yurt dışında iş olanakaları mevcuttur. Arap ülkeleri, türki cumhuriyetler, Afrika ülkeleri gibi. Genelde Türkiye de aldığınız parayı dolara çevirip alırsınız. Bana 4 bin dolar civarı verirler mesela. Ama bu da ülkeden ülkeye fark ettirir. Afganistan da daha da artar. Rusya da falan düşebilir.

Şantiyecilik stresli ve yoğundur. Kışın soğuğunda yazın güneşinde çalışırsınız. Bu sebeple iş bulması kolaydır ve maaşları nispeten yüksketir. Haftasonu tatillerini hatta zaman zaman bayram tatillerini unutun. Ama bu durum sadece Harita mühendisi'ne özel değildir. İnşaat mühendiside aynı şartlarda çalışır, makine mühendisi de. Kendinizi geliştirmeniz önemlidir. Yurt dışında çalışacaksanız ingilizce şarttır.

Üniversite tercihine gelirsek. Ben yıldız teknik mezunuyum. İyi okuldur. Memur olacaksanız üniversite farketmez ama özel sektörde çalışıcam diyorsanız itü veya yıldızı tercih edin. İşe alımlarda ilk siz tercih edilirsiniz.

Herşeyden önce iş sizde bitiyor. Gerçekten işini iyi yaparsan parada kazanırsın kariyerde yaparsın. Benim trilyonluk ihaleler tamamlayan arkadaşımda var, hala 1500 tl maaş alanda. Eğer aman üşüdüm soğuk, aman yandım bu ne güneş, burası çalılıkmış ben buraya girmem, arazide çalışamam, ben koca mühendisim bu şartlarda çalışmam diyosan işsiz kalman normaldir. Ve bunu diyenlere tüp geçit projesinde japon mühendislerin nasıl çalıştığını göstersem bir daha ağızlarını açmayacaklarına eminim. Adamlar amele gibi çalışıyorlar.

Umarım yardımcı olmuşumdur. Ayrıca belirteyim fiziksel zorlukalrdan ötürü bu meslek bir bayan için sıkıntılı olabilir.





_____________________________



197 Mesaj
28 Temmuz 2012; 15:30:09 

Açıklaman için teşekkür ederim.gayet faydalı olacaktır.


_____________________________

Hk.


 
0 Mesaj
15 Ağustos 2012; 12:59:53 

rica ederim


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Eğitim ve Sınavlar] » Liseler » YGS/LYS » Harita Mühendisliği
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.469