Şimdi Ara

2. el alfa romeo 147 alınır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
162
Cevap
6
Favori
201.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • satmak için alacaksan sil o arabayı hayatından, binmek için alacaksan bitmeyecek bir aşk a hazır ol.
    Alfa aşkı....

    tavsiyem al..
  • Konuyu hortlatalım, alacaklar için değerlendirelim :)

    2014 Kasım ayında aldım. Hemde almak için taaa Istanbul'dan Mersin'e gittim.

    Aracım 2006 1.6 TS Distinctive. Sunroof, digital çift yön klima, hız sabiyleyici, esp abs asr, Isıtmalı ayna, 4 cam otomatik, orjinal çelik jant.
    Kumaş kapı ve konsol döşemeleri(kapı gibi kapı), ön kol dayama, Isofix(bebek koltuğu uyumlu), Orj sis farı, ayarlanabilir silecek seviyesi vs vs vs ...

    Bakın, standart bir arabada olması gereken direksiyon, tekerlek saymadım. milyonlar verip arka camları çevirmeli ya da 10 cm kalınlığında ki plastik kapılı arabaları saymadım. Ben size, kendinizi şımartabileceğiniz lüks bir araba özellikleri saydım.
    Benim 2. arabam. İlk arabam 2001 polo 'ydu.
    Sakın alma elinde kalır, servisi ustası yok, parçası yok olsa bile pahallı, bla bla bla....
    Arkadaş, benim polo'da kelebek bozuldu diye 820 TL para istediler. Bana kimse Alfa'nın parçası pahallı demesin.
    Kime göre neye göre pahallı? Bugün mercedes'e binecek paranız olsa, ABİ BUNUN PARÇASI ÇOK PAHALLI BİNİLMEZ diye bir mantık yürütüyorsanız, o zaman Clio, Palio tam size göre araçlardır.Alfa'yı aldığımda açıkcası çıkaracak bir arızadan ya da bozulacak bir parçadan dolayı bunu karşılayacak gücüm kalmamıştı. Yani ucu ucuna verdiğim para ile aracı aldım ve sonrasına bakım bile
    yaptıramadım. Bakım yaptırmadan en az 2 ay bindim.
    Torpido kapağım kırıktı, 2. el 100 TL 'ye aldım. Ön panjurum (üçgen) kırıktı, ebay üzerinden 45 Tl ye aldım.
    Arabanı seviyorsan, bulursun yaparsın.
    Arabam demek başka, biniyoruz gidiyoruz işte demek başkadır.

    LPG kullanıyorum. 72 TL 'ye fullediğim depo ( 35 LT ) gaza basarsam 245-250 KM 'de bitiyor. Az devirle kullanırsam 290 a çıkıyor
    LPG uyumlu değilmiş, arıza çıkarıyormuş, bu tip konulara çok ciddi takık olan ve detaycı olan bir insan olarak ben diyorum ki, YOK ÖYLE BİRŞEY :)
    Bu iş belkide biraz şans işidir. Aldım alalı sanayiye park sensörü taktırmaya, yağ değiştirmeye gittim. Başka uğradığım olmadı. Üstelik arabayı alır almaz
    980 KM yol katedip eve, İstanbul'a geldim. Bana mısın demedi. 980 KM yolu toplamda 300 TL 'lik GAZ alarak geldim.
    Üstelik otoyolda ne verirsem onu aldı:) Ne köklediysem -istersen biraz daha uzayabilirim- hissini bana verdi. ( kesinlikle tehlikeli ve tasvip etmediğim sürüştür. yanlış anlaşılmasın)

    Uzun lafın kısası, araç satılmak için alınmaz. Ayrıca kimi 1 ayda satar kimi 6 ay da satar gibi saçma sapan yorumlar yapmam. Bu iş kısmet işidir. her araba 1 sene bekler her araba
    1 saatte satılır. Bunun Alfa ile Renault ile VW ile bir alakası yoktur ve olamazda.
    Bugün sen buraya ALFA'yı almak istiyorum ve araştırıyorum diye giriyorsan, yeryüzünde ki son ALFA alıcısı olarak kendini görmüyorsundur herhalde! Senin gibi yüzbinlerce kişi bindiğin
    aracın bir sonraki sahibi olmayı bekliyor.

    -Eksileri
    Ön takımdan ses gelir, bunun için Isuzu kamyonet öneriyorum. Çünkü burası Istanbul! Köstebek yuvası yollarda dayanıklı almanlar 1 sene, nazik italyanlar 10 ay dayanır. Bu aracın değil yolların problemidir.
    Benzin ile kullanmak kişiyi üzer. LPG bile kullansam her 3 yakıt alımında bir benzin ilave ediyorum. LPG geçişine kadar bile yakar.
    Çok güzel la benim arabam. Kötü bi yanı falan yok :)
    +Artıları
    2015 model havası veren çizgileriyle kendine baktıran ve full donanımı ile bu paraya sahip olunabilecek en güzel arabalardan birine sahibim.
    Geri kalan özelliklerini zaten hz.gugıl'dan bulabilirsiniz


    Not: Bu arada, aracım 120.000'de :) yani öyle 40.000 - 50.000 'lik binilmemiş araçlardan da değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aeon -- 14 Nisan 2015; 14:26:28 >




  • 2. el alış satışının az olması.. satmak istediğinizde hemen elinizden çıkaramayışınız.. yedek parçası servisi yakıtı 2. eldeki durumu yüzünden çok satılan bir marka değil
    , aracı alırken tasarımı konforu performansı , hoşunuza gidip gitmediği yerine öncelikle diğer etkenleri göz önüne alırsanız durum böyle
    ama alfalar başka güzel , motor sesleri başka tarzları çizimleri..
    seviyorsanız neden alınmasın ?
  • Sitesinden baktım 147 1.6T.spark şehir içi 11.2 şehir dışı 6.4 ortalama 8.2 yakıor.
    Şehir içi değeri çok yüksek bence.Bastın mı 13lt yi fln görürsün gibi me gelior.
  • Neden Alfa???
    Alfa 147 Dist. sahibiyim..söyleyecek çokşeyim var sanırım..:)
    Araba alırken ne düşündüğün çok önemli bu sorunun cevabında..Eğer büyük çoğunluğa dahil olmak istiyorsan..Yollarda binlerce olan araç sürüsünü dahil olmak istiyorsan, 2.elde aracını elden çıkartmayı düşünüyorsan, konfor ve dayanıklılık diyorsan sana git Golf,Polo, Reno,nissan al diyebilirim. Fakat araba senin için bir tutkuysa,aşksa eğer arabanı parkedip giderken sürekli geri dönüp arabana bakıyorsan,,yolda giderken arabanın bir mağazanın vitrinine yansımasını seyrediyorsan ve bu seni gülümsetiyor ise veya 1.6lt lik motorunla 2.0lt lik araçlara yolda selektör yapabiliyorsan, motorun seninle konuşmaya başladığını düşünüyorsan %99 bir ALFA sahibisindir...

    Alfa bir aşk çocuğudur..Diğerleri arabadır..alfa ise bir makine..Tabi ki eksileri var objektif olmak gerekir ise;
    *Her gün arabandan özellikle bozuk zeminlerde değişik sesler duyabilirsin:) ama ilginçtir bu sesler kendi kendine yok oluyor:) amaortisörleri Türkiye şartlarına pek uygun değil!! Yakıt olarak ne kadar kasarsan kas İst. gibi yoğun trafikli sehirde kullanıyorsan 30 ile 35 kuruş arasında bir sarfiyatın olur..Yani bu da 10 lt gibi bir değere tekabül eder..
    *2.elde artık hiçbir araba zarar ettiemem diyemez..Bu nedenle bu Alfaya özgü bir husus değil.Ayrıca Alfa gibi bir arabaya alırken de düşük bir fiyatla sahip olma şansı demektir ki bu nedenle zarar diye bir konu olamaz!!
    *Alfa servise 20bin km de bir giden araçtır...Kullanıclıların büyük bir kısmı bu servis aralıkları dışında servise gitmemiştir.
    *Ben aracımı alırken sıfır polo veya corsa mı alsam diye kısa bir süre düşünmüştüm..Fakat bomboş herkes de olan bir araba yerine benim ki gibi bir full Alfa mantığıma da cok yatkın geldi..Aracımda hersey var..Hız sabitleyici,park kontrol,çift yönlü digital klima,Abs,Ebd,Msr,Vdc.Asr hepsi standart benim versiyonda..
    *Yol tutuşu mükemmel ötesidir.Arabadaki birçok elektronik sensör viraja girerken olman gereken hızı ve açıyı otomatik hesaplar..Yoldan çıkarmak için senin ekstra çaba sarfetmen gerekir!! Frenler oldukça iyi..ama en güzlei arabanın 1.6 motora rağmen esnekliğidir..Ben 4.vites 160km yi görebiliyorum..ve arabanın 160-170 deki esnekliği ve istekliği o anda çıkarmış olduğu ses insanı büyülüyor ki sorma..

    Araba segment olarak Audi A3 ve BMW 116 serisine rakiptir zaten!!
    sonuç olarak dedim ya araba senin için bir tutkuysa Alfa alırsın yok ihtiyaç ise cok daha mantıklı modeller de var...
    Alfist olmayan Alfayı ne kadar anlar o da tartışılır tabii:)




  • kim istemez ki



  • Konu hortlamış.
  • Türkiye'de yaygın olmadığı için Alfa Romeo markası ilgi uyandırıyor.Herkes farklı olmak ister.Belki Renault bu kadar yaygın olmasa onun da modelleri ilgi uyandıracaktı.
    Dış görünüş itibariyle göze hoş gelmesi;bir yerde görünce keşke benim de olsa demeler,kısaca imrenilecek bir konu ALFA.
    Denildiği gibi servis sıkıntısı olmayan bir yerde yaşıyorsanız,ikinci eli çok dert etmiyorsanız;alınası bir araç.
    Benim için tek hoş olmayan konu amblemi.
  • neden alfa romeo?

    alfa romeo’yu çok beğeniyorsunuz, belki de satın almak istiyorsunuz. alfa romeo’nun sportif başarılar ile dolu geçmişini belki duydunuz, belki duymadınız. fakat bildiğiniz birşey var: trafikte diğer araçların arasında ne kadar farklı, ne kadar estetik, ne kadar karizmatik değil mi? eee, siz de farklı bir kişisiniz, sıradan olmak istemiyorsunuz. eh, hem sıfır fiyatları hem de 2. el fiyatları gayet makul gözüküyor. ama alfa hakkında hiçbir bilginiz yok.
    ne olur ne olmaz diye birilerine danışmak istersiniz herhalde, değil mi?

    bu düşüncenizi arabalardan anlayan bir tanıdığınıza açtınız….ve müthiş bir tepkiyle karşılaştınız: “sen deli misin, alfa’lar benzini su gibi içer, para yetiştiremezsin. hem yedek parça sıkıntısı da had safhadadır, en ufak bir şey için 3 ay beklersin, araban serviste çürür. üstelik alfa bizim memlekete uymaz, çünkü dayanıksızdır, hemen bozulur. sen aklını peynir ekmekle mi yedin??????”.

    moraliniz bozuldu değil mi? hayalinizdeki o yırtıcı bakışlı arabanın bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordunuz. başka marka araba bakacaksınız mecburen. eh, o markalarda herkeste olan modeller var. herkesin hemfikir olduğu gibi sağlam, ekonomik, hızlı…ve fena halde sıkıcı! içinize sinmiyor bir türlü. gözünüzü kapadığınızda alfa romeo’nun beyinlere kazınan üçgen ızgarası ve tatlı hırıltılarla çalışan italyan motorunun sesi gelip beyninize yerleşiyor.

    peki bu tanıdığınız acaba gerçekten sizi doğru mu yönlendiriyor, ne dersiniz? internette bir sürü alfa fanatiği olduğunu duyuyorsunuz, alfisti mi ne diyorlar kendilerine, neden bu kötü arabalara böyle aşkla bağlılar acaba?

    sahi, sizin bu tanıdık var ya, hiç alfa kullanmış mı yoksa “amcasının oğlunun ortağı kullanıyordu da” ondan mı duymuştu?

    gelin kulaktan dolma bilgileri boşverin, gerçek alfa kullanıcılarından bu iddiaların asıllarını dinleyin:

    öncelikle, alfa bir ufo değildir. bugün üretimde olan tüm modelleri, aynı sınıflarda üretilen modellere rakip olarak tasarlanmaktadir. ancak alfa, modellerini, pekçok rakibinde bulamayacağınız bazı baharatlarla önümüze sunmaktadir. tasarım, imaj, kullanım özellikleri, alfa'yı rakiplerinden biraz ayırır. bu ayrım, oldukça ince karar bir ayrımdır. güncel alfa modelleri, belirli bir performans payı da katılan, fakat konfor özellikleri de gayet yerinde olan araçlardır. bu otomobiller, sadece sürat tutkunlarını tatmin edecek şekilde değil, aileleri de mesud edecek şekilde şekillendirilmektedirler.

    1. alfa’lar çok benzin yakar. sen o kadar zengin misin?

    madem öyle alın işte size kendinizi zengin göstermek için fırsat: özellikle 1,6 lt hacimli twinspark motorlar standart kullanımda aynı sınıfta ve benzer ağırlıktaki rakiplerinden çok farklı bir tüketim değerine sahip değillerdir. 2004 model 1,6 156 sadece istanbul şehir içi dur-kalk trafiğinde kullanıldığında yakıt tüketimi 10lt/100 km civarındadır. bu, araçlardaki yol bilgisayarından alınmış bir veridir. otoban kullanımında ise bu rakam 6lt civarlarına doğru düşmektedir.

    fakat yukarıdaki bu iddiayı doğrulayacak durumlar da olacaktır. alfa’nın kalbi herşeyden önce sportif ruha sahip motorudur. devir arttıkça hırçınlaşan motor sesi sizi daha fazla gaza basmaya teşvik edecektir. elinizin altında devir kesiciye girerken bile hala hızlanmaya devam eden bir makine varken makul bir kullanım tarzı belirlemek tamamen sizin sabrınıza ve kulaklarınızı ne kadar tıkalı tutabileceğinize bağlıdır.

    2. alfa romeo’nun yedek parça sıkıntısı vardır. araban serviste çürür bak.

    bunu diyenin otomotiv sektörü ile olan ilgisinden kuşku duyun. alfa romeo distribütörlüğünün 2001 yılında zeytinoğlu grubu’ndan tofaş’a geçmesinden sonra bu konuda hiç bir sıkıntı kalmamıştır.
    yetkili servislerin dışında alfa’nın türkiye’deki ilk modellerinden beri hizmet veren özel servisler de gayet kaliteli hizmetlerini sürdürmektedirler. eğer bir alfa sahibi, aracının uzun süredir parça beklediğinden bahsediyorsa bilin ki standart olmayan, aksesuar grubuna giren bir parça yüzündendir.

    3. alfa’lar dayanıksızdır, hemen bozulurlar. aldıktan 3 gün sonra bozulan alfa’lar varmış.

    vardır muhtemelen ama onlar da kaza yapmıştır herhalde. fakat, özellikle yeni nesil alfa’ların resmi otoritelerin kayıtlarına giren arıza istatistikleri bu iddiaları çürütmektedir.

    her ne kadar alfa’ların üretim kalitesi japonlar kadar olmasa da alfa’ların bu suçlamayla karşılaşmasının ana nedeni kullanılan malzemeden çok işçilik problemleridir.

    her marka araçta olduğu gibi elbette alfa’larda da bazı kronik sorunlar ve hassas parçalar vardır. twinspark motorlar için başı çeken sorun varyatör adı verilen motor parçasıdır. motorun torkunu belli bir devir aralığında düzenli dağıtmayı ve çekiş gücünün devamlılığını sağlamayı amaçlayan bu parça yağsız kaldığı durumda bozulmaktadır. her ne kadar bu parçanin bozulmasi motorun işleyişini ve performansını etkilemese de ilk çalışma anında çıkardığı ses rahatsız edebilmektedir. ancak bu sorunda çözülmüştür.. varyatör değişiminde servislerin taktıkları “valf” sayesinde varyatörün ömrü 50.000 km. ve üzerinde seyretmektedir..

    alfa modellerinin bir diğer hassas noktası ön takımlardır. yüksek hızlarda rakipsiz bir stabilite ve viraj hakimiyeti sağlayan süspansiyon geometrisi ülkemiz şartlarında yol bozukluklarından olumsuz etkilenebilmektedir. ancak bozuk satıhlarda özenli kullanımda süspansiyonlarla ilgili önemli herhangi bir şikayet oluşmamaktadır.

    4. alfa servisleri yetersizdir, bilgisizdir, kara cahildir vs.

    haddimize değil tofaş’ı savunmak ama yetkili servisler düzenli olarak tofaş tarafından eğitimden geçirilmektedir. yeni nesil (147-156-166-159) alfa’lar konusunda münferit olaylar dışında önemli bir şikayet duyulmamıştır. . hatta normalde fren balatalarının garanti kapsamının dışında olmasına rağmen sırf fren yaparken “gıcırtı” sesi gelmesi nedeniyle tofaş’ta garanti kapsamına sokulup yetkili servisler tarafından değiştirilmektedir...

    ayrıca unutulmamalıdır ki yeni alınan tüm alfa romeo modelleri 2 yıl mekanik garantiye sahiptir, ve bu garanti cüzi bir miktar ile 4 yıla kadar uzatılabilmektedir..
    ayrıca birmot’lar servis bölümlerini fiat ve alfa romeo için ayırma çalışmalarına başlamış olup, alfa sahiplerine verilecek hizmet kalitesinin de arttırılması planlanmaktadır.

    5. alfa’lar güvensizdir. sakın kaza yapma! aman diyeyim…

    2001 yılında yapılan euroncap testlerinde alfa’nın 147 modeli çarpışma testlerinde beş üzerinden üç yıldız almıştır. bu skor bazı rakiplerden kötüdür ancak yandan çarpma testlerinde 147 beş üzerinden beş yıldız almıştır. 147 makyajlandıktan ve ekstra güvenlik donanımları eklendikten sonra tekrar bu teste sokulmamıştır.
    156 modelinin euroncap tarafından yapılmış resmi bir testi bulunmamaktadır. 159 modeli ise testleri beş yıldız alarak tamamlamıştır.
    burada unutulmaması gereken nokta euroncap testlerinde, kaza olduktan sonra aracın gördüğü hasar üzerinden aracın ne kadar güvenli olduğunun belirlendiğidir. yani, pasif güvenliğin dışında aktif güvenlik unsurları bu testlerde dikkate alınmamaktadır. daha önce bahsedilen dengeli yapısı ve süspansiyon geometrisi ile alfa’lar yıllardır yol tutuş konusunda haklı bir üne sahiptir. standart haliyle bile bir alfa’nın viraj kabiliyeti rakiplerinden kat kat üstündür ve yoldan çıkarabilmek özel beceri ister.

    6. alfa’nın 2. eli yoktur, alırsan elinde kalır.

    italyan arabalarının 2. elde diğer markalardan biraz daha fazla değer kaybettiği bir gerçektir. ancak giderek kötüleşen 2. el piyasasında artık diğer markaların da alfa’dan aşağı kalır yönü kalmamıştır.
    alfa’lara 2. elde çok talep olmamasının nedenleri sizin de şahit olduğunuz kalıplaşmış düşüncelerdir. alfa hiçbir zaman türkiye’de geniş kitlelere satılmamış, dolayısıyla çok net bir kullanıcı görüşü oluşmamıştır. çoğu bilgi kulaktan dolmadır. eski modellerde yaşanan sorunlar ve üzerine zeytinoğlu grubu’nun düştüğü finansal darboğaz nedeniyle yedek parça temininde yaşanan sıkıntılar insanların kafasındaki alfa imajını hakettiği yerin çok altına atmıştır.

    7. alfa’lar yürümez. ben pejom ile alfa’yı geçmiştim biliyormusun?

    allah iyiliğinizi versin. kamera şakasıdır o.

    yine de en azından bu iddianın ilk kısmına ciddi bir cevap verelim: alfa’ların motorları sınıflarının en yüksek beygir gücü değerleri arasındadır. fakat bir aracın performansını belirleyen başka unsurlar vardır, aktarma organları, vites oranları ve ağırlık gibi. bu unsurlar gözetilerek üretilen arabalarda başka konularda fedakarlık yapmak gerekir, ki konfor bunların başında gelir. unutmayın ki alfa’ların top modelleri dışında kalan modeller sadece performans amaçlı değildir. alfa romeo modellerinde performans/konfor dengesi iyi ayarlanmıştır. ama sadece performans arıyorsanız yanlış yerdesiniz demektir.

    her üretici, ürettiği modellere bazı karakteristik özellikler atar. genel olarak konuşursak japon üreticilerde sorunsuzluk ön plana çıkar, alman’larda konfor, italyan’larda ise hiç kuşkusuz estetik. işte, alfa romeo’da üretim felsefesi de atak ve estetik araçlar yaratmak şeklindedir.

    sonuç olarak siz bir alfa romeo’yu beğendi iseniz bu arabayı gönül rahatlığı ile satın alabilirsiniz.. bu arabayı aldığınızda dünya otomotiv tarihinden bir parça satın aldığınızı zamanla anlayacaksınız.. aldığınız arabanın 1900’lü yıllarda hangi arabadan, hangi konseptten esinlendiğini hissedeceksiniz.. buda size anlatılmaz bir haz verecek, alfanızı daha çok seveceksiniz…

    sahi, alfa romeo’nun kullandığı “cuore sportivo” sloganının ne anlama geldiğini hiç bu açıdan düşünmüş müydünüz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcuk666

    konuyu bırde ben hortlatayım. arkadaslar 2004-2003 model olan 150 170 bın km arası alfalar cok dıkkatımı cekıyor.ılk arabam olacak. yakıtı ve parcası hakkında gercekten kullananların yorumuna ıhtıyacım var.

    Merhaba alfa 147 kullanıcısı olarak yazayım düşüncelerimi.

    Bakımları düzenli yapıldı ise km cok önemli değil alfalarda.

    Yakıtı bastıkça artıyor aman aman cok bir tüketimi yok.

    Yani bindiğinde başlıyorsun ister istemez. Bayan olarak şehir içi 120 0 şehirlerarası 160 180 yapıyorum cok eğlenceli zevkli 😊

    Güven konfor tatminkar.

    4 ay aradım alfa kullanmamış adama sormayacaksan alfa alinirmi diye bilgisi yok fikri var.

    Parçası da aman aman pahalı değil baya araştırdım almadan önce.

    Olumsuz olarak diyebileceğim on takımı biraz hassas çukur kasıs pay diye girmemek gerekiyor da ben hızı kesemedigimden gördüm çukurlara bir kaç kez sorun yaşamadım.😊

    Ben şahsım adına tavsiye ederim güzel bir araçtır.

    Bana alfa alma elinde kalır diyen herkes bin bir tür at dediğimde bu güzelmiş şöyle böyle demeye başlıyorlar 😊 olumsuz hurafeler söyleyen herkes oo harika sesi de güzel sunuda güzel diyor 😊

    Bence alınır ben seviyorum




  • Alfa romeo 147 hala alınır mı beyler, yedek parça bulunur mu, parça fiyatları yüksekmi, anlayanı ustası az mı, 2.eli zormu satılır ? :))



    Bu aracın tasarımı 2017 modelli araçlarla bile kıyaslayınca tasarım bazında hala ihtişamlı ve albenili, Ama tasarım, dış güzellik karın doyurmaz babından yola çıkarsak ilk başta zikrettiğim konular zayıfsa sadece duvarda bir tablo olarak kalmalımıdır.



    Hyundai Accent Era & Alfa Romeo 147 arasında gidip geliyorum,Mantığım yaşlı,garantici ve tecrübeli amcalar gibi düşünüp ERA al diyor Kalbim(yüreğim)ALFA 147 almazsan ilk ve eski sevgili gibi hep hatıralarında kalbinde eziklik burukluk yaşayacaksın diyor.

    Sizce hangisini tercih etmeliyim.



    Duygularımı mı,Mantığımı? :))
  • Renji Abarai kullanıcısına yanıt
    Aracı mersinden aldım. Ankara ya kadar getirdim. Kırmızı renk Distinctive paket. Hız sabitleme ABS EBD gibi özellikleri var. Hasar kayıtsız. 150 binde triger kayısı felan değiştirilmiş içim rahat olsun diye bende bugün filtre ve sıvı bakımını yapacağım. Lakin kullandığım yol 400 km nin üstünde olmasına rağmen hiç yormadı. Çoğu alfistinin dediği gibi 2 bin 3 bin devir bandını geçtikten sonra inanılmaz bir horultu geliyor motordan elinizde olmadan gaza biraz daha yükleniyorsunuz. Renginin verdiği hazdan mı yoksa insanların cok az gormesinden dolayı mı bilmiyorum ama mola verdiğim 2 - 3 nokta da insanlar araçlarından inip direk arabaya bakıyorlar bu inanılmaz bir haz veriyor insana. (Makyajlı kasa olarak adlandırılan kasa) aynı zamanda 1-2 defa deneme yaptım viraj konusunda gercekten viraja nasıl giriyorsa oyle cıkıyor inanılmaz zevkli. (Aracta spor vogland yay olmasına rağmen.) Benden onceki sahibi (Ki ben 3. Sahibiyim) Multimedya ekran taktırmış inanılmaz zevkli kılmış. Yılına göre iyi bir ses düzeni var araçta. Klima dijital ve cift yonlu aynı zamanda arka yolcular içinde bir havalandırma kanalı koymaları çok zekice bir olay olmus boylelikle arac klimaya hemen tepki verebiliyor. Aracı lpg de kullandım 40 litrelik bir simit tankı var 150 tl 170 tl bandında sanırım 400 km yi aşkın bir yolu sorunsuz ve yorulmadan geldim. Koltuklardaki alcantra benzeri koyu döşemede inanılmaz yakışmış bence araca. Şimdilik kısa kullanışta edindiğim deneyimler bunlar. Eksileri yokmu elbette var. Mesela 100 120 km üstünde yol ve rüzgar sesini alıyor. Lakin motorun homurtusundan pek umursamıyorsunuz. Varyatör parcasından suanlık benim bir sorunum yok ama aldığım kişi varyatör ü değiştirmemiş sanırım bir kit ile düzeltmiş (Bana verilen bilgi) 30 bin km önce büyük bir olasılıkla değişecek 20 bin km sonra. birde nedense farlar yetersiz geldi tam aydınlatmıyor gibi bir hisse kapıldım açıkcası. ama şimdiden sunrooflu bir modelini alsaydım diye hayıflanıyorum açıkcası.




  • Arkadaşlar herkese merhaba. Kupon araba dışında arabalardan zevk alamıyorum yaşım 35 ve bugüne kadar ne herkesin elindeki telefonu satın aldım ne de herkese uyan arabayı. ABD de yaşadım bir yıl ilk aracım orada 91 model Lexus LS 400 V8 OTM. idi. Bileni azdır buralarda mükemmel bir arabaydı hala özlerim. Konfor ve donanım olarak 500 SEL' in içinden iki kere geçer. Daha sonra 2016 yılında Lise hayalim olan Subaru İmpreza 2000 model 2.0 gt aldım. Araba cok temizdi hiç üzmedi. O benim virajlarda sırdaşımdı. Belki birdaha hiçbir arabadan zevk almayacam onun kadar. Yolu açık olsun. İşsiz kalınca ve evlenince ikinci bir ekonomik arabam olmadığı için sattım üzerine de hüngür hüngür ağladım. Erkekler ağlamaz demeyin iyi bakılmış bir impreza ağlatır.

    Simdi ekonomik bir seçenek ile birkaç yıl toparlandıktan sonra subaru ya geri dönmek istiyorum. Ama o arabadan sonra clio ya binersem kederden olurum ya da her indiğimde bela okuyup kapısına bir tekme indiririm. Standart yaygin arabalardan ölesiye nefret ediyorum :)

    Ama mecburiyetten idareten bakmaya başladım focus clio vb. Sonra farkettim ki olmayacak bu böyle. 2.0 mondeo dizel bakıyordum 2004-2006 arası ondan da vazgeçtim. Her bindiğimde lanet okumak istemiyorum.en azından ruhu olan bir arabam olsun. Geçici de olsa. Parça Ivır zıvır dert etmiyorum.parca imprezaya bile bulunuyor bunlar bana boş dedikodu geliyor.

    147 fiyatlarını pahalı sanıyordum 32-35 arası
    bir butcem var. Geçenlerde fiyatları duyunca yüzüm güldü. Evet bu dedim yahu. İmprezadan sonra çile çekeceğime onun kadar olmasa da zevkli ve görsel olarak ruhumu okşayacak bir araba olsun. Piyasasının yavasligina da takılmıyorum İmprezayı 1 yılda sattım. Ederini istemeseydim 4 ayda giderdi. Alfa da bir kaç aya satılır diye düşünüyorum.

    147 şu an kafamdaki tek seçenek. Gc8 imle yaşadığım onca şeyden sonra monoton bir arabayla monoton bir ilişki yürütemem. Hem de geçmişteki arabalarıma dönüp baktığım zaman araya bu nerden girdi diye düşüneceğim kupon listesi bozulmamış olur. Allah kısmet ederse asla normal bir arabam olmayacak.147 tam aradığım araba. Lpg ile ekonomik. Ayrıca twinspark olması lpg ile sorunsuz izlenimi yarattı bende. Su an bu geçiş döneminde sürerken beni üzmeyecek bakarken bunu nerden aldım Allah benim cezamı versin demeyeceğim araba Alfa. Henüz bir Alfisti değilim ama arabalarına İyi bakan ruhundan anlayan biri olarak onu üzmeyeceğim kesin. 33 bin gibi butcelere temiz düzgün sorunsuz Bir mk2 almaya karar verdim. Onde değişen olmasın yeterli tavanda da boya olmasın. Satarken zor oluyor.Cizgileri düzgün ilk İki arabamın da. tek takıntım bu. Araba Ok gibi durmalı. 147 ile ilgili öneri ve uyarilarinizi duymak isterim.

    Bu arada eski dostumun bir fotosunu paylaşayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GoSSgO -- 15 Kasım 2019; 17:30:13 >




  • hepinize merhaba

    alfa hakkında ne diyorsunuz, belki bazılarınız dizaynını begenmiyordur ama ben dizaynına a$ıgım.

    bu arabaların 2. ellerinin fiyatlarının 0'larına oranla cok dusuk olmasının sebebi nedir acaba?

    2003-2005 arası 2. ellerden bahsediyorum



  • bence dde al ama elinde kalacak söyliyim kesin yani 100 de yüz
  • 25 milyara full ( xenon esp haric ) 147 ler war bose muzik sistemı bile dahil. aslinda bende dusunuyorum ama benzin benı acıkcası dusunduruyor. kullanan warsa 120 hp lik ne kadar yakıyor sehir ici soyleyebilirmi tam olarak
  • 2 senedir dolu dolu kullanıyorum ortalama olarak 10 lt...
  • benzini bi $ekilde hallederiz.

    tasarımı cok ho$uma gidiyor ki bir arabada ilk baktıgım kısım tasarımıdır, ikinci planda da motoru; ki alfa'nın performansı beni gayet tatmin edecektir.


    yalnız tek korkum 2003-2004 model 40.000 km'de bi alfa 147 alırsam sorun cıkartır mı bana? sonra servislerde flan curumek istemiyorum, tek korkum bu. dayanıklı mıdır yani? 1 yıl bindikten sonra pertlemesin de

    2. el satı$ının olmayı$ı pek sorun degil,
  • En kronik problem tork konvertörü, ikincisi ise EuroNCAP ten sadece 3 yıldız almış olması ama Alfa işte...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Peradur

    benzini bi $ekilde hallederiz.

    tasarımı cok ho$uma gidiyor ki bir arabada ilk baktıgım kısım tasarımıdır, ikinci planda da motoru; ki alfa'nın performansı beni gayet tatmin edecektir.


    yalnız tek korkum 2003-2004 model 40.000 km'de bi alfa 147 alırsam sorun cıkartır mı bana? sonra servislerde flan curumek istemiyorum, tek korkum bu. dayanıklı mıdır yani? 1 yıl bindikten sonra pertlemesin de

    2. el satı$ının olmayı$ı pek sorun degil,
  • ogrenciyim, tipi flan hosuma gidiyor ama dedigim gibi dayanıklılıgı konusunda suphelerim var.

    2003-2004 model 40000km'deki bi alfa 147 beni 3-5 yıl sorunsuz bi sekilde idare eder mi onu merak ediyorum
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.