- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Enerji Sistemleri Mühendisliği
79 Cevap31523 Görüntüleme7 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


480 Mesaj
18 Temmuz 2012; 8:59:38 

Enerji Sistemleri Mühendisliği mezunu olanlar nerelerde çalışabilirler, iş sıkıntısı olur mu maaşı ne durumdadır hem bölümdeki arkadaşlar hemde bilgisi olan arkadaşlar yardimci olurlarsa sevinirim


_____________________________



[link=www.rootla.net]Kisisel Blogum ~ C/C++ Örnekleri[/link]


 
13 Mesaj
18 Temmuz 2012; 9:24:30 

takip



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



364 Mesaj
18 Temmuz 2012; 9:25:45 

takip



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

YTÜ


480 Mesaj
18 Temmuz 2012; 9:27:35 

devlet alimlarini araştırıyorum ama elle tutulur bişe yok devlet işe almıyor mu Enerji Sistemleri Mühendisini :D


_____________________________



[link=www.rootla.net]Kisisel Blogum ~ C/C++ Örnekleri[/link]


202 Mesaj
18 Temmuz 2012; 9:30:28 

malzeme mühendisliği oku çok güzel bir iş ama iş bulmak kolaymı bilmiyorum


_____________________________



480 Mesaj
18 Temmuz 2012; 9:32:25 

quote:

Orijinalden alıntı: the.crack.man

malzeme mühendisliği oku çok güzel bir iş ama iş bulmak kolaymı bilmiyorum

+1 seçenek olabilir köşede dursun


_____________________________



[link=www.rootla.net]Kisisel Blogum ~ C/C++ Örnekleri[/link]


480 Mesaj
18 Temmuz 2012; 9:56:31 

uppppppppppppppppppp


_____________________________



[link=www.rootla.net]Kisisel Blogum ~ C/C++ Örnekleri[/link]


24 Mesaj
18 Temmuz 2012; 15:07:50 

devlet alıyor , " enerji müh. kadrosu çok az , 30 kişi falan ona rağmen 3-5 kişi girdi geçen sene. yani ortada mezun da yok, kpss puanı düşük şimdilik, 4-5 sene içinde mezun artıcak dolayısıyla alımlar artıcak ama puan da biraz biraz yükselicek" demişti bi hocamız


_____________________________

bakma,gör


480 Mesaj
18 Temmuz 2012; 20:14:55 

quote:

Orijinalden alıntı: bedirhanşen

devlet alıyor , " enerji müh. kadrosu çok az , 30 kişi falan ona rağmen 3-5 kişi girdi geçen sene. yani ortada mezun da yok, kpss puanı düşük şimdilik, 4-5 sene içinde mezun artıcak dolayısıyla alımlar artıcak ama puan da biraz biraz yükselicek" demişti bi hocamız

teşekkürler bu bölümü düşünen arkadaşlara yardımcı olacaktir.


_____________________________



[link=www.rootla.net]Kisisel Blogum ~ C/C++ Örnekleri[/link]


246 Mesaj
19 Temmuz 2012; 2:25:06 

takip


_____________________________



480 Mesaj
19 Temmuz 2012; 11:10:08 

up yapmaktan sıkıldım artik birileri gelsin konu canlansın :D


_____________________________



[link=www.rootla.net]Kisisel Blogum ~ C/C++ Örnekleri[/link]

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Temmuz 2012; 11:57:02 

hocam aynı konuyu bende açmıştım.sana şunu söliyim bu bölümden şuan mezun olan var mı? o bile bilinmiyor.eğerki bu bölümü yazarsan bir nevi kumar oynamış olursun.


480 Mesaj
19 Temmuz 2012; 12:51:10 

quote:

Orijinalden alıntı: son_sam

hocam aynı konuyu bende açmıştım.sana şunu söliyim bu bölümden şuan mezun olan var mı? o bile bilinmiyor.eğerki bu bölümü yazarsan bir nevi kumar oynamış olursun.

bu konu canımı cok sıkıyor tabi


_____________________________



[link=www.rootla.net]Kisisel Blogum ~ C/C++ Örnekleri[/link]


1931 Mesaj
19 Temmuz 2012; 13:21:54 

Ökü enerji sistemleri muhendisligi yazın arkadaslar. Aylik en fazla 400 tl harcarsiniz. Osmaniye ucuz bir sehirdir. Etkinlik yok, hicbirsey yok :)) arada sirada olursa olur etkinlikte. herkes adanaya gider gezmeye. Kisaca boyle.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Ankara Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği 🔱


 
9 Mesaj
19 Temmuz 2012; 13:35:49 

Devlette çalışacak yer yok sanırım. Varsa da pek duyulmamış. :D
Ama şöyle bir şey var ki son yıllarda petrolün de azalmasıyla alternatif enerji kaynakları aranıyor. Türkiye' de büyük yatırımlar yapılıyor. Bu işte çok para da var. İlgili olanlar varsa bilirler Nihat Özdemir ve Ünal Aysal enerji devleri olarak bilinir.
Riskli ama okunmaya değer.


_____________________________

acemi


 
40 Mesaj
21 Temmuz 2012; 18:39:28 

Süleyman Demirel Üniversitesi Enerji Sistemleri Mühendisliği okumaktayım. 3. sınıfa geçtim. Teknoloji fakültesinde okumaktayım ayrıca bende devlet düşünüyorum eve arkadaşın dediği gibi mezun olmadığı için devlet te böyle bir alımda bulunmuyor. Ama 2-3 sene içerisinde mezun arttıkça alımlarda artacaktır diye düşünüyorum.Bu arada staj yaptığım firmada elektrik mühendisi olan birim müdürü bile günümüzün mesleği yenilenebilir enerji üstüne olacak diyor


_____________________________




78 Mesaj
22 Temmuz 2012; 17:16:23 

takip


_____________________________

GunZ OnLine Hayat OffLine


 
3 Mesaj
22 Temmuz 2012; 21:11:35 

bu bölümü bende düşünüyorum ama yök tarafından bu bölümün henüz kabul edilmediğini duydum bu doğru mu?


_____________________________



24 Mesaj
22 Temmuz 2012; 22:59:47 

quote:

Orijinalden alıntı: dejawu1867

bu bölümü bende düşünüyorum ama yök tarafından bu bölümün henüz kabul edilmediğini duydum bu doğru mu?

yök nası onaylamamış da bölüm açılmış


_____________________________

bakma,gör


 
85 Mesaj
25 Temmuz 2012; 1:09:23 

Ben bayağı araştırdım. İlk olarak bölüm Türkiye'ye yarım yamalak sokulmuş ve laboratuar alanları, hocaları hep makine mühendisi. Kimse işinde usta değil… Ne zaman İTÜ, ODTÜ bu bölümü açacak o zaman bölüm tam olarak ülkede oturmuş olacaktır.

Bir düşünün mühendislik dalında dünya deviyiz nidalarında övünen iki üniversitemiz Avrupa’da çok öneme sahip bölümü açma gereği duymuyor da taa Şırnak’taki üniversitemiz açıyor? Dip not: Bizim düz lisenin web sayfası çalışırken Şırnak dediğimiz üniversitenin şu an web sitesine girilmiyor.

İş olanaklarına gelince,. ilk mezun diyor ki “kimse bölümümü bilmiyor duymamış nasıl iş verecek. şu an akademik kariyer yapıyorum.”

“Bölüm yeni açılmış, çevrede böyle mühendis yok. Para kazanırım” hayallerine düşmeyin.

1 Prof. Dr.
4 Yrd.Doç.Dr.
6 Ar.Gör.

Osmaniye Ü.’nin personel kadrosuna bakın.
Beraber basit bir hesap yapalım. bu bölümün geçen sene yeni açıldığını varsayalım ve geçen sene 47 + 47 = 94 kişi almış. Üstüne bu sene 50+50=100 öğrenci daha alacak. Şimdi bu 11 kişi bu 194 kişiye mi bir şeyler verecek. ODTÜ, İTÜ 10 öğrenciye bir prof. düşüyor diye reklamını yapıyor. Osmaniye’de 100 öğrenciye 1 prof. ama haksızlık yapmayalım 100 kişiye 6 ar.görevlisi düşüyor… haydi onu geçelim, prof. doç. Ar. Gör. Lileri iyi kariyerli olsa.. nerdeee? yurtdışını bırakın daha ODTܒden içeri bile giremeyen makine mühendisliği lisanslı insanlar.

siz de bu bölümden bir şeyler öğrenip ve mezun olacaksınız. İş verenlerde sizi kapacak. İnci sözlük olsa güldürdün çip derlerdi.


246 Mesaj
25 Temmuz 2012; 1:32:43 

Söylediklerinde haklısın. Muamma ile okudukdan sonra mezun olunca iş bulamadıkdan sonra okusan ne. Bilinse süper de bilinmeyen bir meslek .s


_____________________________



24 Mesaj
25 Temmuz 2012; 4:36:16 

quote:

Orijinalden alıntı: mrkral

Ben bayağı araştırdım. İlk olarak bölüm Türkiye'ye yarım yamalak sokulmuş ve laboratuar alanları, hocaları hep makine mühendisi. Kimse işinde usta değil… Ne zaman İTÜ, ODTÜ bu bölümü açacak o zaman bölüm tam olarak ülkede oturmuş olacaktır.

Bir düşünün mühendislik dalında dünya deviyiz nidalarında övünen iki üniversitemiz Avrupa’da çok öneme sahip bölümü açma gereği duymuyor da taa Şırnak’taki üniversitemiz açıyor? Dip not: Bizim düz lisenin web sayfası çalışırken Şırnak dediğimiz üniversitenin şu an web sitesine girilmiyor.

İş olanaklarına gelince,. ilk mezun diyor ki “kimse bölümümü bilmiyor duymamış nasıl iş verecek. şu an akademik kariyer yapıyorum.”

“Bölüm yeni açılmış, çevrede böyle mühendis yok. Para kazanırım” hayallerine düşmeyin.

1 Prof. Dr.
4 Yrd.Doç.Dr.
6 Ar.Gör.

Osmaniye Ü.’nin personel kadrosuna bakın.
Beraber basit bir hesap yapalım. bu bölümün geçen sene yeni açıldığını varsayalım ve geçen sene 47 + 47 = 94 kişi almış. Üstüne bu sene 50+50=100 öğrenci daha alacak. Şimdi bu 11 kişi bu 194 kişiye mi bir şeyler verecek. ODTÜ, İTÜ 10 öğrenciye bir prof. düşüyor diye reklamını yapıyor. Osmaniye’de 100 öğrenciye 1 prof. ama haksızlık yapmayalım 100 kişiye 6 ar.görevlisi düşüyor… haydi onu geçelim, prof. doç. Ar. Gör. Lileri iyi kariyerli olsa.. nerdeee? yurtdışını bırakın daha ODTܒden içeri bile giremeyen makine mühendisliği lisanslı insanlar.

siz de bu bölümden bir şeyler öğrenip ve mezun olacaksınız. İş verenlerde sizi kapacak. İnci sözlük olsa güldürdün çip derlerdi.


ODTÜ, İTÜ gibi kaç okul var sayar mısın ? onlar gibi en iyiler haricinde bir sürü mühendislik bölümü ve öğrencisi var.bunların hepsi mi umutsuz vaka anlamıyorum. böyle akademik kadro,kaç öğrenciye kaç prof düştü, hocaların eğitimi vs. hesaplarına gireceksen türkiyede 10-25 okulda nitelikli eğitim var denebilir, çok ince ve çoğu da işe yaramayan hesaplar bence. sizin değerlendirmenizce "vasat" okullardan mezun olup iyi yerlere gelen bir sürü örnek var hayatta. gerçekçi olun, armut piş ağzıma düş olayı kalmadı. kendini ne kadar donatırsan piyasada şansın o kadar çok. gerisi yalan. ben böyle düşünüyorum.

inci sözlük gibi düşünüyosan da senin tercihin,istersen 5 sene sonra bakalım , iş bulamazsam hep beraber güleriz


_____________________________

bakma,gör


 
85 Mesaj
25 Temmuz 2012; 10:33:21 

Ben burada ODTܒde okuyun demiyorum, BÖLÜM YETERSİZ. KADROSU YETERSİZ. Avrupa’ya gitmemiş, ODTÜ, İTܒye bile ayak basmamış adam nasıl oldu da Enerji Sistemleri Mühendisliği kadrosuna girdi biri bunu açıklasın? Çܒde nasıl bu alanda araştırma yapmışta uzmanlaşmış? Ben en çok Şırnak üniversitenin kadrosunu merak ediyorum. Eğitim dilinin Türkçe olmasına da yanıyorum. Çok çok merak ediyorum hangi kaynakları kullanıyorsunuz da bu alanda uzmanlaşabileceksiniz.

Hiç kendini geliştirme geyiğine girmeyelim. Erciyes ü. fizik bölümünün bir mezunu 27 yaşında ayda 14 bin € maaş alıyormuş. Haydi Fizik bölümüne girelim kendimizi daha iyi geliştiririz, 27 yaşında 27 bin alırız.

Bakın bu sene büyük ihtimalle 300 bin kişi üniversiteye girecek, bu insanların %75’i “abi üniversitede çok çalışıp bölüm 1. olacağım” hedefinde.
O kendini geliştirmeyi çok basit bir şey sanıyorsunuz. Kendini geliştirme iradesine sahip insan zaten ÖSS’e de de, Boğaziçi, ODTܒye giriyor.


 
29 Mesaj
25 Temmuz 2012; 11:56:07 

upp yalova hakkında bilgisi olan varmı yalova enerji sistemleri müh.


_____________________________


Galatasaray SK - Since 1905


 
10 Mesaj
25 Temmuz 2012; 14:10:05 

erciyes enerji sistemleri hakkunda ne düşünüyorsunuz? eğitim kadrosu da gayet iyi.


_____________________________



 
4 Mesaj
25 Temmuz 2012; 14:33:05 

bende yazmayı düşünüyorum mezun olan yok mu hiç veya 3.4. sınıf?


_____________________________

Bilgi PaylaştıKça Çoğalır.


246 Mesaj
25 Temmuz 2012; 17:15:29 

https://www.facebook.com/sgencgonul ulaşabilirseniz banada bilgi verin. yazın buraya


_____________________________



24 Mesaj
25 Temmuz 2012; 17:20:54 

quote:

Orijinalden alıntı: mrkral

Ben burada ODTܒde okuyun demiyorum, BÖLÜM YETERSİZ. KADROSU YETERSİZ. Avrupa’ya gitmemiş, ODTÜ, İTܒye bile ayak basmamış adam nasıl oldu da Enerji Sistemleri Mühendisliği kadrosuna girdi biri bunu açıklasın? Çܒde nasıl bu alanda araştırma yapmışta uzmanlaşmış? Ben en çok Şırnak üniversitenin kadrosunu merak ediyorum. Eğitim dilinin Türkçe olmasına da yanıyorum. Çok çok merak ediyorum hangi kaynakları kullanıyorsunuz da bu alanda uzmanlaşabileceksiniz.

Hiç kendini geliştirme geyiğine girmeyelim. Erciyes ü. fizik bölümünün bir mezunu 27 yaşında ayda 14 bin € maaş alıyormuş. Haydi Fizik bölümüne girelim kendimizi daha iyi geliştiririz, 27 yaşında 27 bin alırız.

Bakın bu sene büyük ihtimalle 300 bin kişi üniversiteye girecek, bu insanların %75’i “abi üniversitede çok çalışıp bölüm 1. olacağım” hedefinde.
O kendini geliştirmeyi çok basit bir şey sanıyorsunuz. Kendini geliştirme iradesine sahip insan zaten ÖSS’e de de, Boğaziçi, ODTܒye giriyor.

ÇÜ'de nasıl araştırma yapmış da uzmanlaşmaış kısmını sitede CV'lerinden öğrenebilirsin hocaların.her akademsyen her prof veya doçent odtü itü mezunu mu olmalı bilmiyorum ama çok kısıtlıyorsunuz üniversitlerin yeterliliklerini.siz muhtemelen o büyük okullardan birinden mezunsunuz yada oralarda okuyosunuz ama türkiyede onlarca okul ve birsürü bölüm var. bunların durumları yoruma açık tabi ama kadro kime göre neye göre yetersiz ya da daha iyi nası olmalı, bunları düşününce daha önce de dediğim gibi çok ince hesaplarla işin içinden çıkılmaz ve sonuç yine döner dolaşır itü ye gelir..kullandığımız kaynaklar da türkiyede mühendisliklerde kullanılan kaynaklar, işe yaramayan yada adı sanı duyulmamış değil merak etmeyin yani gelip görmeden böyle eleştirmenin bi anlamı yok...şırnak üniv. bilemem ama yeni açıldı zaten ama neden açıldı nasıl imkanları var neler yapıyolar hiç bilemiyorum ama bizim okul 4. yılına başlıcak olmasıyla bölümü biraz daha oturtmuş durumda...kendini geliştirme işini çok basite almıyorum, ama çok da abartılacak durum değil. ben de o "abi çok çalışıp birinci olucam artık napalım" diye başladım ve birinci sınıfı iyi bi ortalamayla birinci olarak bitirdim (isteyen araştırıp öğrenebilir ) ve önümüzdeki yıl makineyle çift anadala başvurucam büyük ihtimalle de kabul edilicem. biraz planlı yaşamla olabilecek bişey ama o iradeye sahipken herkes Boğaziçine gitmiyo, diğer yüzlerce bölüm 1.si de 1. olsa ne olur olmasa ne olur derseniz artık o size kalmış.sınavda istediğini alamayıp üni.de iyi olan bir sürü insan var ve takdir edersiniz ki bu bölümü yazmaya çalışan insanlar da çok iyi puanlar alıp da "İTÜ ye mi gitsem yoksa osmaniyede enerji mi yazdam" diye düşünmüyo, mevcut durumda en iyi yerleri tercih etmeye çalışıyolar..isterseniz bu puan ve sıralamalarla tercih yapcak insanlara sizin tabirinizle "Avrupaya gitmiş,kadrosu yeterli, ODTÜ ve İTÜ'nün kapısından girebilmiş bi kadroya sahip,hocaların hangi alanlarda araştırma yaptığı ve hangi kaynakları kullandığı belli olan" okul/bölüm tavsiye edin de faydalansınlar..marifet eleştirmek değil burada yardımcı olmak insanlara.. türkiye odtü,itü,boğaziçi vs.den ibaret değil ve oralara gidip de ot gibi yaşayanları da görmeden gelemezsiniz.her şey kişide bitiyo bunu kimse inkar edemez.


_____________________________

bakma,gör


 
4 Mesaj
26 Temmuz 2012; 10:10:29 

quote:

Orijinalden alıntı: Mc_Leopard

https://www.facebook.com/sgencgonul ulaşabilirseniz banada bilgi verin. yazın buraya

bir cevap aldın mı?


_____________________________

Bilgi PaylaştıKça Çoğalır.


 
85 Mesaj
26 Temmuz 2012; 11:36:06 

quote:

Orijinalden alıntı: zeyl


ÇÜ'de nasıl araştırma yapmış da uzmanlaşmaış kısmını sitede CV'lerinden öğrenebilirsin hocaların.her akademsyen her prof veya doçent odtü itü mezunu mu olmalı bilmiyorum ama çok kısıtlıyorsunuz üniversitlerin yeterliliklerini.siz muhtemelen o büyük okullardan birinden mezunsunuz yada oralarda okuyosunuz ama türkiyede onlarca okul ve birsürü bölüm var. bunların durumları yoruma açık tabi ama kadro kime göre neye göre yetersiz ya da daha iyi nası olmalı, bunları düşününce daha önce de dediğim gibi çok ince hesaplarla işin içinden çıkılmaz ve sonuç yine döner dolaşır itü ye gelir..kullandığımız kaynaklar da türkiyede mühendisliklerde kullanılan kaynaklar, işe yaramayan yada adı sanı duyulmamış değil merak etmeyin yani gelip görmeden böyle eleştirmenin bi anlamı yok...şırnak üniv. bilemem ama yeni açıldı zaten ama neden açıldı nasıl imkanları var neler yapıyolar hiç bilemiyorum ama bizim okul 4. yılına başlıcak olmasıyla bölümü biraz daha oturtmuş durumda...kendini geliştirme işini çok basite almıyorum, ama çok da abartılacak durum değil. ben de o "abi çok çalışıp birinci olucam artık napalım" diye başladım ve birinci sınıfı iyi bi ortalamayla birinci olarak bitirdim (isteyen araştırıp öğrenebilir ) ve önümüzdeki yıl makineyle çift anadala başvurucam büyük ihtimalle de kabul edilicem. biraz planlı yaşamla olabilecek bişey ama o iradeye sahipken herkes Boğaziçine gitmiyo, diğer yüzlerce bölüm 1.si de 1. olsa ne olur olmasa ne olur derseniz artık o size kalmış.sınavda istediğini alamayıp üni.de iyi olan bir sürü insan var ve takdir edersiniz ki bu bölümü yazmaya çalışan insanlar da çok iyi puanlar alıp da "İTÜ ye mi gitsem yoksa osmaniyede enerji mi yazdam" diye düşünmüyo, mevcut durumda en iyi yerleri tercih etmeye çalışıyolar..isterseniz bu puan ve sıralamalarla tercih yapcak insanlara sizin tabirinizle "Avrupaya gitmiş,kadrosu yeterli, ODTÜ ve İTÜ'nün kapısından girebilmiş bi kadroya sahip,hocaların hangi alanlarda araştırma yaptığı ve hangi kaynakları kullandığı belli olan" okul/bölüm tavsiye edin de faydalansınlar..marifet eleştirmek değil burada yardımcı olmak insanlara.. türkiye odtü,itü,boğaziçi vs.den ibaret değil ve oralara gidip de ot gibi yaşayanları da görmeden gelemezsiniz.her şey kişide bitiyo bunu kimse inkar edemez.

Ben ODTÜ'de okumak zorundasınız demiyorum, lütfen bunu anlayınız.
Osmaniye üniversitesi R.T. Erdoğan'ın 'her il'e bir üniversite' kampanyasıyla kurulmuş bir üniversitedir.
Peki, üniversite kurulması için ne gerekir, unvanlı personel.
Peki, siz hiç fark ettiniz mi, artık önüne gelen prof. oluyor.
Eskiden prof. TV'ye çıktığında akan sular duraydı.
Önüne gelen prof. oldu.
Çünkü açık vardı.
Bir zamanlar İngilizce öğretmenin yetersizliğinde almanca öğretmenlerin İngilizce öğretmen olarak atanması gibi.
Her hangi bölümün iş ilanlarına bakın, tercihen yüksek lisans yapmış ifadesini görürsünüz.
Peki, neden bu istek olmaya başladı. Çünkü üniversiteler lise gibi oldu.
Duymuşsunuzdur “Fizik bölümü çok zor yaeee” bunlar dua etsin 10 yıl önce fizik bölümüne girmemişler. Şu an müfredatlar lise seviyesi olarak düzenli.
Siz sanıyor musunuz ki ODTܒde okusanız bölüm 1. olacaktınız.
Şimdi size söylüyorum, ODTܒde doktorasını yapmış ile Çܒde yapmış kişinin arasında İngilizce öğretmeniyle, Almanca öğretmeni arasındaki kadar fark vardır.
SAÜ prof. “makale yazmak için aylarca ne uğraşacağım, ek ders veririm aynı hesap”

Bu bölümde Almanca öğretmeni çıkartıp sizden İngilizce öğretmeni olmanızı isteyecek.


24 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:10:45 

quote:

Orijinalden alıntı: mrkral


Ben ODTÜ'de okumak zorundasınız demiyorum, lütfen bunu anlayınız.
Osmaniye üniversitesi R.T. Erdoğan'ın 'her il'e bir üniversite' kampanyasıyla kurulmuş bir üniversitedir.
Peki, üniversite kurulması için ne gerekir, unvanlı personel.
Peki, siz hiç fark ettiniz mi, artık önüne gelen prof. oluyor.
Eskiden prof. TV'ye çıktığında akan sular duraydı.
Önüne gelen prof. oldu.
Çünkü açık vardı.
Bir zamanlar İngilizce öğretmenin yetersizliğinde almanca öğretmenlerin İngilizce öğretmen olarak atanması gibi.
Her hangi bölümün iş ilanlarına bakın, tercihen yüksek lisans yapmış ifadesini görürsünüz.
Peki, neden bu istek olmaya başladı. Çünkü üniversiteler lise gibi oldu.
Duymuşsunuzdur “Fizik bölümü çok zor yaeee” bunlar dua etsin 10 yıl önce fizik bölümüne girmemişler. Şu an müfredatlar lise seviyesi olarak düzenli.
Siz sanıyor musunuz ki ODTܒde okusanız bölüm 1. olacaktınız.
Şimdi size söylüyorum, ODTܒde doktorasını yapmış ile Çܒde yapmış kişinin arasında İngilizce öğretmeniyle, Almanca öğretmeni arasındaki kadar fark vardır.
SAÜ prof. “makale yazmak için aylarca ne uğraşacağım, ek ders veririm aynı hesap”

Bu bölümde Almanca öğretmeni çıkartıp sizden İngilizce öğretmeni olmanızı isteyecek.


ben unvan sahibi insanların ne kadar emek verdiklerini ve bilgi düzeylerini çok iyi bilmediğim için "önüne gelen prof. oluyor" sözünüze katılamıyorum, birebir tanımak bilmek lazım bence. evet odtü'de birinci olmak zor ama oraya gidebilseydim onun için de bi şansım olurdu ki ordayken birinci olmasam da pek bişey farketmezdi benım için sonuçta adı belli. ama "madem büyük okullara giremedim bari derece yapim okulda olabilecek en iyilerden olmaya çalışim de kendimi kurtarim " düşüncesi oluşuyo diğer üni.lere gidince.. müfredatlar lise düzeyine göre mi düzenlenmiş ? hangi bölümde lise düzeyinde eğitim veriliyo ben de merak ettim şimdi, görmeden bilmeden nasıl herşeyden emin olabildiğinizi de anlamış değilim. size tekrar söylüyorum, bu okullardaki insanlar çok yüksek puanlar alamayıp olan puanı en iyi değerlendirmeye çalışan insanlar,kimse itü'yü elinin tersiyle itip buralara gitmiyo.


_____________________________

bakma,gör


 
85 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:31:27 

Bölümün 1. olmayı hedefleyen biri neden bir sene daha çalışmaz da ÖSS'de derece yapmaz? Hem lise müfredatı daha kolay değil mi? Üstüne şunu da sorayım, ÖSS'de kötü puan yapan biri (bu da şu demektir temeli sağlam olmayan ve çalışmayı sevmeyen biri) nasıl oluyor da çok iyi bir dereceyle bölüm birincisi oluyor? Oluyorsa neden ÖSS’ye bir daha girmiyor? Girerse derece yapabilir mi?

Şimdi sizin bölüm derslerinize baktım ve dereceyle bitirmişsiniz. Öyleyse sizin Matematik, Fizik, Kimya’yı bitirmişsiniz demektir. Bu sene tekrar zevkine ÖSS’e girin çok merak ediyorum, dereceniz ne olacak. İlk 20 binde olursanız tercih yapmayacak mısınız?

Burada bazıları yıl kaybı olacak bahanelerini ileri sürüyor. Yıl kaybı olmamaktadır, ilgili üniversitede gördüğünüz bölüm derslerinden muaf olunmaktadır. Eğer görmediğiniz dersler varsa onları da okurken vermekte oluyorsunuz.

Ben Kimya lisansını (bak kim öğretmenliği değil Kimya bölümü) bitirip tekrar hazırlanan kızın denemelerde dahi kimya’dan full çekemediğini biliyorum.


24 Mesaj
27 Temmuz 2012; 5:04:41 

o kadar basit değil öss işi. evet çalışmayı sevmeyen biriydim ama iyi bi liseden mezunum ve fizik kimya vs. temelleri oradan geliyo.fakat üni deki sistem sınav şekli müfredat çok baska gerçekten. ve öss mantığına tam zıt bi durum varken ortada üniverste başarısını öss'yle karşılaştırmak çok mantıksız.umarım nasip olur da
üni.de bunu yaşayarak görürsünüz.derece yapmak öss'de çok daha zor inanın,test ve ezber mantığı,sınav stresi psikoloji savaş tam bir sene ve milyonlarca rakip ve hayatına yön veren sadece 2 sınav çok daha değişik bir süreç.ve ben öss'ye iki kere girmeme rağmen çok daha iyi sıralamalar elde edemedim,bazı sorunların da etkisiyle o baskı vs. ağır geldi ve ikinci ke denemem de birşeyi değiştirmedi.ama üni.'de öyle değil.evet aslında lise müfredatı daha basit geliyo artık ama dediğim gibi, tek bir sistem herkese göre değildir.aynı yarışa binlerce insan giriyo ve herkes aynı kafa yapısında değil artıkbu gerçeği göremediğinizi söylemeyin..her sistem herkese uymaz.ben üni'de farklı bi yapıdaçalışmaya alıştım,zor gelmiyor ve bunaltmıyor öss gibi.ha sınava girerim, ilk 20binde olsam tabiki tercih yapar giderim,aldığım derslerden muaf olur devam ederim ama dediğim gibi öss' de başarılı olamıyorum,belki psikolojik ama bu böyle , iki kez denedim...o kimya bölümü bitiren kızın full çekememesi de aynı durum işte, öss üniversite kafasına eşit değil...


_____________________________

bakma,gör


4044 Mesaj
27 Temmuz 2012; 12:37:48 

Arkadaşlar; 11 yıllık inşaat mühendisi olarak bu konuda bir iki kelam etmek istiyorum;

Enerji şu anda dünyanın önündeki en büyük problemdir. Fosil yakıt rezervleri giderek azalmakta buna karşın dünyanın enerji ihtiyacı giderek artmaktadır. Öte yandan Enerji-Çevre ilişkisi de son derece önemli bir sorun olarak dünyanın karşısına çıkmaktadır. Artık dünyanın sorunu sadece enerji üretmek değil, yeterli enerjiyi üretirken çevreye de minimum zararı vermektir.

Temelleri 1990 larda atılan ve şu anda tüm dünyada giderek yaygınlaşan yeşil bina sertifikasyonu (Leed, Breeam, vs..) Enerji-Çevre ilişkisinin bir sonucudur. Dünyada enerjinin %50 ye yakın kısmı binalar tarafından tüketilmekte, carbon salınımının yine %50 ye yakın kısmı binalar tarafından yapılmaktadır. Enerji ve çevre etkileşimi sonucunda giderek değişen iklim yapısı nedeni ile 1997 de Kyoto Protokolü imzalanmış ve 2005 yılında devreye alınmıştır. Bu protokolü imzalayan ülkeler atmosfere saldıkları sera gazlarının belli bir oranda azaltmak ile yükümlü duruma geldiler. Dolayısıyla temiz enerji kyoto protokolü gereği artık çok önemli.

Vel hasıl kelam; tercih yapacak arkadaşlara rahatlıkla Enerji Sistemleri Mühendisliği'ni yazmalarını tavsiye ediyorum. Asla iş probleminiz olmayacak. Muhtemelen çok yüksek paralar kazanacaksınız. Hele de Enerji Sistemleri Mühendisliği diplomasının yanın bir Leed AP veya Breeam Assasor sertifikası eklerseniz muhtemelen bir para sayma makinesine ihtiyacınız olacak. Bugün basit bir Projenin Leed veya Breeam danışmanlığını yapmak minimum 15 - 20 bin TL civarında kazanç anlamına gelir. Bu rakam projenin büyüklüğüne göre milyon dolarları rahatlıkla bulabilir. Gerçi şu anda Türkiye'nin Leed ve Breeam sertifikasına ilgisi yeterli düzeyde değil. Ancak yarın öbür gün en dandik müteahhit bile bu sertifikalara sahip binalar yapmak isteyecekler. Harıl harıl Leed AP veya Breeam Assasor arayacaklar.


_____________________________

Apple iPhone 5 16GB
Apple Macbook Pro (17") + Time Capsule (1TB)
iPhone 4 Foto-Video-Anten İncelemem


246 Mesaj
28 Temmuz 2012; 0:53:26 

quote:

Orijinalden alıntı: Erasmus78

Arkadaşlar; 11 yıllık inşaat mühendisi olarak bu konuda bir iki kelam etmek istiyorum;

Enerji şu anda dünyanın önündeki en büyük problemdir. Fosil yakıt rezervleri giderek azalmakta buna karşın dünyanın enerji ihtiyacı giderek artmaktadır. Öte yandan Enerji-Çevre ilişkisi de son derece önemli bir sorun olarak dünyanın karşısına çıkmaktadır. Artık dünyanın sorunu sadece enerji üretmek değil, yeterli enerjiyi üretirken çevreye de minimum zararı vermektir.

Temelleri 1990 larda atılan ve şu anda tüm dünyada giderek yaygınlaşan yeşil bina sertifikasyonu (Leed, Breeam, vs..) Enerji-Çevre ilişkisinin bir sonucudur. Dünyada enerjinin %50 ye yakın kısmı binalar tarafından tüketilmekte, carbon salınımının yine %50 ye yakın kısmı binalar tarafından yapılmaktadır. Enerji ve çevre etkileşimi sonucunda giderek değişen iklim yapısı nedeni ile 1997 de Kyoto Protokolü imzalanmış ve 2005 yılında devreye alınmıştır. Bu protokolü imzalayan ülkeler atmosfere saldıkları sera gazlarının belli bir oranda azaltmak ile yükümlü duruma geldiler. Dolayısıyla temiz enerji kyoto protokolü gereği artık çok önemli.

Vel hasıl kelam; tercih yapacak arkadaşlara rahatlıkla Enerji Sistemleri Mühendisliği'ni yazmalarını tavsiye ediyorum. Asla iş probleminiz olmayacak. Muhtemelen çok yüksek paralar kazanacaksınız. Hele de Enerji Sistemleri Mühendisliği diplomasının yanın bir Leed AP veya Breeam Assasor sertifikası eklerseniz muhtemelen bir para sayma makinesine ihtiyacınız olacak. Bugün basit bir Projenin Leed veya Breeam danışmanlığını yapmak minimum 15 - 20 bin TL civarında kazanç anlamına gelir. Bu rakam projenin büyüklüğüne göre milyon dolarları rahatlıkla bulabilir. Gerçi şu anda Türkiye'nin Leed ve Breeam sertifikasına ilgisi yeterli düzeyde değil. Ancak yarın öbür gün en dandik müteahhit bile bu sertifikalara sahip binalar yapmak isteyecekler. Harıl harıl Leed AP veya Breeam Assasor arayacaklar.


Vaktinizi ayırıp bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.
Peki siz Gazi enerji sistemleri mühendisliği ve Sakarya Elektrik-Elektronik mühendisliği arasında kalsanız hangisini secerdiniz


_____________________________



 
40 Mesaj
28 Temmuz 2012; 6:26:41 

enerji sistemleri mühendisliği hakkında daha detaylı bilgi için sayfamıza bekleriz
https://www.facebook.co...%C4%9Fi/168253179853201


_____________________________




 
29 Mesaj
29 Temmuz 2012; 1:27:03 

upss okuyan biri yok mu yalova enerji sistemleri müh. iyi midir bilgisi olan ?


_____________________________


Galatasaray SK - Since 1905


5 Mesaj
5 Eylül 2012; 13:09:23 

ben makine mühendisiyim . yukarılarda bir arakadaş okul hocalarının makine mühendisi oldugunu söylemiş evet doğru makine dalları arasında ısı- enerji bölümütamammen alakalıdır , farkı extra olarak yenilenebilir enerji kaynaklarıda incelenmektedir. bence geleceği olan bir bölümdür.


_____________________________



662 Mesaj
11 Nisan 2013; 15:09:30 

http://forum.donanimhab..._/key_//tm.htm#48677913


Zamanında bu konuyu açmıştım. Buraya bakabilirsin . Açılmış olan üniversitelerin sayfalarındada yeterince bilgi var oralara da bakabilirsin . Sormak istediğin bişey varsa banada sorabilirsin .




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eksi-1 -- 11 Nisan 2013; 15:10:03 >


_____________________________


Steamid:prometheus34-Lol[euwest]id:Eksi1


 
256 Mesaj
4 Haziran 2013; 22:38:49 

quote:

Orijinalden alıntı: Eksi-1

http://forum.donanimhab..._/key_//tm.htm#48677913


Zamanında bu konuyu açmıştım. Buraya bakabilirsin . Açılmış olan üniversitelerin sayfalarındada yeterince bilgi var oralara da bakabilirsin . Sormak istediğin bişey varsa banada sorabilirsin .



Bende Gazi Üniversitesinde Enerji Sistemleri Mühendisliği okuyorum.İstersen bende elimden geldiğince yardımcı olurum.


_____________________________

2004 Hyundai Elantra 1.6 Gls Lenovo z580 6gb(1600Mhz) i5 3210m Gt630M Zalman Zm Nc-2000 Notebook Cooler Buffalo MiniStation 1tb Harici Hdd V911 4 Kanal Profesyonel Helikopter


 
0 Mesaj
29 Haziran 2013; 19:30:02 

Gazili kardeşim bu sizin fakülte bildiğim kadarıyla teknoloji fakültesi sizin diğer enerji sistemleri mühendislerinden bi artınız veya bi eksiniz olacak mı ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: @sasa45 Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



243 Mesaj
29 Haziran 2013; 19:31:23 

güzel bölüm



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bückstabu189 -- 29 Haziran 2013; 19:33:05 >


_____________________________



 
256 Mesaj
1 Temmuz 2013; 22:51:03 


quote:

Orijinalden alıntı: Energy_Team

Gazili kardeşim bu sizin fakülte bildiğim kadarıyla teknoloji fakültesi sizin diğer enerji sistemleri mühendislerinden bi artınız veya bi eksiniz olacak mı ?

Geçen sene ösym ye bu konular hakkında yazı gönderilmiş ve bir farkının olmadığı cevabı alınmıştı.burdaki konuların birinde vardı örneği bulursam link atayım



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2004 Hyundai Elantra 1.6 Gls Lenovo z580 6gb(1600Mhz) i5 3210m Gt630M Zalman Zm Nc-2000 Notebook Cooler Buffalo MiniStation 1tb Harici Hdd V911 4 Kanal Profesyonel Helikopter


 
0 Mesaj
3 Temmuz 2013; 10:16:21 

yukarıdakı arkadasların yorumlarını okudumda sacmalık ustune sacmalık. odtu veya itü diye tutturmuslar we baska bısı demıyolar. bu bolum makıne we elektrık bolumlerının karısımından olusuyo.hem elektrık hem makıne muhendıslıgınde gorulen dersler war. ki bazı universitelerdeki enerjı sistemlerine giren profesrlerde dallarında cok ıyı yerlere gelmıs profesorler we hepsıde turkıyenın en ıyı okullarında prof luk yapmıslardır. 20 yıl itüde elektrık muhendısı profesoru we blum baskanlıgı yapmıs profesor neden pekı enerjı sıstemlerı dersıne giriyo?? makına dersıne 9 eylul profesoru kımya dallarındakı derslere sakarya üni prof giriyo.VE son olarakta senın ewde kullandıgın elektrık ve dogalgazı sana gonderen kısılerde 3 4 yıla enerjı muhendısı olcak ınsanlar...yada daha ıyı bı yasamın ıcın enerjı uretmeye calısan arkadaslar...


_____________________________



 
0 Mesaj
3 Temmuz 2013; 10:19:35 

girmek ısteyen varsada girsin benım fıkrımce gelecekte hersey enerjı bunu unutmayın... Türkıyeye 10 larca termık santralı kuruluyo.fabrıkalar acılıyo barajlar kuruluyo.bunların hıc bırı enerjı muhendısı olmadan acılmayacak.


_____________________________



 
321 Mesaj
4 Temmuz 2013; 23:10:25 

Okü mezunuyum enerji sist müh. Bölüm tamamen senin elinde olan bişey. Vezirde olabilirsin rezil de. Biz ilk mezunuz. Sıradan bi vatandaşa sorarsan geleceğin mesleği cevabı fixtir. Ama tabiki bilgisi olmadığı için böyle der. Enver kanunu ile desteklenmesi gereken bir bölümdür fakat bu kanın eerji kimlik belgelerini her mühendislik dalına nerdeyse bedavaya verdiği için enerji yöneticisi sayısı çoktur. Gönül isterdi ki biz enerji yöneticisi olalım. Fakat ülkemiz böyledir bizim. Ayrıca işlediğimiz dersler tamamen enerji kimlik belgesi kursundaki derslerin 14 hafaya yayılmış haliysi. (Branş dersleri dışında). Sana tavsiyem makine inşaat seçmen elektrikle ilgin varaa seç. Bu bölümü inşaat makine ve az da elektriğin bir araya gelmesiyle oluştuğunu bilmelisin. Çağ verimlilik çağı. Akıllı olursan para çok. Ama osmaniyeyi sakın yazma. Rektör iyidir bölümdeki hocaların çoğu iyidir ama feci berbat 1-2 hocada vardır. Ayrıca adamların egosunu doldurman gerekir tabi bunu senin yerir yapıcak başkaları yoksa...

Gazi teknoloji fakültesi diye biliyorum onu iyi araştır. Zevkli bir bölümdür. Aman efendim rüzgar tübini yapıcam ben barajlar kurucam kafasındaysan olmaz. Normal bir mühendis olcaksın 1,5 bin maaşla işe girip her sıradan mührndis gibi yükselmeyi bekliyceksin.

Ekstra sorun olursa ekstra ücrete tabidir. Sonuçta aç bir mezunum :)) Teşekkürler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
58 Mesaj
10 Temmuz 2013; 10:33:48 

Ben meslek lisesi cikisliyim ve gazide enerji sistemleri mtok geliyor.burayi dusunuyorum ve ilk tercihimde burasi.sizce pisman olur muyum?gazili arkadas bana burayi tavsiye eder mi?ve malum soru mezun olduktan sonra direkt devlette calismak istiyorum.kadro olur mu yoksa issiz issiz muhendis olarak dolasir miyim.lutfen yardim edin degistireyim mi tercihimi?


_____________________________



 
0 Mesaj
12 Temmuz 2013; 16:06:28 

Bende devletteki kadrolarını arastırdım.Bu sene kpss de 4900 lerde bir kadro belirlemiş Enerji ve Tabii kaynaklar bakanlığı sadece 9 kisi basvurmus alimlari 2 sene sonraki kpssye ertelemiş die duydum-okudum.Benim de sıralama gazi enerji sistemlerini tutuyor. İlk tercihim Gazi EEM MTOK 2 tercihim ise Gazi ESM MTOK zaten kendini geliştirecek arkadaşlar bu konuyla ilgili olan arkadaslar ESM yede gitse gerek çift anadal yada yandal olanakları ile veya okuldan sonra yüksek lisansda uzmnalaşmak istedikleri bölümlerde uzmanlaşabilir.


_____________________________



707 Mesaj
13 Temmuz 2013; 21:37:11 

Bende dsüşünüyorym kocaeli 64 binle almıs bnm lys 65 bin tutar inş


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1 Mesaj
14 Temmuz 2013; 2:12:38 

quote:

Orijinalden alıntı: wertsert

Bende devletteki kadrolarını arastırdım.Bu sene kpss de 4900 lerde bir kadro belirlemiş Enerji ve Tabii kaynaklar bakanlığı sadece 9 kisi basvurmus alimlari 2 sene sonraki kpssye ertelemiş die duydum-okudum.Benim de sıralama gazi enerji sistemlerini tutuyor. İlk tercihim Gazi EEM MTOK 2 tercihim ise Gazi ESM MTOK zaten kendini geliştirecek arkadaşlar bu konuyla ilgili olan arkadaslar ESM yede gitse gerek çift anadal yada yandal olanakları ile veya okuldan sonra yüksek lisansda uzmnalaşmak istedikleri bölümlerde uzmanlaşabilir.

ben 4900 kişi alcakmış diye bişey bulamadım yha öle bişey varmı merak ettim :)


_____________________________

2013 Süleyman Demirel Üniversitesi Makine Mühendisliği

Hedef: İtü,Yıldız,Kocaeli,Afyon Kocatepe: Elektrik Mühendisliği


 
58 Mesaj
16 Temmuz 2013; 12:35:22 

Allah askina bir yardimsever cikip da su bolumu akilda soru isareti kalmadan anlatabilir mi.
Nedir ne degildir.
Hazirliktan sonra sinavi gecemeyince o sinavi verene kadar 4 yillik normal egitime gecemio muyuz.
Gelecegi var mi kpssde 4900 nerde yazio.kaynak var mi.
Dersleri zor mu.
Okumaya deger bi bolum mu.
Lutfen biri detayli anlatsin hayatimiza yon verecek bir adim aticaz cunku.sectigimiz bolumu bilelim ona gore karar verelim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1 Mesaj
16 Temmuz 2013; 13:07:24 

bu arkadası tanıyorum doğru seyler yazmıs beraber mezun olduk rüzgar alanında okula hibe ettiği calısmasıda var :))

her neyse iş konusunda kısa vadede sıkıntı çeke bilirsiniz ama uzun vadede yani 5-10 yıl içinde enerji sistemleri mühendisinde bir parlama olacağını düşünüyorum. ki zaten bu yıl yazsan 5 yıl sonra mezun olacaksın senden önceki mezunlar sana yol gösterecektir.

ekstra sorun oursa arkadas ücrete tabi demiş ne istiyosa yarısına cevaplaya bilirim . bizde açızz :))



_____________________________



246 Mesaj
16 Temmuz 2013; 15:17:27 

quote:

Orijinalden alıntı: milazi

Allah askina bir yardimsever cikip da su bolumu akilda soru isareti kalmadan anlatabilir mi.
Nedir ne degildir.
Hazirliktan sonra sinavi gecemeyince o sinavi verene kadar 4 yillik normal egitime gecemio muyuz.
Gelecegi var mi kpssde 4900 nerde yazio.kaynak var mi.
Dersleri zor mu.
Okumaya deger bi bolum mu.
Lutfen biri detayli anlatsin hayatimiza yon verecek bir adim aticaz cunku.sectigimiz bolumu bilelim ona gore karar verelim

Şu an bu bölümün yaptıgı yapacağı bütün işleri-işlemleri makina mühendisleri aktif bir biçimde yapıyor. Derslerine bakarsan makina mühendisliğinden fırlamış bir bölüm oldugunu görürsün. Termdinamik ağırlıklı. Yakma sistemleri ısı geçişleri işleniyor sürekli. Bunlar makina mühendisliğinin temel dersleri. Bölümün elektrikle uzakdan yakından ilgisi yok. Sadece elektrik enerjisini taşımaya yönelik dersleri var. Onuda işinin ehli elektrik mühendisleri yapıyor zaten. Rüzgar tribünü felan yapma işi hikaye. Makine mühendisi elektrik-elektronik mühendisi olmadan zaten o tribünü yapmayı bırak gövdesini ve motorunu dahi tasarlayamazsın. Anca gider başka ülkelerden alır kurarsın. Hali hazırda çalışacakları bir sektör yok. Devlet kadro ile kapı açsa bile özelde iş yapamazlar.. Bu dal ile alakalı özel şirketler, zaten bu dersleri ve daha bir çok alanda dersi gören makine mühendisi dururken enerji sistemlerini kolay kolay tercih etmez. Tercih etmesi için de iyi bir okuldan donanımlı bir şekilde mezun olması gerekir kişinin. Ha, O bölümü okuyanlara sorarsan iyi diyecektir tabiki. Ama objektif olmak gerekli.

Makinayı yeni açılan bölümlerle 3 e bölmeye çalışıyorlar:
Enerji sistemleri
İmalat mühendisliği
Otomotiv mühendisliği

Bu bölümde onlardan biri.

Kimseye muhalefet olmak için yazmadım. Yanlış anlaşılmasın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mc_Leopard -- 16 Temmuz 2013; 15:35:47 >


_____________________________