Şimdi Ara

Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
441
Cevap
12
Favori
150.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: v0lkanv

    Zamanında çok araştırdım. Burayı da takibe almıştım. Şimdi mesaj gelince görüşlerimi yazmak istedim.

    Ben Allure 1.6 ehdi otomatik peugeot 2008 aldım. Çok memnunum.

    1.0 motor olayına bir türlü ısınamadım. Bu da bir görüş olarak burada kalsın :)

    hayırlı olsun, pejo da 1.2 130 bg çıkardı :)
  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Çok sağ olun. Hepimiz için hayrlı olsun :)

    Eski aracım 1.6 dizeldi. Yeniside 1.6 dizel oldu.
  • bugun bazı arac test vidoları izlerken birsey farkettim örneğin 1.6 dizel yeni focus da 6. vites 2000 devirde arac 115km hız ile seyrederken ve pejo 508 1.6 thp 6 vites 2000 devirde 110 km hız ile giderken bizim focuslar sanırım aynı devir ve vites oranında 94-95 km hız ile gidiyor. tork hacim ile alakalı olsa gerek ama uzun yolda dez avantajı olacagnı düşünüyorum neden böyle bi oran düşünmüş olabilir ford ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cermen_555

    bugun bazı arac test vidoları izlerken birsey farkettim örneğin 1.6 dizel yeni focus da 6. vites 2000 devirde arac 115km hız ile seyrederken ve pejo 508 1.6 thp 6 vites 2000 devirde 110 km hız ile giderken bizim focuslar sanırım aynı devir ve vites oranında 94-95 km hız ile gidiyor. tork hacim ile alakalı olsa gerek ama uzun yolda dez avantajı olacagnı düşünüyorum neden böyle bi oran düşünmüş olabilir ford ?

    1.6 TDCI ile kıyaslamak doğru olmaz. Dizellerin vites oranları benzinlilere benzemez, genelde uzun olur.

    508'deki motor ise hacim ve tork olarak 1.0'dan baya yüksek.

    2000 devirde 95 ile gidiyorsa 3000 devirde 135 ile gidecek demektir. Bence 1.0 vites oranları gayet iyi. Daha uzun oran olsa 6. viteste araba en ufak rampada yığılır kalır.




  • arabalarımız turbolu cermen ama bir dizel kadar değil maalesef, tork daki kaybı, biz bg le aşıyoruz, ama bg demek devir demek maalesef.
    atm motor 2000 devirde 70 yaparsa, bizim 1.0 93 yapıyorsa dizel 1.6 115 yapar basitçe örneklemek gerekirse..
    bizim 1.0 bütün atm 1.6 ları tırmanırken geçer, 1.6 dizel ve 110 bg 250 tork üstüde bizi geçer..ama uzun soluklu bir tırmanışta motoru 5500-6000 devire vurursak biz geçeriz..çünkü dizel 4500 deviri göremez.. görse bile arada normalde olan %15-20 lik farkı, devirde %40 lara çıkabiliriz.
    2000 dizel i veya yeni 1.6 130 bg leri alt etme şansımız yok (reno, hyundai, opel, fiat ın 130 bg üstü dizelleri ki bunlar pahalı ve yakıtı fazla yakmalarından fazla tutulmadılar hala piyasada-hyundai mecbur satılıyor başka dizeli yok ve tutuldu)

    ben 1.0 ı 2-3-4. viteslerde 2000 de vites at, 1500 devirde sür, 5-6. viteslerde 2250 devir vites at, 1750 devirde sürerim..motoru titretmem.. eco mod da 5 yaprağı doldurabiliyorsanız mükemmel kullanıyorsunuz demektir.. bende ilk iki çiçeğin 5 i de doludur, son çiçek 4 doludur.. 3. çiçeği de doldurmak için vites yükselt uyarılarına uymak gerekiyor, o da hafif motor titremesine sebep olduğu için ok çıktıktan az sonra vites atarım..

    bu sürüş bana konya da 6. lt ortalama tutturuyor, şehrin düz ve az lambalı olduğunu unutmamak lazım.
    bu veri pompa ölçümüdür, yol bilgisayarı 0.3-0.5 az gösteriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 9 Mayıs 2015; 10:02:31 >




  • 1.0 ecoboost için son haber: vw nin yaptığı gibi silindir kapatma teknolojisi..
    3 silindirli aracın bir silindirini kapatarak %6 tasarruf sağlanmış, çalışmalar devam ediyormuş..
  • bu slindir kapatma teknolojisi biraz düşündürücü. 3 silindirden birini kapattıgından mantık olarak o an %33 bi tasarruf beklerisin ki wv den bildiğimiz bu silindirler belli bi tork ihtiyacının altında kaldıgı zamanlar yani aracın rahat aktıgı zorlanmadıgı anlarda devreye giriyor. bunun cok bi getirisi oldugunu bu yuzden düşünmüyorum ki bu teknolojili motoru bizimkilere göre 4-5 bin gibi pahalı bir fiyata satarlar muhtemelen satmazlarsa ne ala ve bu sistem sehir icinde calısmaz uzun yolda faydası olur tahminimce ...
  • ön konsoldan bozuk yollarda gelen gıcırtı sesler bazen sinir bozucu olabiliyor bun abi çözümü olan varmı veya herkez bu sorunu yasıyormu ? aynı sekilde kol dayama dan da kolumuzu koyarken gıcırdamalar var bunada cözüm varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cermen_555

    ön konsoldan bozuk yollarda gelen gıcırtı sesler bazen sinir bozucu olabiliyor bun abi çözümü olan varmı veya herkez bu sorunu yasıyormu ? aynı sekilde kol dayama dan da kolumuzu koyarken gıcırdamalar var bunada cözüm varmı ?


    maalesef, belli olmuyor bende de, bazen gelir bazen gelmez..
    kol dayamam yok nasıl bir sorunsa, ya sıkılacak vidası vardır, yada kızaktansa orayı deforme etmeyecek şekilde yağlamak lazım.. yağ plastik aksama zarar verebilir..yakıcı olabilir..
    servise danışmak lazım.. şikayet varsa çözümü onlar biliyordur
  • BAZI SİTELERİN 1.0 İNCELEMELERİNDE 170NM OLAN TORKUN DİP GAZ YAPILDIGINDA 200NM YE OVERBOSST YAPTIGI YAZIYOR BELLİ SÜRE. BU DOĞRUMU FORDUN SİTESİNDE BÖYLEBİR İBARE GÖREMEDİM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cermen_555

    BAZI SİTELERİN 1.0 İNCELEMELERİNDE 170NM OLAN TORKUN DİP GAZ YAPILDIGINDA 200NM YE OVERBOSST YAPTIGI YAZIYOR BELLİ SÜRE. BU DOĞRUMU FORDUN SİTESİNDE BÖYLEBİR İBARE GÖREMEDİM.

    tamamen doğrudur.. "overboost" sadece 5-10 sn süre ile, aniden dip gaz yapınca..

    sevindirici yeni haberimiz var.. 1.0 ecoboost motor 2015 yılında da yılın motoru ünvanını aldı.. sonra liste değişti ve bmw motorunun 7 puan altına düşüp ikinci oldu.
    yani bu sefer ki ödül sadece 1000 cc altında 1., yılın motoru kategorisinde 2. ...birinci motor ise bmw nin 1500 cc hybrid motoru..

    yukarıdaki mesajlarımda vw ninde 1.0 motor çıkaracağını yazmıştım.. audi de kullanılan bu motor şimdilik ödül alamıyor, elden geçirilince görürüz ne yapabilecek :D vw de 1.0 115 bg olacak

    ayrıntılar aşağıdaki linklerde.. aralarda ki tire " -- " yi kaldırın..
    önce tıklayın sonra adres satırından tireleri kaldırın

    http://www.focusclu--btr.com/topic/10173-10-ecoboost-%C3%BCst-%C3%BCste-4kez-d%C3%BCnyan%C4%B1n-en-iyi-motoru-se%C3%A7ildi-2015-y%C4%B1l%C4%B1n-motoru/?_fromLogin=1#replyForm

    tıkla öğren http://www.ukipme.com/engineoftheyear/

    Ford 999cc three-cylinder turbo: 444 Puan

    (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100ps, 125ps), Fiesta Red/Black (140ps), Mondeo, EcoSport (125ps), Tourneo Connect / Courier (100ps))

    General Motors 999cc three-cylinder turbo: 176 Puan

    (Opel Adam, Corsa (90ps, 115ps))

    BMW 647cc two-cylinder electric-gasoline range-extender: 163 Puan

    (BMW i3 (170ps))

    Volkswagen 999cc three-cylinder turbo: 138 Puan

    (Audi A1 (95ps))

    Fiat 875cc two-cylinder turbo: 132 Puan

    (Fiat 500 (80ps, 85ps, 105ps), Panda (65ps, 85ps, 90ps), Alfa Romeo Mito, Fiat 500L, Punto (105ps), Lancia Ypsilon (85ps))

    Renault / Nissan 898cc three-cylinder TCE turbo: 119 Puan

    (Renault Clio, Captur, Twingo, Dacia Sandero, Logan MCV, Smart Fortwo, Forfour (90ps))



    Diğer kategoriler:

    Best New Engine: Mercedes-AMG 2-litre turbo

    Green Engine of the Year: Tesla Full-electric powertrain

    Best Performance Engine: Ferrari 4.5-litre V8

    Sub 1-litre: Ford 1.0-litre EcoBoost

    1-litre to 1.4-litre: Volkswagen Group 1.4-litre TSI Twincharger

    1.4-litre to 1.8-litre: BMW-PSA Peugeot Citroen 1.6-litre turbo petrol

    1.8-litre to 2-litre: Mercedes-AMG 2-litre turbo

    2-litre to 2.5-litre: Audi 2.5-litre five-cylinder turbo

    2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre twin-power turbo six-cylinder gasoline

    3-litre to 4-litre: McLaren 3.8-litre V8

    Above 4-litre: Ferrari 4.5-litre V8

    International Engine of the Year: Ford 1.0-litre EcoBoost



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 18 Haziran 2015; 1:23:32 >




  • arkadaslar fiesta almayi cok ciddi bi sekilde dusunuyorum ve istiyorum motor tercihi konusunda kararsizim, bu 1.0 motorun artilarini eksilerini KULLANAN BILEN BIRISI yazabilir mi?
    motorda bakimlarda hangi yag kullaniliyor? bir yerde kullanilan yagin litresinin 300 tl oldugunu duydum, dogru mudur?
    bakim masraflari ne kadar?
    su an dizel arac kullaniyorum yeni fiestam dizel veya benzinli olabilir daha tam karar veremedim ancak dizelden sonra atmosferik motor bende hayal kirikligi yaratir diye korkuyorum o yuzden bu 1.0 motoru dusunmekteyim. o yuzden bu motorun performansini da kabaca anlatmanizi rica ediyorum :)
    araci ikinci el alicam, bildigin kronik sorunlari, alirken ekstra olarak dikkat etmem gerekenler?
    tesekkur ederim, iyi gunler.
  • Bende de 1.6 atmosferik motorlu Focus var. Ben de çok merak ediyorum. Bakımları dizel gibi pahalı mu çünkü turbolu araçlar. Daha doğrusu bakım ücretlerini artıran turbo mu? Yani turbo benzinli motor da dizeller gibi pahalı bakımlı mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 motor çok iyi, yukarıda yazdığımız onca gerçeklerden sonra fazla birşey söylememe gerek yok.
    gelelim bakıma 1.0 motor da şu anda piyasada bulunmayan castrol un 5w-20 yağı konuyor.. bidonu 5 lt, motora 4.1 lt konuyor ve ford bizden bidon parası alıyor.. bu yağ almanya da 120 tl, servislerde mutlaka indirim isteyin, 270 tl.. yağı kendim götürürüm, motorla ilgili bir sorun olursa ve sorunu yağı servisten almamanıza bağlarlarsa biraz uğraşırsınız, bu yağı er-ol otomotiv, izmir de ford parça ithlatçısı 150 tl ye satıyor.. orjinal yağ kuşku yok..

    ilk bakım: focus için

    yağ 270
    yağ filtre 15
    hava filtre 80 (orjinal alman veya ingiliz malı)
    --gerekirse polen filtre 80(değişimi çok zor olduğu için focuslarda 2 yılda bir siz isterseniz değişiyorlar)--
    işçilik 100 tl

    toplam 465 tl.. yağı siz götürürseniz 345 tl..
    yağ konusunda ford la sürekli mücadele halindeyiz ama bir türlü istediğimizi alamıyoruz. rekabet kurumuna bile yazdık.. yağ da tekelcilik var, 120-150 tl lik yağı 300 e satıyorlar diye.. ama 2 yıla ucuzlar, zamanında 0-30, 5-30 yağlarda bu durumdaydı.. elbet birgün raflardaki yerini alacak..

    fiesta nın 1.0 motoru PS çift kavrama şanzımanlı.. çift kavramalar malum vw dsg ile bilinir oldu, ve sorunlarıyla da.. ford un şanzımanı yeni ve sorunları var mı bilinmiyor henüz.. arabanızın bakımlarını garanti bitse bile ford servislerde yaptırırsanız, olası sorunlarınız rahat çözülür.

    bu motorda da 5-20 yağ kullanılmasının esprisi, %2-3 civarında motora yakıt tasarrufu yaptırması, yoksa garanti bitince servise gitmezseniz 5-30 yağ da konabilir. nitekim servisler 15.000 km yi çok erken dolduran 1.0 motorlara 5-30 yağ koydular çünkü ellerine henüz yağ ulaşmamıştı.

    son olarak, sakin kullanımda az yakan, basarsanız uçan bir motora sahip olursunuz..çekiş sorunu diye birşey yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 21 Haziran 2015; 14:55:02 >




  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Bu konuyu başından beri okuyorum ama güncel olarak tekrar sormakta fayda var. Tdci 115 e ve 1.6 atmosferiğe göre performans konusunda ne söylersiniz? İkisi arasında mıdır yoksa tdci den daha performanslı mıdır?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Cevabınız için teşekkür ederim. Bu konuyu başından beri okuyorum ama güncel olarak tekrar sormakta fayda var.
    Tdci 115 e ve 1.6 atmosferiğe göre performans konusunda ne söylersiniz? İkisi arasında mıdır yoksa tdci den daha performanslı mıdır?

    ikisi arasında..
    performans ölçütü 50-100 ve 80-120 dir..
    elimizde 50-100 verileri var..
    sırayla 0-100, 50-100 yazıyorum

    1.6 115 bg dizel; 10.8 - 9.9 (manuel) ***
    1.5 120 bg dizel; 10.5 - 9.2 (manuel şu anda türkiye de yok)
    1.5 120 bg dizel; 10.8 - ?? (powershift otomatik)

    1.0 eb 125 bg; 11.0 - 11.8 ***
    1.5 eb 180 bg; 8.6 - 8.0 (şu an yok bekleniyor)

    1.6 125 bg; 10.9 - 15 (atmosferik) ***

    *** bu 3 motora bakmanız lazım..
    özetle 50-100 de dizel 9.9, 1.0 eb 11.8, 1.6 atm 15 saniye
    yakıtlara bakalım:
    dizel. 3.7 - 4.5 - 5.7
    1.0... 4.1 - 4.7 - 5.7
    1.6... 4.6 - 5.9 - 8.3

    ama şu bir gerçek, bilader de dizel f3 var, ikimizde aynı yola gidiyoruz tatillerde..benim arabada 1 yolcu fazla var ama yinede dizel f3 benim arabadan bayağı az yakıyor..
    yüksek tork lu dizel, ağır yükte daha az yakıyor.. performasta ise ciddi fark yok.. hep beraber tırmanırız, ama benim 1.0 yakar :)

    birde şunu unutmamak lazım, 1600 cc dizel i, 1000 cc benzinli ile kıyaslıyoruz, 1.6 nın karşısına 1.6 ecoboost u koysak, yani ayni hacimli iki motoru, performansta 1.6 eb nin üstünlüğü, yakıtta ise 1.6 dizel in üstünlüğü tartışılmaz.
    yakıt prensibi gereği benzinli araba dizelden daha güçlüdür aynı hacim+turbo söz konusu olduğunda..

    ben yılda 11-12.000 km yapıyorum.. benzinli araba tercih ediyorum..5 yılda bir araba değiştiren biri için yılda 20.000 km yi geçmiyorsanız dizel alınmaz ford da, vw de bu 35.000 km dir..
    ford da fark 10.000 tl, vw de 17.000 tl, vw bence milletin IQ sunu test ediyor.. mesela volvoda benzinli dizel farkı yok denecek kadar azdır.. sonuçta ikiside alüminyumdan yapılıyor, dizel motor patlamaya dayansın diye daha kalındır.
    1.0 motor(demir gövde) 100 kg, dizel motor 170 kg, 1.6 atm 98 kg alüminyum gövdeler

    detaylar: nce tıklayın, sonra -- yi kaldırın
    http://www.focuscl--ubtr.com/topic/8002-ford-focus-mk3-makyajl%C4%B1-focus-mk3-makyajl%C4%B1-fiesta-mk6-teknik-verileri-bir-arada-motor-grafikleri/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 21 Haziran 2015; 18:01:44 >




  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Keyifle okudum teşekkürler :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    tesekkur ederim zahmet edip cevap yazmissin, su an kullandigim dizel aractan sonra benzinli atmosferige gecmeyi gercekten istemiyorum, cok alistim atmosferik gitmiyor gibi geliyo :)
    dolayisiyla elimde 2 secenek kaldi; 1.0 benzinli veya 1.5 dizel fiesta. test surusu yapip kararimi vericem :)
  • mdmrx in açıklamalarından sonra diyecek pek birsey kalmamış ama örnek olsun diye geçenlerde mudurum 1.0 ford un 30.000 bakımını otokoç da 600 tl ye yaptırdığını söyledi.. bende 23.000 de 30 000 de olması gereken bakımı yılı oldu ve ikinci el aldığımdan pimpiriklenerek yetkili özel serviste 460 a yaptırmıştım. 5w20 ler yazygınlasınca bakımlar ucuzlayacaktır garantisi bitince de özel servisde yine kaydadeğer bi ucuzlama olacagnı sanıyorum iyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: monotaschak

    dolayisiyla elimde 2 secenek kaldi; 1.0 benzinli veya 1.5 dizel fiesta. test surusu yapip kararimi vericem :)

    yukarıdaki mesajımın altında bir link var, orada fiesta nın verileride mevcut..
    fiesta da ki dizel motor 1.5 75 bg veya 1.6 95 bg ve 1.0 motorun 100 bg lik versiyonu var, performans olarak 5 ileri manuel dizellerin gerisinde, powershift 6 ileri otomatik ise ilersinde.. fiesta ların yalıtımı focus kadar da iyi değildir, motor gürültüsü istemiyorsanız 1.0 fiesta tavsiye ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 23 Haziran 2015; 10:22:20 >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.