Şimdi Ara

HER TÜRLÜ BİSİKLET SORULARINIZI BEKLİYORUM (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
578
Cevap
15
Favori
32.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Inv21 kullanıcısına yanıt
    https://www.facebook.com/groups/2.elbisikletveyedekparca/
    https://www.facebook.com/groups/turkiye2.elbisiklet/

    Bu 2 grup çok aktiftir.Baya ilan bulabilirsiniz.O bütçeye göre en az acera-alivio komponentli olması yeterlidir.
  • aykts A kullanıcısına yanıt
    http://forum.donanimhaber.com/m_80148055/tm.htm

    Yardımcı olabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykts

    https://www.facebook.com/groups/2.elbisikletveyedekparca/
    https://www.facebook.com/groups/turkiye2.elbisiklet/

    Bu 2 grup çok aktiftir.Baya ilan bulabilirsiniz.O bütçeye göre en az acera-alivio komponentli olması yeterlidir.

    Çok teşekkürler yönlendirmeniz için.




  • canavarkesifte.com
    pedalla.com
    adreslerinden istediğiniz tüm tur bilgilerini bulabilirsiniz.
  • Selam,

    Öncelikle böyle bi başlık gördüğüme ve güncel oluşuna gerçekten çok sevindim ^^ bikaç konuda yardımına ihtiyacım var.

    Salcano ng 303'üm var. 2000km'ye yaklaştığım bu günlerde bisikletime detaylı bi bakım ve temizlik yapmak istiyorum. Genelde sahil yolunda ve bazı günler de dağlık arazilerde kullandım. Kir açısından bisikletimin bazı bölgelerinin kirli durmasını severim ama yağ ile karışan tozun da ayrı bi iticiliği olduğu yadsınamaz bi gerçek.

    Temizliği de kadroyu komple yalın hale getirene kadar sökerek yapmak istiyorum. Böylelikle bisiklete herhangi bi arıza durumunda -bisikleti tanıyan birisi- olarak işe koyulmak istiyorum. Daha önce hiç bisiklet söküp takmadım ama bu tarz tamir ve toplama işlerini rahatlıkla yapabiliyorum. O yüzden sadece bikaç püf noktasına ihtiyacım var.

    Bu arada geçenlerde dragos marina'da tam virajı alırken (deniz kenarından giderim hep) suya indirilen bi tekneyi çeken traktör vardı. Ben tam geçerken halatlarından biri koptu ve ben de yanından geçeceğimi düşünürken 3-4mt güvenli mesafeden geçmek zorunda kaldım. Yalnız o 3-4mt'lik yer değiştirme sırasında o esnada kilitli olan ön amortisör yüzünden de sert bi şekilde kaldırıma çıktım. Ön göbekten belli bi süre ses geldi ve bilyalardan en az birisinin görevini yapamadığını düşünüyorum artık. zaten bugün tekerleği yerinden çıkarırken fark ettim ki dönerken takır tukur ses geliyor.

    Her neyse, ilk olarak göbek bakımını yapmak ve bilyelerin yağ ile fiziksel durumlarını kontrol etmekle işe başlayacağım.

    Gelelim sırayla yapılacaklara ve o sırada dikkat etmem gerekli olabilecek durumlara; özellikle "şunu yaparken kesinlikle dikkat et" diyebileceğiniz bi şey olursa çok sevinirim.
    1- Hidrolik fren sistemine bi zarar vermeden (en azından ayarlarını şimdilik bozmadan) bisikleti tüm parçalarına ayırmak istiyorum.
    2- Ön ve arka göbek için de gerekli yağlamayı ve fiziksel durumunu görmek için açmayı,
    3- Bu ön ve arka göbekleri yerine takarken bi şeye dikkat etmeli miyim? Mesela eskiden bisikletlerde göbekleri takarken kesin bi hiza ile kontraları sıkmak gerekirdi. Hala böyle mi ve doğru yapamadığımı nasıl anlarım?
    4- Gidon bilyelerinin yağı neredeyse kalmamış, bunları temizleyip yeniden yerine takmak istiyorum,
    5- Fren rotorlarını alkol ile temizlemek en doğru olanmış, bununla ilgili dikkat etmem gereken bi şey var mı ve balataları şimdilik değiştirmeme gerek yok ama taktıktan sonra ayarlarını ne şekilde yapabilirim?
    6- Aynakol sökerken dikkat etmem gereken ve bana yardımcı olacak bi şey,
    7- Yaptığım ufak bi araştırma sonucunda pedalların dişli tarafındaki pedalın saat yönünde sıkılıp; diğer taraftakinin saat yönünün tersi istikametinde sıkıldığını öğrendim, yanlışım,
    8- Aynakolu komple sökmek istiyorum,
    9- Ön vitesi de tamamen söküp, geçen sene küçük bi kazam yüzünden ezilen (fakat bi problem yaratmayan) dış ve iç teli değiştirmek istiyorum,
    10- Zinciri, rubleyi, aynakolu komple söküp mazota yatıracağım, herhangi bi dikkat etmem gereken bi şey,
    11- Rubleyi sökmek için gerekli adaptör ve zincirli anahtarı Koçtaş gibi yapı-marketlerde bulabilir miyim?
    ve son olarak kadroyu tamamen çıplak bırakacak bu işlemlerden sonra, kadroyu herhangi bi koruyucu sıvı-jel vs. ile silmeli miyim?

    Tüm bunlar için bana çok kısa bi iki cevap verirseniz çok makbule geçer

    Not: Tüm bunları yapmak isteyişimin sebebi, tüm elektronik, mekanik, klasik cihazlarla yakın temas kurmak istememle alakalı
    Hem böylelikle eskiden sadece patlak yamarken kullanabildiğim bisiklet bilgimi, uzun yola çıkma hedefim varken pekiştirmek çok işime yarayacaktır diye düşünüyorum. Şimdiden teşekkürler ^^



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arasengingultekin -- 25 Ağustos 2013; 22:48:11 >




  • arasengingultekin kullanıcısına yanıt
    Merhaba.Öncelikle bu işe girişirken bazı parçaların artık kullanamama ihtimalini göze alın.Ve başlamadan önce orta buyuklukte bır WD-40 yağı edinin.Aşağıda onemlı gordugum maddelere notlar yazıyorum:
    1-)Jantları çıkarın.ARdından gidondaki herşeyi çıkarın.sonra frenın kadroyla baglantılı olan adaptörleri çıkarın.Fakat şurda dikkatli olun ; jantı soktukten sonra asla freni sıkmayın.Kapanırsa pedler açması bıraz zor olur.arasına bişey koyarsanız guzel olur.
    2-3-)Göbekleri açmadan önce rotorları çıkarın.Göbekleri açarken bilyaları düşürmemeye ve çemberi yamultmamaya ozen gosterın.DEdiğiniz gibi eğer bır yamulma varsa mecbur yenı alacaksınız.Çok zahmetli bir iş değil yeni sistem gobekler.
    5-)Rotorları alkolle bı guzel sıldıkten sonra bı kulak copuyle veya bezle balataların arasınıda temızleyın.kuruduktan sonra şöyle yerleştiriyosunuz : gidona taktınız kolları ve uygun yerlrden geçirdikten sonra kalliperleri adaptörle bağlayın kadroya fakat adaptörleri çok sıkmayın hafif oynasın.rotor balataların içine tam oturtun.Sonra fren kolunu iyice sıkın.Bu sıktığınız sırada hafif oynayan adaptörleride dengelı olarak ağıdan yukardan sıkın.Bu hem frenın tam oturmasını hemde balataların rotora eşit uzaklıkta olmasını sağlayacaktır.
    6-)Aynakol için aynakol sökme anahtarına ihtiyacınız var.15 tl gıbı bır ucretle sahıp olabilirsiniz.Zor bişey değil.
    7-)Evet doğrudur.Aynakolu sabit bir konumdayken bi tarafı yukardan aşağıya takarken aynı konumda dıger kolu aşağıdan yukarıya takıyosunuz.
    8-)İlk önce dişli olmayan taraftakı kolu vidalardan sökün.Ardından aynakol anahtaırnı kullanarak aynakolu komple cıkartın.İnternette ararsanız resımlı anlatım mevcut.
    9-)Tel işlemleri ince ayar gerektırdıgı ıcın istersenız tel ayarlarını bısıkletcıde yaptırın.Veya deneme yanılma yoluyla kendınızde yapabılırsınız.
    10-)Hiçbir mahsuru yok.Bi güzel temizleyin.
    11-)Ruble anahtarını şansınzı varsa normal bır bısıkletcıde bıle bulabılırsınız.koçtaşta olacagınız pek sanmıyorum.
    12-)İŞlemlerden sonra kadroyu bı guzel temızleyın.Koruyucu olarak sıvı vs yok fakat dc fix kaplayabılırsınız.İnternetten ve yapı marketlerınden temın edebılırsınız.

    Not : mtbtr,cyclingtr,bisikletforumda bakımlarla ılgılı cok guzek konular ve makaleler var ıncelemenızı onerırım.Bisikletin hepsini topladıktan sonra çekiş sistemlerine normal yağlardan sıkmayın.Wd-40 sıkın yeterli miktarda.Hem toz tutmaz hemde ideal yağ oranını sağlar.Mümkün olduğunca yardımcı olmak istedim.Detaylı bilgi isterseniz sorabilirsiniz.




  • aykts A kullanıcısına yanıt
    Süper!

    Öncelikle zaten bisikletimin güvenliğinden, sonrasında da en az ses çıkarmaması-yürür aksam gibi bileşenlerinden emin olmak istiyorum. Vites ayarlarını normalde kendim de yapabiliyorum, internette tonla video mevcut ama dediğiniz gibi işin içinden çıkılamayacak bi durum oluşursa zaten bisikletçi yolu tutulacaktır.

    Bisikletçime gitme durumum illa ki olacaktır ama ben kendim halletmeyi daha uygun gördüm ve öğrenmek isteyişim çok baskın. Bileceğiniz üzere eğlenmek de cabası!

    Teşekkür ederim tüm bilgiler için. Başlangıç olarak en makul nokta neresi? Zinciri sökmek mi?


    Tüm bunlardan sonra, yani mekanik anlamda bisikletin yürür aksamını ve kadrosunu bitirdikten sonra maşamın ve frenlerimin yağını değiştirmeyi deneyeceğim. Onlar için de internette türkçe-ingilizce bi dolu şey buldum. Vakti geldiğinde yine yazacağım ama




  • aykts A kullanıcısına yanıt
    Evlerdeki standart anahtarlarla bu tarz tadilat-tamirat yapılabilir mi? İlk defa böyle bi işe giriştiğim için, malzeme listemi güncellemek istedim;

    Tornavida-yıldız ve düz,
    WD-40,
    Gres yağı,
    Mazot,
    Alkol,
    Uygun numaralarda anahtarlar,
    Ruble anahtarı,
    Aynakol anahtarı,
    Allen anahtarları,
    Zincir anahtarı,

    Yani ek olarak ruble ve allen dışında özel anahtar bulundurmalı mıyım? Mesela pedallar için veya göbekler için ayrı anahtarlar gerekir mi?

    Maşa temizlemek için önerebileceğin bi yöntem var mı? Yoksa klasik ıslak bez mi?

    Akort ayarı için sadece jantları bisikletçiye götürsem olur mu?

    Bi de şeyi anlamadım, zinciri taktıktan sonra sadece WD-40 mı kullanayım?
  • arasengingultekin kullanıcısına yanıt
    Listeniz herşeyi için yeterli başka birşeye ihtiyacınız yok.Maşayı temizlemek derken içini açıp temizlemekse borunun içini temizlemek için ince bir sopa ve bez yeterlidir.Akort ayarı için sadece jantları götürseniz yeterlidir
    Evet WD-40 ı tüm herşey bitince güzelce ruble,zincir,arka aktarıcı,ön aktarıcı gibi çekiş sistemine sıkmanız yeterlidir.Maşayı sökmek gayet kolay.Havalı mı yaylımı maşanız?
  • aykts A kullanıcısına yanıt
    http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Forks/2605/XCM+V2/SF10-XCM+PM+HLO.html maşa bu, sanırsam havalı.

    Gidon bilyelerinde yağ çok az, temizleyip yeniden dizeceğim; bi sıkıntı olr mu?
  • Çoğunlukla şehirde süren birisine ne önerirsiniz? 1500TL bütçe. Arada bir şehir dışında arazide turda yapmak isterim tabiikide.
  • pendikte oturuyorum dersaneye bisiklet ile gidicem ve kullanıcağım yollar o kadar da düz değil, caddeyi kullanmam biraz riskli ara sokakdan gitmeyi düşünüyorum. Bisikletim vardı ama şu 200 tl lik olanlardan çift amasörlü. Bir de 4 senedir elimi sürmedim. Bakım istiyo anlıyacağın :D yeni bisiklet alıcağım ama bilgim yok yani en kalitelisi nedir sağlam olanı hangisidir. en fazla 550 lira bütcem var 12 ay taksite. Bi profesyonel olarak hangi marka ya da model önerebilirsiniz ??
  • arasengingultekin kullanıcısına yanıt
    Havalı değil, yaylı ve hidrolikli.Havalı olsaydı açmayın dicektim fakat bu durumda açıp içini bi güzel temizleyebilirsiniz.Öneri : hidrolik olan tarafına fazla bastırmasın elinizle temizliyim diye.Yağı akarsa pek hayır gelmez.Ayrıca 1-2 damla yağ sıkarsanız işinizi görür çok dökmeyın.
  • http://salcano.com/Urunler.aspx?idurun=912
    bütçenize uygun fiyat/performans oranı en iyi bisiklet.Burdaki fiyatına bakmayın 100-150 oynar bayideki fiyatıyla.Bulunduğunuz şehirdeki ana bayisine gitmenizi öneririm.
  • *_KenYaLı_* * kullanıcısına yanıt
    12 ay alacaksan bütçeniz 100-200 lira daha artırabilirsin.
    salcano ng650v
    kron xc500
    salcano ASTRO 210 V
  • Ege bölgesinde downhill yapmak için bütçeme göre carraro crs 600 düşünüyorum, nasıldır sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parkura göre değişir.Eğer gerçekten zor ve uzun bir parkursa 3 bilemedin 4 iniş sonrası bisikletin bazı parçalarını elinize alırsınız.
    Fakat downhillden ziyade bir dağ bisikleti seviyesindeyse gerekli bakımları yaparak kullanabilirsiniz.
  • aykts A kullanıcısına yanıt
    gösterdiğin modeller de çok iyi eyvallah ama benim bisiklet almakta ki düşüncem şuydu. Şimdi hesapladım aylık dolmuş parası 80 liraya denk geliyo. dedim ki buna bu kadar vereceğime daha az bi miktar verip güzel bi bisklet alıp hem spor hem yolculuğumu yapmış olurum. Doğru değil mi ? zaten dağ sporlarına karşı hevesim var memlekete de götürürüm yolları spor için çok uygun. Ama gel gelelim taksit miktarı 55 lirayı geçmesin diyorum. aylık 160 lira harçlık alsam durum bu :) bi de bakım için de masrafı var köşeye para koyarım. O yüzden biraz daha alt model öneriniz var mı bana. Mesela :http://www.bisikletcim.com/salcano-ng-650-d-26 benim aklıma yattı şahsen :D ama siz bu işten anlıyosunuz iyi midir hakeder mi bu parayı ?
  • *_KenYaLı_* * kullanıcısına yanıt
    600 lira ng650ye vereceğime astro 210 v çok daha mantıklı.Ki zaten bayiden alırsan çok daha uygun fiyata alırsın.
  • aykts A kullanıcısına yanıt
    aynen dediğnize katılıyorum :) yardımınız için sağolun.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.