Şimdi Ara

DALI HOPARLÖR KULLANICILARI BAŞLIĞI (Başka konu açmadan buradan devam edelim lütfen) (70. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.254
Cevap
47
Favori
115.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ve biraz kuramsal detay

    Gerçekte, hoparlör tarafından iletilen akustik işaret yükselticinin sunduğu elektriksel işaretlerin sadık bir yansıması olarak düşünülmez. Yükselticiden gelen işaretler pasif filtreler ve hoparlörün yapısının etkisiyle değişime uğrar. Bu değişikler taşıma fonksiyonları (transfer functions) hesaplamalarına çevrilirler. Ayrıca, gerçek dışı işaretler derhal asıl işaretin önüne geçer. Bunun etkisi başlangıç taşıma durumu (initial transfer conditions) biçimindeki hesaplamalara katılır.

    Bu etkilerin bazıları kolaylıkla algılanabilir: Sürücü ataleti (motor inertia-kısa süreli değişimler), titreşimlerin olduğundan fazla sönümlenmesi (sesin komşu frekanslarda uzaması ve yükselmesi).

    Bu değişkenlerin tanınması etkilerinin azaltılabilmesini da mümkün kılacaktır. Ancak, bu düzeltmelerin başarısı geleneksel yaklaşımlarda oldukça kısıtlı kalmaktadır.

    Başka bir deyişle, bütünleşik yükseltici barındıran hoparlörler birimlerinde söz konusu değişkenlerin oluşturacağı etkilerin bertaraf edilebilmesi mümkündür. Çözümse bir geri besleme denetimi (feedback contol) ya da “sevo” düzeneğinin uygulanmasıdır.
    Çeşitli çözüm yöntemleri:

    1.Hız: Hızla orantılı bir işaretin kullanımı.

    2.Hızlanma: Zarın hızlanmasının incelenmesi.

    3.Hız ve hızlanma: Bu iki değerin sonucu olan işaret.

    4.Akustik: En uygun çözüm olarak görünse de: hoparlör ve mikrofon arasındaki faz kaymasının olduğu bir düzenek bunun uygulanabilirliğini imkansız kılmaktadır.

    Hızın temel alınması durumunda, genellikle köprü devresi (bridge circuit) olarak anılan bir tek devre kullanılır. Ancak bu beraberinde büyük bir olumsuzluğu da getirmektedir: hoparlör ancak çok dar bir frekans aralığında verim gösterebilir.
    Bu aralık titreşim frekansına (resonance frequency) oldukça yakın konumlandırılmıştır. Daha önce de anlattığımız üzere bu frekans noktası duyabileceğimiz aralığın altında kalmaktadır. Bu durumda, komşu frekansları düzeltebilmemiz (dengeleyebilmemiz) mümkün olmakla birlikte, yukarıdaki şartlar söz konusu olduğunda hangi çözümü izlememiz gerekmektedir?

    Titreşim frekansını yukarıya çekmek de mümkündür. Ancak bu da titreşim frekansı noktasının altında kalan seslerdeki verimin kaybedilmesine neden olacaktır. Bütünleşik yükselticilerin kullanılacağı bir çözüm, alt ses birimleri için oldukça güçlü yükselticilerin kullanılabilmesini sağlar. Fakat seste oluşan bozulmaysa (distortion), böylelikle elde ettiğimiz tüm faydaların bir çırpıda yok olmasına neden olacaktır. Bu nedenle alt sesleri düzeltebilmek ve dengeleyebilmek için hız servosu (speed servo) yapısının kullanılması kaçınılmaz olmaktadır.

    Hızlanmanın temel alınması durumunda, zar üzerinde biçimi ve montajı sese etki etmeyecek şekilde tasarlanmış bir algılayıcı bulunmaktadır. Bunları taşıyan birimse normal şartlarda gereken ses aralığını karşılayabileceğinden daha fazla bir harekete sahip olacak şekilde uzatılmıştır. Böylelikle, tüm zarın hızlanmasının tam karşılığı olan veriler toplanır ve ardından bu veriler bir dengeleme devresinden (equalizing circuit) geçirilir.
    Bu servo-kontrol düzeneği sürücü tarafından kapsanan tüm frekans değerlerinde işlev görür.
    Hızlanma servosunun (acceleration servo) hız servosuyla desteklenmesiyle, asıl önemli olduğu alanda, geçiş aralığı (passband) üzerinde kalan ilk işaret ve geçiş aralığı altında kalan ikinci işaret geriye dönük kullanılır.
    Elektronik bileşenler açısından, VTA dizisi hoparlörler servo düzenekler için vazgeçilmez olan, bobin devresini (hoparlör) herhangi bir kondansatör bağlantısı olmaksızın süren, tamamen doğrudan bağlı (bu nedenle doğrudan akım voltaj yükselticisi olarak tasarlanmış) yükselticiler barındırmaktadır. Aynı zamanda bu durum alt sesleri sönümlenmesini arttırdığından ve ara modülasyon oluşumunu azalttığından, hem orta hem de üst sürücü birimleri için de büyük fayda sağlamaktadır

    Elektronik filtre ise özel olarak seçilen düşük gürültülü bütünleşik devrelerle donatılmıştır; sürekli kullanımda mükemmel bir kararlılık sağlamalarının yanında, ayrıca servo düzeneğinin getirdiği çok alt seslerdeki büyük miktardaki kazanç nedenliyle de bu bileşenlerin kullanımı kaçınılmaz bir gerekliliktir.

    Son olarak, pek çok seçenek bulunmakla birlikte, bunların pek çoğu büyük olumsuzluklar da içermektedir, en temel sorun ise doğru ayarlara ulaşmadaki güçlüktür.


    Bu yazı Cabasse firmasının “Reflections on the choice of speakers ...” adlı kitapçığından çevrilmiştir.




  • içindeki reklam içeriklerini bir kenara bırakırsak oldukça keyifli bir yazı benim için umarım okuyan olursa onunda merak ettiği bazı soruları cevaplandırabilir :)
    uzun bir paylaşım oldu umarım genel bir rahatsızlıkta yaratmaz:) herkeze sevgi ve saygılarımla.
  • Arkadaşlar lektor 8 5.0 seti için ne düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Supra'lar geldi, bağlantıları yaptım ve kısık ateşe koydum pişmeye başladı .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ireyal

    Supra'lar geldi, bağlantıları yaptım ve kısık ateşe koydum pişmeye başladı .



    Hayırlı olsun gercekten o kablo o fiyata cok iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eraycelik80 E kullanıcısına yanıt
    Sağolasın hocam değerli görüşleriniz ve tecrübelerinizi paylaşmanız sayesinde bizde kendi imkanlarımız ölçüsünde denemeler yapıyoruz.

    Daha danışacak çok şey var hocam.
  • allornone A kullanıcısına yanıt
    sinema ağırlıklı kullanacaksan eğer 3.000 tl ortalama fiyatı olan bir takım için hiçde fena değil , amfi olarak ne düşünüyorsun bilmiyorum ama
    denon 1911 wharfedale 9,6 ve takımından sonra dinlemiştim ,
    wf ler bana daha hacimli dali lektör ise bir nebze daha detaylı gelmişti sinemada.(gerçi artık iyice küçük hoparlörle sinema seyrediyorum :))
    birde söz konusu dediğim gibi sinema ise sub mutlaka 60-80 hz aralığının altı için gerekli bence.(nedenini anlamadığım bir şekilde dali sempatim var :))
  • muratozcicek M kullanıcısına yanıt
    Müzik ağırlıklı kullanacağım daha dinleyemedim ama kağıt üstündeki değerler pek hoşuma gitmedi. Özellikle üst frekans 30khzin altında :/

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delerıum kullanıcısına yanıt
    merak ettim mentor lar ile ilgili bir karara varabildinizmi?
    bir ara sıkça dinleti yaptım ama karara bağlayamadım bir türlü
  • Bana göre alınabilecek kriterlerde diyebilirim ancak farklı marka alternatifleri de var aklımda kesinliği netleşmedi kısaca.
  • Delerıum kullanıcısına yanıt
    alternatifler neler paylaşırmısın , biraz önce tekrar dinledim mentor 6 yı ama cok kararsız kalıyorum
    pek alternatif bulamadım ben bu bütçelerde ama yinede kafam gelp gidiyor
    çünkü bu sefer uzun süre elleme şansım olmaz aldıktan sonra onun için doğru karar vermeye çelışıyorum.
  • denon pma 1510 u kullanıyorum ve onu uzun süre pek değiştirmeyi düşünmüyorum,
    cabasse larında sahnesi ve detayı , canlı çalması beni oldukça keyiflendiriyor
    tek sıkıntım alt seslerı bir miktar daha hacimlendirmek
    bu noktada mentor 6 nın etrafında 2 3 aydır dönüp duruyorum ama cesaret edip alamadım bir türlü çünkü
    bu değişikliği yaparsam uzun süre bir daha bütçe ayıramıyacağım.

    mentor 6 ve alternatif olabilecek her türlü fikir ve öneriye ihtiyacım var :)
  • Ben Mentor 6 değil 8 ile ilgileniyorum o modelde. Diğer alternatiflerimin arasında Dynaudio markasının muadilleri var buna yönlenmeme sebep ise elimdeki markanın üst sınıfını ısrarla beklememe rağmen distribütörünün anlamsızca getirememesi oldu. Size tavsiyem olabildiğince kendi cihazınızla dinleme yapın ve muadillerini de dinleyin o zaman birşeyler netleşir zaten
  • ustalar ikon 7 almayi düsünüyorum veya hangi üst modelini tercih etmeliyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadeto

    ustalar ikon 7 almayi düsünüyorum veya hangi üst modelini tercih etmeliyim.


    En yakın ust modeli 3 katı fiyat var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://mobile.audiophile.org/ContentDetails.php?CID=10&ID=23048&arc=0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanya da oturuyorum fiyat olarakta sorun yok.

    Birde ikonun üst modeli helimin oluyor herhalde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ikon mentor. Helicon epicon diye gider

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sevgili Eray Celik usta son olarak su an aklima yatan iki model var birisi Dali Ikon7 mk2 birde Heco Celan 902 modeli eger bir kiyaslama yaparsak hangisi daha avantajli görünüyor ?
    Yapilan testlerde ise HECO 902 daha agirlikli görülüyor, dali ikon 7 ile ve Heco 902 ayni fiyatta 950 avro civarinda.

    http://www.heco-audio.de/en/downloads/celan-gt-902?c=3033

    HECO 902 nin teknik degerleri ise asagida

    Prinzip 3 Wege Standlautsprecher, Bassreflex
    Impedanz 4 - 8 Ohm
    Belastbarkeit RMS / max. 280 / 450 Watt
    Frequenzbereich 20 - 50000 Hz
    Übergangsfrequenz 250 / 3000 Hz
    Empfohlene Verstärkerleistung 30 - 450 Watt
    Wirkungsgrad 93 dB




  • Delerıum kullanıcısına yanıt
    Hoparlör macerası rega pikap la ertelenmişti ama süre cok uzamadı yine cabasse içinde kalarak mc40 Java da sonuçlandı artık evimde sabırsızlıkla değişikliği bekliyorum, tAbi bir yandanda hala bir sonraki ne olur acaba diye takıntılı arayışlar hiç geçmiyor :))

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.