Şimdi Ara

***LADA VEGA 1.5/8V İNCELEMESİ*** ... LADA USTALARI VE YEDEK PARÇACILARI ...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
3
Favori
84.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2010-2012 arası kullandığım "2000 model, sedan, 115.000 km. 1.5i, 8v, benzinli" aracımla ilgili izlenimlerimi paylaşmak istiyorum...
    dikkat; bunların bir kısmı vega ile ilgili "GENEL İZLENİMLERİM", bir kısmı ise sadece kullandığım araçla ilgili "ÖZEL İZLENİMLERİM'dir ...

    -genel olarak aracın "bitmemiş" havası veren bir dış tasarımı var, sanki çizim masasındayken tamamlanmadan üretime alelacele başlanmış gibi, ön taraf fena sayılmaz ancak arkaya doğru hissedilen bir acemilik havası esiyor,
    -genel olarak malzeme ve işçilik iyi değil, arka kapıların gerisinde C sütunundaki küçük yan pencereler dışarıdan alışılmadık duruyor (ekleme gibi),
    -koltuk ayarı görülmemiş tipte, koltuk malzemeleri vasat, mekanizması biraz gevşek,
    -ön/arka cam fitilleri kenar kısımlardan kalkıyor ve köşelerden su alıyor, fitillerin kalkması nedeniyle o bölgede boyalar kabarmaya ve çürümeye başlıyor,
    -sinyal ve silecek kolları ile tuşlar vs. iyi değil, çabuk deforme olacak gibiler,

    *direksiyon yükseklik ayarı var, basit ve kullanışlı...
    -direksiyon simidi samaradan kalma 2 kollu, ince olmasından dolayı tutuşu iyi değil, biraz dolgulu olmalı,
    *km. göstergesi dijital olanlar (benimki öyleydi) daha düzgün çalışıyor, analog göstergelilerde daha fazla gösterge hatası olduğunu öğrendim, onlarda ibreler gecikmeli tepki veriyor
    * ısıtma sistemi çok güçlü,
    - kalorifer kademelerinden biri "auto", yani ısı seviyesini seçince tavandaki sensör fan devrini iç ısıya göre ayarlıyor, bendeki düzgün çalışıyordu ama problem yaşayanlar da oluyormuş, çok gerekli bir özellik değil,

    - arasıra gösterge ekranında "check engine" yazısı belirir, birkaç gün sonra kendiliğinden kaybolabilir ... kaybolmazsa ve ekranda görünmesi rahatsız ederse akünün "eksi" kutup başını söküp 1-2 dak. bekleyin tekrar takın o yazı gider ... bu arada günlük km.yi de sıfırlar... arızayı hafızadan tamamen sildirmek için servise müracaat ...
    *bu yazının çıkmasına sebep olan nedenlerden bir tahminimi yazıyorum; motor ısınmadan hemen hareket ettiğinizde veya devrini iyi ayarlayamayıp düşük devirde kalktığınızda motor yeterince hava alamıyor ve ışığı yakıyor, yani aslında arıza değil uyarı veriyor, başlarda bilmeyenler panik yaşayabilir ancak zamanla alışırsınız,

    -bir keresinde rölanti devrinde düzensizlik oldu, devir 500 ile 2500 arasında gidip gelmeye başladı, 500'e düştüğünde sanki stop edecekmiş gibi oluyor ama kendini toplayıp 2500'e çıkıyordu ... bunun için şunu önerebilirim; önce akü " - " (eksi) kutbunu sökün, ardından hava filtresinin motorla bağlantı noktası olan kelebek boğaz bağlantı hortumunu sökün, kelebek boğazının ve hortumun içini ulaşabildiğiniz kadar ıslak mendille silin ve bezle kurulayın, varsa içeriye doğru ve kenar köşeye wd40 sprey sıkın, ardından hortum bağlantısını yapın ... iş bitince akü bağlantısını yapın, bu süre içinde beyin (ECU) sıfırlanmış olur ... arabayı çalıştırın ... işiniz şansa kalmış ama bende işe yaramıştı...

    - frenlere fazla güvenmeyin, durma mesafesi uzun ve dengesiz,
    - ANİ FRENLERDE veya ISLAK ZEMİNDE FRENE SERT BASINCA ARABANIN TEPKİLERİ ÇOK RİSKLİ ...
    - karlı/yağmurlu havalarda, ıslak zeminlerde arabanın hakimiyeti fazlasıyla sakat, bana göre vega'ların ön-arka kasa ağırlık dengesi hatalı,
    - kaygan zeminde aniden frene bastığınızda spin atma ihtimali yüksek,

    - lada motorları hararetlidir, fan genelde 100" derece üstünde açar (lada ustaları bunun normal olduğunu söylüyor) … genelde şehir içinde kullanacaksanız, fan müşirli radyatör yada düşük ısıda açan termostat taktırın … ancak bu durumda beyin hatalı bilgi aldığından motorda düzensizlik olabiliyor ve yakıt sarfiyatı artabiliyor,
    -motor soğutma su deposunun kapağı zamanla hava kaçırmaya başlayıp su taşırıyor, bu sorun bazı kapakların hatalı olmasından kaynaklanıyor … 2 defa değiştirdiğim halde problem devam edince aksaray'da lada yedek parçacısı buldum orjinal kapak aldım o günden sonra rahatladım ... (aynı sorun skoda favorit-forman arabalarda da mevcut, çaresi aynı; iyi/orjinal bir kapak almak),
    -ince motor yağı (5/30-10/40) kullanınca motorda yağ kaçakları oluyor, 20/50 ideal,
    -vites geçişlerinde sorun vardı, ona da 20/50 motor yağı koyunca düzeldi … 80-90 numara kalın yağ kışın vites geçişlerini zorluyor ... şanzımana 20/50 motor yağı konulmasını LADA USTALARI tavsiye ediyor benim uydurmam değil,
    - benim arabada geri vites ile 1. vitesin karıştığı oluyordu, 1'e takıyorum ama geri vitese geçiyor, vites üst tamir takımını değiştirince düzeldi,

    * en sevdiğim yönü; soğuk havalarda nazlanmaz tek marşta çalışır, şahinlere-broadwaylere hava atarsınız,
    - ancak bunun tam tersi, MOTOR SICAKKEN KAPATIP 5-10 DAK. SONRA ÇALIŞTIRMAK İSTEDİĞİMDE NAZLANIRdı … ya en az yarım saat soğumasını beklerdim, yada motorun üst ve arka taraflarına su spreyleyip soğumasını sağlardım ... ayrıca benzin deposunu dolu tutmanın da faydası varmış,

    - konsolun orta kısmında ışıklı bir gösterge var, "kapı açık alarmı, arıza göstergeleri, fren balata göstergesi" vb. gibi uyarılar içeriyor, benimkinin bağlantıları iptal edilmişti, başkalarından da duydum çoğunda çalışmıyormuş,
    - bagaj kapağını açan elektrikli mekanizma düzgün çalışmıyor, böyle bir araba için çok gereksiz bir detay, bence manuel olmalıydı,
    - cam otomatiği motorları sorun çıkarıyor, arabayı alırken "vay be, arabada 4 cam otomatik" diyordum ama zamanla "keşke olmasaymış" demeye başladım, dördünün de otomatik olması bu kalitede bir araba için fuzuli bir donanım, kısacası rusların "donanım" mantığı bana ters geldi,

    - istanbul şehir içinde 100 km.'de ort. 12-13 lt. benzin yakıyordu, uzun yolda 8 lt. civarı (bunu "1.5i/8v benzinli" aracım için söylüyorum, diğer motorlar ve diğer arabalar farklı olabilir, tamamen benim arabayla ilgili de olabilir),

    - 1.5i/8v motor güçsüz ve torku düşük olduğundan yokuş kalkışlarda zorlanırdı, özellikle yoğun trafikte araba doluyken yokuşlarda dur-kalk yapmak biraz sıkıntılıydı (1.5/16v ve 1.6/16v motorların güçlü ve seri olduğunu okudum, ideal olan 2004 sonrası 1.6 motorlu modeller),
    - LPG'de her markayla uyum sağlamadığını söylüyorlar, ben taktırmadım ama STEFANELLİ ile uyum sağladığını duydum, diğer bildik markalardan da (atiker gibi) memnun olanlar var,
    - direksiyon seyir halinde yumuşak, park ederken sert (tam tersi olmalı),
    - motor yağ kapağı bazılarında gevşek oluyor, kapaktan motora hava ile birlikte toz da girebilir, kapağın içine bir keçe taktırın, yağcılar o işi halledebilir,
    - aracın altını 2 yılda bir yıkatın, biriken çamurlar arabayı alttan çürütüyor, mümkünse altını zift kaplatın,
    - 1.5i/16v motorlarda triger koparsa büyük masraf çıkarır diyorlar, 1.5i/8v veya 1.6 motorlarda böyle bir sorun olmuyormuş,

    *bunlara dikkat ederseniz çok vefalı, aslan gibi bir arabadır...
    *KAZASIZ, BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM... :P :P :P

    not-1: 2004 sonrası üretilen 1.6 vega'larda sorunların azaltıldığını öğrendim ...
    not-2: vega'yı sattıktan sonra uzun süre araba aradım, bu süreçte daha az sorun çıkardığı söylenen 2006 1.6 vega baktım, sonra ailecek düşündük riske girmeyelim dedik ve yerli üretim arabalara özellikle fiat uno'ya yöneldik, çok araba baktım ama aklıma yatan bir uno bulamadım, nihayetinde 96 spring aldım (2018)...

    ==========================================

    *** ist. avrupa yakasında lada ustaları;

    1) küçükçekmece ... cumhuriyet mah. dr. sadık ahmet cad. akkavak sok. no: 31 tepeüstü ... (212) 579 34 34 / 624 90 86 ... erdoğan usta …
    2) çatalca … gönül oto lada ... ali osman usta ... 0212 789 42 30 ... oğulları da ustaymış ...
    3) güneşli … mutlu oto ... ilyas usta ... bağlar mah. atatürk cad. üzerinde ...
    4) ümraniye sanayi ... ışık oto ... turgut ışık usta ...
    5) avcılar oto sanayi ... güneş oto ... tezcan usta ...
    6) avcılar ... kaymakamlık 3 alt sokak ... ercüment usta ...
    7) güneşli ... mert oto ... ismail usta … oğulları devam ediyor ... yedek parçacı arda oto'nun bir sonraki sokağında ...
    8) gaziosmanpaşa … özel gaziosmanpaşa hastanesinin yakınında … lada ustasını sorup bulmanız gerekiyor adını bulamadım ...
    9) 4. levent ... oto sanayi ... furkan efe ...
    10) maslak … atatürk oto sanayi … akyüz oto … umut usta …

    *** lada ve skoda yedek parçacıları;

    a) güneşli ... arda otomotiv ...
    b) sefaköy ... güven oto lada ...
    b) esenyurt ... üçler otomotiv ...
    c) güneşli ... efeler oto ...
    d) avcılar … firuzköy bulvarı ... avcılar sanayi içinde skoda-lada parçacısı ...

    not: bu mekanların bir kısmı başka yere taşınmış veya ustaları mesleği bırakmış olabilir ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 4 Kasım 2020; 17:29:8 >







  • Ellerinize sağlık.

    Ama vegadan soğudum. 10bine 2. aracımızı alalım diyorduk eylülde ve aklımda vega vardı. Yalan oldu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    - şehiriçinde en az 50 krş. benzin yakar, daha az diyenlere İNANMAYIN, PALAVRA...uzun yolda 35 krş. ve üstü

    - tüp taktırmak isteyenlere uyarı, her markayla uyum sağlamadığını söylüyorlar

    - frenlere pek güvenmeyin, durma mesafesi uzun...ama fren dozunu ayağınızla hissederek yine de duruyorsunuz... ancak, ANİ FRENLERDE VEYA ISLAK ZEMİNDE SAKAT BİR ARABA, KASA UZUN OLDUĞU İÇİN SALINIYOR VE FRENDE YALPALIYOR, DİKKATKİ OLUN, PANİK FRENDE ARABANIN TEPKİLERİ ÇOK RİSKLİ...

    - karlı veya ıslak zeminlerde arabanın hakimiyeti yine sakat, bence vegaların kasa ağırlık dağılımında bir tasarım hatası olabilir...kaygAn zeminde yavaş bile gitseniz, frene bastığınızda muhakkak arabanın arkası öne doğru dönmeye başlıyor...

    - cam motorları çok sık sorun çıkarıyor, keşke dördü de otomatik olacağına ful mekanik olsaymış, çok gereksiz bir detay bence...yapacaksan bari adam gibi yap...4 cam otomatiğin bu arabada işi ne?..


    Bu yazdıklarınız yetti diyebilirim. Ben şahinden, broadwayden rahattır - sorunsuzdur diye düşünüyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    - şehiriçinde en az 50 krş. benzin yakar, daha az diyenlere İNANMAYIN, PALAVRA...uzun yolda 35 krş. ve üstü

    - tüp taktırmak isteyenlere uyarı, her markayla uyum sağlamadığını söylüyorlar

    - frenlere pek güvenmeyin, durma mesafesi uzun...ama fren dozunu ayağınızla hissederek yine de duruyorsunuz... ancak, ANİ FRENLERDE VEYA ISLAK ZEMİNDE SAKAT BİR ARABA, KASA UZUN OLDUĞU İÇİN SALINIYOR VE FRENDE YALPALIYOR, DİKKATKİ OLUN, PANİK FRENDE ARABANIN TEPKİLERİ ÇOK RİSKLİ...

    - karlı veya ıslak zeminlerde arabanın hakimiyeti yine sakat, bence vegaların kasa ağırlık dağılımında bir tasarım hatası olabilir...kaygAn zeminde yavaş bile gitseniz, frene bastığınızda muhakkak arabanın arkası öne doğru dönmeye başlıyor...

    - cam motorları çok sık sorun çıkarıyor, keşke dördü de otomatik olacağına ful mekanik olsaymış, çok gereksiz bir detay bence...yapacaksan bari adam gibi yap...4 cam otomatiğin bu arabada işi ne?..


    Bu yazdıklarınız yetti diyebilirim. Ben şahinden, broadwayden rahattır - sorunsuzdur diye düşünüyordum.


    ben de "yerli" arabadan yana tercihimi kullanabilirim, malum nedenlerden dolayı...tüketim konusunda şahinin, broadwayin pek farkı olmaz, hatta onlar daha fazla yakabilir...fren konusunda bizim yerliler de sınıfta kalır sanırım...

    onlardan tek konuda üstünlüğü vardı: kışın en soğuk sabahlarında millet şahinle, broadwayle dakikalarca boğuşurken, vega tek marşta çalışıyordu ve bu, her sabah erkenden işe giden benim gibi biri için hayli avantajdı...sırf bu yüzden 1 yıl kullanmaya devam ettim, ama önüme satma fırsatı çıkınca hiç düşünmeden verdim...

    çünkü lada, son sahibi olmaya aday bir marka, millet dönüp bakmıyor bile...eşinin vega alacağını öğrenen bayanlar arabayı görünce; "bunu mu alıcaksın, aman ha, ben binmem buna" deyip vazgeçiriyorlardı...

    bu arada yeni kararımı da belirteyim, UNO almaya karar verdim...biraz da küçük araba kullanalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 21 Haziran 2012; 16:48:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    - şehiriçinde en az 50 krş. benzin yakar, daha az diyenlere İNANMAYIN, PALAVRA...uzun yolda 35 krş. ve üstü

    - tüp taktırmak isteyenlere uyarı, her markayla uyum sağlamadığını söylüyorlar

    - frenlere pek güvenmeyin, durma mesafesi uzun...ama fren dozunu ayağınızla hissederek yine de duruyorsunuz... ancak, ANİ FRENLERDE VEYA ISLAK ZEMİNDE SAKAT BİR ARABA, KASA UZUN OLDUĞU İÇİN SALINIYOR VE FRENDE YALPALIYOR, DİKKATKİ OLUN, PANİK FRENDE ARABANIN TEPKİLERİ ÇOK RİSKLİ...

    - karlı veya ıslak zeminlerde arabanın hakimiyeti yine sakat, bence vegaların kasa ağırlık dağılımında bir tasarım hatası olabilir...kaygAn zeminde yavaş bile gitseniz, frene bastığınızda muhakkak arabanın arkası öne doğru dönmeye başlıyor...

    - cam motorları çok sık sorun çıkarıyor, keşke dördü de otomatik olacağına ful mekanik olsaymış, çok gereksiz bir detay bence...yapacaksan bari adam gibi yap...4 cam otomatiğin bu arabada işi ne?..


    Bu yazdıklarınız yetti diyebilirim. Ben şahinden, broadwayden rahattır - sorunsuzdur diye düşünüyordum.





    @ bunlara dikkat ederseniz çok vefalı

    Paylasim icin tsk.

    Vegada dikkat edilecek o kadar cok sey var ki,istedigi kadar vefali olsun. Tavsiye edilmez,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    - şehiriçinde en az 50 krş. benzin yakar, daha az diyenlere İNANMAYIN, PALAVRA...uzun yolda 35 krş. ve üstü

    - tüp taktırmak isteyenlere uyarı, her markayla uyum sağlamadığını söylüyorlar

    - frenlere pek güvenmeyin, durma mesafesi uzun...ama fren dozunu ayağınızla hissederek yine de duruyorsunuz... ancak, ANİ FRENLERDE VEYA ISLAK ZEMİNDE SAKAT BİR ARABA, KASA UZUN OLDUĞU İÇİN SALINIYOR VE FRENDE YALPALIYOR, DİKKATKİ OLUN, PANİK FRENDE ARABANIN TEPKİLERİ ÇOK RİSKLİ...

    - karlı veya ıslak zeminlerde arabanın hakimiyeti yine sakat, bence vegaların kasa ağırlık dağılımında bir tasarım hatası olabilir...kaygAn zeminde yavaş bile gitseniz, frene bastığınızda muhakkak arabanın arkası öne doğru dönmeye başlıyor...

    - cam motorları çok sık sorun çıkarıyor, keşke dördü de otomatik olacağına ful mekanik olsaymış, çok gereksiz bir detay bence...yapacaksan bari adam gibi yap...4 cam otomatiğin bu arabada işi ne?..


    Bu yazdıklarınız yetti diyebilirim. Ben şahinden, broadwayden rahattır - sorunsuzdur diye düşünüyordum.





    @ bunlara dikkat ederseniz çok vefalı

    Paylasim icin tsk.

    Vegada dikkat edilecek o kadar cok sey var ki,istedigi kadar vefali olsun. Tavsiye edilmez,


    benim kanaatim bu arabaların çoğu sahibi, sakınmadan çok hoyratça kullanıyor...
    dere tepe düz, tangur tungur arabayı mahvediyorlar...düzenli bakım da yok zaten...

    sonra haşatı çıkıyor, her tarafı tıngırdamaya, dökülmeye başlıyor...
    araba ne yapsın?...

    aynı hoyratlıkta pahalı arabaları da kullan, farkı kalmaz bundan...
    herkes verdiği para kadar değer veriyor arabaya; dikkatli, özenli, bakımlı kullanırsan hepsi çiçek gibi, hepsi vefalı olur bence...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    - şehiriçinde en az 50 krş. benzin yakar, daha az diyenlere İNANMAYIN, PALAVRA...uzun yolda 35 krş. ve üstü

    - tüp taktırmak isteyenlere uyarı, her markayla uyum sağlamadığını söylüyorlar

    - frenlere pek güvenmeyin, durma mesafesi uzun...ama fren dozunu ayağınızla hissederek yine de duruyorsunuz... ancak, ANİ FRENLERDE VEYA ISLAK ZEMİNDE SAKAT BİR ARABA, KASA UZUN OLDUĞU İÇİN SALINIYOR VE FRENDE YALPALIYOR, DİKKATKİ OLUN, PANİK FRENDE ARABANIN TEPKİLERİ ÇOK RİSKLİ...

    - karlı veya ıslak zeminlerde arabanın hakimiyeti yine sakat, bence vegaların kasa ağırlık dağılımında bir tasarım hatası olabilir...kaygAn zeminde yavaş bile gitseniz, frene bastığınızda muhakkak arabanın arkası öne doğru dönmeye başlıyor...

    - cam motorları çok sık sorun çıkarıyor, keşke dördü de otomatik olacağına ful mekanik olsaymış, çok gereksiz bir detay bence...yapacaksan bari adam gibi yap...4 cam otomatiğin bu arabada işi ne?..


    Bu yazdıklarınız yetti diyebilirim. Ben şahinden, broadwayden rahattır - sorunsuzdur diye düşünüyordum.





    @ bunlara dikkat ederseniz çok vefalı

    Paylasim icin tsk.

    Vegada dikkat edilecek o kadar cok sey var ki,istedigi kadar vefali olsun. Tavsiye edilmez,


    benim kanaatim bu arabaların çoğu sahibi, sakınmadan çok hoyratça kullanıyor...
    dere tepe düz, tangur tungur arabayı mahvediyorlar...düzenli bakım da yok zaten...

    sonra haşatı çıkıyor, her tarafı tıngırdamaya, dökülmeye başlıyor...
    araba ne yapsın?...

    aynı hoyratlıkta pahalı arabaları da kullan, farkı kalmaz bundan...
    herkes verdiği para kadar değer veriyor arabaya; dikkatli, özenli, bakımlı kullanırsan hepsi çiçek gibi, hepsi vefalı olur bence...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Sizlerde Lada kani var, yani gülü seven sivri dikenlerine rahatca katlanir prensibi.
    Sizler memnun iseniz , problem yok demektir

    kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos

    Sizlerde Lada kani var, yani gülü seven sivri dikenlerine rahatca katlanir prensibi.
    Sizler memnun iseniz , problem yok demektir

    kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    şanzımana 20w50 motor yağı konmaz, dönen dişliler çok ısınır ve 20w50 yağ yüksek sıcaklıkta su gibi olur yağlama görevini yerine getiremez uzun süre geçmeden kucağına alırsın şanzımanı. en az 80 lik yağ konur. ben antalyada 140 lık yağ kullanıyorum hatta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efedami

    şanzımana 20w50 motor yağı konmaz, dönen dişliler çok ısınır ve 20w50 yağ yüksek sıcaklıkta su gibi olur yağlama görevini yerine getiremez uzun süre geçmeden kucağına alırsın şanzımanı. en az 80 lik yağ konur. ben antalyada 140 lık yağ kullanıyorum hatta.



    sadece yaz sıcağında kullanılan arabada mümkün ama kışın 80-90 numara yağ konduğunda vitesler zor geçiyor, sıyırmaya başlıyor...
    vegalara 20/50 konuyor, ladaya özgü birşey bu...diğerleri için geçerli değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    quote:

    Orijinalden alıntı: efedami

    şanzımana 20w50 motor yağı konmaz, dönen dişliler çok ısınır ve 20w50 yağ yüksek sıcaklıkta su gibi olur yağlama görevini yerine getiremez uzun süre geçmeden kucağına alırsın şanzımanı. en az 80 lik yağ konur. ben antalyada 140 lık yağ kullanıyorum hatta.



    sadece yaz sıcağında kullanılan arabada mümkün ama kışın 80-90 numara yağ konduğunda vitesler zor geçiyor, sıyırmaya başlıyor...
    vegalara 20/50 konuyor, ladaya özgü birşey bu...diğerleri için geçerli değil...

    Alıntıları Göster
    @ sadece yaz sıcağında kullanılan arabada mümkün ama kışın 80-90 numara yağ konduğunda vitesler zor geçiyor, sıyırmaya başlıyor...
    vegalara 20/50 konuyor, ladaya özgü birşey bu

    efedami hakli, sanzumana zarar verebilirsin




    SAE 75W-80
    SAE 75W-90


    bu uygun olanidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Kliması var mıydı var ise nasıld.Ben şöyle duymuştum ladaları;kışın araba çalışır çalşımaz klimayı açınca hemen sıcak hava üflüyormuş.Bu doğrumu?.Bizim araç ford focusta 5 dk bekliyosunda sıcak hava gelmesi için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    90 yılından bugüne kadar lada kullandım ve kullanmaktayım 2004 te sıfır 1.5 16 valf HB vega aldım halen kullanıyorum şehir içinde 50 kuruştan veya 50 kuruş yakar diyen arkadaş arkadaş herhalde hesap yapmasını bilmiyor bakımlı bir vega 30-3.5 kuruş arası yakar uzun yolda 120 Km yi geçme 2.5 kuruşu geçmez çürümeside o kadar basit değil araba zaten NEMLİ İklim arabası motor yağ kapağını şahin veya doğanın metal olan kapağınla değiştirin evladiyelik olur çok merak eden arkadaşlar İSTANBULDA GAZİOSMANPAŞADA(özel gaziosmanpaşa hastanesinin yanında) göçmen bir tamirci var oradan bilgi alabilirler kullanıma bağlı olarak 400-500 binde sekman yapıldığını bilirim motora yağ olayı doğrudur vegada ince 10/40 kullanmıyacaksın 20/50 kullanacaksın frenler zayıftır ama çapraz tutar yani ikinci bir emniyet demektir vega iç işçilik kötüdür rampada çekmiyor deniyor samara dahil 22 yıldır böyle bir olaya rastlamadım bu arabaların gerçek performanslarını rampada gösterir ama dilinden anlayacaksın çekmeyen diyen aradaş eyer imkanı varsa bir vega ile 400-500 kilo yük ile dik ve uzun bir rampada 80-90 Km ile asılsın rampaya araba devirden düşmeye başladığı vakit 3. vitese atsın ama direksiyonu iyi tutsun biraz gaza yüklen araba 140-150 Km bir anda çıkar nasıl çekmiyor ama dediğim gibi ladanın dilinden anlayacaksın bakımlarını zamaında yaptıracaksın arabanın çok konforu yok hemen elinden çıkaramazsın cam otomatikleri kolay arızı yapıyor gerçekten otomatikler gereksiz camların kanallarına mecburen bulaşık deterjanı sürüyoruz parasına göre normal bir araba ve samaranın yol tutuşu vegadan daha iyidir. parça ucuz işçilik ucuz daha ne kısaca gariban arabası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    @ bizim milletin matematiği de kendine özeldir, uluslararası matematiği pek kullanmazlar...

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E75606366

    @ bizim milletin matematiği de kendine özeldir, uluslararası matematiği pek kullanmazlar...

    +1

    Alıntıları Göster
    Afyondan yola çıktığımda aldığım yakıt ile eve geldiğimde aldığım yakıt toplamda 400 TL idi. Tam ışığı yanarken almıştım ve eve geldiğimde yeni yanacak gibiydi. Bu yola çıkış ile varış arasındaki Km 1450 Km..

    Ekonomik hiç kullanmadım allah ne verdiyse gittim. (güzergah Afyon-Ankara-Bolu Yeniçağa-mengen Bartın) 550 Km yolda (1100 kısaca) gerisi hep köylerde rampa in çık vs vs .


    Yakıt bu basmama rağmen çok iyiydi.

    Şehir içi 10 TL ye 25 Km rahat çıkartıyorum. Şu an arabada 195/50/15 var


    Bence fiyatına göre çok iyidir. Konuyu açan arkadaşın bir çok tespitine katılıyorum Ama sonuçta 2001 modeli 6000 tl ama bu fiyata buralarda 94 şahin veriliyor. Ben 98 slx bile tercih etmem. uzun yolda yormadı ve çok iyi gittik.


    Bence bu fiyatlara alınabilecek en iyi araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ataman_74

    "Bence fiyatına göre çok iyidir. Konuyu açan arkadaşın bir çok tespitine katılıyorum Ama sonuçta 2001 modeli 6000 tl ama bu fiyata buralarda 94 şahin veriliyor. Ben 98 slx bile tercih etmem. uzun yolda yormadı ve çok iyi gittik.


    Bence bu fiyatlara alınabilecek en iyi araç."

    bence de fiyatına göre en iyisi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: ataman_74

    "Bence fiyatına göre çok iyidir. Konuyu açan arkadaşın bir çok tespitine katılıyorum Ama sonuçta 2001 modeli 6000 tl ama bu fiyata buralarda 94 şahin veriliyor. Ben 98 slx bile tercih etmem. uzun yolda yormadı ve çok iyi gittik.


    Bence bu fiyatlara alınabilecek en iyi araç."

    bence de fiyatına göre en iyisi...




    Kesinlikle :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ataman_74

    quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: ataman_74

    "Bence fiyatına göre çok iyidir. Konuyu açan arkadaşın bir çok tespitine katılıyorum Ama sonuçta 2001 modeli 6000 tl ama bu fiyata buralarda 94 şahin veriliyor. Ben 98 slx bile tercih etmem. uzun yolda yormadı ve çok iyi gittik.


    Bence bu fiyatlara alınabilecek en iyi araç."

    bence de fiyatına göre en iyisi...




    Kesinlikle :D

    Alıntıları Göster
    ne olursa olsun o paraya alınıcak en iyi arabadır bence(tipini saymassak)80 liraya 430 km yapmak her arabanın harcı deildir.doğana sahine kıyasla gayet konforlu ve uzun yol performansı iyidir.sessizliğide öyle.doğanı gazda yaktığını bu araba benzinde yakıyor bu nlarıda göz önünde bulunduralım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sonyali

    ne olursa olsun o paraya alınıcak en iyi arabadır bence(tipini saymassak)80 liraya 430 km yapmak her arabanın harcı deildir.doğana sahine kıyasla gayet konforlu ve uzun yol performansı iyidir.sessizliğide öyle.doğanı gazda yaktığını bu araba benzinde yakıyor bu nlarıda göz önünde bulunduralım.

    Tipini ben severim.. Helede güzel bir jant ile :)









  • bu yazıyı okuduktan sonra gelde vega al:))

    bende bir süredir araç bakıyorum. bir atımlık barutu olan birinin ince eleyip sık dokuması gerekir. bu nedenle titizlikle araştırıyorum, forumları takip ediyorum.

    lada vega'nın kaba saba olduğu kesin. kimi arkadaşlar çok iyi şeylerde yazmış. bilemiyorum, acaba arabadan arabaya değişen sorunlarmı?

    şu anda albea'ların üzerinde duruyorum. aradığım özellikler, 2005 modelden aşağı, 60 - 70 bin km den yokarı olmaması, 1.3 veya 1.4 16V olmasıdır. lpg li kullanabilirim ama lpg takılmış araç almayı düşünmüyorum. lpg'li kullanacaksam, kendim taktırmalıyım.

    birçok ilanı inceledim ve incelemeye devam ediyorum. kimilerine kuşku ile bakıyorum. ekspertiz'de gitmemek için behaneler üretiyorlar, yok arabamı bir yere göndermem, isteyen ustasını alır gelir gibi anlamsız sözler. anlamsız diyorumda, ama çıkarttığım anlam, arabamı ekspertize göndermem.. ekspertize girmeden usta herşeyini anlayabilirmis? izmir'de öyle bir usta tanıyan varmı?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.