Şimdi Ara

Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
8
Favori
9.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun süredir kaytara kaytara geliştirdiğim Android oyunu efenim.

    Bricknoid, klasik arcade türünde bir oyun. Arkanoid ve Breakout isimli oyunları bilenlere pek yabancı gelmeyecektir. Şimdilik İngilizce, vakit bulabilirsem Türkçe dil desteği de eklemeyi planlıyorum.

    Umarım hoşunuza gider :)


    Google Play Store Link'i
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bricknoid

     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download


    Alternatif Download Linkleri
    SlideMe Marketplace
    GetJar.com
    Uygulama Platformu

     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download
    YouTube Video'su

    Ekran Görüntüleri

     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download


     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download
     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download


     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download
     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download
     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Driant -- 12 Temmuz 2012; 9:13:32 >







  • selam,
    oyunu kendin yaptıgına emin misin ? sonuçta bricknoid diye aratınca bile danimarka da ve isveçli yazılımcıların yapmış oldugu bu oyuna erişiyorum
  • Aynı isim ile başka oyunlar geliştirilmiş olabilir, isim olarak "Brick Breaker" ile "Arkanoid" isimli bu türün en popüler iki oyununun ismini birleştirdim. Aklın yolu bir efenim.
    Arama sonucunda rastgeldiğiniz oyunun ekran görüntüsü ve video'sunu eklediğim oyun olduğundan emin misiniz?
  • Cok sik olmus, tebrikler. Hangi oyun motorunu kullandiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkür ederim.

    libGDX Framework'ünden faydalandım.

    http://code.google.com/p/libgdx/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Driant -- 12 Haziran 2012; 0:10:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Driant

    Çok teşekkür ederim.

    libGDX Framework'ünden faydalandım.

    http://code.google.com/p/libgdx/

    Bende libgdx ile oyun hazirliyorum, gercekten mukemmel bir engine, 50 uzeri animated sprite kullanmamiza ragmen, +60 fps aliyorum, ayrica Mvc mukemmel islenmis bu enginde....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moribito -- 12 Haziran 2012; 0:15:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de başta Andengine'ı denemiştim, Galaxy S üzerinde birkaç yüz 20x20'lik sprite'tan sonra FPS 60'ın altına inmeye başlamıştı. Sprite sayısı 60 FPS ile 1000'i rahatlıkla geçiyor libGDX'te. Benim açımdan en faydalı yanı da lanet emulatorden kurtulmak oldu.
  • bencede cok guzel olmus tebrik ederim basarilarinin devamini dilerim. hangi programlama dili ile yazdiniz oyunu? java mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende andengine ile baslamayi planlamistim, sonra android beginning gaming kitabini bitirdim, sonrada libgdxe yoneldim. Dokumanlamz iyi, community hergun genisliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @özgür beyin
    Teşekkür ederim efenim. Evet Java kullandım. Level Editor gibi birkaç yan uygulama için C# ile debelendim.

    @Moribito
    Aynen, libGDX'in ana geliştiricisi ile o kitabın yazarı aynı (Mario Zechner). Kitap oyun geliştirme olayını anlatırken soyutlamalardan vs. fazla yararlanmış gibi aslında, genel mimariyi anlamak için biraz vakit öldürmek zorunda kalmıştım. Adamın dilini anlamaya başlayınca çok faydasını gördüm kitabın, o ayrı.

    edit: Benim bahsettiğim kitap Beginning Android Games idi, bir an isimleri karıştırmışım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Driant -- 12 Haziran 2012; 0:32:49 >
  • Yok ayni kitaPdan bahsediyoruz, ben ters yazmisim. Level duzenlemeyi nasil yaPtin. Ben bastan elle yazmak zorunda kaldim, bayagi karmasiklasti, ama isin icinden ciktim.
    Not: yazdigim oyun level atlamali shooter oyunu, 10 uzun levelden olusuyo. Level duzenlemesi karmasiklasti iyice, zorluk secimi bayagi ugrastiriyo. Csharpla tam olarak ne yaptin ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bölümlerle ilgili saklanacak tek şey olduğundan dosya yapısı oldukça basit.

    Binary bir dosya oluşturuyorum. İlk byte'ı bölüm paketi içinde kaç tane bölüm olduğunu gösteriyor. Sonraki gelen 275'er byte'lık paketlerin her biri bir bölüm ile ilgili bilgileri saklıyor. 1 blok 1 byte yer kaplıyor. Bu dosyayı oyun içinden okutup bu mantıkla bölüm ve menüleri oluşturuyorum.

     Bricknoid - geliştirdiğim ilk android oyunu - ilk ayda 60.000 download


    Gene vakit bulabilirsem, benzer bir yöntemi oyun içine de eklemeyi düşünüyorum, isteyenler kendi bölümlerini tasarlayıp başkaları ile paylaşabilecekler.




  • Cok iyi olmus, ilerde rahatlikla bolum ekleyebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amaç o :) 20 küsür bölüm hazırladım daha, oyun az buçuk ucundan, kenarından köşesinden tutar gibi olursa devamını getirmek kolay olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Driant

    Amaç o :) 20 küsür bölüm hazırladım daha, oyun az buçuk ucundan, kenarından köşesinden tutar gibi olursa devamını getirmek kolay olacak.

    Ben android market arastirmalari yapiyorum, sitemden takip edebilirsin, bu oyun tutar, onemli olan oyunu pazarlayabilmek.

    Bu oyundan en yuksek kari getirecek, content unlocker tarzi reklamlardir yani bir levelden digerini acmak icin kullanilir, her 10 levele koydunmu tamamdir.

    Son bir soru carpismalardaki sekmeler icin box2d mi kullandin, yoksa kendi fizik kanunlarinimi yazdin ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben begendim gayet de guzel olmus.

    ben oyunu gelisitirirken opengl ile yaziyorum ve hayvan gibi kasmak gerekiyor. acaba bende mi bir oyun motoruna gecsem elbette cok daha kolay oluyordur ama opengli de iyice ogrenmek istiyorum.
  • Pazarlama konusunda kafam hiç çalışmaz, sitenizi açtım biraz inceleyeceğim, merak :)

    box2d kullanmadım, çakışmalar için kendim bir şeyler uydurdum. Kafamı en çok duvarlara vurmama sebep olan kısımdı, sonunda atlattım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanunver

    ben begendim gayet de guzel olmus.

    ben oyunu gelisitirirken opengl ile yaziyorum ve hayvan gibi kasmak gerekiyor. acaba bende mi bir oyun motoruna gecsem elbette cok daha kolay oluyordur ama opengli de iyice ogrenmek istiyorum.


    Kendin motorunu yapman cok zaman alir, libgdx herseyi 100 kat kolay hale getiriyor, ayrica mvc sayesinde, grafik yonetimide cok kolay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @eranunver

    Özellikle libGDX gibi esnek bir oyun motoru kullanıyorsanız, işinize gelen yerde hazır fonksiyonlardan faydalanıp tercih ettiğiniz yerlerde düşük seviye işlemlerle işi yürütebiliyorunuz. AndEngine'da bu kadar yazılıma müdahale edilemiyordu. Oyun motoru kullanmanızı ben de öneririm.
  • aslinda oyun teknolojileri uzerine kendimi gelistirmek icin elime cok harika bir firsat geldi. bahcesehir universitesinin bug atolyesine basvurmustum ve kabul etmisler. bunu neden soyluyorum orada unity ile 3 hafta boyunca hasir nesir olacagiz. en azinden bilir kisilerden saglam bir temel almis olurum. gerci bilgisayar grafigi konusunda opengl sagolsun baya birseyler biliyorum ama unity hakkinda fikir edinmem guzel olacak diye dusunuyorum.

    eskiden gerci hala var ama blitz vardi. zamaninda onunla baya hasir nesir olmustum amator olarak. icleri hakkaten kolaylastiriyor ama ben sunu da dusunuyorum biraz isleri kolaylastirirken benim algoritmik dusunmei zayiflatma, isin derinine girmemi engeller, hazirci ve kolayci olmami saglarsa kotu olur diye biraz paranoyaklik var bende.

    gerci sunun da bilincindeyim tabi tekerligi bastan icat etmeye hic gerek yok. isin detayina girersem 01 e kadar gomulmem gerekiyor.

    en iyisi ben bi motorlari incelemeye baslayayim. aslinda bir diger nedenim de acaba gercekten iyi isler cikarabilir miyim ve motorlar yapmak istediklerime yeterli gelecekler mi? bunun sorusunu bundan 1 - 1.5 yil once sormustum ve bu platform daha yeni oldugundan su asamada belki yetmeyebilir diye dusunuyordum. ama aradan yil ve yillar gecti artik bir olgunluga gelmistir bu motorlar da.

    ben en isi on yargilari bir kenara birakip game engine arastirmasina iyice dalayim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E41040413 -- 12 Haziran 2012; 1:53:55 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.