Şimdi Ara

Mazda RX8 LPG montajı Renesis Rotary - Walker (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
166
Cevap
6
Favori
19.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba bende 2 seneye bi rx8 alıcam ama halen dah araç kullanımdamı sıkıntı varmı saibinin yorumu neler vs destek istiyorum yardımcı olursanız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogu1215

    merhaba bende 2 seneye bi rx8 alıcam ama halen dah araç kullanımdamı sıkıntı varmı saibinin yorumu neler vs destek istiyorum yardımcı olursanız

    Son yazımdan bu yana bir sıkıntı yok hala kullanıyor araç sahibi.
  • DESTEKLEYEN DOSTLARIMA TEŞEKKÜR EDİYORUM diye mesaj yazmışsınız ve bu mesajınızı eksilemişler.



    Çekemezlik diz boyu demek ki insanlarda...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr

    DESTEKLEYEN DOSTLARIMA TEŞEKKÜR EDİYORUM diye mesaj yazmışsınız ve bu mesajınızı eksilemişler.



    Çekemezlik diz boyu demek ki insanlarda...


    Yurt dışında 3 tane montaj yapılmış bu araca, Türkiyemde ben 4. sünü gerçekleştirdim, Hala 5. cisini takan yada takabilen yok, dinime sövenler Müslüman olsa bari




  • Biz sizi her daim takdir ediyoruz Faruk Bey.
  • Yakit tuketimi nasil azalma varmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr

    DESTEKLEYEN DOSTLARIMA TEŞEKKÜR EDİYORUM diye mesaj yazmışsınız ve bu mesajınızı eksilemişler.



    Çekemezlik diz boyu demek ki insanlarda...


    Yurt dışında 3 tane montaj yapılmış bu araca, Türkiyemde ben 4. sünü gerçekleştirdim, Hala 5. cisini takan yada takabilen yok, dinime sövenler Müslüman olsa bari

    Merhaba Faruk bey, geçte olsa tebrik ederim. Yiğidi öldürün ama hakkını verin bari. Son durum hakkında bilginiz var mı acaba ?




  • Selamın aleyküm arkadaşlar faruk ustayla yakın zamanda iletişime geçtim ve aracın hala sorunsuz devam ettiğini söyledi üstüne şuanda yapılıcak bi araç için devirin 7 binin üstende çıkılabilceğini söyledi bu zamana kadar gelmiş bi araç ve lpgli sorun olmadığına göre bence taktırmak mantıklı siz ne düşünüyosunuz ?
  • Herzaman herkese kapımız açıktır :)
    Bekleriz
  • konu 7 bin devrin üstüne çıkıp çıkamaması değil, zaten her Allah'ın günü de 7-8 k devir çevirmiyoruz :) sadece her çalıştırmada bir defa redline a sokmaya özen gösteriyoruz.

    Benim bu devir ile alakalı söyle bir sorum var, öncelikle bu LPG kaç oktan, Normal Benzin kaç oktan?, LPG kaç derece de yanıyor, Benzin kaç derecede yanıyor?

    Bu soruların cevabını bilirseniz zaten ısınma ile alakalı şikayetleri olan bir arabaya daha fazla ısı yükleyeceğinizi anlarsınız, mühendis olmadığımdan bu nerelere sorun açabilir bilmiyorum, bilen var ise lütfen söylesin öğreneyim :)

    Ayrıca yağlama ile alakalı sistem nasıl bunu çok merak ediyorum, biliyorsunuz yağlama hep olan bir şey bizim araba'da sadece oranı devir/hız'a göre değişiyor.

    Son soru olarak, bizim arabada sıcak ve soğuk buji var 2şer den, Faruk ustanın sistemi nereden oluyor iyi bakmak lazım, CM ile yapılan hata bu arabayı flood eder, aranızda haftada bir sol tekeri söküp bujiyi kurulamak isteyen var ise ayrı tabi.

    Yukarıdaki sorunlar dışında aklımda çok deli sorular var, bu arabanın aküsü el kadar mesela LPG bağlanırsa nasıl olur, yanlış bağlanırsa ne olur iyi bakmak lazım, ben bu arabaya ipod için donanım takıpta pişman olan adam tanıyorum.

    Ama arabalarımızın buji, bobin, hatta kabloları bir değil, benim arabamda spor eksoz var mesela, patlama yapıyor, bu LPG de nasıl olacak? daha mı şiddetli olacak 107 oktanda?

    Daha önce yapılmış olması, sistemin mükemmel işlediği anlamına gelmiyor, ha çok emek harcanmış, başarılı olmuş bunlar farklı.

    Yapılan kişinin hikayesini bende inceledim, bende özendim, bende yaptırmak isterim.




  • N0M4d N kullanıcısına yanıt
    Sevgili dostlar ben bu araca montaja başlamadan önce 4-5 gün internetten bu arabanın hatmini indirdim. Çalışma prensibinden tutun, elektrik diyagramından ve akış şemasından tutun, dünyada daha önce uygulama yapılmış rx8 leri dahi inceledim.uygulanmış sistemler hakkında kimse bilgi, resim paylaşımı yapmamış b u yüzden ilk montajım 9 gün sürdü. (Deneme yanılma ve özel proğram)

    2500 tl lik scooter ile uğraşmadık amele gibi tabiiki bilinçlendikten sonra montaja başladık,

    Bu araçta sıcak soğuk buji espirisinide yeni duydum buji ve enjektörlerin çalışma prensibini bir mazdacıdan daha iyi bildiğimi söyleyebilirim.
    Yağlama konusunda ise yine bir yanılgı söz konusu diğer araçlarda olduğu gibi benzin ıslak gaz kuru muhabbeti yapmayalım arkadaşlar biz bu araca yakıt sistemi monte ettik yağlama sistemi değil :) Yağlaması aynen devam ediyor bir farklılık yok.
    Spro egzostunuz benzinde 1 şiddetinde patlama yaparken LPG de 1.5 şiddetinde patlama yapacak (cut-off) larda.

    Elektrik tesisatı konusuna gelince hayatımın 23 yılını elektrik ve elektronikci olarak geçirdim, Sonradan LPG ci oldum :)
    Saygılar




  • faruksevgili kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle siz bu işten ekmek yiyorsunuz, ustasınız buna kesinlikle lafımız yok. Fakat bırakın da 2004 den beri takip edip 1 senedir sahibi olduğum, Kayseri'deki usta yetersizliğinden dolayı bu arabanın manuel'ini almanca'dan çevirtirmiş, 5 senesi profesyonel olamak üzere, 5 sene de öğretmenliğini okumuş birisi olarak bilgisayar ve veri konusundan iyi anlarım, internet de bulurum..

    Deneme yanılma yöntemi konusunda diyebileceğim herhangi bir şey yok zaten bu kadar tartışma sebebi bu arabanın "motoru" arabanın ateşleme sistemi hassas oldukça hassas, sol ön teker çıkma mevzusu bujinin bulunduğu yerde ve seri1 olan arabalardaki flood önleme sistemi bulunmamakta, kısacası LPG den benzine geçerken bu mevzu oldukça önemli, bakın flood'u aşabilecek 1 tane Türkçe video var mı? Yazı var mı? yok. daha da ötesi ateşlemenin konduğu ter santimetreler ile önemli!

    2500 tl lik scooter konusuna gelince, ister 350 bin tl lik son model 5.20 bmw olsun ister 92 model 520 bmw olsun aradaki motor prensibi aynı, konu burada para değil motor prensibinin farklı olması 30 senelik pide ustası olabilirsiniz ben sizden pizza istiyorum. evet ekmek, kaşar vs var doğru, bunun faydası var doğru, fakat farklı buda gerçek.

    sıcak soğuk buji "esprisi" ile alakalı olarak RE7C-L ve RE9B-T diyorum başka da bir yorum yapmıyorum, prensipleri de kesinlikle benden daha iyi biliyorsunuzdur.

    yağlama konusunda burada ıslak- kuru muhabbetini zaten ben yapmadım, içeride dönen bir üçgen var bu üçgenin içine benzinle birlikte yağ püskürtüyor. püskürtüyor ki parçalara zarar gelmesin. Aramızda kimyacı olmadığına göre yanma odalarındaki benzinin yağa reaksiyonun LPG nin Yağa reaksiyonunu kıyaslıyamaz zannedersem, bence soru oldukça makul ve gerekli.

    Ayrıca, LPG nin daha temiz bir yakıt olduğunu düşünüyorum, boşuna vergi vermek istemiyorum. Bir çok RX8 severin aksine ben sonuna kadar sizi destekliyorum.

    Elektrik konusunda endişemi aldığınız için teşekkür ederim.




  • N0M4d N kullanıcısına yanıt
    Size şöyle kısaca bir yanıt verip yola çıkacağım, Tüm forumdaşlar tatilde olduğumu biliyor kısa bir ara verdim ve tekrar dönüyorum :)
    1- Aracın sahibiyle ilk diyaloğumuzda aracı ve motorunu tanımadığımızı, zamanla motora birşey olurmu garanti veremeyeceğimizi konuşurken aracın sahibi bunun önemli olmadığını ve kıza bir zaman önce motorun karterini çarpıp motoru yediklerini, ve sandık kırmaca sıfır motoru 8000 tl ye getirtip üstelik montaj teslimi yaptırdıklarını söyleyerek, yapacağı tasarrufla motoru bedavaya getireceğini söyleyince montaja karar verdik.
    2- Motor şuan 500.000 kmyi LPG li olarak tamamladı ve sadece 1 kere ateşleme bobini değişti başka değişeni yok. Bırakın motoru araba bedavaya geldi
    3- Emeğe verdiğiniz değer için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS
    Hocam , ustalığınızı ve el emeğinizi ciddi anlamda takdir ediyor, saygı duyuyorum. LPG'nin Benzin kullanan her araca takılmasını mantıklı bulan biriyim. Ancak Wankel motorlara takmanın akıl karı olmadığını düşündüğümü belirtmek istedim. Uzun yoldan da kastım şehirlerarası yolculuk. Araç zevk aracı uzun yolculuk değil ki. Umarım beni yanlış anlamadınız.


    En doğru kullanım şekli, sadece arasıra uzun yol için kullanmaktır, örneğin senede 1 defa uzun yol örneğin Bursa - Antalya tatili gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 23 Temmuz 2019; 2:9:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N0M4d

    Hocam öncelikle siz bu işten ekmek yiyorsunuz, ustasınız buna kesinlikle lafımız yok. Fakat bırakın da 2004 den beri takip edip 1 senedir sahibi olduğum, Kayseri'deki usta yetersizliğinden dolayı bu arabanın manuel'ini almanca'dan çevirtirmiş, 5 senesi profesyonel olamak üzere, 5 sene de öğretmenliğini okumuş birisi olarak bilgisayar ve veri konusundan iyi anlarım, internet de bulurum..

    Deneme yanılma yöntemi konusunda diyebileceğim herhangi bir şey yok zaten bu kadar tartışma sebebi bu arabanın "motoru" arabanın ateşleme sistemi hassas oldukça hassas, sol ön teker çıkma mevzusu bujinin bulunduğu yerde ve seri1 olan arabalardaki flood önleme sistemi bulunmamakta, kısacası LPG den benzine geçerken bu mevzu oldukça önemli, bakın flood'u aşabilecek 1 tane Türkçe video var mı? Yazı var mı? yok. daha da ötesi ateşlemenin konduğu ter santimetreler ile önemli!

    2500 tl lik scooter konusuna gelince, ister 350 bin tl lik son model 5.20 bmw olsun ister 92 model 520 bmw olsun aradaki motor prensibi aynı, konu burada para değil motor prensibinin farklı olması 30 senelik pide ustası olabilirsiniz ben sizden pizza istiyorum. evet ekmek, kaşar vs var doğru, bunun faydası var doğru, fakat farklı buda gerçek.

    sıcak soğuk buji "esprisi" ile alakalı olarak RE7C-L ve RE9B-T diyorum başka da bir yorum yapmıyorum, prensipleri de kesinlikle benden daha iyi biliyorsunuzdur.

    yağlama konusunda burada ıslak- kuru muhabbetini zaten ben yapmadım, içeride dönen bir üçgen var bu üçgenin içine benzinle birlikte yağ püskürtüyor. püskürtüyor ki parçalara zarar gelmesin. Aramızda kimyacı olmadığına göre yanma odalarındaki benzinin yağa reaksiyonun LPG nin Yağa reaksiyonunu kıyaslıyamaz zannedersem, bence soru oldukça makul ve gerekli.

    Ayrıca, LPG nin daha temiz bir yakıt olduğunu düşünüyorum, boşuna vergi vermek istemiyorum. Bir çok RX8 severin aksine ben sonuna kadar sizi destekliyorum.

    Elektrik konusunda endişemi aldığınız için teşekkür ederim.


    konuya gönderilen tüm yorumlar hepsi güzel ve biribirinden değerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 23 Temmuz 2019; 2:8:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: N0M4d

    konu 7 bin devrin üstüne çıkıp çıkamaması değil, zaten her Allah'ın günü de 7-8 k devir çevirmiyoruz :) sadece her çalıştırmada bir defa redline a sokmaya özen gösteriyoruz.

    Benim bu devir ile alakalı söyle bir sorum var, öncelikle bu LPG kaç oktan, Normal Benzin kaç oktan?, LPG kaç derece de yanıyor, Benzin kaç derecede yanıyor?

    Bu soruların cevabını bilirseniz zaten ısınma ile alakalı şikayetleri olan bir arabaya daha fazla ısı yükleyeceğinizi anlarsınız, mühendis olmadığımdan bu nerelere sorun açabilir bilmiyorum, bilen var ise lütfen söylesin öğreneyim :)

    Ayrıca yağlama ile alakalı sistem nasıl bunu çok merak ediyorum, biliyorsunuz yağlama hep olan bir şey bizim araba'da sadece oranı devir/hız'a göre değişiyor.

    Son soru olarak, bizim arabada sıcak ve soğuk buji var 2şer den, Faruk ustanın sistemi nereden oluyor iyi bakmak lazım, CM ile yapılan hata bu arabayı flood eder, aranızda haftada bir sol tekeri söküp bujiyi kurulamak isteyen var ise ayrı tabi.

    Yukarıdaki sorunlar dışında aklımda çok deli sorular var, bu arabanın aküsü el kadar mesela LPG bağlanırsa nasıl olur, yanlış bağlanırsa ne olur iyi bakmak lazım, ben bu arabaya ipod için donanım takıpta pişman olan adam tanıyorum.

    Ama arabalarımızın buji, bobin, hatta kabloları bir değil, benim arabamda spor eksoz var mesela, patlama yapıyor, bu LPG de nasıl olacak? daha mı şiddetli olacak 107 oktanda?

    Daha önce yapılmış olması, sistemin mükemmel işlediği anlamına gelmiyor, ha çok emek harcanmış, başarılı olmuş bunlar farklı.

    Yapılan kişinin hikayesini bende inceledim, bende özendim, bende yaptırmak isterim.



    Youtube'ta LPG takılmış RX-8 videosu seyrettim, İngiltereydi galiba bir ülkede vatandaşın biri uğraşıp LPG takmış ancak 10% güç düşümü yapıyor diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 23 Temmuz 2019; 2:7:43 >




  • @revivo72

    Buji konusuna getirdiğiniz açıklık için ve değerli paylaşımınız için teşekkürler. Tatilde arasıra PC nin başına oturabildiğim için ve iş ortamından uzak kalmaya çalıştığım için uzun açıklamalar yapmak yerine sevgili dostumuzun sıcak soğuk deyimine ''espiri'' şakasıyla takılmıştım :)
    Egsozdaki patlama için yaptığınız açıklamayı bilmiyordum forumlarda bu konudan muzdarip bir arkadaşımız vardı bu konu ona ışık tutacaktır diye düşünüyorum.

    RX8 de bildiğiniz gibi 2 silindir, 4 buji ve 6 enjektör vardır, bujilerin çalışmasını siz açıkladınız enjektörleride ben açıklayayım 2+2+2 olarak ardaşık sistemle çalışır bu enjektörler bu yüzden LPG sistemini bu araca akuple edebilmek özel bir tecrübe ister. Kimse bu işleri anasının karnında öğrenmiyor ama araştırınca öğreniyorsunuz birde konuya vakıf sizin gibi değerli arkadaşların katkılarıyla bu bilgiler daha bir değer kazanıyor. Ben bu araca LPG takana kadar bu sayfalarda kimse bunları tartışmıyordu :)

    Yakıtların (LPG,Benzin, Mazot) Motorlar üzerinde yağlama etkisi yoktur, yakıt motora sadece enerji verir( Patlar ve egsaust tan atılır) Yağlanması gereken yerleri motorunuzun yağlama sistemi yağlar,
    Akaryakıt firmaları (Özellikle benzin üretirken) milyon dolar AR-GE yaparlar ve reklamlardada dikkat ederseniz en temiz bizim yakıtımız, asla yanma odasında kurum oluşturmaz gibi reklamlar vererek bunu anlatmaya çalışırlar.

    LPG sistemlerinde yağlama sistemi kullananlar ise bu işi sadece ticaret olarak görüyorlar onuda belirteyim 18 yıldır bu sektör deyim yıllık 1000 cıvarında araca LPG montajı yapıyorum buda yaklaşık 18.000 araç yapar ve 1 tanesine bile yağlama sistemi takmadım.
    LPG'li RX8 imiz 500.000 km yi geçti ve hala motoru yemedi bu bilgileri de ben paylaşmak istedim.
    Değerli katkılarınız için tekrar teşekkürler.
    Saygılar




  • Faruk Bey, burası yeri değil ama sizi bulmuşken bi soru sormak isterim , skyactiv mazdalarla ilgili bir lpg çalışmanız var mı?birde rx8 lerde (2006 model ve yukarısı) 1 ltre lpg ile maximum kaç km gidilebilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: revivo72

    quote:

    Orijinalden alıntı: N0M4d

    konu 7 bin devrin üstüne çıkıp çıkamaması değil, zaten her Allah'ın günü de 7-8 k devir çevirmiyoruz :) sadece her çalıştırmada bir defa redline a sokmaya özen gösteriyoruz.

    Benim bu devir ile alakalı söyle bir sorum var, öncelikle bu LPG kaç oktan, Normal Benzin kaç oktan?, LPG kaç derece de yanıyor, Benzin kaç derecede yanıyor?

    Bu soruların cevabını bilirseniz zaten ısınma ile alakalı şikayetleri olan bir arabaya daha fazla ısı yükleyeceğinizi anlarsınız, mühendis olmadığımdan bu nerelere sorun açabilir bilmiyorum, bilen var ise lütfen söylesin öğreneyim :)

    Ayrıca yağlama ile alakalı sistem nasıl bunu çok merak ediyorum, biliyorsunuz yağlama hep olan bir şey bizim araba'da sadece oranı devir/hız'a göre değişiyor.

    Son soru olarak, bizim arabada sıcak ve soğuk buji var 2şer den, Faruk ustanın sistemi nereden oluyor iyi bakmak lazım, CM ile yapılan hata bu arabayı flood eder, aranızda haftada bir sol tekeri söküp bujiyi kurulamak isteyen var ise ayrı tabi.

    Yukarıdaki sorunlar dışında aklımda çok deli sorular var, bu arabanın aküsü el kadar mesela LPG bağlanırsa nasıl olur, yanlış bağlanırsa ne olur iyi bakmak lazım, ben bu arabaya ipod için donanım takıpta pişman olan adam tanıyorum.

    Ama arabalarımızın buji, bobin, hatta kabloları bir değil, benim arabamda spor eksoz var mesela, patlama yapıyor, bu LPG de nasıl olacak? daha mı şiddetli olacak 107 oktanda?

    Daha önce yapılmış olması, sistemin mükemmel işlediği anlamına gelmiyor, ha çok emek harcanmış, başarılı olmuş bunlar farklı.

    Yapılan kişinin hikayesini bende inceledim, bende özendim, bende yaptırmak isterim.


    2006 RX-8 kullanım kitapçığından ve RX8club.com'da faal bir üye olarak edindiğim bilgilere göre

    RX-8 91-95 oktan kurşunsuz, katkısız (ethanol, methanol gibi) benzinle kullanılmalıdır diyor. Dahası bu şartların dışındaki benzinle kullanımı motorda vuruntu, aşırı ısınma ve başka türde sorun çıkarabilir ve garanti dışındadır diyor.

    LPG 107 oktan ise, olay direkt garanti dışında kalıyor zaten.

    Flood yani motorda benzin fazlası birikmesi durumu ise motorda başka şeylerin bakımsız old işaretidir. Nitekim benim araçta o sorun hiç olmadı cunku bakımı tam.

    Benim egsoz stok ve o haliyle bile arabaya aldığım arkadaşlar 5bin+ devir sonrası çıkan seste birden susuyorlar, ancak patlama sesi falan da yapmıyor tabi. Kendi düşüncemdir, egzosta patlama sesi hiçbir şekilde iyi değildir, burada bahsettiğim stok egzos yine. Cunku patlama, yanmamış çiğ benzinin egozsta yanması sonucu oluşur ve motorun çiğ benzin atması başta katalitik konvertör olmak üzere araba için pek hayırlı birşey değildir.

    Youtube'ta LPG takılmış RX-8 videosu seyrettim, İngiltereydi galiba bir ülkede vatandaşın biri uğraşıp LPG takmış ancak 10% güç düşümü yapıyor dediği an anında soğudum olaydan, aklıma kötü senaryolar gelmeye başladı cunku.

    Akü konusunda geçen kış arabayı çok deil 1 ay kadar kullanmadan park ettim aküsü bitmişti! Akü yeniydi. reşarjla kendine geldi bir daha hiç o kadar süre akü bağlı kullanmadan bırakmadım. Araç durduğu yerde sürekli akü harcıyor yani.

    Öncelikle cevaplar için teşekkürler.

    Flood'u yaşamış birisi olarak söyleyeyim, flood sadece benzin birikmesinden olmuyor, yani arabamın "boncuk" sıfatı taşıyıp taşımadığını bilmiyorum ama yazayım:

    Hava akış / debimetre anlık ölçüm yapamaması- yanlış hesaplaması
    Benzin Pompasının anlık veriyi hesaplanamaması benzine boğması
    Buji nin o an marşta tam çakamaması
    3K da motoru kapatmamak, anlık çiğ / eski oranın bozulması

    gibi bir sürü sebep var, fuel injector sigortasını çektim içindekini yaktım, olmasaydı arkadan koltuk altından benzin pompasını kapatacaktım,20. denemede tüm mahalleyi bembeyaz dumana boğdum..

    Anlık patlama olayı giderken yaşanmıyor, motor soğuk ve ilk çalıştırmada yaşıyorum, ateş ede ede gitmek ister miydim bilemiyorum, zararını bir kaç yerden okumuştum. Ben benim bobin ve buji takımının değişmesini düşünüyorum, BHR için dişimi sıktım ama sanırsam stock alacağım, e-bay dan.

    LPG nin bir kaç türü var acaba hangisinde? %10 performans kaybı yaşıyorlar?

    Aküsü kumanda pili diyorum millet abartıyorsun diyor, vallahi billahi akü bitiyor! hele benim gibi ipod bağlı, bose ses sisteminde daha çabuk bitiyor galiba?

    Faruk Hocam size ufak bir sorum var, VW scirocco model arabalara takılan özel bir LPG bahsediyor arakadaşlarım yaklaşık 1 haftadır, LPG yi benzine daha yakın bir kıvama çevirdiğini, enjektörlerinin TR dekilerden daha farklı olduğunu arabaya net 10 Bg eklendiği söyleniyor, benim demem o ki eğer bu şey biraz daha sıvıya yakın oluyorsa benim endişem bir nebze gider, böyle bir sistem şehir efsanesi değil ise ben araştırayım benim arabaya Ocaktan sonraki rektefiye de takalım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: N0M4d
    Öncelikle cevaplar için teşekkürler.

    Flood'u yaşamış birisi olarak söyleyeyim, flood sadece benzin birikmesinden olmuyor, yani arabamın "boncuk" sıfatı taşıyıp taşımadığını bilmiyorum ama yazayım:

    Hava akış / debimetre anlık ölçüm yapamaması- yanlış hesaplaması
    Benzin Pompasının anlık veriyi hesaplanamaması benzine boğması
    Buji nin o an marşta tam çakamaması
    3K da motoru kapatmamak, anlık çiğ / eski oranın bozulması

    gibi bir sürü sebep var, fuel injector sigortasını çektim içindekini yaktım, olmasaydı arkadan koltuk altından benzin pompasını kapatacaktım,20. denemede tüm mahalleyi bembeyaz dumana boğdum..

    Anlık patlama olayı giderken yaşanmıyor, motor soğuk ve ilk çalıştırmada yaşıyorum, ateş ede ede gitmek ister miydim bilemiyorum, zararını bir kaç yerden okumuştum. Ben benim bobin ve buji takımının değişmesini düşünüyorum, BHR için dişimi sıktım ama sanırsam stock alacağım, e-bay dan.

    LPG nin bir kaç türü var acaba hangisinde? %10 performans kaybı yaşıyorlar?

    Aküsü kumanda pili diyorum millet abartıyorsun diyor, vallahi billahi akü bitiyor! hele benim gibi ipod bağlı, bose ses sisteminde daha çabuk bitiyor galiba?

    Faruk Hocam size ufak bir sorum var, VW scirocco model arabalara takılan özel bir LPG bahsediyor arakadaşlarım yaklaşık 1 haftadır, LPG yi benzine daha yakın bir kıvama çevirdiğini, enjektörlerinin TR dekilerden daha farklı olduğunu arabaya net 10 Bg eklendiği söyleniyor, benim demem o ki eğer bu şey biraz daha sıvıya yakın oluyorsa benim endişem bir nebze gider, böyle bir sistem şehir efsanesi değil ise ben araştırayım benim arabaya Ocaktan sonraki rektefiye de takalım?


    Flood'un o sebeplerden de yaşandığını bilmiyordum ancak sebepleri liste olarak görünce mantıklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 23 Temmuz 2019; 2:7:7 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.