Şimdi Ara

Dizel Partikül Filtresi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
3
Favori
18.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dizel yakıtın yanmasında farklı türde atıklar oluşur. Motor soğukken egzost gazı bileşenlerinden doğrudan tespit edilenler ise beyaz veya mavi duman olarak damlacık şeklinde kısmen oksitlenmiş ya da hiç oksitlenmemiş hidrokarbonlar ve özgün dokulara sahip aldehitlerdir. Dizel motorlarda gaz halde atılan zararlı maddelerin yanında toz haldeki katı maddeler de egzost gazı ile dışarı atılır, bu katı maddelere “partikül” denir, bunlar sağlığa ve çevreye zararlı maddeler sınıfına girerler.

    Partiküller
    Partikül terimi, sürtünme, bölünme, erozyon, yoğuşma ve tam yanmama sonucu oluşan katı veya sıvı tüm küçük parçacıklar için kullanılır. Bu prosesler farklı şekil, büyüklük ve yapıda partiküller oluştururlar. İs partikülleri Bir dizel motorun yanma prosesi esnasında kurum partikülleri meydana gelir. İs partikülleri mikroskobik boyutta küçük karbon küreleridir ve
    çapları yaklaşık 0,05 μm’dir. Çekirdeklerinde saf karbondan oluşurlar. Bu çekirdekte değişik hidrokarbon bileşikleri, metaloksitler ve kükürt birikir.

    Partiküller boyut itibariyle gazların içinde dolaşacak ve organizmaya zarar verecek kadar küçükse, havadaki zararlı madde özelliğinde olurlar. Bazı hidrokarbon bileşikleri sağlığa zararlı olarak kategorize edilir. İs partikülünün tam olarak hangi bileşenlerden oluştuğu; motor teknolojisine, kullanım şartlarına ve yakıta bağlıdır.


    Partikülleri azaltmaya yönelik önlemler
    Dizel motordaki egzost emisyonunun azaltılması dizel motorun geliştirilmesinde önemli bir hedeftir. Egzost gazı emisyonunu azaltmak için bir dizi değişik teknik çözümler mevcuttur. Bunlar motorun içindeki ve motorun dışındaki önlemler olarak ayırt edilir.

    Motorun içindeki önlemler

    Motorun içinde önlemler alınarak bir emisyon azalması sağlanabilir. Yanmada etkin bir iyileştirme yapılması zararlı maddelerin hiç oluşmamasını sağlar.
    Motorun içindeki önlemlere şunlar dahildir:
    1-En uygun hava akış şartları için emme ve egzost kanallarının tasarımı,
    2-Pompa enjektör teknolojisi ile yüksek püskürtme basınçları,
    3-Yanma odasının tasarımı, örneğin zararlı madde bölmesinin azaltılması, piston ağzının tasarımı.

    Motorun dışındaki önlemler

    Yanma esnasında oluşan kurum partiküllerinin dışarı atılması motorun dışında alınan önlemlerle önlenebilir. Burada bir partikül filtresi sistemi kullanılarak kurum partikülleri indirgenir. İki farklı sistem vardır. Katkılı dizel partikül filtresi sistemi ve katkısız dizel partikül filtresi sistemi.

    Katkılı sistem
    Bu sistem motora uzak partikül filtresine sahip araçlarda kullanılmaktadır. Egzost gazının motordan partikül filtresine uzun mesafe katetmesinden dolayı partikülü yakmak için gerekli olan alev alma sıcaklığına yalnızca katkının verilmesiyle ulaşılabilir.

    Katkısız sistem
    Bu sistem gelecekte motora yakın partikül filtresine sahip araçlarda kullanılacaktır. Egzost gazının motordan partikül filtresine kısa mesafede ulaşmasından dolayı partikülleri yakmak için gerekli olan sıcaklık yeterince yüksektir.

    Dizel Partikül Filtresinin Yapısı

    Dizel partikül filtresi silisyum karbürden yapılmış ve petek şeklinde olan seramik bir gövdeden oluşur, bu gövde bir metal muhafazanın içinde bulunmaktadır. Seramik gövdede birbirine paralel olan mikroskobik boyutta birçok kanal mevcuttur, bu kanalların ağızları çapraz şekilde kapalıdır.

    Dizel partikül filtresi, Motorun egzost gazlarından kurum partiküllerini filtre eder. Silisyum karbür aşağıdaki özelliklerinden dolayı iyi bir filtre görevi görmektedir:




    1-Yüksek mekanik sağlamlık
    2-Sıcaklık değişimlerine çok iyi dayanma kabiliyeti
    3-Termik yüklenme ve iletme özelliği
    4-Aşınmaya karşı yüksek dayanma kabiliyeti


    HARMANKAYA OTO EGZOZ SISTEMLERİ DAGITIM VE PAZARLAMA
    MOTORLU SANAYİ SITESİ EMEVİLER SOKAK NO/4 SELÇUKLU/KONYA TEL:(0332)236 74 65- 0532 764 83 53 0555 5598883

    DİZEL ARAÇLARIN PARTİKUL FILİTRELERİ GARANTİLİ VE MAKUL FIYATLARLA SİZLERE KESİN OLARAK PARTİKUL FİLTRE ARIZALARINDA KESİN CÖZÜM BİZDE..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi radikal42 -- 4 Haziran 2012; 21:02:29 >







  • DİZEL ARAÇLARIN PARTİKÜL FİLTRE YENİLEME İŞLEMİNİ 1000 İLA 1500 YTL ARASINDA SORUNSUZ ŞEKİLDE YENİLİYORUZ . ARALARINDA FİYAT FARKLILIGI ARACIN MOTOR HACİM LERİNDEN KAYNAKLANMAKTADIR. YAPILAN YENİLEME İŞLEMLERİNDE ,HİÇ BİR SORUN YAŞANMAMAKTADIR VE 2 YIL GARANTİ VERİLMEKTEDİR YAPILAN İŞLEME.

    HARMANKAYA OTO EGZOZ SİSTEMLERİ DAGITIM VE PAZARLAMA
    MOTORLU SANAYİ SİTESİ EMEVİLER SOKAK NO 4 SELÇUKLU / KONYA
    0532 7648353
    0555 5598883
    0332 2367465
  • Tüm Audi, Volkswagen marka araçların Partikul Filtreleri'nin bakımı temizliği arızası tamamen iptali gerçekleştirilirve sonlandırılır.


    Detaylı Bilgileri bizi arayarak da öğrenebilirsiniz.



    Partikül Filtre Nedir ?

    Ana dizel oksidasyon katalizr

    Kaplanm dizel partikl filtresi

    Basn borular

    n-katalizr (Precat)

    DPF, silisyum karbrden yaplmtr (SC) ve soy metal ile kaplanmtr. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarn azaltmak iin tasarlanmlardr ve havaya kurumun atlmasn en aza indirmek iin motor egzoz gazlarndan partiklleri toplar. Kurum partiklleri, kaplanm dizel filtresinin kanallar iinde birikir ve filtrenin tkanmasn nlemek iin dzenli aralklarla yanarlar (rejenerasyon).

    Filtre iindeki ar kurum, motor performansnn dmesine neden olur ve rejenerasyon esnasnda filtreyi atlatr. Arza gsterge lambas (MIL), DPF iinde bir arza olduunu gstermek iin yanar. Byle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi iin bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasnda ek yakt, egzoz gaz scakln artrmak iin oklu destek enjeksiyonlar yoluyla enjekte edilir. Bu sre esnasnda, DPF scakl yaklak

    600C'ye ykselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yaklr (CO2).

    nemli uyarlar: Egzoz paralar, DPF rejenerasyonu esnasnda yksek scaklklara kar. Bundan dolay;

    Yanabilir maddeler aracnz altndaki kzgn egzoz paralar ile temasa geebilir ve alevlenebilirler. Aracnz katlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir dier maddeler zerine park etmeyiniz.

    Aracnz bir garaja girer girmez kontak anahtarn KAPALI (OFF) konumuna getirin.

    Egzoz kuyruk borusu dahil olmak zere kzgn egzoz paralarna yaklamaynz.

    Dikkat: DPF iindeki kurum tortusu birikmise motorun performans debilir.

    Fark basn sensrne bal olan basn borular, kaplanm dizel partikl filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ler ve filtrede kritik kurum seviyesi tehis edildii zaman rejenerasyonu ateleyerek motoru korur.

    n-katalizr (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizr soy metal ile kaplanmlardr ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarnn azalmasn salarlar. Ayn zamanda, rejenerasyon esnasnda, bu unsurlar destek enjeksiyon yaktnn yaklmasyla egzoz gaz ssnn artna yardmc olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tm motor alma orannn zerinde hem de tm evre scakl ve basn artlar altnda olma imkan salar.

    AUDI'den

    TDI teknolojisinin öncüsü olarak Audi, dizel motorlar konusundaki yetkinliğini kanıtlamıştır. Audi dizel partikül filtreleri uzun süredir denenmiştir ve bakım gerektirmez. Partikül emisyonlarını açık sistemler %70’e varan oranda kapalı sistemler ise %100’e varan oranda azaltır.
    Dizel partikül filtresi (kapalı, regülasyonlu sistem)



    Özellikler
    Audinin orijinal dizel partikl filtreleri (kapal, reglasyonlu sistem) model ylna ve modele bal olarak Audi TDI motorlarn zelliklerine gre uyarlanmtr.
    Dizel partikl filtresinin deerli metalden yaplm kaplamas iki grev yapar: Birincisi, pasif rejenarasyonda katalizatrde depolanan kurum yava ve dikkatli bir ekilde karbondioksite dntrlr. Bu olay 350 ila 500 derece santigrat scaklk aralnda ve zellikle otoyollarda yaplan yolculuklar srasnda zel bir nlem gerekmeksizin srekli olarak meydana gelir. kincisi, uzun sre dk ykte alma srasnda filtrenin ilaveten rejenarasyonu amacyla egzoz gaz scakl yaklak her bin kilometrede bir 600 derece santigrat civarna karlr. Filtrede biriktirilen partikller bu scaklkta neredeyse tamamen yanar.

    Avantajlar
    evre dostu: Kurum, %100e varan oranda nlenir
    Dayankl denenmi
    Bakm gerektirmez

    Uygulanabilirlik
    2004 model ylndan sonraki ve partikl filtresi montaj hazrlna sahip tm Audi TDI modellerine sonradan donatm iin kapal (reglasyonlu) bir sistem mevcuttur.
    Aadaki modeller iin orijinal Audi dizel partikl filtresi (kapal, reglasyonlu sistem) mevcuttur.

    A3 (AB2)
    A4 (B7)
    A6 (C6)
    A8 (D3)

    Dizel partikl filtresi (ak, reglasyonsuz sistem)

    Özellikler
    Audinin orijinal dizel partikl filtreleri (ak, reglasyonsuz sistem) model.ylna ve modele bal olarak Audi TDI motorlarn zelliklerine gre uyarlanmtr. Orijinal Audi dizel partikl filtrelerinin bir Audi TDI otomobilde mkemmel bir partikl azalmasn garanti ettiini rn kalitesi testleri gstermitir.
    Burada Audi dizel partikl filtresi, mevcut oksidasyon katalizatrnn hemen kna yerletirilir. Egzoz gazlar, kurum partikllerinin byk ounluunun temizlendii dizel partikl filtresine girmeden nce katalizatrden geerler. Oksidasyon katalizatrnn yardmyla olumu olan azot dioksit (NO2) daha sonraki bir kimyasal temizleme evresinde dizel partikl filtresinde depolanan kurum paracklarn oksitlenmesini ve paralanmasn salar.

    Avantajlar
    - %70e varan oranda daha az partikl emisyonu
    - Motor ynetim sisteminde bir ilem gerekli deil, herhangi bir hazrlk gerekli deil.
    - Dayankll test edilmitir.

    Not: quattro srekli drt tekerden eki sistemine sahip bir aracn sonradan bir ak sistem ile donatlmas teknik nedenlerle mmkn deildir.

    Uygulanabilirlik
    1996 model ylndan sonraki Audi TDI modellerine sonradan donatm iin bir ak (reglasyonsuz) sistem mevcuttur.
    Aadaki modeller iin orijinal Audi dizel partikl filtresi (ak, reglasyonsuz sistem) mevcuttur:

    A3
    A4 (B5, B6, B7)
    A6
    A8 (D2)

    Bir dizel partikül filtresi, dizel motorların egzoz gazlarında bulunan kurumun ayrılması için bir sistemdir. Modele bağlı olarak Volkswagen’ de iki sistem kullanılmaktadır:Katkı kullanılmayan dizel partikülfiltreleri, partikül filtresinin motorun yakınına yerleştirildiği araçlarda kullanılır. Katkılı sistemler, partikül filtresinin motorun yakınına konumlandırılmasının mümkün olmadığı araçlarda kullanılır. Katalitik kaplamalı filtre, katkı olmaksızın çalışır ve bunun için iki türlü etki yapan, soy metal içeren bir filtre kaplaması kullanır. Pasif rejenerasyon sırasında katalizatörde birikmiş olan kurum yavaş ve zarar vermeyecek bir şekilde CO2’ye dönüştürülür. Bu olay 350-500°C sıcaklık aralığında meydana gelir ve özellikle ağırlıklı olarak otoyol kullanımında başka özel önlemler olmaksızın sürekli olarak olur. Uzun süre düşük yükle kullanımda, örneğin şehir içi trafiğinde, her 1000 ila 1200 km de bir egzoz gazı sıcaklığının aktif olarak yaklaşık 600°C’ye çıkarılması ilave bir filtre rejenerasyonu yapılmasını sağlar. filtrede birikmiş olan partiküller bu sıcaklıkta yanar. Katkılı sistemlerde katkı, kurumun yanma sıcaklığının yaklaşık 5000 °C’ye düşürülmesine yarar. Sürüş tarzına bağlı olarak her 500 ila 700 kilometrede bir rejenerasyon gereklidir. Her yakıt ikmalinde katık otomatik olarak yakıt deposuna konur. 1 litre katkı yaklaşık 2800 litre yakıt için yeterlidir.

    ARAÇLARINIZIN PARTİKÜL FİLTRE OLAYINA EN MAKUL VE CAZİP FİYAT LARLA SORUNUNUZUN GİDERİLMESİ VE PARTİKÜL FİLTRE ARZASININ SONLANDIRILMASINDA SİZLERE HİZMET VEREN TEK FİRMA.

    HARMANKAYA OTO EGZOZ SİSTEMLERİ DAGITIM VE PAZARTLAMA
    MOTORLU SANAYİ SİTESİ EMEVİLER SOKAK NO 4 SELÇUKLU/KONYA
    0532 7648353
    0555 5598883
    0332 2367465




  • fiyatlarınız çok uygun inşaallah sorunda çıkmazssa büyük avantajım olucak hemde ekenomide dışa bagımlılık biticek.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.