Şimdi Ara

Opel corsa 1.3 dizel - devir / start stop problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Donanimhaber merhabalar,

    yaklasik 25.000km dir kullandigim opel corsa 1.3 dizel de bazen garip sorun meydana geliyor.
    Ozellikle sehir ici kullaniminda motor biraz isindimi rolantide 980 devir ceviriyor, start stop a devre disi kaliyor ve bilgisayarda gozuken 'su anki' yakit degeri tamamen 2 katina cikiyor. Bu olay oldugunda genelde fan da calismiyor okuyor (radyator fani). Motoru durdurup tekrar calistigimda nornal haline donuyor..

    Sorun ne olabilir ? cok sinir bozucu bir sey malesef..

    Yanitlarinizi bekliyorum, tessekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • dpf(dizel partikül filtresi kendi kendini temizliyor). Bu olay esnasında da dediğin tarz belirtiler veriyor. Yani normal. Temizlik bitene kadar sürmeye devam etmelisin.
  • herkese kolay gelsin bende fiesta ve i20 hyundai sense ve corsa tercihi arasında kaldım
    bu gün için corsa düşünüyorum aracı beğendim siz ne dersiniz
  • Bence servise götürmelisin aracın beyninde bi sorun olabilir , bir de normal bi havada kayma tehlikesi felan diyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kayma tehlikesi derken yoldan diyorsaniz hayir sorun yok, hatta kar uzerinde kullanmakta nasip oldu fena degil, oldukca memlun etti o konudada..

    Sorun ise cok basitmis.. Kapatmiyacaksin araci o sekilde binmeye devam ediceksin.. Bir sure sonra kendiliginden tekrar normale donuyor. Filtre temizliyor sanirim dusuk devir kullandikdan sonra ozellikle oluyor bu olay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babacan300

    herkese kolay gelsin bende fiesta ve i20 hyundai sense ve corsa tercihi arasında kaldım
    bu gün için corsa düşünüyorum aracı beğendim siz ne dersiniz


    bende aynı durumdayım artı listeye kia rioyuda ekledim ben
  • hocam aynı araç imzamda 25 aydır kullanıyorum. sınıfına göre yol tutuşu, direksiyon hissiyatı (b-maz ve i30dan iyi geldi bana) ve ekonomisi çok iyidir. ancak o dediğiniz olay bende de oluyor.

    bu konu ile tespitlerimi yazayım size:

    1. eğer yay gibi bir ışık yanıp sönüyorsa o ışık sönene kadar 2500-3000 devirde kullanın yaklaşık 10 dk. ilk 6 ay yapmadı ancak sonra ayda bir yapıyor. ayrıca bakımı da yaklaştıkça yapma sıklığı artıyor. bunun adı: dejenerasyon.

    2. eğer o yay yanıp sönmüyor ve yakıt artıyorsa. aracı durdurup yeniden çalıştırınca çözülüyor. bazen bu işlemden sonra hız sabitleme yapmıyor. bu durum başıma sık gelince harbiden sinir bozuyor. ancak servise bunu anlatınca yolun düzlüğü v.s bir sürü laf etti. ben de zorlamadım.

    ilgili bir insan 25 ay kullandığı aracını çok iyi bilir. benim aracım 90da düze yakın yolda hız sabitleme ile 2.5-3 arası yakıt tüketiyor. ancak aynı yolda aynı şartlarda iki katı tüketim olunca bir sorun olduğunu anlıyorsunuz. servis müdürü DPF yok diye ısrarla teyit etti. araç bazen hafif ilerlerken boşa atınca 5-6 litre yakıyor. 10 kmnin altına inince 0.3e düşüyor. her şeye rağmen (şehir içi 4.5 şehir dışı 3.8) yeni satılan araçlardan bile ekonomik olunca katlanmaya devam ediyoruz işte.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.