Şimdi Ara

Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
3.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


    “Motosiklet Tutkusunun zirvesi”


    Motorsiklet ve Amerikan kültürünün değişmez bir parçası olan Harley-Davidson’un 109 yıllık mücadeleler ve başarılar ile dolu tarihini “olabildiğince” özetledik ve yıllardır Harley-Davidson tutkunu olan x y ile röportaj yaptık.

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)
    Her şey 1903 yılında Arthur Davidson, Walter Davidson, William Davidson ve William Harley’in yıllarca süren çalışmalarından sonra ilk motorlarını piyasaya sürmesi ile başladı(1).

    Ürettikleri motosiklet 10 yıl sonra önemli bir parça değişimi olmadan 134.000 km. ye ulaşınca o zamanlar dayanıksız tüketim aleti olarak bilinen motosikletlere olan ön yargının kırılmasında önemli bir rol oynadı ve 1913 yılında Harley-Davidson’un sloganı önemli bir parça değişimi olmadan 100.000 mil oldu.
    Yeni oluşan bu yeni dayanıklılık algısını pekiştirmek için de o tarihten itibaren zorlu koşullarda yapılan motosiklet yarışlarına katılmaya başladılar. Alıcılarının gözünde oluşan dayanıklı marka imajını yıllarca koruyan Harley-Davidson motoru ticari amaçlarla kullananların da gözdesi oldu, taşıma işleri için 3 tekerli sepetli motosiklet de üretmeye başladılar(2) ve oldukça yüksek satış rakamlarına ulaştılar.

    Harley-Davidson’un yıllara ve kötü koşullara başarı ile direndiğini gören Amerikan ordusu 1. Dünya savaşı sırasında 20.000 tane Harley motosiklet satın aldı, bu satış sonrası Harley-Davidson dünyanın en varlıklı motosiklet şirketi oldu ve 1921 yılında 67 ülkede satılmaya başlandı.
    Bütün bu gelişmelerin de etkisi ile 1930 yılında kült olacak Harley-Davidson tasarımını yaptılar ve aradan yıllar geçmesine karşın günümüzdeki Harley motorlar bu tasarım ve motor yerleşimi baz alınarak üretiliyor(3).

    2. Dünya savaşı sırasında gene Amerikan ordusuna yüksek satış yapan Harley-Davidson, 2. Dünya savaşından sonra alıcı kitle arayışına düştü çünkü 1950 lerde ABD çok zenginleşip bir otomobil toplumu olmuştu. Harley-Davidson da çareyi klasik tasarıma sahip kaliteli prestijli motorlar üretmekte buldu ve reklamlarında Elvis Presley gibi ünlüler yer almaya başladı(4) ve o zamanın ünlüleri ve varlıklılarının dikkatini çeken bir motosiklet markası oldu.
    1960’larda zamanın modası olan küçük hacimli motorlar ile rekabet etmek için scooter dahi üreten Harley-Davidson başarısız olunca bir daha asla özgün tasarımından ve hedef kitlesinden vazgeçmedi. 1970 ‘lerde de ucuz ve teknolojik olan Japon ve Uzakdoğu motosikletleri ile rekabete girdi. Ancak yıllarca süren ve başarısız olan rekabet Harley-Davidson’u çok yıprattı.

    1983 yılında Amerikan hükümeti Harley-Davidson’un isteği üzerinde Amerikan mallarının pazardaki yerini koruması için ithal motorsikletlere 4 yıllığına yüksek vergi koydu ve bu kısa süre içerisinde özellikle pazarlama tekniklerini ve müşteri ile ilişkilerini geliştiren Harley-Davidson bu süreci de başarı ile atlattı. Günümüzde dünyada en çok tutulan ve en çok hayranı olan motorsiklet markası ve Amerikan kültürünün değişmez bir parçası olmayı hala sürdürüyor.

    Kısa bir bilgilendirmeden sonra öğrendiklerimizi pekiştirmek için x y ile yaptığımız röportaj:

    Motosiklet ve Harley-Davidson tutkunuz ne zaman ve nasıl başladı? İlk motorunuzu ve ilk Harley’inizi ne zaman aldınız? Şu anda hangi motosikletlere sahipsiniz?

    22 yaşımdayken yurtdışı gezisinde iki tane Harley görmemle başladı, zaten klasik tasarımları seven birisi olarak Harley’in klasik tasarımından ve motor sesinden etkilendim. O zamandan beri yani 23 senedir Harley tutkum devam ediyor fakat o senelerde Türkiye’de Harley-Davidson bayisi yoktu, getirtmeye çalışsan da inanılmaz bir bedel tuttuğundan uzun yıllar farklı motorlar kullanmak zorunda kaldım. 1997 yılında Harley-Davidson bayisi Türkiye’de de açılınca ilk Harley motorum 1997 model Dyna Wide Glide modeli oldu ve hala kullanıyorum. O motora ek olarak ileriki zamanlarda Elecra Glide ve Sportster modellerini de aldım.

    Harley-Davidson sahibi olmak mı daha zor yoksa motoru elde tutmak mı daha zor? Mesela servislerinin pahalı olduğu söyleniyor, gerçekten masraflı bir hobi mi?

    Dünyaca ünlü lüks bir marka olduğu için fiyatlar yüksek, ama pahalı olmasının esas sebebi bu değil, Harley motorlar yapılırken en kaliteli malzemeler kullanılıyor ve yapımında el işçiliği önemli bir yer tutuyor. İşçiliğin özellikle el işçiliğinin çok pahalı bir ülke olduğu Amerika’da üretilmesi de fiyatı yükselten öğelerden. Aldıktan sonra elde tutmak hiç de zor değil, servis fiyatları gayet normal ve sorunsuz olduğundan da masraf çıkarmıyor.

    Harleycilerin bireysel olmadıklarını, gezilerini kalabalık gruplar halinde yaptıklarını görüyoruz. Harleyci toplulukları nasıl oluşuyor? Buluşmalar nasıl ayarlanıyor ve Türkiye’de Harley topluluğu var mı?

    Dünya çapında faaliyet gösteren HOG (Harley Owners Group) isimli bir grubu var, şu anda dünya çapında bir buçuk milyona yakın üyesi var. Türkiye’de İstanbul’da, İzmir’de ve Ankara’da bu grubun kolları var, o kollar chapter olarak adlandırılıyor mesela İstanbul’dakinin adı HOG BOSPHORUS CHAPTER, yeri Maslak’taki Harley mağazasının içinde. Yeni bir Harley motor aldığınızda gruba bir yıllık üyelik hediye ediliyor, daha sonra da üyeliği ücreti karşılığında devam ettirebiliyorsunuz. Bu grup Türkiye’de bile etkin, her sene yurtiçi ve yurtdışı geziler, hafta sonu bölgesel geziler düzenleniyor. Ayrıca ileri sürüş eğitimleri ve yeni motosiklet kullanıcıları için de temel sürüş eğitimleri veriliyor. Kısacası Harley-Davidson sahibi olmanın avantajlarını hissetmeniz için her şey düşünülmüş.

    Harley sahibi olmanın asilikle bağdaştırılmasının ve de bu kadar sadık kullanıcı kitlesine sahip olmasının sebebi nedir?

    Bu asilik imajı tamamen Harley’in reklam ve pazarlama stratejisinden kaynaklanıyor. Mesela lüks araba reklamlarında o arabanın gündelik yaşamınıza ve işinize ne kadar faydalı olduğu anlatılırken, Harley-Davidson reklamlarında Harley sürücülerinin gündelik karmaşadan ve bayağıdan uzaklaştığı fikri aşılanıyor. Böylece de bayağı yaşantıdan sıkılanların, değişiklik arayanların tercihi oluyor, hafta içi takım elbise ile dolaşıp toplumun bayağı bir parçası olan avukat hafta sonu deri ceketini giyip Harley’ine binince toplumdaki yeri değişiyor ve bunu kendisi de hissediyor. Bütün bunlara ek olarak Harley-Davidson kişiselleştirme (customizing) olanakları ile özgünlük hissini en iyi veren marka, hiçbir Harley diğer Harley’e benzemez o yüzden bizim için sadece motosiklet değil. Bir Honda, BMW, Yamaha alırsın hem Harley kadar kişiselleştiremezsin, hem de 3-4 sene sonra yeni modeli çıkınca eskir ama Harley-Davidson her zaman klasik görünüşü altında yeni teknolojileri taşır, böylece eskimez.

    not: tamamen kendi emeğimdir, alıntı vs diyenden kaynak beklerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 20 Mayıs 2012; 23:46:20 >







  • bi ara okurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre1393

    bi ara okurum
    upupupup
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    upupupup

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc



    Alıntıları Göster
    Sıkılmadan okuduğum tek konu çok teşekkürler. Harley yaşam tarzıdır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreX~

    Sıkılmadan okuduğum tek konu çok teşekkürler. Harley yaşam tarzıdır..

    Alıntıları Göster
    o reklam videosunu da özellikle koydum, reklamları bile harley kullananlar farklıdır, zevklidir, sürmek için yaşarlar, yaşamak için sürerler diyor...
  • long story bro.azıcık okudum.

    ama kim ne derse desin rr ;)

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)
  • Fake inanmayin gavurcadan tercume etmis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreX~

    Sıkılmadan okuduğum tek konu çok teşekkürler. Harley yaşam tarzıdır..

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de motor kullanmak kadar riskli bir şey olamaz. Yollar desen rezalet, araba kullananlar desen dikkatsiz veya tecrübesiz, manyakların hepsinin altında BMW, Mercedes veya süratli her türlü araba var. Daha geçen gün 1 Harley'ci ve yanılmıyorsam Hell's Angels'dan biriyle konuştum risk boyutunun fazla olduğunda hem fikirlerdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreX~

    Sıkılmadan okuduğum tek konu çok teşekkürler. Harley yaşam tarzıdır..

    Alıntıları Göster
    Ah ah.. Umarım bir gün sahip olurum şu yavruya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: H. Upmann

    Fake inanmayin gavurcadan tercume etmis

    bunu ispatlarsan, bire bir aynı gavurca bir metin bulursan 2005 corolla sol arabamı sana veriyorum. iftira atmak kadar iğrenç bir şey yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Black Wall Street

    long story bro.azıcık okudum.

    ama kim ne derse desin rr ;)

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


    pöh!

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: H. Upmann

    Fake inanmayin gavurcadan tercume etmis

    bunu ispatlarsan, bire bir aynı gavurca bir metin bulursan 2005 corolla sol arabamı sana veriyorum. iftira atmak kadar iğrenç bir şey yoktur.

    Haci takiliyorum sana sadece, iftira degil bu. Bu kadar ciddiye alma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: Black Wall Street

    long story bro.azıcık okudum.

    ama kim ne derse desin rr ;)

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


    pöh!

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)

    arabada klasik desen neyse de klasik motorlar itici geliyor bana.racingler hoşuma gidiyor inşallah 1-2 seneye alacağım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FuzzyWuzzy

    Türkiye'de motor kullanmak kadar riskli bir şey olamaz. Yollar desen rezalet, araba kullananlar desen dikkatsiz veya tecrübesiz, manyakların hepsinin altında BMW, Mercedes veya süratli her türlü araba var. Daha geçen gün 1 Harley'ci ve yanılmıyorsam Hell's Angels'dan biriyle konuştum risk boyutunun fazla olduğunda hem fikirlerdi.

    malesef, Türkiyedeki harleyciler genel olarak olgun insanlar, zaten hobi diye bir motora 50.000 e yakın para vermek her babayiğidin harcı değil.

    ama Türkiyede motorcuların geneli de berbat, tek suçu sürücülere atmamak lazım, trafik kültürü ve motor kültürü oluşmuş ülkelerde motorcular da arabaların lastiğinin bastığı yerden gider, yol çizgisinin üzerinden makaslaya makaslaya gitmezler, aynamı uçurmazlar. bunu yaptığım için gurur duymuyorum ama aynamı uçuran bir ybr sürücüsünü bostancıdan kartala kadar kovaladım neredeyse, sonunda anladı vuracağımı çektiği sağa zaten amelenin tekiydi bir iki tartaklamadan ve tehditten sonra aldım aynanın parasını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Black Wall Street


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: Black Wall Street

    long story bro.azıcık okudum.

    ama kim ne derse desin rr ;)

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


    pöh!

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)

    arabada klasik desen neyse de klasik motorlar itici geliyor bana.racingler hoşuma gidiyor inşallah 1-2 seneye alacağım..

    bu farklı farklı görüş meselesi. harleylerdeki motorlar devir bandı, tork ve hacim itibari ile binek arabalara benzerler, gücü de eski yöntemler ile elde ettikleri için eski motorların sesini verirler.

    yoksa harley davidsonun da yarış motorları var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    quote:

    Orijinalden alıntı: FuzzyWuzzy

    Türkiye'de motor kullanmak kadar riskli bir şey olamaz. Yollar desen rezalet, araba kullananlar desen dikkatsiz veya tecrübesiz, manyakların hepsinin altında BMW, Mercedes veya süratli her türlü araba var. Daha geçen gün 1 Harley'ci ve yanılmıyorsam Hell's Angels'dan biriyle konuştum risk boyutunun fazla olduğunda hem fikirlerdi.

    malesef, Türkiyedeki harleyciler genel olarak olgun insanlar, zaten hobi diye bir motora 50.000 e yakın para vermek her babayiğidin harcı değil.

    ama Türkiyede motorcuların geneli de berbat, tek suçu sürücülere atmamak lazım, trafik kültürü ve motor kültürü oluşmuş ülkelerde motorcular da arabaların lastiğinin bastığı yerden gider, yol çizgisinin üzerinden makaslaya makaslaya gitmezler, aynamı uçurmazlar. bunu yaptığım için gurur duymuyorum ama aynamı uçuran bir ybr sürücüsünü bostancıdan kartala kadar kovaladım neredeyse, sonunda anladı vuracağımı çektiği sağa zaten amelenin tekiydi bir iki tartaklamadan ve tehditten sonra aldım aynanın parasını.

    Alıntıları Göster
    TT Custom Choppers'dan haberiniz vardır. Yüzde yüz Türk malı motorlar üretiyorlar. Bana sorarsanız motorunu falan bilmem ama (Bazı modellerde HD parça kullanıyorlar) görüntü olarak HD'ları tokatlar.

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)

     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


     Harleyci ile röportaj yaptım beyler (içeride!)


    http://www.ttcustomchoppers.com/tr/tt_motorlar.php




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: FuzzyWuzzy

    Türkiye'de motor kullanmak kadar riskli bir şey olamaz. Yollar desen rezalet, araba kullananlar desen dikkatsiz veya tecrübesiz, manyakların hepsinin altında BMW, Mercedes veya süratli her türlü araba var. Daha geçen gün 1 Harley'ci ve yanılmıyorsam Hell's Angels'dan biriyle konuştum risk boyutunun fazla olduğunda hem fikirlerdi.

    malesef, Türkiyedeki harleyciler genel olarak olgun insanlar, zaten hobi diye bir motora 50.000 e yakın para vermek her babayiğidin harcı değil.

    ama Türkiyede motorcuların geneli de berbat, tek suçu sürücülere atmamak lazım, trafik kültürü ve motor kültürü oluşmuş ülkelerde motorcular da arabaların lastiğinin bastığı yerden gider, yol çizgisinin üzerinden makaslaya makaslaya gitmezler, aynamı uçurmazlar. bunu yaptığım için gurur duymuyorum ama aynamı uçuran bir ybr sürücüsünü bostancıdan kartala kadar kovaladım neredeyse, sonunda anladı vuracağımı çektiği sağa zaten amelenin tekiydi bir iki tartaklamadan ve tehditten sonra aldım aynanın parasını.

    Ben motorsiklet sürücüsüyüm. cruiser/chopper motorsiklet kullanıyorum. Söylediklerinize kısmen katılıyorum her önüne gelen motorsiklet alır oldu. Herzaman eğitim alınmayı diye düşünüyorum. Kullanmayı bilmeyenlerde kullanmamalıdır. Risk konusuna gelince; söylediğiniz gibi yollar çok kötü dikkatsiz sürücüler çok kötü. Daha 1 buçuk ay önce bir sürücünün aniden ana yola fırlamasıyla yana hamle yaptım ve motorsikleti kaydırdım. Sol dizim parçalandı daha tam iyileşmedi bile. Böyle sürücülerin olduğu ülkede motorsiklet kullanmak çok zor iş. Her ne kadar iyi kullansamda en küçük hata hayatınıza mal olabiliyor. Ve tavsiye KORUMASIZ VE KASKSIZ MOTORSİKLETE BİNMEYİNİZ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreX~

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: FuzzyWuzzy

    Türkiye'de motor kullanmak kadar riskli bir şey olamaz. Yollar desen rezalet, araba kullananlar desen dikkatsiz veya tecrübesiz, manyakların hepsinin altında BMW, Mercedes veya süratli her türlü araba var. Daha geçen gün 1 Harley'ci ve yanılmıyorsam Hell's Angels'dan biriyle konuştum risk boyutunun fazla olduğunda hem fikirlerdi.

    malesef, Türkiyedeki harleyciler genel olarak olgun insanlar, zaten hobi diye bir motora 50.000 e yakın para vermek her babayiğidin harcı değil.

    ama Türkiyede motorcuların geneli de berbat, tek suçu sürücülere atmamak lazım, trafik kültürü ve motor kültürü oluşmuş ülkelerde motorcular da arabaların lastiğinin bastığı yerden gider, yol çizgisinin üzerinden makaslaya makaslaya gitmezler, aynamı uçurmazlar. bunu yaptığım için gurur duymuyorum ama aynamı uçuran bir ybr sürücüsünü bostancıdan kartala kadar kovaladım neredeyse, sonunda anladı vuracağımı çektiği sağa zaten amelenin tekiydi bir iki tartaklamadan ve tehditten sonra aldım aynanın parasını.

    Ben motorsiklet sürücüsüyüm. cruiser/chopper motorsiklet kullanıyorum. Söylediklerinize kısmen katılıyorum her önüne gelen motorsiklet alır oldu. Herzaman eğitim alınmayı diye düşünüyorum. Kullanmayı bilmeyenlerde kullanmamalıdır. Risk konusuna gelince; söylediğiniz gibi yollar çok kötü dikkatsiz sürücüler çok kötü. Daha 1 buçuk ay önce bir sürücünün aniden ana yola fırlamasıyla yana hamle yaptım ve motorsikleti kaydırdım. Sol dizim parçalandı daha tam iyileşmedi bile. Böyle sürücülerin olduğu ülkede motorsiklet kullanmak çok zor iş. Her ne kadar iyi kullansamda en küçük hata hayatınıza mal olabiliyor. Ve tavsiye KORUMASIZ VE KASKSIZ MOTORSİKLETE BİNMEYİNİZ.

    cesaretinize hayranım. İstanbul trafiğinde allahın her günü 4.5 metrelik arabamı görmeyen öküzler ile muhattap oluyorum, adamlar ciddi ciddi görmüyorlar koca arabayı, ayna kullanmasını, kör nokta denen şeyin ne olduğunu bilmiyorlar ki... istanbulda bir yılda defalarca kaza tehlikesi geçirdim, izmirde bir kamyon sürücüsü , beni ÇİĞNEDİ, SOLA ATTI RESMEN koca arabayı görmedi hıyar parçası.

    dolmuşçuların koca koca arabalara böcek gibi davrandığı trafikte motorlar sinek kadar muamele görmez, ben elimden geldiğince yardımcı oluyorum, mesela önümde önündeki arabanın lastik izinden giden motorcuya normal takip mesafesi veriyorum, başka arabaların motorun gittiği yere girmesine izin vermiyorum, bir keresinde motorcu bile teşekkür etmişti ışıklarda durduğumuzda.

    ama bu da bir yere kadar, ben bu ülkede ufak b sınıfı araba almaya niyetlenmişken kamyon çiğner atar korkusu ile alamıyorken, motora hiç binemem, en azından istanbulda, izmirde ileriki vadede bostanlıda sürmek için almayı düşünüyorum, ama anayola öldürsen çıkmam onunla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 21 Mayıs 2012; 14:46:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: FreX~

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: FuzzyWuzzy

    Türkiye'de motor kullanmak kadar riskli bir şey olamaz. Yollar desen rezalet, araba kullananlar desen dikkatsiz veya tecrübesiz, manyakların hepsinin altında BMW, Mercedes veya süratli her türlü araba var. Daha geçen gün 1 Harley'ci ve yanılmıyorsam Hell's Angels'dan biriyle konuştum risk boyutunun fazla olduğunda hem fikirlerdi.

    malesef, Türkiyedeki harleyciler genel olarak olgun insanlar, zaten hobi diye bir motora 50.000 e yakın para vermek her babayiğidin harcı değil.

    ama Türkiyede motorcuların geneli de berbat, tek suçu sürücülere atmamak lazım, trafik kültürü ve motor kültürü oluşmuş ülkelerde motorcular da arabaların lastiğinin bastığı yerden gider, yol çizgisinin üzerinden makaslaya makaslaya gitmezler, aynamı uçurmazlar. bunu yaptığım için gurur duymuyorum ama aynamı uçuran bir ybr sürücüsünü bostancıdan kartala kadar kovaladım neredeyse, sonunda anladı vuracağımı çektiği sağa zaten amelenin tekiydi bir iki tartaklamadan ve tehditten sonra aldım aynanın parasını.

    Ben motorsiklet sürücüsüyüm. cruiser/chopper motorsiklet kullanıyorum. Söylediklerinize kısmen katılıyorum her önüne gelen motorsiklet alır oldu. Herzaman eğitim alınmayı diye düşünüyorum. Kullanmayı bilmeyenlerde kullanmamalıdır. Risk konusuna gelince; söylediğiniz gibi yollar çok kötü dikkatsiz sürücüler çok kötü. Daha 1 buçuk ay önce bir sürücünün aniden ana yola fırlamasıyla yana hamle yaptım ve motorsikleti kaydırdım. Sol dizim parçalandı daha tam iyileşmedi bile. Böyle sürücülerin olduğu ülkede motorsiklet kullanmak çok zor iş. Her ne kadar iyi kullansamda en küçük hata hayatınıza mal olabiliyor. Ve tavsiye KORUMASIZ VE KASKSIZ MOTORSİKLETE BİNMEYİNİZ.

    cesaretinize hayranım. İstanbul trafiğinde allahın her günü 4.5 metrelik arabamı görmeyen öküzler ile muhattap oluyorum, adamlar ciddi ciddi görmüyorlar koca arabayı, ayna kullanmasını, kör nokta denen şeyin ne olduğunu bilmiyorlar ki... istanbulda bir yılda defalarca kaza tehlikesi geçirdim, izmirde bir kamyon sürücüsü , beni ÇİĞNEDİ, SOLA ATTI RESMEN koca arabayı görmedi hıyar parçası.

    dolmuşçuların koca koca arabalara böcek gibi davrandığı trafikte motorlar sinek kadar muamele görmez, ben elimden geldiğince yardımcı oluyorum, mesela önümde önündeki arabanın lastik izinden giden motorcuya normal takip mesafesi veriyorum, başka arabaların motorun gittiği yere girmesine izin vermiyorum, bir keresinde motorcu bile teşekkür etmişti ışıklarda durduğumuzda.

    ama bu da bir yere kadar, ben bu ülkede ufak b sınıfı araba almaya niyetlenmişken kamyon çiğner atar korkusu ile alamıyorken, motora hiç binemem, en azından istanbulda, izmirde ileriki vadede bostanlıda sürmek için almayı düşünüyorum, ama anayola öldürsen çıkmam onunla.

    Bu davranışınızdan ötürü bende teşekkür ediyorum burdan da olsa. İzmir'de yaşıyorum bende. İzmir'de eskiden daha dikkat edilirdi artık oda kalmadı. Motorsikletim ile uzun yollarda yaptım İstanbul'a gittim Eskişehir'e gittim. Gerçekten benim için çok ayrı bir yeri var motorsikletin. Büyük araçların yanında veya arkasında durmuyorum şahsen çünkü hiç görmüyorlar yol sadece onların ve onlar ne isterse o olur düşüncesindeler. Ya büyük aracı geçiceksiniz ya da arkasında kalıp mesafeyi koruyup hızınızı düşürüceksiniz. Tavsiyem hız yapılmamasıdır tabikide otoban haricinde. Çünkü 80 ile giden bir motorsiklet her ne kadar iyi bir sürücü olsada köşeden fırlayan arabaya çarpar. Ama 70 ile giderseniz fren mesafeniz daha kısalacağı için yanından geçip gidersiniz. Motosiklet kullananlar bu küçücük farkı eminim çok iyi biliyorlardır. Ama sizin gibi sürücülerle umarım motorsiklette trafikteki yerini bulacaktır.Tekrardan teşekkür ederim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.