Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (106. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.705
Cevap
88
Favori
395.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bölüme girdikten sonra dövme yaptirmak sıkıntı yaratır mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jaqorm -- 17 Nisan 2014; 20:11:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Juggernaut01

    Konunu detaylarini siz daha iyi bilirsiniz tabi . Bir sorum daha olacak. Ben yaklasik 15 sene gibi bir sure denizde calisabilecegimi dusunuyorum . Tabi insanlarin cogunun zorluktan dolayi karaya gecmek istediginin de bilincindeyim. Ben bu zorluklara dayanabilirim orasi problem degil. 15 yil denizde calistiktan sonra ornegin izmirde karada bulacagimiz isteki maas(tabi denizdeki paranin cok azi) turkiye ortalamalarinin uzerinde olur mu ? Bir de denizde gecen 10 yil ve uzeri calisma uzerine yabanci dil de eklersek bizi her sirket tarafindan aranilan adam yapar mi? Insanlarin cogu denizde az calisip karaya gectigi icin ornegin 1. Kaptan sayisinda yetersizlik oldugunu dusunuyorum bu konudaki gorusleriniz nelerdir

    15 sene çalışmak çok aşırı birikim yapmana yetmez. Bunun dışında İzmir'de bulabileceğin işler çok ama çok sınırlı. Ben bu yüzden İstanbul'a taşındım.

    Ayrıca denizde ne kadar çalışırsan karada çalışma imkanın bir o kadar azalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 14 Nisan 2014; 23:07:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • coaxem kullanıcısına yanıt
    ne seçerdiniz peki hocam? şuanki aklınız ve tecrübeniz doğrultusunda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iPuma

    ne seçerdiniz peki hocam? şuanki aklınız ve tecrübeniz doğrultusunda?

    Daha farklı mühendislik dalları olabilir, mesela inşaat mühendisliği, mimarlık.

    Denizcilik artık doyum seviyesine ulaştı. Bundan 4-5 sene önceki durumla şu anki durum arasında çok fark var. Her sene kötüye gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Juggernaut01

    Konunu detaylarini siz daha iyi bilirsiniz tabi . Bir sorum daha olacak. Ben yaklasik 15 sene gibi bir sure denizde calisabilecegimi dusunuyorum . Tabi insanlarin cogunun zorluktan dolayi karaya gecmek istediginin de bilincindeyim. Ben bu zorluklara dayanabilirim orasi problem degil. 15 yil denizde calistiktan sonra ornegin izmirde karada bulacagimiz isteki maas(tabi denizdeki paranin cok azi) turkiye ortalamalarinin uzerinde olur mu ? Bir de denizde gecen 10 yil ve uzeri calisma uzerine yabanci dil de eklersek bizi her sirket tarafindan aranilan adam yapar mi? Insanlarin cogu denizde az calisip karaya gectigi icin ornegin 1. Kaptan sayisinda yetersizlik oldugunu dusunuyorum bu konudaki gorusleriniz nelerdir

    15 sene çalışmak çok aşırı birikim yapmana yetmez. Bunun dışında İzmir'de bulabileceğin işler çok ama çok sınırlı. Ben bu yüzden İstanbul'a taşındım.

    Ayrıca denizde ne kadar çalışırsan karada çalışma imkanın bir o kadar azalıyor.

    Neden denizde çok çalıştıkça karada çalışma imkanı azalıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgehannnn
    Neden denizde çok çalıştıkça karada çalışma imkanı azalıyor?

    Denizde tecrübe ne kadar artarsa o kadar yaşlanıyorsunuz ve karada ofis tecrübesi olmadığından sıfırdan başlanıyor.

    Bu yüzden yıllarını denize vermiş birisi karada uzman yardımcısı veya alt kadrolarda çalışmayı istemiyor. Çünkü üst amiri yaşça ondan genç olduğundan, bir nevi emir altına girmek zor geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 15 Nisan 2014; 14:06:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuc olarak mesleginizde iyiyseniz her meslekte yeterli para kazanirsiniz ben boyle dusunuyorum. Ayrica insanlarin surekli karaya gecmenin yollarini arayip firsatini buldugu anda gecerken denizcilik nasil doyuma ulasabilir anlamiyorum. Insaat muhendisligi de odtuden ituden mezun olmadiktan sonra en iyi ihtimalle 2000-3000 lira ile baslanilan bir meslek durumunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Juggernaut01

    Konunu detaylarini siz daha iyi bilirsiniz tabi . Bir sorum daha olacak. Ben yaklasik 15 sene gibi bir sure denizde calisabilecegimi dusunuyorum . Tabi insanlarin cogunun zorluktan dolayi karaya gecmek istediginin de bilincindeyim. Ben bu zorluklara dayanabilirim orasi problem degil. 15 yil denizde calistiktan sonra ornegin izmirde karada bulacagimiz isteki maas(tabi denizdeki paranin cok azi) turkiye ortalamalarinin uzerinde olur mu ? Bir de denizde gecen 10 yil ve uzeri calisma uzerine yabanci dil de eklersek bizi her sirket tarafindan aranilan adam yapar mi? Insanlarin cogu denizde az calisip karaya gectigi icin ornegin 1. Kaptan sayisinda yetersizlik oldugunu dusunuyorum bu konudaki gorusleriniz nelerdir

    15 sene çalışmak çok aşırı birikim yapmana yetmez. Bunun dışında İzmir'de bulabileceğin işler çok ama çok sınırlı. Ben bu yüzden İstanbul'a taşındım.

    Ayrıca denizde ne kadar çalışırsan karada çalışma imkanın bir o kadar azalıyor.

    Ben buna katılmıyorum tabiki sizin tecrübeniz daha fazladır ama benim gözlemlerim ve cevremdeki olaylara göre olay tam tersi,''süvari'' ünvanını alıp 1-2 yılda süvarı olarak calısdıkdan sonra karaya gelmesi durumunda cok önemli fırsatlar elde edebilir,denizcilik işletmerinde,liman yönetiminde yönetici olarak calısabildiği gibi kendi de denizcilik alanında firmasını sirketinide kurabilir,ayrıca devlette de görev alabilir,eğer denizcilikden sonra yüksek lisans olarak da sansımız büyük karaya dönüşde,deniz hukuku alanında kendinisi geliştirebilirse gene iyi yerlere gelebilir,gemi brokerlığı yapabilir,yada üniversitelerde hoca olabilir..Ki en son yayınlanan denizcilik okullarında ki yönetmeliğe göre denizcilik fakultelerinde süvarı yeterliliğini almış bir cok hoca bulunması zorunluluğu getirildi.Yani demem o ki bence süvari yeterliğini almıs biri karada 2.kaptana göre daha iyi işler bulabilir,kendi işini kurabilir,yada hoca olabilir,ticari olarak da brokerlık yada danısmanlık yapabilir.Torpile felan da gerek yok zaten süvari yeterliliğini almıs biri gecmişide güzel firmalarla doluysa zaten belli bi cevresi olur diye düşünüyorum.Şimdi diceksiniz ki kac tane süvari var karaya gecemiyor bende derim ki bu olay kendini geliştirme ve güzel bir referans işi.Kac tane süvari var limanlarda ingilizce de stajerlerden yardım alan.Bunlar tabi ki bi yere gelemez veya hiç adını duymadıgımız denizcilik firmalarında calısanlar bunlar ölene kadar denizde calısmaya mahkum ama bilindik itibarlı firmalarda calısan kendini geliştiren bir süvari karada cok iyi yerlere gelebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayvan arkadas

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Juggernaut01

    Konunu detaylarini siz daha iyi bilirsiniz tabi . Bir sorum daha olacak. Ben yaklasik 15 sene gibi bir sure denizde calisabilecegimi dusunuyorum . Tabi insanlarin cogunun zorluktan dolayi karaya gecmek istediginin de bilincindeyim. Ben bu zorluklara dayanabilirim orasi problem degil. 15 yil denizde calistiktan sonra ornegin izmirde karada bulacagimiz isteki maas(tabi denizdeki paranin cok azi) turkiye ortalamalarinin uzerinde olur mu ? Bir de denizde gecen 10 yil ve uzeri calisma uzerine yabanci dil de eklersek bizi her sirket tarafindan aranilan adam yapar mi? Insanlarin cogu denizde az calisip karaya gectigi icin ornegin 1. Kaptan sayisinda yetersizlik oldugunu dusunuyorum bu konudaki gorusleriniz nelerdir

    15 sene çalışmak çok aşırı birikim yapmana yetmez. Bunun dışında İzmir'de bulabileceğin işler çok ama çok sınırlı. Ben bu yüzden İstanbul'a taşındım.

    Ayrıca denizde ne kadar çalışırsan karada çalışma imkanın bir o kadar azalıyor.

    Ben buna katılmıyorum tabiki sizin tecrübeniz daha fazladır ama benim gözlemlerim ve cevremdeki olaylara göre olay tam tersi,''süvari'' ünvanını alıp 1-2 yılda süvarı olarak calısdıkdan sonra karaya gelmesi durumunda cok önemli fırsatlar elde edebilir,denizcilik işletmerinde,liman yönetiminde yönetici olarak calısabildiği gibi kendi de denizcilik alanında firmasını sirketinide kurabilir,ayrıca devlette de görev alabilir,eğer denizcilikden sonra yüksek lisans olarak da sansımız büyük karaya dönüşde,deniz hukuku alanında kendinisi geliştirebilirse gene iyi yerlere gelebilir,gemi brokerlığı yapabilir,yada üniversitelerde hoca olabilir..Ki en son yayınlanan denizcilik okullarında ki yönetmeliğe göre denizcilik fakultelerinde süvarı yeterliliğini almış bir cok hoca bulunması zorunluluğu getirildi.Yani demem o ki bence süvari yeterliğini almıs biri karada 2.kaptana göre daha iyi işler bulabilir,kendi işini kurabilir,yada hoca olabilir,ticari olarak da brokerlık yada danısmanlık yapabilir.Torpile felan da gerek yok zaten süvari yeterliliğini almıs biri gecmişide güzel firmalarla doluysa zaten belli bi cevresi olur diye düşünüyorum.Şimdi diceksiniz ki kac tane süvari var karaya gecemiyor bende derim ki bu olay kendini geliştirme ve güzel bir referans işi.Kac tane süvari var limanlarda ingilizce de stajerlerden yardım alan.Bunlar tabi ki bi yere gelemez veya hiç adını duymadıgımız denizcilik firmalarında calısanlar bunlar ölene kadar denizde calısmaya mahkum ama bilindik itibarlı firmalarda calısan kendini geliştiren bir süvari karada cok iyi yerlere gelebilir.

    Eski süvarilerden kastın sanırım YDO ( Yüksek Denizcilik Okulu) evet doğrudur. O zamanlar Türkiye'de tek okul vardı her sene 40-45 mezun veriyordu. Simdi 9 yada 10 tane okul var ve her biri 35-125 arası mezun veriyor.

    Brokerlik isi o kadar kolay bir is degil. Ben üniversitede dersini okudum, üzerine Derneğe katılıp kurslarına katıldım, belirli çevre oluşturdum ancak cebinde 500bin USD nakit olmadan girmenin imkan ve ihtimali yok. Brokerlik zorlu bir istir. Hem yük sahibi, hem de armatör piyasasında çevren olması gerekir. Eğer babadan kalan şirket vs yok ise girme ihtimalin sıfır. Çünkü bizim Türk armatörlerinin tonajları küçük, bunların taşıyıp kazandıkları navlun belirli. O yüzden dışarıdan brokera iş vermek yerine kendi maaşlı çalıştırdıkları brokerlar var. Maaşları da 2400-3000TL civarında, genelde Deniz işletmeleri mezunları.

    Kendi firmanı kurmak hiç o kadar kolay değil, İstanbul'da Tuzla piyasasında ve Karaköy piyasasında aklına gelemeyecek kadar acente, sörvey, güvenlik vs şirketi var. Böyle bir şirket açmak teoride kolay, uygulamada zordur. Ofis açmak belki 3-5bin TL ancak yanında adam çalıştıracaksın, sigorta, araç vs yatırım yapacaksın kolay işler değil. Epey yatırım gerektiren işler.

    Bu işler tamamen şans işi. Karaya geçtiğimde epey zorluk yaşadım, maaş alamadım,geç aldım. Sanma ki koster şirketi, en tanınmış kurumsal şirketlerden biri.(geçen şubatta -şubat 2013- başlamıştım, maaşım 2250TL idi. Ocak ayında tecrübe kazanıp yabancı şirkete transfer oldum ve şu anda gemi operasyon müdürüyüm. Birkaç kat fazla maaş alıyorum ve ekstralarım var)

    Sonuç olarak hani bir laf vardır "Bekara kız boşamak kolay" diye aynen o hesap

    Bu arada hak verdiğim düşüncen ise yabancı dil. Mesleğin olmazsa olmazı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sonuc olarak 15 yil petrol tankerinde 10 ay calisma 2 ay dinlenme seklinde iyi bir sirkette calisirsak sizin ongordugunuz birikim ne kadardir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sözünü ettiğin verilerle 600.000 ila 700.000 TL aralığında bir birikim olur.Bu 15 yıl içerisinde harcayacakların hesaba dahil değil.Ve ayrıca bu hesapta atlayacağın rütbeler dahil örneğin 3.-4.kaptanlıktan 2.liğe 2.likten süvariliğe...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasimoglu33 -- 15 Nisan 2014; 20:42:31 >
  • Juggernaut01 J kullanıcısına yanıt
    15 yılda iyi bir birikim olmaz demiş" coaxem".Tabi kendi düşüncesi ama ben katılmıyorum.7 senede kaptan olduğunu var sayalım,8 sene kaptanlık yapsan,çalıştığın gemi petrol tankeri olsa 8000-9000 dolar bazında maaşlar.700 bin dolar diyelim toplamda kazandığın para sadece kaptanlık sürende.uzakyol vardiya zabiti ve 1.zabitlik var 3 er sene.Başlangıç maaşı 3000 dolar desek,90 bin dolar buradan,6 bin dolar da 1.zabitlikten ayda,200 bin dolar da buradan diyelim.Hadi toplam kazadığını 900 bin düz hesap yapalım.

    Tabi hiç yemediğin durumda bu kadar para.2 milyon tlye yakın birikim.Bu sürede parayı harcayacaksın,elbette yatırımlar yapacaksın.Ev,arsa gibi. Sonuç olarak oldukça güzel muhitte bir ev,güzel bir araba,yazlık falan filan alabilicek durumda olacaksın. Kazandığını yüzde 50 yesen,1 milyon tl.Alacakların bunlar.

    Kimyasal tanker üzerinden hesap yapsak,daha da artı bir kazancın olacak.




  • kaptanbarbaros K kullanıcısına yanıt
    Ayni firmada calistigimiz durumdaki sinyorita odemesi bu 9000 dolara dahil mi yoksa bu yolla 9000 in de ustune cikabilir miyiz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar çok iyimser yaklaşmış olaya :)

    Hizmet süreleri Gv. Zabitliği - 1. Zabitlik 36 ay , 1. Zabitlik - Kaptan 36 ay. Toplamda 72 ay hizmet anlamına gelir ki 6 seneye tekabül eder. Askerlik te koyarsan en az 7 senede olursun kağıt üzerinde.

    Tabi sınavı ilk seferde verebilirsen, şirket sana hemen yükselme verirse (ki imkansızdır). Bu süreyi en az 10-11 sene olarak hesaplayabilirsin. Yine teoride. Bunun gemiye çıkması ayrılması var. Gemide kalabileceğin sürelerde hastalık var kaza var varda var. Kağıt üzerinde hesapla olsa herşey, şu anda ben trilyonerdim :) Harcamaların olacak nişandır,düğündür ki ben bunlara hiç girmedim buna rağmen sadece ufak bir birikimim var. (İstanbulda orta halli daire almaya yetmiyor :) )

    İyimser arkadaşlarıma sorum şu; Arkas gibi bir firmada Güverte Zabiti olarak gemiye katılmayı bekleyen sizce kaç ehliyetli arkadaş var? 1. Zabit ehliyeti ile sıradan yükselme bekleyen kaç arkadaş var bilgileri var mı acaba?

    Ve sen sıfırdan başlayacaksın, önünde koskoca 5 sene olacak. Sınav vs. ehliyeti beklemek derken 6-6.5 senede Vardiya Zabiti olarak gemiye çıkacaksın en iyi hesapla. Bu 6 yada 6.5 senede diğer okulların mezunları hep önüne geçecek ( her sene yaklaşık 300-400 kişi)

    Halen maaşlara bakıpta böyle düşünmeyin sakın çok yanılırsınız.
    Örnek olarak Zabit olarak gittiniz maaşınız 3000USD, 6 ay çalıştınız (6+1 kontrat). İzne çıktınız. Elinizdeki paraya gemide hiç dokunmadığınızı varsayarsak 21000USD , şirkete 2 ay tatil yapıp döneceğim dediniz , gemi uzak sefere gitti adamı çekemediler size yer bulamadılar evde 3,5 ay kaldınız. Totalde 9,5 ay = 21000USD (Aylık 2210USD civarı geliriniz olur) tabi alışveriş,araba, laptop, tatil vs. gibi ihtiyaçları düşersek maksimum 4000 usd biriktirirsiniz. (Aylık 1750 USD harcama = 3750TL ye tekabül eder) . Bu hesapla taş çatlasa yılda 6000usd biriktirirsiniz. Askerlikte 3. sene sonu olarak hesaplarsak 18000usd gidişte paranız olur. Asker dönüşü 14000 Usd kalan paranız olur. Ondan sonra Zabit olarak 1 sene daha çalışacaksınız. 18000 USD tekrar paranız olur. (4. sene sonu)
    Bunlardan gideceğiniz kurslar (stcw, radar vs. yine bişeyler değişir illaki) sağlık muayeneleri derken kalan paranız yine 15000 USD

    Yani böyle hesap ederseniz 2. kaptanlık sonunda kendinizi sıkarak belki 100-150.000USD yaparsınız maksimum. Tankerdeki maaşlar yüksek olabilir. Evde bekleme süresi de fazladır (Az gemi sayısı - çok adam orantısı ile) Hemen hemen aynı yada 20-25.000 USD fazlası olur belki.




  • Juggernaut01 J kullanıcısına yanıt
    Şirkete bağlı,yabancı bayrak mı türk bayrak mı ona bağlı.
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Oncelikle ne yapacagimi belirteyim; hazirlik sinivini atlayacak duzeyde ingilizcem var o konuda sikinti cikmaz(gerekirse garantilemek icin yazin kursa da giderim) kesinlikle evlenmeyi dusunmuyorum, askerligi yabanci bandirada calisarak bedelli yapmayi dusunuyorum. Tum bunlarin yaninda tabi ki her sey istenildigi gibi gitmez aksilikler cikacaktir. Onemli bir ideal dogrultusunda ilerleyebilmektir. Siz ikinci kaptanligin sonuna kadarki max birikimi belirtmissiniz . Elbette haklilik payiniz var. ama asil para kazanmaya baslanilan kisim da zaten 2. Kaptanliktan sonrasi degil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim ekstra bir sorum olucak herkeze açık şekilde.Yeterli mevlada bir birikim yaptıktan sonra 2 sene havacılık eğitimi almak daha mantıklı değil mi? Çift ehliyet.. Belli bir süreye kadar tutkuyla gemi adamı olmak denizden sıkılınca evlilik cart curt sorun olunca pilotluk yapmak daha mantıklı değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Juggernaut01

    Oncelikle ne yapacagimi belirteyim; hazirlik sinivini atlayacak duzeyde ingilizcem var o konuda sikinti cikmaz(gerekirse garantilemek icin yazin kursa da giderim) kesinlikle evlenmeyi dusunmuyorum, askerligi yabanci bandirada calisarak bedelli yapmayi dusunuyorum. Tum bunlarin yaninda tabi ki her sey istenildigi gibi gitmez aksilikler cikacaktir. Onemli bir ideal dogrultusunda ilerleyebilmektir. Siz ikinci kaptanligin sonuna kadarki max birikimi belirtmissiniz . Elbette haklilik payiniz var. ama asil para kazanmaya baslanilan kisim da zaten 2. Kaptanliktan sonrasi degil mi?

    Bende hazırlığı atladım, ilk sınavlarda verdim hemen. Okul bitmeden stajım bitmişti, okul bitmeden sınava girdim ancak ehliyet almak etmek mart ayına kadar sürdü.

    Bedelli askerlik için 15000 usd vereceksin. Sürekli yabancı bayrakta çalışacaksın. SGK olmadığı için ekstra sağlık sigortasına para vereceksin (Her ay gelirine göre devlet para kesiyor - GSS - aylık 260TL). Bu işi neden seçtim diye düşünmeye Zabit olunca zaten başlayacaksın :) Evlenmem deme, kısmet işi bunlar ;)




  • coaxem kullanıcısına yanıt
    :) haklisiniz tabi kismet isidir de ebeveynlerim sayesinde evlilikten igrenme duzeyinde sogumus durumdayim.zaten biraz da tum insanlardan uzaklasmak icin tercih edecegim bu meslegi. her isin kendine gore zorluklari vardir elbette. Zaten en ufak bir zorlukta yelkenleri suya indirenler icin tercih edilebilecek en kotu meslek denizciliktir diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadece maaş bazlı düşünen arkadaşlar güzelim forumu kirletmesin kendine de yazık etmesin kader.

    bu meslek tecrübe intibakla olur daha okul okumadan sinyorita hesabı yapmaya kalkmak son derece mantıksız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 17 Nisan 2014; 16:16:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.