Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.705
Cevap
88
Favori
395.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar / gençler

    Ben Denizcilik Fakültesi Güverte mezunu bir abinizim. Gemilerde Uzakyol Kaptan olarak çalıştıktan sonra artık yabancı bir denizcilik şirketinde Port Captain olarak çalışmaktayım. Birçok forumda mesleğimiz ile ilgili sorular sorulmakta. Elimden geldiğince sorularınızı cevaplamaya çalışacağım.

    Ancak sizlerden isteğim/ricam özel mesaj yerine sorularınızı buraya yazmanız Denizci Soru & Cevap. Çünkü özel mesajda sürekli aynı tip sorular soruluyor ve ben defalarca aynı cevapları yazıyorum.


    Giriş Konusunu düzenliyorum Aşağıda sıkça sorulan şeyleri bulacaksınız, hem sayfa sayfa aramaktan kurtulup hemde tekrarlanan aklınıza takılan soruların belki de cevaplarını bulacaksınız.



    Okulların 2012-2013 Taban Puanları
    http://www.e-denizcilik.org/Denizcilik-OSYM-2012-2013.htm

    Okulların 2014 Taban Puanları
    http://butunsinavlar.com/taban-puanlari-deniz-ulastirma-isletme-muhendisligi-puanlari.asp




    EĞİTİM

    Okullara Göre Denizcilik Fakültesi veya Denizcilik Yüksekokulu olarak değişmekte.
    Fakülte ve Yüksekokul farkı ikisi de 4 senelik eğitim vermesine rağmen yüksekokulda Denizcilik eğitimi için gereken Makine ,Güverte, Deniz işletmeleri yönetiminden herhangibirinin olmadığı veya eğitim için gereken simulator, eğitim gemisi yada diğer şartların olmadığı okullardır.

    Fakülteler ise 3 denizcilik bölümünün bir arada bulunduğu kurumlardır. Deniz Ulaştırma İşletme Müh. (Güverte), Gemi Makineleri İşletme Müh. (Makine), Deniz İşletme (işletme)
    Güverte ve Makine bölümleri MF ile öğrenci alımı yapmaktadır. Matematik,Fizik,Kimya dersleri bölümlerde yer alır.
    Deniz İşletme ise TM ile öğrenci alımı yapmaktadır. Genel olarak Denizcilik Firmalarında,ofislerde,deniz lojistiği üzerine çalışan şirketlerde çalışma olanağı vardır.
    Ayrıntılı olarak iş başlığında inceleyeceğiz.

    Uzakyol Vardiya Zabiti Vermeye yetkili kuruluşlar Bakanlığın Sitesinde Mevcut

    https://gbs.udhb.gov.tr/Public/KurumBilgi.aspx

    ZİRVE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ YETKİLİ
    PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ YETKİLİ
    İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİYETKİLİ
    ÖZEL EKOL DENİZCİLİK EĞİTİM EĞİTİM MERKEZİ YETKİLİ
    ÖZEL EKOL DENİZCİLİK EĞİTİM EĞİTİM MERKEZİ YETKİLİ
    TÜRK DENİZ EĞİTİM VAKFI (TÜDEV) EĞİTİM MERKEZİ YETKİ YOK
    TÜRK DENİZ EĞİTİM VAKFI (TÜDEV) EĞİTİM MERKEZİ YETKİ YOK
    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ YETKİLİ
    RİZE ÜNİVERSİTESİ TURGUT KIRAN DENİZCİLİK YÜKSEKOKULU YETKİLİ
    KTÜ SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ YETKİLİ YETKİLİ
    YAKINDOĞU ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ YETKİLİ



    DERSLER

    Deniz Ulaştırma İşletme Bölümünde (Güverte) 1. Sınıftan itibaren Matematik,Fizik,Kimya gibi derslerin yanında Gemicilik, Gemi Stabilitesi-Gemi İnşa- Yük Hesapları- Stabilitesi, Seyir (Navigasyon), Meteoroloji gibi dersler ile başlayıp Okyanus Sefer planlama,Denizde Güvenlik (Safety), Eğitim gemisi ile seyir, Denizde Haberleşme, Köprüüstü Simulatörleri gibi birçok ders alacaksınız.

    Programlar genelde şu şekildedir

    1)Hazırlık sınıfı
    2)I. Sınıf - Güz Yarıyıl (Eylül-Aralık) * Yarıyıl Tatili(Ocak) * Bahar Yarıyıl (Şubat-Mayıs) - 2.5 ay yaz deniz stajı (Haziran-Eylül)
    2)II. Sınıf - Güz Yarıyıl (Eylül-Aralık) * Yarıyıl Tatili(Ocak) * Bahar Yarıyıl (Şubat-Mayıs) - 2.5 ay yaz deniz stajı (Haziran-Eylül)
    2)III. Sınıf - Güz Yarıyıl (Eylül-Aralık) * Yarıyıl Tatili(Ocak) * 6 ay açık deniz stajı (Şubat-Eylül)
    2)IV. Sınıf - Güz Yarıyıl (Eylül-Aralık) * Yarıyıl Tatili(Ocak) * Bahar Yarıyıl (Şubat-Mayıs) - Mezuniyet

    Yani Hazırlık sınıfı hariç 4 senede 7 dönem okulda 1 dönem stajda olacaksınız (Yaz stajları hariç)
    Toplamda mezuniyet için 12 ay deniz stajını tamamlamanız gerekiyor.

    Mezun olduktan sonra Uzakyol Kaptan olarak mezun olmazsınız. Bunu da yeterlilikler bölümünde inceleyeceğiz.



    ZORUNLULUKLAR

    Her üniversitenin üst kurulu tarafından belirlenmiş olan Disiplin kurulu ve kılık kıyafet zorunluluğu vardır.

    Üniforma giymek zorunludur.
    Saç- Sakal yönetmeliğine uymak zorunludur.
    Okul içerisindeki ast-üst disiplinine uymak zorunludur.



    SAĞLIK

    Her üniversite özel şartlarını yayınlanan ÖSS yerleştirme kılavuzunda yer alır. Ayrıca TC Sağlık Bakanlığı Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü tarafından 2 senede bir sağlık muayenesine girmeniz gerekmektedir.

    Detaylı bilgi:http://www.hssgm.gov.tr/menu/hizmetlerimiz/gemi_adamlari/gemiadamlari.aspx



    YETERLİLİK

    Okulunuzdan mezun olunca KAPTAN olarak mezun olmayacaksınız Güverte Stajeri olarak mezun olacaksınız (Ya da 4. sınıf şubat tatilinde tüm sınavlarınızı geçer iseniz Uzakyol Vardiya Zabiti olarak)

    Güverte stajyeri(12 ay hizmet- gemide) => SINAV => Uzakyol Vardiya Zabiti (2.Zabit - 3.-4.Kaptan) (36 ay hizmet) => SINAV => Uzakyol 1. Zabit (2. Kaptan) (36 ay hizmet) => SINAV => Uzakyol Kaptan

    Sınavlarda belirli dersler var bu dersler icin internet uzerinden istediginiz gunlere randevu alarak ( sınav bilgisayar ortaminda yapilmakta GOSS- Gemiadamı Online Sınav Sistemi) sinava girersiniz. Basarisiz oldugunuz dersler var ise 30 gun sonra yeniden sınav harcı ödeyerek girebilirsiniz. Toplamda bir dersten 6 defaya kadar hakkiniz var. Eger bu sinavlarda basarili olamazsaniz yeniden en bastan tüm derslerden girersiniz.

    Sonuc olarak bir daha hizmet yapmaya gerek yok. Ancak hem sınava giris harci hemde bu surede calisamamak ciddi maddi zorluk getirebilir. Uzakyol Vardiya Zabitligi icin 7 dersten sinava girilmekte

    -Seyir (navigasyon)
    -Gemicilik
    -Gemi stabilitesi - gemi inşa
    -Denizcilik İngilizcesi
    -Deniz Hukuku ve Uluslararası sözleşmeler
    -Denizde Haberlesme
    -Vardiya Standartları

    Sinav hakkinda daha fazla bilgi icin google'da "Goss Sınav Konuları" gibi arama yapabilirsiniz.



    İŞ BULMA VE MAAŞLAR

    İş bulma konusunda şu an için sektörde bir zorluk yok ancak staj döneminiz ve staj yaptığınız şirketler genelde belirleyici oluyor. Mesleğe başladıktan sonra Türkiye'deki denizcilik firmalarının bir şekilde bağlantıları vardır.(Sektör büyük gibi görünür ancak kötü siciliniz hemen yayılır). Yani meslekte kötü olup, kazalara neden olursanız iş bulmayı unutun. (Her sektör için böyledir)

    Stajınızı genelde kendiniz ayarladığınız içn ilk başlarda zorlanırsınız. Yada okulda kendiniz göstererek derslerde başarılı olarak okulun size referans olmasını sağlayabilirsiniz. Tabi herşey sizin elinizde. Stajyerken özellikle eş dost çevresinin yardımı dokunuyor. Mesleğe başladığınızda ise çalışmanız ve işe aşinalığınız firmaların referansı ile çalışmanıza devam edersiniz.

    Genelde en çok sorulan soru maaşlar

    Stajyerken maaşlar konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz. Birçok firma stajyer kadrosuna sıcak bakmıyor. Maaşlarda haliyle diplerde. Hiç maaş vermeyen firmalar kadar 100-200usd ($) veren şirketlerde var.
    Stajyerliğinizde hayatınızı kurtaracak belgenin odı GMDSS GOC (yani genel telsiz operatörü sertifikası).. 3. sınıfta alacağınız derslerle bu sertifika sınavına girebilir ve maaşınızı gemide Telsiz Zabiti olarak çalışabilirsiniz. Ancak sıkı çalışmanız gereken 2 sınavı var. Biri yazılı ve ikincisi sözlü sınav.

    Zabit iken TL veya $ olarak maaş alabilirsiniz. Yabancı bayraklı gemiler SSK ödemediği için biraz daha fazla maaş verirler.
    Ancak değer mi değmez mi konusundaki görüşümü sorarsanız, TC yani Türk bayrağı altında çalışmanız. Çünkü Allah korusun gemide bir kaza geçirdiğinizde hangi şirket veya özel sigorta size ömür boyu destek olur? Ayrıca maaş alamaz iseniz Türk bayrakta başvuracağınız mahkeme açabileceğiniz size destek olacak kurumlar var. Yani kısacası Devlet var arkanızda.

    Yabancı bayrağın tercih sebebi ise bedelli askerlik. Çünkü yabancı bayrakta çalışan kişiler askerliklerini epey bir süre tecil edebiliyorlar ve bedelli askerlikten yararlanabiliyorlar. Ancak yılın çoğu bölümünü gemide geçirmek zorunda kalabilirsiniz.

    Maaşların değişiklik göstermesinin nedeni Risk Faktörü ve çalışma zorluğu

    Şu an için

    Kimyasal Tanker > Petrol Tankeri > Konteyner > Genel Kargo - Dökme Yük > RoRo şeklinde sıralayabiliriz. Yani en fazla kimyasal tankerde maaş alırsınız.
    Kişisel görüşüm, mesleğe başladıktan beri devasa 300m lik dökme yük gemilerinde , genel kargo ,konteyner ve roro'da çalıştım/staj yaptım. Tanker ve kimyasal tankeri hiç tercih etmedim. Bunlardan en önemli nedeni sağlığımı tehlikeye atmamak. Çünkü alacağım para ne kadar fazla olursa olsun bir kaza durumunda bana asla sağlığımı ve kaybettiklerimi geri getirmeyecek idi.Hepsi riskli ancak ileride çıkabilecek hastalıklar,rahatsızlıklar tankerde çalışanlarda daha fazla olduğu yönünde. Tekrar belirtiyorum kişisel görüşümdür.

    Yolcu gemisi ise şu anda Türk ehliyeti ile hayal. Bunu da ilerleyen bölümde açıklayacağım.

    Neyse bekletmeyelim

    3. - 4. Kaptan maaşları 2750TL - 4500 TL ya da 2500$ - 3250$ aralığında
    2. Kaptan maaşları 5000TL - 7500 TL ya da 3000$ - 5000$ aralığında
    Kaptan maaşları 6000TL - 9000TL ya da 4500$ - 8500$ aralığında

    (Maaşlar genel ortalama olarak verilmiştir. Şirket maaş skalaları veya tatil maaşları hesaba katılmamıştır)

    En çok duyacağınız şeyde kontrat süresi

    4'e 1 (Dörde bir) - 5'e 2 - 6'ya 1 gibi
    bu ne demektir? İlk rakam çalışacağınız ayı ikinci rakam ise o kadar çalışarak kaç maaş alacağınızı belirler. Mesela 6'ya 1 için 6 ay çalışıp 7 aylık maaş alırsınız. (Yani 6 ay sonunda 1 ay fazladan tatil maaşı alırsınız) 4'e 1 de ise 4 ay çalışıp 5 aylık maaş al :)
    Kolay akılda tutmak için 4 çalış 1 haket, 6 çalış 1 haket gibi düşünebilirsiniz.

    Bu süreyi tamamlamadan ayrılabilirsiniz tabi özel bir neden olur, hastalık olur, bunalım olur olurda olur. Sözleşmenizi feshedebilirsiniz. Ancak bu durumda bazı firmalar 5 ay bile çalışsanız bonusunuzu vermezler bazıları ise insaflı davranıp kıssas yaparlar yani 6'ya 1 kontrattasınız, bebeğiniz doğdu 5. ayda ayrılacaksınız 1 aylık tatil paranızın 6da 1 ini kesip verebilirler yani 5.5 aylık maaş alırsınız gibi.



    GEMİDE YAŞAM

    Gemide yaşam zorludur. Öncelikle TV, internet,cep telefonu, sosyal yaşam gibi şeyleri yavaş yavaş kafanızdan silin.
    Gemilerde uydu antenimiz var ama her sefer akdeniz içi olmuyor. Bu yüzden Türksat uydusu seyredilmiyor. Yabancı kanallar seyredebilirsiniz.
    Cep telefonunuz denizde seyirde çekmiyor. Ancak Akdeniz içi ve Karadeniz seyirlerinde 1-2 gün sonra herhangibir kara yakınında çekiyor. Tabiiki pahalı ve masraflı ancak bunun da yollarını az sonra açıklayacağım.
    Okyanus seyirlerinde ise yardımımıza Iridium / Uydu telefonları koşuyor. Biraz tuzlu ancak tek haberleşme yolumuz bu. 18$- 30dk gibi bir kontör kartı alınıyor.

    Sosyal yaşam,
    Beyaz üniforma, limanlar, kızlar, yabancı ülkeler bunları tamamen silin beyninizden. Böyle düşünüpte bölümü okumaya niyetlendiyseniz sizi başka bölüme alalım.

    Geminin önceliği ÇALIŞMAKTIR. Her zaman gemicilerime söylediğim bir söz var "Bu gemi sizin için burada değil, siz onun için buradasınız"
    Yani gemi limanlara ticaret yapmak, yük yüklemek veya tahliye etmek için yanaşıyor. Tabiiki insan olarak gezmek, eğlenmek hakkınız. Ancak şehirden çoook uzak terminallere yanaştığınız olacak, çıkış için Gümrük polisi izin vermediği yerler olacak. Bunların dışında artık düzen tamamen ZAMAN = PARA. Yani herşey o kadar hızlı olup bitiyor ki konteyner veya roro gemisinde 1 günde 3-4 ülke görmeniz bile olası. Tabi liman periyodları işinizin olmadığı yatma zamanı değil. Sorumluluğunuz gereği limanda da işleriniz var. Stajyerseniz , büyük abilerinize (Zabitlerinize ) yardımcı olmak, liman vardiyası ve diğer işler.
    3. veya 4. Kaptansanız yine günlük periyodik işleriniz, liman vardiyaları, liman otorite kontrolleri, harita rota çizimleri,bir sonraki sefer hazırlığı
    2. Kaptansanız, gemi stabilitesi,balast ve gemi dengesi durumu, yükleme tahliye operasyonları, liman otorite kontrolleri, limandan alınacak kumanya, personel denetimi gibi

    Tabiki geldiğiniz sefere göre yorgunluk dinlenme ihtiyacı olacak. Bunlardan vakit bulabilirseniz şehirde 1-2 saatlik gezi. Kızlar olayı ise tamamen olmasada büyük oranda yalan. Bu zor bulduğunuz vakitte gideceğiniz bir kafede veya mekanda bir bayanla tanışma olanağınız çok çok düşük. Zaten bulacağınız kızlarda sizin yabancı ve gemici olduğunuzu bilerek size ısrarla yanaşan fahişeler olacak. Acı ama gerçek bu.

    Kamaralarda çok fazla bir donanım olmayacak genelde dolap, yatak oturma grubu (bazı gemilerde) ve banyo.
    Merak eden arkadaşlar için buraya sonra gemi fotolarımı eklerim.




    quote:


    Orijinalden alıntı: bjkgorki

    Vücut geliştirme konusunda benim de sorum olucak abi vücut aletlerini kendimiz gemiye taşısak bize ayrılan odamızda çalışsak ya da bazı gemilerde oluyomuş vücut salonu orda çalışsak sorun çözülmüş olur mu ?

    Vücut geliştirme ile ilgilenmen güzel bende ünideyken uğraşıyordum gemide hem vakitsizlik, hem alan dar oluşu hemde üşengeçlikten bıraktım. Bazı gemilerde var evet ancak çoğu gemi sahibi sadece pinpon masası koyuyor. Kendi kendine taşıma konusunda ise epey zor. Çünkü hep Türkiye'den katılış yapmıyorsun ben mesela bir kere Brezilya'dan katıldım. Uçuşum şu şekilde idi İstanbul > Paris > Panama > Brezilya Rio >Brezilya lokal yani en azından 2 günün uçaklarda geçebiliyor kaldı ki bize denizci olduğumuz için tanınan 30 kg el bagajı hariç. Yani en az 5-8kg dumbel alsan taşıması ayrı dert. Yani çook zor :)

    quote:


    Orijinalden alıntı: olcay352

    Çoğu kişi denizciliği yapılacak en son meslek veya mecbur kaldıgı için maddi yönden en azından ailesini rahat ettirmek için seçtiğini söylüyor benim küçüklükten beri denize olan bi sevgim var maddi yönden bi sıkıntım yok mimarlık mühendislik gibi bölümleride tutturabilcek düzeydeyim sizce denizciliği seçersem hatami yapmış olurum biraz fazla abartıldıgını düşünyorum denizciliğin zorlugunu haksızmıyım


    Eskiden öyleydi. Şu an için açılan yeni okullarla ve yeni işe başlayan gemiciler ile sektör değişik bir hal aldı. Genelde personel artık eski örf adetlerden uzak ve çalışma konusunda umursamaz.Bu yüzden iş konusunda gerekli disiplin olmayınca bir takım sıkıntılar olmakta.
    Benimde ailemden dolayı maddi yönden bir sıkıntım yok. Ancak şu anda yeni başlayacak birisi kısa sürede çok iyi para kazanma hayalleri ile girmemesi gerekir. Sırf denize,denizciliğe sevgi ile yapılacak iş değil bunu da belirteyim. Şu anda cazip olarak görünen şartların, maaşların her sene yerinde sayması ve aileden uzak geçirilecek günlerden sonra keşke hiç bulaşmasaydım diyebileceğin günler de olacak.

    Denizciliğin çok çok zor olduğu zamanları da vardır, çok güzel olduğu zamanları da..Hep kötü değil ancak hepte çok güzel değil. Canının çok sıkıldığı anda bunalıp 5 dakika dışarı çıkmak istediğinde kaçacağın yer yok :) Sorun yaşadığın yüzünü bile görmek istemediğin adamla her gün muhatap olmak zorunda kaldığın ve aynı masada karşılıklı yemek yediğin bile olacak.

    Yani özetle anlatmak istediğim her işin zorluğu var evet ancak fazla abartıldığı konusuna katılmıyorum.


    Çünkü şu anda mesleğin dışarıdan görünen tarafı Beyaz Üniforma + Yabancı Ülkeleri Gezmek + Yabancı Sevgililer + Bol para, rahat yaşam, sınırsız alkol
    Ancak içerideyken olan tarafı Küçük bir aksaklıkta bile büyük sıkıntı + Şehirden yüzlerce km uzaktaki fabrika terminalleri + Asosyalleşme + Çoğunlukla tatmin etmeyen senin çektiğin zorlukları karşılamayan maaş

    quote:

    Orijinalden alıntı: olcay352
    Verdiğiniz bilgiler için teşşekkür ederim. bir şey daha sormak istiyorum güverte bölümünü bitirdikten sonra askere büyük ihtimal bahriyeli olarak yapma imkanım olucak uzun dönem için astssubaylık yaptıktan sonra denizciler için teskere bırakma imkanı varmı


    Askerliğini büyük ihtimalle Bahriyeli olarak yapıyorsun doğru. Uzun dönem yani Yedek Subay - Asteğmen olarak yapma imkanın ise çok çok az. Ben Yedek subay olarak yaptım ancak benim askerlik dönemimde sadece 3 Güverte mezunu idik. Yani tamamen bilgisayarın atamasındaki ve gireceğin yedek subaylık değerlendirme sınavındaki başarına bağlı olarak değişiyor. Ancak teskere bırakma diye bir olay yok. Askerliğini gider yaparsın bitirirsin. Bitirdikten sonra Deniz Kuvvetleri'nin bazı zamanlarda ihtiyaç halinde sözleşmeli subay alımları oluyor. Ancak bu epeydir olmadı çünkü gerekli personeli kendi bünyesinde yetiştiriyor. Sadece geçtiğimiz aylarda Sahil Güvenlik Komutanlığı'na alım yapıldı ve askerdeki sicil notuna göre değerlendirme yapılıyor.




    YOLCU GEMİLERİ
    quote:


    Orijinalden alıntı: olcay352

    Bir sey daha sormak istiyorum cruz gemisi veya benzeri yolcu gemilerinde kaptanlık yapma ihtimali nedir ?


    O tip gemilerde (Cruise - Yolcu) malesef Türk Zabitan almıyorlar (Güverte sınıfı için). Ben stajdayken Royal Carribean şirketine başvurmuştum Cadet Training programına kabul edildim ancak kurs öncesi Türk lisansım olacağı için son aşamada elenmiştim.

    Turk ehliyeti gecerli ancak halen egitimimiz AB tarafindan kabul görmedigi icin Almanya, İngiltere, Hollanda gibi bayraklarin endorsmentini alamiyoruz. Zodiac'ta İngiliz bayrakta staj yaptim ama zabit olunca Panama Liberya bayrakta calistim.

    Birde Cruise firmalari genelde Bridge management e onem veriyor yani ayni lisani konusabilen genelde Norvecli veya İtalyan zabit aliyorlar

    Eğitimi IMO vermez, IMO(Dünya denizcilik örgütü) eğitim ve yeterlilik standartlarını belirler. Ülkemizde de IMO'nun STCW standartlarında eğitim verilir.

    Ancak AB eğitimi standardı ise , Gerekli araç gereç, eğitim gemisi, ders içerikleri vs. gibi konuları kapsar.

    Ben öğrenciyken bizim okula eski MCA (İngiliz Coast Guard - İngiliz lisanslarının denetleyici ve yasal veren devlet kurumu) yöneticilerinden birisi gelmişti. Onun anlattığına göre Türkiye'de İngiliz ve AB endorsmentleri verebilmek için sadece birkaç okulda derslere girmek ve okulları gezmek için AB heyeti ile bizim o zamanlar Denizcilik Müsteşarlığı'na ve Ulaştırma Bakanlığı'na başvuru yaptıklarını ancak YÖK tarafından geri çevirildiklerini söylediler. Bir aralar Denizcilik Bakanlığı'nın Denizcilik Eğitim Kurumlarını denetleme kurulu vardı ancak uzun zaman Yök ile yetki yüzünden mahkemelik olmuşlardı. Yök kendisi dışında ona bağlı ünilerin bölümlerinin denetlemesine izin vermemekte.
    Daha sonra Ziya Kalkavan ADML için tekrar başvuruda bulunmuşlar ancak o da aynı şekilde MEB tarafından geri çevirilmiş.

    O zamanlar Tüdev'i denetleyebilecekleri söylense de MCA kurs statüsündeki bir kurumun yetki belgesi verilmesini uygun görülmediği için malesef olmamış.

    Aynı kişi bu durumun Türk armatörlerince piyasayı yükseltmemek için bir baskı olduğunu savunuyor. Çünkü yarın birgün bu endorsment olayı açılırsa İngiliz bayraklı gemide 2500-3000€ seviyesinde 2. Zabit çalışmaya başlar ise bizim armatörlerimiz çalıştıracak adam bulamazlar. Daha bu yaz Denizcilik toplantılarının birinde bir armatör büyüğümüz 500$ maaşla çalıştıracak zabit yetiştireceğinin müjdesini veriyordu.




    Inploid'den alıntıdırhttp://www.inploid.com/t/denizcilik-meslegini-nasil-biliyorsunuz/

    quote:

    Denizcilik mesleğinde 8. yılımı doldurmak üzereyim. Uzakyol 1.Zabiti olarak çalışıyorum. Gemide ki hayat bir hapishanede yaşam gibidir. Hatta daha kötüsüdür. Çünkü hapishanede üç günde bir ziyaret günü vardır. Gemide ise böyle birşey yoktur. Gemiye katılırken tırnak makasınızı unutsanız. Kontrat sonuna kadar (genelde bu süreç 6 aydır). Başkalarının tırnak makasını idareten kullanmak zorundasınız. Şimdi diyeceksiniz olur mu öyle şey limana çıkar alırsın. Eskiden has denizciler olduğunu iddaa eden eski denizciler. Akdeniz içinde 5-6 gün seyir yapıp limana ulaşırlarmış . Ve limanda en az 1-2 ay kalırlarmış. Yanaştıkları limanlarda yerleşim merkezlerine çok yakınmış. Gerçekten gittikleri Ülke nin tadına varabilirlermiş.Gemide masalardaDansöz oynatırlarmış. Şimdi gelinen nokta çok farklı. Örneğin geçen kontratımda sürekli Çin ve Brezilya arası çalıştım. Bir limandan çıkıp diğerine ulaşmamız 29 gün sürüyordu. Limana yaklaşırkende hepimizin ruh hali çok farklı olurdu. Sanmayın ki o kadar uzakyoldan sonra karaya yaklaşmanın sevinciydi bu. Aksine limana yaklaşmaktan korkar hale getirildik. Çünkü limana yanaşma manevrasına herkes katılmak zorundadır. Az önce vardiyası bitmiş bir kaptan veya mürettebat ne kadar uyumamış olsada buna iştirak etmek zorundadır. Gemi manevrası binbir stres, yorgunluk ve uykusuzlukla bitmiş ve limana yanaşmışsınızdır. Ançak bu bir başlangıçtır. Gemiye gümrük memurları, polis,liman işçileri hücum eder. Herkes kendi işinin önce bitmesini ister. Bu sırada limanda kaşları çatık şirket denetleyiciside rıhtımda beklemektedir. Ve bavulunu gemiye çıkartmak için gemicilere bağırıp durur. Gemicilerde az önce çıkılan manevra sonucunda güverteyi düzenlemeye mi çalışsınlar, bağırıp çağıran şirket denetleyicisine mi yetişsinler. Yoksa 2. kaptanın çabuk olun ambarları açın ulan yük bekliyor demesinin ardından koşuşturan gemiciler. 300 metrelik geminin baş tarafına koşup ambarı açmakı için çalışmaya başlarlar .Sonrasında gümrük memurlarının isteyi üzerine herkesin yüz kontrolü için kaptanın yanına çağrılması isteyi telsizden geçelir. Herkes herşey bir anda olsun ister. Bu arada poliste tüm kamaraları aramaya başlar. Az önce lüks otelde çinli kadınlara masaj yaptırıp 12 saat uyuyarak kırmızı şarap ve az pişmiş bifteğini yedikten sonra gemiye gelip her önüne gelene bağıran şirket denetçiside personelin tepesine biner. Kamaraları arayan polislerde herkesin bilgisayarını açmasını ister. Ve hard diskte ne var ne yok kontrol ederler. Geçen sene ikinci kaptanımız bilgisayarında +18yetişkin videoları bulunduğu için tutuklandı ve 2 sene ceza aldı. Halen İngiltere de hapishane de. Bazı ülkelerde bu tarz videolar bulundurmakta yasak. Özel hayatınız diye birşey yok. Daha anlatacaklarım çok ama şimdilik ara vermek istiyorum. Kısacası bizim için liman bu demek. Ve neredeyse bir ay seyir sonunda limana varıp maruz kaldığımız bunca sıkıntıyla 22 saat limanda kalıp yine geri sehir yaparız. Limandan ayrılıyorsunuz. Ne polis, ne gemiyi kontrole gelen şirket yetkilileri, ne yükleme planı değişti deyip 5-6 kez yükleme planını değiştirmeye gelen liman işçileri, ne bütün gemiyi köpeklerle arayan gümrük memurları, Ne de yaptığınız işte kusur bulmak ve uyarı mektubu hazırlamak işi olan huysuz bir şirket denetleyicisi. Sadece siz, bir bardak neskafeniz, uykusuzluktan ve stresten çökmüş göz altı torbalarınız, tertemiz cigerlerinize dolan denizin havası, ve geminizle yarış ederken gülümseyen yunusların Serkan kaptan artık bzimlesin rahat ol der gibi çığlıkları. Kısacası artık denizci, limanı bile istemez hale getirildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 5 Haziran 2017; 15:32:52 >







  • http://forum.donanimhaber.com/m_41221379/mpage_7/f_/key_//tm.htm#60964592

    bu başlığa da göz atmanızı öneririm.eğer sabredip 7 sayfayı dikkatli bir şekilde okursanız bir çok sorunuzun cevabını bulursunuz ve bölümü yazmayı düşünen gemi hayatını sektörü denizciliği merak eden gerek makina gerke güverte hakkında bilgi almak isteyen denizciliği okumayı düşünen ve mezun olunca neler ile karşılacağını bilmeyen arkadaşlar en azından tercih yapmadan önce fikir sahibi olmuş olurlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 20 Mayıs 2012; 11:35:28 >
  • @Buck Dich

    Eskiden 2 Senelik universiteler Uzakyol Vardiya Zabitligi veriyorlardi ancak daha sonradan mahkeme kararı ile dusurulerek 3500gt Vardiya Zabitligine dusuruldu.

    3500gt 'den gecen seneye kadar Uzakyol Vardiya Zabitligi intibak kursu vardi ancak bildigim kadari ile bu yeni STCW kurallarinin yururluge girmesinden beri kaldirildi. Ancak su an icin 3500gt den nasil uzakyol'a geciliyor diye sorarsan hizmet+ intibak kursu+sinav olmasi gerekiyor . Yinede Tudev veya Akademi, Ekol denizcilikten bilgi alabilirsin.

    http://www.ekoldenizcilik.com.tr/tr/genelbilgiler.php

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selam arkadaşlar yeni bulduğum denizcilikle ilgili bir blog sayfası ve gerçekten çok güzel yazılar var okuyunca inanıyorumki sizde beğeniceksinizhttp://lumbuz.wordpress.com/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet_kbrs

    Ahmet kaptanım izninizle bir sorum olacaktı,

    http://www.seamanjobvacancy.com/2011/10/07/AHTS-tanker-passenger-drilling-supply-vessel-job-vacancy-ships-offshore-jobs-vacancies-dpvessel-DP-DPO/3rd-officer-for-chemicaloil-tanker

    Bunun gibi işleri kapabilmek için ayrıdan bir şeyler yapmak lazım mı? Diyelim ehliyet, sertifika, tecrübe, dil gereksinimleri bakımından tamamız. Endorsment mi gerekir, Türküz diye almamazlık yaparlar mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SnickersTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: SnickersTR

    @fthzgr
    ustam bölüm bitti Allah'a şükür tıkır tıkır işleyen işimizde var kriz oldu diyelim bize nasıl yansır?
    Not: İTÜ'de ingilizce bölüm tutuyor

    Dostum 2008 krizinde 1000-2000 TL düşmüştü maaşlar ama kurumsal büyük firmalarda bu kadar düşüş yaşanacağını sanmam. Denizci abilerimiz daha iyi cevap verecektir.

    :) konu unutuldu gibi abiler gemide sanırım o yüzden sana sorayım dedim kararsızım şu anda ODTÜ KKK elektrik-elektronik tam burslu-YTÜ mekatronik(iÖ)-İTÜ Deniz Ulaştırma ve İşletme kesin diyebilirim sıralamam oldukça önde ama karar veremedim hangisini yazsam diye hepsinin + ve - var tabi ama ben bu meslekleri yapabileceğime inandığım için kararsızım öneriniz olur mu?

    ODTÜ KKK ÇOK İYİ DİYORLAR

    Tanıtım Filmi
    Sitesi
    Mezunlar
    DH ODTÜ KKK




  • http://www.sevgigoz.com/component/option,com_ponygallery/Itemid,190/func,detail/id,13/#ponyimg buradki 73 ü zor okuyorum o teste bir tek doktorlar tolreans tanırmı sence çünkü genellilkle okuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: craft_783

    http://www.sevgigoz.com/component/option,com_ponygallery/Itemid,190/func,detail/id,13/#ponyimg buradki 73 ü zor okuyorum o teste bir tek doktorlar tolreans tanırmı sence çünkü genellilkle okuyorum

    O kadarinada tanimalari lazim biliyosun bazi doktorlar takmaz bazilarida takar gunlerine bagli gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet_kbrs


    quote:

    Orijinalden alıntı: craft_783

    http://www.sevgigoz.com/component/option,com_ponygallery/Itemid,190/func,detail/id,13/#ponyimg buradki 73 ü zor okuyorum o teste bir tek doktorlar tolreans tanırmı sence çünkü genellilkle okuyorum

    O kadarinada tanimalari lazim biliyosun bazi doktorlar takmaz bazilarida takar gunlerine bagli gibi

    ya arkadaş askeri okulda geçtim bundan o günde öyleydi acayip kafa patlatmıştım şimdi de böyle kaderim miş dememkki




  • Hizmet yonetmeligi tekrar degismis.

    En son durumda

    Guverte icin
    12 ay staj = sinav => Uzakyol vardiya Zabiti = 36 ay hizmet + sinav => Uzakyol 1. Zbt = 36 ay hizmet + sinav => Uzakyol Kaptan

    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.5668&sourceXmlSearch=gemiadam&MevzuatIliski=0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksekokullar bildiğim kadarı ile "Vardiya Zabiti" 3500gt sınırlı ehliyeti eğitimi vermekteler - Eğer 4 senelik okul ise Uzakyol eğitimi veriyor. Dokuz Eylül üni de öyleydi bir aralar

    Fakülteler ise "Uzakyol Vardiya Zabiti" ehliyeti eğitimi vermekteler.

    Yinede adı geçen okullar ile görüşülebilir. Daha ayrıntılı bilgi Liman Başkanlıkları, Denizcilik Bakanlığı sitesinden bulunabilir
    https://atlantis.denizcilik.gov.tr/gaegitimnet/Public/KurumBilgi.aspx

    Meslekte ise Uzakyol Vardiya Zabitleri daha kolaylıkla iş bulmaktalar.
    Denizcilik Fakültesi Güverte bölümü son zamanda Deniz Ulaştırma İşletme Müh. olarak anılmaya başlandı.

    KKTC tercihiniz olacaksa okulum Yakın Doğu Üniversitesi'ni de düşünmenizi öneririm. Lakin GAÜ'den eğitim ve imkan olarak çok ileride ve 1996 yılından beri oturmuş bir okuldur. Ayrıca vakıf üniversitesi olduğundan dolayı benim gibi %100 burslu okusanız bile bursunuzu kaybetmeniz söz konusu olmaz.
    GAÜ'de ise bu tip parasal problemler daha fazla ve sıkça karşılaşılmaktaydı. (Okuduğum dönemde arkadaşlarım GAÜ, Lefke Avrupa ve Uluslararası Kıbrısta vardı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 16 Ekim 2012; 23:07:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gonenck

    GAÜ 'nün yetkilisine sorduğumda ise Yüksekokul ile Fakülte aynı şey dedi çoğu yerde de böyle deniliyor. Turgut Kıran Denizcilik Yüksekokulu gibi mesela.

    Yüksekokul

    Denizcilik eğitimi için gereken Makine ,Güverte, Deniz işletmeleri yönetiminden herhangibirinin olmadığı veya eğitim için gereken simulator, eğitim gemisi yada diğer şartların olmadığı okullardır.

    Uzakyol Vardiya Zabiti Vermeye yetkili kuruluşlar Bakanlığın Sitesinde Mevcut

    https://atlantis.denizcilik.gov.tr/gaegitimnet/Public/KurumBilgi.aspx

    ZİRVE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ YETKİLİ
    PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ YETKİLİ
    İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİYETKİLİ
    ÖZEL EKOL DENİZCİLİK EĞİTİM EĞİTİM MERKEZİ YETKİLİ
    ÖZEL EKOL DENİZCİLİK EĞİTİM EĞİTİM MERKEZİ YETKİLİ
    TÜRK DENİZ EĞİTİM VAKFI (TÜDEV) EĞİTİM MERKEZİ YETKİ YOK
    TÜRK DENİZ EĞİTİM VAKFI (TÜDEV) EĞİTİM MERKEZİ YETKİ YOK
    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ YETKİLİ
    RİZE ÜNİVERSİTESİ TURGUT KIRAN DENİZCİLİK YÜKSEKOKULU YETKİLİ
    KTÜ SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ YETKİLİ YETKİLİ
    YAKINDOĞU ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ YETKİLİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 16 Ekim 2012; 23:17:25 >




  • Neyse ki sitelerinde http://www.gaumarine.com/#hakkimizda böyle bir yazı var. Okursanız bilgilendirici olur. En azından şimdilik rahatladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gonenck

    Neyse ki sitelerinde http://www.gaumarine.com/#hakkimizda böyle bir yazı var. Okursanız bilgilendirici olur. En azından şimdilik rahatladım.

    Sevgili kardeşim dikkat ettiysen Bakanligin sitesinde Uzakyol Vardiya Zabiti ehliyeti egitimi vermeye yetkili TC Ortaköy Gaü adli bir kurum bulunmamakta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: gonenck

    Ben zaten İst. Kampusu degil Kibris'ta ki yerden bahsediyorum. Sizcede eger vermese bile sitesine yazabilir mi

    Sevgili Kardeşim okul sitesinde Uzakyol Vardiya Zabiti eğitimi verildiği yazıyor, ancak senin anlamadigin nokta yeterliliği veren okul değildir. Bakanlıktır. Bakanlığın sitesinde yer almayan eğitim kurumundan alacağın eğitim mezuniyetten sonra hiçbir ehliyet almana yaramaz. Sadece eğitim almak için alırsın. Son verdiğin sitede belirtilen isimde yeterliliği olan kurum bulunmamakta.

    Bu açıdan halen ısrar etmeni anlamsız ve mesleğin içinde olan bir abin olarak ileride mağduriyet yaşamaman için Bakanlığa danışmanı, okulun hangi eğitimleri vermeye yeterliliği olduğunu öğrenmeni tavsiye ettim.
    Buradan hareketle Bakanlığın sitesinde yer almayan bir kuruluş isterse Uzay Kaptanı ehliyeti veriyoruz diye sitesine yazsa bile yetkili makamlardan öğrenmenin en doğru olacağı kanaatindeyim.
    Selametle

    Abi kusura bakma dediğini dün dediklerini bir türlü anlayamadım. Bugün sayısız telefon görüşmeleri yaptım. Gerek Kıbrıs'ı arayak GAÜ Denizcilik Yüksekokulu Yetkilisi Efdal Bey ile gerek GAÜ İstanbul Kampüsü ile gerekse Denizcilik Bakanlığı ile yaptığım görüşmeler sonucu konu açıklığa kavuştu.

    @coaxem Abi Denizcilik Bakanlığı ile görüştüğümde bana yetkili olan kurumların sitelerinde ''Gemi Adamları Eğitim İzinleri'' bölümü altında seninde verdiğinhttps://atlantis.denizcilik.gov.tr/gaegitimnet/Public/KurumBilgi.aspx linkini verdi. Ben ise önceden bakmış olduğumdan orada GAÜ olmadığını söyledim o zaman yetkili değil dedi. Umursamaz tavrından rahatsız olduğumdan GAÜ İstanbul Kampüsünü aradım onlarda gerekli biligiyi GAÜ Kıbrıs'ı arayarak alabileceğimi söylediler.

    GAÜ arayarak Denizcilik ve Ulaştırma Yüksekokulu Müdürü Efdal bey ile görüştüm. Efdal beyin bana verdiği bilgileri aynen söylüyorum.

    Okul YÖK ve Denizcilik Bakanlığı tarafından tanınan bir okuldur. Diploması Türkiye'de ve başka ülkelerde geçerlidir. Hazırlık hariç 4 senenin sonunda '' Uzakyol Vardiya Zabiti'' olarak mezun olduğunu ve o ehliyeti aldığını söyledi. Bende bunun üzerinde '' Denizcilik Bakanlığının sitesinde yetkili kurumlarda okulunuzun adı yok'' dedim. O da ''Denizcilik Müsteşarlığı bildiğiniz gibi Denizcilik Bakanlığı olduğu. Müstesarlıktan, Bakanlığa geçiş döneminde bizim okulumuzun yetkilendirme denetimleri vardı. Haziran ayı gibi. Bize bakanlıktan sizi denetlemeye Ekim ayında geleceğiz dendiğinde kabul ettik Yani şimdilik orada ismimizin yazması doğal. Bu ay içinde denetlemelerimiz olur. Ondan sonra ismimiz orada yazar dedi.''

    Durum bundan ibaret. Bende dün geceden beri hayallerim yıkıldı diye üzülüyordum. Olayın aslı buymuş.

    Edit: Yüksekokul ve Fakülte aynı şeylermiş. Bir Yüksekokulun Fakülte olması için 3 bölüm açılması lazımmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gonenck -- 17 Ekim 2012; 14:48:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gonenck

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: gonenck

    Ben zaten İst. Kampusu degil Kibris'ta ki yerden bahsediyorum. Sizcede eger vermese bile sitesine yazabilir mi

    Sevgili Kardeşim okul sitesinde Uzakyol Vardiya Zabiti eğitimi verildiği yazıyor, ancak senin anlamadigin nokta yeterliliği veren okul değildir. Bakanlıktır. Bakanlığın sitesinde yer almayan eğitim kurumundan alacağın eğitim mezuniyetten sonra hiçbir ehliyet almana yaramaz. Sadece eğitim almak için alırsın. Son verdiğin sitede belirtilen isimde yeterliliği olan kurum bulunmamakta.

    Bu açıdan halen ısrar etmeni anlamsız ve mesleğin içinde olan bir abin olarak ileride mağduriyet yaşamaman için Bakanlığa danışmanı, okulun hangi eğitimleri vermeye yeterliliği olduğunu öğrenmeni tavsiye ettim.
    Buradan hareketle Bakanlığın sitesinde yer almayan bir kuruluş isterse Uzay Kaptanı ehliyeti veriyoruz diye sitesine yazsa bile yetkili makamlardan öğrenmenin en doğru olacağı kanaatindeyim.
    Selametle

    Abi kusura bakma dediğini dün dediklerini bir türlü anlayamadım. Bugün sayısız telefon görüşmeleri yaptım. Gerek Kıbrıs'ı arayak GAÜ Denizcilik Yüksekokulu Yetkilisi Efdal Bey ile gerek GAÜ İstanbul Kampüsü ile gerekse Denizcilik Bakanlığı ile yaptığım görüşmeler sonucu konu açıklığa kavuştu.

    @coaxem Abi Denizcilik Bakanlığı ile görüştüğümde bana yetkili olan kurumların sitelerinde ''Gemi Adamları Eğitim İzinleri'' bölümü altında seninde verdiğinhttps://atlantis.denizcilik.gov.tr/gaegitimnet/Public/KurumBilgi.aspx linkini verdi. Ben ise önceden bakmış olduğumdan orada GAÜ olmadığını söyledim o zaman yetkili değil dedi. Umursamaz tavrından rahatsız olduğumdan GAÜ İstanbul Kampüsünü aradım onlarda gerekli biligiyi GAÜ Kıbrıs'ı arayarak alabileceğimi söylediler.

    GAÜ arayarak Denizcilik ve Ulaştırma Yüksekokulu Müdürü Efdal bey ile görüştüm. Efdal beyin bana verdiği bilgileri aynen söylüyorum.

    Okul YÖK ve Denizcilik Bakanlığı tarafından tanınan bir okuldur. Diploması Türkiye'de ve başka ülkelerde geçerlidir. Hazırlık hariç 4 senenin sonunda '' Uzakyol Vardiya Zabiti'' olarak mezun olduğunu ve o ehliyeti aldığını söyledi. Bende bunun üzerinde '' Denizcilik Bakanlığının sitesinde yetkili kurumlarda okulunuzun adı yok'' dedim. O da ''Denizcilik Müsteşarlığı bildiğiniz gibi Denizcilik Bakanlığı olduğu. Müstesarlıktan, Bakanlığa geçiş döneminde bizim okulumuzun yetkilendirme denetimleri vardı. Haziran ayı gibi. Bize bakanlıktan sizi denetlemeye Ekim ayında geleceğiz dendiğinde kabul ettik Yani şimdilik orada ismimizin yazması doğal. Bu ay içinde denetlemelerimiz olur. Ondan sonra ismimiz orada yazar dedi.''

    Durum bundan ibaret. Bende dün geceden beri hayallerim yıkıldı diye üzülüyordum. Olayın aslı buymuş.

    Edit: Yüksekokul ve Fakülte aynı şeylermiş. Bir Yüksekokulun Fakülte olması için 3 bölüm açılması lazımmış.

    kardeşim bakanlığın sitesinde

    GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK VE ULAŞTIRMA YÜKSEKOKULU "YETKİ BEKLİYOR" MERSİN YÖK Üniversite Yolu Karaoğlanoğlu Girne KKTC

    Eğitim izinleri "KAYIT YOK"

    Yetki Durumu: YETKİ BEKLİYOR
    Bağlı olduğu Kurum: YÖK
    Adres: Üniversite Yolu Karaoğlanoğlu Girne KKTC
    Telefon: 03926502000
    Fax: 03926502061
    e-Posta:
    Bağlı olduğu Liman: MERSİN
    Açıklama:
    Kontenjan: 0

    ADI BOLUM
    GÜVERTE GÜVERTE

    Bence de liman başkanlığı ile görüş henüz yetkiyi alamamış yetki bekliyor yazıyor.


    Burada Meslek Yüksek okulları 2 yıllıktır.Yüksek okul ve Fakülteler 4 yıl+1 yıl hazırlık olmak üzere 5 yıldır.

    Denizcilik Yüksek okulları YGS-1 puan türünden alır.Fakülteler MF-4'ten. Farka gelince okullar yeni okullara önce yüksek okul adı verilir.Daha sonraları 2. bir bölüm açınca örneğin Gemi Makine İşletme Mühendisliği,( Dokuz Eylül de öyleydi) fakülte olursun ünvan konusunda sıkıntı yaşamazsın
    Mesela ygs den alan hemşirelik yüksek okulları ve fakülteleri var.Fizik Tedavi Rehabilitasyon ygsden alan yüksek okulu mfden alan fakülteleri var hepsi 5 yıllık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 17 Ekim 2012; 17:17:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtcn35

    benim göz numaram 6 baya yüksek bi numara ginede sorun olmazmı?

    http://www.hssgm.gov.tr/menu/hizmetlerimiz/gemi_adamlari/gemiadamlari.aspx

    Bu sitede bulabileceğin gemi adamı sağlık yönergesinde bulabilirsin sorunun cevabını

    quote:

    GÖRME SİSTEMİ
    A-Görme Kapasitesi
    1- Uzak Görme
    Göz muayenesi açısından gemiadamlarının uzak görmede hizmet içi standartları (İki göz görme toplamı en az);
    S I N I F L A R

    Güverte
    Makine a)Tayfalar
    Makine
    b)Başmühendis
    Başmakinist
    ve Makine Zabitleri Yardımcı sınıf
    a)Telsiz Zabitleri b)Elektrik-Elektronik Zabitleri Yardımcı Sınıf
    c)Sağlık Zabitleri Yardımcı sınıf
    d)Stajyerler Yardımcı sınıf
    e)Yardımcı Hizmetler
    Tashihli 16/20 11/20 16/20 16/20 11/20 16/20 10/20
    Tashihsiz 16/20 11/20 16/20 16/20 11/20 16/20 10/20

    2-Yakın Görme
    Tashihli veya tashihsiz yakın görme tam olmalıdır.
    Tüm sınıflarda:
    a-Gözlükle düzeltme kabul edilir. Ancak gemide görev başında iken, gemiadamı gözlüğünü takmak zorundadır.
    b-Kontakt lens ile düzeltme kabul edilir. Ancak gemide görev başında iken, gemiadamı kontakt lenslerini takmak zorundadır.
    c-Görevlerini yerine getirmek için gözlük kullananlar; gözlüklerinin bir yedeğini, kontakt lens kullanması gerekenler ise yeterli sayıda yedeğini gemide kolayca erişilebilir bir yerde bulunduracaklardır. İstenilen standartların karşılanması için görme aletleri kullanma gereksinimi düzenlenen her belgeye ve uygunluk onayı üzerine kayıt edilecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coaxem -- 7 Kasım 2012; 19:06:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtcn35

    benim göz numaram 6 baya yüksek bi numara ginede sorun olmazmı?

    http://www.hssgm.gov.tr/menu/hizmetlerimiz/gemi_adamlari/gemiadamlari.aspx

    Bu sitede bulabileceğin gemi adamı sağlık yönergesinde bulabilirsin sorunun cevabını

    quote:

    GÖRME SİSTEMİ
    A-Görme Kapasitesi
    1- Uzak Görme
    Göz muayenesi açısından gemiadamlarının uzak görmede hizmet içi standartları (İki göz görme toplamı en az);
    S I N I F L A R

    Güverte
    Makine a)Tayfalar
    Makine
    b)Başmühendis
    Başmakinist
    ve Makine Zabitleri Yardımcı sınıf
    a)Telsiz Zabitleri b)Elektrik-Elektronik Zabitleri Yardımcı Sınıf
    c)Sağlık Zabitleri Yardımcı sınıf
    d)Stajyerler Yardımcı sınıf
    e)Yardımcı Hizmetler
    Tashihli 16/20 11/20 16/20 16/20 11/20 16/20 10/20
    Tashihsiz 16/20 11/20 16/20 16/20 11/20 16/20 10/20

    2-Yakın Görme
    Tashihli veya tashihsiz yakın görme tam olmalıdır.
    Tüm sınıflarda:
    a-Gözlükle düzeltme kabul edilir. Ancak gemide görev başında iken, gemiadamı gözlüğünü takmak zorundadır.
    b-Kontakt lens ile düzeltme kabul edilir. Ancak gemide görev başında iken, gemiadamı kontakt lenslerini takmak zorundadır.
    c-Görevlerini yerine getirmek için gözlük kullananlar; gözlüklerinin bir yedeğini, kontakt lens kullanması gerekenler ise yeterli sayıda yedeğini gemide kolayca erişilebilir bir yerde bulunduracaklardır. İstenilen standartların karşılanması için görme aletleri kullanma gereksinimi düzenlenen her belgeye ve uygunluk onayı üzerine kayıt edilecektir.





    İki göz görme toplamı en az 16/20 yi tam olarak anlamadım bide Tüm sınıflarda:-Gözlükle düzeltme kabul edilir derken 1.duruma hiç bakmadan numara kaç olursa olsun gözlük kullanıyosak bir sorun olmaz anlamındamı?şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtcn35 -- 7 Kasım 2012; 22:54:21 >




  • Hocam,peki bu eğitimin uluslararası karşılığı nedir tam olarak? İsim olarak soruyorum aslında.
    Zabitan olarak yetişeceğimiz bölüm mesela şurada hangisidir reis

    http://www.maritime.edu/index.cfm?pg=392
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyrekasır

    Hocam,peki bu eğitimin uluslararası karşılığı nedir tam olarak? İsim olarak soruyorum aslında.
    Zabitan olarak yetişeceğimiz bölüm mesela şurada hangisidir reis

    http://www.maritime.edu/index.cfm?pg=392

    Uluslararasi adi Unlimited Oceangoing Watchkeeping Officer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.