Triger kaç km de değişir,değişme vaktinin geldiği nasıl anlaşılır ?
16 Cevap20823 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1973 Mesaj
13 Mayıs 2012; 23:23:11 

2.el aldığımız aracın eski sahibi de bilmiyor,kopması durumunda yanlış bilmiyorsam subaplar,benzin enjektörü ... kısaca motor gidiyormuş


_____________________________

İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...


1526 Mesaj
14 Mayıs 2012; 0:17:10 

Normalde 90.000 km.de değişiyor diye biliyorum...Yanlış da olabilir...
Ama siz zaten ikinci el almışsınız...Dolayısıyla servisine,ustasına bir baktırıp iyice emin olun...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mayıs 2012; 0:19:56 

Hocam degisiyor

Yil olarak 5 yil km olarak 60.000-75.000-90.000



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


1324 Mesaj
14 Mayıs 2012; 0:38:05 

araç ne bu arada?


_____________________________

Arabam yok kafam rahat..


1973 Mesaj
14 Mayıs 2012; 12:45:05 

quote:

Orijinalden alıntı: _Mysterious_

araç ne bu arada?

0


Bu 1.4 rt 80 bg tek nokta enjeksiyon,167 bin km de


_____________________________

İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...


1779 Mesaj
14 Mayıs 2012; 12:49:31 

Risk edilmeyecek kadar değerli ve bir o kadar da ucuz bir işlem. Tabi özel serviste. 120 civarı parça tutar ve biraz da işçilik. Ama kopması durumunda başınıza açılacak işler yanında hiç bir şey değil. Değiştirin gitsin.


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


8176 Mesaj
14 Mayıs 2012; 12:53:57 

Değiştirin, kafanız rahat etsin. Kayışın ömrü araçtan araca değişir fakat genellikle 60 bin km ve en fazla 4 yıl ömür biçerler. Trigeri tam takım olarak değiştirin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

...


1973 Mesaj
14 Mayıs 2012; 13:24:14 

Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler , ruhsatta eski sahibinin gittiği servis kartı var,orayı arayıp bilgi edineyim eğer usta aracı hatırlamazsa değiştiririm.Bagajda eski triger kayışı ve kutusu duruyor,sahibi kutusundan anladığım kadarıyla orjinal renault mais malı ile değiştirmiş,ama ne zaman

Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş

+ motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 14 Mayıs 2012; 13:25:14 >


_____________________________

İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...


4672 Mesaj
14 Mayıs 2012; 13:28:49 

kayış anlaşılmaz...

bende araçtan çıkmış kayış var sıfır gibi duruyor ,65binde değiştirmiştim. Yani hiçbişey anlayamazsınız.

renault larda 60binde birdir 180binde değiştirin... yanlız diger kayıslarıda degistirin...


4074 Mesaj
14 Mayıs 2012; 13:49:46 

Renaultlarda periyodik süresi 60,000 km yada 4 yıldır (4yılda kayış özelliğini yitirir kauçuk bir maddeden oluştuğu için 4 kış 4 yaz sıcak ve soğuk kayışın ömrünü tüketir)
Siz eski sahibinden eski bilgilerinden bulabilirseniz yaptırdığı tarihi yada km yi ona göre hareket edin
baktınız bulamadınız o araçta max rakam bana 200 tl civarına sanayide halletirin gitsin
Koptu mu kopacak mı kopar mı koparsa naparım vs vs vs gereksiz stressler


_____________________________

Privilège


3262 Mesaj
14 Mayıs 2012; 14:02:52 

1.6 hitler motorda kaç bin km acaba.Ben sanki 90 bin km olarak hatırlıyorum ama bilen varsa yazarsa iyi olur.....


_____________________________



 
1223 Mesaj
14 Mayıs 2012; 14:20:46 

Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.

Ozel serviste degisimi pahali olan bir parca degil. Onceki degisim araligindan emin degilseniz gidip hemen degistirin. En fazla 2-3 saatlik bir islem. Sonra bir 50-60 bin km. kafaniz rahat olur.


_____________________________



878 Mesaj
14 Mayıs 2012; 16:46:17 

Corsa D kasaların ne kadar sürede değiştirmesi gerekiyor acaba? Araç 60binde ve 2008 model


_____________________________



 
2 Mesaj
6 Mayıs 2013; 8:01:13 

arkadaşlar bende yeyi fiat doblo 1,4 dynamic aldım bunların trigger peki kaç km de değişir


_____________________________



 
2 Mesaj
6 Mayıs 2013; 8:02:21 

2006 model


_____________________________



 
2080 Mesaj
6 Mayıs 2013; 8:32:57 

quote:

Orijinalden alıntı: blue rondo

Kayisin kopmasi oyle motoru goturecek bir sey degil. Kayis kopunca motor zaten istop edecek, calismayacak... Triger kayissiz motor ceviremez; yani rpm = 0.


Yanlış bilgi vermeyelim.

Triger kopması motora ciddi seviyede zarar verebilir.

Hareket halinde viteste iken kopması durumunda motor bir anda zınk diye 0 devire inmez. Araç gaz yemez ve sanki viteste kompresyonla yavaşlıyormuşsunuz gibi yavaşlar. Araç durana kadar motor dönmeye devam edecektir. Bu esnada subaplarınızı eğebilirsiniz, pistonlarınıza zarar verebilirsiniz, bu risk mevcut.

Bu durumda yapılacak en iyi şey aracı ve motoru en kısa sürede durdurmaktır. Durduktan sonra da tekrar marşa basmamaktır, triger koptuğunu anlamadan belki çalışır diye marş basarak motoru çevirir, yine hasara sebep olabilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 6 Mayıs 2013; 8:33:10 >


_____________________________



 
2080 Mesaj
6 Mayıs 2013; 8:47:09 

quote:

Orijinalden alıntı: flyer_mig

Birde benim anlamadığım kayış kopunca motor nasıl komple gidiyor,devirdaim pompası ile marş motoru çalışmaz sadece,marş motoru çalışmayınca bujiler ateşleme yapamaz, araç stop eder,tekrar kayış takılınca çalışır tabi benim mantığıma göre,bu motor işi bayağı karışık iş

+ motorun altına doğru bir tane daha kayış var,küçük trigerin altında acaba o ne işe yarıyor

Normalde triger kayışı dışarıdan görülmez. Sizin gördüğünüz kayış V kayışı olabilir. Alternatör, klima kompresörü, direksiyon hidrolik pompası vs. bunlar V kayışına bağlı.

Triger kayışı ise krank mili ile kam (egzantirik) milleri arasındaki bağlantıyı sağlar, kranktan aldığı dönme hareketini kam miline iletir ve subapların (emme/egzos) çalışmasını sağlar. Bu sistem piston konumuna göre doğru zamanda doğru subapları açıp kapamakla yükümlüdür, kopması durumunda bu zamanlama bozulacağı, subapların hareketi duracağı için piston üst ölü noktaya hareket ettiğinde orada açık kalan subap(lar)a vurabilir. Triger kopması durumunda motordaki hasar da bu şekilde oluşuyor, pistonlar hasar alabiliyor, subaplar eğilebiliyor vs.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » Triger kaç km de değişir,değişme vaktinin geldiği nasıl anlaşılır ?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.469