- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
12 V 110A Bosch marka Şarj Dinamosu Nasıl Çalışır ? Bi Bakın !!!
17 Cevap8873 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 17 sa. 37 dk. kadarı kaldı.
6 Mayıs 2012; 14:25:32 

Selam arkadaşlar elimde Bosch marka 12v 110A şarj dinamosu var bundan elektrik elde etmek için milini kaç Rpm devirle döndürmek gerekir ??? Birde bu şarj dinamosunu nasıl modifiye edebilirim Kısaca uğraşmaya değermi ??? Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum...


2615 Mesaj
6 Mayıs 2012; 14:43:34 


quote:

Orijinalden alıntı: certy

Bence en kolay yöntem multimetreyi voltmetre kademesinde dinamoya bağlayıp hızı belli başka bir motorla dinamoyu çevirmeyi dene.

çalışmaz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2615 Mesaj
6 Mayıs 2012; 14:54:06 


quote:

Orijinalden alıntı: certy


Niye?

şimdi bu şarj alternatörlerinin yapısı dinamodan farklı dinamoda sabit mıknatıs vardır çevirirsen elektrik üretir.

Fakat bunlarda mıknatıs yoktur bunların hem rotoru hemde stratoru sargılıdır yani dinamo gibi direk çevirirsen elektrik üretmez. Dinamoda Mıknatıs gücü sabit olduğundan devirle birlikte gerilim artar azalır ama bunlarda artma azalma çok olmaz

Elektrik nasıl üretir dersen kaynaktan rotora gerilim verilmesi gerekli gerilimle rotor mıknatıs özelliği kazanır ve alternatör elektrik üretmeye başlar.

Rüzgar enerjisi ile uğraşanlar rotor sargılarını söküp yerine neodium mıknatıs takarlar öyle kullanırlar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2615 Mesaj
6 Mayıs 2012; 14:59:51 


quote:

Orijinalden alıntı: certy


Bunu öğrendiğim iyi oldu. Artık elimdeki motoru hiçbir değişiklik yapmadan alternatör yapabilirim.

senin motorun rotor ve strator sargıları seri bağlı



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 17 sa. 37 dk. kadarı kaldı.
7 Mayıs 2012; 8:37:01 

arkadaşlar bana elektrik bağlantı şemasi lazım alternatöru yüksek devirde çeviriyom ama volt yok çıkıs belli değil nasıl yapcaz ki

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 17 sa. 37 dk. kadarı kaldı.
7 Mayıs 2012; 12:11:28 

bi Allahın kulu yokmu yaa şu meretin elektrik bağlantısından anlayan bilen yardım bekliyorum...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tda 1562q -- 7 Mayıs 2012; 12:12:37 >


897 Mesaj
7 Mayıs 2012; 12:39:29 

quote:

Orijinalden alıntı: tda 1562q

arkadaşlar bana elektrik bağlantı şemasi lazım alternatöru yüksek devirde çeviriyom ama volt yok çıkıs belli değil nasıl yapcaz ki

hocam kaçırdığın birşey var.araç şarj dinamoları sadece döndürmek ile elektrik üretmez.içerisinde sabit mıknatıs olmadığı için rotor sargılarına dişarıdan gerilim uygulanması gerekir.yani haricen bir aküye ihtiyacın var dinamodan elektrik alabilmen için.Yoksa çevir dur nafile....


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 17 sa. 37 dk. kadarı kaldı.
7 Mayıs 2012; 14:18:34 

ya bu aletin üstünde iki adet pin var ince ordanmı gerilim verecez ?? İkincisi iki adette kalın civata uçlu çıkış var... Şimdi nerden elektrik verip nerden alacam bilemedim yaaw


1288 Mesaj
8 Mayıs 2012; 0:47:22 

Kalın, 8 metrik civataya direk akünün artı (+) ucu bağlanır, bu dinamonun doğrultulmuş çıkışıdır, dinamo şaseyi gövdeden alır. Yani akünün eksi kutbu gövdede bağlı olmalı

İki tane soket şeklinde ince pinler ise rotorun + ve - gerilim uçlarıdır. artı ve eksiyi o pinlere bağlayacaksınız. Ürettiğiniz gerilimi, dinamo dönerken akü kutupları arasından ölçebilirsiniz. Rotora direk 12V verildiği için tam yükte çalışır ve tahmini 14 - 14,50 volt civarı çıkış alırsınız



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksoy93 -- 8 Mayıs 2012; 0:49:22 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 17 sa. 37 dk. kadarı kaldı.
8 Mayıs 2012; 15:05:42 

evet sonunda çalıştırabildim mereti yalnız çevirmek için kullandığım motor çok yüksek devirde dönüyor (tahmini 4000 d/dak ) 14 V 110 AMPER şarj dinamosu 31 VOLT VERİYOR SABİT...

12 VOLTLUK ARABA AMPÜLÜNÜ PARLAK BİR ŞEKİLDE YAKIYOR ...

Ama 4000 devirde bu şarj dinamoları modifiye edilmiyor herhalde forumda inceleme yaptım şimdi

bu iş tahmin ettiğimden çok daha zor ve uğraş isteyen bi işmiş yaa

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 17 sa. 37 dk. kadarı kaldı.
8 Mayıs 2012; 15:13:39 

bu dinamoyu deneme amaçlı aldım tanıdık bi arkadaştan elimde 2 tane var ve bunları daha düşük devirde çalıştırmak istiyorum bu mümkünmü ??

daha sonra bunları rüzgar türbününe bağlamayı düşünüyorum uğraşmaya değermi sizce ??
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Donanım / Hardware] » Elektronik » 12 V 110A Bosch marka Şarj Dinamosu Nasıl Çalışır ? Bi Bakın !!!
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.219