ACIK HAVA FİLTRESİ ZARARLARI-YARARLARI
15 Cevap13125 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


32 Mesaj
3 Mayıs 2012; 3:48:50 

Lpg-tiptronik olan araclarda kullanılması verimli olurmu?
uzun yolda bas agrıtırmı?
yakıt sarfiyatı ne olur?
ps-tork degisimi ne olur?
bu arada aracım accord 2.4 kullananlar bilgilerini paylasırlarsa cok memnun olurum...


_____________________________

ç ç Honda ACCORD 2.4 Executive ç ç


2092 Mesaj
3 Mayıs 2012; 12:10:20 

LPG veya otomatik olmasının bir sıkıntı doğuracağını sanmıyorum.
Açık hava filtresi dip gaz yapmadığınız sürece ötmez, o yüzden uzun yolda da baş ağrıtmaz.

Yakıt sarfiyatını neredeyse hiç etkilemez. Ama genelde "sesi duyayım" diye basanlar "aabi taktıktan sonra tüketim arttı" der. Halbuki gazlıyorsun işte sesi duyayım diye, ötesi var mı

PS-Tork değişimi çok etkili olmaz.
Maksimum 3-5 HP alırsınız. Tork da herhalde öyle olur.

Ancak şöyle bir etki söyleyeyim, standart filtreye göre özellikle alt devirlerde arabanın ilk hareketlerinde bir rahatlama hissedebilirsiniz.

Bu durum özellikle küçük motorlu araçlarda daha da çok belli oluyor, çok az da olsa, mutlaka hissedilir bir fark yaşıyorsunuz bu anlamda.
Ha ama 2.4 arabada ne olur bilemiyorum. Belki üst devirlere doğru daha etkili olabilir.

Tüm bunların yanında açık filtrelerin şöyle bir olumsuzluğu var.
Normal filtrelere göre üzerlerinde yağ oluyor, tozu vs.'yi tutması için.
Bu yağ, atıyorum yıl içerisinde, motor hava emdikçe, bir süre sonra ufak ufak motora doğru emilmeye başlıyor.
Mesela gaz kelebeğinin önündeki, ucundaki sensörlerin geçen hava akımı ölçen uçlarında bu yağlar birikmeye başlayabiliyor. Bunun sonunda da arabanın rölantide saçmalaması, stop edebilmesi gibi sıkıntılar ortaya çıkarabilir.
Bazı araçların sensörleri bu anlamda hassas ve böyle salak saçma şeyler yapabiliyor.
Ha şansınıza belki hiçbirşey yapmayabilir de... Ancak böyle birşey olursa da şaşırmayın ve bilin ki açık hava filtresinden..

Kutu içi filtre almanız daha sağlıklı olabilir bu anlamda.


1534 Mesaj
4 Mayıs 2012; 10:28:33 

Arkadas cok iyi anlatmis ama soyle soyleyeyim rolanti sorunu basima geldi filtreden sonra kelebegi 2 defa temizlettim. Bununda zamaninda filtreyi degisimle onune gecebilirsin sonucta. Bu arada dogru konumlandirmakta cok onemli sicak hava almamasi icin. Ama oyle hissedilicek kadar bir artis olacagini sanmiyorum. Sadece gaza gelme oraniniz artar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



320 Mesaj
21 Mayıs 2012; 11:39:03 

quote:

Orijinalden alıntı: onuraydin

Arkadas cok iyi anlatmis ama soyle soyleyeyim rolanti sorunu basima geldi filtreden sonra kelebegi 2 defa temizlettim. Bununda zamaninda filtreyi degisimle onune gecebilirsin sonucta. Bu arada dogru konumlandirmakta cok onemli sicak hava almamasi icin. Ama oyle hissedilicek kadar bir artis olacagini sanmiyorum. Sadece gaza gelme oraniniz artar

hocam siz bu rolantide saçmalama sorununu nasıl çözdünüz? aynı şeyi kendim gaz kelebeğini temizledikten sonra yaşamaya başladım, o kadar da özenli temizledim sökmeden, güzelce geri taktım falan, gaz yemiyor araba çok sinirlerim bozuldu araç 206 bu arada


_____________________________



1534 Mesaj
22 Mayıs 2012; 10:30:53 


quote:

Orijinalden alıntı: kronk-x

quote:

Orijinalden alıntı: onuraydin

Arkadas cok iyi anlatmis ama soyle soyleyeyim rolanti sorunu basima geldi filtreden sonra kelebegi 2 defa temizlettim. Bununda zamaninda filtreyi degisimle onune gecebilirsin sonucta. Bu arada dogru konumlandirmakta cok onemli sicak hava almamasi icin. Ama oyle hissedilicek kadar bir artis olacagini sanmiyorum. Sadece gaza gelme oraniniz artar

hocam siz bu rolantide saçmalama sorununu nasıl çözdünüz? aynı şeyi kendim gaz kelebeğini temizledikten sonra yaşamaya başladım, o kadar da özenli temizledim sökmeden, güzelce geri taktım falan, gaz yemiyor araba çok sinirlerim bozuldu araç 206 bu arada

Ben ilk temizlettim ustaya hic sorun olmadi sonra yine basladi bir sensor ismi demislerdi tam hatirlamiyorum onunla sorun tamamen gitti ama maalesef hatirlamiyorum ama yolum duserse sorarim ustaya



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3125 Mesaj
22 Mayıs 2012; 10:34:31 

Mesele doğru tertibat ve filtrenin doğru yerde olmasıdır.Bunlar yanlış olursa fayda yerine zarar görürsünüz.Gerisini de @Ormanci arkadaşımız açıklamış.


_____________________________


DonanımHaber Türküseverler Kulübü


32 Mesaj
11 Haziran 2012; 2:27:34 

quote:

Orijinalden alıntı: Ormanci

LPG veya otomatik olmasının bir sıkıntı doğuracağını sanmıyorum.
Açık hava filtresi dip gaz yapmadığınız sürece ötmez, o yüzden uzun yolda da baş ağrıtmaz.

Yakıt sarfiyatını neredeyse hiç etkilemez. Ama genelde "sesi duyayım" diye basanlar "aabi taktıktan sonra tüketim arttı" der. Halbuki gazlıyorsun işte sesi duyayım diye, ötesi var mı

PS-Tork değişimi çok etkili olmaz.
Maksimum 3-5 HP alırsınız. Tork da herhalde öyle olur.

Ancak şöyle bir etki söyleyeyim, standart filtreye göre özellikle alt devirlerde arabanın ilk hareketlerinde bir rahatlama hissedebilirsiniz.

Bu durum özellikle küçük motorlu araçlarda daha da çok belli oluyor, çok az da olsa, mutlaka hissedilir bir fark yaşıyorsunuz bu anlamda.
Ha ama 2.4 arabada ne olur bilemiyorum. Belki üst devirlere doğru daha etkili olabilir.

Tüm bunların yanında açık filtrelerin şöyle bir olumsuzluğu var.
Normal filtrelere göre üzerlerinde yağ oluyor, tozu vs.'yi tutması için.
Bu yağ, atıyorum yıl içerisinde, motor hava emdikçe, bir süre sonra ufak ufak motora doğru emilmeye başlıyor.
Mesela gaz kelebeğinin önündeki, ucundaki sensörlerin geçen hava akımı ölçen uçlarında bu yağlar birikmeye başlayabiliyor. Bunun sonunda da arabanın rölantide saçmalaması, stop edebilmesi gibi sıkıntılar ortaya çıkarabilir.
Bazı araçların sensörleri bu anlamda hassas ve böyle salak saçma şeyler yapabiliyor.
Ha şansınıza belki hiçbirşey yapmayabilir de... Ancak böyle birşey olursa da şaşırmayın ve bilin ki açık hava filtresinden..

Kutu içi filtre almanız daha sağlıklı olabilir bu anlamda.

tesekkürederim. takmadım.


_____________________________

ç ç Honda ACCORD 2.4 Executive ç ç


 
588 Mesaj
28 Haziran 2012; 23:26:50 

Bende k&n Apollo var.yakin zamanda tatil için uzun yola çıkacağım.filtre yaklaşık 3 aydır kutusunda duruyor.araca takmadan önce ne yapmamı önerirsiniz ?
Birde orijinal filtre ile mı çıkayım yola yoksa k&n ile mı ? Daha önce Maximus 300 km lik yola gidip geldim k&n ile uzun yol olarak.sehir icinde de toplam 10 bin km kadar kullandım.
Herhangibi bakım temizlik yapmam gerekir mı ? Ne yapabilirim ?



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

AemreD


1798 Mesaj
29 Haziran 2012; 9:17:54 

quote:

Orijinalden alıntı: aemred

Bende k&n Apollo var.yakin zamanda tatil için uzun yola çıkacağım.filtre yaklaşık 3 aydır kutusunda duruyor.araca takmadan önce ne yapmamı önerirsiniz ?
Birde orijinal filtre ile mı çıkayım yola yoksa k&n ile mı ? Daha önce Maximus 300 km lik yola gidip geldim k&n ile uzun yol olarak.sehir icinde de toplam 10 bin km kadar kullandım.
Herhangibi bakım temizlik yapmam gerekir mı ? Ne yapabilirim ?

Bende yaklaşık 1 ay önce K&N takdırdım. Çekişde ufak bir rahatlama oldu. Gaza yüklenmediğiniz sürece ötdüğü söylenemez ama ilk kalkışta ufak ara gazlarla havayı çeken o güzel sese bitiyorum . Bakımı için filtreyi aldıgınız yere götürmeniz yeterli.Bana yaklaşık 30 bin km de bir getirmem gerektiğini söyledi aldıgım yer, eğer çok tozlu yerlerde kullanılıyorsa araç 20 binde bir getirirsen daha iyi olur dedi


_____________________________



 
588 Mesaj
29 Haziran 2012; 14:48:38 


quote:

Orijinalden alıntı: leonheart07

quote:

Orijinalden alıntı: aemred

Bende k&n Apollo var.yakin zamanda tatil için uzun yola çıkacağım.filtre yaklaşık 3 aydır kutusunda duruyor.araca takmadan önce ne yapmamı önerirsiniz ?
Birde orijinal filtre ile mı çıkayım yola yoksa k&n ile mı ? Daha önce Maximus 300 km lik yola gidip geldim k&n ile uzun yol olarak.sehir icinde de toplam 10 bin km kadar kullandım.
Herhangibi bakım temizlik yapmam gerekir mı ? Ne yapabilirim ?

Bende yaklaşık 1 ay önce K&N takdırdım. Çekişde ufak bir rahatlama oldu. Gaza yüklenmediğiniz sürece ötdüğü söylenemez ama ilk kalkışta ufak ara gazlarla havayı çeken o güzel sese bitiyorum . Bakımı için filtreyi aldıgınız yere götürmeniz yeterli.Bana yaklaşık 30 bin km de bir getirmem gerektiğini söyledi aldıgım yer, eğer çok tozlu yerlerde kullanılıyorsa araç 20 binde bir getirirsen daha iyi olur dedi

Bu benim üçüncü filtrem, ilki aem idi, gayet güzeldi, çok kısa bir süre Simota ( isimden emin değilim ) kullandım.bu üçüncü ve bunu uzun süre kullanmayı planlıyorum.ses olarak motor ısındiktan sonra suanda kullandığımda ses çok güzel, performans olarak Simota da araba gitmedi gaz yemedi resmen.aem ve k&n arasında performans arasında fark varsa eğer çok azdır.
Temizlik icinde olmazsa bı uğrayayım aldığım yere vakit bulabilirsem



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

AemreD


 
3 Mesaj
17 Şubat 2014; 9:14:06 

biraz geç bi cevap olacak ama ben uzun süredir kullanıyorum guzel bi ses veriyo performans dersen kit seklinde alırsan etkisi oluyo yakıtda bi degisiklik görmedim güzel bi haz veriyo video cekmistim izleyebilirsin

http://www.youtube.com/watch?v=VlchcfGNIkY

http://www.youtube.com/watch?v=0NehD-TKvNA

Bu mesajda bahsedilenler: yukselbulduk06


_____________________________



3550 Mesaj
17 Şubat 2014; 10:56:35 

Yararını görmedim, 1 yıl kadar kullandım, 2 yıl da K&N kutu içi kullandım, bir fark görmedim. Şuan orijinal filtre kullanıyorum.


_____________________________



 
116 Mesaj
21 Şubat 2014; 13:40:39 

quote:

Orijinalden alıntı: powermoon

Yararını görmedim, 1 yıl kadar kullandım, 2 yıl da K&N kutu içi kullandım, bir fark görmedim. Şuan orijinal filtre kullanıyorum.

Merhaba Powerman
Aracınızın kaç yaşında ve marka ve modeli neydi acaba?
tşk


_____________________________



3550 Mesaj
21 Şubat 2014; 14:32:19 

2004 206 Quiksilver 1,6 16V 110HP

Bu mesajda bahsedilenler: tnr.ydn


_____________________________



2992 Mesaj
21 Şubat 2014; 15:15:34 

Filtreyi kendi kullanım şartlarınız nasıl gerektiriyorsa belli periyotlarda temizlemeniz gerekir. K&N örneğinde, markanın kendi temizleme ve yağlama seti bulunuyor. Belli aralıklarla bu kitle önce temizleyip sonra da yağlamanız gerekir. Çok zor da bir iş değildir.


_____________________________

"Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

Her hakkı mahfuzdur...


 
298 Mesaj
7 Nisan 2014; 9:09:33 

Beyler bunların ses yapmayanından var mı?

Ben taktırmak istiyorum 3-5 hp de olsa iyi olur diye düşünüyorum ancak arabanın normal sesi değişecek mi öle bir şey istemiyorum da nasıl bir çözüm olur?


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » ACIK HAVA FİLTRESİ ZARARLARI-YARARLARI
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.168