Şimdi Ara

IBM Research, hava ile şarj olabilen elektrikli araba bataryası üzerinde çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
4.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • IBM Research, hava ile şarj olabilen elektrikli araba bataryası üzerinde çalışıyor

     

    Son dönemlerde daha çok piyasada gördüğümüz ve daha çok insanın ilgisini çeken elektrikli arabaların en büyük handikapları, uzun süreli kullanıma imkan vermeyen bataryalar ve şarj istasyonlarının azlığı.




    IBM Research, bu soruna çözüm bulmak amacıyla Asahi Kasei ve Central Glass firmaları ile birlikte havayı şarj olmak için kullanan Battery 500 projesi üzerinde çalışıyor ve proje tamamlanma aşamasında.




    Battery 500 projesi lityum-hava batarya şeklinde tanımlanıyor. Projeyi IBM 2009 yılında başlatmıştı. Diğer iki firma ise bünyelerindeki kimyasal yeniliklerini projeye entegre ettiler. Projenin vizyonu genişledi ve pek çok farklı kimyasal ortaya çıkarmanın zorluğu böylece aşılmış oldu.




    Batarya içerisinde bulunan nano-karbon katot, hava kanallarından gelen oksijeni içerisinde tutuyor ve daha sonra lityum iyonlarla etkileşime geçiriyor. Bu etkileşimden elektrik elde edildikten sonra hava yeniden kanalları kullanarak dışarı salınıyor. Standart olarak tek şarjla 150km gidebilen bir araç Battery 500 ile 800km yol yapabiliyor.




    Böylece daha uzun mesafe katedebilmesi için daha büyük elektrikli batarya kullanmak ihtiyacı ortadan kalkıyor. Petrol sıkıntısının yaşanacağı tahmin edilen yüzyılın ortalarına doğru bu tür bataryalar en güçlü alternatifler olacak.




    Lityum-hava bataryaların sürdürülebilir olması için yeni kimyasalların geliştirilmesi şart. Bu bakımdan ortak firmalara büyük görev düşüyor.

     

    Bataryaların devamlı kendini şarj etmesi gibi bir durum sözkonusu değil. 800km sonunda yeniden şarj istasyonuna takılması gerekiyor.




    Bu projenin ticari hayata geçmesi için 2030 yılını beklememiz gerektiğini hatırlatalım.

     



    IBM Research, hava ile şarj olabilen elektrikli araba bataryası üzerinde çalışıyor

     



    IBM Research, hava ile şarj olabilen elektrikli araba bataryası üzerinde çalışıyor
























  • %1300 vergi gözümün önüne gelir gibi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeEr

    %1300 vergi gözümün önüne gelir gibi oldu.

    Devletin aldigi bi hava vergisi kalmamisti, onu da almaya baslarlar herhalde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • derlerdide inanmazdım aldıgın nefes bile parali diye.şimdi bu bizim ülkemize gelse havadan enerji uretiyor diye vergi sistemine dahil edilir sonrası malum herkez nefes alıyor herkez vergiye tabi olur.böyle bişe olmaz tabiki gecenın bi yarısı butun sistem çokmus sabaha 18 pc aktif calısması gerekıyor şimdiden uyuklamaya basladım kim yapıcak bu işleri.nerdeyim ben ya
  • yapılsa iyi olur ama fiyatı nasıl olur acaba
  • 2030 ?

    Don't dieee my donkey , don't diiiiieeeee...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverClocK1ng -- 21 Nisan 2012; 1:56:44 >
  • su ile çalışan motor misali bir durum olur,harika olur,devrim olur bu teknoloji...biz görürmüyüz bilemem ama elektirikli batarya sistemleri kısa vadede çözüm vermiyor ama bu sistem bambaşka bişey.
  • Başlıkta "hava ile şarj olabilen" deniyor. Okuyunca 800 km gittikten sonra yeniden şarj istasyonunda şarj edilmesi gerektiği yazıyor. İçeriğe göre hava şarj etmiyor, şarjın uzun gitmesini sağlıyor.

    Bu tür ilgi çekmek amaçlı manüple edilen başlıklar da ikiye ayrılıyor. Birisi konu hakkında merak uyandıran ama hatalı bilgi içermeyen, diğeri de yazarın yaptığı gibi. Ekrm Çukurca, biraz fx57'den "haber nasıl yapılır?" tavsiyeleri almalısınız. Donanım mimarilerindeki majör değişiklik haberlerini kendisinden, doyurucu bir şekilde almaktayız. O konulara hemen üstadlar damlayıp tecrübelerini paylaşıyorlar. Bakın bu yaklaşımın ilk yorumu ne olmuş? "%1300 vergi". Bu yorumum tavsiye mahiyetindedir, eleştirel kısmı sürecin iyileştirmesini amaçlamaktadır.
  • IBM kadar saygıyı hak eden firma çok azdır, günümüzde kullandığımız teknolojilerin birçoğunda imzaları var. Ancak birçok firmanın aksine medyatik olmaktan da bir o kadar uzaklar, "laf değil iş yaparız" diyorlar.

    Bazılarımızın dediği gibi:

    "Kim ne derse desin IBM" ;)
  • Recep Bey duymasın ileri demoksasi kapsamında sehven havadan vergi alınacak devlet vergi kaybına uğruyor, yandaş ve yalakaları doyuramıyoruz der.
  • eee nerede kalmıştık bizde ise otoyola devam :))
  • Türkiye elektriğinin büyük bir kısmını doğal gaz çevrim santrallerinden karsılarken bize bisey olmaz.basıyoruz parayı cevirttiriyoruz santrali.ha havayla şarj edilmis ha elektrikle.doğal gaz cok ucuz ya o yüzden...şimdi bu neyin tasarrufunu sağlamaya .alışmaktır,normal piller bize yeter hem boyut olarak hem kapasite hem maliyet acısından ibm i kınıyorum :)
  • petrol ürünleri yüzünden hava kirliliği küresel ısınma..şimdi de havadaki Oksijeni tüketmek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drserk -- 21 Nisan 2012; 9:49:10 >
  • ne ilginç şeyler ya
  • İstanbul gibi trafiği yoğun şehirlerde havada oksijen de kalmaz artık... Hazır 2B de meclisten geçmişken çam ormanlarıyla çevrili bi yayla falan bulup alın fiyatlar ucuzken. 2030'dan sonra oksijeni biraz zor bulursunuz... ;)
  • Neden 2030'a kadar süreceğini de açıklasalardı keşke. Aslında haberde 2020-2030 arası denmiş ama 2020 desen 8 yıl 2030 yıl desen 18 yıl. Yani 8 yıl çok uzun bir süre ama hadi neyse de 18 yıl ne arkadaş, Mars'a koloni mi kuruyorsun???
  • Bunlar gerçekden çok büyük çalışmalar, çok yararlı ve dudak uçuklatan boyutlardalar. Buna öncülük eden ve yapan isim IBM'se kesinlikle başarıdır sonucu diye düşünüyorum tarihine geçmişine köklerine bakılırsa ama evet bu icadı elbet bir şekilde insanlardan çıkarıcaklardır..
  • bunlarin amaci motor degil kendi enerjisi kendi ureten islemci ram hdd veya uydu, tank ucak, bunlardan zaman kalirsa araba.
  • motodaki haraketi kullanarak dinamo yardımıyla akuyu zaten şarj ediyor bu arabalarda değilde farklı alanlarda kullanılması daha mantıklı ki işinkötü tarafı saf temiz havayı o ince petelerin arasına götürmek yoksa içi toz toplarsa 2 hatfa dabir servise gidip temizletme parası verirler belki u sorunuda çözmmüşlerdir.
  • 2030'da hava kalır mı acaba? :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.