Şimdi Ara

[Fotoğraflı] Bosch LPG Bujisi 20.000km uzun dönem kullanım raporu...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
18.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;

    20.000km kullanıp, sonra orjinal NGK bujilerime dönüş(bu sefer soğuk olanını aldım) yaptığım, Bosch LPG bujileri ile ilgili izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.

    Aracım 1.5l 98bg motorlu '04 Nissan Almera. Bu bujileri yaklaşık 40.000-60.000km arasında kullandım.

    İzlenimlerim:

    - LPG bujisi ile motorun çalışma karakteri çok daha yumuşak,

    - Aracımın orjinal bujisinin tırnak aralığı 1.1mm iken, Bosch'un LPG bujisinin aralığı 0.7mm. Nedenini anlayamadığım şekilde 0.4mm'lik büyük bir fark var.

    - Alt devirlerde tırnak aralığı 0.15mm daraltılarak 0.95mm'ye düşürülmüş NGK buji; çok daha canlı. Araç yüksüz iken rampaları bile 3. vites 1.400-1.500rpm'de çıkabilir hale geldi. Üst devirlerde fark göremedim.

    - Orjinal bujiyi ilk taktığımda eskiye nazaran, turbo-dizele yaklaşmış bir sürüş karakteri hissettirdi.

    - Sonuç olarak: Bosch LPG bujilerimden memnundum. Ama şimdilik orjinallerden daha memnunum. Bir aksilik olmazsa, bir daha LPG bujisi almayı düşünmüyorum.

    Aşağıya çıkan bujinin fotoğraflarını ekliyorum. 20.000km sonunda bu halde olması, motorda ne kadar verimli bir yanma olduğunu gösteriyor:




     [Fotoğraflı] Bosch LPG Bujisi 20.000km uzun dönem kullanım raporu...



     [Fotoğraflı] Bosch LPG Bujisi 20.000km uzun dönem kullanım raporu...



     [Fotoğraflı] Bosch LPG Bujisi 20.000km uzun dönem kullanım raporu...



     [Fotoğraflı] Bosch LPG Bujisi 20.000km uzun dönem kullanım raporu...



     [Fotoğraflı] Bosch LPG Bujisi 20.000km uzun dönem kullanım raporu...



    O.B.K arkadaşımızın mesajından aldığım, Bosch bujinin kullanılmamış halinin fotoğrafı:

     [Fotoğraflı] Bosch LPG Bujisi 20.000km uzun dönem kullanım raporu...



    Yorumlarınız için teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 16 Nisan 2012; 10:49:42 >







  • bende ultrasonik bir buji kullanmıştım oda süperdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    bende ultrasonik bir buji kullanmıştım oda süperdi

    Ultrasonik buji nasıl oluyor? Iridyum gibi mi?
  • Yumuşak çalışma karakteri dışında bir avantajı yok mu?Acaba benim hitler motorda hangi marka bujiler vardır bilen var mıdır?

    İnceleme ve yorumlar için teşekkürler ilgimi çeken bir konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Yumuşak çalışma karakteri dışında bir avantajı yok mu?Acaba benim hitler motorda hangi marka bujiler vardır bilen var mıdır?

    İnceleme ve yorumlar için teşekkürler ilgimi çeken bir konu.

    Ben başka bir avantajını göremedim. Fakat yakıt tüketimine etkisini henüz gözlemleyemedim. Ama bujileri değiştirdiğimden beri, şehir içi sakin sürüşte 2.000rpm'i geçmeden rahatlıkla kullanabiliyorum. Belki bu sayede yakıtta düşüş bile olur.
  • Onno Usta bir programında, aracın orjilal buji'sinden başka buji kullanmayın demişti. Resimlerde buji tırnaklarında bir deformasyon görünmüyor gibi(cepten gözükmüyor en azından) demek ki lpg motora sanıldığı kadar zarar vermiyor.
  • Benzinde çalışma ile ilgili,yakıt tüketimi artışı ve performans düşüşü hissetmiş miydiniz ?
    Ayrıca fotoğrafları şu konuda da paylaşırsanız sevinirim :

    http://forum.donanimhaber.com/m_38998913/tm.htm

    Benim bujiler de 25 bin km civarına geldi yenilerini aldım,fırsat bulursam bu hafta değiştirip çıkanların fotoğrafını çekeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Benzinde çalışma ile ilgili,yakıt tüketimi artışı ve performans düşüşü hissetmiş miydiniz ?
    Ayrıca fotoğrafları şu konuda da paylaşırsanız sevinirim :

    http://forum.donanimhaber.com/m_38998913/tm.htm

    Benim bujiler de 25 bin km civarına geldi yenilerini aldım,fırsat bulursam bu hafta değiştirip çıkanların fotoğrafını çekeceğim.

    Fotoğrafların birini ekledim. Başka eklenmesini istediğiniz var mı?

    Benzin tüketimini çok test etmedim. Ama anormal değildi. Performansı ise NGK'dan çok daha düşüktü. NGK ile benzinde basınca, hakikaten çekişi hissettiyor. Bir de soğuk tip buji olup, tırnak aralığı 0.15mm daraltılmış olunca onun da etkisi oluyor.

    NGK'nın, Bosch'tan çok daha kaliteli bir üretici olduğunu düşünüyorum. Zaten Bosch LPG bujisinin seti 50-60TL iken, NGK'nın LPG bujilerinin seti 200TL.




  • Ben benzinde orjinal bujiye göre hiç fark hissetmiyorum Lpg bujisinde. Ama lpgde fark var orjinal bujiye göre lpg bujisi daha iyi.
    Sizin araçta orjinal buji tek tırnaklı ise lpg bujisi daha iyi performans vermiyor olabilir,benim orjinal bujiler çift tırnak.

    Bir de japon motorlari ve bazı avrupalı motorlar ngk'ya daha uyumlu sanki. Ben yeni set olarak yine bosch aldım zira ngk gerçekten pahalı.
    Bir de bir durum var hangi gazı kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ben aygaz kullandım uzun bir süre,bunun bujiler üzerinde olumsuz etki yaptığından şüpheleniyorum bujileri çıkardiktan sonra danışacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Yumuşak çalışma karakteri dışında bir avantajı yok mu?Acaba benim hitler motorda hangi marka bujiler vardır bilen var mıdır?

    İnceleme ve yorumlar için teşekkürler ilgimi çeken bir konu.

    Ben başka bir avantajını göremedim. Fakat yakıt tüketimine etkisini henüz gözlemleyemedim. Ama bujileri değiştirdiğimden beri, şehir içi sakin sürüşte 2.000rpm'i geçmeden rahatlıkla kullanabiliyorum. Belki bu sayede yakıtta düşüş bile olur.

    Bende bir dönem motor ısınmadığında motor tork üretmekte zorlanıyordu yani silkeleme yapıyordu hatta araba düz yolda yürümüyordu egzosdan da yanmamış yakıtı atıyordu.Ama ısınınca ne benzinde ne LPGde bir problem yaratmadı.Sonra birden bire bir gün düzeldi.Aldığım benzinden mi bujilerden mi oksijen sensöründen mi aracın elektronik beyninden mi bir türlü anlayamadım.Sonuç olarak düzeldi. O dönem bujilerden çok şüphelenmiştim hatta düzelmeseydi şu an açtığın konuyu ben açıyor olabilirdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ben benzinde orjinal bujiye göre hiç fark hissetmiyorum Lpg bujisinde. Ama lpgde fark var orjinal bujiye göre lpg bujisi daha iyi.
    Sizin araçta orjinal buji tek tırnaklı ise lpg bujisi daha iyi performans vermiyor olabilir,benim orjinal bujiler çift tırnak.

    Bir de japon motorlari ve bazı avrupalı motorlar ngk'ya daha uyumlu sanki. Ben yeni set olarak yine bosch aldım zira ngk gerçekten pahalı.
    Bir de bir durum var hangi gazı kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ben aygaz kullandım uzun bir süre,bunun bujiler üzerinde olumsuz etki yaptığından şüpheleniyorum bujileri çıkardiktan sonra danışacağım

    Benim orjinal bujilerim de tek tırnaklı. Hatta normal olanı NGK LFR5A-11 olarak geçiyor. Ama servise gittiğimde yüksek devir çevirme ve LPG kullanımı için son derece ugun olan soğuk tip olanı(LFR6A-11) vardı. Ben de bunu aldım.

    Aygaz kesinlikle önermem. Önermeme nedenim ise katkılı olması. Katkılı gaz sıralı sistemin doğasına aykırı. Son dönemde ilk başlarda çok şikayet alınmasından dolayı, katkıyı epey azaltmışlar. Ama yine de uygun olmadığını düşünüyorum. Ben gazı genelde Total'den alıyorum. O olmazsa, PO'yu veya Shell'i tercih ediyorum.

    Bujiyi değiştirdiğim anda, düşük devirde verdiği gaz tepkisi beni cidden şaşırttı.




  • Orjinal bujiler tektırnaklı ve NGK ise bence de değiştirmemek daha mantıklı
    Ya da orjinal NGK yerine NGK laserline LPG bujisi almak..
  • Bir de yeni bujilerimle benzinde çektiğim bir videoyu ekleyeyim. Bir el ile kamerayı tutarken, vites değiştirme veya başka bir şeyle ilgilenme şansı olmuyor. O yüzden sadece 2 vitesteki esnekliği çekebildim.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    bende ultrasonik bir buji kullanmıştım oda süperdi

    Ultrasonik buji nasıl oluyor? Iridyum gibi mi?

    fiziksel olarak görebildiğim tırnak ucunda da bir delik vardı o dönem aracın marka modeline göre yollamışlardı.

    hissedilen ise her viteste en az yüzde 15 daha bir devir fazlalığı hissebilmemdi

    1.6 105 hp lpg li bir araçla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Benim orjinal bujilerim de tek tırnaklı. Hatta normal olanı NGK LFR5A-11 olarak geçiyor. Ama servise gittiğimde yüksek devir çevirme ve LPG kullanımı için son derece ugun olan soğuk tip olanı(LFR6A-11) vardı. Ben de bunu aldım.

    Aygaz kesinlikle önermem. Önermeme nedenim ise katkılı olması. Katkılı gaz sıralı sistemin doğasına aykırı. Son dönemde ilk başlarda çok şikayet alınmasından dolayı, katkıyı epey azaltmışlar. Ama yine de uygun olmadığını düşünüyorum. Ben gazı genelde Total'den alıyorum. O olmazsa, PO'yu veya Shell'i tercih ediyorum.

    Bujiyi değiştirdiğim anda, düşük devirde verdiği gaz tepkisi beni cidden şaşırttı.

    Hocam bu verdiğin kodlu buji senin kullandıgın buji mi direk? Yoksa sen üzerinde başka bir işlem daha yaptın mı? Daraltma vs gibi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer
    Hocam bu verdiğin kodlu buji senin kullandıgın buji mi direk? Yoksa sen üzerinde başka bir işlem daha yaptın mı? Daraltma vs gibi?

    Bu bujiyi tırnak aralığını 0.95mm'ye düşürerek taktım.
  • Daha once de buna benzer konular açılmıştı. Orda da LPG bujisinin bir anlamı olmadıgı gorulmustu. Siz siz olun orjinalden sasmayın derim. Bir Mazda 6 bujisinin omrunun 100.000 km oldugu dusunulurse orjinal buji kullanmanın onemı ortada. Ayrıca artık bikaç firma lpg'li sıfır araçta satmakta ve aynı garantiyi vermekte... (Örn: Honda)

    İtalya'da ise bu garanti cok daha fazla firmada verilmekte. Çunku orda da çok fazla LPG'li araç var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bir de yeni bujilerimle benzinde çektiğim bir videoyu ekleyeyim. Bir el ile kamerayı tutarken, vites değiştirme veya başka bir şeyle ilgilenme şansı olmuyor. O yüzden sadece 2 vitesteki esnekliği çekebildim.


    ikinci viteste 100 yaptı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 17 Nisan 2012; 23:57:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arjen553
    ikinci viteste 100 yaptı

    Yanılmıyorsam siz de Almera düşünüyordunuz. Şiddetle tavsiye eder ve sizi aramıza bekleriz.
  • lpg montajından sonra aracımın 0.8 olan tırnak aralığını 0.7 ye çekerek kullanmaya başladım.. 20 bin km oldu bujiler hala iyi durumda.. bence 20 bin daha gider..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.