- x
Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yok
156 Cevap7514 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
2554 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:05:47 

Arkadaşlar "ABS olmayan" bir araçta ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu, yoksa birkaç metre sürüklendikten sonra mı durur?


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


5045 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:10:32 

Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



69 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:13:06 

Bizim araba 60 km'ye kadar kaymadan zank diye durabiliyor.


_____________________________



 
2554 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:13:34 

quote:

Orijinalden alıntı: K.B.R.O

Tekerler kilitlenir. Ciyak ciyak kayarsınız ve durursunuz.

Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


4514 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:13:42 

ABS olmayan araçta denemeyin


_____________________________

Astra Coupe Turbo VMAX Stage 4 300+


 
2966 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:15:05 

araba gaza basınca giden , frene basınca duran bir alet değildir

80 giderken zank diye durmak ne demek ?
yıllardır araba kullanıyorum 80 le giderken hiç zank diye durmadım duramadım


_____________________________

http://www.youtube.com/watch?v=bpl-hptfNKQ
9.57 den itibaren


7983 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:15:58 

quote:

Orijinalden alıntı: korfezgunesi


Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

birkaç metreden, bir hayli fazla kayar emin olabilirsiniz.


_____________________________

birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com


5045 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:16:13 


quote:

Orijinalden alıntı: korfezgunesi


Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

Ani frenden kastınız köküne kadar basmak zannedersem. Bu sekilde oldugunda ön tekerler kilitlenir. Ve yere sürtünmeden ses cıkarır. Ses kesilene kadar bilin ki hala duramadınız ;) yani kayma payı olur. Metre olarak da arabadan arabaya degisir. Fren performansına göre.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
3606 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:16:48 

quote:

Orijinalden alıntı: korfezgunesi


Yani hemen olduğu yerde mi durur yoksa birkaç metre kayma payı olur mu?

arkadasım kayma payı olmaması demek, 60 km hızla zınk diye durman demektir.

bu 60 km hızla düz bir duvara çarpmandan daha kötü birseydir. çünkü duvara çarpınca en azından arabanın ön kısmı darbeyi emer.

zınk diye duramazsın yani, durursan da emniyet kemerin takılı olsa bile ölürsün sanırım.

yani bi kaç metre kayarsın ki bu kısa bi kaç metre olmaz, ondan sonra durursun.

abs varsa fren mesafesi biraz uzar fakat zikzak çizmeden kaymadan durursun

abs yoksa tekerler kitlenir, belki dümdüz kayarak durursun belki yamularak durursun. frenlerin balataların yeniyse daha kısa mesafede durabilirsin


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1685 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:17:04 

quote:

Orijinalden alıntı: korfezgunesi

Arkadaşlar "ABS olmayan" bir araçta ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu, yoksa birkaç metre sürüklendikten sonra mı durur?

müdür çık açık alanda dene arabayı durur mu durmaz mı diye ya da zank diye durur mu diye.

Edit: Boşver deneme şimdi çıkar denersin birine vurursun vicdan azabı olur.Boşver kayarsın diyim sadece.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _K_A_İ_N_ -- 13 Nisan 2012; 23:19:17 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


8623 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:17:13 

60-80km/h arası hızda ani frende minumum 20-25 metre tekerlekler kızakladıktan sonra durursunuz.


_____________________________

Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5+1//Creative Audigy2ZS
//Logitech Momo Racing Force
//


5045 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:20:04 

Arkadaş zank diye durur mu diyerek abs ye göre ne kadar geç durur demek istedi zannedersem. Ben öyle anlam yükledim ya da



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3356 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:26:56 

60 ile giderken en iyi ihtimalle 14 metrede durabilirsiniz, "g" ivmesi ile yavaşlayabilirseniz; ki eski nesil araçlarda (lastik teknolojisi de daha geride olduğu için) bu mesafe 16-17 metreyi çok rahat bulmaktadır.


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


 
308 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:47:34 

Simdiye kadar fren testi yaptigim araclarda yasadigim en uc iki durum
Altinda 2009 model Rio varsa lastikler de fabrika cikisi takili olan Hankooklarsa bi de 80 km hizla frenin dibine kadar abanip ibreye bakip hizinin azalmadigini gordugunde hic duramayacagini dusunup ayagini frenden cekip bu testi yapmaktan vazgecebilirsin Altindaki araba Fiat panda 4x4 se lastikler de Michelinse 80 km hizla frenin dibine kadar abanirsan yan tarafta emniyet kemeri takili olmayan ve herseyden bihaber olan arkadasinin kafasini cama vurmasini da saglayabilirsin (bu arada Mercedesin den BMW sine AUDI sine turlu turlu arabayi denemisligim vardir Panda 4x4 teki fren performansinin hic birinde olmadigini dusunuyorum)


_____________________________

Fiat Bravo 1.6 MultiJet(JTD) 120 HP Dual E5 Dynamic Plus+SPK+AK+SKYDOME


 
3606 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:57:02 

Fren mesafesinde lastikler gercekten cok ama cok onemli



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2338 Mesaj
14 Nisan 2012; 0:44:25 

Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.


_____________________________


Güncel: 2006 Model C230T - 2006 Model Golf Goal - 2007 Model E63AMG : http://forum.donanimhaber.com/m_42314930/mpage_1/key_/tm.htm
İzmir-Germany-Shanghai


 
2554 Mesaj
14 Nisan 2012; 0:50:50 

quote:

Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.

O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


2338 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:00:24 

quote:

Orijinalden alıntı: korfezgunesi


O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

Belki 80km olmasada yüksek süratlen gidildiğinde > 100 km ABS olmayınca arka tekerlekler ön tekerleklere karşı daha çabuk bloka eder lastiğin ufak bi kısmı düz taban olur sonradan giderken farkedilir düzelme imkanı olmaz mecburen değişmesi lazım.


_____________________________


Güncel: 2006 Model C230T - 2006 Model Golf Goal - 2007 Model E63AMG : http://forum.donanimhaber.com/m_42314930/mpage_1/key_/tm.htm
İzmir-Germany-Shanghai


1190 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:01:52 

Uçak gemisine inersen durursun.

Allah aşkına zank diye durmak da nedir fizikten bu kadar mı bi habersiniz.


_____________________________

1.6 90' V6 15k RPM + 1,5 Bar TurboCharge + 120 kW (160 hp) KERS + 120 kW (300 kJ) ERS+ 8' gearbox
Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
"Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."


 
350 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:03:34 

daha 2-3 hafta önce 70 le giderken birden zank diye frene bastım araç 1-2 metrede durdu durmasına ama karşı tarafın arabası pert
arabada abs vardı tabi.ama abs nin etkisi büyüktür burada olmasa işim zordu, abs +el freni = 2 metre


_____________________________



 
308 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:03:45 

quote:

Orijinalden alıntı: korfezgunesi


O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

o olayin tirlarda gerceklestigine sahit oldum ama bir otomobilde olabilecegine pek ihtimal vermiyorum dogrusu aracin agir olmasi hizin yuksek olmasi ve frenden ayagini cekmeden uzun sure kizaklaman lazim ki olabilsin. Hic de kaliteli olmayan lastiklerle defalarca ani fren yapmisligim var basima hic oyle birsey gelmedi..


_____________________________

Fiat Bravo 1.6 MultiJet(JTD) 120 HP Dual E5 Dynamic Plus+SPK+AK+SKYDOME


1190 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:13:00 




[DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=8oX6CMc4v7I&feature=player_detailpage#t=64s]



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 14 Nisan 2012; 1:15:06 >


_____________________________

1.6 90' V6 15k RPM + 1,5 Bar TurboCharge + 120 kW (160 hp) KERS + 120 kW (300 kJ) ERS+ 8' gearbox
Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
"Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."


5476 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:13:06 

Newton'ın kemikleri sızladı.


_____________________________

Nikon D5100 18-55mm VR Kit , 50mm F1.8G , 55-300mm VR // iPhone 5 16GB // Sennheiser CX-300-II


Kendi yıldızını takip et.


 
2554 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:22:11 

Ya iyiki acemiyz, bazıları bu yandan vurmak zorunda mı arkadaş...


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


2620 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:23:43 

albea ile 120 km ile köküne kadar basmıştım firene. ön iki lastik kar arka lastikler yazlık idi. frene bastım 1 saniye geçmedi araç dötü başı dağıtmaya başladı.

ön çekeri seviyorum gaza yüklenince direk toparladı arka kısmı.

aynı olayı düz yolda 4 yazlık ilaedenedim biraz kızakladıktan sonra durdu. yalnız ilk frenlemede debriaj + fren yapmıştım.

direksiyonu iyi olmayanlar yüksek hızlarda abi frenleme yapmasınlar allah korusun kötü şeyler olabilir


_____________________________



2892 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:29:42 

he kardeş zınk diye bastığın yerde durursun :)

akıl, mantık nerde yahu...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


 
553 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:33:48 

quote:

Orijinalden alıntı: Phantoka

he kardeş zınk diye bastığın yerde durursun :)

akıl, mantık nerde yahu...


adam haklı


_____________________________



3161 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:34:47 

Imkansız birsey zank diye durması. Ciyak ciyak öter.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

DH FACEBOOK POLO 6R CLUP


2892 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:36:07 


quote:

Orijinalden alıntı: guyverland

Uçak gemisine inersen durursun.

Allah aşkına zank diye durmak da nedir fizikten bu kadar mı bi habersiniz.

ben yazdım yorumumu sonra benden once yazan olmus mu dedım aynı seyı yazmısız.

tebrık edıyorum :D



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


2820 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:39:21 

quote:

Orijinalden alıntı: supremum

60-80km/h arası hızda ani frende minumum 20-25 metre tekerlekler kızakladıktan sonra durursunuz.

En kral aracın fren mesafesi ki test vardı porsche 911 gt3 32 metrede duruyordu düşünün


_____________________________

2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)



1190 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:39:48 

quote:

Orijinalden alıntı: korfezgunesi

Ya iyiki acemiyz, bazıları bu yandan vurmak zorunda mı arkadaş...

Neyin acemisisin kardeşim ?
Hadi otomobillere yenisin, yol, fren fizik etkilerini düşünemedin.

Şu kadarcık da mı mantık yürütemez insan. Kibrit kutusuna 4 teker tak durdur bakalım 80 km/h den nasıl durduracaksın eli ayağı düzgün her lise talebesi cevap verir yahu buna.
Otomobil yere çivi mi çakıyor nasıl durur yahu ?
Hadi çaktın diyelim neyle bağlayacaksın kendini koltuğa

Bak ben bile ne güzel mıçtım yani


_____________________________

1.6 90' V6 15k RPM + 1,5 Bar TurboCharge + 120 kW (160 hp) KERS + 120 kW (300 kJ) ERS+ 8' gearbox
Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
"Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."


8022 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:41:48 

Zank diye durmaz tabi ki, ama durma sekli olarak abs li araclar ile abs siz arac arasinda cok fark var. Mesela sahil yolunda sari isigi gordugum an ve gectigimde kirmizi yanip plakaya ceza yazacaksa aynaya bakiyorum arkada kimse yoksa abs li aracta frenin dibine kadar basiyorum takur tukur ediyor ama duruyor. Ama bunu abs siz aracta yapmaya korkuyorum, hem acaip lastik sesi cikariyor millet ayiplarcasina bakiyor, ayrica abs li arac gibi dumduz Durmuyor kayiyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1190 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:43:10 

quote:

Orijinalden alıntı: Phantoka



ben yazdım yorumumu sonra benden once yazan olmus mu dedım aynı seyı yazmısız.

tebrık edıyorum :D

Neyi tebrik ediyorsun sen de yahu
Çok doğal bir şey değil mi bu. İnsan yemek yiyebilene çok başarılı yemek yiyorsun abi dermi


_____________________________

1.6 90' V6 15k RPM + 1,5 Bar TurboCharge + 120 kW (160 hp) KERS + 120 kW (300 kJ) ERS+ 8' gearbox
Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
"Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."


2892 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:44:10 

bu arada goruyorum kı kımse

eşik frenlemeyi

bilmiyor...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


2892 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:45:38 


quote:

Orijinalden alıntı: guyverland


Neyi tebrik ediyorsun sen de yahu
Çok doğal bir şey değil mi bu. İnsan yemek yiyebilene çok başarılı yemek yiyorsun abi dermi

cıkkk benden hızlı olmanı tebrık ettım :P :))))

demın eşik frenleme yazdım ama acıklamaya usendım.

sen usenmezsen el atsana ona :)


bılgılensın ınsanlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


 
2554 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:48:44 

Dalga geçmeyip, düzgünce cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum.


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


8623 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:55:03 

quote:

Orijinalden alıntı: Phantoka
Orijinalden alıntı: Phantoka

cıkkk benden hızlı olmanı tebrık ettım :P :))))

demın eşik frenleme yazdım ama acıklamaya usendım.

sen usenmezsen el atsana ona :)


bılgılensın ınsanlar.


Bir ara intikal mesafesinede değinirsek konu daha da faydalı olmuş olacak.



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5+1//Creative Audigy2ZS
//Logitech Momo Racing Force
//


8623 Mesaj
14 Nisan 2012; 1:59:10 

quote:

Orijinalden alıntı: laax


En kral aracın fren mesafesi ki test vardı porsche 911 gt3 32 metrede duruyordu düşünün

O GT3 için 100-0 fren mesafesi olduğu için 60-80 arası hızlarda 20 metreli değerler çıkacaktır.

Mesela Aston Martin V8 Vantage S Coupe 80-0 frenlemesini 24 metre civarında tamamlamış.
http://www.otomobil.com...st-0-100-kms-100-0-kms/



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5+1//Creative Audigy2ZS
//Logitech Momo Racing Force
//


1984 Mesaj
14 Nisan 2012; 2:11:20 

İlkokulda, havuz problemleri başımın belasıydı. O havuzların lang diye boşalmasını veya dolmasını, ne kadar çok isterdim... Ama olmazdı işte.


_____________________________

2000 Opel Omega 2.5 V6 A/T


1190 Mesaj
14 Nisan 2012; 2:12:43 

Eşik frenleme; 'abs olsun olmasın' fren pedalı baskı limitine yakın, lastiklerin kilitlenme noktasına varmadan önce ki frenleme tekniğidir. İşte tekniğe hakim olmayan sürücüler için ABS de bunu yapar. Her aracın fren pedealı açısı aynı olmadığından deneme yoluyla öğrenilir (şartlara göre değişkenlikte gösterir (lastik, lastik basıncı, ıslaklık, mıcır vb)) ki acemi sürücüler için bu tekrarlar daha fazla olmalıdır. Fren pedalına ani tam yükleme yaptığınızda lastiklerin temas tutunma noktası kaybolur ve kızaklarsınız işte ABS de bunu engellemek için balatalara kilitlenmeyi önleyici bir teknik uygular. Eşik ise işte tam bu lastikleri kilitleyeceğiniz noktanın bir önceki aşamasıdır ve en verimli frenleme şekli budur en kısa mesafeler bu şekilde ortaya çıkar.
ABS bazı makineler için olmazsa olmaz birşey değildir. Bir çok yarış konfigürasyonunda yol otomobillerinde kullanılan biçimde ABS bulunmaz. Tabi bunun için min 6 pistonlu balata ve seramik, carbon alaşımlı üst düzey disklere ihtiyaç vardır. F1 gibi noktalarda fren baskısını ECU kontrol eder. Pilotun ani tam baskısında bile kontrolü ele alır amiyane tabirle. Fedal baskı limitinde 1 kademelik bir boşluk mevcuttur. Burayı kullanırsanız kilitlenir yoksa eşik frenleme yapmışsınız demektir. Pilotlar lastikleri pek tabi kilitleyebilir fakat bu tutunma kaybına neden olan etkilerin birleşmesi sonucu olabilir. F1 de sıkca görüleceği gibi otomobillerde de ABS dahi tek lastiği kilitleyebilirsiniz. Viraj iç noktasında ki lastik kilitlenebilir böylece seri sürtünmeden lastikte yanık, düzleşme oluşur. Bunu daha sonra flap flap flap "hızlı hızlı okuyun :)" şeklinde çıkan seslerden anlayabilirsiniz. Örnek olarak slick lastikler kilitlenme öncesi en verimli yavaşlamayı sağlamasıyla birlikte, kilitlenmeyle beraber en çok bozulmaya uğrayan çalışma ısıları sebebiyle lastik çeşitidir.


İntikal mesafesi meselesine dair teknikte frenleme de sol ayak kullanımı şeklindedir yine aynı şekilde ivme gecikme mesafesi :P ne karşı teknik de debriyajlı araçlarda sağ ayak ile fren sabit gaz pompalama, 2 pedallı araçlarda sol ayak frendeyken, sağ ile 2 birim miktar gaz basıncı uygulama şeklindedir.


Ayrıca en verimli frenleme en iyi debriyaj yani motor freni kullanımı iledir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 14 Nisan 2012; 2:20:25 >


_____________________________

1.6 90' V6 15k RPM + 1,5 Bar TurboCharge + 120 kW (160 hp) KERS + 120 kW (300 kJ) ERS+ 8' gearbox
Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
"Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."


3312 Mesaj
14 Nisan 2012; 2:15:23 

eylemsizlik denen birşey var.. zank diye durarsa camdan fırlarsın


_____________________________



2892 Mesaj
14 Nisan 2012; 2:17:36 


quote:

Orijinalden alıntı: guyverland

Eşik frenleme; 'abs olsun olmasın' fren pedalı baskı limitine yakın, lastiklerin kilitlenme noktasına varmadan önce ki frenleme tekniğidir. İşte tekniğe hakim olmayan sürücüler için ABS de bunu yapar. Her aracın fren pedealı açısı aynı olmadığından deneme yoluyla öğrenilir (şartlara göre değişkenlikte gösterir (lastik, lastik basıncı, ıslaklık, mıcır vb)) ki acemi sürücüler için bu tekrarlar daha fazla olmalıdır. Fren pedalına ani tam yükleme yaptığınızda lastiklerin temas tutunma noktası kaybolur ve kızaklarsınız işte ABS de bunu engellemek için balatalara kilitlenmeyi önleyici bir teknik uygular. Eşik ise işte tam bu lastikleri kilitleyeceğiniz noktanın bir önceki aşamasıdır ve en verimli frenleme şekli budur en kısa mesafeler bu şekilde ortaya çıkar.
ABS bazı makineler için olmazsa olmaz birşey değildir. Bir çok yarış konfigürasyonunda yol otomobillerinde kullanılan biçimde ABS bulunmaz. Tabi bunun için min 6 pistonlu balata ve seramik, carbon alaşımlı üst düzey disklere ihtiyaç vardır. F1 gibi noktalarda fren baskısını ECU kontrol eder. Pilotun ani tam baskısında bile kontrolü ele alır amiyane tabirle. Fedal baskı limitinde 1 kademelik bir boşluk mevcuttur. Burayı kullanırsanız kilitlenir yoksa eşik frenleme yapmışsınız demektir. Pilotlar lastikleri pek tabi kilitleyebilir fakat bu tutunma kaybına neden olan etkilerin birleşmesi sonucu olabilir. F1 de sıkca görüleceği gibi otomobillerde de ABS dahi tek lastiği kilitleyebilirsiniz. Viraj iç noktasında ki lastik kilitlenebilir böylece seri sürtünmeden lastikte yanık, düzleşme oluşur. Bunu daha sonra flap flap flap "hızlı hızlı okuyun :)" şeklinde çıkan seslerden anlayabilirsiniz. Örnek olarak slick lastikler kilitlenme öncesi en verimli yavaşlamayı sağlamasıyla birlikte, kilitlenmeyle beraber en çok bozulmaya uğrayan çalışma ısıları sebebiyle lastik çeşitidir.

ellerine sağlık diyorum. :)

F1 da abs var gibi anlaşılıyor yazından. benım bıldıgım tractıon control ıle o da kaldırıldı?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


1190 Mesaj
14 Nisan 2012; 2:38:26 

F1 'de yol otomobillerine uygulanan kontrol, yönetim sistemlerinin hiç birisi yok dolayısıyla ABS de yok. (EBD ESP felan) Belki de en benzer sistem traction control mantığıdır denebilir.


_____________________________

1.6 90' V6 15k RPM + 1,5 Bar TurboCharge + 120 kW (160 hp) KERS + 120 kW (300 kJ) ERS+ 8' gearbox
Mclaren F1, halen en hızlı atmosferik yol makinesidir / M Power S70/2/3
Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
"Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."


 
573 Mesaj
14 Nisan 2012; 2:46:30 

çok güzel bir söz vardır : '' NE KADAR HIZLI GİTTİĞİNİ FREN YAPINCA ANLARSIN ''
başta herkezin kulağına küpe olsun

soruya gelince 60-80 hiç farketmez frene panikle bastığında artık araç dursa dersin
çünkü baya bir lastik-asfalt ağlatırsın


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Nisan 2012; 2:54:31 

arabaya çapa yaptır, frene basınaca dört bir yandan çapalar atsın yola zank diye durdurur


260 Mesaj
14 Nisan 2012; 3:13:25 

Arac zank diye durmaz tabi genc.. Arabada abs olup olmamasi, yolun kaygan olup olmamasi gibi etkenler aracin durusunu etkilerken yaptigin hizin en az dortte biri kadar aracin durma mesafesi oldugunu kabaca soyleyebilirim genc..


_____________________________



2820 Mesaj
14 Nisan 2012; 3:35:19 

quote:

Orijinalden alıntı: supremum


O GT3 için 100-0 fren mesafesi olduğu için 60-80 arası hızlarda 20 metreli değerler çıkacaktır.

Mesela Aston Martin V8 Vantage S Coupe 80-0 frenlemesini 24 metre civarında tamamlamış.
http://www.otomobil.com...st-0-100-kms-100-0-kms/

Yok demek istediğim bunlar super spor lar yani siz en az 10 metre ekleyin :)


_____________________________

2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)



12522 Mesaj
14 Nisan 2012; 3:57:38 

quote:

Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

arabaya çapa yaptır, frene basınaca dört bir yandan çapalar atsın yola zank diye durdurur



süper ya öldüm gülmekten



_____________________________



5045 Mesaj
14 Nisan 2012; 8:10:06 

Esik mesafesini de ogrenmis olduk. Tesekkur ederiz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Nisan 2012; 8:48:33 

quote:

Orijinalden alıntı: korfezgunesi


O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

kısa süreli kızaklamalarda pek gerek yoktur ama uzun süreli kızaklamalarda değişmesi gerekir.
Ayrıca yeterince uzun kızakladıysanız teker yolda giderken lap lap lap öter. Düzleşen kısım asfalta çarptığında ses yapar


 
2658 Mesaj
14 Nisan 2012; 8:57:02 

Daha dün denedim 130km saat ile freni kökledim en az 30 40 metre kaydıktan sonra vazgeçip freni bıraktım. Benim amacım araç frenlerken çizgisini bozuyormu diye bakmaktı ama yüksek hızlarda fren mesafesi gerçekten çok uzun.

EDIT: Burada lafın gelişi yoksa ABS devreye girdiği için kontrol kaybı olmadı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenGiDeR -- 14 Nisan 2012; 8:59:38 >


_____________________________



3793 Mesaj
14 Nisan 2012; 9:10:23 

ABS Off



http://www.youtube.com/...feature=channel&list=UL

ABS on


http://www.youtube.com/...3II-M&feature=endscreen



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lonely_man -- 14 Nisan 2012; 9:12:09 >


_____________________________

Gölge Mavisi Golf 1.4TSI 122HP Man. Highline----2004 Ford EXPLORER 4.0V6 Fully Loaded(Satıldı.. =( )----2005 Ford MUSTANG 4.0V6(O şimdi çok uzaklarda...)
Uygun fiyatlı Steam oyunları için.... https://www.g2a.com/r/ihakan
İstanbul Technical University/Southern Illinois University Edwardsville-Industrial Engineering


2977 Mesaj
14 Nisan 2012; 9:29:52 

kendı aracımda abs yok. Eger frenı koklersen kızaklama yapıyor ancak fren pedalını ıyı ayarlarsan kaydırmadan yada azda olsa kayarak durabılıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
336 Mesaj