- x
HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM
150 Cevap10055 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1486 Mesaj
12 Nisan 2012; 0:50:44 

Açık olmak gerekirse kullandığım şirket araçları da dahil bu sene aldığımız Opel Astra'ya kadar hiç hız sabitleme donanımımız olmamıştı. Hal böyle olunca hız sabitlemeyi ilk defa uzun süreli ve çeşitli yollarda denemiş oldum. Sonda söyleyeceğimi hemen başta söyleyeyim: Düz yolda öndeki araçla takip mesafesini otomatik takip eden ve mesafe riskli bir duruma geldiğinde otomatik fren yapan, virajlı yollarda ise espli bir sistemle kullanılmadığı sürece bence hız sabitleme sistemi tehlikeli. Özellikle İstanbul gibi bir metropolde iseniz, otobanda dahi hız sabitlemeyi devreye alacak sakinlik olmuyor. Otoban genelde gayet yoğun oluyor. Yoğun trafikte de hız sabitleme, diğer güvenlik sistemleri olmadan cidden tehlikeli. Devamlı hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için risk alıyorsunuz, yoğun trafikte araya giren araçlar tehlike, ani fren gerektiğinde fren yerine gaza basma tehlikesi kafayı meşgul edebiliyor. Virajlı çevre yollarında ise bambaşka bir tehlike var: Normalde 50 km/h ile dönmeniz gereken bir virajı 90 km/h'de sabitlenmiş bir hızda dönmeye çalıştığınızda işler her zaman iyi gitmeye bilir. Özellikle uzun yola çıkıyorsanız virajlı yollarda kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın. Çünkü bu zamana kadar viraja girmeden önce gazdan ayağınızı çektiğinizde araç yavaşlıyordu, oysa artık hız sabitleme devrede ve o virajda hızın düşmemesi için araç gaza daha da çok basacak. aynı şekilde otobanda da bir araca yaklaştığınızda ayağınızı gazdan kestiğinizde araç yavaşlıyordu, eğer hız sabitleme devredeyken dalıp giderseniz o yavaşlama hiç olmayacak!
Şehir içinde zaten bu sistemi kullanmak macera olur. Ayrıca çok zayıf ihtimalde olsa açma/kapama butonu sinyal kolunda olanlar için yanlışlıkla sistemi devreye alma durumu da var. Opel Astra'da hız sabitleme devreye alındığında sağ alt köşede bir sembol beliriyor ama ekstradan bir de sesli uyarı olsaydı iyi olurdu.
Hız sabitleme, yukarıda bahsettiğim güvenlik önlemleri olmadan ancak Edirne otobanı gibi sakin ve çok az aracın olduğu, düz yerlerde kullanılmalı. Onda da hız sabitleme devre dışı kalmazsa endişesine kapılabilirsiniz. Bu durumda şu Semihli Alman yapımı, otobanda hızını kesemeyen aracın macerasını yaşarsınız.
Biraz abartmış olabilirim, belki bu zamana kadar hiç hız sabitleme yüzünden kaza olmadı ama hissiyatıma dayanarak bunları yazdım. Ha kullanmayacak mıyım hız sabitlemeyi, kullanıcam; güzel bir oyuncak ama hız sabitleme donanımına sahip arkadaşların dikkatli olmalarını, uyanık olmalarını tavsiye ediyorum.


_____________________________



2038 Mesaj
12 Nisan 2012; 0:59:31 

Zaten hız sabitleme şehir dışı için bir donanımdır. Şehir içinde kullanılamaz. Işıklar,virajlar, trafik... Ayrıca frene bastığında devre dışı kalır. 50 ile dönülmesi gereken kavşağa boşuna 90 la girmişsin. Frene basıp, sonra tekrar ayarlarsan sorun kalmaz.


_____________________________

2000 Opel Omega 2.5 V6 A/T


2705 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:01:37 

Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.


_____________________________

in money we trust!


2694 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:08:34 

hız sabitleme sistemine otomatik pilot muamelesi yapılırsa güvenli olmaz tabiki. 50 ile dönülecek yere gelirken sistemi devre dışı bırakmak lazım. yoğun durkalk trafiği yoksa ben şehiriçinde de aktif olarak kullanıyorum, el alışınca direksiyondan rahatlıkla devreye sokulup çıkarılıyor.


_____________________________

Peugeot 5008 Premium Pack Auto6R 2011
Ford Fiesta Titanium-X Auto 2010


3795 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:12:42 

kullanımla alakalı bence. dikkatsiz olduktan sonra komple arabayı kullanmakta tehlikeli


_____________________________



'' Galatasaray'da kaptanlık yaptığım zamanlarda yazı-tura yapılacağı vakit hep tura derdim. Varsın Atam'ın silüeti yere değmesin. ''
METİN OKTAY

Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Mezunu


2101 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:17:14 

anlaşılan sizin beklentiniz çok büyükmüş hız sabitlemeden, ama umduğunuzu bulamamışsınız.

adı üzerinde hız sabitleyici OTOMATİK PİLOT değil.

amacı zaten uzun yolda, yada trafiğin olmadığı veya minimum trafiğin olduğu yollarda, bölgelerde kullanmak. uzun yolda inanılmaz rahatlık ve kolaylık sağlıyor, yakıt tüketimini azaltmanıza yardımcı oluyor (devri sabit tuttuğundan dolayı).

eğer siz trafiğin yoğun olduğu yada sürekli olarak aracın hızını değiştirmek zorunda olduğunuz bölgelerde kullanırsanız gereksiz yere eziyet çekersiniz. hem her aklı başında insan virajlarda ya da gereken herhangi bir durumda aracını tanıyorsa (ki her şoför tanımalıdır) aracını yavaşlatması gerektiğini bilir. sırf tembellik yapıp hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için frene basmıyor ise bu hız sabitlemenin değil şoförün suçudur.

velhasıl kelam doğru kullanıldığı taktirde en gerekli konfor donanımlarından biri.


_____________________________

... Yaşam, aldığımız soluklarla değil, soluk kesen anlarla ölçülür ...


3540 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:17:50 

quote:

Orijinalden alıntı: insomnia__

Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.

bu zaten birçok aracın klavuzunda yazıyor, benim aracım 5500kmde bunun 3000km si uzun yolda geçmiştir ve genelde hız sabitleme açık gidiyorum hiçbir tehlikeli durum yaşamadım, ama benim aracım hız sabitleme kolda değil direksiyon üstünde ve özellikle Cancel tuşunu kocaman yapmışlar ki ani bir durumda zaten elin hiç aramadan o tuşa basabilirsin, diğer araçlar için bişey diyemeyeceğim. ve zaten virajlarda duruma göre + - tuşuyla hızımı yavaşlatıp ayarlıyorum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 12 Nisan 2012; 1:19:19 >


_____________________________



1134 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:43:55 

hız sabitleyiciyi faal bir şekilde kullanıyorum, ama ne yalan söyleyeyim kullanmadğım zamandan daha çok dikkat kesiliyorum devrede olduğunda, bir kere herşeyden evvel ayağım frene en yakın konumda oluyor olabilecek en düşük hıza ayarlıyorum. Direksiyonun üstündeki cancel tuşundan yada gaz fren debryaj her hangi birine dokunulduğunda devreden çıkıyor benim aracımda, çok faydalı bir donanım olduğunu düşünüyorum, yakıt tasarrufu için birebir. Dikkat şart ama.


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
MITSUBISHI 2011 ASX Invite Ametis Siyah


 
831 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:51:50 

Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.


_____________________________



3357 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:57:08 

[font="Arial"]Hız sabitleyici alkol gibidir. Lütfen bilinçli kullanınız.[/font]


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


5212 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:57:45 

Hiç kullanmadım


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


914 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:03:08 

quote:

Orijinalden alıntı: pershing105

Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.

Nasıl takılı kaldı açıklar mısınız?


_____________________________



260 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:07:34 

Uzun yolda faydali.. Manuel vitesli araclarla uzun sureli yolculuklarda ayaklara giren kramplari onleyici bir unsur


_____________________________



 
2576 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:22:33 

kullanimini bildikten sonra, son derece faydali bir teknolojidir.
Oncelikle CC sehir icinde ve yogun trafikte kullanilmaz. Dur kalklarin ve isiklarin oldugu bir trafikte CC hicbir ise yaramaz.
ikincisi, ayak frende ya da frene yakin olmali (yani ayaginizi altiniza almayin:)), dikkat hic bir sekilde dagitilmamali, cunki her an frene basmak zorunda kalabilirsiniz.
Ucuncusu, sollamalarda CC iptal edilmeli (ya da gaz ile hiz arttirilmali), sollama tamamlandiktan sonra tekrar CC'ye alinmali.

Bunlar tamamen benim tecrubelerim, herhangi bilimsel bir veriye dayanmiyor.


_____________________________



9478 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:24:16 

özellikle güçlü motorlu ve arkadan itişli araçlarda esp olmadan kullanılması faciaya yol açabilir, virajda falan birden gaz vermesi hoş olmayan sonuçlar doğurabilir

1.6 FSI Golf ile Ankara'dan Konya'ya gitmiştim, güzel bir donanımdı, yolu biliyordum hız azaltmam gereken virajlarda da "-" butonu ile gazdan ayağımı çekmiş gibi yavaşlatıyordum sonra tekrar "+" tuşuyla hızlanıyordum

dalıp gitme konusuna gelince... dalıp gidecek olan sürücü ayağı gazdayken de dalabilir, bilinci yerinde olan sürücü öneki araca yaklaşırken ya benim gibi "-" butonuyla hızını azaltır ya da devreden çıkartır

ayrıca belirteyim ekonomi değil, konfor donanımıdır, yol dümdüz olmadıkça hız azalması durumunda fazla gaz veriyor ve aşırı tüketime yol açıyor

deviri değil hızı sabit tutar, en tasarruflu sürüş sabit devirde gitmektir, keşke devir sabitleyici olsa, gerçi kamyoncular onu gaz pedalına tuğla şeklinde çözüyorlar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2012; 2:30:07 >


_____________________________

Acer AS5740G-434G50Bi
CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!


 
831 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:24:38 

quote:

Orijinalden alıntı: mehmet ozcan


Nasıl takılı kaldı açıklar mısınız?

Kısaca açıklıyorum,

Hız sabitleyici aktif konuma getirdiğinizde,
Olay sonrası bana anlatılan şeklini özet geçersem.
El gazına bastığınızda, iki nokta var.
İstediğiniz hıza gelmek için ikinci son noktaya gidiyor, daha sonra kalmak istediğiniz hızı onayladığınız birinci noktaya geri düşüyor ve o hızda sabit kalıyor.
Fren yaptığınızda yada sabitleyiciden düşürdüğünüzde, bu sıfır konumuna geliyor.
Birincisinde 2 konumunda kaldı, diğerinde ise 1 konumunda kalmıştı.
2 de kaldığında, sabitleyicideki tuşlardan iptal etme şansınız olmuyor.
Frende aynı şekilde şişiyor ve altında bir taş misali kıpırdamıyor.
Ve sürekli son devirde hızınız devamlı yükseliyor maksimum ulaşabildiği hıza kadar.
Burada yapacak tek şey N konumuna alıp durmasını beklemenız, yada cüssesine güveniyorsanız ve kontrol edebileceğinize inanıyorsanız el frenini çekmenizki bunun sınırı var zaten.
1 konumunda takılı kaldığında hızınız artmıyor fakat fren yine aynı şekilde şiştiğinden yine çare N konumuna alıp aynı girişimde bulunmak.
Yine fren burada biraz daha gevşek ve bir takım tepkiler vermeye yardımcı oluyor.

Soğuk kanlı olmak lazım.
Ne kadar soğuk kanlı olsakta, iş Allaha kalıyor.
Önünüze bir tırın çıkması vs yada keskin bir viraj gibi.
Bu olaydan sonra İstanbul-Ankara Otoban harici kullanmamaya özen gösteriyorum.

Kullanmamak bence en güzeli.

İyi geceler.


_____________________________



 
497 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:30:06 

hız sabitleme değil de onun ne olduğunu ve amacını bilmeyen
için gerçekten tehlikeli olabilir. onlarca yıldır başta amerika ve avrupada kullanılan bir sistemi
yeni bişey bulmuş gibi tehlikeli diyebilen için uygun değildir.
şehiri içi sıkışık trafikte ya da virajda sabitlemeyi kullanmayı düşünüp bunun
tehlikeli olarak tanımlayan biri hiç kullanmamalıdır.


_____________________________



4106 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:30:52 

sahilde takarım 70 e devam ederim benzinim yoksa yolda kalmiyim diye yakarım sigaramı benim açımdan pek sıkıntı olmuyor yoldan ayırmıyoruz gözümüzü ayaklarım dinleniyor keskin virajda veya herhangi hız düşürmek gerekebilecek durumda iptal ediyorum yada frene dokunup bırakıyorum kendi kendine hız kesiyor... hızlanmam gerekincede iptal edip köklüyorum gazı.

pek bi sıkıntısı yok ya kullanmayı öğrenmek lazım bide otomatik pilot değil bu bunu unutmamak lazım o sistemler falan arabamda olsa benim içim gene rahat etmez system fail olur fail oluruz sonra


_____________________________



2762 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:44:25 

Cruze Control zaten şehir içi aktif kullanım için uygun değildir bu tartışılamaz arkadaşlarda gereken şekilde açıklamış.

Yakıt tasarrufu sağladığı bi gerçek güzel bi donanım ama ben bunun yerine birkaç saab modelinde sadece denk geldiğim el ile gaz verme kontrolünü daha çekici buluyorum dikkat dağınıklığınada sebeb olmaz


_____________________________

2002 Alfa Romeo 156 2.0ts Selespeed
Cuore Sportivo


4387 Mesaj
12 Nisan 2012; 2:51:18 

Sürekli aynı hızda gitmekte tehlikeli olabiliyor.Özellikle gittiğiniz yol dümdüz ise.Direksiyon başında uyumaya bile sebep olabilir


_____________________________



1446 Mesaj
12 Nisan 2012; 3:05:02 

quote:

Orijinalden alıntı: pershing105

Yıllar yılı milyon km hız sabitleyici ile yol aldım.
Marka vermiyorum bir premium bir yandan çarklı premium iki aracımda hız sabitleyici, sabit kaldı.
Biri çok tehlikeli, bir diğeri şans olarak bu dünyanın kurallarına aykırı bir şekilde kurtuldum.
Halende kullanırım, her dokunuşumda bunu hatırlarım.
Hiç kullanmamak en iyisi fakat bir ihtiyaç uzun ve fazla yol yapanlar için.

yandan çarklı premium


_____________________________



8957 Mesaj
12 Nisan 2012; 6:40:31 

Kullanım tarzı çok önemli bu konuda bence ciddi avantajları olduğu noktalar var.


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


 
5719 Mesaj
12 Nisan 2012; 6:57:39 

15 senedir cc'u mümkün olan her şehir dışında, her otobanda kullanırım, şimdiye kadar bir tehlike yaşamadım.

Cc nerede ve nasıl kullanılacağını bildikten sonra tehlikeli değildir.

Siz gereksiz ve anlamsız bir şekilde cc'den otomatik pilot beklentisi yaşamışsınız.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



4472 Mesaj
12 Nisan 2012; 7:23:25 

Zaten hiz sabitleyici sehirler arasi yollar icin. Tabi dediginiz gibi yol virajli olunca frene basmak gerekiyor dolayisiyal devre disi kaliyor. Ayrica bizim yollarda genelde kamyon kamyonu sollar o yzuden gene frene basarsiniz vs. Yani ben Turkiyede soyle yarim saatten uzun cruise de gidebildigimi hatirlamiyorum.

Aslinda tamamen Amerika icin cikmis ve Amerikada olmazsa olmaz haline gelmis bir donanim.Yollar cogunlukla duz ya da virajlar yolun hizina uygun herkes ayni hizda seyrediyor kimse hizli veya yavas gitmiyor. Boyle olunca 3-4 saat boyunca (uyumazsaniz daha da uzun ) frene basmadan cruise control ile gitmek mumkun oluyor.


Ayrica cruise,un asil tehlikeli oldugu zaman yerlerin kaygan oldugu zamanlardi. Yagmur yagarken cruise tavsiye edilmiyor (ben genelde kullaniyorum). Zemin karli ise kesinlikle cruise un kullanilmamasi lazim.


_____________________________

2014 Jeep Grand Cherokee
2013 Bmw 328i Modern line


1535 Mesaj
12 Nisan 2012; 7:48:59 

dikkatli olduktan sonra sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. bi de karda yağmurda kullanmamak lazım. bende bmw varken eğer soğukluk -5 in altına düşerse cc devreye girmiyordu.


_____________________________



4121 Mesaj
12 Nisan 2012; 8:27:52 

quote:

Orijinalden alıntı: Kobrakai

kullanımla alakalı bence. dikkatsiz olduktan sonra komple arabayı kullanmakta tehlikeli

arkadaşa harfiyen katılıyorum
ona bakarsan arabayı kullanmak tehlikeli


_____________________________

Privilège


7611 Mesaj
12 Nisan 2012; 8:28:25 

Ben çevre yollarında bile kullanıyorum. Bir yanlışını görmedim. Viraj yaklaşıyorsa veya önümdeki araç yavaşlıyorsa iptal tuşuna basarım, önüm boşalırsa veya trafik belli bir hızda akmaya başlara tekrar devreye alırım. Ufak hız değişimlerini ise aşağı veya yukarı tuşlarıyla artırıp azaltırım. Bence mükemmel bir özellik. Sizin dediğiniz gibi otomatik olmasını ise asla istemem. Sistem yanlış algılar, tozdan pislikten algılamaz. Böyle şeylere çok güvenmem. Şöfor adam şartlar oluşmadan ayar yapar. Mesela otomatik vitesi de sevmem. İstediği kadar milisaniyede değiştirsin ben ihtiyaç duyacağım andan önce hazırlıyorum vitesi var mı ötesi. Yani - bilmem kaç mili saniye.


_____________________________

Yeni Aveo Sedan 1.2 LS (Boracay Mavi)
Monster Q63MS-16F41 (i7-4700QM, GTX 770M, 2x8GB DDR3, 240GB SSD, 750GB HDD); Dell Studio XPS 1640; Asus Note 8; Ipad Air 128 GB 4G Gümüş; Samsung S4 Mini Duos Black Edition; iPod Touch 5 32 GB Siyah; Navimex 9917+Kenwood KFC-M1634A; Logilink HS0017; Logitech G100, G500, VX Nano, K310, Tablet Keyboard for iPad, S220; Creative EP630; Xiaomi Piston 2; Xiaomi 10400 mAh; Casio DB-360-1ADF; Adata CH94; Lacie Rikiki 1TB; WD WD15EARS, WD20EARS; Akasa Quasar; Sandisk Extreme 32 GB, Kingston DTDUO/32GB
Steam ID: Kesbi


401 Mesaj
12 Nisan 2012; 9:14:59 

çok faydalı bi özellik ama kesinlikle dikkatli kullanılması lazım bencede..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Nisan 2012; 9:21:01 

hız sabitleme zırt pırt oynamak için yapılmamıştır. Trafiğin seyir hızına aracınızın hızını sabitlersiniz ve rahat rahat gidersiniz. Frene ya da debriyaja basınca devredışı kalıyor sonuçta.

Şehirlerarası bölünmüş yolda da göstergede 120'ye sabitlersiniz ve kebap şekilde yolculuk yaparsınız. Kullanmayı öğrendikten sonra çok faydalı bir donanım. Mesela 120 ile gidiyorsunuz son viteste, araç sollayacaksınız ve çıktınız sol şeride 130-140, aracı geçtiniz ve ayağınızı gazdan çektiniz. yavaşlıyor ve önceki sabitlediğiniz hızda devam ediyor yine araç.

Zaten kullanma kılavuzunda yazar, şehiriçinde ya da yoğun trafikte tehlikeli olabilir tarzında uyarı vardır.


 
525 Mesaj
12 Nisan 2012; 9:21:29 

Dikkatli kullanmadıktan sonra arabanın toptan kendisi tehlikeli zaten. Herşeyi usuluyle kullanmayı bilmek lazım.


_____________________________



 
1597 Mesaj
12 Nisan 2012; 9:23:38 

alıştın mı vazgeçemezsin.hız sabitleme olmayan bir araç kesinlikle satın almam.uzun yolda çok rahat.özellikle ayak ve belle ilgili rahaatsızlığınız varsa


_____________________________



3755 Mesaj
12 Nisan 2012; 9:27:42 

quote:

Orijinalden alıntı: wind06

Açık olmak gerekirse kullandığım şirket araçları da dahil bu sene aldığımız Opel Astra'ya kadar hiç hız sabitleme donanımımız olmamıştı. Hal böyle olunca hız sabitlemeyi ilk defa uzun süreli ve çeşitli yollarda denemiş oldum. Sonda söyleyeceğimi hemen başta söyleyeyim: Düz yolda öndeki araçla takip mesafesini otomatik takip eden ve mesafe riskli bir duruma geldiğinde otomatik fren yapan, virajlı yollarda ise espli bir sistemle kullanılmadığı sürece bence hız sabitleme sistemi tehlikeli. Özellikle İstanbul gibi bir metropolde iseniz, otobanda dahi hız sabitlemeyi devreye alacak sakinlik olmuyor. Otoban genelde gayet yoğun oluyor. Yoğun trafikte de hız sabitleme, diğer güvenlik sistemleri olmadan cidden tehlikeli. Devamlı hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için risk alıyorsunuz, yoğun trafikte araya giren araçlar tehlike, ani fren gerektiğinde fren yerine gaza basma tehlikesi kafayı meşgul edebiliyor. Virajlı çevre yollarında ise bambaşka bir tehlike var: Normalde 50 km/h ile dönmeniz gereken bir virajı 90 km/h'de sabitlenmiş bir hızda dönmeye çalıştığınızda işler her zaman iyi gitmeye bilir. Özellikle uzun yola çıkıyorsanız virajlı yollarda kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın. Çünkü bu zamana kadar viraja girmeden önce gazdan ayağınızı çektiğinizde araç yavaşlıyordu, oysa artık hız sabitleme devrede ve o virajda hızın düşmemesi için araç gaza daha da çok basacak. aynı şekilde otobanda da bir araca yaklaştığınızda ayağınızı gazdan kestiğinizde araç yavaşlıyordu, eğer hız sabitleme devredeyken dalıp giderseniz o yavaşlama hiç olmayacak!
Şehir içinde zaten bu sistemi kullanmak macera olur. Ayrıca çok zayıf ihtimalde olsa açma/kapama butonu sinyal kolunda olanlar için yanlışlıkla sistemi devreye alma durumu da var. Opel Astra'da hız sabitleme devreye alındığında sağ alt köşede bir sembol beliriyor ama ekstradan bir de sesli uyarı olsaydı iyi olurdu.
Hız sabitleme, yukarıda bahsettiğim güvenlik önlemleri olmadan ancak Edirne otobanı gibi sakin ve çok az aracın olduğu, düz yerlerde kullanılmalı. Onda da hız sabitleme devre dışı kalmazsa endişesine kapılabilirsiniz. Bu durumda şu Semihli Alman yapımı, otobanda hızını kesemeyen aracın macerasını yaşarsınız.
Biraz abartmış olabilirim, belki bu zamana kadar hiç hız sabitleme yüzünden kaza olmadı ama hissiyatıma dayanarak bunları yazdım. Ha kullanmayacak mıyım hız sabitlemeyi, kullanıcam; güzel bir oyuncak ama hız sabitleme donanımına sahip arkadaşların dikkatli olmalarını, uyanık olmalarını tavsiye ediyorum.

Zaten şehirler arası yollarda kullanmak için bir donanım. 1994 Saab dahil, neredeyse tüm arabalarımda vardı. Çok önemli bir donanım değil; ama işe yarıyor. Viraj muhabbetine de tam katılmıyorum; çünkü benim yol yaptığım duble yollarda 121km/sa ile (ceza yeme sınırı) dönemeyeceğim bir viraj daha görmedim. Gidiş geliş yollarda sert virajlar olabilir tabi. Temkinli olmak lazım. Aynı şekilde Ankara-İstanbul otobanında yol ıslak olmadığı sürece 160km ile dönülmeyecek viraj yok. Sadece Ankara'dan İstanbul istikametine giderken Gerede'den önce yol ıslaksa tehlikeli olacak bir viraj var. 160km orada heyecan yaratabilir. O kadar...

Kısaca zaten çok önemli olmayan ve Türkiye'de çok kullanılamayan bir donanım. Ancak gerekli tedbirlerle tehlikeli olduğunu düşünmüyorum. Mesela Legacy'de el ile hızlanıp yavaşlanması da sağlanabiliyor. Birçok arabada bu mevcut. Biraz daha rahatlık veriyor insana...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Nisan 2012; 9:42:19 

Bir arabada bulunan en gereksiz donanim hiz sabitleyici bence

3 kez ya kullandim ya kullanmadim hic aramam

Xenon daha iyi bir donanim bence ::))



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
323 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:02:50 

ülkemizin yollarında pek fırsat olmuyo rahat kullanamazsınız ama yinede uzun yolda rahatlatır


_____________________________



4217 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:02:56 

özellikle yağmurda tehlikeli. ıslak zeminde resume fonksyonu ile cruise i devreye aldığınızda araç set edilen hıza ulaşmak için gereğinden fazla gaza basabiliyor , bu da istem dışı kaymaya sebep olabiliyor. özellikle arkadan itişli araçlarda tehlike arz eder.



_____________________________



669 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:07:01 

+1
Özellikle yagmurlu havalarda su birikintisinin oldugu yerlerde çok daha tehlikeli oluyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3071 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:21:49 

Ben de CC ye çok alışmıştım. Yanlız CC devredeyken, + ya bastığınızda verdiği gaz tepkisi, ayağınızla verdiğiniz tepkiden daha fazladır. Boş ve uzun yolda denemenizi öneririm. Gerçekten CC devredeyken + tuşu ile hızlandığınız da devir acayip hızlı yükseliyor. Sollamalarda çok faydasını gördüm.


_____________________________

Ağzından bal damlayan arının bile,
Kıçında iğne var.. -
Ne güveni?


3127 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:23:17 

quote:

Orijinalden alıntı: insomnia__

Özellikle yağmurda hız sabitleme tehlikelidir bu konuda dikkatli olmakta fayda var.

bendeki sistem birikintili bir yere denk gelirse hemen kapatıyor kendini, hız sabitleyici olmayan bir araç almam herhalde olmassa olmaz özellik benim için


_____________________________

Alemin Kralı Çarşı


1609 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:24:20 

ben sırf tehlikeli diye taktırmadım..bu da benim farkım


_____________________________

Computer Science
Java / C++



 
429 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:28:13 

hız sabitleyici yüzünden kaza yapıyordum.tatlı bir rampada hız sabitliyiciye aldım.Rampa bitti bir anda rampa aşağı hızlandım ve viraj.Ne çektiğimi bir alah bilir bir ben :D



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rosea -- 12 Nisan 2012; 10:29:08 >


_____________________________



446 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:41:07 

Ankara-Eskişehir arası sık gidip geliyorum.
Her seferinde keşke olsa diyorum.
Çok maliyetli bir donanım değil.Keşke yeni araçların hepsinde olsa..


_____________________________

Bugünkü çamaşır dünkü güneşte kurutulmaz...


1479 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:41:50 

Bence bir araba için en önemli donanım. Tabi yaptığı km nin %90 veya fazlasını şehir içinde yapıyorsan önemli değil ama uzun yol fazla yapan için çok önemli bir donanım.
Ayrıca konuyu açan arkadaş beklentiyi düşürürse daha kullanışlı hale gelir. Zaten üzerinde hızı kesme veya frene basarak devreden cıkarma sansın var. Çok virajlı yolda kullanılmaz tabi veya yağmurun ilk yağdığı zaman ki tehlikeli durumda ama onun harici gerçekten çok güzel bir donanım. Kendi adıma yoğun olarak kullanıyorum.


_____________________________

2012 Citroén C4 1.6 e-HDI MCP Confort Plus Beyaz


5126 Mesaj
12 Nisan 2012; 11:11:32 

ben sıkışık trafikte bile kullanıyorum, araba icadından sonraki en güzel icad. Klimadan bile önemli..

30km/h ile giderken çakıyorum, nissan juke 'da cruise control 40 km den sorna devreye giriyor o yüzden nissana tepkiliyim


_____________________________

May The Force Be With You


 
2079 Mesaj
12 Nisan 2012; 11:20:00 

şehir içinde kullanıma uygun diil zaten, şehirler arası yolda 3 5 saat pedala basmak yerine sağ ayak rahat etsin diye getirilmiş bir özellik..şehir içinde de çevre yolu gibi az trafigin oldugu yerlerde uygun onda da daha fazla dikkatli olmak şartıyla.


_____________________________



12837 Mesaj
12 Nisan 2012; 11:27:15 

quote:

Orijinalden alıntı: cihanair

Bir arabada bulunan en gereksiz donanim hiz sabitleyici bence

3 kez ya kullandim ya kullanmadim hic aramam

Xenon daha iyi bir donanim bence ::))

Allah herkese hız sabitleyicisi olan bir araç ihsan eder inşallah.

O kadar önemli benim için Cihancım. :)


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


3128 Mesaj
12 Nisan 2012; 11:34:05 

Hiz sabitleyiciyi kullanamayip tehlikeli bulan birisinin araba kullanmasi da tehlikelidir bence :)
Uzun yolda, bos yollarda ve radar olan yollarda cok kullanisli bir donanim. Hem ayaginizi dinlendiriyorsunuz hem sabit hizda gidiyorsunuz hemde yakit ekonomisi sagliyorsunuz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Nisan 2012; 11:42:24 

quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23


Allah herkese hız sabitleyicisi olan bir araç ihsan eder inşallah.

O kadar önemli benim için Cihancım. :)

abi ben zaten kullanamıyorum panik oluyorum sanki frene basınca araba durmuycak gibime geliyor


6367 Mesaj
12 Nisan 2012; 11:45:01 

Bence de cok tehlikeli, uzun yolda insanin uykusunu getiriyor Ciddiyim.


_____________________________



2654 Mesaj
12 Nisan 2012; 11:54:40 

8 tane İzmir-Trabzon uzun yolum var. Daha hiç ihtiyacım olmadı.

Hiç bir zaman hız sabitleyicinin yokluğunu çekmedim.

Siz forumun abartmasından dolayı beklentinizi yüksek tutmuşsunuz.

Bir çok konuda yazıldı yıl oldu 2012 filanca modelde hız sabitleyici yok. Ahahaa hehehe şeklinde.

Zannedersin ki hergün kullanıyorlar. Yılda bir kez ancak işinize yarar. O da sizin söylediğiniz gibi Edirne otobanı gibi yerlerde.



_____________________________

I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.


 
120 Mesaj
12 Nisan 2012; 11:55:23 


quote:

Orijinalden alıntı: ZZ RAT

kullanimini bildikten sonra, son derece faydali bir teknolojidir.
Oncelikle CC sehir icinde ve yogun trafikte kullanilmaz. Dur kalklarin ve isiklarin oldugu bir trafikte CC hicbir ise yaramaz.
ikincisi, ayak frende ya da frene yakin olmali (yani ayaginizi altiniza almayin:)), dikkat hic bir sekilde dagitilmamali, cunki her an frene basmak zorunda kalabilirsiniz.
Ucuncusu, sollamalarda CC iptal edilmeli (ya da gaz ile hiz arttirilmali), sollama tamamlandiktan sonra tekrar CC'ye alinmali.

Bunlar tamamen benim tecrubelerim, herhangi bilimsel bir veriye dayanmiyor.

Bende bi keresinde (hatta ilk hız sabitleyici deneyimimde diyebilirim) hız sabitleyici devredeyken yoluma devam ediyordum ve önümde seyir halinde olan kamyona yaklaştıgımı farkettim hesaplamalarıma göre aynı hızda devam edersem önümdeki kamyonu rahatlıkla sollarım diye düşündüm (tabi üşendigimden dolayıda hız sabitleyiciyi devre dışı bırakmak istemedmm..) ve aynen devam ettim kamyonla yan yana gelince anladım ki hız sabitleyıcıyı devreden çıkarsaymışm iyi olacakmş çünkü kamyonla benim sabit hızım nerdeyse 30 40 km fark varmış buda yavaş bi şekilde sollamama neden olmuştu daha hızlı sollayıp geçmem gerektıgi için kamyoncu kornasına basmıştı bi an paniklemştm ama kamyonu geçmştm artk.. sonra ben bana mı korna çaldı o diye söylenince yan tarafmda oturan babam yok benzinciye selam verdi demişti ama hala aklıma takılır bazen bana mı çalmştı acaba diye =) ama benim daha hızlı geçmem gerekirdi ne olursa olsun.. o yüzden sollamalarda kontrollü bi şekilde gaza yüklenmek en iyisi bencede..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



12837 Mesaj
12 Nisan 2012; 12:00:02 

quote:

Orijinalden alıntı: insideman
...
Zannedersin ki hergün kullanıyorlar. Yılda bir kez ancak işinize yarar. O da sizin söylediğiniz gibi Edirne otobanı gibi yerlerde.



Hergün kullanıyorum.

Yılda bir gün bile kullanmadığım olmamıştır. :)

Şehiriçinde yolun açık olduğunu gördüğüm her an devreye alırım.


Demek ki forumun hız sabitleme kullanım alışkanlıkları ciddi olarak değişiklik gösterebiliyor diye konuyu bağlayalım.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


2654 Mesaj
12 Nisan 2012; 12:05:00 

quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23


Hergün kullanıyorum.

Yılda bir gün bile kullanmadığım olmamıştır. :)

Şehiriçinde yolun açık olduğunu gördüğüm her an devreye alırım.


Demek ki forumun hız sabitleme kullanım alışkanlıkları ciddi olarak değişiklik gösterebiliyor diye konuyu bağlayalım.

Bağlayalım Haluk Abi, ben otomatik vitesi de sevmem. Belki de kontrol hep bende olsun istiyorum belki de bu yüzden hiç hissetmedim yokluğunu.


_____________________________

I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.


2598 Mesaj
12 Nisan 2012; 12:05:19 

Cruise control özelliğini kullanmayı bilmeyen ne kadar çok kişi varmış meğerse :)
Otomatik pilot la karıştırıldığını anlamış bulunuyorum :)


_____________________________



8004 Mesaj
12 Nisan 2012; 12:06:30 

hiç kullanmadım ama araba sürerken herşeyi kontrol etmeyi seven değişken bir yapım var sanırım tahammül edemezdim hız sabitlemeye . fakat böyle bir bakış açısı ile tehlikeli olabileceğini hiç düşünmemiştim . mantıklı aslında


_____________________________

birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com