Şimdi Ara

Lastiklere nitrojen bastırmanın faydası nedir? Kullananlar deneyimlerini paylaşsınlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
16.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir kaç yerde gördüm ve lastikleri değiştirdiğim yerde de diyor nitrojen basılır diye.

    Yaw bu gaz patlayıcı değil mi zarar vermez mi . Bastırsam ne yarar sağlar. yoksa sallama bişey mi

    Çok merak ediyorum yaw. Bir anlatsın şunun yararlarını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 19 Şubat 2006 19:57:58 >



  • Güzel soru, yeni lastik alacaklara (ben) yol gösterebilir :) Son zamanlarda ben de duyuyorum bunu. Netten birkaç bilgi bulmak mümkün, ama uygulatanlar açıklasın bir de

    http://www.lastikcenter.com/lastiksisirme.htm
    http://www.mustafasaatci.com/lastik/nitrojen_dolum.php

    biraz yardımcı olabiilir belki..




  • teşekkür ederim cnsuff . Bende çok merak ediyorum, internetten bilgi edinmenin yanı sıra kullanan arkadşların deneyimlerini bizlerle

    paylaşmasını istedim. Böylesinin daha iyi olacağını düşündüm

    arkadaşım verdiğin linkden buraya şu maddeleri copy paste ediyorum sitye girmeye üşenenler okusun diye

    Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

    1. Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
    2. Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
    3. Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
    4. Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
    5. Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
    6. Çevreye hiçbir zararı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 19 Şubat 2006 20:06:57 >




  • Yolda lastik sesini kestiğini iddia ediyorlar ama bilmiyorum ???
  • biraz daha araştırdım ve bi yerde gördüm. Genelde pist yarışarındaki araçlarda kullanıyormuş eskiden. Ama bizim lastiklerimiz normal lastik. Nitrojen bastırmak sakıncalı olurmu olmaz mı acaba

    Ayrıca, fiyatı nekadar bunun yaa. Çok mu pahalı bişey. Birde lastik ısınmaz falan diyorlar , iyi de ozaman yol tutuşu azalmaz mı

    Hadi kullanan arkadaşlar, lastikciler açıklayın şu alayı yaw
  • Biz kış lastiği aldığımız zaman nitrojen bastırdık. Genelde kış lastiği ses yapar diye bilinir ama lastiğin hamur yumuşaklığından mıdır, nitrojenden midir bilmiyorum lastiklerden çok az ses geliyor. Lastikler Marangoni Meteo Grip+.

    Ayrıca lastikleri taktıralı 5-6 bin km oldu daha hava basmaya gerek kalmadı
  • hımmmm ben ozaman yaz lastiklerimi taktırırken nitrojen bastırayım ozaman yaw merak ettim.

    Umarım uzun yolda sorun çıkarmaz
  • Nitrojen yıllardır uçaklarda kullanılan lastiklerin şişirilmesinde kullanılmaktadır. Yüksek süratle ve uçağın tonlarca ağırlığı ile piste konmasındaki darbe ile oluşan sürtünme ve ağırlığa karşı en ufak bir risk teşkil etmeden kullanılmaktadır. Risk teşkil etmiş olsa hava yolları ve hava kuvvetleri kesinlikle kullanmazdı. Piyasada fazla bilinmemesi ve girişimcilerin olmaması yaygınlaşmasını engelledi diye düşünüyorum. Nitrojen dengeli basınç dağılımı nedeniyle lastik deformesini, titreşimi(dolayısıyla titreşimden meydana gelen sesi ), jantlarda oluşabilecek korozyon deformansyonunu önleme olasılığı oldukça yüksektir.
    Hava kuvvetlerinde kullanılan bir çok özel maksat araçlarındada kullanılmaktadır.
  • iyi ozaman ya bastırmanın kötü bi yanı yok daha çok iyilikleri var bende eğer fiyatı uygunsa bastıracam.
  • lastiklere basılan azot gazı lastiklerin ömrünü uzatıyormuş oksijenin zararlı etkilerinin önlüyormuş ayrıca oksijen lastikten sızma yapabilirken azot gazı sızamıyormuş buda lastik şişirme derdini ortadan kaldırıyormuş. bu arada azot yanıcı bir gaz değildir azotun kimyasal tepkimeye girme eğilimi çok düşüktür. tamamen güvenlidir.

  • evet patlayıcı olmadığını biraz araştırınca gördüm. Ama nitrojen falan diyorlar yaa o yüzden korktum bende


    snsuff arkadaşın verdiği linkteki yazı.


    LASTİK ŞİŞİRME ESNASINDA NİTROJEN (AZOT) KULLANILMASI

    GENEL

    Nitrojenin lastiği oluşturan kauçuk karışımlarına olumlu etkisi

    “Oksijen ve nem – lastik katilleri”

    Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir kimyasal oksitlenmedir.

    Düşman OKSİTLENME !

    Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %1 diğer gazların karışımından oluşur.

    Karışımda yer alan oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir.

    Lastik bünyesindeki:

    a- Hava sızmasını engelleme görevi olan liner (en içte kalan, özel kauçuk karışımı olan kat)

    b- Antioksidan (oksijen istilasına karşı koyan, engellemeye çalışan)

    c- Yaşlanmayı geciktirici kimyasallar

    vasıtasıyla bu bozulmadan korunacak bir şekilde tasarlanmıştır.

    Kimyasallar belirli bir sürede kendilerini kullanıp bitirirler. Lastik içindeki şişirme basıncıyla, dış ortamdaki atmosfer basıncı arasındaki fark nedeniyle haraket içten dışa doğrudur. Böylece bozulma; lastiğin iç kısmından (liner) başlayarak tahrip oranı artan bir şekilde dışa doğru yayılmaya devam eder. Bozulma eyleminin yönü daima bu olduğundan, oksijen molekülleri kauçuk karışımının yapısında bulunan doymamış iki bağlantılı atomlarla kimyasal reaksiyona girerek ve kauçuk karışımı moleküllerinin gücünü zayıflatır, esnekliklerini azaltır (sertleştirir).

    Bu tahribat, lastik şişirme basıncı ayarlamalarında hızlanır çünkü içeriye her seferinde biraz daha oksijen molekülleri girer.

    Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olduğundan bu tahribat oluşmayacaktır.

    Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

    1. Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
    2. Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
    3. Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
    4. Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
    5. Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
    6. Çevreye hiçbir zararı yok.

    Dikkat:

    Kapalı ve küçük servis alanlarında oksijen azalması konsantrasyonun azalmasını ve kaza riskini artırabilir.
    ÇALIŞMA SİSTEMİ

    Kompresörden gelen hava elektrik kullanılmaksızın özel nitrojen jeneratörü sayesinde otomatik Nitrojene dönüşür.

    Makine, hava saatinden ister hava, ister Nitrojen basabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ESES li

    Nitrojen yıllardır uçaklarda kullanılan lastiklerin şişirilmesinde kullanılmaktadır. Yüksek süratle ve uçağın tonlarca ağırlığı ile piste konmasındaki darbe ile oluşan sürtünme ve ağırlığa karşı en ufak bir risk teşkil etmeden kullanılmaktadır. Risk teşkil etmiş olsa hava yolları ve hava kuvvetleri kesinlikle kullanmazdı. Piyasada fazla bilinmemesi ve girişimcilerin olmaması yaygınlaşmasını engelledi diye düşünüyorum. Nitrojen dengeli basınç dağılımı nedeniyle lastik deformesini, titreşimi(dolayısıyla titreşimden meydana gelen sesi ), jantlarda oluşabilecek korozyon deformansyonunu önleme olasılığı oldukça yüksektir.
    Hava kuvvetlerinde kullanılan bir çok özel maksat araçlarındada kullanılmaktadır.



    Bence uçakları örnek verme çünkü uçakların lastiklerine hava basılırken patlamalar olur ama bunlardan senin haberin olmaz yani Hava Kuvvetleri içerde patlama oldu ve içerde ölenler var diye duyurmaz




  • Koray 35 Bizim ve dünyadaki hava kuvvetleri ile özel havayolu uçakları halen kullanıyor. Münferit birkaç olay onlarda başka sebeblerden kaynaklanmıştır. Nitrojenin lastiğe basılmasını engellemez ve emniyetini azalttırmaz.
  • ben de rot balans esnasında öneri doğrultusunda lastiklere nitrojen bastırdım. Uzun yolda (istanbul dan bodrum a gittim sadece ,yarım saat mola verdim) özellikle kontrol ettiğimde dikkat ettiğim şey lastiklerin ısınmaması idi onun dışında bir fark göremedim yol sesinin azalması, benzin tasarrufu gibi, ama artıları kesinlikle hava kaçırmıyor ve lastikler arabanın ağırlığı ile ezilmiyor.
  • Nitrojen gazı bildiğimiz azottur.Havanın%78'i zaten azottan oluşur.Normalde de zaten pompalarla azot dolduruyoruz lastiklere.Ancak havadaki %21 oranındaki oksijen ve çok az miktardaki su buharı lastik üzerinde bazı olumsuzluklar oluşturuyormuş ki bu oran çok düşük.Uçaklarda kullanılmasının asıl amacı iniş sırasında ortaya çıkan ısının, oksijeni tepkimeye sokma olasılığı.
    Yani uçağınız yoksa nitrojene de gerek yok.bazı lastikçiler bu işi parayla yapıyor.Parayı havaya vermiş oluyorsunuz.Parasız yapacaksa okey.Zararı yok.Havaya para vermeyin.Ve bu işi yapan lastikçilere bir sorun nitrojenin yararlarını.Öyle şeyler anlatacaklar ki görende yeni lastik takıyor sanacak.Paranıza yazık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hsacomtr

    Nitrojen gazı bildiğimiz azottur.Havanın%78'i zaten azottan oluşur.Normalde de zaten pompalarla azot dolduruyoruz lastiklere.Ancak havadaki %21 oranındaki oksijen ve çok az miktardaki su buharı lastik üzerinde bazı olumsuzluklar oluşturuyormuş ki bu oran çok düşük.Uçaklarda kullanılmasının asıl amacı iniş sırasında ortaya çıkan ısının, oksijeni tepkimeye sokma olasılığı.
    Yani uçağınız yoksa nitrojene de gerek yok.bazı lastikçiler bu işi parayla yapıyor.Parayı havaya vermiş oluyorsunuz.Parasız yapacaksa okey.Zararı yok.Havaya para vermeyin.Ve bu işi yapan lastikçilere bir sorun nitrojenin yararlarını.Öyle şeyler anlatacaklar ki görende yeni lastik takıyor sanacak.Paranıza yazık.[





    vallaha internette yazanlar bile beni gaza getirdi Son anda aklıma şu geldi. Şimdi bu gaz ısınmayı önlüyor demi. Peki benim bildiğim lastik sınınınca daha iyi yol tutuşu sağlar diye biliyorum. Yani yüksek sıcaklıklar değilde normal sıcaklaık.

    Sert lastik yola tutunamaz ve kaymalar ortaya çıkar diye biliyorum yüksek hızlarda.

    En iyisi normal hava yaa, hiç teredütte kalmadan normal bas gitsin, şu ana kaadr nitrojen mi basırdık. zaten 3-4 sene de lastik değiştirilir. Kimyası buzulur zaten.




  • İnternet koca bi çöplük. Yazıları bunu bilerek okuyun. şüpheci olun. Neler neler var...
    Konuya gelince, bu soru çok soruldu ben cevaplamaktan bıkmadım. Ben azot(=nitrojen=oksijeni azaltılmış hava!) bastıralı çok oldu. Havası yine iniyor. İnmeyecek kısmı palavra. İniyor. Tüketim mi? Komik olmayın, bir kaç gramlık ağırlık farkına mı kaldı işimiz? Öyleyse arabaya binerken tırnaklarımızı keselim bari.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    İnternet koca bi çöplük. Yazıları bunu bilerek okuyun. şüpheci olun. Neler neler var...
    Konuya gelince, bu soru çok soruldu ben cevaplamaktan bıkmadım. Ben azot(=nitrojen=oksijeni azaltılmış hava!) bastıralı çok oldu. Havası yine iniyor. İnmeyecek kısmı palavra. İniyor. Tüketim mi? Komik olmayın, bir kaç gramlık ağırlık farkına mı kaldı işimiz? Öyleyse arabaya binerken tırnaklarımızı keselim bari.






    ben binmeden tuvelete girerrim baya farkediyor




  • kelin ilacı olsa kendi başına sürer o nitrojen basan lastikçiler bile kendi arabasının lastiklerine normal hava basıyordur bence
  • demin lastik havalarını kontrole gittim, nitrojeni sordum. Kuru hava olduğu için normal oksijene göre daha iyi dedi. Yazın ısınmayı önler , bide oksijen gibi nemli olmayacağından lastiğin ömrü biraz daha uzar dedi. Yani büyütmeye gerek yok dedi.

    Kaça basıyorsunuz dedim 5YTL ye yaparız dedi. Bastırmadım , yazın belki bastırırım uzun yola gidiyoruz belki biraz fark eder.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.