Şimdi Ara

Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.255
Cevap
5
Favori
145.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anıl ve Utku ile buluştuk.

    Önce Konya yolundaki Hyundai Neziroğlundaki baz donanım olan Style versiyonu inceledik bugün.

    Araç mavi renkliydi.

    Bunlar dıştan fotolar:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Dıştan fotolara devammm:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

    Bagaj:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    İç mekan şöyle görünüyor:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

    Şoför tarafına biraz daha yakın plan:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Bu da direksiyonun yakın plan çekimi:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Bunlar da üst donanım i30'un fotoğrafları:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

    Aracın broşüründen donanım listesinin fotoğrafını çektim:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Bu da teknik özelliklerin olduğu sayfanın fotoğrafı (parlamasın diye bu açıdan çekmek durumunda kaldım, pardon:):

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Test sürüşlerini yaptığımız Eskişehir yolundaki Hyundai Neziroğlu.
     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Test aracımız:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

    Janjanlı bir poz:
     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Test sürüşüne çıkarken aracın showroom camındaki silüetini farkedince bastım deklanşöre:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

    Test sürüşü sonunda ön koltuk kendime göre ayarlıyken arka koltuğun diz mesafesi görünümü:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

    Benim test sürüşü sonunda çıkan ortalama tüketim 7.8 lt oldu.

    Birkaç yerde gazı kökledim.

    Klima hep açıktı.

    Araçta 4 irikıyım kişiydik. (350 kg civarıydık herhalde.

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

    Test parkurunda bir tur daha atma talebimi kırmayan Fatih Bey'e de teşekkür etmeyi ihmal etmemek lazım. :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Bunlar da test sürüşü sırasında yan aynaları çekme girişimimin meyveleri:)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)

    Aynalar çift açılı değil ama görebileceğiniz gibi gayet geniş.


    Teste çıkmadan hemen önce sayacı sıfırladım ve de gaza yüklenince anlık olarak zirve yapan tüketim ortalamaya da şöyle yansıdı:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Bu da yolun hafif meyil olmasından dolayı gaza az basarak ilerleyince 1 km kadar sonra ortalama tüketim:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Biraz daha gaza basınca tüketim yine yükseldi:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Sonra yine azaldı:

     Yeni Hyundai i30'u test ettik; fotolar, videolar, teknik özellikler eklendi :)


    Ve test sonunda da 7.8 lt ile parkuru tamamladım.


    Araç içini videoya çekme girişimimiz:



    Sonuna kadar izlemeyi unutmayın:


    Video çekme azmimizden birşey kaybetmedik tabii.




    Bu da aracın dıştan görünümü çektiğimiz video:




    Bu da diğer şubedeki üst donanım i30'u çektiğimiz video:



    İyi seyirler :)

    Ekleme: Bu kısma test sürüşü videolarını ekleyecegim arkadaşlar...

    ... dedim ve işte videolar:


    Yeni Hyundai i30 test sürüşü Anıl:





    Yeni Hyundai i30 test sürüşü Görkem ilk bölüm:



    Yeni Hyundai i30 test sürüşü Görkem 2. bölüm:





    Yeni Hyundai i30 test sürüşü Emre:




    Yeni Hyundai i30 test sürüşü sarapci:




    Yeni Hyundai i30 test sürüşü uA_Y_C_A 1. bölüm:




    Yeni Hyundai i30 test sürüşü uA_Y_C_A 2. bölüm:




    Yeni Hyundai i30 test sürüşü Utku:
    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Bugün kullandım kısa bir tur.

    Sevmediğim özellikleri;

    -Direksiyonda hissiyat namına hiçbir şey yok.

    -Direksiyonu sport moda alınca düşük süratlerde sertleşmeyi hissediyorsunuz ama yüksek süratlerde fark çok az. Hissiyat adına da en ufak bir katkısı yok.

    -Videoda izleyeceksiniz; 80-85 ile yoncayı dönerken viraj çıkışına doğru araba ciddi kaydı ama esp hiç oralı olmadı. Yol tutuşu beğenmedim.

    -Arka süspansiyonlar sesli çalışıyor.

    -Otomatik şanzıman sebebiyle 128 beygir falan gibi gitmiyor araba. Özellikle ilk kalkışı çok hantal, sonra toparlıyor.

    -Net yarım saniye turbo lag oluyor 2000 devirlerde.

    -Arka koltuklarda lastiklerden kaynaklı uğultu sesi biraz fazla.

    -100 ile giderken kazık fren denedim. Araba çizgisinden sapmadı ama fren performansı beni pek tatmin etmedi. Durma işi biraz uzadı.

    -14 litre ortalama tüketimle parkur bitti.

    Kullanırken zerre keyif almadığım arabalardan biri oldu. Hyundai genele güzel hitap etmiş ama.

    Öncelikli beklentileri olmayanlar için güzel bir tercih.




    Yeni Hyundai i30 test sürüşü Phantoka:



    Bu da 3 Nisan tarihinde Konya yolundaki Hyundai Ata'da yaptığım test sürüşünün videosu:





    Arkadaşlar 2 ayrı test sürüşünden sonra yeni i30 için şunları söyleyebilirim.

    Bunlar (-)'ler:

    - Yeni i30 benzer şartlarda kullanılan yarı otomatik tek kavramalı dizel C4, 308 ve Bravo'dan ve de çift kavramalı dizel Golf ve Megane'dan özellikle şehiriçi şartlarında en az 2 lt kadar fazla yakacaktır.

    Eski kasa 4 ileri olan i30'ların 4. viteste 2000 devirdeki süratleri ile yeni 6 ileri olan i30'ların 6. viteste 2000 devirdeki süratleri tamamen aynı: 100 km.

    Zaten her iki aracın fabrika verisi yakıt tüketimlerinde şehiriçi-şehirdışı-ortalama tüketimlerde yeni i30 lehine sadece 0.4 lt fark var:

    Eski i30 - Yeni i30

    Ş. içi _7.6 lt - 7.2 lt
    Ş.dışı _4.9 lt - 4.4 lt
    Ort. __5.9 lt - 5.5 lt

    Bu aracın bir miktar fazla yakacağını kabul edip alımınızı ona göre yapar, ve (çoğu diğer dizel araç kullanıcısının aksine) benzinli bir aracı kullanırcasına gaza dikkatli basarsanız fabrika verilerine yakın değerler tuttarabilirsiniz diye düşünüyorum.


    - i30'un ait olduğu C sınıfındaki otomatik vitesli neredeyse tüm araçları (powershift'li Focus hariç) kullandım.

    Honda Civic'in atmosferik benzinli motorundan dolayı alt devirlerdeki performansını yetersiz bulduğum olmuştur ama i30'un turbo dizel olmasından dolayı performansının biraz daha iyi olmasını beklerdim.

    Diğer dizel otomatikler gibi alıp sürüklemiyor.

    Eğer atmosferik benzinli bir araçtan dizel i30'a geçiş yapıyorsanız aracın performansı sizi fazlasıyla tatmin edecektir.

    Eğer yarı otomatik tek ya da çift kavramalı dizel bir araçtan dizel otomatik i30'a geçiş yapıyorsanız aracın performansı ilk başlarda sizi kesmeyecektir.


    - Benzinli versiyonu alacakların bu araçta GDI isimli FSI'a benzeyen direkt püskürtme benzinli motor bulunduğunu; bu motorun da iki büyük dezavantajı olduğunu unutmamaları gerek:

    1. Lpg uyumu muamma ve verimli çalışacak bir sistem için de 4-5 bin TL gibi bir meblağ talep edileceğine hazırlıklı olmak lazım.

    2. FSI gibi kaba sayılabilecek bir çalışma sesi ve karakterine sahip olduğundan Anıl ve Recai gibi araçlarını devirli kullanmayı sevenlerin hoşuna gitmeyecektir.

    - Rakiplerinin fiyatlarını da biliyorum ama yine de ne kadar dolu olursa olsun C sınıfı dizel otomatik bir araca 58 bin TL civarı para vermek beni rahatsız eder.

    Buna diğer tüm C sınıfı araçlar da dahil tabii.



    Bunlar da (+)'lar:
    - Bu araç çizgileriyle ve donanımıyla kesinlikle güzel bir araç.

    - İç mekan genişliği hem önde hem de arkada baş ve diz mesafesi olarak gayet başarılı.

    - Dizel motoru rölantide ve düşük devirlerde çoook sessiz ve sarsıntısız çalışıyor.

    - Baz ve üst versiyonda donanım gayet zengin.

    - Kullanmış olduğum 2 araç da dizel otomatik vitesti ve vites geçişlerinin kararlı ve pürüzsüz olması açısından gayet başarılı.

    - 5 yıllık uzun garanti süreci bu aracı mantıklı kılıyor.

    - Yarı otomatik tek ve çift kavramalarda yakıt alımlarında yüzünüz daha çok gülerken bu araçta uzun dönemde şanzıman açısından ciddi bir problem riski taşımadığını bilmek rahatlatıcı olacaktır.

    Hatta diğer araçlarda uzun dönemde kavrama vb değişimi için cebinizden çıkacak para bu araç için 100 km'de fazla vereceğiniz 2 lt yakıt paralarının toplamından muhtemelen daha fazla olacaktır.

    Sonuç: Bu araçtan beklentiniz performans ya da ciddi bir yakıt tüketimi ise dizel otomatik versiyon sizi kesmeyebilir.

    Dizel düz vites alacaklar muhtemelen daha performanslı ve daha az yakıt tüketen bir araç tercihi yapmış olacaklar.



    Sonucun sonucu: Mevcut aracı olanların ya da bir süre daha bekleyebileceklerden ille de Uzakdoğulu bir araç alayım diyenlerin yeni Kia Ceed'i ve peşinden de yeni Honda Civic'i beklemelerini ve bu iki aracı da gördükten sonra araç alımı yapmalarını öneririm. :)

    Honda Civic hb konusu şu:

    http://forum.donanimhaber.com/m_55989556/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    (1.6 dizele otomatik vitesin ne zaman geleceği kısmı henüz netlik kazanmadı.)


    Umarım yazdıklarım bu aracı alacak arkadaşlara bir miktar daha fikir verir.


    Herkese benden çaaaay!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 19 Nisan 2012; 21:35:22 >



    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • takip edelim..
    _____________________________
    2012 Passat TDİ DSG Comfortline

    "Nefret Ettiğimiz İşlerde Çalışıp Gereksiz Şeyler Alıyoruz. Bizler Tarihin Ortanca Çocuklarıyız. Bir Amacımız Yada Yerimiz Yok.. Ne Büyük Savaşı Yaşadık... Ne de Büyük Buhranı.. Bizim Savaşımız Ruhani Bi Savaş.. En Büyük Buhranımız; Hayatlarımız.."
  • Bekliyoruz.
    _____________________________
  • Bu araç çok ses getirecek belli
    _____________________________
  • Haluk Abi, Neziroğlu'ndasınız sanırım değil mi? Test sürüşü cumartesi-pazar olarak yazılmış, teyit etmeniz mümkün müdür acaba?
    _____________________________
  • Test sürüşü için önceden randevu alıyormuyuz, yoksa gidince hemen yapabiliyormuyuz? Alacağından değilde aracı çok merak ediyorum.
    _____________________________
  • Takip
    _____________________________
    BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Test gunleri degismiş bazı bayilerin hafta sonuna çekilmiş
    _____________________________
  • işte bu konuyu bekliyordum.
    haluk bey bu forumda etkiniz çok fazla. sizin bir sözünüzle araba alacak veya alacağından vazgeçecek insanlar var. ona göre bir inceleme bekliyoruz sizden
    _____________________________
  • Takip ..
  • Abi, bu araç benim de listemde... Çok kapsamlı bir inceleme yazısı istiyorum Ne kadar pimpirikli olduğumu biliyorsun, malzeme kalitesi-işçilik-yalıtım-konfor-cc-sunroof mekanizması-klima-ses sistemi-koltuk genişliği-performans-vites geçişleri-iç mekan genişliği vs. vs.

    Bol bol da fotoğraf isterem
    _____________________________
  • İnceleme öncesi tahminim

    Dış tasarımını beğeneceksiniz.
    İç mekanda direksiyon ve kokpiti beğenmeyeceksiniz.
    Hyundai logosunun bu tasarıma göre çok demode olduğunu söyleyeceksiniz.
    Ön koltuk arkalarında bulunan siyah plastiğin yakışmadığını söyleyeceksiniz.
    _____________________________
  • Bekliyoruz.
    _____________________________
    in money we trust!
  • takip :)
    _____________________________
  • Takipteyim..
    _____________________________
    2005 Toyota Avensis 1.6 110 hp Comfort
    SAMSUNG CHAT 335+SONY MP3
  • Arabayı ve incelemenizi bekliyorum.
    Ama kafama şu takıldı.
    Abi siz ne iş yapıyorsunuzda hafta içi mesai saatinde vakit ayırabiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antalya

    Arabayı ve incelemenizi bekliyorum.
    Ama kafama şu takıldı.
    Abi siz ne iş yapıyorsunuzda hafta içi mesai saatinde vakit ayırabiliyorsunuz.

    izin almışlardır :) ben bugün Cuma'ya yarım saat erken çıkıp arabayı görmeye gittim mesela:)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Anıl ve Utku ile buluştuk.

    Ankara ekibi olarak yeni i30'u inceliyoruz.

    Detayları paylaşacağız. :)

    Selamlar.

    Hadi hayırlısı :) meganı bırak test aracı ile kaç abi :)
    _____________________________
  • Takip..
    _____________________________
  • inceleme tamamlandı arkadaşlar.

    Güzel araç olmuş. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.