Şimdi Ara

YENİ VERGİ SİSTEMİ GELİYOR! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
0
Favori
17.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • donlari indirdik bekliyoruz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: borabjk

    donlari indirdik bekliyoruz...



    az yana kay bende geldim
  • Zaten zar zor biniyoruz, birde 2002 model aracımı bu bizi soyan hırsızlar için mi değiştireceğiz lanet olsun böyle sisteme. O zaman gelir seviyesini avrupa standartlarına yükseltirsin (öyle bir gecede yapılan hesap oyunuyla 10 bin dolara çıkartmakla değil) daha sonra ötv yi kaldırır kdv yi de düşürürsün. Millet yeni araç alır, ozaman geçekten çevreyi düşündüğün ortaya çıkar.

    Ama sistem aynı, vergiler aynı, 30 milyarlık araç ülkeye geldiğinde 80 milyar oluyor. Ozaman ben ne anladım ulan bu sistemden, bu sistemi adı zenginden daha az vergi fakirden daha fazla vergi almak oluyor ve saçmalığın daniskası. Gelir vergisini, kaçak elektiriği , kaçak su kullanımını alamayan devlet bu yollarlar hıncını gelir seviyesi düşük insanlardan çıkartma niyetinde herhalde.

    Birde eski araçların traifkten çekilmesinden falan bahsediyorlar. Sanırsınızki tüm dünya da avrupada amerikada herkes yepis yeni araç kullanıyor. Alakası bile yok, eski araçların kullanımı da bir okadar fazla... Asıl ülkemizde lüx merakı sürekli araç değiştirme merakı almış başını gidiyor. Allah bilir onların istediği sistemdir bu , kendini düşünnen egoist insanların merakla beklediği sistem. Belli kesim sürekli sıfır araç alıyordur onlardan kime ne ikinci el araç alıp kullananlar... Ah güzel ülkem ahhh yaşınılmaz hale getirdiler seni...
  • vergi indirimi söz konusu olmaz, çevreci araçlar şimdikiyle aynı vergiyi öder çevreci olmayan ve eskiler daha fazla vergi öder. Devletimiz hazır gelen parayı niye tepsin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Scorp3867 -- 21 Mart 2012; 13:28:57 >
  • Iyide avrupadaki sistemde Co2 emisyonuna gore vergi aliniyor ve dizeller avantajli hatta polo bluemotion sahiplerinin vergi odemedigi ulkeler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Iyide avrupadaki sistemde Co2 emisyonuna gore vergi aliniyor ve dizeller avantajli hatta polo bluemotion sahiplerinin vergi odemedigi ulkeler var.

    Karbondioksit emisyonuna göre vergi almak az yakan araçlara daha az vergi vermesi gerektiğini ifade ediyor yalnız başına yeterli değil bence. Dizel bir aracın çevreye verdiği zehirli gazlar diğer yakıtlara göre çok daha fazla. o yüzden benzinli ve dizel diye iki başlık altında süreci ilerlemesi çok daha uygun olur. mantık olarak da çevreye zararlı olan bir durumun desteklenmemesi lazım ama, malesef yakıt fiyatları buna yönlendiriyor insanları.

    ben aslında lpg li araç kullanıcılarını merak ettim, benzinli gibi mi vergi verecekler acaba taslakta?
  • Şimdi bu sistemde LPG nin yeri nasıl olacak..Mesela bende şu an Marea 2,0 LPg li bir araç var..2002 model...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Şimdi bu sistemde LPG nin yeri nasıl olacak..Mesela bende şu an Marea 2,0 LPg li bir araç var..2002 model...

    öyle bir araçta bu benim görüşüm.kullanılan fatura + km + yakıt türü + co2 bakılarak yapılmalı.misal 1.000 km benzin 10.000 lpg faturan + salınan co2 hesabı değerlendirilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Iyide avrupadaki sistemde Co2 emisyonuna gore vergi aliniyor ve dizeller avantajli hatta polo bluemotion sahiplerinin vergi odemedigi ulkeler var.

    Karbondioksit emisyonuna göre vergi almak az yakan araçlara daha az vergi vermesi gerektiğini ifade ediyor yalnız başına yeterli değil bence. Dizel bir aracın çevreye verdiği zehirli gazlar diğer yakıtlara göre çok daha fazla. o yüzden benzinli ve dizel diye iki başlık altında süreci ilerlemesi çok daha uygun olur. mantık olarak da çevreye zararlı olan bir durumun desteklenmemesi lazım ama, malesef yakıt fiyatları buna yönlendiriyor insanları.

    ben aslında lpg li araç kullanıcılarını merak ettim, benzinli gibi mi vergi verecekler acaba taslakta?

    Euro5 normlarini karsilayan partikul filtresi olan dizel araclarda co2 emisyonunun yani sira partikul salinimida dusuruldu .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun anlamı

    Garibana daha fazla vergi

    Zengine daha az vergi

    Güzelim memlekette olan garibana oluyor

    Zengin ise bir şekilde ödüyor az ama çok
  • Yahu zaten eski araç kullanan birinin maddi durumu bellidir, muayenesini adam akıllı yaptırıyorsa, sigortasını yaptırıyorsa, vergisini ödüyorsa daha ne dürtüklüyorsunuz. Her sene yeni vergi sistemi geliyor! Neyse hayırlısı.
  • bu haber de dikkatimi çeken LİMAK oldu türkiyede neredeyse bütün duble yol insaatlarini KOLİN ile beraber yapan bir firma yaptıkları duble yollarda mutlaka bir şeyi eksik bırakıyorlar örneğin yan yok kanal sistemi vb gibi şimdi de banka ile iyi işler götürürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    quote:

    Orijinalden alıntı: kzafi



    Dizelin vergisi artacak

    Araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.





    sizin yapacağınız iş anca bu kadar hem çevreci olsun diyorsunuz hemde dizellerin vergisi artacak diyorsunuz

    dizel cevreci degil ki. ise bir tek CO2 salinimi olarak bakamazsin. baksan bile CO2 zehirli bir gaz degildir. ancak dizel araclar yaydiklari partikul ve NOXlar(benzinliye gore onlarca kat daha fazla ve bazi NOX molekulleri CO2den daha fazla kuresel isinma etkisi yaratiyor) sayesinde birer kanser fabrikasina donusuyor. insan sagligini ve cevreyi asit yagmuru olusumu ile tehdit ediyor.

    iyi de bu partikül ve NoX gibi zehirli gazları ve partikülleri tutan DPF'li (dizel partikül sistemi) araçlar ile bu sisteme sahip olmayan araçları da bu yeni vergi sisteminde ayırmak gerekir bu durumda. öteki türlü hepsini aynı "dizel araç" kefesine koyarsanız yine haksızlık etmiş olursunuz.
  • Garibanı düzeceklerine trafik polislerini daha aktif kullansalar ya. Ya da kameraları.

    Şehir içi neredeyse tüm yollarda ışıklar ihlal ediliyor. Çak EDS yi bir günde maliyetini amorti eder 1 ayda binlerce arabadan alacağın vergiyi 1 kameradan alırsın. Hatalı yere - kaldırıma park edenlere, hız sınırlarını aşanlara yapıştır cezayı bakalım gerek kalıyor mu saçma vergilere. Amaç üzüm yemek olsa iyi, hatta bağcıyı dövmek olsa yine iyi, amaç bağcıyı ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL


    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Iyide avrupadaki sistemde Co2 emisyonuna gore vergi aliniyor ve dizeller avantajli hatta polo bluemotion sahiplerinin vergi odemedigi ulkeler var.

    Karbondioksit emisyonuna göre vergi almak az yakan araçlara daha az vergi vermesi gerektiğini ifade ediyor yalnız başına yeterli değil bence. Dizel bir aracın çevreye verdiği zehirli gazlar diğer yakıtlara göre çok daha fazla. o yüzden benzinli ve dizel diye iki başlık altında süreci ilerlemesi çok daha uygun olur. mantık olarak da çevreye zararlı olan bir durumun desteklenmemesi lazım ama, malesef yakıt fiyatları buna yönlendiriyor insanları.

    ben aslında lpg li araç kullanıcılarını merak ettim, benzinli gibi mi vergi verecekler acaba taslakta?

    Euro5 normlarini karsilayan partikul filtresi olan dizel araclarda co2 emisyonunun yani sira partikul salinimida dusuruldu .

    dpf olan araçlarda tabi daha az vergi ödenmesi gerek tabi diğer dizellere göre
  • Olması gereken bir uygulama. Ayrıca dizel-benzin ayrımına çok sevindim.

    Şu eski şahinleri az görürüz artık yollarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL


    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Iyide avrupadaki sistemde Co2 emisyonuna gore vergi aliniyor ve dizeller avantajli hatta polo bluemotion sahiplerinin vergi odemedigi ulkeler var.

    Karbondioksit emisyonuna göre vergi almak az yakan araçlara daha az vergi vermesi gerektiğini ifade ediyor yalnız başına yeterli değil bence. Dizel bir aracın çevreye verdiği zehirli gazlar diğer yakıtlara göre çok daha fazla. o yüzden benzinli ve dizel diye iki başlık altında süreci ilerlemesi çok daha uygun olur. mantık olarak da çevreye zararlı olan bir durumun desteklenmemesi lazım ama, malesef yakıt fiyatları buna yönlendiriyor insanları.

    ben aslında lpg li araç kullanıcılarını merak ettim, benzinli gibi mi vergi verecekler acaba taslakta?

    Euro5 normlarini karsilayan partikul filtresi olan dizel araclarda co2 emisyonunun yani sira partikul salinimida dusuruldu .

    dpf olan araçlarda tabi daha az vergi ödenmesi gerek tabi diğer dizellere göre

    Euro5 normlu,DPF'li dizeller benzinlilerden iyi mi bu anlamda peki?
  • yine olan millete oldu sanırım herzaman ki gibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL


    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Iyide avrupadaki sistemde Co2 emisyonuna gore vergi aliniyor ve dizeller avantajli hatta polo bluemotion sahiplerinin vergi odemedigi ulkeler var.

    Karbondioksit emisyonuna göre vergi almak az yakan araçlara daha az vergi vermesi gerektiğini ifade ediyor yalnız başına yeterli değil bence. Dizel bir aracın çevreye verdiği zehirli gazlar diğer yakıtlara göre çok daha fazla. o yüzden benzinli ve dizel diye iki başlık altında süreci ilerlemesi çok daha uygun olur. mantık olarak da çevreye zararlı olan bir durumun desteklenmemesi lazım ama, malesef yakıt fiyatları buna yönlendiriyor insanları.

    ben aslında lpg li araç kullanıcılarını merak ettim, benzinli gibi mi vergi verecekler acaba taslakta?

    Euro5 normlarini karsilayan partikul filtresi olan dizel araclarda co2 emisyonunun yani sira partikul salinimida dusuruldu .

    dpf olan araçlarda tabi daha az vergi ödenmesi gerek tabi diğer dizellere göre

    Euro5 normlu,DPF'li dizeller benzinlilerden iyi mi bu anlamda peki?

    bunu kesin bir yargı olarak belirtmek uygun olmaz tabi. az yakan bir benzinliye oranla daha fazla azotoksit atıyorlar ama karbondioksit emisyonları düşük oluyor, partikül maddelere güzel çözüm oldu dpf.

    şöyle bir makale var; okursanız.

    http://iats09.karabuk.edu.tr/press/bildiriler_pdf/IATS09_07-01_1061.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    yıllardır yapılması gereken bu ama bir türlü uygulanmadı hep lafta kaldı.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.