Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (1801. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 17991800180118021803
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler. Değişim yazmışım ama yapışkan kaplama plaka bunlar. Et kalınlığı fazla bu yüzden uygulaması kolay.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1

    Degisken kutulu makyajli 40.yil'i bugun teslim aldim, yol feedbacki disinda suan icin titreme emaresi yok, bir kac yerde biraktigimda hafif oynalamalar gormustum ama oralarda yoldan dolayi araba da sallaniyordu zaten. Takibe devam, umarim bu araba titremez.

    Daha once yorumlar yazildi ben de ufak tefek gozlemlerimi yazayim 100km kullanimdan sonra,
    - Kendi arabam sport line olmasina ragmen 2 aydir 16. jantli liinesiz ikame kullaniyorum, onun uzerine kullandigim icin etkisi artmis olabilir, 18 jantla yoldaki bozukluklarin hissiyati daha fazla geldi, beni rahatsiz etmiyor ama esim kesin laf edecek :)
    - Bagajda solda yangin sondurucuyu koydugum cukur bolmenin cukurunu kaldirmislar, o yuzden yangin sondurucu virajlarda ordan kurtulacaktir, o kismi daha kullanissiz yapmis, ne koyarsaniz ordan ucar virajda.
    - 40. yil donanimi arabayi gercekten cok degistirdi, makyajdansa 40.yil farkini ciddi sekilde hissediyorum.
    - Harmanin bassi bana da zayif geldi ama kalitesi oncekine gore cok iyi (bende hifi da yoktu)
    - Yeni klima ekrani ve arka stoplar makyajin en guzel yerleri, xenon mercegi makyajsizda cok guzel duruyordu, yeni farklar biraz eskinin xenonsuzuz havasi katmis, gece kullanmadim henuz selektor vs olaylarina bisey diyemeyecegim.
    - Connecteddaki Spotify appi super :)

    Kazasız belasız iyi günlerde kullan kardeşim. Hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daaeu


    quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1

    Degisken kutulu makyajli 40.yil'i bugun teslim aldim, yol feedbacki disinda suan icin titreme emaresi yok, bir kac yerde biraktigimda hafif oynalamalar gormustum ama oralarda yoldan dolayi araba da sallaniyordu zaten. Takibe devam, umarim bu araba titremez.

    Daha once yorumlar yazildi ben de ufak tefek gozlemlerimi yazayim 100km kullanimdan sonra,
    - Kendi arabam sport line olmasina ragmen 2 aydir 16. jantli liinesiz ikame kullaniyorum, onun uzerine kullandigim icin etkisi artmis olabilir, 18 jantla yoldaki bozukluklarin hissiyati daha fazla geldi, beni rahatsiz etmiyor ama esim kesin laf edecek :)
    - Bagajda solda yangin sondurucuyu koydugum cukur bolmenin cukurunu kaldirmislar, o yuzden yangin sondurucu virajlarda ordan kurtulacaktir, o kismi daha kullanissiz yapmis, ne koyarsaniz ordan ucar virajda.
    - 40. yil donanimi arabayi gercekten cok degistirdi, makyajdansa 40.yil farkini ciddi sekilde hissediyorum.
    - Harmanin bassi bana da zayif geldi ama kalitesi oncekine gore cok iyi (bende hifi da yoktu)
    - Yeni klima ekrani ve arka stoplar makyajin en guzel yerleri, xenon mercegi makyajsizda cok guzel duruyordu, yeni farklar biraz eskinin xenonsuzuz havasi katmis, gece kullanmadim henuz selektor vs olaylarina bisey diyemeyecegim.
    - Connecteddaki Spotify appi super :)

    Kazasız belasız iyi günlerde kullan kardeşim. Hayırlı olsun.

    tesekkurler




  • Direksiyon titremesi ile sorun yaşayan arkadaslara bir önerim olacak. Tum lastiklerinki eşit olacak sekilde Lastik basınçlarını düşürüp (1.9 - 2.0 bar düzeyine) deneyin. Sorunu hafif şekilde hissedenlerin duzeldigini göreceksiniz. Yani umarım öyle olur. Zira bu Rft lastiklerin basıncı arttıkça konforu ve yol kusurunu hissettirmesi de artıyor. Basınç düşük olduğunda sürüş konforu da artıyor. Bilgerinize sunmak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar, dün yolda ani fren yapmam gerekti, hatta önümde başka BMW vardı, sert frende lastik sesi duydum bu arada sağ şerit boştu ondan sağa kırdım araç çok stabil sağ yaptı ve durdu ancak lastik sesi şaşırttı beni.
    Eski araçlarımda abs devreye girince gürültü ile beraber lastiklerin kesikli dönüşünü hissederdim.
    BMW nin abs sinin hassasiyeti daha mı yüksek? Yani bu durum normal mi?
    Kızaklamış olsa sağa kırınca stabil olarak yön değiştirmezdi sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: descartes46

    Arkadaşlar, dün yolda ani fren yapmam gerekti, hatta önümde başka BMW vardı, sert frende lastik sesi duydum bu arada sağ şerit boştu ondan sağa kırdım araç çok stabil sağ yaptı ve durdu ancak lastik sesi şaşırttı beni.
    Eski araçlarımda abs devreye girince gürültü ile beraber lastiklerin kesikli dönüşünü hissederdim.
    BMW nin abs sinin hassasiyeti daha mı yüksek? Yani bu durum normal mi?
    Kızaklamış olsa sağa kırınca stabil olarak yön değiştirmezdi sanırım.

    hocam siz arabanın arkadan itişli olmasından tutun da fren yapınca iyi durmasına kadar sonunda sora sora normal olmayan bişeyini bulacaksınız heralde
  • koleksiyoner K kullanıcısına yanıt
    Haklısınız, bundan önce fiat, renault, ford, vw, toyota 6 tane sıfır araba aldım bu 7. sıfır arabam ve keşke öyle yapmak yerine düzgün marka alıp kullansaymışım....
    Şimdi temel fonksiyonlarda garipsiyor insan doğal olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: descartes46

    Haklısınız, bundan önce fiat, renault, ford, vw, toyota 6 tane sıfır araba aldım bu 7. sıfır arabam ve keşke öyle yapmak yerine düzgün marka alıp kullansaymışım....
    Şimdi temel fonksiyonlarda garipsiyor insan doğal olarak

    Premium farkı Alışacaksınız
    Özellikleri keşfettikçe arabanızı daha çok seveceksiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daaeu

    Direksiyon titremesi ile sorun yaşayan arkadaslara bir önerim olacak. Tum lastiklerinki eşit olacak sekilde Lastik basınçlarını düşürüp (1.9 - 2.0 bar düzeyine) deneyin. Sorunu hafif şekilde hissedenlerin duzeldigini göreceksiniz. Yani umarım öyle olur. Zira bu Rft lastiklerin basıncı arttıkça konforu ve yol kusurunu hissettirmesi de artıyor. Basınç düşük olduğunda sürüş konforu da artıyor. Bilgerinize sunmak istedim.

    Bir tek noktayı hatırlatmak istiyorum sizinle aynı aracı kullanan bir forum arkadaşınız olarak;

    Lastiklerin tanımlanandan daha düşük basınçta kullanılması, aracın yol tutuş ve frenaj değerlerini etkileyeceği gibi, daha düşük basınçta kullanmak ayrıca lastik materyallerinin normalden daha çok ısınmasına da sebep olur.
    RFT lastiklerin patladıktan sonra belli bir sürati aşmadan 80 km/h gibi ve belli bir kilometre limitiyle kullanılması zorunluluğu ve bundan sonra da onarımı yerine değişiminin tavsiye edilmesi bu sebepledir.

    Otomobillerde yol kaynaklı titreşimler çok ciddi bir problemdir mühendislik açısından. Bu titreşimlerin lastikler, süspansiyon sistemi, elastik bağlantı elemanları vb. donanım üzerinde yok edilmesi beklenir.
    Balans aracın yürür aksamında döner tüm parçaların birbiri ile uyumunun sağlanmasıdır. Balansı doğru bir araçta yüksek devirlerde birbiri ile uyumsuzluk yüzünden orta çıkabilecek mekanik rezonansı hissetmezsiniz. Ancak tabi ki bu durum yol şartlarından kaynaklı vibrasyonların, tüm yürür aksam üzerinden size iletilmesini engellemez.Dediğim gibi, bu vibrasyonların gövde, direksiyon, süspansiyon ve hatta pedallar üzerinden size ulaşmasını engellemek için damping planlamaları, dizaynları yapılır.
    Bu bir dengedir. Bu vibrasyonları ne kadar fazlaca bu donanım üzerinde yok ederseniz, aracın şasi tepkilerini, yol tutuş keyfini, direksiyon hassasiyetini ve lezzetini azaltırsınız. Ancak hem yaylanma konforu, hem motor hem yok kaynaklı vibrasyon konforu ve hatta akustik konfor çok yükselir. Ya da tam tersi gerçekleşebilir üreticinin tercihine göre...

    Ben 1 yıl süre ile 3.20i ed ve C180 Coupe'ye beraber sahip olup, kullandım. C180 direksiyonu yoldaki hiçbir şarta göre titremezdi ama hissiyat BMW'ye göre çok zayıftı. Sportif bir versiyon ve 18' jantlı bir araç olmasına rağmen bir virajda aracın öne tekerleklerinin tutunma durumunu veya yol yüzeyinin durumunu hissetmek zordu.
    Özetle benim sürüş zevkime göre biraz fazla tatsız, tuzsuzdu.

    Bunun yanında 3.20i ed aracımı aynı yollarda kullandığımda ise, yol durumu, tekerleklerin tutunma seviyesi vb. hakkında mükemmel bilgilendirme alabiliyorsunuz. Bu konular çok lezzetli. Ancak bana sorarsan burada da biraz fazlaya kaçılmış. Bilgilendirme seviyesi, yolun bozukluğuna göre etkilenme seviyesine yükselebiliyor.

    Tamamen kişisel beğenilere ve beklentilere göre değişmekle beraber, benim zevkim açısından en iyi direksiyon bu ikisinin ortasında bir noktada olabilirdi. Birisi sağa birisi sola doğru fazla açılmış bana göre...

    Bütün bu yukarıdakileri bazı arkadaşlarımızın yaşadığı titreme problemine yönelik yazmadım. Çünkü insanların yaşadığı problemleri uzaktan yorumlamaya çalışmak asla doğru bir hareket olmaz. Bu tip konuların mutlaka servise danışılarak çözüme ulaştırılması gerekir. Ben sadece biraz genel bilgi yazmak istedim. Uzun zamandır vaktim olmamıştı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 1 Eylül 2015; 12:09:43 >




  • Bugün sabah arabanın yanına gittiğimde, şuursuzun birinin arabaya sürttüğünü gördüm :( Çok fena içime oturdu.

    edit: resim düzeltildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onuralpozsoy -- 1 Eylül 2015; 13:49:59 >




  • onuralpozsoy O kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, resim eklediniz mi ben tıklayınca açılmadı, ciddi mi çizik?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Daaeu

    Direksiyon titremesi ile sorun yaşayan arkadaslara bir önerim olacak. Tum lastiklerinki eşit olacak sekilde Lastik basınçlarını düşürüp (1.9 - 2.0 bar düzeyine) deneyin. Sorunu hafif şekilde hissedenlerin duzeldigini göreceksiniz. Yani umarım öyle olur. Zira bu Rft lastiklerin basıncı arttıkça konforu ve yol kusurunu hissettirmesi de artıyor. Basınç düşük olduğunda sürüş konforu da artıyor. Bilgerinize sunmak istedim.

    Bir tek noktayı hatırlatmak istiyorum sizinle aynı aracı kullanan bir forum arkadaşınız olarak;

    Lastiklerin tanımlanandan daha düşük basınçta kullanılması, aracın yol tutuş ve frenaj değerlerini etkileyeceği gibi, daha düşük basınçta kullanmak ayrıca lastik materyallerinin normalden daha çok ısınmasına da sebep olur.
    RFT lastiklerin patladıktan sonra belli bir sürati aşmadan 80 km/h gibi ve belli bir kilometre limitiyle kullanılması zorunluluğu ve bundan sonra da onarımı yerine değişiminin tavsiye edilmesi bu sebepledir.

    Otomobillerde yol kaynaklı titreşimler çok ciddi bir problemdir mühendislik açısından. Bu titreşimlerin lastikler, süspansiyon sistemi, elastik bağlantı elemanları vb. donanım üzerinde yok edilmesi beklenir.
    Balans aracın yürür aksamında döner tüm parçaların birbiri ile uyumunun sağlanmasıdır. Balansı doğru bir araçta yüksek devirlerde birbiri ile uyumsuzluk yüzünden orta çıkabilecek mekanik rezonansı hissetmezsiniz. Ancak tabi ki bu durum yol şartlarından kaynaklı vibrasyonların, tüm yürür aksam üzerinden size iletilmesini engellemez.Dediğim gibi, bu vibrasyonların gövde, direksiyon, süspansiyon ve hatta pedallar üzerinden size ulaşmasını engellemek için damping planlamaları, dizaynları yapılır.
    Bu bir dengedir. Bu vibrasyonları ne kadar fazlaca bu donanım üzerinde yok ederseniz, aracın şasi tepkilerini, yol tutuş keyfini, direksiyon hassasiyetini ve lezzetini azaltırsınız. Ancak hem yaylanma konforu, hem motor hem yok kaynaklı vibrasyon konforu ve hatta akustik konfor çok yükselir. Ya da tam tersi gerçekleşebilir üreticinin tercihine göre...

    Ben 1 yıl süre ile 3.20i ed ve C180 Coupe'ye beraber sahip olup, kullandım. C180 direksiyonu yoldaki hiçbir şarta göre titremezdi ama hissiyat BMW'ye göre çok zayıftı. Sportif bir versiyon ve 18' jantlı bir araç olmasına rağmen bir virajda aracın öne tekerleklerinin tutunma durumunu veya yol yüzeyinin durumunu hissetmek zordu.
    Özetle benim sürüş zevkime göre biraz fazla tatsız, tuzsuzdu.

    Bunun yanında 3.20i ed aracımı aynı yollarda kullandığımda ise, yol durumu, tekerleklerin tutunma seviyesi vb. hakkında mükemmel bilgilendirme alabiliyorsunuz. Bu konular çok lezzetli. Ancak bana sorarsan burada da biraz fazlaya kaçılmış. Bilgilendirme seviyesi, yolun bozukluğuna göre etkilenme seviyesine yükselebiliyor.

    Tamamen kişisel beğenilere ve beklentilere göre değişmekle beraber, benim zevkim açısından en iyi direksiyon bu ikisinin ortasında bir noktada olabilirdi. Birisi sağa birisi sola doğru fazla açılmış bana göre...

    Bütün bu yukarıdakileri bazı arkadaşlarımızın yaşadığı titreme problemine yönelik yazmadım. Çünkü insanların yaşadığı problemleri uzaktan yorumlamaya çalışmak asla doğru bir hareket olmaz. Bu tip konuların mutlaka servise danışılarak çözüme ulaştırılması gerekir. Ben sadece biraz genel bilgi yazmak istedim. Uzun zamandır vaktim olmamıştı...

    O ozaman bir soru,
    Sabah temde 40km yol yaptiktan sonra onlerin 2.3 arka sag 2.4 arka solun 2.6 bar gostermesi normal mi? bi ara sag arka 2.5'e cikti.
    Yola cikarken lastikcide kapida yazdigi sekliyle yanlis hatirlamiyorsam onleri 2.2 arkalari 2.4 yaptirmistim ve resetledigimde bu degerleri gosteriyordu. (Lastikler M 18')



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bigtiger1 -- 1 Eylül 2015; 13:27:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Daaeu

    Direksiyon titremesi ile sorun yaşayan arkadaslara bir önerim olacak. Tum lastiklerinki eşit olacak sekilde Lastik basınçlarını düşürüp (1.9 - 2.0 bar düzeyine) deneyin. Sorunu hafif şekilde hissedenlerin duzeldigini göreceksiniz. Yani umarım öyle olur. Zira bu Rft lastiklerin basıncı arttıkça konforu ve yol kusurunu hissettirmesi de artıyor. Basınç düşük olduğunda sürüş konforu da artıyor. Bilgerinize sunmak istedim.

    Bir tek noktayı hatırlatmak istiyorum sizinle aynı aracı kullanan bir forum arkadaşınız olarak;

    Lastiklerin tanımlanandan daha düşük basınçta kullanılması, aracın yol tutuş ve frenaj değerlerini etkileyeceği gibi, daha düşük basınçta kullanmak ayrıca lastik materyallerinin normalden daha çok ısınmasına da sebep olur.
    RFT lastiklerin patladıktan sonra belli bir sürati aşmadan 80 km/h gibi ve belli bir kilometre limitiyle kullanılması zorunluluğu ve bundan sonra da onarımı yerine değişiminin tavsiye edilmesi bu sebepledir.

    Otomobillerde yol kaynaklı titreşimler çok ciddi bir problemdir mühendislik açısından. Bu titreşimlerin lastikler, süspansiyon sistemi, elastik bağlantı elemanları vb. donanım üzerinde yok edilmesi beklenir.
    Balans aracın yürür aksamında döner tüm parçaların birbiri ile uyumunun sağlanmasıdır. Balansı doğru bir araçta yüksek devirlerde birbiri ile uyumsuzluk yüzünden orta çıkabilecek mekanik rezonansı hissetmezsiniz. Ancak tabi ki bu durum yol şartlarından kaynaklı vibrasyonların, tüm yürür aksam üzerinden size iletilmesini engellemez.Dediğim gibi, bu vibrasyonların gövde, direksiyon, süspansiyon ve hatta pedallar üzerinden size ulaşmasını engellemek için damping planlamaları, dizaynları yapılır.
    Bu bir dengedir. Bu vibrasyonları ne kadar fazlaca bu donanım üzerinde yok ederseniz, aracın şasi tepkilerini, yol tutuş keyfini, direksiyon hassasiyetini ve lezzetini azaltırsınız. Ancak hem yaylanma konforu, hem motor hem yok kaynaklı vibrasyon konforu ve hatta akustik konfor çok yükselir. Ya da tam tersi gerçekleşebilir üreticinin tercihine göre...

    Ben 1 yıl süre ile 3.20i ed ve C180 Coupe'ye beraber sahip olup, kullandım. C180 direksiyonu yoldaki hiçbir şarta göre titremezdi ama hissiyat BMW'ye göre çok zayıftı. Sportif bir versiyon ve 18' jantlı bir araç olmasına rağmen bir virajda aracın öne tekerleklerinin tutunma durumunu veya yol yüzeyinin durumunu hissetmek zordu.
    Özetle benim sürüş zevkime göre biraz fazla tatsız, tuzsuzdu.

    Bunun yanında 3.20i ed aracımı aynı yollarda kullandığımda ise, yol durumu, tekerleklerin tutunma seviyesi vb. hakkında mükemmel bilgilendirme alabiliyorsunuz. Bu konular çok lezzetli. Ancak bana sorarsan burada da biraz fazlaya kaçılmış. Bilgilendirme seviyesi, yolun bozukluğuna göre etkilenme seviyesine yükselebiliyor.

    Tamamen kişisel beğenilere ve beklentilere göre değişmekle beraber, benim zevkim açısından en iyi direksiyon bu ikisinin ortasında bir noktada olabilirdi. Birisi sağa birisi sola doğru fazla açılmış bana göre...

    Bütün bu yukarıdakileri bazı arkadaşlarımızın yaşadığı titreme problemine yönelik yazmadım. Çünkü insanların yaşadığı problemleri uzaktan yorumlamaya çalışmak asla doğru bir hareket olmaz. Bu tip konuların mutlaka servise danışılarak çözüme ulaştırılması gerekir. Ben sadece biraz genel bilgi yazmak istedim. Uzun zamandır vaktim olmamıştı...

    O ozaman bir soru,
    Sabah temde 40km yol yaptiktan sonra onlerin 2.3 arka sag 2.4 arka solun 2.6 bar gostermesi normal mi? bi ara sag arka 2.5'e cikti.
    Yola cikarken lastikcide kapida yazdigi sekliyle yanlis hatirlamiyorsam onleri 2.2 arkalari 2.4 yaptirmistim ve resetledigimde bu degerleri gosteriyordu. (Lastikler M 18')

    Fabrika tavsiyesi hava basıncı 18'ler için nedir? bilmiyorum. Benim 17'ler için önler 2.0 ve arkalar 2.2 gibi bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam...

    Lastik basınçları soğukken ayarlanır. Yani birçoğumuzun yaptığı gibi, aracı otobanda bir süre sürüp, sonra hemen lastikçide ayarlamak doğru değildir. 4-5 km civarında, özellikle de sıcak havalarda sürüş bile 0,1 bar gibi değerler ekleyebiliyor.

    Sürüş süresi uzadıkça, sürüş sürati arttıkça, virajlı yollarda ve/veya agresif sürüşlerde ve yüklü sürüşlerde lastik basıncının daha fazla artması normaldir. Çünkü bu durumlarda lastik ısısı yükselmekte ve genleşen hava da lastik iç basıncını arttırmaktadır.

    BMW 3 serisi gibi arkadan itişli otomobillerde, özellikle de performanslı kullanılıyorsa, arka lastik basınçları önlere göre daha fazla da yükselebilir. Veya arka koltuklarda yolcu varsa vs...

    Araçlarımızın lastik basınç göstergeleri 0,1 bar hassasiyetli. Örneğin siz ön lastikleri ayarladınız ve ikisini de 2.0 bar gördünüz soğuk olarak diyelim. Yine örnek olarak lastiklerden birisi bu sırada 2,03 bar, diğeri ise 1,98 bar olabilir gerçekte. Siz sürüşe geçip 10 km kullandığınızda, birisi 2,08 bar, diğerinin ise 2,03 bara yükseleceğinden varsayımla, anlık okunan değerler 2.0 ve 2.1 olarak görünebilir.

    Dediğim gibi aracın yükünün ne tarafta fazla olduğuna göre bile bir derece etkilenebilir, özellikle sıcak havalarda. Ancak sağ ve sol arasında kayda değer ısı farkları oluşuyorsa bir baktırmakta da fayda var. Yukarıda izah ettiğim sebeplerden dolayı, soğukken eşit ama sıcakken 0,1 bar gibi farkları ben de görebiliyorum.

    Dediğim gibi, fark çok oluyorsa kontrol ettirmekte fayda var. Sensör hatasından, yazılım hatasına ve hatta balans hatasından, arka lastiklerin iz takip açısı hatasına kadar birçok şey mevcut olabilir. Bir lastik fabrika ayarına göre önü daha kapalı veya açık seyahat ediyorsa, sürtünme artar, doğasıyla ısısı da artar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 1 Eylül 2015; 15:02:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Daaeu

    Direksiyon titremesi ile sorun yaşayan arkadaslara bir önerim olacak. Tum lastiklerinki eşit olacak sekilde Lastik basınçlarını düşürüp (1.9 - 2.0 bar düzeyine) deneyin. Sorunu hafif şekilde hissedenlerin duzeldigini göreceksiniz. Yani umarım öyle olur. Zira bu Rft lastiklerin basıncı arttıkça konforu ve yol kusurunu hissettirmesi de artıyor. Basınç düşük olduğunda sürüş konforu da artıyor. Bilgerinize sunmak istedim.

    Bir tek noktayı hatırlatmak istiyorum sizinle aynı aracı kullanan bir forum arkadaşınız olarak;

    Lastiklerin tanımlanandan daha düşük basınçta kullanılması, aracın yol tutuş ve frenaj değerlerini etkileyeceği gibi, daha düşük basınçta kullanmak ayrıca lastik materyallerinin normalden daha çok ısınmasına da sebep olur.
    RFT lastiklerin patladıktan sonra belli bir sürati aşmadan 80 km/h gibi ve belli bir kilometre limitiyle kullanılması zorunluluğu ve bundan sonra da onarımı yerine değişiminin tavsiye edilmesi bu sebepledir.

    Otomobillerde yol kaynaklı titreşimler çok ciddi bir problemdir mühendislik açısından. Bu titreşimlerin lastikler, süspansiyon sistemi, elastik bağlantı elemanları vb. donanım üzerinde yok edilmesi beklenir.
    Balans aracın yürür aksamında döner tüm parçaların birbiri ile uyumunun sağlanmasıdır. Balansı doğru bir araçta yüksek devirlerde birbiri ile uyumsuzluk yüzünden orta çıkabilecek mekanik rezonansı hissetmezsiniz. Ancak tabi ki bu durum yol şartlarından kaynaklı vibrasyonların, tüm yürür aksam üzerinden size iletilmesini engellemez.Dediğim gibi, bu vibrasyonların gövde, direksiyon, süspansiyon ve hatta pedallar üzerinden size ulaşmasını engellemek için damping planlamaları, dizaynları yapılır.
    Bu bir dengedir. Bu vibrasyonları ne kadar fazlaca bu donanım üzerinde yok ederseniz, aracın şasi tepkilerini, yol tutuş keyfini, direksiyon hassasiyetini ve lezzetini azaltırsınız. Ancak hem yaylanma konforu, hem motor hem yok kaynaklı vibrasyon konforu ve hatta akustik konfor çok yükselir. Ya da tam tersi gerçekleşebilir üreticinin tercihine göre...

    Ben 1 yıl süre ile 3.20i ed ve C180 Coupe'ye beraber sahip olup, kullandım. C180 direksiyonu yoldaki hiçbir şarta göre titremezdi ama hissiyat BMW'ye göre çok zayıftı. Sportif bir versiyon ve 18' jantlı bir araç olmasına rağmen bir virajda aracın öne tekerleklerinin tutunma durumunu veya yol yüzeyinin durumunu hissetmek zordu.
    Özetle benim sürüş zevkime göre biraz fazla tatsız, tuzsuzdu.

    Bunun yanında 3.20i ed aracımı aynı yollarda kullandığımda ise, yol durumu, tekerleklerin tutunma seviyesi vb. hakkında mükemmel bilgilendirme alabiliyorsunuz. Bu konular çok lezzetli. Ancak bana sorarsan burada da biraz fazlaya kaçılmış. Bilgilendirme seviyesi, yolun bozukluğuna göre etkilenme seviyesine yükselebiliyor.

    Tamamen kişisel beğenilere ve beklentilere göre değişmekle beraber, benim zevkim açısından en iyi direksiyon bu ikisinin ortasında bir noktada olabilirdi. Birisi sağa birisi sola doğru fazla açılmış bana göre...

    Bütün bu yukarıdakileri bazı arkadaşlarımızın yaşadığı titreme problemine yönelik yazmadım. Çünkü insanların yaşadığı problemleri uzaktan yorumlamaya çalışmak asla doğru bir hareket olmaz. Bu tip konuların mutlaka servise danışılarak çözüme ulaştırılması gerekir. Ben sadece biraz genel bilgi yazmak istedim. Uzun zamandır vaktim olmamıştı...

    O ozaman bir soru,
    Sabah temde 40km yol yaptiktan sonra onlerin 2.3 arka sag 2.4 arka solun 2.6 bar gostermesi normal mi? bi ara sag arka 2.5'e cikti.
    Yola cikarken lastikcide kapida yazdigi sekliyle yanlis hatirlamiyorsam onleri 2.2 arkalari 2.4 yaptirmistim ve resetledigimde bu degerleri gosteriyordu. (Lastikler M 18')

    Tüm ön düzen ayarlarının arkadan itişlilerde, önden çekişlilere göre daha hassas olduğunu da ekleyeyim. Özellikle de BMW'de. Arkadan itişli güçlü bir otomobilde, lastiklerden birinin itiş açısı hatalıysa, diğerinden daha çok ısınacağı aşikar.

    Sizin nezdinizde buradaki tüm arkadaşlarıma tavsiye ederim ki, zaman zaman periyodik bakımlarınıza ön düzen kontrol ve ayarını da ekleyin. Gayet bozuk yollarda, çok hassas ayarlı araçlar kullanıyoruz. Bu işlem tavsiye niteliğinde olduğu için, siz belirtmeden veya onaylamadan çoğu servis bunu otomatik olarak yapmayabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Daaeu

    Direksiyon titremesi ile sorun yaşayan arkadaslara bir önerim olacak. Tum lastiklerinki eşit olacak sekilde Lastik basınçlarını düşürüp (1.9 - 2.0 bar düzeyine) deneyin. Sorunu hafif şekilde hissedenlerin duzeldigini göreceksiniz. Yani umarım öyle olur. Zira bu Rft lastiklerin basıncı arttıkça konforu ve yol kusurunu hissettirmesi de artıyor. Basınç düşük olduğunda sürüş konforu da artıyor. Bilgerinize sunmak istedim.

    Bir tek noktayı hatırlatmak istiyorum sizinle aynı aracı kullanan bir forum arkadaşınız olarak;

    Lastiklerin tanımlanandan daha düşük basınçta kullanılması, aracın yol tutuş ve frenaj değerlerini etkileyeceği gibi, daha düşük basınçta kullanmak ayrıca lastik materyallerinin normalden daha çok ısınmasına da sebep olur.
    RFT lastiklerin patladıktan sonra belli bir sürati aşmadan 80 km/h gibi ve belli bir kilometre limitiyle kullanılması zorunluluğu ve bundan sonra da onarımı yerine değişiminin tavsiye edilmesi bu sebepledir.

    Otomobillerde yol kaynaklı titreşimler çok ciddi bir problemdir mühendislik açısından. Bu titreşimlerin lastikler, süspansiyon sistemi, elastik bağlantı elemanları vb. donanım üzerinde yok edilmesi beklenir.
    Balans aracın yürür aksamında döner tüm parçaların birbiri ile uyumunun sağlanmasıdır. Balansı doğru bir araçta yüksek devirlerde birbiri ile uyumsuzluk yüzünden orta çıkabilecek mekanik rezonansı hissetmezsiniz. Ancak tabi ki bu durum yol şartlarından kaynaklı vibrasyonların, tüm yürür aksam üzerinden size iletilmesini engellemez.Dediğim gibi, bu vibrasyonların gövde, direksiyon, süspansiyon ve hatta pedallar üzerinden size ulaşmasını engellemek için damping planlamaları, dizaynları yapılır.
    Bu bir dengedir. Bu vibrasyonları ne kadar fazlaca bu donanım üzerinde yok ederseniz, aracın şasi tepkilerini, yol tutuş keyfini, direksiyon hassasiyetini ve lezzetini azaltırsınız. Ancak hem yaylanma konforu, hem motor hem yok kaynaklı vibrasyon konforu ve hatta akustik konfor çok yükselir. Ya da tam tersi gerçekleşebilir üreticinin tercihine göre...

    Ben 1 yıl süre ile 3.20i ed ve C180 Coupe'ye beraber sahip olup, kullandım. C180 direksiyonu yoldaki hiçbir şarta göre titremezdi ama hissiyat BMW'ye göre çok zayıftı. Sportif bir versiyon ve 18' jantlı bir araç olmasına rağmen bir virajda aracın öne tekerleklerinin tutunma durumunu veya yol yüzeyinin durumunu hissetmek zordu.
    Özetle benim sürüş zevkime göre biraz fazla tatsız, tuzsuzdu.

    Bunun yanında 3.20i ed aracımı aynı yollarda kullandığımda ise, yol durumu, tekerleklerin tutunma seviyesi vb. hakkında mükemmel bilgilendirme alabiliyorsunuz. Bu konular çok lezzetli. Ancak bana sorarsan burada da biraz fazlaya kaçılmış. Bilgilendirme seviyesi, yolun bozukluğuna göre etkilenme seviyesine yükselebiliyor.

    Tamamen kişisel beğenilere ve beklentilere göre değişmekle beraber, benim zevkim açısından en iyi direksiyon bu ikisinin ortasında bir noktada olabilirdi. Birisi sağa birisi sola doğru fazla açılmış bana göre...

    Bütün bu yukarıdakileri bazı arkadaşlarımızın yaşadığı titreme problemine yönelik yazmadım. Çünkü insanların yaşadığı problemleri uzaktan yorumlamaya çalışmak asla doğru bir hareket olmaz. Bu tip konuların mutlaka servise danışılarak çözüme ulaştırılması gerekir. Ben sadece biraz genel bilgi yazmak istedim. Uzun zamandır vaktim olmamıştı...

    O ozaman bir soru,
    Sabah temde 40km yol yaptiktan sonra onlerin 2.3 arka sag 2.4 arka solun 2.6 bar gostermesi normal mi? bi ara sag arka 2.5'e cikti.
    Yola cikarken lastikcide kapida yazdigi sekliyle yanlis hatirlamiyorsam onleri 2.2 arkalari 2.4 yaptirmistim ve resetledigimde bu degerleri gosteriyordu. (Lastikler M 18')

    Fabrika tavsiyesi hava basıncı 18'ler için nedir? bilmiyorum. Benim 17'ler için önler 2.0 ve arkalar 2.2 gibi bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam...

    Lastik basınçları soğukken ayarlanır. Yani birçoğumuzun yaptığı gibi, aracı otobanda bir süre sürüp, sonra hemen lastikçide ayarlamak doğru değildir. 4-5 km civarında, özellikle de sıcak havalarda sürüş bile 0,1 bar gibi değerler ekleyebiliyor.

    Sürüş süresi uzadıkça, sürüş sürati arttıkça, virajlı yollarda ve/veya agresif sürüşlerde ve yüklü sürüşlerde lastik basıncının daha fazla artması normaldir. Çünkü bu durumlarda lastik ısısı yükselmekte ve genleşen hava da lastik iç basıncını arttırmaktadır.

    BMW 3 serisi gibi arkadan itişli otomobillerde, özellikle de performanslı kullanılıyorsa, arka lastik basınçları önlere göre daha fazla da yükselebilir. Veya arka koltuklarda yolcu varsa vs...

    Araçlarımızın lastik basınç göstergeleri 0,1 bar hassasiyetli. Örneğin siz ön lastikleri ayarladınız ve ikisini de 2.0 bar gördünüz soğuk olarak diyelim. Yine örnek olarak lastiklerden birisi bu sırada 2,03 bar, diğeri ise 1,98 bar olabilir gerçekte. Siz sürüşe geçip 10 km kullandığınızda, birisi 2,08 bar, diğerinin ise 2,03 bara yükseleceğinden varsayımla, anlık okunan değerler 2.0 ve 2.1 olarak görünebilir.

    Dediğim gibi aracın yükünün ne tarafta fazla olduğuna göre bile bir derece etkilenebilir, özellikle sıcak havalarda. Ancak sağ ve sol arasında kayda değer ısı farkları oluşuyorsa bir baktırmakta da fayda var. Yukarıda izah ettiğim sebeplerden dolayı, soğukken eşit ama sıcakken 0,1 bar gibi farkları ben de görebiliyorum.

    Dediğim gibi, fark çok oluyorsa kontrol ettirmekte fayda var. Sensör hatasından, yazılım hatasına ve hatta balans hatasından, arka lastiklerin iz takip açısı hatasına kadar birçok şey mevcut olabilir. Bir lastik fabrika ayarına göre önü daha kapalı veya açık seyahat ediyorsa, sürtünme artar, doğasıyla ısısı da artar...

    Tekrar baktim onler 2.2 arkalar 2.4 yaziyor kapida,
    Sogukken lasitkcide bu degerlere ayarlattim, arabada da sadece ben vardim, Etiler Kurtkoy arasi sabah trafiginda sakin kullanimda oldu, 0.1 farketmis olsa (bir sure sonra 2.5 - 2.6 oldu zaten) normal diyip hic yazmazdim bile ama hazir basinc muhabbetini gorunce yazayim belki bi anormallik vardir dedim. Biraz takip edecegim.

    Buarada makyajlilar icin bir sorum var benimki degisken kutu oldugu icin farkli olabilir, satis danismaniyla titreme kontrolu yaparken direksiyonu biraktigimda araba saga cekiyor gibi gelmisti, servisten birileriyle bidaha ciktik, sola dogru da hafif yapti, direksiyonu hangi yonde birakirsan o tarafa dogru hafif kaymasi normal dedi yeni arabayi servise sokmayalim simdi dedi, onceki degisken kutuda boyle birsey hissetmemistim, direksiyonu birakmayinca kayma olmuyor, boyle bir sey hisseden oldu mu yeni direksiyonlarda? Bunun uzerine lastik basinclarini kontrol ettirip bahsettigim farkin bir alakasi var mi acaba diye dusundum, bunu da takip edecegim bakalim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bigtiger1 -- 1 Eylül 2015; 15:30:22 >




  • bigtiger1 B kullanıcısına yanıt
    Bu direksiyonu birakinca saga veya sola gitme olayi da kronik sorun olarak incelemek gerek diye dusunuyorum cunku sikayet edenler artti daha once de bir kac arkadas da yazmisti. Sikayetlerin cogu saga kaymali. Yada sorun olmaktan cikaralim boyle hareket dogal mi degil mi onu tartisalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEZzZER_TR

    Bu direksiyonu birakinca saga veya sola gitme olayi da kronik sorun olarak incelemek gerek diye dusunuyorum cunku sikayet edenler artti daha once de bir kac arkadas da yazmisti. Sikayetlerin cogu saga kaymali. Yada sorun olmaktan cikaralim boyle hareket dogal mi degil mi onu tartisalim.

    aubey'in degisken kutusunda saga cekme oldugunu soylemisti, bende hafif sollu birakinca sola da gidiyor, o yuzden ayni degil gibi geldi. Problem mi konusuna ben de henuz karar vermedim sonucta normal sartlarda kimse direksiyonu birakarak kullanmiyor arabayi, belkide paranoyaklik yapiyoruz, bakalim gorcez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1

    quote:

    Orijinalden alıntı: SEZzZER_TR

    Bu direksiyonu birakinca saga veya sola gitme olayi da kronik sorun olarak incelemek gerek diye dusunuyorum cunku sikayet edenler artti daha once de bir kac arkadas da yazmisti. Sikayetlerin cogu saga kaymali. Yada sorun olmaktan cikaralim boyle hareket dogal mi degil mi onu tartisalim.

    aubey'in degisken kutusunda saga cekme oldugunu soylemisti, bende hafif sollu birakinca sola da gidiyor, o yuzden ayni degil gibi geldi. Problem mi konusuna ben de henuz karar vermedim sonucta normal sartlarda kimse direksiyonu birakarak kullanmiyor arabayi, belkide paranoyaklik yapiyoruz, bakalim gorcez

    Aslinda durum tam da dediginiz gibi bir hal aldi. Yolda ellerini bırakmiş direksiyon titriyormu titremiyor mu diye test eden birçok kullanici görecegiz trafikte : ) Şaka bir yana ben burada yazilanlari okumadan once boyle bir durumun farkinda dahi değildim. Benim farkettigim de araba gerçekten çok hassas yoldaki en ufak bir pürüze ya da bozukluga. Tabiiki sorun olarak kabul edilebilen bir seviyesi vardır durumun. Ama benim aracimda da asfalt çok pürüssüz olmadigi sürece salinim hareketi oluyor. Şimdi bu sorun mu değil mi diye düşünmüyor değilim. Fakat şu bir gerçekki şuana kadar kullandigim hiçbir aracimda ellerimi bırakip da yolda giderken direksiyon ne alemde diye test etmedim. Belki onlarda da vardi belki yoktu. Nitekim geçen ay kiralamiş oldugum başka marka bir araçta da ayni tarz bozuk asfaltta titreme var idi.Kısacasi araç güzel keyfini çıkarmaya devam : )




  • Spotify uygulaması yok mu bizim araçlarda kurcaladim bügün de bulamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F30'a elektrokrom dış ayna özelliğini ekletmek istiyorum. Daha önce yaptıran ya da fiyat alan var mı aramızda acaba?
  • 
Sayfa: önceki 17991800180118021803
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.