Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (94. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
70.299
Cevap
511
Favori
4.414.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xcagatay

    Sordum ben bayiye böyle bir kampanya yok arkadaşlar. 39.900€ gibi bir rakama bu arabayı vermiyorlar. Örnek fiyat gibi birşey o. Yazdıkları hediyeleri kredinize katıyorlarmış. Bana bu şekilde bir cevap geldi.
    Sordum peki dedim 39.900'e araba varmı bu donanımlarda... Ses yok...

    Aynen öyle bana da bugün bayiide bugün bu şekilde bilgi verildi, yanlız diğer bir bayiide hediye evet evet falan dedi.
    Fakat bana da öyle geliyor ki bunun bedeli krediye yansıtılıyor..
    Bugün aldığım son teklif sportline tekno paket üst açılır kırmızı arka park sensorlu araç 44.850 euro
    Daha iyi teklif alan var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi visualize -- 16 Kasım 2012; 19:52:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diagnotics

    ben buraya kimse f30 316i alsın diye yazı yazmıyorum.. sadece haksız elestiri yapılmasın diye yazıyorum.. yok ruhu yok diyenler yok gitmez o araba diyenler var da var.. ben girip e90 soyle kotu f30 soyle iyi derim yazarsınız.. hem daha 2sayfa geride yılda cok km yapıyosanız 320d den sasmayın dedim.. ben 316i yi hala eski atmosferik motorla karsılastıranlara karsıyım.. yok ful artı full oyle olmaz boyle olurmus.. kardesim ben full artı full demedim ki kendime gore donanımların hepsini aldım dedim.. yok harman kardonmus yok dakotaymıs yok elektrikli koltukmus.. herkesin ihtiyacı farklıdır.. walla cevrede ben hic o kadar donanımlı e90 veya f30 gormedim goren varsa konusur.. navigasyonlu e90 ların hepside o donanım bedava diye alındı konusturmayın adamı.. yoksa 4500 euro verip de alanda 2 elin parmaklarını gecmez bu forumda ve satılan bmw lerde..

    Arkadasim senin e90'la derdin ne anlamadim ben? Tamam aldin f30 hayirli olsun da. Derdin ne cidden?

    2012'de alanlar bedava diye aldi falan ne alaka? Bisey mi ispatlamaya calisiyosun?

    Evet bizim bindigimiz araclar seninkinden daha donanimli, buna mi bozuluyosun?

    E90 basliginda attigin mesajlari kopyalatma, isteyen baksin. 320d diye oluyodun. Noldu?

    Hayir benim 320d aracim var yarin topic sahibi techzonela 316 bakmaya gidecez. Benim zoruma gitmiyo sana noluyo?

    Sen 200 beygir yap arabani, senin derdin belli kardesim. Senden baska bu tip yazan yok. Haa biz burda neden yaziyoruz? Cunku bmw seviyoruz imkanlar elverdigi surece de bmw ye binmek istiyoruz. Sendem baska aldigi arabayi oven digerlerini yeren bi adam yok.

    Sen rahat ol aracinin keyfini cikar. Benim icin sorun yok araban iyi merak etme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O degilde ben bmw nin dizel motorlarda daha yuksek bg gucune ne zaman gececegini merak ediyorum. Bir soylentiye gore 2014te gelcek yeni x5 te 2000cc / 245 bg guc ureten bir motor olabilirmis. İnsan heyecanlaniyor gercekten

    quote:

    The F15 (that's BMW model code) X5 will be released in early 2014, and though the exterior styling will take an evolutionary step, the main revisions will be under the skin. BMW's new 'X For All' architecture will be used, as in all futrue BMW X-cars. These advanced underpinnings could cut the hefty X5's weight by up to 150kg against the current model. For comparsion, a current-gen X5 xDrive30d SE weighs in at 2150kg.

    If these spy shots really do show a lower-powered X5, it could well be running four-pot power. Sources have confirmed to CAR that a 2.0-litre 245bhp/258lb ft diesel motor will be offered in the new X5. Petrol-devotees can spec the 28i engine from the X1; these four-cylinder X5s will provide a strong rival to the new Mercedes ML250 CDI.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Artık BMW de kötü motor kalmadı diyerek olayı tatlıya bağlayalım arkadaşlar..
    1.6 lt motor gerçekten ilginç,saşırtıcı ve oldukça da başarılı bir motor ve şahsen ben bile bu kadarını beklemiyordum
    Üstelik geçmişi olan ve gelecek bmw modellerinde ( makyaj versiyon vs ) önünde epey yol olan bir motor..
    Şöyle ki;
    Bu motorun 102 / 136 / 170 şeklinde BMW , 184 / 211 ps olarak da MINI versiyonları ( 211 olan için turbo,intercooler farkı olması muhtemel ) mevcut.. ( 16i ve 18i neredeyse aynı olduğu için yazılım ile 170-180 ps arası güvenli güçler de alınabiliyor )
    Önümüzdeki dönemlerde de makyaj versiyon olarak bu 1.6 motoru farklı güçlerde de görmemiz çok mümkün bmw modellerinde..
    Sonrası ise BMW nin sıradaki projesi olan 3-4-6 silindirli ve 500 cc nin katları şeklinde göreceğimiz ve benzinli/dizel motorların bile azami derecede ortak parça kullanılarak üretileceği yeni nesil motorlar olacak..
    20d motora gelince;
    Tam bir mükemmel tüketim ve performans makinası olduğu tartışılmaz..
    Daha öncesinden gelen ve sırasıyla 150/163 ps olarak eski versiyonları olan ve 116/143/177/184/204/218 ps ( 204 tr ye gelmedi ama 23d diye yurtdışında mevcut ara versiyon vardı yanılmıyorsam ) şeklinde geliştirilmiş yeni versiyonları bulunan zirvede bir motor..
    Vergi sistemimiz adil olsa şu sayfada neredeyse hepimizin bırakın 320d yi 325d isteriiiz diye borusan'a hatta Almanya ya baskı yapmaya kalkacağımız bir motor..
    20i ve 28i;
    Vergi sistemi adil olsa az km yapan biri olarak 20d motora rağmen aklımı fazlasıyla çelecek olan 328i deki 2.000 cc twinpower turbo motor..
    Bu motor da hem 20i de hem de 28i de övgüyü fazlasıyla hakediyor hem performans hem de tüketim olarak..
    1.600 cc dizel;
    Değinmeden geçmek olmaz;F20 topiğinde oldukça olumlu yorumlar geliyor motor hakkında..

    E90 ve F30 a gelince;
    Biri gelişiminin zirvesinde diğeri ise henüz yeni.. Biri neredeyse sorunsuz diğerinde ufakmtefek bebeklik sorunları olabiliyor ancak çözümsüz de değil..
    E90 henüz cazibesini yitirmedi bana göre ama F30 a da gözler alışıyor/hatta alıştı ve artık hafızalara da kazınıyor..
    Zaman geçtikçe tıpkı E46 gibi E90 da geri planda kalacaktır..
    Ve şu an F30 için ne söyleniyor ne yorum yapılıyorsa benzerleri vaktiyle E46 dan E90 a geçişte E90 için de fazlasıyla yapılmıştır ( E90 LCI öncesinde eleştiriler daha da ağırdı hatta E Noksan diyenler bile vardı )..
    Özellikle son senesinde E90 320d LCI oldukça alınası araçlardı ve bazılarımız da aldı,keyifle de kullanıyorlar yaklaşık 1 yıldır..
    Şimdi ise o dönem araç almayanlar ile birlikte yeni arkadaşlar var F30 alarak ya da almayı düşünerek foruma iştirak ediyorlar..
    Hepimizin ortak paydası ise BMW..
    Aşk 3 harflidir diyorum arkadaşlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GHETTOZE


    quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    Artık BMW de kötü motor kalmadı diyerek olayı tatlıya bağlayalım arkadaşlar..
    1.6 lt motor gerçekten ilginç,saşırtıcı ve oldukça da başarılı bir motor ve şahsen ben bile bu kadarını beklemiyordum
    Üstelik geçmişi olan ve gelecek bmw modellerinde ( makyaj versiyon vs ) önünde epey yol olan bir motor..
    Şöyle ki;
    Bu motorun 102 / 136 / 170 şeklinde BMW , 184 / 211 ps olarak da MINI versiyonları ( 211 olan için turbo,intercooler farkı olması muhtemel ) mevcut.. ( 16i ve 18i neredeyse aynı olduğu için yazılım ile 170-180 ps arası güvenli güçler de alınabiliyor )
    Önümüzdeki dönemlerde de makyaj versiyon olarak bu 1.6 motoru farklı güçlerde de görmemiz çok mümkün bmw modellerinde..
    Sonrası ise BMW nin sıradaki projesi olan 3-4-6 silindirli ve 500 cc nin katları şeklinde göreceğimiz ve benzinli/dizel motorların bile azami derecede ortak parça kullanılarak üretileceği yeni nesil motorlar olacak..
    20d motora gelince;
    Tam bir mükemmel tüketim ve performans makinası olduğu tartışılmaz..
    Daha öncesinden gelen ve sırasıyla 150/163 ps olarak eski versiyonları olan ve 116/143/177/184/204/218 ps ( 204 tr ye gelmedi ama 23d diye yurtdışında mevcut ara versiyon vardı yanılmıyorsam ) şeklinde geliştirilmiş yeni versiyonları bulunan zirvede bir motor..
    Vergi sistemimiz adil olsa şu sayfada neredeyse hepimizin bırakın 320d yi 325d isteriiiz diye borusan'a hatta Almanya ya baskı yapmaya kalkacağımız bir motor..
    20i ve 28i;
    Vergi sistemi adil olsa az km yapan biri olarak 20d motora rağmen aklımı fazlasıyla çelecek olan 328i deki 2.000 cc twinpower turbo motor..
    Bu motor da hem 20i de hem de 28i de övgüyü fazlasıyla hakediyor hem performans hem de tüketim olarak..
    1.600 cc dizel;
    Değinmeden geçmek olmaz;F20 topiğinde oldukça olumlu yorumlar geliyor motor hakkında..

    E90 ve F30 a gelince;
    Biri gelişiminin zirvesinde diğeri ise henüz yeni.. Biri neredeyse sorunsuz diğerinde ufakmtefek bebeklik sorunları olabiliyor ancak çözümsüz de değil..
    E90 henüz cazibesini yitirmedi bana göre ama F30 a da gözler alışıyor/hatta alıştı ve artık hafızalara da kazınıyor..
    Zaman geçtikçe tıpkı E46 gibi E90 da geri planda kalacaktır..
    Ve şu an F30 için ne söyleniyor ne yorum yapılıyorsa benzerleri vaktiyle E46 dan E90 a geçişte E90 için de fazlasıyla yapılmıştır ( E90 LCI öncesinde eleştiriler daha da ağırdı hatta E Noksan diyenler bile vardı )..
    Özellikle son senesinde E90 320d LCI oldukça alınası araçlardı ve bazılarımız da aldı,keyifle de kullanıyorlar yaklaşık 1 yıldır..
    Şimdi ise o dönem araç almayanlar ile birlikte yeni arkadaşlar var F30 alarak ya da almayı düşünerek foruma iştirak ediyorlar..
    Hepimizin ortak paydası ise BMW..
    Aşk 3 harflidir diyorum arkadaşlar




    C serisi çok daha iyi.

    Elbette iyidir..
    Bu da tercih meselesi..
    Mesela babama sorsanız BMW almaz asla Mercedes alır.. Çünkü onun öncelikleri ve onun kriterleri benimkinden çok farklı.. Kullanım stili de benden çok farklı ( 180 pslik cosmo insignia ile 7,4 lt ortalama yapan biri )
    Şahsen ben BMW ve Mercedes tercihinin kişinin ruhu ile doğrudan bağlantılı olduğunu düşünüyorum..
    Ancak Mercedes ya da Bmw tercih eden biri için de yanlış tercih yaptığını düşünmüyorum..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • @corail
    Dostum herkes senin gibi mantik cercevesinde yorum yapmiyor buna kiZiyorum. Neyse uzatmayalim da ben de su sekilde mi yazayim burda:
    Bende piyasanin en iyi dizel motoru var. s350cdi'in pesinden ayrimadan gidiyoruz, sen de git vw tsi'larla yaris anca falan?? Ne gerek var bu muhabbete ki onu anlamiyorum zaten.

    Diyorum ya ergenlerle ugrasamam. Evli barkli 33 yasinda adamim. Insanlara faydamiz olsun diye yaziyoruz surda. Para falan vermiyolar ama is civitti iyice.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail


    quote:

    Orijinalden alıntı: GHETTOZE


    quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    Artık BMW de kötü motor kalmadı diyerek olayı tatlıya bağlayalım arkadaşlar..
    1.6 lt motor gerçekten ilginç,saşırtıcı ve oldukça da başarılı bir motor ve şahsen ben bile bu kadarını beklemiyordum
    Üstelik geçmişi olan ve gelecek bmw modellerinde ( makyaj versiyon vs ) önünde epey yol olan bir motor..
    Şöyle ki;
    Bu motorun 102 / 136 / 170 şeklinde BMW , 184 / 211 ps olarak da MINI versiyonları ( 211 olan için turbo,intercooler farkı olması muhtemel ) mevcut.. ( 16i ve 18i neredeyse aynı olduğu için yazılım ile 170-180 ps arası güvenli güçler de alınabiliyor )
    Önümüzdeki dönemlerde de makyaj versiyon olarak bu 1.6 motoru farklı güçlerde de görmemiz çok mümkün bmw modellerinde..
    Sonrası ise BMW nin sıradaki projesi olan 3-4-6 silindirli ve 500 cc nin katları şeklinde göreceğimiz ve benzinli/dizel motorların bile azami derecede ortak parça kullanılarak üretileceği yeni nesil motorlar olacak..
    20d motora gelince;
    Tam bir mükemmel tüketim ve performans makinası olduğu tartışılmaz..
    Daha öncesinden gelen ve sırasıyla 150/163 ps olarak eski versiyonları olan ve 116/143/177/184/204/218 ps ( 204 tr ye gelmedi ama 23d diye yurtdışında mevcut ara versiyon vardı yanılmıyorsam ) şeklinde geliştirilmiş yeni versiyonları bulunan zirvede bir motor..
    Vergi sistemimiz adil olsa şu sayfada neredeyse hepimizin bırakın 320d yi 325d isteriiiz diye borusan'a hatta Almanya ya baskı yapmaya kalkacağımız bir motor..
    20i ve 28i;
    Vergi sistemi adil olsa az km yapan biri olarak 20d motora rağmen aklımı fazlasıyla çelecek olan 328i deki 2.000 cc twinpower turbo motor..
    Bu motor da hem 20i de hem de 28i de övgüyü fazlasıyla hakediyor hem performans hem de tüketim olarak..
    1.600 cc dizel;
    Değinmeden geçmek olmaz;F20 topiğinde oldukça olumlu yorumlar geliyor motor hakkında..

    E90 ve F30 a gelince;
    Biri gelişiminin zirvesinde diğeri ise henüz yeni.. Biri neredeyse sorunsuz diğerinde ufakmtefek bebeklik sorunları olabiliyor ancak çözümsüz de değil..
    E90 henüz cazibesini yitirmedi bana göre ama F30 a da gözler alışıyor/hatta alıştı ve artık hafızalara da kazınıyor..
    Zaman geçtikçe tıpkı E46 gibi E90 da geri planda kalacaktır..
    Ve şu an F30 için ne söyleniyor ne yorum yapılıyorsa benzerleri vaktiyle E46 dan E90 a geçişte E90 için de fazlasıyla yapılmıştır ( E90 LCI öncesinde eleştiriler daha da ağırdı hatta E Noksan diyenler bile vardı )..
    Özellikle son senesinde E90 320d LCI oldukça alınası araçlardı ve bazılarımız da aldı,keyifle de kullanıyorlar yaklaşık 1 yıldır..
    Şimdi ise o dönem araç almayanlar ile birlikte yeni arkadaşlar var F30 alarak ya da almayı düşünerek foruma iştirak ediyorlar..
    Hepimizin ortak paydası ise BMW..
    Aşk 3 harflidir diyorum arkadaşlar




    C serisi çok daha iyi.

    Elbette iyidir..
    Bu da tercih meselesi..
    Mesela babama sorsanız BMW almaz asla Mercedes alır.. Çünkü onun öncelikleri ve onun kriterleri benimkinden çok farklı.. Kullanım stili de benden çok farklı ( 180 pslik cosmo insignia ile 7,4 lt ortalama yapan biri )
    Şahsen ben BMW ve Mercedes tercihinin kişinin ruhu ile doğrudan bağlantılı olduğunu düşünüyorum..
    Ancak Mercedes ya da Bmw tercih eden biri için de yanlış tercih yaptığını düşünmüyorum..

    Corail güzel bağlamışsın , bilgiler için teşekkürler. Az önce almanya sayfasını incelerken 1,25d yi gördüm. Yeni mi eklendi bilmiyorum ama 0-100 6,3

    Bmw nin benzinli olsun dizel olsun motorları çok verimli gerçekten. İnsanı kendine bağlıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GHETTOZE


    quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    Artık BMW de kötü motor kalmadı diyerek olayı tatlıya bağlayalım arkadaşlar..
    1.6 lt motor gerçekten ilginç,saşırtıcı ve oldukça da başarılı bir motor ve şahsen ben bile bu kadarını beklemiyordum
    Üstelik geçmişi olan ve gelecek bmw modellerinde ( makyaj versiyon vs ) önünde epey yol olan bir motor..
    Şöyle ki;
    Bu motorun 102 / 136 / 170 şeklinde BMW , 184 / 211 ps olarak da MINI versiyonları ( 211 olan için turbo,intercooler farkı olması muhtemel ) mevcut.. ( 16i ve 18i neredeyse aynı olduğu için yazılım ile 170-180 ps arası güvenli güçler de alınabiliyor )
    Önümüzdeki dönemlerde de makyaj versiyon olarak bu 1.6 motoru farklı güçlerde de görmemiz çok mümkün bmw modellerinde..
    Sonrası ise BMW nin sıradaki projesi olan 3-4-6 silindirli ve 500 cc nin katları şeklinde göreceğimiz ve benzinli/dizel motorların bile azami derecede ortak parça kullanılarak üretileceği yeni nesil motorlar olacak..
    20d motora gelince;
    Tam bir mükemmel tüketim ve performans makinası olduğu tartışılmaz..
    Daha öncesinden gelen ve sırasıyla 150/163 ps olarak eski versiyonları olan ve 116/143/177/184/204/218 ps ( 204 tr ye gelmedi ama 23d diye yurtdışında mevcut ara versiyon vardı yanılmıyorsam ) şeklinde geliştirilmiş yeni versiyonları bulunan zirvede bir motor..
    Vergi sistemimiz adil olsa şu sayfada neredeyse hepimizin bırakın 320d yi 325d isteriiiz diye borusan'a hatta Almanya ya baskı yapmaya kalkacağımız bir motor..
    20i ve 28i;
    Vergi sistemi adil olsa az km yapan biri olarak 20d motora rağmen aklımı fazlasıyla çelecek olan 328i deki 2.000 cc twinpower turbo motor..
    Bu motor da hem 20i de hem de 28i de övgüyü fazlasıyla hakediyor hem performans hem de tüketim olarak..
    1.600 cc dizel;
    Değinmeden geçmek olmaz;F20 topiğinde oldukça olumlu yorumlar geliyor motor hakkında..

    E90 ve F30 a gelince;
    Biri gelişiminin zirvesinde diğeri ise henüz yeni.. Biri neredeyse sorunsuz diğerinde ufakmtefek bebeklik sorunları olabiliyor ancak çözümsüz de değil..
    E90 henüz cazibesini yitirmedi bana göre ama F30 a da gözler alışıyor/hatta alıştı ve artık hafızalara da kazınıyor..
    Zaman geçtikçe tıpkı E46 gibi E90 da geri planda kalacaktır..
    Ve şu an F30 için ne söyleniyor ne yorum yapılıyorsa benzerleri vaktiyle E46 dan E90 a geçişte E90 için de fazlasıyla yapılmıştır ( E90 LCI öncesinde eleştiriler daha da ağırdı hatta E Noksan diyenler bile vardı )..
    Özellikle son senesinde E90 320d LCI oldukça alınası araçlardı ve bazılarımız da aldı,keyifle de kullanıyorlar yaklaşık 1 yıldır..
    Şimdi ise o dönem araç almayanlar ile birlikte yeni arkadaşlar var F30 alarak ya da almayı düşünerek foruma iştirak ediyorlar..
    Hepimizin ortak paydası ise BMW..
    Aşk 3 harflidir diyorum arkadaşlar




    C serisi çok daha iyi.

    Saçma sapan konuşmalarından ne zaman vazgeçecksin sen ya 2 kere yeni f30 316, 1000 km de f30 320 d kullandım hala neyin kafasını yaşıyorsun sen c serisi şuan en vasat araç burdan şunu söylüyorum c180 türkiye için yaplımış arkadaşlar gidin c coupe ile sedan arasındaki farklara bir bakın dıştan aynı gibi ama malzeme kaliteleri farklı en basitinden alt taraflardaki gözler cupede halı kaplı ama sedan bildiğimiz sert plastik,diğerlerine girmiyorum ayrıca c180 kompresör araçtan arkadaşımda var onu zaten kıyaslamam ama yeni 1.6 cgi de ruhsuz bir motor olmuş 316 daki zevki size yaşatmıyor ama tatmin eder mi eder ama aynı zevki vermez, 2.el de c180 çok kötü 2011 0 km 96 ya alınan araca 80000 nakit veririm diyor alıcı yada en fazla 87 ye satarsınız diyor galeriler araç boyasız 20 binde, en kötü 10 bin zarar 1 yılda, ama f30 316 da böyle birşey olacağını sanmıyorum ayrıca c180 nin yeni kasasıda çıkmadı oda çıksa zaten golf parasına gidecek c180ler.f30 tek ekisis müzik sistemi başka kötü tarafı yok.




  • 218 ps lik 25d motor icin arada bir bilgi paylasayim;
    Agustos sonunda is cevremden biri F10 525xd aldi..
    Ancak yakit tuketimi 9,00-9,5 arasi seyrediyor daha asagi dusmuyormus.. Ustelik sakin kullaniyor aracini ama tabi arac istanbul'da.. Fakat yine is cevremden istanbul'da ayni bolgede yasayan baska birinde F10 520d var ve ondaki karma tuketim 7,6-7,8 civarinda..
    Sebep agirlikla xdrive kaynakli olsa da sanirim 218 ps yaklasik 1 lt kadar daha fazla yakiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski motor kac beygir.?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    218 ps lik 25d motor icin arada bir bilgi paylasayim;
    Agustos sonunda is cevremden biri F10 525xd aldi..
    Ancak yakit tuketimi 9,00-9,5 arasi seyrediyor daha asagi dusmuyormus.. Ustelik sakin kullaniyor aracini ama tabi arac istanbul'da.. Fakat yine is cevremden istanbul'da ayni bolgede yasayan baska birinde F10 520d var ve ondaki karma tuketim 7,6-7,8 civarinda..
    Sebep agirlikla xdrive kaynakli olsa da sanirim 218 ps yaklasik 1 lt kadar daha fazla yakiyor

    Hmmm ,

    İşte optimum faydayı yakalamak önemli. Aslında teknik veriler yakın görünüyor ama kullanıcıların tecrübeleri benim için daha önemli. S60 1,6 dizel otomatik ile 7 litre tükettiğini yazdı bir forumdaş. Halbuki fabrika verisinden %50 fazla neredeyse. Sonradan bir derginin fabrika verisi ve gerçek tüketim konulu haberinde de bu durum tescillendi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GHETTOZE

    320d E90'ı 125.000 liraya aldık şuan 95.000 ancak ediyor. Araç m paket. Bmw çok değer kaybediyor bukadar basit.

    2012 model F30 320d 135.000 lik araçlar daha 5000km'de 125.000 lira.



    E90 kasa yeniledi oyüzden illaki bir miktar düşüş olacaktır ama c180 de böyle bir şey yok ben arabanın değerini gider galeriden öğrenirim çünkü piyasayı onlar belirler,onların dediği(c180 ve opel insignia turbo, bu 2 aracın adı çıktı çünkü yakıtta 2 side şehir içi50-60 kuruş yakıor satanların hepsi bundan muzdarip) 2 lt motorların her zaman 1.6 ya göre değer kaydı fazladır ve uygun fiyat yazılmassa ve km yüksekse uzun süre alıcı beklenir.c180 de 0 km fiyatları düştükçe 2. ele yansıyor sahibinde.com da 2012 amg ler 90-91-92 daha 0 gibi araçlar, 2-3 ay önce cgi motor yokken bu araçlar 98-104 arası verildi. evet ülkemizde şöyle bir algı var bmw nin gençler anasını ağlatır, hor kullanılır şöle böle bir çok algı var insanlarda ama bu algı da değişiyor çünkü temiz bmw ler çok çabuk satılıyor git istersen sor galerilere.Ama şunu bil f30 316, c180 den 2.elde her zaman daha çabuk satılır ve değerini çok yitirmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: corail

    218 ps lik 25d motor icin arada bir bilgi paylasayim;
    Agustos sonunda is cevremden biri F10 525xd aldi..
    Ancak yakit tuketimi 9,00-9,5 arasi seyrediyor daha asagi dusmuyormus.. Ustelik sakin kullaniyor aracini ama tabi arac istanbul'da.. Fakat yine is cevremden istanbul'da ayni bolgede yasayan baska birinde F10 520d var ve ondaki karma tuketim 7,6-7,8 civarinda..
    Sebep agirlikla xdrive kaynakli olsa da sanirim 218 ps yaklasik 1 lt kadar daha fazla yakiyor

    Hmmm ,

    İşte optimum faydayı yakalamak önemli. Aslında teknik veriler yakın görünüyor ama kullanıcıların tecrübeleri benim için daha önemli. S60 1,6 dizel otomatik ile 7 litre tükettiğini yazdı bir forumdaş. Halbuki fabrika verisinden %50 fazla neredeyse. Sonradan bir derginin fabrika verisi ve gerçek tüketim konulu haberinde de bu durum tescillendi.



    Ben de bu kadar fark beklemiyordum ama bakalım ilerleyen dönemlerde yakıt düşecek mi? Takipteyim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu bir gerçekki paramız sınırsız olsa ve f30 alacak olsak hepimiz full donanımlı bir 3.28'e biniyor oluruz. (Ne benzini ne vergiyi düşünürüz...) Onun için buradaki 3.20d 3.16yı döver, 3.16i çok iyi gidiyor, evotech ile şu oluyor muhabbeti gerçekten çocukça ve kimseye faydası olmayan atışmalar. Bir araç alırken öncelikli olan şey KAÇ PARAnız olduğudur. Benim bütçem hesaplarımda bir şaşma olmazsa 2013 ortalarına doğru 130bin liralık bir araç almaya uygun olacak. Bu durumda önümde 2 seçenek var:

    1- 3.20d comfort+tekno+sportline almak
    2- 3.16i comfort+tekno+sportline+HK+sunroof+CC+ o an karar vereceğim bir kaç donanım daha...

    Ben yılda 13-18 bin km arası yol yapan birisiyim. Yılda bir veya 2 kez tatilde uzun yol yapıyorum. Bu şartlar altında 3.16i tercih edip en az 5-6 sene binmek istiyorum.

    Yılda 30-40.000 km yol yapsam 3.20d,
    30-40.000 TL daha fazla param olsaydı 3.28i alırdım.

    Sonuç para her şeydir. Birbirinizi boşuna yemeyin. Herkes aracını kazasız belasız iyi günlerde kullansın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iamlegendfb -- 17 Kasım 2012; 0:53:02 >




  • Dizel alırken yılda şu kadar yapıyorum demek malesef bizde bir gelenek haline geldi...

    Ama 10bin de yapan, 20bin de yapan karda oluyor arkadaşlar... 2000cc bir araç ve dizel...

    Bu çok sığ bir düşünce... Ben de heralde max 15bin yaparım yılda. O kadar bile yapmam hatta.. Ama bugün araç alacak olsam dizel alırdım.. Sesi hariç rahatsız eden bir şey yok.

    Aradaki fiyat farkı 30bin lira da olsa deyiyor. Aracı alıp istediğiniz gibi kullanıyosunuz. Çok geziyosunuz özgür hissediyorsunuz. Halbuki benzinlide o yok..

    açık konuşayım şişli-yeşilköy arası bile acıyorum benzinliye... git gel çeyreğin yarısı bitiyor... (ford mondeo 2lt)

    dizel olsa sizin konsoldaki yakıt göstergesinden bi çentik inmiş olur. oda çeyreğin çeyreği ediyor...

    sahi 35 kilometrelik yolda kaç litre yakmış olur?
    100 litrede 8 yaksa
    35 litrede 2,8 yakar...

    depo 50 litre desek. 25de1 yakıyor... yani sizin kadranda 20 çentik varsa (e90 benzinlide öyleydi) yine 1 çentik gidiyor evet.......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Dizel alırken yılda şu kadar yapıyorum demek malesef bizde bir gelenek haline geldi...

    Ama 10bin de yapan, 20bin de yapan karda oluyor arkadaşlar... 2000cc bir araç ve dizel...

    Bu çok sığ bir düşünce... Ben de heralde max 15bin yaparım yılda. O kadar bile yapmam hatta.. Ama bugün araç alacak olsam dizel alırdım.. Sesi hariç rahatsız eden bir şey yok.

    Aradaki fiyat farkı 30bin lira da olsa deyiyor. Aracı alıp istediğiniz gibi kullanıyosunuz. Çok geziyosunuz özgür hissediyorsunuz. Halbuki benzinlide o yok..

    açık konuşayım şişli-yeşilköy arası bile acıyorum benzinliye... git gel çeyreğin yarısı bitiyor... (ford mondeo 2lt)

    dizel olsa sizin konsoldaki yakıt göstergesinden bi çentik inmiş olur. oda çeyreğin çeyreği ediyor...

    sahi 35 kilometrelik yolda kaç litre yakmış olur?
    100 litrede 8 yaksa
    35 litrede 2,8 yakar...

    depo 50 litre desek. 25de1 yakıyor... yani sizin kadranda 20 çentik varsa (e90 benzinlide öyleydi) yine 1 çentik gidiyor evet.......


    10.000'i zaten geçtim, ciddi olamazsınız da, 20.000 yapan nasıl karda oluyor, matematiksel olarak açıklayabilir misiniz lütfen?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iamlegendfb -- 17 Kasım 2012; 0:48:27 >




  • Sizin kıyaslamanız 316i ve 320d için mi?

    Sanırım ters anladınız. Ben 20bin km yapan dizel avantajlı diyorum. Yani 10bin de 20bin de...

    Ama yine de hesap yapalım.

    Siz her iki aracı da dilediğiniz gibi doldurup %7 indirim düşerek fiyatı yazın...

    2 Aracın arasındaki fiyat farkı 20bin TL olsun... (doldurulunca 45bin eu'nun üstündeymiş 316i'ler)

    Ayda ortalama 500 TL benzine verirken (ortalama 2 depo. gezi ve seyahatler ortalamaya dahil) 500x12=6bin TL

    3 yıl sonra araca harcanan benzin, 3 yıl önceki bir dizel araç fiyat farkına denk gelicek. o meyanda dizel onun yarısı kadar yaksın (ayda 1000km gidenler var 1 depo ile rahatça)

    Yaklaşık 5.5 6 yıl sonra araç "keşke dizel olsaydım" dedirtecek.

    Üstelik benzinli ve düşük motorlu oluşunun satışta dezavantajı da mevcut.

    Karar sizin ama insanlar objektif yazılar okusunlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Sizin kıyaslamanız 316i ve 320d için mi?

    Sanırım ters anladınız. Ben 20bin km yapan dizel avantajlı diyorum. Yani 10bin de 20bin de...

    Ama yine de hesap yapalım.

    Siz her iki aracı da dilediğiniz gibi doldurup %7 indirim düşerek fiyatı yazın...

    2 Aracın arasındaki fiyat farkı 20bin TL olsun... (doldurulunca 45bin eu'nun üstündeymiş 316i'ler)

    Ayda ortalama 500 TL benzine verirken (ortalama 2 depo. gezi ve seyahatler ortalamaya dahil) 500x12=6bin TL

    3 yıl sonra araca harcanan benzin, 3 yıl önceki bir dizel araç fiyat farkına denk gelicek. o meyanda dizel onun yarısı kadar yaksın (ayda 1000km gidenler var 1 depo ile rahatça)

    Yaklaşık 5.5 6 yıl sonra araç "keşke dizel olsaydım" dedirtecek.

    Üstelik benzinli ve düşük motorlu oluşunun satışta dezavantajı da mevcut.

    Karar sizin ama insanlar objektif yazılar okusunlar...

    Evet ikisi için bir kıyaslama yaptım geçen gün hatta sizlerle de paylaşayım...

    Hesap yaptığımız için söylemlerle (ben şu kadar yol yapıyorum, bu kadar indirim aldım vs) değil net verilerle yazıyorum.

    Önce elimizdeki verilere bakalım:
    3.16i liste fiyatı: 91.803 TL
    3.20d liste fiyatı: 117.409 TL.
    Benzin litre fiyatı: 4.59
    Dizel litre fiyatı: 4.20
    3.16i şehir içi yakıt tüketimi: 7.5 litre
    3.20d şehir içi yakıt tüketimi: 5.4 litre

    Aracı alırken verdiğimiz fark 117.409 – 91.803 = 25.606

    3.16i ile yılda 20.000km yol yaparsam: 100km’de 7.5 litre yakıyorsa
    20.000 / 100 = 200
    200 x 7.5 = 1500
    Yılda 1500 litre benzin yakarım.
    4.59 x 1500 = 6.885 TL

    3.20d ile yılda 20.000km yol yaparsam: 100km’de 5.4 litre yakıyorsa
    20.000 / 100 = 200
    200 x 5.4 = 1080
    Yılda 1080 litre dizel yakarım.
    4.20 x 1080 = 4.536 TL.

    6.885 – 4536 = 2349 TL

    Dizel kullanan arkadaş yakıta senede 2.349 TL daha az verir. Yani 11 sene bu arabayı kullanırsanız alırken verdiğiniz farkı ancak çıkartırsınız…
    Bu hesap şehir içi kullanıma göre, şehir dışı kullanımda dizelin karı dahada düşer… Donanım eklendikçe dizelin karı daha da düşer... (vergi dezavantajından dolayı)

    Bu şartlar altında performans kaygısı olmayan (dizel 1.8 saniye daha iyi) ve yılda 30.000 km'den az yapan ve aracı en fazla 5-6 yıl kullanmayı planlayan herkese 3.16i öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iamlegendfb -- 17 Kasım 2012; 1:07:24 >




  • Öncelikle, benzinli uzun yolda ne yakar bilemem ama burada e90la dahi (6 vites) 5lt fotoğrafları koyanlar oldu... ama ben benzinlide 5i göreceğinize ihtimal vermiyorum. 6,5 civarı yakar diye düşünüyorum. tabi 5i görürseniz mutlaka ss koyun buraya ki bilgimiz olsun....

    dizelin genel bakışta her zaman avantajı var. satarken de, kullanırken de... Dizelde agresif kullansanızda en fazla 9 litre yakar (nadiren 10 görmüş e90 6vites sahibi arkadaşlar var) ama 316i'yi agresif kullanırsanız 12yi rahat görür. forumlarda bu şekilde paylaşanlar var. kaldı ki beygir gücü düşük olduğu için araç o farkı kapatmak uğruna daha fazla yakacak ki bu da fiziksel olarak bir kuraldır... (araç devirlenmesi daha uzun sürer, birinde koklatsan fırlar öne ötekinde abanman gerekir ve daha fazla benzin sarfiyatı yaparsın. gibi)

    Yani katalog üzerinden konuşursak yine dizel önde ama pratiğe dökülünce dizelin farkı daha iyi anlaşılıyor.. (2 yıldır buradaki paylaşımlardan gördüğüm)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donanımcı Aras -- 17 Kasım 2012; 1:12:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Öncelikle, benzinli uzun yolda ne yakar bilemem ama burada e90la dahi (6 vites) 5lt fotoğrafları koyanlar oldu... ama ben benzinlide 5i göreceğinize ihtimal vermiyorum. 6,5 civarı yakar diye düşünüyorum. tabi 5i görürseniz mutlaka ss koyun buraya ki bilgimiz olsun....

    dizelin genel bakışta her zaman avantajı var. satarken de, kullanırken de... Dizelde agresif kullansanızda en fazla 9 litre yakar (nadiren 10 görmüş e90 6vites sahibi arkadaşlar var) ama 316i'yi agresif kullanırsanız 12yi rahat görür. forumlarda bu şekilde paylaşanlar var. kaldı ki beygir gücü düşük olduğu için araç o farkı kapatmak uğruna daha fazla yakacak ki bu da fiziksel olarak bir kuraldır... (araç devirlenmesi daha uzun sürer, birinde koklatsan fırlar öne ötekinde abanman gerekir ve daha fazla benzin sarfiyatı yaparsın. gibi)

    Yani katalog üzerinden konuşursak yine dizel önde ama pratiğe dökülünce dizelin farkı daha iyi anlaşılıyor.. (2 yıldır buradaki paylaşımlardan gördüğüm)

    Yukarıda yaptığım hesabın üzerine başka bir şey yazmayacağım. Ben verilerle siz söylemlerle karşılaştırma yaptığımız için ortak noktada buluşmamız imkansız. Herkesin aracını zevkini çıkara çıkara, bol driftli, sıfır kazalı, sürmesini dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.