Şimdi Ara

Yerli uçağın detayları belli oldu!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
3
Favori
4.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • 25 Mayıs 2015 AA

    Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, yaptığı açıklamada, bölgesel uçak projesinin gecikmesinin birkaç sebebi bulunduğunu söyledi. Vatandaşların pervaneli uçaklara antipatisinin bunlardan birisi olduğuna işaret eden Yıldırım, "Bu çok yanlıştır. Ben havacılığın uzmanıyım. Pervaneli uçaklara biniyorum, kendimi de çok rahat hissediyorum. Pervaneli uçaklar son derece emin ve güvenlidir" diye konuştu.

    Pervaneli uçakların daha yavaş uçtuklarını, bu nedenle daha güvenilir olduğunu anlatan Yıldırım, herhangi bir sorun olduğu zaman pervaneli uçakların, her yere rahatlıkla inebildiğini söyledi.

    Bölgesel uçuşların yapılabilmesi için yolcu kapasitesi düşük uçakların kullanılmasının önemine değinen Yıldırım, şunları kaydetti:

    "Yani bölgesel uçakların 30-35 kişilik uçaklar olması ideal. Zaten milli uçak projemizle ilgili çalışmalar da bu yönde. 'Bölgesel uçak 70 kişilik mi, 100 kişilik mi olsun' diye çok tartışıldı. Şu anda Türkiye, buralarda rekabet edemez. Türkiye'nin de ihtiyacı 100 kişilik uçaklar değil zaten. 100 kişilik, 70 kişilik uçakları yapmaya kalkarsak para kazanamayız. Ama 30-35 kişilik uçaklar, hele pervaneli olursa ihtiyacı karşılar. Taksi, dolmuş gibi uçak... 20 kişilik yolcuyu buldu mu devam edecek. İşte o Türkiye'deki havacılığı geliştirir. Herkes o zaman çok daha hesaplı minibüse biner gibi bu uçaklara binebilir, istediği yere çok rahat gidebilir. Şanlıurfa'dan Erzurum'a, Ankara veya İstanbul üzerinden gitmek zorunda kalmaz."

    Bölgesel uçağın hizmete girmesiyle karayollarındaki yoğunluğun da ortadan kalkacağını belirten Yıldırım, bugüne kadar bölgesel uçuşlarda çok yolculu büyük uçakların tercih edildiğini söyledi. Büyük uçaklarda maliyetin, dolayısıyla bilet fiyatlarının da yüksek olması nedeniyle vatandaşlar tarafından tercih edilmediğini dile getiren Yıldırım, "Bu nedenle bu tür çalışmalar kalıcı olamadı" dedi.

    Şu anda çalışmaları yapılan bölgesel uçağın 30-35 kişilik olacağını bildiren Yıldırım, şöyle devam etti:

    "İki motor alternatifli yapılacak. Bölgesel milli uçağın gövdesine, tercihe göre hem pervaneli turbo motor hem de jet motoru takılabilecek. Halkımızdaki pervaneli motor antipatisinden dolayı uçağa jet motor alternatifi de planlandı. Pervaneli turbo motor ile jet motor arasındaki tek fark hızdır. Uzun mesafe uçtuğunuz zaman hız önemli hale gelir ve jet motorlu uçağa binmek avantajlıdır. Ancak Türkiye içi mesafelerde 300 ila 600 kilometre uzaklıktaki yerlerde pervaneli uçak idealdir ve çok daha ekonomiktir."

    "Bilet fiyatları düşecek"

    Bölgesel uçakların hizmete girmesiyle bilet fiyatlarının da düşeceğini dile getiren Yıldırım, bu uçakların kabul görmesinin önemli olduğunu kaydetti. "Havalimanı yaptınız ama uçmuyorsunuz" şeklinde eleştiriler geldiğini anlatan Yıldırım, hizmet amaçlı açılan havalimanlarındaki 100 kişilik uçaklar doldurulamadığı için havayolu şirketlerinin zarar ettiğini, söz konuyu yerlere 30 kişilik uçakların çalıştırılması durumunda 20 kişinin olması halinde uçuşun karlı hale geleceğini ifade etti. Yıldırım, "Çözüm, doğru bellidir. Türkiye'de şu anda o yola girmiştir, doğru yoldadır. İnşallah bunu gerçekleştirdiğimiz zaman çözüm bulunmuş olacak" diye konuştu.


    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX






    SSİK’ten yerli yolcu uçağında Dornier 328 kararı çıktı
    Başbakan Ahmet Davutoğlu, Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz ve Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel’in katılımıyla yapılan Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) ilklere imza attı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nda (SSM) gerçekleştirilen ve yaklaşık 2 saat süren toplantıda yerli yolcu uçağı için harita çıktı. Toplantıya ilk defa Ulaştırma Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Feridun Bilgin de katıldı.

    Projede, tasarım ve imalat hakkı Amerika’da yerleşik Eren ve Fatih Özmen’in sahip olduğu Sierra Nevada Corperation’a (SNC) ait, Almanya menşeli Dornier’in 328 modeliyle ilerlenmesine karar verildi. 2002'de iflas eden şirketin hem turboprop hem de jet motorlu modeli 328’in tasarım, imalat ve geliştirme haklarına SNC ile birlikte ortak olunacak.

    Plana göre ilk etapta toplam 50 uçak imalatı gündemde. Bu uçaklar sivil tasarıma sahip. Ancak yapılacak modifikasyonlar ile askeri amaçlı da kullanılabilecek. 328 serisinin pervaneli modeli, Amerikan Hava Kuvvetleri tarafından kullanılıyor. Projenin maliyetleri Savunma Sanayi Destekleme Fonun’dan karşılanacak. Ana yüklenici olarak Savunma Teknolojileri Mühendislik STM şirketi imalat ve tasarımda koordinasyonu gerçekleştirecek.

    Almanya merkezli Dornier şirketi, dünyanın en eski uçak imalatçıları arasında yer alıyor. Şirket, 1980’lerin sonunda geliştirdiği 30 koltuklu turboprop motorlu 328 serisi ile bölgesel havacılıkta farklı bir segmente geçmeyi hedefledi. Önceden tasarladığı Dornier 228 gibi uçakların kapasitleri 20 koltuğa kadar çıkıyordu.

    İlk uçak 6 Aralık 1991’de uçtu. Bunu sertifikasyon sonrasında Ekim 1993’te hizmete girmesi izledi. Koltuk kapasitesi 30 ila 33 arasında değişiyordu. Ancak uçağın pazara sunulması sırasında ATR42, Saab 2000 gibi uçaklar, bölgesel pazarda koltuk kapasitesini yukarı doğru yani 50 koltuk ve üzerine çekti.

    Bu gelişmeler yaşanırken Dornier, uçağın turboprop motorlarını jetle değiştirdi. Performansı arttırdı. Amaç 30-40-50 koltuklu bir uçak ailesi oluşturmaktı. Uçak hizmete 1996'da girdi. 2002 yılına kadar da üretildi. Toplam 217 uçak imalat hattından çıktı.

    Dornier’in bir sonraki amacı, Amerikan Fairchild ile ortak, alttan kanatlı daha büyük bir yolcu uçağının yapımıydı. 728 ve 928 olarak adlandırılan alttan kanatlı iki farklı uçak tasarlandı. Yolcu kapasitesi bu uçakların 70 ve 90 koltuğa çıkacaktı.

    Ancak planlar beklendiği gibi gitmedi. Şirketin Almanya hisselerini elinde bulunduran Daimler Benz şirketi bu pazardan çekilme kararı alınca imalat hattı kapandı. Şirket iflas sürecine girdi.

    Projeler ayrıldı. 328 turboprop ve jet motorlu uçakların haklarını elinde bulunduran, işletmedeki uçaklara bakım-yedek parça ve modifikasyon hizmeti veren ayrı bir şirket kuruldu. 328 adını taşıyan bu şirket, geçtiğimiz ocak ayında ABD merkezli Sierra Nevada tarafından satın alındı.

    Şirketin yönetimi Londra’da. Operasyon merkezi ise Münih yakınlarındaki Oberpfaffenhofen Havalimanı’nda. Halen şirketin ana görevi, hizmetteki 175 uçağa hizmet vermek.

    Sirrea Nevada Corperation (SNC) şirketi komuta-kontrol sistemleri, bunlar hava araçlarına entegrasyonunun yanı sıra Dornier 328 uçaklarıyla ilgili projelere de imza atıyor. Üzerine farklı ekipmanlar koyan şirket, bu uçakları Amerikan Özel Kuvvetleri için modifiye ediyor. Halen Amerikan Hava Kuvvetleri’nin elinde 17 turboprop 328 uçağı bulunuyor.

    Şirket daha önceden de Emniyet Genel Müdürlüğü için alınan Kingair350 tipi uçağını modifiye ederek insanlı istihbarat uçağı haline getirmişti.

     Yerli uçağın detayları belli oldu!!!


    http://rewreward.blogspot.com/2015/04/ssikten-yerli-yolcu-ucagnda-dornier-328.html





    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


    2023 yılı için belirlenen kendi askeri (muharip jet) ve sivil özgün (ticari jet ya da prop) uçaklarımızı üretme hedefine ulaşabilecek miyiz?

    bu sorunun anketi var aşağıda...
    http://www.savunmasanayi.net/

    sayfanın sağ kısmında ortalarda yer alıyor... SON ANKET olarak aratırsanız görürsünüz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 28 Mayıs 2015; 5:01:00 >







  • yapamayızcılar gelir şimdi
  • Motoru ve beyni USA' dan, kaportası İsrail' den olduğu sürece herşeyi üretiriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Motoru ve beyni USA' dan, kaportası İsrail' den olduğu sürece herşeyi üretiriz.

    hepsini ruslardan alsaydık dimi çakal tuvnera seni.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Motoru ve beyni USA' dan, kaportası İsrail' den olduğu sürece herşeyi üretiriz.

    motor ilk başta kesin ithal olur ama beyni falan türk olur..genesis isimli savaş gemimize özel bir kontrol sistemi yaptık,yerli helikopter t129 lar da yerli yazılım olacak..yerli dediysem özgün anlamında..yani Tr sandığınız kadar geri değil...
  • Eling gavuru yapıyor da biz mi yapamıyacağız. Sadece zaman isteyen işler bunlar. Öyle ha dedin de 1-2 yıla olacak işler değil.
  • ben abd yerine ruslardan almaya razıyım olası bir savaşta bu uçaklar israil e vs. kullanılamayacak ancak rusya kodları verebilir diye dusunuyorum
  •  Yerli uçağın detayları belli oldu!!!
  • Bence yapabiliriz.
  • millet uzaya çıkıyo daha biz uçak yapcaz
  • Bence olmaz. Yani 2023'te olmaz. Bizim işlerimiz hiç bir zaman tam zamanına yetişmez çünkü. 2025-2026 yıllarında yapabiliriz gibi mesela.
  • Ne kadar geç olsa da üretime bi kısımdan başlıcaz sonunda
    Bence 2023 için çok sönük bir hedef. Daha fazla şeyin üretimini,yeni fabrikaların kurulması,yüzbinlerce kişilik istihdam veya maaşlara zam gibi şeyler olmalıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iamburak -- 19 Mart 2012; 0:21:03 >
  • Yine bir proje yine bir motor tartışması. Merhaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iamburak

    Ne kadar geç olsa da üretime bi kısımdan başlıcaz sonunda
    Bence 2023 için çok sönük bir hedef. Daha fazla şeyin üretimini,yeni fabrikaların kurulması,yüzbinlerce kişilik istihdam veya maaşlara zam gibi.

    sönük bir hedef değil iddalı bir hedef aslında ama acıckası uzaya insan yollama fikride fena olmazdı...
  • ilk tank merkezimiz acılmıs.tankımız çok güzel gözüküyor bence...

    http://ekonomi.haberturk.com/teknoloji/haber/729250-tasarim-sirlarimiz-bizde-kalacak-galeri

    http://galeri.haberturk.com/ekonomi/galeri/413400-turkiyenin-ilk-tank-test-merkezi/1/2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 29 Mart 2012; 23:59:04 >




  • Ulaşamayacağız.
  • Ulaşırız inşallah,
    şahsen baya bir umutluyum bu 2023 hedeflerinden. Bence bizim kendimizi kıyaslayacağımız ülke İsrail olmamalı. İsrail kukla sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt.Zenci

    Ulaşırız inşallah,
    şahsen baya bir umutluyum bu 2023 hedeflerinden. Bence bizim kendimizi kıyaslayacağımız ülke İsrail olmamalı. İsrail kukla sonuçta.

    sahip olduğu teknolojiye bak sen...
  •  Yerli uçağın detayları belli oldu!!!

     Yerli uçağın detayları belli oldu!!!

     Yerli uçağın detayları belli oldu!!!




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.