Şimdi Ara

iOS uygulama ve oyunları Retina Display çözünürlüğe uygun hale getiriliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
4.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  •  

    Bugün ABD ve Japonya dahil pek çok ülkede satışa sunulan ve yine uzun kuyruklar oluşmasına sebep olan yeni iPad modeli için en çok merak edilen konu uygulama ve oyunların Retina Display çözünürlüğüne nasıl uyumlu hale getirileceğiydi.




    iPhone 4 modeli ile birlikte geliştiriciler uygulamalarını Retina Display çözünürlüğüne göre optimize etmek için işe koyulmuştu. Bu kez yeni iPad modeli ile geliştiriciler bir kez daha optimizasyon işlemlerine başladılar.




    Optimize edilen uygulamaların ilk örnekleri yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Bunların ilki Amazon'un Kindle uygulaması. Güncel haliyle daha keskin fontlar sunan uygulamanın yanında görüntü iyileştirmesi ve gelişmiş metin düzenleme sunan Evernote,Vimeo ve yüksek çözünürlüklü haritalar sunan Weather Pro uygulamaları Retina ekranın avantajını sonuna kadar kullanmak isteyen uygulamalardan bazıları.




    Bunun yanında oyun kalitesini de etkileyecek Retina ekrana göre optimize edilen yapımlar da bulunuyor. FMX Riders, Flight Control Rocket, Foosball HD, Galaxy on Fire 2 HD, Infinity Blade 2, Joining Hands, Labyrinth 2 HD, Lab Solitaire, Letris Power, Mass Effect Infiltrator, Monsters Ate, My Condo, Parlour Solitaire, Real Racing 2 HD, Save the Pencil HD, Sky Gamblers: Air, Supremacy, Tractor Beam, Touchgrind BMX, Woodroid HD+ oyunseverlere Retina çözünürlüğün avantajlarını sunacak.




    İlerleyen günlerde uygulamaların hızlı bir şekilde Retina çözünürlüğe geçiş yapması bekleniyor.

     














  • Apple çözünürlüğü gerçekten çok ileri bir noktaya taşıdı bu yönden kendilerini tebrik etmek lazım fakat hala oyun performansının nasıl olduğuna dair bir video izleme şansına erişemedim.
  • Zaten bir çoğu iPad tanıtılır tanıtılmaz 3.nesil iPad desteği sunan güncellemelerini yayınladılar
  • Yüzbinlerce uygulamanın bir anda adapte edilmesi çok zor. kaldı ki; bireysel uygulama geliştiricilerin uygulamalarının bir kısmı belkide hiç adapte olmayacak. Bir-iki uygulama yapıpta uygulama işini bırakan birçok uygulamacı da var sonuçta.

    Ben açıkcası apple ı standart dışı bir çözünürlüğe çıktığı için eleştiriyorum. Filmler (1080p ripli çoğu film şu anda), fotoğraflar v.b medya uygulamalarının adaptasyonu sıkıntılı olacak ve bu ürünler ipad e has olacak. Bu da yeniden fiyatlandırma demek, yani tüketiciyi yolmak için bir yol açıldı demek.
  • Yani iPad'in değerini tammaı ile göz önne koymak için yapılması gereken bir olay..
    Verdiğin paraya o hazzı yaşamak değsin bari..
  • Bir çok uygulama uyum saglamıcak tabi yavas yavas bırden gelmesı mantıksız olur zaten şirketler durmadan retına ekran uyumlu proglamlar oyunlar cıkartmaya baslamıslardır benım proglamlardan cok oyunlardan umıtlıyım söyle bır wow gıbı mmorpg gelsede retına ekranda o keyfı yasasak
  • E yani... Gerçi çoğunu ben android'den iyi buldum grafik olarak....
  • Kim ne derse desin piyasadaki en iyi Tablet şuan New İpad
  • 16 Gb modeli niye çıkarttılar ki?
  • Kaçınılmaz son...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Apple'ın bu yanından hoşlanıyorum yeni bir standarda geçtiklerinden geliştiricileri hemen bu yapıya uyum sağlıyor. Android kullanıcısı olarak söylüyorum bu denetimsiz ortamda kimsenin ne yaptığı belli değil oyunlar ayrı ayrı geç zamanlarda portlanıyorlar. Marketin yarısı da çöp. Eğer Apple'ın kısıtlamaları olmasa Apple tekel bile olabilirdi. Tabi tekel olmaması bizim için iyi birşey tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eng304 -- 16 Mart 2012; 21:47:21 >
  • Misal iPhone 3G için 30x30 olan bir grafiği iPhone 4 için 60x60 yapacaklar, bu kadar basit. Olağanüstü bir olay gibi lanse edilmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troypilsner

    Misal iPhone 3G için 30x30 olan bir grafiği iPhone 4 için 60x60 yapacaklar, bu kadar basit. Olağanüstü bir olay gibi lanse edilmiş.


    Wow sorun çözüldü ozaman :) 30x30 60x60 olacak süpermiş. Ya vektörel olmayan görüntüler nolacak ki uygulamaların %80 inden bahsediyoruz. 768 x 1024 için tasarlanmış dizaynı iki katına cıkarmak en baştan tasarım gerektirir. 2048 x 1536 muazzam bi çözünürlük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eng304

    Apple'ın bu yanından hoşlanıyorum yeni bir standarda geçtiklerinden geliştiricileri hemen bu yapıya uyum sağlıyor. Android kullanıcısı olarak söylüyorum bu denetimsiz ortamda kimsenin ne yaptığı belli değil oyunlar ayrı ayrı geç zamanlarda portlanıyorlar. Marketin yarısı da çöp. Eğer Apple'ın kısıtlamaları olmasa Apple tekel bile olabilirdi. Tabi tekel olmaması bizim için iyi birşey tabi

    keske sizinle ayni imzaya sahip herkes bu kadar dogru ve tarafsiz konusabilse.
  • hmmmm...
  • apple=hastalık millet bir alişınca bırakamıyor bune arkadaş bu kadarmı insanlar israf eder olmuş millet sırf teknoloji için para kazanır olmuş , biraz isteklerimize gem vurmamiz lazım bence, haberleri izliyorum millet çadır kurmuş apple bekliyor acıyorum açıkçası.
  • Gamesoft bir çok oyununa update getirdi ipad 3 için, oyun yapımcıları arasında tatlı bir rekabet çoktan başladı
  • Yeni ipadde çözünürlük tam 2 katına çıktı, bunun nedeni eski uygulamaların ekrana tam oturarak sorunsuz çalışmasını sağlamak. Belki görseller biraz softlaşacak ama font gibi vektörel unsurlar bu büyümeden etkilenmeyecek. Ayrıca uygulama şirketleri de aynı uygulamanın HD versiyonunu hazırlayınca sorunsuzca yeni ipad e uyarlanmış olacak her şey. Alttaki bir arkadaş "yeniden tasarlamak lazım bu zor iş" demiş ama aslında bu sadece varolan işi 2 katı boyuta uyarlama işlemi demek yani görsellerin yüksek çözünürlükleriyle değişmesi demek ve çok da zor değil, her uygulama şirketi bir kaç grafikerini bu iş için çalıştırıp uygulamalarını yeni çözünürlüğe uyarlatacak, önce çok satılan uygulamalardan başlanıp bir kaç ay içinde çoğu uygulamaların hd ve normal versiyonları hazırlanmış olur... Bence ipadin Full HD yerine şu anki çözünürlüğe geçmesinin nedeni de zaten eski programların çalışmaya devam etmesini sağlamak, eğer ekranın oranı değişseydi 16x9 olsaydı o zaman uyumsuzluklar başlardı...
    Aslında apple "ey kullanıcılar bakın size full hd den de büyük çözünürlük verdik, alkışlayın bizi" der gibi yaptı ama burada asıl amacı kendi uygulamalarının sorunsuz çalışmasını sağlamaktı... Enine ekran çözünürlüğü full hd den çok az daha yüksek, 128 piksel kadar, bu da çok önemsiz bir fark, boyuna ekran çözünürlüğü ise 1080p yerine 1500 lerde ama bunu nedeni ipad in 4x3 ekran oranını tercih etmesi... Yani ekran kalitesi fullHD den çok daha yüksek değil, ekran oranı nedeniyle öyleymiş gibi bir algı oluşuyor...




  • Image Resizer ile büyültürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troypilsner

    Misal iPhone 3G için 30x30 olan bir grafiği iPhone 4 için 60x60 yapacaklar, bu kadar basit. Olağanüstü bir olay gibi lanse edilmiş.

    Adam einstein beyler...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.