Şimdi Ara

--- FİAT İDEA KULÜBÜ --- (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
554
Cevap
26
Favori
88.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu arada efecan tavan çıtası konusunda forumdan daha yardım istemişin. taktırdın mı?
  • yaklasik 1 sene 2 aydir bu araci kullaniyorum. 1.3 mltjet modelini aldim
    araci aldiktan sonra ankarada seckin pompada enjektörleri temizllettirdim 575 tl masraf ettim. satan kişi 100km de 8 litre yaktigi icin satmisti ve benim bundan haberim vardi. her testimi depoyu doldurarak yapiyorum enjektör temizlendikten sonra 100km/4.1 litre yakıyordu. kış geldi yakıtı 100km/5.1 litreye çıktı. sasmaz'da ustaya goturdum dedim enjektorleri temizletmistim sikinti ondan olabilir mi? eğer sıkıntı ondan ise 1 yıl garantisi var tekrar gotureyim? usta guldu ve kısın her arabanin yakıtı artar yakıtı çiğ (isinmadan/isinana kadar) çeker dedi. suan yaz aylarindayiz en son 1 ay kadar once doldurdugumda 4.3lt ye dusmustu tuketimim.
    sağ tablayi(salincak) araci ilk aldigimda ivedik 88 oto sanayide 170 tl ye değiştittirmiştim. sol ön teker de rot ayari tutmaz oldu lastigin bir kismini kabaklastiriyordu ve sol ön tablaya değişmesi gerektiği teşhisi koydular. bu sefer şaşmaz'a götürdüm şaşmaz daki ustanin daha makul fiyat verdiğini düşünüyordum. şaşmaz kazan biz kepçe, tüm fiat çakma ve orjinal servisleri dahil sorduk ama bulamadik. mecburen geri ivedik 88'e götürdüm gecen sene sağ taraf için 170'e altigim tablayi bu sene sol taraf için 220tl aldım.
    motoru tutan orta kulak(içi kauçuk bir demir) 35 tl ye değiştirdim.
    aracin mazot müsürünün dökümüyle beraber 510 liraya orjinali ile değiştittirdim. gecen sene 710 lira demişlerdi, firma indirim yapmis. ön disk ve balatalari 180 tl aldigimda değişttittirmiştim. aracı aldıktan sonra 2.100 lira masraf ettim. şuan tek eksiğim arka balatalar. aslında ön sağ ve sol iç davlumbazlarıda değiştirmeyi düşünüyorum ilerleyen zamanlarda.
    aracin km'si 190.000 'e gelmek üzere. 1.3 mltjet motor kullanicilarinin motora müdahale etmeden(kullanıcıya göre değişiyor) ulaşabildikleri en yüksek kmleri arastirdim. 380.768km olan araclar var. bakalım bizim arac kaca kadar gidecek. aracin motorunu amerikan motor üreticisi general motor opel icin uretmis ama fiat'a satmis. zaten suan opelin %51'ini almanlara sattilar. 115 senelik amerikan arabasi opel'i sharen stone reklamı ile alman mali gibi satmaya calisiyorlar.) bu ayri bir olayda ben hakaten amerikan ve ingiliz mallarini boykot eden birisiyim. araci italyan mali diye aldim, motorunu general motorun ürettiğini aldıktan sonra öğrendim ve üzüldüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusirohasuki -- 2 Temmuz 2014; 15:50:52 >




  • aracın sis farı ile ilgili bazı mesajlar okudum.

    aracta sis farı ön farların içerisinde.
    direksiyon sol alt tarafinda far yukseklik ayarı kısımının ortasında sis lambası işareti var. bastığınızda aktif hale gelir.
    sizden ricam sissiz havalar haricinde kullanmayın, çünkü karşıdakilerin gözünün alır, zaten diğer hallerde kullanılması uygulaması olmasada kağıt üzerinde trafik suçu.
    bence aracın tipini kayık gösteren kısım ön farların altındaki sarı sinyal çizgisi. aracın Avrupa versiyonlarının çoğunda o kısım şeffaf yani farın kalanıyla aynı renkte, sadece sinyal lambası sarı oda yanınca belli oluyor. beyaz on farları araştırdım avrupadan en az isteyen 110$ istiyor üstelik çift değil tek far fiyatı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusirohasuki -- 2 Temmuz 2014; 15:55:57 >
  • 1.3 multijetlere baskı balata değişiminde dobloların baskı balatası aynen uyuyor. sanayiye gittiğinizde dolblo 1.3 olarak isterseniz ucuza alırsınız. benim aracında sesinde kalınlaşma var. ben hiç enjektör temizleyici filan kullanmadım. yada sanayide enjektörlerine baktırmadım. acaba ne tavsiye edersiniz. benzinliklerde satılan ürünlerden alıp mazotla birlikte kullanmak fayda sağlar mı acaba.
  • Gecen Hafta İstanbul fethiye arasında yolculuk yaptım .araç 4 yetişkin ful bagaj doluydu Yakıtı İstanbul dan Starpet te fulledim. depo taşana kadar ve enjektör temizleyiciside ilave ettim Fethiye ye kadar ortalama 100-130 km hızla yolculuk yaptım 886 km de kırmızı ışık yandı yol bilgisayarı ortalama yakıtı 4,3 lt olarak gösteriyordu sehir içinde dolaştım 930 km ye kadar kırmızı ışıkta kullandım
    Opette fulledim ve enjektör temizleticisi koydum taşana kadar doldurdum.43,8 lt mazot aldı yol bilgisayarı 4,8 lt olarak gösteriyordu
    43,8 lt /930 km :4,7 lt 100 km de mazot yakmışım
    850 km si sehirler arası yol 80 km si şehir içi

    dönüşte aynı yolu kullanarak aynı hızda bazen basarak geldim köprüye gelmeden kırmızı ışık yandı yol bilgisayarı yakıt ortalamasını 5,1 lt olarak gösteriyordu.
  • secere S kullanıcısına yanıt
    Yok taktırmadım henüz...
  • bgmeu B kullanıcısına yanıt
    enjektör temizleyiciler bir yere kadar 3-4 aya bir atabilirsiniz. enjektörlerin içerisinde mazotun giriş çıkışlarını sağlayan miller var, bunlar zamanla ayarını yitiriyorlar. yani adamlar sadece enjektörü söküp basınçlı su yada hava v.b maddelerle temizlemiyorlar. ha yaptıkları işlemin maliyeti 570 lira var mıdır? adamların bunda kar marjı nedir? bu konu tartışılır. Ama enjektör temizletme işinin piyasası da bu 3 aşağı 5 yukarı. Benim seçkin pompayı seçmemdeki neden; teyzemin oğlununda orada bundan 3 sene önce arabasının enjektörlerini (pejo307) temizletmiş olması ve hala sıkıntı yaşamadığı belirtmesi oldu. En son BOR katkılı enjektör temizleyici kullandığımdan bir süre sonra aracı bakıma götürdüm. usta mazot filtresini değiştirmek için söktü. bu ne? bembeyaz bu? diye sordu. düşündüm ve enjektör temizleyicinin beyaz olduğunu hatırladım. mazot fltresi komple filtre mi etmişti? enjektörlere hiç ulaşmadı mı? yoksa ulaştı mı? işe yaradı mı? yaramadı mı? bilemiyorum. eğer yakıt sarfiyatında çoğalma varsa ve/veya araç 120 binin üzerinde ise pompacıya götürün ve enjektörleri temizlettirin. takdir sizin. bineceğiniz araca masraf yapmaktan çekinmeyin, yok satacam diyorsanız o ayrı.

    doblo 1.3 arka ablatalarını kaça almıştınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusirohasuki -- 2 Temmuz 2014; 15:54:58 >




  • sakallıyan S kullanıcısına yanıt
    profilinizden ankarada olduğunuzu öğrendim. ivedik sanayide o parçayı bulursunuz. ankaranın en buyuk sanayisi dahada bulamazsanız size orada aracımı ara ara götürdüğüm ve bu parça yok demeyen bir oto tamircisinin işyerinin adınıda söyleyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusirohasuki

    enjektör temizleyiciler bir yere kadar 3-4 aya bir atabilirsiniz. enjektörlerin içerisinde mazotun giriş çıkışlarını sağlayan miller var, bunlar zamanla ayarını yitiriyorlar. yani adamlar sadece enjektörü söküp basınçlı su yada hava v.b maddelerle temizlemiyorlar. ha yaptıkları işlemin maliyeti 570 lira var mıdır? adamların bunda kar marjı nedir? bu konu tartışılır. Ama enjektör temizletme işinin piyasası da bu 3 aşağı 5 yukarı. Benim seçkin pompayı seçmemdeki neden; teyzemin oğlununda orada bundan 3 sene önce arabasının enjektörlerini (pejo307) temizletmiş olması ve hala sıkıntı yaşamadığı belirtmesi oldu. En son BOR katkılı enjektör temizleyici kullandığımdan bir süre sonra aracı bakıma götürdüm. usta mazot filtresini değiştirmek için söktü. bu ne? bembeyaz bu? diye sordu. düşündüm ve enjektör temizleyicinin beyaz olduğunu hatırladım. mazot fltresi komple filtre mi etmişti? enjektörlere hiç ulaşmadı mı? yoksa ulaştı mı? işe yaradı mı? yaramadı mı? bilemiyorum. eğer yakıt sarfiyatında çoğalma varsa ve/veya araç 120 binin üzerinde ise pompacıya götürün ve enjektörleri temizlettirin. takdir sizin. bineceğiniz araca masraf yapmaktan çekinmeyin, yok satacam diyorsanız o ayrı.

    doblo 1.3 arka ablatalarını kaça almıştınız?

    selam. ben baskı balatadan söz etmiştim yanlış anlaşıldı sanırım.. enjektörleri elletmeyi düşünmüyorum. durduk yere masraf diye düşünmeye başladım.. ben aracımı 45000kmde aldığımda vitesler sorunlu geçiyordu baskı balata orijinali 1000tl artı işçilik idi nazillide başh marka malzeme kullanan bir ustada işçilik dahil 320tlye yaptırmıştım 2010da. bizim araçlarda baskı balata değiştirmek için motor komple iniyor biliyorsunuz..




  • yusirohasuki Y kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim arkadaşım, araç arkadaşın emanet olduğu için pek beklemek istemedim, paranın başına geldi artık, sağolasın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bgmeu B kullanıcısına yanıt
    ramazandayız yanlış anlaşılmayı maruz görün :) ben normal balata sandım. evet umarım ben o sıkıntıyı yaşamam. yaşarsamda doblo 1.3 baskı balatası ile aynı not aldım kafama. tesekkurler
  • yusirohasuki Y kullanıcısına yanıt
    bugün aracın 4 amortisörünü de değiştirmeye niyetlendim sıfırları 750TL üst amortisör takozu ve körükleri hariç.
    tamirini yaptırmaya karar verdim 1 yıl garantili 280tl. üst amortisör takozu ve körükleri hariç körükler 60*2=120(2005 punto ile aynı olduğu için) lira tuttu. körüğün orjinalinin 1 tanesi 120 lira. yan sanayisi de yok. Corolla amortisör körüğü ile Albea amortisör körüklerini ustanın birbirine ekleyebileceğini söylemesi üzerine 40 lirada onlara verdim. amortisörleri 280+120+40=440 liraya yaptı ancak. inatla çıkmayan bir vida uğruna pürümüz kullandı ve sol ön körük plastiğini yaktı. yaklaşık 45 liralık masrafı var.
    aracın parçalarını bulamaman, bulunca fahiş fiyata satılması sinir bozucu. ancak yakıtının çok uygun olması arabayı satıp satmaman arasında beni tereddüde düşürüyor.




  • 2005 idea cam tavan çıtası /fitili lazım arkadaşlar nerden bulurum?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://m.sahibinden.com/classifiedDetail.html?id=170404706 bu aracı alayım mı arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1ERDEM 1 kullanıcısına yanıt
    linkin hatalı
  • merhabalar,acaba idea 1.4 active 2005 model yarı otomatik kullananan var mı?
    ilk araba olarak önerir misiniz?
    yarı otomatik sıkıntı çıkarır mı?

    bilgilendirirseniz sevinirim.teşekkürler.
  • 1ERDEM 1 kullanıcısına yanıt
    Kilometresi daha düşük araçlara bakmanızı tavsiye ederim, hatta dizellere bakın bence
  • ilk ve son soruna cevabım sırasıyla; kullanmıyorum ve bilmiyorum.
    ortada ki soruna cevabım ise; daha önce hiç araç kullanmadı isen(almadı değil!kullanmadı) afedersin eşeğe binsen çok güzelmiş dersin. yani ilk araç olarak ne alırsan al farketmez(eğer daha önce araç kullanmadıysan) idea'ya gelince aracın motor parçaları hariç. kaporta,şanzıman,şaşsi,elektrik&elektronik kısım ve kumandaları, yürüyen aksanı kısacası 1.4 motoru haricindeki tüm parçaları bulmakta sıkıntı çekersin, çekmesen bile aynı üretim tarfihli fiat'in idea haricindeki bir başka model 1.4 benzinli motoruna sahip bir araçtan cok daha pahalı alırsın haberin olsun
    @bitli06



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusirohasuki -- 19 Temmuz 2014; 0:12:48 >
  • cevap için teşekkürler.
  • Slm, bayramınız kutlu olsun, 2006 model fiat idea 1.4 dynamic 16V Benzin+Sıralı sistem lpg li araç sahibiyim, alalı 2,5 ay oldu memnunum gayet iyi bir araç hadgeback modellere göre geniş bir araç ve kullanımı rahat. Sizlerin deneyim ve bilgilerinizden faydalanabilmek için foruma yeni üye oldum. Bir kaç sorum olacaktı.
    1-) Aracın sol arka hoparlör kapağı kırık kapağı nerde bulabileceğim konusunda site önerisi olan varsa rica edeceğim araştırdım internetten bulamadım.
    2-) Bagaj kısmını iç bölümden ayıran kapağın hoparlörlü çeşidi var mıdır? ses düzeyi çok az arabada.
    3-) tavan çıtalarını uygun fiyata nerden bulabilirim acaba?
    4-) araç lpg de iken trafik ışıklarında rölantide titreme yapması normal mi?

    Bilgi ve ilginiz için teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.