- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
TİCARİ ARAÇLARDAKİ ÖTV VE MTV TUTARLARI HAKKINDA
52 Cevap22298 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


4098 Mesaj
12 Mart 2012; 9:57:42 

Arkadaşlar bu yıl içerisinde 4X4 bir pick-up almaya karar verdim…

Bu nedenle de çok sıkı bir araştırmaya girip neredeyse bütün markaların 4X4 pick-up’ları üzerinde karşılaştırmalı çalışma yaptım…

Sonuç olarak gidip bu araçları birde yerinde göreyim dedim…

Ama oda ne?

Benim gezdiğim hiçbir yerde 4X4 pick-up yok (İstanbul Anadolu Yakası)…

Bütün satıcılar gel sana bir 4X2 verelim diyor...

Nedenini sorduğumda aldığım cevap; bu araçların vergilerinin çok yüksek olduğu o nedenle de sadece sipariş üzerine getirildiği şeklinde oldu…

Ki bu sipariş üzerine getirme işi de 2-3 ay sürüyormuş…

Arkadaşlar nedir bu 4X4 pick-up’ların ÖTV ve MTV meselesi?

Birde bu konuda devam eden bir dava varmış… Bu konuda bilgisi olan var mı?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dammak -- 4 Nisan 2012; 16:19:53 >


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


1780 Mesaj
12 Mart 2012; 10:23:46 

aracın 4 çeker olması vergiyi değiştirmiyor, aynı ötv aynı kdv...


_____________________________

Ne la bu? La ne bu? Bu ne la? Ne bu la? La bu ne?


 
349 Mesaj
12 Mart 2012; 10:33:19 

Pick-uplarda ÖTV %4, MTV ise 4x4 olanlarda otomobil ile aynı, 4x2 olanlarında ise panelvan ve motorlu karavanların sınıfında. 2012 yılı için 1801-2000 arasında motor hacmine sahip bir pick-upın 4x4 modelinin MTV'si yıllık 2.129,00 TL, 4x2 modelinin ise 1.159,00 TL.


_____________________________



4098 Mesaj
12 Mart 2012; 10:40:07 

quote:

Orijinalden alıntı: BaZZaM

Pick-uplarda ÖTV %4, MTV ise 4x4 olanlarda otomobil ile aynı, 4x2 olanlarında ise panelvan ve motorlu karavanların sınıfında. 2012 yılı için 1801-2000 arasında motor hacmine sahip bir pick-upın 4x4 modelinin MTV'si yıllık 2.129,00 TL, 4x2 modelinin ise 1.159,00 TL.

Evet 4x4 pick-up'ların MTV'si 4X2 pick-up'ların neredeyse 2 katı...

Bir anlamda 4X4 SUV cipler gibi vergilendiriliyor...

Ancak onlar gibi örnk. İstanbul'da 1. köprüden geçemediği gibi diğer pick-up'lar gibi her sene muayene yaptırmak gerekiyor...

Bu durumda bu ne perhiz bu ne lahana turşusu diye sormak gerekiyor...

Sanıyorum zaten bu konuda açılmış ve devam etmekte olan bir davada var...

Benim merak ettiğim böyle bir davanın olup olmadığı ve eğer varsa hangi aşamada olduğu?


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


 
349 Mesaj
12 Mart 2012; 11:05:32 

4x4 olunca kanuna göre araç, arazi taşıtı sınıfına geçiyor. Bu nedenle MTV'si yüksek çıkıyor. Bu konuda bir davayı ben duymadım. O yüzden bu konuda cevap veremeyeceğim.


_____________________________



2350 Mesaj
12 Mart 2012; 11:20:48 

Arabanın 2 yerine 4 tekerinin dönmesi devletin neden 2 katı vergi almasına sebep oluyor?


_____________________________

SSANGYONG ACTYON SPORTS 4X2 6/AT

LUXURY HARD TOP



4098 Mesaj
12 Mart 2012; 12:01:38 

quote:

Orijinalden alıntı: BaZZaM

4x4 olunca kanuna göre araç, arazi taşıtı sınıfına geçiyor. Bu nedenle MTV'si yüksek çıkıyor. Bu konuda bir davayı ben duymadım. O yüzden bu konuda cevap veremeyeceğim.

Dava değilse bile konuya ilişkin olarak üretici ve ithalatçı firmalarca Maliye Bakanlığına yapılmış bir başvuru mutlaka vardır...

Ortada bir haksızlık olduğu çok açık...


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


 
349 Mesaj
12 Mart 2012; 12:11:21 

Caddy, Doblo tarzı araçların binek araç sayılması konusunda bir dava vardı ancak dediğim gibi bu konuda bir dava duymadım. Ancak şahsen ben bir haksızlık olduğunu düşünmüyorum. Zira 4x2 araçların kullanım amaçlarıyla 4x4 araçların kullanım amaçları ayrıdır. Her ne kadar aynı araç olsa da farklı vergi diliminde olmalarında ben bir haksızlık görmüyorum.


_____________________________



4098 Mesaj
12 Mart 2012; 12:22:50 

quote:

Orijinalden alıntı: BaZZaM

Caddy, Doblo tarzı araçların binek araç sayılması konusunda bir dava vardı ancak dediğim gibi bu konuda bir dava duymadım. Ancak şahsen ben bir haksızlık olduğunu düşünmüyorum. Zira 4x2 araçların kullanım amaçlarıyla 4x4 araçların kullanım amaçları ayrıdır. Her ne kadar aynı araç olsa da farklı vergi diliminde olmalarında ben bir haksızlık görmüyorum.

Eğer 4X4 pick-up'larla 4X4 SUV'ların aynı şekilde vergilendirilmelerinin yanlış olmadığını düşünüyorsanız...

O zaman;

- 4X4 pick-up larında fenni muayenelerinin SUV'larınki gibi ilk üç yaş sonunda ve devamında her iki yılda bir yapılmasını,

- İstanbul'da 1. köprüden rahatça geçmelerini,

- SUV'lar ile aynı hız limitlerinde değerlendirilmelerini de kabul ediyor olmanız lazım...

Böyle olursa aynı vergiye tabi olmak bence de yanlış olmaz...


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


5628 Mesaj
12 Mart 2012; 12:26:06 

quote:

Orijinalden alıntı: ohara

aracın 4 çeker olması vergiyi değiştirmiyor, aynı ötv aynı kdv...

sallama..


_____________________________

Bir kişi kıvırıyorsa o kimseye "kıvır kıvır" yazmayın.
"Yan çizme" yazın.
Kişileri aşağılayıcı, alaycı, küçümseyici mesaj kapsamına giriyormuş.


 
349 Mesaj
12 Mart 2012; 12:42:30 

quote:

Orijinalden alıntı: dammak


Eğer 4X4 pick-up'larla 4X4 SUV'ların aynı şekilde vergilendirilmelerinin yanlış olmadığını düşünüyorsanız...

O zaman;

- 4X4 pick-up larında fenni muayenelerinin SUV'larınki gibi ilk üç yaş sonunda ve devamında her iki yılda bir yapılmasını,

- İstanbul'da 1. köprüden rahatça geçmelerini,

- SUV'lar ile aynı hız limitlerinde değerlendirilmelerini de kabul ediyor olmanız lazım...

Böyle olursa aynı vergiye tabi olmak bence de yanlış olmaz...

O konuda haklısınız. Devletin bir kurumu bu araç arazi taşıtı diyor diğer kurumu hayır bu ticari araç diyor. Hız limiti ve muayene konusuna çok katılmadığımı da belirteyim.


_____________________________



1780 Mesaj
12 Mart 2012; 12:46:17 

quote:

Orijinalden alıntı: eczman2000


sallama..

benim mesajlarımı alıntılama kardeşim. senden hoşlanmıyorum ve senin gibi nezaketten uzak birini muhatap almak istemiyorum.

ticari araçlarda ÖTV %4, KDV %18'dir. İster 4x2 ister 4x4 fark etmez. 4x4'ten farklı ÖTV veya KDV alındığını iddia eden yazsın öğrenelim neymiş oran...



_____________________________

Ne la bu? La ne bu? Bu ne la? Ne bu la? La bu ne?


3051 Mesaj
12 Mart 2012; 12:50:54 

quote:

Orijinalden alıntı: eczman2000


sallama..

sallama :D:D



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ColDasHeLL -- 12 Mart 2012; 12:51:48 >


_____________________________



340 Mesaj
12 Mart 2012; 13:35:16 

ÖTV aynı, MTV ise motor hacmine göre SUV lar kadar


1219 Mesaj
12 Mart 2012; 13:40:15 

quote:

Orijinalden alıntı: REM

ÖTV aynı, MTV ise motor hacmine göre SUV lar kadar

honda crv aracımız var bildginiz üzere suv ve 4x4

fakat 4x4 diye ekstra bir mtv yok normal silindir üzerinden verigilendiriliyor


_____________________________

HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
MSİ GE70 20E


340 Mesaj
12 Mart 2012; 13:43:33 

quote:

Orijinalden alıntı: kadirdaglar


honda crv aracımız var bildginiz üzere suv ve 4x4

fakat 4x4 diye ekstra bir mtv yok normal silindir üzerinden verigilendiriliyor

Yanlış anlaşılma olmasın araç 4x4 olduğu için diğer Suv lar ile kıyasladım, bende de RAV 4 var 2 lt binek sedanlar ile aynı vergiyi ödüyorum


1219 Mesaj
12 Mart 2012; 13:47:03 

quote:

Orijinalden alıntı: REM


Yanlış anlaşılma olmasın araç 4x4 olduğu için diğer Suv lar ile kıyasladım, bende de RAV 4 var 2 lt binek sedanlar ile aynı vergiyi ödüyorum

ben yanlıs anlamışım özür dilerim

bilmeyen arkadaşlara bilgi olsun o zaman 4x4 fark etmiyor en azından suvlarda sedanlarla aynı vergi cc önemli olan



_____________________________

HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
MSİ GE70 20E


 
349 Mesaj
12 Mart 2012; 13:50:59 

quote:

Orijinalden alıntı: kadirdaglar

ben yanlıs anlamışım özür dilerim

bilmeyen arkadaşlara bilgi olsun o zaman 4x4 fark etmiyor en azından suvlarda sedanlarla aynı vergi cc önemli olan



Aracınız ruhsatta binek araç olarak mı geçiyor yoksa arazi taşıtı mı? Bilmediğimden soruyorum yanlış anlamayın.


_____________________________



5628 Mesaj
12 Mart 2012; 13:51:15 

quote:

Orijinalden alıntı: ohara


benim mesajlarımı alıntılama kardeşim. senden hoşlanmıyorum ve senin gibi nezaketten uzak birini muhatap almak istemiyorum.

ticari araçlarda ÖTV %4, KDV %18'dir. İster 4x2 ister 4x4 fark etmez. 4x4'ten farklı ÖTV veya KDV alındığını iddia eden yazsın öğrenelim neymiş oran...



Öncelikle ben senin kardeşin değilim.
Burası herkese açık bir forum,kurallar dahilinde herkes herkesin mesajından alıntı yapabilir.
Beni muhatap almak zorunda da değilsin.
Belki nezaketten uzak birisi olabilirim ama senin gibi birisi de değilim.
Mesela kaskoyu nasıl dolandırırım diye açtığım bir konum yok,forum için aldığım ikinci bir üyeliğim de yok,insanlara hakaret edip uzaklaştırma almışlığım da yok.
Ama bunların hepsi sende var.
Senin x meslek,benim y meslekden olmam da hiçbirşey değiştirmiyor.
Neticede bu yazdığımız yer otomobillerle ilgili.
Eğer arkadaşın açtığı konu hakkında yanlış bilgi veriyorsan ben de saygı çerçevesinde istediğimi yazarım.


Konu ile hurriyet.com.tr nin yapmış olduğu haber.
Türkiye’de son dönemde oldukça talep gören ‘pick-up’ modellerinde birçok kişinin dikkatinden kaçan bir vergi bilmecesi yaşanıyor. Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) uygulamasına göre ticari araç sayılan 4X4 pick-up’lar, bandrol vergisi söz konusu olunca binek otomobil gibi işlem görüyor. Ticari araç olarak kabul edilen 4X4 pick-up’lara yüzde 4 oranında ÖTV uygulanırken, aynı araçlar Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) sistemine göre ‘arazi taşıtı’ olarak sınıflandırılıyor. Böyle olunca, 4X4 pick-up’ların bandrol vergisi 4X2’lere göre 3 katına çıkıyor.

197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu’na göre 4X2 pick-up’lar kamyonet, 4X4 pick-up’lar ise arazi taşıtı olarak kabul ediliyor. Kanunda da arazi taşıtı; ‘Karayollarında yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araç’ olarak tanımlanıyor. Aynı kanunda kamyonet ise; ‘İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu araç’ olarak tarif ediliyor. Durum böyle olunca da pick-up modellerine farklı bandrol vergisi uygulanması söz konusu oluyor.

Kamyonet olarak kabul edilen 4X2 pick-up’lardan azami yüklü ağırlıkları üzerinden bandrol vergisi alınıyor. Yük kapasitesi 3.5 tonu geçmeyen 4X2 pick-up’lar için belirlenen bandrol vergisi yıllık sadece 600 YTL iken, aynı motora sahip 4X4 pick-up’lar için bu tutar 1834 YTL’ye çıkıyor. Örneğin, 2.5 litrelik bir dizel motorun görev yaptığı Mitsubishi L200 4X2 modelinin azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmiyor. 1.5 ila 3.5 ton arasındaki kamyonetlere 6 yaşına kadar yılda 600 YTL bandrol vergisi ödenmesi gerekiyor. Bu durumda 4X2 L200 modelinin MTV’si 600 YTL olarak belirleniyor. Öte yandan, Mitsubishi’nin aynı motora sahip 4X4 L200 modeli ise binek otomobil gibi işlem görüyor. Motor hacmi 2001-2500 cc arasında olan binek otomobillerden 3 yaşına kadar 1834 YTL vergi alındığı için de 4X4 pick-up’ların MTV tutarı da üçe katlanmış oluyor.

Bu uygulama farkı 2 Ocak 2004 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 5035 sayılı kanuna dayanıyor. Maliye Bakanlığı MTV’yi bir servet vergisi olarak kabul ederken, ÖTV ise araçlardan Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu göre alınıyor. Bir servet vergisi olan MTV her yıl, ÖTV ise sadece araç satın alınırken ödeniyor. Taşıtların yaşları ilerledikçe düşen bandrol vergisi tutarı Ocak ve Temmuz aylarında iki taksit halinde ödeniyor. Yeni araç satın alırken verginin ilk taksiti peşin olarak ödeniyor. Yeni araç satın alan birçok tüketici ise pick-up’lardaki farklı uygulamadan ancak bandrol vergisinin ikinci taksitini öderken haberdar oluyor.



_____________________________

Bir kişi kıvırıyorsa o kimseye "kıvır kıvır" yazmayın.
"Yan çizme" yazın.
Kişileri aşağılayıcı, alaycı, küçümseyici mesaj kapsamına giriyormuş.


1219 Mesaj
12 Mart 2012; 13:56:14 

binek geçiyor

neden yanlış anlayayım

bilmedigimiz birşey varsa öğreniriz ne güzel birşey


_____________________________

HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
MSİ GE70 20E


 
349 Mesaj
12 Mart 2012; 13:57:44 

quote:

Orijinalden alıntı: eczman2000


Öncelikle ben senin kardeşin değilim.
Burası herkese açık bir forum,kurallar dahilinde herkes herkesin mesajından alıntı yapabilir.
Beni muhatap almak zorunda da değilsin.
Belki nezaketten uzak birisi olabilirim ama senin gibi birisi de değilim.
Mesela kaskoyu nasıl dolandırırım diye açtığım bir konum yok,forum için aldığım ikinci bir üyeliğim de yok,insanlara hakaret edip uzaklaştırma almışlığım da yok.
Ama bunların hepsi sende var.
Senin x meslek,benim y meslekden olmam da hiçbirşey değiştirmiyor.
Neticede bu yazdığımız yer otomobillerle ilgili.
Eğer arkadaşın açtığı konu hakkında yanlış bilgi veriyorsan ben de saygı çerçevesinde istediğimi yazarım.


İyi de bu konuda ohara haklı değil mi? 4x4 olması aracın ÖTV ve KDV oranlarını değiştirmiyor. 4x2 'yede 4x4'ede aynı ÖTV ve KDV oranı uygulanıyor.


_____________________________



 
1147 Mesaj
12 Mart 2012; 13:58:59 

quote:

Orijinalden alıntı: ColDasHeLL


sallama :D:D




_____________________________


..Atam İzindeyiz H100'ün İçindeyiz Yanlaya Yanlaya Öleceğiz..


4098 Mesaj
12 Mart 2012; 14:21:48 

quote:

Orijinalden alıntı: eczman2000

Kamyonet olarak kabul edilen 4X2 pick-up’lardan azami yüklü ağırlıkları üzerinden bandrol vergisi alınıyor. Yük kapasitesi 3.5 tonu geçmeyen 4X2 pick-up’lar için belirlenen bandrol vergisi yıllık sadece 600 YTL iken, aynı motora sahip 4X4 pick-up’lar için bu tutar 1834 YTL’ye çıkıyor. Örneğin, 2.5 litrelik bir dizel motorun görev yaptığı Mitsubishi L200 4X2 modelinin azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmiyor. 1.5 ila 3.5 ton arasındaki kamyonetlere 6 yaşına kadar yılda 600 YTL bandrol vergisi ödenmesi gerekiyor. Bu durumda 4X2 L200 modelinin MTV’si 600 YTL olarak belirleniyor. Öte yandan, Mitsubishi’nin aynı motora sahip 4X4 L200 modeli ise binek otomobil gibi işlem görüyor. Motor hacmi 2001-2500 cc arasında olan binek otomobillerden 3 yaşına kadar 1834 YTL vergi alındığı için de 4X4 pick-up’ların MTV tutarı da üçe katlanmış oluyor.

Bu uygulama farkı 2 Ocak 2004 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 5035 sayılı kanuna dayanıyor. Maliye Bakanlığı MTV’yi bir servet vergisi olarak kabul ederken, ÖTV ise araçlardan Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu göre alınıyor. Bir servet vergisi olan MTV her yıl, ÖTV ise sadece araç satın alınırken ödeniyor. Taşıtların yaşları ilerledikçe düşen bandrol vergisi tutarı Ocak ve Temmuz aylarında iki taksit halinde ödeniyor. Yeni araç satın alırken verginin ilk taksiti peşin olarak ödeniyor. Yeni araç satın alan birçok tüketici ise pick-up’lardaki farklı uygulamadan ancak bandrol vergisinin ikinci taksitini öderken haberdar oluyor.


İşte bu yüzden hemen hemen hiç bir pick-up satıcısının elinde 4X4 araç yok...

Sipariş üzerine getiriyorlar...

Daha da iyisi; sen vazgeç bu 4X4 pick-up sevdasından gel sana aslan gibi bir tane 4X2 verelim diyorlar...

Birde galiba geçen yıl ÖTV oranlarıda artırılmıştı...


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


4098 Mesaj
12 Mart 2012; 17:20:57 

İşin sonu galiba şuraya varıyor;

Ne yazık ki; Ankara'daki bir kaç bürokratın vergi kuyusuna attığı taşı bu işten mağdur olan binlerce vatandaş ve yargı çıkartamıyor...


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


1780 Mesaj
12 Mart 2012; 21:39:07 

quote:

Orijinalden alıntı: eczman2000


Öncelikle ben senin kardeşin değilim.
Burası herkese açık bir forum,kurallar dahilinde herkes herkesin mesajından alıntı yapabilir.
Beni muhatap almak zorunda da değilsin.
Belki nezaketten uzak birisi olabilirim ama senin gibi birisi de değilim.
Mesela kaskoyu nasıl dolandırırım diye açtığım bir konum yok,forum için aldığım ikinci bir üyeliğim de yok,insanlara hakaret edip uzaklaştırma almışlığım da yok.
Ama bunların hepsi sende var.
Senin x meslek,benim y meslekden olmam da hiçbirşey değiştirmiyor.
Neticede bu yazdığımız yer otomobillerle ilgili.
Eğer arkadaşın açtığı konu hakkında yanlış bilgi veriyorsan ben de saygı çerçevesinde istediğimi yazarım.


Konu ile hurriyet.com.tr nin yapmış olduğu haber.
Türkiye’de son dönemde oldukça talep gören ‘pick-up’ modellerinde birçok kişinin dikkatinden kaçan bir vergi bilmecesi yaşanıyor. Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) uygulamasına göre ticari araç sayılan 4X4 pick-up’lar, bandrol vergisi söz konusu olunca binek otomobil gibi işlem görüyor. Ticari araç olarak kabul edilen 4X4 pick-up’lara yüzde 4 oranında ÖTV uygulanırken, aynı araçlar Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) sistemine göre ‘arazi taşıtı’ olarak sınıflandırılıyor. Böyle olunca, 4X4 pick-up’ların bandrol vergisi 4X2’lere göre 3 katına çıkıyor.

197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu’na göre 4X2 pick-up’lar kamyonet, 4X4 pick-up’lar ise arazi taşıtı olarak kabul ediliyor. Kanunda da arazi taşıtı; ‘Karayollarında yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araç’ olarak tanımlanıyor. Aynı kanunda kamyonet ise; ‘İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu araç’ olarak tarif ediliyor. Durum böyle olunca da pick-up modellerine farklı bandrol vergisi uygulanması söz konusu oluyor.

Kamyonet olarak kabul edilen 4X2 pick-up’lardan azami yüklü ağırlıkları üzerinden bandrol vergisi alınıyor. Yük kapasitesi 3.5 tonu geçmeyen 4X2 pick-up’lar için belirlenen bandrol vergisi yıllık sadece 600 YTL iken, aynı motora sahip 4X4 pick-up’lar için bu tutar 1834 YTL’ye çıkıyor. Örneğin, 2.5 litrelik bir dizel motorun görev yaptığı Mitsubishi L200 4X2 modelinin azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmiyor. 1.5 ila 3.5 ton arasındaki kamyonetlere 6 yaşına kadar yılda 600 YTL bandrol vergisi ödenmesi gerekiyor. Bu durumda 4X2 L200 modelinin MTV’si 600 YTL olarak belirleniyor. Öte yandan, Mitsubishi’nin aynı motora sahip 4X4 L200 modeli ise binek otomobil gibi işlem görüyor. Motor hacmi 2001-2500 cc arasında olan binek otomobillerden 3 yaşına kadar 1834 YTL vergi alındığı için de 4X4 pick-up’ların MTV tutarı da üçe katlanmış oluyor.

Bu uygulama farkı 2 Ocak 2004 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 5035 sayılı kanuna dayanıyor. Maliye Bakanlığı MTV’yi bir servet vergisi olarak kabul ederken, ÖTV ise araçlardan Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu göre alınıyor. Bir servet vergisi olan MTV her yıl, ÖTV ise sadece araç satın alınırken ödeniyor. Taşıtların yaşları ilerledikçe düşen bandrol vergisi tutarı Ocak ve Temmuz aylarında iki taksit halinde ödeniyor. Yeni araç satın alırken verginin ilk taksiti peşin olarak ödeniyor. Yeni araç satın alan birçok tüketici ise pick-up’lardaki farklı uygulamadan ancak bandrol vergisinin ikinci taksitini öderken haberdar oluyor.



ben 4x2 ve 4x4'lerin ÖTV ve KDV bakımından farkının olmadığını yazdım ve MTV konusunda tek kelime etmedim. ÖTV ve KDV ister 4x2 ister 4x4 olsun oran aynıdır. eğer farklıysa bana farklı de ve oranı söyle. hurriyet gazetesinin MTV ile ilgili haberini buraya kopayalamk yerine net cevap ver bana. araç 4x4 olunca ÖTV veya KDV değişiyor mu değişmiyor mu? senin buraya kopyaladığın haber MTV ile ilgili. resmen demagoji yapıytorsun. laf ebeliği yapıp sözü dolandırmak yerine özür dileme medeniyetini göstersen benim takidirmi kazanamasan bile diğer üyeler seni mertliğinden ötürü tebrik ederdi.


_____________________________

Ne la bu? La ne bu? Bu ne la? Ne bu la? La bu ne?


4098 Mesaj
13 Mart 2012; 12:20:29 

Biraz önce bir pick-up firmasının Türkiye distribütörü ile konuştum...

Ben bu işlerden pek anlamıyorum...

Ancak onlar vergideki sorunun MTV'den değil ÖTV'den kaynaklandığını söylediler...

Şöyle ki;

Durumu:

- 4X4 araçların MTV'si eskiden beri 4X2 araçların vergisinin 2 katıydı... Bu değişmedi aynen devam ediyor...

- Ancak 4X4 pick-up'ların ÖTV'si eskiden 4X4 SUV'ların ÖTV'sinden farklıydı... Ancak şimdi ikisinin ÖTV oranları eşitlendi (veya çok yaklaştı)...

şeklinde özetlediler...


Böyle olunca da 4X4 pick-up almanın hiç bir esprisi kalmamış oluyor...


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


4098 Mesaj
13 Mart 2012; 14:13:12 

Bütün olay aşağıdaki gibiymiş:

6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up’ların vergisi yüzde 84’e çıkarıldı.

Maliye’nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up araçların vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor. Eğer pickup’ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam ters durumunda binek araç sınıfına giriyor ve aracın ÖTV oranı yüzde 84’e yükseliyor.

Artık “87.03 GTİP” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak. Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, Ssang Yong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak.


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


2350 Mesaj
13 Mart 2012; 14:24:16 

quote:

Orijinalden alıntı: dammak

Bütün olay aşağıdaki gibiymiş:

6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up’ların vergisi yüzde 84’e çıkarıldı.

Maliye’nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up araçların vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor. Eğer pickup’ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam ters durumunda binek araç sınıfına giriyor ve aracın ÖTV oranı yüzde 84’e yükseliyor.

Artık “87.03 GTİP” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak. Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, Ssang Yong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak.


Burası Türkiye!!!!!


_____________________________

SSANGYONG ACTYON SPORTS 4X2 6/AT

LUXURY HARD TOP



4098 Mesaj
13 Mart 2012; 15:08:42 

quote:

Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h


Burası Türkiye!!!!!

Doğru...

Ancak bunu bilen distribütörlerin ana üretici firmaları bu konuda uyarmaları gerekirdi...

Özelikle de 2012 gibi hemen hemen bütün araçlarda kasa, motor ve donanım değişiminin yaşanacağının bir yıl öncesinde...

Muhtemelen onlarda Türkiye ve aynı mevzuatı uygulayan diğer Avrupa ülkeleri için gerekli düzenlemeleri yaparlardı...

Ama maalesef şimdi herkes umutsuz bir şekilde Maliye Bakanlığının geri adım atmasını bekliyor...

Bence bu çok zor...

Artık geçmiş ola...

Onlar ellerine aldıkları kazı yolmadan bırakmazlar...




_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


3995 Mesaj
13 Mart 2012; 15:19:13 

quote:

Orijinalden alıntı: dammak


Eğer 4X4 pick-up'larla 4X4 SUV'ların aynı şekilde vergilendirilmelerinin yanlış olmadığını düşünüyorsanız...

O zaman;

- 4X4 pick-up larında fenni muayenelerinin SUV'larınki gibi ilk üç yaş sonunda ve devamında her iki yılda bir yapılmasını,

- İstanbul'da 1. köprüden rahatça geçmelerini,

- SUV'lar ile aynı hız limitlerinde değerlendirilmelerini de kabul ediyor olmanız lazım...

Böyle olursa aynı vergiye tabi olmak bence de yanlış olmaz...



_____________________________



9770 Mesaj
13 Mart 2012; 16:49:19 

quote:

Orijinalden alıntı: dammak

Bütün olay aşağıdaki gibiymiş:

6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up’ların vergisi yüzde 84’e çıkarıldı.

Maliye’nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up araçların vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor. Eğer pickup’ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam ters durumunda binek araç sınıfına giriyor ve aracın ÖTV oranı yüzde 84’e yükseliyor.

Artık “87.03 GTİP” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak. Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, Ssang Yong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak.


sanırım listede yer alan Nissan araçlarının bazı modelleri eski ÖTV oranına göre vergisi alınıyor daha yeni şirketimiz aldığı için biliyorum.Isuzu Dmax pickup için yukarıda yazan şase ve pick bagajı meselesinden dolayı benzer sınıf araca 2 katı fiyat vemrek zorunda kalmışlar , satışlar şu an durmuş durumda demişti , ana bayii


_____________________________




4098 Mesaj
13 Mart 2012; 17:00:55 

quote:

Orijinalden alıntı: vezir

sanırım listede yer alan Nissan araçlarının bazı modelleri eski ÖTV oranına göre vergisi alınıyor daha yeni şirketimiz aldığı için biliyorum.Isuzu Dmax pickup için yukarıda yazan şase ve pick bagajı meselesinden dolayı benzer sınıf araca 2 katı fiyat vemrek zorunda kalmışlar , satışlar şu an durmuş durumda demişti , ana bayii

Evet maalesef pick-up piyasasında bütün markalar resmen bir bekleyiş içinde...

Galerilerin elinde doğru dürüst tam donanımlı ve 4X4 araç olmadığı gibi, olanını da gelip soran yok...

Ama herkes neyi ve kimi bekliyor ben şahsen anlayabilmiş değilim...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dammak -- 13 Mart 2012; 17:19:53 >


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


9770 Mesaj
14 Mart 2012; 8:29:06 

Isuzu ile görüştüğümde araç kasası uzunluğu veya hacmi ile aks aralığı arasındaki bağıntının eski haline getirilmesi için dava açıldığını ifade etmişlerdi. Sanırım bu davanın sonucunu bekliyorlar.Aksi halde pick up 4x4 fiyatları bazı marka araçlar için 100bin üstü olacak iken şartnameye uyan ararçlarda 50-60 bin arasında kalıyor. Bu da rekabet aykırı bir durum oluşturacak ve piyasada kalan marka kjar marjlarını yukarı çekmesi için fırsat yaratılmış olacaktır. Belki de böylesine gizli planlar zaten yapıldığı için mevcut durum oluşmuştur.


_____________________________




4098 Mesaj
14 Mart 2012; 9:09:18 

quote:

Orijinalden alıntı: vezir

Isuzu ile görüştüğümde araç kasası uzunluğu veya hacmi ile aks aralığı arasındaki bağıntının eski haline getirilmesi için dava açıldığını ifade etmişlerdi. Sanırım bu davanın sonucunu bekliyorlar.Aksi halde pick up 4x4 fiyatları bazı marka araçlar için 100bin üstü olacak iken şartnameye uyan ararçlarda 50-60 bin arasında kalıyor. Bu da rekabet aykırı bir durum oluşturacak ve piyasada kalan marka kjar marjlarını yukarı çekmesi için fırsat yaratılmış olacaktır. Belki de böylesine gizli planlar zaten yapıldığı için mevcut durum oluşmuştur.

Böyle bir davanın açılmış olduğunu bende duydum...

Ama ne zaman açıldı, ne durumda, ne zaman ve nasıl sonuçlanır bilen yok...

Sadece herkes bir davanın sonucunun beklendiğini söylüyor... O kadar...

Gerisi meçhul...



_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mart 2012; 9:29:55 

maksat ;bu adamlar bunu binek amaçlımı yoksa iş amaçlımı kullanıyor onu ayırmak tı .kaş yaparken göz çıkardılar.adam hafta içi iş için hafta sonuda binek amaçlı neden kullanmasın.milleti yolmak için türlü ali cengiz oyunları çeviriyorlar buda salakça düzenlenmiş bir yansıması.

şase uzun olursa yırtılıyor kısa olursa yandın.hatta uzun şase üretimine başlayacaktı ısuzu.sonra takip etmedim konuyu son hali nedir bilmiyorum.


4098 Mesaj
14 Mart 2012; 11:24:44 

quote:

Orijinalden alıntı: kaiser şoze

maksat ;bu adamlar bunu binek amaçlımı yoksa iş amaçlımı kullanıyor onu ayırmak tı .kaş yaparken göz çıkardılar.adam hafta içi iş için hafta sonuda binek amaçlı neden kullanmasın.milleti yolmak için türlü ali cengiz oyunları çeviriyorlar buda salakça düzenlenmiş bir yansıması.

şase uzun olursa yırtılıyor kısa olursa yandın.hatta uzun şase üretimine başlayacaktı ısuzu.sonra takip etmedim konuyu son hali nedir bilmiyorum.

Bazı distribütör firmalar bununla ilgili çalışma yaparak ana üretici firmayı uyarmış ve arka yük taşıma kasasının 1 - 1,5 cm uzatılmasını istemiş...

Muhtemelen Türkiye pazarını karlı gören uyanıklar gerekeni yapmışlar veya yapacaklardır...

Ancak tabii ki çözüm bu değil...

Bu işi bu araçlara gerçekten ihtiyaç duyan dağ köylüsü, çiftçi ve ticaret erbabı vatandaşları mağdur etmeden çözmenin yollarını bulmak...


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


2103 Mesaj
14 Mart 2012; 11:56:54 

quote:

Orijinalden alıntı: dammak

Bütün olay aşağıdaki gibiymiş:

6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up’ların vergisi yüzde 84’e çıkarıldı.

Maliye’nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up araçların vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor. Eğer pickup’ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam ters durumunda binek araç sınıfına giriyor ve aracın ÖTV oranı yüzde 84’e yükseliyor.

Artık “87.03 GTİP” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak. Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, Ssang Yong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak.


desene babamın hilux pirim yaptı

şaka bir yana çok acımasızca ve zalimce bir düzenleme olmuş. arkadaş bu lüx suv değil, binek araç değil. ticari amaçla üretilmiş aynı zamanda günlük hayattada kullanılan araçlar. daha önceden zaten mtv den geçiriyorlardı, ama ihtiyacı olanlar mecbur kullanıyor ve vergisini ödüyordu(babam gibi). ama şimdi kimse gidipde bu kadar para vermez.

bu vergilerle bu araçların fiyatları lüx suv lerden farklı olmaz. ikisinin fiyatı aynıyken kimse gidip pickup almak istemez. ama suv lerde 4x4 pickuplar gibi dağa taşa vurulmaz, yük taşınmaz.

babam gibi insanlar ihtiyaç ve kullanım amaçları doğrultusunda 4x4 pickup kullanmaya ve almaya mecburlar. yarın öbür gün aracı değişme ihtiyacı doğduğunda o kadar para veripte almaz, alamaz.

hükümet açık kapı, geçirecek yer bulmasın. affetmiyor.


_____________________________

... Yaşam, aldığımız soluklarla değil, soluk kesen anlarla ölçülür ...


2103 Mesaj
14 Mart 2012; 12:06:10 

quote:

Orijinalden alıntı: dammak


Bazı distribütör firmalar bununla ilgili çalışma yaparak ana üretici firmayı uyarmış ve arka yük taşıma kasasının 1 - 1,5 cm uzatılmasını istemiş...

Muhtemelen Türkiye pazarını karlı gören uyanıklar gerekeni yapmışlar veya yapacaklardır...

Ancak tabii ki çözüm bu değil...

Bu işi bu araçlara gerçekten ihtiyaç duyan dağ köylüsü, çiftçi ve ticaret erbabı vatandaşları mağdur etmeden çözmenin yollarını bulmak...

kasanın 3-5 cm kısa yada uzun olmasına bağlı saçma sapan bir düzenleme olabilir mi ?

arkadaş çift kabin pickup bu ya adı üstünde pickup. açık kasa kamyonet. oldu olacak çift kabinlerin hepsine getirsinler bu düzenlemeyi de tam olsun, kimse alamasın. insanlarımıza konfor yoksunu ama ihtiyaçları doğrultusunda sağlam araçları çok gören devlete (hükümete) ne denilebilir ki.

artık gına geldi kazandığımız paranın yarısını devlete vermekten ve karşılığını görememekten.


_____________________________

... Yaşam, aldığımız soluklarla değil, soluk kesen anlarla ölçülür ...


3185 Mesaj
14 Mart 2012; 14:30:20 

Ben de aylar önce bir Mitsubishi yetkilisinin bu kasa uzunluğu mevzusu ile ilgili bir yazısını okumuştum. Yanlış hatırlıyor olabilirim ama kasayı eskiye göre uzatmışlardı galiba...


_____________________________



3185 Mesaj
14 Mart 2012; 14:36:13 

Edit: Mükerrer mesaj.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bende345 -- 14 Mart 2012; 14:36:53 >


_____________________________



4098 Mesaj
14 Mart 2012; 16:20:26 

quote:

Orijinalden alıntı: bende345

Ben de aylar önce bir Mitsubishi yetkilisinin bu kasa uzunluğu mevzusu ile ilgili bir yazısını okumuştum. Yanlış hatırlıyor olabilirim ama kasayı eskiye göre uzatmışlardı galiba...

Doğru okumuşsunuz...

TEMSA yasa çıkmadan çok önce önlemini alarak durumu Japonya'ya bildirmiş...

Onlarda gereğini yapmışlar...


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


4098 Mesaj
15 Mart 2012; 8:56:45 

quote:

Orijinalden alıntı: altunay2


kasanın 3-5 cm kısa yada uzun olmasına bağlı saçma sapan bir düzenleme olabilir mi ?

arkadaş çift kabin pickup bu ya adı üstünde pickup. açık kasa kamyonet. oldu olacak çift kabinlerin hepsine getirsinler bu düzenlemeyi de tam olsun, kimse alamasın. insanlarımıza konfor yoksunu ama ihtiyaçları doğrultusunda sağlam araçları çok gören devlete (hükümete) ne denilebilir ki.

artık gına geldi kazandığımız paranın yarısını devlete vermekten ve karşılığını görememekten.

Bütün bunları hesapta cari açığı azaltmak için yaptılar...

Ama tablo ortada...

Azalan miktar topu topu 25 milyon USD ile % 0,41 lik bir oran yani devede kulak...


Merkez Bankası tarafından bugün açıklanan, 2012 Ocak ayına ilişkin ödemeler dengesi verilerine göre, 2011 yılının Ocak ayında 6 milyar 23 milyon dolar açık veren cari işlemler hesabında, bu yılın aynı ayında yüzde 0,41 azalışla 5 milyar 998 milyon dolar açık meydana geldi.

Kaynak: CNNTurk.com


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


4098 Mesaj
26 Mart 2012; 10:54:59 

Türkiye Otomotiv Pazarı Vites Küçülttü...

Geçen yıl etkisini sınırlı da olsa gösteren ekonomiyi soğutmak için alınan önlemler, bu yıl pazarda önemli oranda daralmaya sebep oldu

Pazar 'uçtu, kaçtı' derken...

Hayri Erce, geçen yıl hafif ticari araçlarla birlikte 1600 CC üzeri araçlardaki ÖTV artışının da bu yıl yansımalarının görüldüğünü ifade ederek, "Geçen yıl 1600 CC üzeri araçlarda ÖTV arttı. Bunun etkilerini ilk 2 ayda görmeye başladık. Geçen yıl şubat sonu itibariyle toplam satılan araçların içinde 1600 CC üzerindeki otomobillerin payı yüzde 11'di. Yüzde 89'u 1600 CC altı araçlardan oluşuyordu. Bu yıl şubat sonu itibariyle bu oran 1600 CC altındaki araçlarda yüzde 92'ye çıkmış. 1600 CC üzerindeki araçlarda ise yüzde 8'e gerilemiş. Buna adetsel olarak baktığımızda iş daha da dramatik. Geçen yıl ocak-şubat döneminde 1600 CC üzerindeki araç satışı 7 bin 286 adetken, bu yıl ise aynı dönemde 4 bin 132'ye geriledi. Yaklaşık yarı yarıya azalmış durumda. Bu vergi artışı direk burayı etkilemiş durumda..." diye konuştu.

Bu yılın ilk 2 ayında en önemli şeyin, pazardaki gerilemenin giderek artması olduğuna işaret eden Erce, bunun da ekonomik aktivite ile ilgili olduğunu, bu noktada biraz daha iç pazar dinamiklerini hayata geçirmek için, yaratıcı proaktif davranmak gerektiğini kaydetti.

"Pazar uçtu, kaçtı derken, birden bile ilk iki ayda toplam pazarda yüzde 30'lar civarında bir gerileme söz konusu oldu" diyen Erce, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu kötü tabloda bizim Avrupa'ya göre bir şansımız var. Bizim yaşlı bir araç parkımız bulunuyor. Bu yaşlı araç parkına baktığımız zaman, motosiklet harici 12 milyon tane motorlu taşıt söz konusu. Bu 12 milyonun yüzde 34'ü 16 yaş üzerinde. 16 yaş üzerinde 4 milyon tane araç var.

Otomobile baktığımız zaman 8,1 milyon otomobilin, 3 milyonu 12 yaşın üzerinde Burada yaşlı araçların yeni araçlarla değişimini teşvik etmek lazım. Trafikteki yaşlı araçların değiştirilmesini destekleyen teşviklerin getirilmesi ile birlikte iç pazar dinamiklerini pozitif bir biçimde hayata geçirmiş oluruz. Asıl konsantre olunması gereken nokta bu...."

Erce, hafif ticari araç satışlarındaki bu yüzde 40 gerileme trendinin yılın geri kalanında bu şekilde devam etmesi durumunda, yüzde 5'lik ÖTV artışından mutlaka geri adım atılması gerektiğine işaret ederek, "İlk iki ay bunun göstergesi midir değil midir onu izleyip göreceğiz. Belki kamu yeni bir düzenleme yapmak için biraz daha izlemek isteyebilir. Buna saygı duymak lazım. Ancak hafif ticari araçtaki yüzde 40'lık düşüş burada bir zafiyet olduğunu gösteriyor. ÖTV'nin yüzde 5'lik ekstra bir kazancı oluyor belki ama adetsel satışlar azaldığından dolayı bir vergi kaybı da olduğu açık. Devlet gelirleri burada azalmış durumda" dedi.

(AA)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dammak -- 26 Mart 2012; 11:06:35 >


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


4098 Mesaj
4 Nisan 2012; 16:18:53 

Türkiye otomotiv pazarı ilk çeyrekte yüzde 25.39 azalarak 135.753 adet oldu.

İSTANBUL - Türkiye Otomotiv pazarında 2012 yılı Ocak-Mart dönemi otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı %25,39 azalarak 135.753 adet olarak gerçeklesti. 2011 yılı aynı döneminde ise toplam pazar 181.958 adet idi. 2012 yılı Mart ayında ise toplam pazar 64.884 adet olarak gerçeklesti. 78.403 adet olan 2011 yılı Mart ayı pazar toplamına göre satışlar %17,24 oranında azaldı.

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi:

"Türkiye Otomotiv pazarında, 2012 yılı 3 aylık döneminde otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre %20,63 azalarak 97.536 adete geriledi. Geçen sene aynı dönemde 122.895 adet satışa ulasılmıstı. 2012 yılı Mart ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %12,5 azalarak 47.270 adet oldu.

Ticaride büyük gerileme

Türkiye Otomotiv pazarında, Hafif ticari araç pazarı 2012 yılı 3 aylık döneminde ÖTV artısının etkisiyle geçen yılın aynı dönemine göre %35,29 oranında düserek 38.217 adet seviyesinde gerçeklesti. Geçen sene aynı dönemde 59.063 adet satışa ulasılmıstı. 2012 Mart ayında Hafif ticari araç pazarı geçen yılın Mart ayına göre %27,75 gerileyerek 17.614 adet seviyesinde gerçeklesti.

2012 yılı ilk 3 ayında 1600cc altındaki otomobil satışlarında %17,7 azalıs olurken, ÖTV artısının etkisi ile 1600-2000cc aralıgında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %43,1 azalıs ve 2000cc üstü otomobillerde de %52,7 azalıs görüldü. 2012 yılı ilk 3 ayında otomobil pazarını ortalama emisyon degerlerine göre inceledigimizde, en yüksek paya %35,2 oranıyla 120-140 gr/km arasında yer alan otomobiller 34.298 adet ile sahip oldu. 2012 yılı ilk 3 ayı sonunda dizel otomobil satışlarının payı %58,4, otomatik sanzımanlı araçların payı ise %37,7 oldu.

2012 yılı Ocak-Mart döneminde otomobil pazarı segmentinin %86,2'sini yine vergi oranları düsük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlardan olusturdu, kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (%47,3 pay, 46.166 adet) oldu.

ÖTV etkili oldu

2012 Ocak-Mart döneminde yüksek daralmanın nedenleri arasında, ÖTV oranlarındaki artıs, araç fiyat artısları, faiz oranlarındaki yükselis ve ekonomik aktivitenin yavaslamasını sıralamak mümkündür. Tüm bu göstergeler dogrultusunda, 2012 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 775-825 bin adetler aralıgında gerçeklesecegini öngörmekteyiz.

Kaynak: Dünya Gazetesi


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


4098 Mesaj
22 Mayıs 2012; 9:54:02 

Yılın ilk dört ayında binek otomobil pazarı geçen yıla göre yüzde 19 daralırken, hafif ticari araçlardaki gerileme yüzde 33 seviyesinde oldu. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) hükümetin bu durumu yeniden gözden geçirmesini isteyerek, geçen yıl üretimdeki payı yüzde 42 ile 502 bin adet, ihracattaki payı ise yüzde 43 ile 340 bin adet olan bu araçların iç pazardaki rekabet gücünü yitirmesinin, dış pazarları da olumsuz etkileyeceğini söyledi. OSD Başkanı Kudret Önen’in bu uyarısına karşın, aynı derneğin üyesi Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar ise hafif ticari araçların geçen yılın ekim ayında yüzde 10′dan 15′e çıkarılan ÖTV’ye rağmen haksız rekabet yarattığını ve bu duruma son verilmesi gerektiğini savunuyor. Babacan geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada “Hafif ticari olarak alınan bazı araçlar zaten binek otomobil olarak kullanılıyordu. Ama buna izin vermeyeceğiz. Eğer binek otomobil isteniyorsa, binek otomobil alacaklar. Vergiler konusunda sektörün tümüne bakıp, gelişmeleri izleyeceğiz. İleride kuşkusuz adımlar atılabilir ancak henüz verilmiş bir kararımız yok” demişti.

‘SRC Belgesi Amaç Dışı Kullanılamaz’
OSD Başkanı Kudret Önen bu araçların küçük esnaf ve KOBİ’lerin yük taşıma ihtiyacı için kullandığını, en önemli özelliklerinin ise yerli olarak tasarlanarak üretilmeleri olduğunu üstelik Karayolu Taşımacılığı Mevzuatına göre “K2 Belgesi” alımı ve sürücülerinin de yük taşımacılığı ile ilgili “SRC Belgesi”ne sahip olmaları gerektiğinden amaç dışında kullanılmalarının mümkün olmadığını ifade etti.

‘ÖTV Artışı Yüzde 70′i İthal Bineğe Yaradı’
Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Kudret Önen, hafif ticari araçlarda yüzde 10’dan 15’e çıkarılan ÖTV’nin vergi gelirini artırmadığı gibi yüzde 70’i ithal olan binek otomobil pazarına yaradığını ifade etti.

Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Kudret Önen 2012’de daralma beklendiğini, bu yüzden bir panik olmadığını ancak hafif ticarideki yüzde 33′lük gerilemenin ciddi kaygılandırdığını dile getirdi. Önen “Hafif ticari gerilerken, otomobil satışlarında aynı oranda azalma yok. Bu vergi artışıyla yüzde 70′i yerli olan bir segmentten siz satışları yüzde 70′i ithal olan bir segmente veriyorsunuz. Neticede de ithalatınız artıyor. Matematiksel olarak böyle bir netice çıkıyor. Bizim isteğimiz bunun incelenmesi, hakikaten böyleyse ülke strateji olarak bu durumun yeniden gözden geçirilmesi. Geçen sene 165 bin civarında olan ticari araç satışlarının bu sene 120-125 bin adetlere inmesi bekleniyor. Bu çok ciddi bir azalma” dedi.

‘Hafif Ticarinin Kaybettiği Pazarı Binek Otomobil Aldı’
Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Kudret Önen, hafif ticari araçların toplam pazardaki payının 2011’de yüzde 18.6 iken 2012 yılının ilk dört ayında yüzde 14.7’ye düştüğü belirtti. Önen, “2011 yılında yüzde 65.5 pazar payına sahip otomobilin, 2012 yılının ilk dört ayında yüzde 68.7 pazar payı ile hafif ticari araçların daralan pazarından pay aldığı görülmektedir. Ayrıca Özel Tüketim Vergisi’nin yüzde 10’dan yüzde 15’e artırılması ile vergi gelirlerinde bir artış öngörülmektedir” dedi.

‘Ticari Diye Alıp Binek Yapıyorlar’
Hafif ticari araçların düşük vergilerinden ötürü binek araçlara tercih edildiğini ve bunun ciddi bir haksız rekabet yarattığını her fırsatta dile getiren Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar “Hafif ticari araç ÖTV’si yüzde 15′tir ve hafif ticari araçların önemli bir bölümü binek araç olarak kullanılmaktadır. Bizler, halkın ulaşabileceği en ekonomik binek araçlarımızı bile satarken, tüketiciye yüzde 37′lik bir ÖTV yükünü yansıtmak zorundayız. Üstelik binekle hafif ticari arasındaki 22 puanlık fark KDV dahil edildiğinde yüzde 26 seviyesine ulaşmaktadır. Biz bu noktadan hareketle, vergi mevzuatının daha homojen ve haksız rekabetin giderildiği bir ortama getirilmesini beklemekteyiz” diye konuştu.

Kaynak: Habertürk



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dammak -- 22 Mayıs 2012; 9:58:48 >


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


4098 Mesaj
23 Mayıs 2012; 14:43:50 

Mevcut aracınızın veya almayı düşündüğünüz aracın yıllık MTV'sini bu linkten hesaplayabilirsiniz...

https://intvd.gib.gov.t...ex.jsp?page=IVD_HSP_MTV


_____________________________


"HAYAT, SEN BAŞKA PLANLAR YAPARKEN BAŞINA GELENLERDİR"


284 Mesaj
23 Mayıs 2012; 14:59:19 

quote:

Orijinalden alıntı: ColDasHeLL


sallama :D:D


Adam dansöz çıktı beyler !!!








































































































































_____________________________



295 Mesaj
19 Kasım 2012; 19:59:45 

arkadaslar en son ne oldu bu vergi isi fordla mitsubishi l200 yirtiyordu sonuc ne 4x4 aldikmi vergi 4x2 denmi gidicek halloldumu bu durum?