- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DİZEL Mİ, LPG Mİ?
84 Cevap34589 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


3099 Mesaj
12 Şubat 2006; 19:38:21 

Sevgili arkadaşlarben yeni bir araba aldım.3 ay önce.Ancak malı durum nedeniyle dizel alamadım.Tabii dizel için tren kaçtı.Tabii forumdan okudugum kadarıyla lpg epey methediliyor.Motora fayda ve zararları yönunden hangisi tercih edileblir.Ben dizeli alma fırsatını kaçırdım ama lpg de aynı işi görür diyebilirmiyiz..benzinli araçlarladizel araclar arasında 4-5 bin ytl fark var.Ancak lpg montajı 1000 avro civarında( DH.forum bşlgisi)
Dizel ve LPG ayrı kulvarlar gibi görünüyor ama, bir kıyaslam yapılabilir mi?Saygı ve sevgilerimle..


_____________________________



2025 Mesaj
12 Şubat 2006; 19:39:36 

araba ne ?


_____________________________



 
118 Mesaj
12 Şubat 2006; 19:39:50 

dizel tabiki tartışılmaz...


_____________________________

TRAKYALİ 34


 
118 Mesaj
12 Şubat 2006; 19:42:03 

aaa bu arada hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsını inşallah


_____________________________

TRAKYALİ 34


2572 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:02:09 

Tartışmasız dizel ağır basar.
Yeni araban hayırlı olsun.Fazla km yapmayacaksan boşver lpg yi. Kazasız belasız tehlikesiz sür gitsin.


_____________________________

Türkiyem...


972 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:04:48 

zaten lpg topiciğinde bu konu konuşuluyodu istersen ordan devam et. en basitinden şöle söyliyim aynı marka, yaklaşık olarak aynı güçlerdeki iki aracın lpg li olanı dizelinden daha az yakıyor ve lpg dizelden daha sorunsuz. dizeldeki gibi kollamak gerekmiyor, yok kızdırma lambası sönmeden marşa basma, yok mazot dondu, yok pompa arıza yaptı gibi problemler yok. ayrıca lpg li araç dizelden çok daha sessiz, çok daha çevreci, motorlar daha uzun ömürlü vs vs... ama bunu dizel alan arkadaşlar kabul etmek istemezler. çünkü dizele binenlerin çoğu dizele benzinliye göre daha fazla para verdikleri için tamamen bedavaya falan dolaşacaklarını zannetmektedirler ve çoğuna da senin aracın şu kadar yakar deyince kabul etmezler. çünkü onlar dizel aldıklarından kmde 70-80 bin lira yakmak isterler. aracın daha çok yakması zorlarına gider. mesela bi albea multijete binen kişi şehiriçi 100 bin lira yakıyo derken yok senin araban 150 yakar dediğin zaman kabul etmez ama aynı esnada yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimi de 6.5 litreyi göstermektedir, bu benim başıma çok geldi... neyse bu konu çok tartışılır arkadaşım ama ayda 1500 kmden fazla yapıyosan hemen geç lpgye...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur@ -- 12 Şubat 2006 20:11:38 >


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
524 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:13:24 

bence dizel
lpg ve dizel kullanmış biri olarak bence dizel ama yeni nesil dizel . daha sorunsuz
lpg deki gibi yok benzinle çalıştır 2 dk sora lpg ye al alırken işler karışıo bilmem ne
mazot larda euro dizel hayatta donmuyo kullanıoz lpg de rölantide ayar tutmaması güçten düşme vb problem çok



_____________________________



3099 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:14:00 

aracım, albea diynamic . 16v 80 hp 1240 cc.. 2300 km ye geldi.....


_____________________________



972 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:20:56 

quote:

Orjinalden alıntı: tolgaaaaa

bence dizel
lpg ve dizel kullanmış biri olarak bence dizel ama yeni nesil dizel . daha sorunsuz
lpg deki gibi yok benzinle çalıştır 2 dk sora lpg ye al alırken işler karışıo bilmem ne
mazot larda euro dizel hayatta donmuyo kullanıoz lpg de rölantide ayar tutmaması güçten düşme vb problem çok



yeni nesil lpg kitlerinde sadece yakıt alıyosun ve aracı çalıştırıp gidiosun, hangi yakıtla gittiğinden bile haberi olmuyo insanın. benzinle çalıştırma dönemi, güç kaybı dönemi falan bitti artık. rölanti hiçbir şekilde milim oynamaz. lütfen bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım. bilgi sahibi olmak için de bütün arkadaşları 38 sayfalık lpg topiciğine bekliyorum...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


972 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:23:11 

quote:

Orjinalden alıntı: ONURUM88

aracım, albea diynamic . 16v 80 hp 1240 cc.. 2300 km ye geldi.....

arkadaşım ben palio 1.2 16V de kullandım aynı motor senin aracınla, kafan rahat olsun. önemli kriter ayda 1500 km yi geçiyor olman ve ayrıca aracının garantisi de yanmadan lpg dönüşümü yapabiliyosun fiatlarda haberin olsun...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


1432 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:23:48 

Hoca arabayı sıfırmı aldın ?

Modeli ne aracın


_____________________________



200 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:33:21 

BEN LPG YE GÜVENMİYORUM, TERCİHİM DİZELDEN YANA


_____________________________

MEGANE III HB Privilege 1.5 dcı EDC


3099 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:35:53 


quote:

Orjinalden alıntı: onur@


arkadaşım ben palio 1.2 16V de kullandım aynı motor senin aracınla, kafan rahat olsun. önemli kriter ayda 1500 km yi geçiyor olman ve ayrıca aracının garantisi de yanmadan lpg dönüşümü yapabiliyosun fiatlarda haberin olsun...


Ayda şidilik 500 km yapıyorum.daha 3 aylık. garanti kapsaminda.garantı bozulmadan lpg yı hangi firma yapıyor.Şehir dışında 100km de 55 lt benzin yakıyor...albea 1.2-80hp -16 valf.


_____________________________



339 Mesaj
12 Şubat 2006; 20:45:23 

Sıralı sistem LPG taktırırsan hiç bi sorun olmaz dizelden de ucuza patlar bence zaten albea ların direk fabrika çıkışlı LPG li arabaları var diye biliyorum keşke onlardan alsaydın adamlar LPG kötü olsa takmazlar heralde


_____________________________



2001 MEGANE 1.6 16V 110HP


824 Mesaj
12 Şubat 2006; 21:05:33 

quote:

Orjinalden alıntı: ONURUM88

aracım, albea diynamic . 16v 80 hp 1240 cc.. 2300 km ye geldi.....


Keşke Fabrika çıkışlı LPG'li olan Albea'lardan alsa idin ! Sanırım aynı fiyata alabilirdin o modeli !


_____________________________

Ben MsDos çağından geliyorum


1558 Mesaj
12 Şubat 2006; 21:26:39 

Dizel motor daha kuvvetli- tork yuksek. Dizel yakıt kolay kolay alev almaz, patlamaz yani daha guvenli.

Ama dizelle LPG km olarak yaklaşık aynı yakıyor. Dizel araçların periyodik bakımları ve parça fiyatları daha pahalı.

Neticede bence parası yeten adam kesinlikle dizel almalı, ama parası yetmeyen adamın da LPG taktırması daha uygun olur


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


3099 Mesaj
12 Şubat 2006; 21:45:38 

BİLGİLERE TEŞEKKURLER...


_____________________________



 
524 Mesaj
12 Şubat 2006; 23:19:08 

onur yeni nesil lpg kitlerini bilmiorum tabiki gelişmiş olabilir . kötüdür die bi iddiam yok
ama sende euro dizelin donmadığını bilmiyorsun
ayrıca kızdırma bujisi 1 2 saniye yanıyo en soğuk havada bile
sesine gelince belki ilk çalıştığında dizelde ses var doğru ama yholda giderken hele bide 80 den sora filan dizel kesinlikle benzinlidende lpglidende sessiz

eğer o alınacaklsa garanti kapsammında o dizel alınmalı
2 . el 4 5 yıldan büyük bir arabam olsa veya alacak olsam bende lpg taktırırdım


_____________________________



972 Mesaj
12 Şubat 2006; 23:41:11 

quote:

Orjinalden alıntı: tolgaaaaa

onur yeni nesil lpg kitlerini bilmiorum tabiki gelişmiş olabilir . kötüdür die bi iddiam yok
ama sende euro dizelin donmadığını bilmiyorsun
ayrıca kızdırma bujisi 1 2 saniye yanıyo en soğuk havada bile
sesine gelince belki ilk çalıştığında dizelde ses var doğru ama yholda giderken hele bide 80 den sora filan dizel kesinlikle benzinlidende lpglidende sessiz

eğer o alınacaklsa garanti kapsammında o dizel alınmalı
2 . el 4 5 yıldan büyük bir arabam olsa veya alacak olsam bende lpg taktırırdım

euro dizelin donmadığı yönünde iddialar var, hatta europo dizel vs gibi değişik isimler altında işte eksi bilmem kaç dereceye kadar donmaz dizel gibi boy boy reklamlarda var biliyorum ama yinede bana çok inandırıcı gelmiyo açıkçası. gerçi o da çok önemli değil zaten kaç gün -20 derece dolaylarında soğuk oluyor. ama lpg insanların gözünde hala kötü, hala çekiş kaybı olan pis kokulu tofaş kuş serisi yakıtı olarak görülüyor. ben ikisine de bindiğim için mukayeselerini bu denli yapıyorum ama benzinli araba her yönüyle dizelden daha rahat, dizelin ısınsa bile kulak verildiği zaman sesi rahatsız edici. ama benzinli olarak da binmek artık çok pahalı, benim lpg yi savunduğum noktalar bunlar...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


3652 Mesaj
12 Şubat 2006; 23:50:58 

Aracın garantisi bozulmadan LPG yaptıramazsın. Bir alarm takınca bile firma garantiyi fes ediyor, koskoca motorun çalışma sistemini değiştireceksin garanti bozulmayacak! Ancak garantili takarlar LPG'yi o da sadece taktıkları parçaların bozulmayacağına dair garanti. Sonuçta almışsın arabanı bence bu topic ölü doğmuş bir çocuk. Alternatifin yok, ya kullanacaksın ya LPG taktıracaksın. Ama arabayı alırken sorsaydın dizel derdim.

"lütfen bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım." Dizel sorunluymuş, kullanması zormuş, geçin bunları. İstediğiniz LPG'yi getirin dizel kadar tork-çekiş gücü versin LPG taktıracağım arabama. Arabamı kapalı otoparka sokamayacağım, bir çok yere giremeyeceğim; sanki ikinci sınıf vatandaşlar gibi, kalsın.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



972 Mesaj
13 Şubat 2006; 0:13:19 

quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

Aracın garantisi bozulmadan LPG yaptıramazsın. Bir alarm takınca bile firma garantiyi fes ediyor, koskoca motorun çalışma sistemini değiştireceksin garanti bozulmayacak! Ancak garantili takarlar LPG'yi o da sadece taktıkları parçaların bozulmayacağına dair garanti. Sonuçta almışsın arabanı bence bu topic ölü doğmuş bir çocuk. Alternatifin yok, ya kullanacaksın ya LPG taktıracaksın. Ama arabayı alırken sorsaydın dizel derdim.

"lütfen bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım." Dizel sorunluymuş, kullanması zormuş, geçin bunları. İstediğiniz LPG'yi getirin dizel kadar tork-çekiş gücü versin LPG taktıracağım arabama. Arabamı kapalı otoparka sokamayacağım, bir çok yere giremeyeceğim; sanki ikinci sınıf vatandaşlar gibi, kalsın.

arkadaşım fiat ve hyundailere GARANTİ ÖLMEDEN lpg takılabiliyor. BRC markasının distribütörü olan firmayla anlaşması var bu markaların. tekrar söylüyorum herkes 38 sayfalık lpg topiciğini okumalı yorum yapmadan önce. lpg benzinli motorlara uygulanan bir sistemdir ve takdir edersinki benzinli motorlar lpgli değil orjinal benzinli halleriyle dahi dizeller kadar tork üretemez. maksat performassa aynı yakıt değerleriyle, dizelden çok daha güçlü benzinli arabalara lpg ile binmek mümkündür. onun arabama lpg taktıracağım falan gibi iddialarda bulunma bence bu işi bilmeden. otopark mevzusuna gelince ise benim aracımda lpg ruhsata işli değil ve dolum ağzıda aracımda gözükmüyor ve ben her türlü otoparka, feribota vs heryere giriyorum, biniyorum. ikinci sınıf muamelesi yapmaya çalışanlar çalışmalarına devam etsinler, yarışmacı arkadaşlara başarılar diliyorum...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


9777 Mesaj
13 Şubat 2006; 9:39:45 

LPG li araçlar eğer fabrika çıkışlı ve fabrika garantili ise bir problem yok belki kıyas yapılabilir.Ancak sonradan takılacak kitler ile yaptığınız araç modifiyeli araç kapsımına gireceği için her türlü hukuki durumda haksız duruma düşebilirsiniz.İşallah karşınıza kaza veya ölümlü bir araç işi çıkmaz ,yıllarca hapiste yatarsın bilgin olsun.Hele bir de aracın kapalı garajda bir şekilde kazaya ugrarsa , sekizde sekiz suçlusun trafik karşısında .Riske girmeye değmez al dizeli gitsin .Fazla da yaksa en azından için rahat eder.

NOt: ben amerikan aracıma belki de türkiyede ilk LPG taktıranlardanım .Sene 1995 bilgin olsun onur .Teklolojinin LPG de hangi aşamaya geldiğini de çok iyi biliyorum.Yıllarca makina mühensileri odasına gidip olayn resmiyede dönüşmesi için takip de ettim.Alalha şükür LPG belli seviyede huhuki prosedure uygun hale geldi kullanma açısından (ancak ölümlü kazada iş değişir)Şimdi de CNG daha ucuz ve dizel araçlarda kullanılabilecek olan doğalgazlı sistemlerin yaygınlaşmasını dört gözle beklemekteyim.

SOnuç her iki sistem arasında uzun yıllarca güvenilerek bilebileceğiniz motor DİZELdir.ancak lpg şu anda piyasada ucuz satıldığı için alternatif olarak görülmektedir.Fiyat açısından da alternatif dir.


quote:

Orjinalden alıntı: onur@


arkadaşım fiat ve hyundailere GARANTİ ÖLMEDEN lpg takılabiliyor. BRC markasının distribütörü olan firmayla anlaşması var bu markaların. tekrar söylüyorum herkes 38 sayfalık lpg topiciğini okumalı yorum yapmadan önce. lpg benzinli motorlara uygulanan bir sistemdir ve takdir edersinki benzinli motorlar lpgli değil orjinal benzinli halleriyle dahi dizeller kadar tork üretemez. maksat performassa aynı yakıt değerleriyle, dizelden çok daha güçlü benzinli arabalara lpg ile binmek mümkündür. onun arabama lpg taktıracağım falan gibi iddialarda bulunma bence bu işi bilmeden. otopark mevzusuna gelince ise benim aracımda lpg ruhsata işli değil ve dolum ağzıda aracımda gözükmüyor ve ben her türlü otoparka, feribota vs heryere giriyorum, biniyorum. ikinci sınıf muamelesi yapmaya çalışanlar çalışmalarına devam etsinler, yarışmacı arkadaşlara başarılar diliyorum...



_____________________________




6658 Mesaj
13 Şubat 2006; 9:58:23 

orjinal olsun iki kuruş pahallı olsun.
aracıma sonradan hiç bir sistem taktırmam.

sonuç=dizel


_____________________________




972 Mesaj
13 Şubat 2006; 10:44:58 

quote:

Orjinalden alıntı: vezir

LPG li araçlar eğer fabrika çıkışlı ve fabrika garantili ise bir problem yok belki kıyas yapılabilir.Ancak sonradan takılacak kitler ile yaptığınız araç modifiyeli araç kapsımına gireceği için her türlü hukuki durumda haksız duruma düşebilirsiniz.İşallah karşınıza kaza veya ölümlü bir araç işi çıkmaz ,yıllarca hapiste yatarsın bilgin olsun.Hele bir de aracın kapalı garajda bir şekilde kazaya ugrarsa , sekizde sekiz suçlusun trafik karşısında .Riske girmeye değmez al dizeli gitsin .Fazla da yaksa en azından için rahat eder.

NOt: ben amerikan aracıma belki de türkiyede ilk LPG taktıranlardanım .Sene 1995 bilgin olsun onur .Teklolojinin LPG de hangi aşamaya geldiğini de çok iyi biliyorum.Yıllarca makina mühensileri odasına gidip olayn resmiyede dönüşmesi için takip de ettim.Alalha şükür LPG belli seviyede huhuki prosedure uygun hale geldi kullanma açısından (ancak ölümlü kazada iş değişir)Şimdi de CNG daha ucuz ve dizel araçlarda kullanılabilecek olan doğalgazlı sistemlerin yaygınlaşmasını dört gözle beklemekteyim.

SOnuç her iki sistem arasında uzun yıllarca güvenilerek bilebileceğiniz motor DİZELdir.ancak lpg şu anda piyasada ucuz satıldığı için alternatif olarak görülmektedir.Fiyat açısından da alternatif dir.


arkadaşın arabası fiat marka ve bunlara lpg sonradan da takılsa tofaşla anlaşması var BRC nin ve tekrar söylüyorum garanti bozulmuyor. mahkemelik dahi olsan tofaşla, elinde tofaşın anlaşma örneği var. zaten taksicilerinde dizeli bırakıp da tekrar hyundai accentlerde ve albealarda lpg ye dönmesinin de sebebi de bu. ayrıca lpg yi işletmemek benim kar-zarar muhasebem sonucu alınmış bir karar. ben kimseye lpg yi işletme demiyorum, aksine herkes işletmeli ve olası bir kaza durumunda makina mühendisleri odasından onaylı, tüm standartlara uygun bir dönüşümün sahibine uygulanacak yaptırım herhangi bir benzinli-dizel aracın yanması sonucu uygulanacak yaptırımla aynı. onun için ortada risk falan yok. ben lpg işi falan yapmıyorum, mesleğim elektrik mühendisliği ve imzamdaki boranın dönüşümünü kendim yaptım, 2. kitide aldım henüz fırsat bulamadım yakında daha 3000 kmdeki FSI passatımıza da dönüşümümü uygulayacağım. bunlar tercih meseleleri, daha burda hala millet aracının garanti dışı kalacağının tartışması içinde. ya milletin parası değerli, yada benimki çok değersiz. biz parayı yoldan topladığımız için 47 milyar verdiğimiz passatın garantisi yakıyoruz işte...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


16153 Mesaj
13 Şubat 2006; 12:25:04 


quote:

Orjinalden alıntı: ONURUM88




Ayda şidilik 500 km yapıyorum.daha 3 aylık. garanti kapsaminda.garantı bozulmadan lpg yı hangi firma yapıyor.Şehir dışında 100km de 55 lt benzin yakıyor...albea 1.2-80hp -16 valf.



brc olayını bilmiyom ama tofas servisinde orj lpg takıyolar.garantiyide bozmaz büyük ihtimalle.benim eski palioya takıcaktım sonra arabayı satınca kaldı tabi.


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


6658 Mesaj
13 Şubat 2006; 12:36:38 

buna benzer topic var isterseniz bu topicler birleşsin
nereye ne yazasağımızı şaşırdık yahu




http://forum.donanimhab...3839560/mpage_38/tm.htm


_____________________________




9777 Mesaj
14 Şubat 2006; 9:47:52 

onur güle güle kullan araçlarını ancak işallah başına ciddi hasarlı ve ölümlü bir kaza gelmez .BRC sonuçta otobobil alt sistem üreticisi yüzlercesi gibi , o zaman pişman olabilirsin diye hatırlatmak istedim.Sonuçta en iyisini yine sen bileceksin tabii.Aracı kullanan sensin.

quote:

Orjinalden alıntı: onur@


arkadaşın arabası fiat marka ve bunlara lpg sonradan da takılsa tofaşla anlaşması var BRC nin ve tekrar söylüyorum garanti bozulmuyor. mahkemelik dahi olsan tofaşla, elinde tofaşın anlaşma örneği var. zaten taksicilerinde dizeli bırakıp da tekrar hyundai accentlerde ve albealarda lpg ye dönmesinin de sebebi de bu. ayrıca lpg yi işletmemek benim kar-zarar muhasebem sonucu alınmış bir karar. ben kimseye lpg yi işletme demiyorum, aksine herkes işletmeli ve olası bir kaza durumunda makina mühendisleri odasından onaylı, tüm standartlara uygun bir dönüşümün sahibine uygulanacak yaptırım herhangi bir benzinli-dizel aracın yanması sonucu uygulanacak yaptırımla aynı. onun için ortada risk falan yok. ben lpg işi falan yapmıyorum, mesleğim elektrik mühendisliği ve imzamdaki boranın dönüşümünü kendim yaptım, 2. kitide aldım henüz fırsat bulamadım yakında daha 3000 kmdeki FSI passatımıza da dönüşümümü uygulayacağım. bunlar tercih meseleleri, daha burda hala millet aracının garanti dışı kalacağının tartışması içinde. ya milletin parası değerli, yada benimki çok değersiz. biz parayı yoldan topladığımız için 47 milyar verdiğimiz passatın garantisi yakıyoruz işte...



_____________________________




350 Mesaj
14 Şubat 2006; 12:50:52 

arabanın orjinalliği açısından dizel
lpg beni hep patlama konusunda korkutmuştur


_____________________________






Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Şubat 2006; 15:58:48 

dizel tabiki
heryere tabele asıyolar lpgli araçlar giremez dizel ne güzel giriyo


 
765 Mesaj
24 Şubat 2006; 16:39:41 

lpg tabiki. aynı sınıf ve aynı güçteki iki arabadan lpgli olanı dizele göre km başına daha düşük maliyetli. Benzinli araçların periyodik bakım aralığı dizellerden daha uzun olduğundan benzinli araç alıp lpg taktırmk daha avantajlı olacaktır. Hem km başına az yakacaksın hem de periyodik bakıma daha az gireceksin. avantaj ortada.


_____________________________



 
524 Mesaj
24 Şubat 2006; 17:20:53 

bu konuda baya bi araştırma yaptım, bu forumdan da çok şey öğrendim.


vardığım sonuç şu oldu:


eğer altında bir bomba olduğunu düşünmüyorsan lpg her açıdan daha avantajlı.


yusuf faktörünün değerlendirmesi kişiden kişiye farklılık göstermekte tabii.


_____________________________



 
765 Mesaj
27 Şubat 2006; 9:02:53 

Araştırmanı eksik yapmışsın lpg doğru uygulandığında benzinden daha güvenlidir hiçbir zaman bomba değildir.

quote:

Orjinalden alıntı: molarrr

bu konuda baya bi araştırma yaptım, bu forumdan da çok şey öğrendim.


vardığım sonuç şu oldu:


eğer altında bir bomba olduğunu düşünmüyorsan lpg her açıdan daha avantajlı.


yusuf faktörünün değerlendirmesi kişiden kişiye farklılık göstermekte tabii.




_____________________________



138 Mesaj
27 Şubat 2006; 10:43:44 

BEN DİZELLE LPG NİN AYNI YAKTIĞINI DÜŞÜNMÜYORUM.DİZEL MOTOR LPGLİDEN DAHA AZ YAKIYOR.AYNI ARABANIN AYNI MODELİNİN HEM DİZELİ HEMDE LPG LİSİNİ KULLANIYORUM VE DİZEL YAKLAŞIK %30 DAHA TASARRUFLU.


quote:

Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

Dizel motor daha kuvvetli- tork yuksek. Dizel yakıt kolay kolay alev almaz, patlamaz yani daha guvenli.

Ama dizelle LPG km olarak yaklaşık aynı yakıyor. Dizel araçların periyodik bakımları ve parça fiyatları daha pahalı.

Neticede bence parası yeten adam kesinlikle dizel almalı, ama parası yetmeyen adamın da LPG taktırması daha uygun olur



_____________________________

HERŞEY ÇOK DAHA GÜZEL OLACAK........


462 Mesaj
27 Şubat 2006; 12:22:56 

LPG

iyi montajlı olsun no problem

+1000000000000


_____________________________

vınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
demiorum artik benzinim kalmadi.


2471 Mesaj
27 Şubat 2006; 12:31:14 

lpg li arabada bikere çekiş arama arabanın çekişi düşüyor kimse aksini idda etmesin ayrıca ucuza kaçıp lpg sistemini iyi bişie takmazsan her an hawalana bilir o araba lpg ekonomik ama eksileri de war performas hissedilir sekilde düşüyor...


_____________________________

MİRAZ


 
360 Mesaj
27 Şubat 2006; 12:39:36 

Acaba 94-98'de arabalarına LPG taktıranlar tanklarını değiştirdiler mi.? Ya da kaç kişi bu tankların bir ömürleri olduğunu ve değiştirilmesi gerektiğini biliyor.Türk halkındaki bilinç seviyesi göz önüne alınırsa, ben hiç kimsenin 2 yılda bir hele taksicilerin kesinlikle yılda 1 kere kontrole gittiğini sanmıyorum.


55 bin tekerlekli bomba İstanbul sokaklarında...

İstanbul trafiğinde, kayıtları bulunmayan 70 bin kadar LPG'li araç dolaşıyor Bunlardan, tanklarının ömrü 2005'te biten 55 bin kadarı adeta saatli bomba.

İstanbul trafiğine kayıtlı 230 bin LPG'li araç var. Bunlardan 110 bini kontrolden geçirilmediği için büyük tehlike arz ediyor. Ancak asıl tehlike bununla sınırlı değil. 70 bin LPG'li aracın trafikte kaydı hiç yok. Ve bunlardan yüzde sekseninin yani yaklaşık 55 bin kadarının LPG tankının ömrü çoktan bitti. 1994-1998 arasında takılan ve tanklarının 10 yıllık ömürleri biten bu araçlar patlamaya hazır birer bomba gibi trafikte dolaşıyor. LPG'ye dönüştürülen araçların kontrolünü yapan Makine Mühendisleri Odası çalışanlarının iddiaları ise olayın başka bir boyutunu gözler önüne seriyor: Araçlarını LPG'ye dönüştürenler, önce rüşvet teklif ediyor, teklifi kabul etmemeleri durumunda ise Oda çalışanlarını tehdit ediyor hatta dövüyor. İstanbul-Beylikdüzü'nde bulunan kontrol istasyonunda çalışan teknikerlerden Sinan Akbaba üç gün önce bir araç sahibinin saldırısına uğramış. Günde yaklaşık 70 ila 140 civarında araç geldiğini söyleyen Akbaba en çok zorluğun taksilerde yaşandığını vurguluyor. Beylikdüzü Kontrol İstasyonu çalışanlarından Haluk Yetkin'e bir keresinde bir araç sahibi silah gösterecek kadar ileri gitmiş.

TİCARİ ARAÇLAR İÇİN YILDA BİR...
Haluk Yetkin yapılan kontrollerin araç sahiplerince formalite olarak görüldüğünü belirterek şöyle konuşuyor: "Gerekli kontroller yapıldığında LPG oldukça güvenli bir yakıt. Biz ticari araçlar için bir, diğerleri için iki yıllık belge veriyoruz. Ancak araç sahipleri en küçük şüphede bize gelmeli. Bu kontroller ücretsiz yapılıyor."


972 Mesaj
27 Şubat 2006; 23:25:25 

quote:

Orjinalden alıntı: EXCALIBUR13

BEN DİZELLE LPG NİN AYNI YAKTIĞINI DÜŞÜNMÜYORUM.DİZEL MOTOR LPGLİDEN DAHA AZ YAKIYOR.AYNI ARABANIN AYNI MODELİNİN HEM DİZELİ HEMDE LPG LİSİNİ KULLANIYORUM VE DİZEL YAKLAŞIK %30 DAHA TASARRUFLU.



arkadaşım acaba hangi arabanın dizeli lpg lisinden az yakıyor, biraz açabilir misin?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur@ -- 27 Şubat 2006; 23:26:03 >


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


972 Mesaj
27 Şubat 2006; 23:36:06 

quote:

Orjinalden alıntı: miraz.miraz

lpg li arabada bikere çekiş arama arabanın çekişi düşüyor kimse aksini idda etmesin ayrıca ucuza kaçıp lpg sistemini iyi bişie takmazsan her an hawalana bilir o araba lpg ekonomik ama eksileri de war performas hissedilir sekilde düşüyor...

bu söylediklerini bilerek mi söylüyorsun, yoksa atarak mı? eğer bildiğini sanarak söylüyorsan güzel arkadaşım ben sana şunları söyliyim; enjeksiyonlu araçlara uygulanan yeni nesil lpg dönüşümlerinde aracın standart verileri kullanıldığı takdirde toplam güç kaybı %4tür. yani 120 hp lik bir araba 115 hp güç vermektedir. eğer 120 hp içinde bu 5 hplik kaybı hissedebilecek kadar iyiysen zaten sen o arabayı istediğin yere adım attırırsın, o 5 hp nin sana bi zararı olmaz. ama hala kayıp istemem dersen BİR ARAÇTA İSTENİRSE LPG ECUSUNA YAPILACAK UYGUN KALİBRASYON VE PROGRAMLAMA İLE LPG İLE BENZİNE GÖRE DAHA FAZLA GÜÇ ELDE ETMEK MÜMKÜNDÜR bu böyle biline... yani bu durum tek kelimeyle bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın yanlışlığı...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


6658 Mesaj
28 Şubat 2006; 0:13:42 

fabrika çıkışı tüplü araçların yaygın olmayışını neye bağlıyorsun
otomobil firmaları bir şey biliyorki tüplü araç çıkarmıyor.
yoksa niye bu işe el atmasınlar...

bence bir insan aracına tüp taktırıyorsa başka izahatı yoktur tek sebebi.
benzin fiyatlarının yüksek oluşudur. böyle düşünümce şuna varıyorum.
tüp taktıranlar artık sonuçlarına katlanırız diyorlar.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes1 -- 28 Şubat 2006; 8:34:28 >


_____________________________




2222 Mesaj
28 Şubat 2006; 0:16:35 


quote:

Orjinalden alıntı: onur@


bu söylediklerini bilerek mi söylüyorsun, yoksa atarak mı? eğer bildiğini sanarak söylüyorsan güzel arkadaşım ben sana şunları söyliyim; enjeksiyonlu araçlara uygulanan yeni nesil lpg dönüşümlerinde aracın standart verileri kullanıldığı takdirde toplam güç kaybı %4tür. yani 120 hp lik bir araba 115 hp güç vermektedir. eğer 120 hp içinde bu 5 hplik kaybı hissedebilecek kadar iyiysen zaten sen o arabayı istediğin yere adım attırırsın, o 5 hp nin sana bi zararı olmaz. ama hala kayıp istemem dersen BİR ARAÇTA İSTENİRSE LPG ECUSUNA YAPILACAK UYGUN KALİBRASYON VE PROGRAMLAMA İLE LPG İLE BENZİNE GÖRE DAHA FAZLA GÜÇ ELDE ETMEK MÜMKÜNDÜR bu böyle biline... yani bu durum tek kelimeyle bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın yanlışlığı...

ya bişi sorcam bu programlama araca bir zarar veriomu...bi de her lpg dönüşüm istasyonu yapabiliomu yada yaparsa kimler yapar bu işi...


_____________________________

'07 Honda Civic HB 1.8 I-Shift - Nighthawk Black Pearl
'02 Alfa Romeo 156 - Alfa Rosso
'08 Fiat G.Punto(dualogic) - Exotic Red
'97 Fiat Marea ELX - Sienna Red


1235 Mesaj
28 Şubat 2006; 2:23:07 

Tabiiki dizel...

LPG li motora dizelden daha dayanıklı demişler ya pes yani daha ne diyelim... Bİ kere benzinli motor dizelden daha az dayanıklıdır, sen git bi de LPG taktır sonra LPG li benzinli motor dizel motordan daha dayanıklı daha uzun ömürlü olsun

Ben senin yerinde olsam dizel alırdım. Ama almışsın bi kere benzinli. bu durumda LPG taktırmak mantıklı ama garanti işini servisine sormalısın ciddi ciddi. o 1000euro yu da 2 yılda rahat çıkartırsın.
Ama kapalı garajlara oraya buraya giremezsin o arabanla bunu da düşün...

LPG li arabasıyla kapalı garajlara girip de kendisiyle gurur duyan arkadaşa da

vezir sölemiş bunun tehlikeli olduunu falan anlatmış adama ama yok... Yaptırım aynı olur demişsin de onur arkadaşım; sen bi kere olmaman gereken bi yeresin kapalı garajda. Adam suçlu şekilde sana kapalı gerajda çarpsa sen kesinlikle suçlusun çünkü dediim gibi senin arabanın orda olmaması gerek

LPG li arabayla kapalı garaja girersen ve allah göstermesin bi patlama olursa ve insanların ölümüne neden olursan seni trafik suçundan ziyade cinayetle yargılarlar. Mevzuat falan aynı diil yani...

Bunları onur@ arkadaşımızın yazdıkları içindi...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srkanu -- 28 Şubat 2006; 2:28:01 >


_____________________________

1st RULE of The FIGHT CLUB is; You do not talk about FIGHT CLUB.


 
524 Mesaj
28 Şubat 2006; 10:54:07 

Bu kapalı yer mevzu önemli arkadaşlar.

yeni tck ile birlikte, bir ölümlü kaza falan olursa gerçekten cinayetle yargılanır ve ceza alırsınız.
quote:

Orjinalden alıntı: srkanu



LPG li arabasıyla kapalı garajlara girip de kendisiyle gurur duyan arkadaşa da

vezir sölemiş bunun tehlikeli olduunu falan anlatmış adama ama yok... Yaptırım aynı olur demişsin de onur arkadaşım; sen bi kere olmaman gereken bi yeresin kapalı garajda. Adam suçlu şekilde sana kapalı gerajda çarpsa sen kesinlikle suçlusun çünkü dediim gibi senin arabanın orda olmaması gerek

LPG li arabayla kapalı garaja girersen ve allah göstermesin bi patlama olursa ve insanların ölümüne neden olursan seni trafik suçundan ziyade cinayetle yargılarlar. Mevzuat falan aynı diil yani...

Bunları onur@ arkadaşımızın yazdıkları içindi...





_____________________________



972 Mesaj
28 Şubat 2006; 12:32:56 

quote:

Orjinalden alıntı: serkes1

fabrika çıkışı tüplü araçların yaygın olmayışını neye bağlıyorsun
otomobil firmaları bir şey biliyorki tüplü araç çıkarmıyor.
yoksa niye bu işe el atmasınlar...

bence bir insan aracına tüp taktırıyorsa başka izahatı yoktur tek sebebi.
benzin fiyatlarının yüksek oluşudur. böyle düşünümce şuna varıyorum.
tüp taktıranlar artık sonuçlarına katlanırız diyorlar.



fabrika çıkışlı her markada belli model araçlar lpg li yada doğalgazlı olarak var. örnek istersen volvonun her modeli S40,S60,S80, Volkswagen Caddy, Honda Civic 1.7, Opel Astra,Combo, Fiat Doblo(ihraç edilen araçlarda var, yurtiçine verilmiyor) bunlar benim bildiklerim. otomobil firmalarının lpg li araç çıkarmamalarının ardındaki sebepleri incelersek bu firmaların petrol şirketleriyle ne tür ilişkileri olduğunu bilenimiz var mı acaba? ben şahsen bilmiyorum ama kuşku duyuyorum.

türkiyede araca lpg taktırmanın tek sebebi ewt ekonomidir. ama bunu taktırıpta katlanılması gereken herhangi bir sonuç yoktur. ben 200 bin km dir lpgli araç kullanıyorum, bir arkadaşım 270 bin de honda 1.6 VTI kullanıyo lpg li, tofaşla ilk motorla 300bin yapan vardı sattı aracını, işi gereği çok dolaşan bir tanıdığımız Audi A4te yine 200 bini geçti onda da bi problem çıkmadan sattı aracını. yani ben ve bu örneklerdeki kişilerin katlanması gereken bir sonuç olmadı hiç. dikkat edersen herbirinin yaptığı km sonucu elde ettiği tasarruf hepsinin kendi arabasının parasını çoktan çıkarttı bile, 2 milyar vererek adamların arabaları bedavaya geldi bile. hepsi kendi aracının kalitesinde dizel alsaydı ceplerinden çıkacak parayı sen hesap et. biz burada daha neyin tartışmasını yapıyoruz?


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


972 Mesaj
28 Şubat 2006; 12:38:54 

quote:

Orjinalden alıntı: 10ur_1



ya bişi sorcam bu programlama araca bir zarar veriomu...bi de her lpg dönüşüm istasyonu yapabiliomu yada yaparsa kimler yapar bu işi...


bunun bir zararı yok ama yakıttan feragat etmek gerekiyo. lpg ninde temel mantığı ekonomi olduğu için buna girmiyor kimse. herkese aracın ecusuna göre standart birebir programlama yapılıyor ve %4 kayıpla güç elde ediliyor. ayrıca böyle ekstra güç elde edecek şekilde programlamayı yapacak eleman türkiyede az sayıda var...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur@ -- 28 Şubat 2006; 12:42:09 >


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
22 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:00:53 

lpg yi KESİNLİKLE TAVSİYE ETMEM kuru bi yakıt olduğundan yanma odası içerisinde yeterli yağlama yapamaz ve motor aşınması diyer yakıtlara göre daha fazladır lpg li motorların cabuk tükenir bi kaç taksiciden fikir alırsan anliyacaksık....heee ucuz olması bi avantaj olabilir fakat beraberinde motor sorunlarınıda getirecektir haberin olsun bu durumda getirdiği nin fazlasını götürür... dizel otomobilleri tavsiye ederim daha uzun ömürlü ve ekonomik bi çözüm olur ayrıca tork değerleri yüksek olduğundan lpg den daha iyi performans alırsın rampada 1.v.. yerine 2...3 yardırırsın dizel ve lpg test etmiş biri olarak şunu söyleyebilirim (diesel)....


_____________________________

BROUGHAM!!!


972 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:02:08 

quote:

Orjinalden alıntı: srkanu

Tabiiki dizel...

LPG li motora dizelden daha dayanıklı demişler ya pes yani daha ne diyelim... Bİ kere benzinli motor dizelden daha az dayanıklıdır, sen git bi de LPG taktır sonra LPG li benzinli motor dizel motordan daha dayanıklı daha uzun ömürlü olsun

Ben senin yerinde olsam dizel alırdım. Ama almışsın bi kere benzinli. bu durumda LPG taktırmak mantıklı ama garanti işini servisine sormalısın ciddi ciddi. o 1000euro yu da 2 yılda rahat çıkartırsın.
Ama kapalı garajlara oraya buraya giremezsin o arabanla bunu da düşün...

LPG li arabasıyla kapalı garajlara girip de kendisiyle gurur duyan arkadaşa da

vezir sölemiş bunun tehlikeli olduunu falan anlatmış adama ama yok... Yaptırım aynı olur demişsin de onur arkadaşım; sen bi kere olmaman gereken bi yeresin kapalı garajda. Adam suçlu şekilde sana kapalı gerajda çarpsa sen kesinlikle suçlusun çünkü dediim gibi senin arabanın orda olmaması gerek

LPG li arabayla kapalı garaja girersen ve allah göstermesin bi patlama olursa ve insanların ölümüne neden olursan seni trafik suçundan ziyade cinayetle yargılarlar. Mevzuat falan aynı diil yani...

Bunları onur@ arkadaşımızın yazdıkları içindi...





arkadaşım konunda temel fikir olarak haklısın. fakatttt;

lpg nin kapalı garaj içinde öle birisinin vurmasıyla, kırmasıyla patlayamayacağını bilmiyorsun.

ortalama araç şasesinin 1mm kalınlıkta olduğunu, lpg tankının ise 4 mm et kalınlığında olduğunu biliyor musun? bu 4 mm lik sacı ezecek sıkıştıracak ve hacmi ufalaması neticesinde iç basıncın çok artarak bunu patlacak olan nesnenin senin lpgsiz aracında sana neler yapabileceğini düşündün mü hiç?

hacim-basınç konusu açılmışken, lpg tanklarının nominal çalışma basıncı 8 bardır. ama depolar 40 bara dayanacak şekilde imal edilmektedirler ve her parti üretimde içlerinden bir tanesi 150 barlık teste tabi tutulmaktadır. eğer dayanmazsa o parti komple hurdaya çıkmaktadır. şimdi kaba bir hesap yapalım depo full iken 8 bar basınç vardır ve bu deponun 150 yi bırak 40 bara dayandığını düşünelim. deponun içindeki gazın 40 bara çıkması için deponun beşte biri hacmine kadar ufalması gerekir. şimdi soruyorum mantık çerçevesinde 1 mm lik şasesiyle sana vuran aracın 4mm lik bu depoyu eğmesi hemde 5te 1 hacmine getirmesi mümkün müdür? hadi getirdi diyelim 27 bardan sonra depo içi iç basınç artması durumunda tahliye sübabının depo içindeki lpgyi havaya tahliye edeceğini, yani deponun bomba gibi infilak etmeyeceğini biliyor musun? hee gaz dışarıya çıkar diyeceksindir. ee aracın 1 mm den daha ince sacdan yada plastikten üretilmiş benzin deposunun bu kadar büyük bir darbe sonucu delinip ortalığa benzin akmayacağını ve benzinin lpg den daha yanıcı ve tutuşmaya müsait olduğunu biliyor musun? otopark için böyle büyük bir darbe olur mu sence? ben mühendisim ve mesleğim gereği herşeyin hesabını yaparak yaşarım. otoparka da bu sebeple girerim, eğer gerçekten tehlikeliyse zaten girişler serbestte olsa girmem. eğer bazı şeylerin daha ucuz alternatifi varsa bunu kullanırım ve insanlara da tavsiye ederim...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
22 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:09:46 

BU CVP ONURA!!!!!!! bahsettiğin veriler, yani %4 pek mantıklı gelmiyo!!!! senin bu yorumundan benzin ile lpg arasındaki farkın %4 olduğu anlamı cıkıyo bunu bi daha düşün istersen standardın üstünde bi ayarla bu veriyi belki fazlasını elde edersin fakat standart ayarlarda ne enjeksiyon nede baska bi yakıt sisteminde bu değer elde edilmez


_____________________________

BROUGHAM!!!


1235 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:18:27 


quote:

Orjinalden alıntı: onur@

arkadaşım konunda temel fikir olarak haklısın. fakatttt;

lpg nin kapalı garaj içinde öle birisinin vurmasıyla, kırmasıyla patlayamayacağını bilmiyorsun.

ortalama araç şasesinin 1mm kalınlıkta olduğunu, lpg tankının ise 4 mm et kalınlığında olduğunu biliyor musun? bu 4 mm lik sacı ezecek sıkıştıracak ve hacmi ufalaması neticesinde iç basıncın çok artarak bunu patlacak olan nesnenin senin lpgsiz aracında sana neler yapabileceğini düşündün mü hiç?

hacim-basınç konusu açılmışken, lpg tanklarının nominal çalışma basıncı 8 bardır. ama depolar 40 bara dayanacak şekilde imal edilmektedirler ve her parti üretimde içlerinden bir tanesi 150 barlık teste tabi tutulmaktadır. eğer dayanmazsa o parti komple hurdaya çıkmaktadır. şimdi kaba bir hesap yapalım depo full iken 8 bar basınç vardır ve bu deponun 150 yi bırak 40 bara dayandığını düşünelim. deponun içindeki gazın 40 bara çıkması için deponun beşte biri hacmine kadar ufalması gerekir. şimdi soruyorum mantık çerçevesinde 1 mm lik şasesiyle sana vuran aracın 4mm lik bu depoyu eğmesi hemde 5te 1 hacmine getirmesi mümkün müdür? hadi getirdi diyelim 27 bardan sonra depo içi iç basınç artması durumunda tahliye sübabının depo içindeki lpgyi havaya tahliye edeceğini, yani deponun bomba gibi infilak etmeyeceğini biliyor musun? hee gaz dışarıya çıkar diyeceksindir. ee aracın 1 mm den daha ince sacdan yada plastikten üretilmiş benzin deposunun bu kadar büyük bir darbe sonucu delinip ortalığa benzin akmayacağını ve benzinin lpg den daha yanıcı ve tutuşmaya müsait olduğunu biliyor musun? otopark için böyle büyük bir darbe olur mu sence? ben mühendisim ve mesleğim gereği herşeyin hesabını yaparak yaşarım. otoparka da bu sebeple girerim, eğer gerçekten tehlikeliyse zaten girişler serbestte olsa girmem. eğer bazı şeylerin daha ucuz alternatifi varsa bunu kullanırım ve insanlara da tavsiye ederim...




Ben senin suçlu olacağını LPG den falan demek istemedim. Mesela adam geldi senin kapına çarptı yandan ezildi buzuldı cart curt. onun da arabasında hasar var seninkinde de. Bu durumda normalde sen haklı bile olsan yani normal trafikte haklı da olsan otoparkta sen suçlusun çünkü senin araban hiç otoparkta olmamalıydı zaten. Sıradan bi kaza içindi bu suçlu olma yada olmama meselesi. Ben de biliyorum lpg tanklarının dayanıklı olduunu.



_____________________________

1st RULE of The FIGHT CLUB is; You do not talk about FIGHT CLUB.


972 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:19:00 

quote:

Orjinalden alıntı: brougham

lpg yi KESİNLİKLE TAVSİYE ETMEM kuru bi yakıt olduğundan yanma odası içerisinde yeterli yağlama yapamaz ve motor aşınması diyer yakıtlara göre daha fazladır lpg li motorların cabuk tükenir bi kaç taksiciden fikir alırsan anliyacaksık....heee ucuz olması bi avantaj olabilir fakat beraberinde motor sorunlarınıda getirecektir haberin olsun bu durumda getirdiği nin fazlasını götürür... dizel otomobilleri tavsiye ederim daha uzun ömürlü ve ekonomik bi çözüm olur ayrıca tork değerleri yüksek olduğundan lpg den daha iyi performans alırsın rampada 1.v.. yerine 2...3 yardırırsın dizel ve lpg test etmiş biri olarak şunu söyleyebilirim (diesel)....



arkadaşım bilmeden konuşuyosun. lpg hakkında biraz bilgi sahibi olabilmen için 40 sayfalık lpg topicini okumanı öneririm, bak nasıl fikirlerin değişiyor...

sölediklerine gelince ise madem araca yağlamayı yakıt yapıyor, o zaman sen aracına yağ koyma, benzin aracı yağlıyosa motor yağına ne gerek var?

külbütör kapağından çıkan yağ hortumunun tekrar boğaz kelebeğinden manifolda girerek benzinde de olsa lpg de de olsa yağlama yaptığını biliyor musun?

sizin sıvı fazda yanma odasına girdiğini ve dolayısı ile motoru yağladığını sandığınız benzin 3 barda içeriye püskürtülürken lpg gibi çoktan gaz fazına geçmiş olduğunu, 900-1000 derece yanma odası sıcaklıklarında sıvı olarak kalmasının mümkün olmadığını, buhar şeklinde içeriye püskürtüldüğünü biliyor musun?

lpg nin zararının motora değilde, benzinin içinde kurşun elementine ihtiyaç duyan sübaplara zararı olduğunu, yeni nesil kurşunsuz araçların sübaplarının zaten kurşun elementine ihtiyaç duymadıkları için lpgnin bu araçlar için daha temiz yanma, kurum yapmama özellikleri neticesinde benzinden daha iyi olduğunu biliyor musun?

taksicilerin ortalama öğrenim seviyelerini baz aldığımızda söylediklerinin ne kadarının bilime dayandığını söyleyebiliriz?

kullandığım ve çevremdeki insanların kullandığı araçlar neticesinde birçoğumuzun lpg den yaptığımız ekonomi ile araçlarımızı bile tamamen bedavaya getirdiğini biliyor musun? nerde lpg nin götürdükleri?

İTALYADA ŞU AN EURO 3 NORMUNDAKİ MOTORLU ARAÇLARIN (2003 YILI ÖNCESİ ARAÇLAR) HAVA KİRLİLİĞİ AÇISINDAN BENZİNLE TRAFİĞE ÇIKIŞLARININ YASAK OLDUĞUNU, BU ARAÇLARIN TRAFİĞE ÇIKABİLMELERİ İÇİN LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIRMALARININ ZORUNLU OLDUĞUNU BİLİYOR MUSUN



_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


972 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:26:02 

quote:

Orjinalden alıntı: brougham

BU CVP ONURA!!!!!!! bahsettiğin veriler, yani %4 pek mantıklı gelmiyo!!!! senin bu yorumundan benzin ile lpg arasındaki farkın %4 olduğu anlamı cıkıyo bunu bi daha düşün istersen standardın üstünde bi ayarla bu veriyi belki fazlasını elde edersin fakat standart ayarlarda ne enjeksiyon nede baska bi yakıt sisteminde bu değer elde edilmez


arkadaşım sen bilmeden, bilimsellikten uzak, kulaktan dolma bilgilerinle tartşıyosun. benim düşünmeme gerek yok savunduğum konuyu çok iyi biliyorum. git netten ara bul volvo nun S60 bifuel benzinlisi kaç hp, lpg lisi kaç hp? ben sana söyliyim benzin 140hp, lpg 138 hp. fiat albea benzinli 80 hp, lpg li 76 hp, opel combo 1.6 benzinli 100 hp, lpg li 97 hp. bu rakamlar neticesinde oran yüzde kaç çıkıyor, sen hesapla ben akşam gelicem cevap yazarım


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
191 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:32:38 

helal olsun be onur abi.bilen bilmeyen herkes konuşuyor bizim ülkede.Allah tan bu işin erbabı olan kişiler varda doğruları bize söylüyor.Sağolasın...
quote:

Orjinalden alıntı: onur@



arkadaşım bilmeden konuşuyosun. lpg hakkında biraz bilgi sahibi olabilmen için 40 sayfalık lpg topicini okumanı öneririm, bak nasıl fikirlerin değişiyor...

sölediklerine gelince ise madem araca yağlamayı yakıt yapıyor, o zaman sen aracına yağ koyma, benzin aracı yağlıyosa motor yağına ne gerek var?

külbütör kapağından çıkan yağ hortumunun tekrar boğaz kelebeğinden manifolda girerek benzinde de olsa lpg de de olsa yağlama yaptığını biliyor musun?

sizin sıvı fazda yanma odasına girdiğini ve dolayısı ile motoru yağladığını sandığınız benzin 3 barda içeriye püskürtülürken lpg gibi çoktan gaz fazına geçmiş olduğunu, 900-1000 derece yanma odası sıcaklıklarında sıvı olarak kalmasının mümkün olmadığını, buhar şeklinde içeriye püskürtüldüğünü biliyor musun?

lpg nin zararının motora değilde, benzinin içinde kurşun elementine ihtiyaç duyan sübaplara zararı olduğunu, yeni nesil kurşunsuz araçların sübaplarının zaten kurşun elementine ihtiyaç duymadıkları için lpgnin bu araçlar için daha temiz yanma, kurum yapmama özellikleri neticesinde benzinden daha iyi olduğunu biliyor musun?

taksicilerin ortalama öğrenim seviyelerini baz aldığımızda söylediklerinin ne kadarının bilime dayandığını söyleyebiliriz?

kullandığım ve çevremdeki insanların kullandığı araçlar neticesinde birçoğumuzun lpg den yaptığımız ekonomi ile araçlarımızı bile tamamen bedavaya getirdiğini biliyor musun? nerde lpg nin götürdükleri?

İTALYADA ŞU AN EURO 3 NORMUNDAKİ MOTORLU ARAÇLARIN (2003 YILI ÖNCESİ ARAÇLAR) HAVA KİRLİLİĞİ AÇISINDAN BENZİNLE TRAFİĞE ÇIKIŞLARININ YASAK OLDUĞUNU, BU ARAÇLARIN TRAFİĞE ÇIKABİLMELERİ İÇİN LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIRMALARININ ZORUNLU OLDUĞUNU BİLİYOR MUSUN





_____________________________



 
191 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:35:00 

helal olsun be onur abi.bilen bilmeyen herkes konuşuyor bizim ülkede.Allah tan bu işin erbabı olan kişiler varda doğruları bize söylüyor.Sağolasın...
quote:

Orjinalden alıntı: onur@



arkadaşım bilmeden konuşuyosun. lpg hakkında biraz bilgi sahibi olabilmen için 40 sayfalık lpg topicini okumanı öneririm, bak nasıl fikirlerin değişiyor...

sölediklerine gelince ise madem araca yağlamayı yakıt yapıyor, o zaman sen aracına yağ koyma, benzin aracı yağlıyosa motor yağına ne gerek var?

külbütör kapağından çıkan yağ hortumunun tekrar boğaz kelebeğinden manifolda girerek benzinde de olsa lpg de de olsa yağlama yaptığını biliyor musun?

sizin sıvı fazda yanma odasına girdiğini ve dolayısı ile motoru yağladığını sandığınız benzin 3 barda içeriye püskürtülürken lpg gibi çoktan gaz fazına geçmiş olduğunu, 900-1000 derece yanma odası sıcaklıklarında sıvı olarak kalmasının mümkün olmadığını, buhar şeklinde içeriye püskürtüldüğünü biliyor musun?

lpg nin zararının motora değilde, benzinin içinde kurşun elementine ihtiyaç duyan sübaplara zararı olduğunu, yeni nesil kurşunsuz araçların sübaplarının zaten kurşun elementine ihtiyaç duymadıkları için lpgnin bu araçlar için daha temiz yanma, kurum yapmama özellikleri neticesinde benzinden daha iyi olduğunu biliyor musun?

taksicilerin ortalama öğrenim seviyelerini baz aldığımızda söylediklerinin ne kadarının bilime dayandığını söyleyebiliriz?

kullandığım ve çevremdeki insanların kullandığı araçlar neticesinde birçoğumuzun lpg den yaptığımız ekonomi ile araçlarımızı bile tamamen bedavaya getirdiğini biliyor musun? nerde lpg nin götürdükleri?

İTALYADA ŞU AN EURO 3 NORMUNDAKİ MOTORLU ARAÇLARIN (2003 YILI ÖNCESİ ARAÇLAR) HAVA KİRLİLİĞİ AÇISINDAN BENZİNLE TRAFİĞE ÇIKIŞLARININ YASAK OLDUĞUNU, BU ARAÇLARIN TRAFİĞE ÇIKABİLMELERİ İÇİN LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIRMALARININ ZORUNLU OLDUĞUNU BİLİYOR MUSUN





_____________________________



 
22 Mesaj
28 Şubat 2006; 13:37:25 

arkadaşım ben sana motorun sadece yakıt ile yağlandığını t cvp olarak eski otomobillerden bahsediyosun karbüratör lerden falan. taksicilerin kullandığı otomobillerin çoğunluğunun karbüratörlü olduğunu hesaba katalım ayrıca eyer ekonomi arıyan bi kişi iseniz kalkıp mercedese lpg takmazsınız öyle deyilmi lpg tercih edenlerin büyük çoğunluğu daha düşük sınıf otolar kullanıyolar bu durumda senin subap lar için söylediklerin bu adamlar için iyi bi uyarı oluyor. he yeni nesil otolardan bahsediyosak tamam dediklerin olabilir ama biz türkiyedeki şartlarda ve bize has otolardan (tofaş) bahsediyosak senin bu söylediklerin BOş...lpg bizim taksicileride bozar bu şartlar altında senide bozar,


_____________________________

BROUGHAM!!!


805 Mesaj
28 Şubat 2006; 15:43:48 

Geçen gün albea multijet olan taksici bir arkadaşla bu lpg dizel konusuyla igili konuşuyordum, km de ne kadar yaktığını sordum 0.21 ytl/km yaktığını söyledi (şehiriçi tabi). Ben insanların yakıt tüketim değerleri ile ilgili söylediklerinin büyük bir kısmına inanmıyorum.


_____________________________

Aptalca bir şeyi 50 milyon kişi de söylese o hala aptalca birşeydir