- x
2 arac arasina park etmenin puf noktalari
51 Cevap24045 Görüntüleme8 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1111 Mesaj
8 Mart 2012; 10:00:32 

Pratik yaparak sorun giderilebilir fakat apartmanin otoparkina birakiyorum. Bazen 2 arac arasina girmem gerekiyor fakat zorlaniyorum. Varmidir bunun bi puf noktasi ?
Tesekkurler..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Baylar ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, mensublar memleketi olamaz. En doğru ve en hakikî tarikat, medeniyet tarikatıdır.


16717 Mesaj
8 Mart 2012; 10:16:55 

Kastettiğiniz paralel park ise yardımcı olmaya çalışayım. Öncelikle geri geri yanaşmanız gerekiyor. Öndeki aracın yanına gelip geri vitese takıp aracın arka tekerleğini(hangi yönden yanaştığınıza göre hangi tekerlek olacağı değişiyor haliyle) yanaşacağınız boşluğun ortasına getirecek şekilde geri geri gelip kaldırımla toplayacak kadar boşluk bıraktıktan sonra direksiyonu topla, bu noktadan sonra aracın ön köşesi sürtmeyecek şekilde yanaşmaya devam edin. Bilmiyorum tam anlamıyla aktarabildim mi ama püf noktaları bunlar ve en kolay yöntem de budur..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

iPhone 5 16GB
iPad 2 Wi-Fi 16GB

Ford Connect 1.8 TDCI 2010 GLX PP 140PS~320NM by Megachips
98' Astra F 1.6 GLS


3793 Mesaj
8 Mart 2012; 10:28:47 

Eğer kaldırımla aradaki mesafeyi ayarlayamıyorsanız arka tekerlek değsin kaldırıma sonra az öne alıp düzeltin aracı. Bir süre sonra bunu yapmadan da yanaşmaya başlarsınız.


_____________________________

Gölge Mavisi Golf 1.4TSI 122HP Man. Highline----2004 Ford EXPLORER 4.0V6 Fully Loaded(Satıldı.. =( )----2005 Ford MUSTANG 4.0V6(O şimdi çok uzaklarda...)
Uygun fiyatlı Steam oyunları için.... https://www.g2a.com/r/ihakan
İstanbul Technical University/Southern Illinois University Edwardsville-Industrial Engineering


 
1028 Mesaj
8 Mart 2012; 10:34:12 

Eğer boş vaktiniz var ise bu tür sokaklar bulup yanınıza bir arkadaşınızı alarak bol bol pratik yapın. Girdiğiniz yerden çıkın tersten gelin tekrar girin. Aynaları çok iyi kullanmaya bakın çünkü en büyük yardımcınız onlar park konusunda.


_____________________________



1111 Mesaj
8 Mart 2012; 10:35:51 


quote:

Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

Kastettiğiniz paralel park ise yardımcı olmaya çalışayım. Öncelikle geri geri yanaşmanız gerekiyor. Öndeki aracın yanına gelip geri vitese takıp aracın arka tekerleğini(hangi yönden yanaştığınıza göre hangi tekerlek olacağı değişiyor haliyle) yanaşacağınız boşluğun ortasına getirecek şekilde geri geri gelip kaldırımla toplayacak kadar boşluk bıraktıktan sonra direksiyonu topla, bu noktadan sonra aracın ön köşesi sürtmeyecek şekilde yanaşmaya devam edin. Bilmiyorum tam anlamıyla aktarabildim mi ama püf noktaları bunlar ve en kolay yöntem de budur..

Hocam zaten boyle yapiyorum ama arka tekerlegin kaldirim mesafesini pek ayarlayamiyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Baylar ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, mensublar memleketi olamaz. En doğru ve en hakikî tarikat, medeniyet tarikatıdır.


2346 Mesaj
8 Mart 2012; 10:49:41 

Park ederken aynaları aşağıyı yani tekerleği göreceği şekilde aşağı baktırın

Elinizi yan koltuğun arkasına atın geri bakarak geri geri gelin gerektiği şekilde

Hem geriyi hem tekerlekleri görebileceksiniz

Bilinki daha kolay olacak




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi f-a-t-i-h -- 8 Mart 2012; 10:51:02 >


_____________________________

SSANGYONG ACTYON SPORTS 4X2 6/AT

LUXURY HARD TOP



 
1812 Mesaj
8 Mart 2012; 17:40:14 



_____________________________

donanımhaber


1210 Mesaj
8 Mart 2012; 18:17:17 

otomatik park eden araba al.


_____________________________

Confidence in Motion


1285 Mesaj
8 Mart 2012; 18:29:18 

en kötü sürte sürte alışırsın


_____________________________



2012 Opel Astra J 1.3 Cdti 95 Hp Enjoy Plus

FENERBAHÇE


1521 Mesaj
8 Mart 2012; 18:59:11 

Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sheldon-Cooper -- 8 Mart 2012; 19:02:27 >


_____________________________



 
307 Mesaj
27 Mart 2012; 22:35:00 

kesinlikle geri geri ve debriyaj freniyle çok daha rahat oluyor. ben de acemiyim ancak özel derslerde böyle öğretmişti hocam ve çok büyük rahatlık. ayrıca bir arkadaşın dediği gibi aynayı aşağıya doğru eğip kaldırımı görecek şekilde ayarlamak da olmazsa olmaz benim için(en azından iyice alışana kadar).


_____________________________



 
307 Mesaj
7 Nisan 2012; 0:01:21 

quote:

Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

Detaylı anlatım için teşekkürler. Çok pratik bir yönteme benziyor.


_____________________________



 
307 Mesaj
18 Nisan 2012; 0:55:59 

quote:

Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

Bu plakayı görünce toplama süper bir yöntemmiş, teşekkürler! Yandaki aracın sedan ya da hb olmasına göre uzunluğu değiştiğinden orta direklere güvenemedim açıkçası. Arka tekerleğim yandaki aracın en arka hizasıyla aynı olacak şekilde durup tam sağ/sol kırıp plakayı görünce de ters yöne tam kırınca süper oldu!

Ayrıca park sensörü büyük rahatlıkmış Bir de artık aynalarla uğraşmıyorum aşağı eğmekle, tabii yine gereken durumlar çıkabilir ama halen acemilik var



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fremdsprache -- 18 Nisan 2012; 0:57:49 >


_____________________________



1459 Mesaj
18 Nisan 2012; 1:08:12 


quote:

Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

buda mantıklı ancak araç boyutları farklıysa orta direkleri yan yana getirince sıkıntı çıkartabilir. ben şahsen buna çok benzer kendi yöntemimi paylaşayım

- afedersiniz iki aracın arka tamponu döt döte aynı hizada olacak şekilde ve iki aracın arasında yarım metre (bir insanın sığacağı mesafe) bırakıp direksiyonu tam kırmak suretiyle götün götün geri gelinir :)

- bu esnada sol aynadan arkadaki aracın plakasını görmek veya sağ aynadan tekerlek ile kaldırım arasındaki mesafenin 1 karış olduğunu farkettiğimiz esnada seri bir şekilde tam tur direksiyonu toplayıp arkaya bakmak suretiyle gidebileceğimiz kadar geriye gidilir

- direksiyonu toplayıp inilir

çoğu büyük araç ile bile en dar yerlere bu vesileylen şak diye girmişliğim oldu tek hamlede girmek güzel oluyor gerçekten.önemli olan bahsettiğim mesafeleri iyi tutturmakta



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

98' Peugeot 106 GTI 1.6 16v
04' Renault Laguna II Privilege Plus 1.6 16v
96' Nissan Maxima QX 2.0 v6 24v


Mercedes S Class, Bmw 7 Serisi, Toyota Celica, Audi A6, Volvo 960, Saab 9000, Porsche 911.
Bunlar 1995 yılında Amerika Birleşik Devletlerinde yılın ithal otomobili adaylarıydı.
Ödülün sahibiyse Maxima QX oldu.


 
307 Mesaj
18 Nisan 2012; 1:28:33 

quote:

Orijinalden alıntı: yaLinkiLic



buda mantıklı ancak araç boyutları farklıysa orta direkleri yan yana getirince sıkıntı çıkartabilir. ben şahsen buna çok benzer kendi yöntemimi paylaşayım

- afedersiniz iki aracın arka tamponu döt döte aynı hizada olacak şekilde ve iki aracın arasında yarım metre (bir insanın sığacağı mesafe) bırakıp direksiyonu tam kırmak suretiyle götün götün geri gelinir :)

- bu esnada sol aynadan arkadaki aracın plakasını görmek veya sağ aynadan tekerlek ile kaldırım arasındaki mesafenin 1 karış olduğunu farkettiğimiz esnada seri bir şekilde tam tur direksiyonu toplayıp arkaya bakmak suretiyle gidebileceğimiz kadar geriye gidilir

- direksiyonu toplayıp inilir

çoğu büyük araç ile bile en dar yerlere bu vesileylen şak diye girmişliğim oldu tek hamlede girmek güzel oluyor gerçekten.önemli olan bahsettiğim mesafeleri iyi tutturmakta

Benim plakayı görme olayını yanlış anladığımı fark ettim

Ama yeni bir yöntem bulmuşum ben de demek ki...

Ben sağa park ederken mesela;
1. arka tekerlerk yandakinin tampona denk gelir.
2. tam sağ kırılır, geri geri gelinirken öndeki aracın tamponu sağ camdan görünür
3. tam sol yapılır, geri geri güzelce içeri girilir
4. toplanır.

Aklımda yanlış kalmış plakayı görme meğerse


_____________________________



14844 Mesaj
18 Nisan 2012; 1:40:56 

Malınız kıymetliyse evvela park sensörü olsun.

Yanaşacağınız taraftaki aynayı aşağıya indirirek kaldırım görün. Hem hizalama hem de aracı sürtmemek adına yardımcı olacaktır.

Çok ufak dokunmalardan hiçbir şey olmaz. 2 kere tıklatırsınız, 3.'de alışırsınız. Eğer ön tamponda plakalık varsa arkaya hizalamak yerine önden hizalamayı deneyin. Çok çok plakalığı kırarsınız, onu da servis beleş veriyor, aksesuarcıda 3-5 lira bile değil.


_____________________________





2044 Mesaj
18 Nisan 2012; 1:55:25 

bilgi vermişler forumdaşlar ek olarak direksiyonu çokfazla kırmaktan çekiniz.hafif manevra alabileceğiniz bi alanda direksiyonu biraz sola kırıp sağ tarafa yavaşça direksiyona hareket verin.tam tersi sol tarafda yapabilirsinz artık nereye nasıl park ediyorsanız :)


_____________________________



intel Haswell 4670k | Asrock Extreme 4 z87 | 7870 Xt [Tahiti] | Corsair Vengeance Ddr3 2x4 1600 Mhz | Corsair Cx 750 [Moduler] | Corsair Air 540 Case | Corsair 128 Gb Gs Ssd | Corsair H100i [Pull~Push] | Asus Vn247h 1920x1080p Full Hd Monitör | qCk Fnatic edition Mouse Pad | SteelSeries Kinzu v2 Pro | Logitech G105 Gaming Keyboard | Thermaltake Shock Gaming HeadSet


8309 Mesaj
18 Nisan 2012; 2:27:38 

quote:

Orijinalden alıntı: fremdsprache


Bu plakayı görünce toplama süper bir yöntemmiş, teşekkürler! Yandaki aracın sedan ya da hb olmasına göre uzunluğu değiştiğinden orta direklere güvenemedim açıkçası. Arka tekerleğim yandaki aracın en arka hizasıyla aynı olacak şekilde durup tam sağ/sol kırıp plakayı görünce de ters yöne tam kırınca süper oldu!

Ayrıca park sensörü büyük rahatlıkmış Bir de artık aynalarla uğraşmıyorum aşağı eğmekle, tabii yine gereken durumlar çıkabilir ama halen acemilik var

bir passat alın, geri vitese alınca aynalar otomatik eğilsin.



_____________________________

Hp G62-B01ET
Logitech Anywhere Mx
Samsung Galaxy Young S6310



2535 Mesaj
18 Nisan 2012; 2:43:57 

Sürücü kursuna giderken yandaki aracın aynası sizin aracın aynasına denk gelsin v.s birşeyler söylüyorlardı fakat aracı park ederken onların söylediği şekilde formüllerle park etmeye çalıştığım zaman yapamıyordum.
Zamanla kafama göre park ede,ede kendimce sistemi tam olarak oturttum.
Yani pratik yaparak öğrenilir,videolar ile resimler ile öğrenilecek birşey değil.


_____________________________



 
307 Mesaj
18 Nisan 2012; 15:40:50 

quote:

Orijinalden alıntı: hardcrss


bir passat alın, geri vitese alınca aynalar otomatik eğilsin.



"Das Auto." diyorsunuz


_____________________________



3486 Mesaj
29 Nisan 2012; 11:58:56 



1561 Mesaj
29 Nisan 2012; 12:00:45 

İmkan varsa otomatik park özellikli bir araç alın. Herşeyi o yapsın.


_____________________________



951 Mesaj
1 Mayıs 2012; 23:18:50 

sol taraf müsaitse yandaki aracın yanına belli bir açıyla yaklaşılır.

l=farklı araçlar
\= bizim araç olsun.Aşağıda şekilde kırmadan geri geri gelinir.Sağ ön kurtulduğu anda direksiyon kırılır.


\ l

l

2.Yöntem: Aşağıdaki şekil gibi ,Aracın tam yanına yaklaşılır.Direksiyonu kırarak gelinir,sağ aynadan bakılır kaldırımla göz kararı boşluk bırakılır.Sağ ön kurtulduğu zaman tam kırılır park yerine girince araç ileri alınarak düzeltilir.


l l

l



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umut.25 -- 1 Mayıs 2012; 23:20:35 >


_____________________________

Dh Elektronik Kulübü - Dh Tofaş Kuş Serisi Grubu - Dh Türkçüler Otağı
Selçuk Üniversitesi Elektrik - Elektronik Mühendisliği
En Güçlü Silah FİKİR
En Güçlü Fikir TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ'dir.


4590 Mesaj
1 Mayıs 2012; 23:41:05 

ben paralel parketmiyorum çok pratik oluyor. bir kere arkadaki aracın tamponuna sürttüm sonra bıraktım :)

şaka bir yana bu plaka olayını deneyeceğim daha pratik olur belki



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceycey11 -- 1 Mayıs 2012; 23:41:58 >


_____________________________



 
307 Mesaj
2 Mayıs 2012; 0:11:44 

peki park edeceğimiz yer eğimli ise ve biz yukarı doğru geri geri park edeceksek aracı kaydırmadan park edebilmek için ne yapabiliriz? düz yerde sorun yok ancak yokuşta, araç kayıyor, o arada panikle istop ediyor, hop tekrar çalıştır :(


_____________________________



 
1617 Mesaj
2 Mayıs 2012; 0:32:54 

O başlıkta hatırladığım kadarı ile aracın plakasına ek olarak bir arkadaş da, arkadaki aracın önündeki logoyu gördüğünüz an toplayın demişti. Bu da faydalı olabilir.


 
510 Mesaj
2 Mayıs 2012; 1:28:31 




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi immortal_plt -- 2 Mayıs 2012; 1:29:14 >


_____________________________

Phantom Phorever

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Mayıs 2012; 1:56:40 


quote:

Orijinalden alıntı: calypsoo

Pratik yaparak sorun giderilebilir fakat apartmanin otoparkina birakiyorum. Bazen 2 arac arasina girmem gerekiyor fakat zorlaniyorum. Varmidir bunun bi puf noktasi ?
Tesekkurler..

istanbuldaysan 1 saatte ogretebilirim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Mayıs 2012; 2:10:28 


quote:

Orijinalden alıntı: fremdsprache


Bu plakayı görünce toplama süper bir yöntemmiş, teşekkürler! Yandaki aracın sedan ya da hb olmasına göre uzunluğu değiştiğinden orta direklere güvenemedim açıkçası. Arka tekerleğim yandaki aracın en arka hizasıyla aynı olacak şekilde durup tam sağ/sol kırıp plakayı görünce de ters yöne tam kırınca süper oldu!

Ayrıca park sensörü büyük rahatlıkmış Bir de artık aynalarla uğraşmıyorum aşağı eğmekle, tabii yine gereken durumlar çıkabilir ama halen acemilik var

Orta direkleri degil ama kelebek camlarini ayni hizaya denk getir. Kelebek camlari her zaman arka lastigin tam uzerindedir



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
140 Mesaj
2 Mayıs 2012; 2:15:14 

quote:

Orijinalden alıntı: fremdsprache


Bu plakayı görünce toplama süper bir yöntemmiş, teşekkürler! Yandaki aracın sedan ya da hb olmasına göre uzunluğu değiştiğinden orta direklere güvenemedim açıkçası. Arka tekerleğim yandaki aracın en arka hizasıyla aynı olacak şekilde durup tam sağ/sol kırıp plakayı görünce de ters yöne tam kırınca süper oldu!

Ayrıca park sensörü büyük rahatlıkmış Bir de artık aynalarla uğraşmıyorum aşağı eğmekle, tabii yine gereken durumlar çıkabilir ama halen acemilik var

reserve. bunu bi deneyelim:)


_____________________________



 
307 Mesaj
3 Mayıs 2012; 14:58:45 

quote:

Orijinalden alıntı: fremdsprache

peki park edeceğimiz yer eğimli ise ve biz yukarı doğru geri geri park edeceksek aracı kaydırmadan park edebilmek için ne yapabiliriz? düz yerde sorun yok ancak yokuşta, araç kayıyor, o arada panikle istop ediyor, hop tekrar çalıştır :(

sorumun cevabını öğrendim, hocayla çalışarak tabii:) debriyajı tam olarak düzgün kullanmayı öğrenememişim meğer, şimdi büyük rahatlık oldu. evin önüne gelince komşu olmasın balkonda diye dua ediyordum:)


_____________________________



1651 Mesaj
4 Mayıs 2012; 1:20:21 

Faydalı bir konu, takip edeyim. Ben de ufak sıkıntılar yaşıyorum 2 araç arasına park ederken


_____________________________



1633 Mesaj
4 Mayıs 2012; 15:02:07 

yol kenarına parkedenlere bakıyorum bazan kaldırımdan abartısız 1 metre uzak kalacak şekilde park etmiş oluyor.şu bahsedilen plaka görme meselesi uygulanırsa sanırım uygulayanda 1 metre mesafe bırakacak şekilde park etmiş olacak.en güzeli aracın ebatlarını bilip buna uygun hareket etmek.buda bol bol pratik demek.önceleri bende kaldırım mesafesini ayarlamak için kapıyı hafif aralayıp oradan kaldırıma bakarak yanaşırdım.birde 2 araç arasına park ederken araçlara paralel durmak yerine aracın burnu dışarıda kalacak şekilde durup ilk harekete bu şekilde başlamak çok daha rahat park etmenizi sağlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lord66 -- 4 Mayıs 2012; 15:10:16 >


_____________________________

2010 Civic Elegance OV Next 525 // LG 47LW450U // Lumia 925


***İnsanlar dünyada uykudadırlar,Ölünce uyanırlar!!!


 
307 Mesaj
5 Mayıs 2012; 22:04:45 

quote:

Orijinalden alıntı: lord66

yol kenarına parkedenlere bakıyorum bazan kaldırımdan abartısız 1 metre uzak kalacak şekilde park etmiş oluyor.şu bahsedilen plaka görme meselesi uygulanırsa sanırım uygulayanda 1 metre mesafe bırakacak şekilde park etmiş olacak.en güzeli aracın ebatlarını bilip buna uygun hareket etmek.buda bol bol pratik demek.önceleri bende kaldırım mesafesini ayarlamak için kapıyı hafif aralayıp oradan kaldırıma bakarak yanaşırdım.birde 2 araç arasına park ederken araçlara paralel durmak yerine aracın burnu dışarıda kalacak şekilde durup ilk harekete bu şekilde başlamak çok daha rahat park etmenizi sağlar.

aracın burnu dışarıda derken, e geri geri boşluğa gelmeden nasıl burnu dışarıda kalacak? halen terimleri çözemedim ben sanırım, kusura bakmayın:)


_____________________________



1633 Mesaj
5 Mayıs 2012; 22:18:26 

hocam kastettiğim olay 2 araç arasında bulunan boşluğa tahmini 45 derecelik bir açı olacak şekilde durmak ve bu şekilde geri gelmeye çalışmak.yani öndeki araca yani boşluğa paralel durmak yerine boşluğu baz alarak belli açıda durarak park manevrasına başlamak en kolay yoldur.mesela ilerde 2 araç arası boşluk gördün.önce düz girecekmiş 2 araç arasındaki boşluğa şöyle bir girip aracın önünü tekrar boşluktan çıkaracak şekilde manevra yapınca bahsettiğim açı oluşuyor.bütün ustalar böyle yapar:))


_____________________________

2010 Civic Elegance OV Next 525 // LG 47LW450U // Lumia 925


***İnsanlar dünyada uykudadırlar,Ölünce uyanırlar!!!


 
307 Mesaj
6 Mayıs 2012; 15:22:07 

quote:

Orijinalden alıntı: lord66

hocam kastettiğim olay 2 araç arasında bulunan boşluğa tahmini 45 derecelik bir açı olacak şekilde durmak ve bu şekilde geri gelmeye çalışmak.yani öndeki araca yani boşluğa paralel durmak yerine boşluğu baz alarak belli açıda durarak park manevrasına başlamak en kolay yoldur.mesela ilerde 2 araç arası boşluk gördün.önce düz girecekmiş 2 araç arasındaki boşluğa şöyle bir girip aracın önünü tekrar boşluktan çıkaracak şekilde manevra yapınca bahsettiğim açı oluşuyor.bütün ustalar böyle yapar:))

teşekkürler açıklama için. valla bu diğer dediğinizi de hatta otobüsler öyle park eder derler ancak geniş yer yoksa imkansız gibi geliyor (acemi olduğumdan büyük ihtimalle) önce burnu sokup sonra ters yöne çıkana kadar ben konvoy oluşur arkada sanırım:D

ben de hocadan aslında aynı yöntemi öğrenmiştim, arkaları eşitleyip tam sağ ya da sol, 45 derece acı olana kadar gelip, sonra toplayıp biraz geri geliyorum, kaldırıma yanaşana kadar sonra burun kurtarıp yeterince yanaştıktan sonra ters yöne tam kırıp topluyorum. tabii bunlar çok yavaş gerçekleşiyor şu anda, umarım daha hızlı hallederim yakında, 4 lüleri yakıyorum yukarıdan gelenleri uyarmak için, yokuşta oturduğumdan yavaş hareket etme ihtiyacı duyuyorum, kaymayayım etmeyeyim diye, daha alışamadım. düz yerler cennet gibi geliyor:D


_____________________________



2619 Mesaj
6 Mayıs 2012; 15:57:27 



_____________________________

Forumu bir daha girmemek üzere bırakmış bulunmaktayım.


3171 Mesaj
6 Mayıs 2012; 16:18:02 

Parketmenin püf noktası öndeki araca çok yakın manevralar yapmak hızlı direksiyon hareketlerinden geçiyo.

İki araç arasına gireceksiniz. ilk önce öndeki araçla aynalar birbirine değecek kadar yan yana gelin.

Sonra düz bir şekilde gelerek kaputunuz yandaki aracın aynasına denk geldiği zaman direksiyonu tam kırıp biraz gelin.

Daha sonra çok hızlı bir şekilde direksiyonu tam aksi yönde çevirerek tamponunuz ön tampona bakarak park edebilirsiniz. Bu şekilde yaparsanız araba sığıcak kadarsa arkadaki arabayla peki işiniz olmaz ve kaldırıma sıfıra yakın park etmiş olursunuz


_____________________________

DH FACEBOOK POLO 6R CLUP


7 Mesaj
14 Kasım 2012; 10:47:13 

Arkadaşlar,

Manevraya başlarken direkler mi hizalanacak aynalar mı yan yana gelecek kestiremiyorsanız şunu düşünün. Geri geri park etme aslında park etmiş arabanın yola çıkma hareketinin TAM TERSİDİR. Yani çıkarken arabanın konumu nasılsa geri girerken de aynısı olur. Şimdi aşağıdaki gibi pratik yapabilirseniz mükemmel paralel parkı öğrenebilirsiniz.

İki aracın ortasına park etmiş bir aracın içindesiniz.(Yolun sağındayız) Çıkıp yola devam edeceksiniz. Hareketler şöyle olacak:
(1) Sol dikiz aynasına baktıktan sonra direksiyonu tam sola kırdık ve yavaşça arabanın burnunu çıkardık. Bizim arabanın burnu öndekinin arka tamponunu tam geçtikten sonraki sahneyi hafızanıza alın. Geri park ederken toplamaya başlayacağınız nokta budur.
(2) Burun kurtuldu biz de direksiyonu tam sol durumdan sağa doğru çevirerek yola çıktık. Arabamız daha yola paralel hale gelmeden hemen önceki pozisyonunu da hafızanıza alın. Geri park ederken arabayı (yol durumu müsade ediyorsa) bu pozisyona getirip harekete başlayacağız.

Ben bu yöntemle İstanbul Reşitpaşa gibi daracık yerde sıkışık trafikte bile istediğim yere park ediyordum. Önceleri çok acemiydim sağolsun çevre esnaf yardım ediyordu. Şu an öyle duruma geldim ki arkamdan trafik akarken hem öndeki hem arkadaki arabayla benim araba arasına 5 parmak sığmayacak şekilde park edebiliyorum :)

Daha fazla merak ediyorsanız resimlerle anlatabilirim.


_____________________________



 
2219 Mesaj
5 Aralık 2012; 11:59:00 

quote:

Orijinalden alıntı: noy07

Arkadaşlar,

Manevraya başlarken direkler mi hizalanacak aynalar mı yan yana gelecek kestiremiyorsanız şunu düşünün. Geri geri park etme aslında park etmiş arabanın yola çıkma hareketinin TAM TERSİDİR. Yani çıkarken arabanın konumu nasılsa geri girerken de aynısı olur. Şimdi aşağıdaki gibi pratik yapabilirseniz mükemmel paralel parkı öğrenebilirsiniz.

İki aracın ortasına park etmiş bir aracın içindesiniz.(Yolun sağındayız) Çıkıp yola devam edeceksiniz. Hareketler şöyle olacak:
(1) Sol dikiz aynasına baktıktan sonra direksiyonu tam sola kırdık ve yavaşça arabanın burnunu çıkardık. Bizim arabanın burnu öndekinin arka tamponunu tam geçtikten sonraki sahneyi hafızanıza alın. Geri park ederken toplamaya başlayacağınız nokta budur.
(2) Burun kurtuldu biz de direksiyonu tam sol durumdan sağa doğru çevirerek yola çıktık. Arabamız daha yola paralel hale gelmeden hemen önceki pozisyonunu da hafızanıza alın. Geri park ederken arabayı (yol durumu müsade ediyorsa) bu pozisyona getirip harekete başlayacağız.

Ben bu yöntemle İstanbul Reşitpaşa gibi daracık yerde sıkışık trafikte bile istediğim yere park ediyordum. Önceleri çok acemiydim sağolsun çevre esnaf yardım ediyordu. Şu an öyle duruma geldim ki arkamdan trafik akarken hem öndeki hem arkadaki arabayla benim araba arasına 5 parmak sığmayacak şekilde park edebiliyorum :)

Daha fazla merak ediyorsanız resimlerle anlatabilirim.

Hocam konuyu up'lamış olacağım ama anlatımınız çok faydalı geldi bana.

Benim şöyle bir problemim var, park edebiliyorum ama kaldırıma sıfır olma takıntım var.Bir karış açık kalırsam yol geniş bile olsa rahat edemediğim için çok fazla manevra yapmak zorunda kalıyorum :)

Bu dediğiniz çıkış hareketlerinin tam tersi olayı çok mantıklı geldi.Bu yöntemle bugün çok daha güzel bir park yapabileceğimi düşünüyorum.

Bazen de ki 1 yılda şimdiye kadar 2 kez oldu, öküzlüğüm tutuyor ve hiç bir şekilde giremeyip başka bir park yeri arıyorum ama o tamamen benimle ilgili :))


_____________________________



7 Mesaj
5 Aralık 2012; 12:14:04 

quote:

Orijinalden alıntı: RS13


Hocam konuyu up'lamış olacağım ama anlatımınız çok faydalı geldi bana.

Benim şöyle bir problemim var, park edebiliyorum ama kaldırıma sıfır olma takıntım var.Bir karış açık kalırsam yol geniş bile olsa rahat edemediğim için çok fazla manevra yapmak zorunda kalıyorum :)

Bu dediğiniz çıkış hareketlerinin tam tersi olayı çok mantıklı geldi.Bu yöntemle bugün çok daha güzel bir park yapabileceğimi düşünüyorum.

Bazen de ki 1 yılda şimdiye kadar 2 kez oldu, öküzlüğüm tutuyor ve hiç bir şekilde giremeyip başka bir park yeri arıyorum ama o tamamen benimle ilgili :))

Benim de aynalarım yukarıya ve dışa baktığı için kaldırıma sıfır park ederken kullandığım en garantili ve rahat yöntem şöyle:

Geri geri yanaşırken(direksiyon tam yol kaldırıma doğru kırılmış durumdayken) kaldırıma yaklaştığımda iyice yavaşlıyorum(durmaya yakın), tekerleğin hafifçe kaldırıma değmesine izin veriyorum. Böylece tam sıfır noktasını bulmuş oldum. Ama şu anda geri geri park manevrama devam edersem lastikler kaldırıma sıkışır, jant kapağı çizilebilir. O yüzden 1-2 cm ileri (direksiyonu ters yöne çok az kırıp) düzeltip geri manevraya kaldığım yerden devam ediyorum. Tam sıfır park oldu. Eğer siz aynalardan kaldırımı görebiliyorsanız tekeri kaldırıma değdirip ileri almaya gerek yok. Tam değmek üzereyken direksiyonu terse kırıp aracı düzeltip manevrayı tamamlayabilirsiniz.

Bu yöntemleri kullanarak inanın gözünüzün kestiği her yere mükemmel park edebilirsiniz.


_____________________________



 
3286 Mesaj
5 Aralık 2012; 13:10:54 

aracınızın arkası, öndeki aracın arkası ile aynı hizada olacak şekilde durulur.
direksiyon tam sağ çevrilerek geri geri gelinir.
sizin sağ yan aynanız,
öndeki arabanın arkasının hizasına geldiğinde
direksiyon tam sol çevrilerek geri geri gitmeye devam edilir.
sonra direksiyon toplanılr ve park etme işlemi biter.

benim kıstaslarım.
1-benim ve öndeki arabamın arkalarının aynı hizada olması.
2-sağ yan aynam, öndeki aracın arka hizasına geldiğinde direksiyonu sola çevirmem


_____________________________

İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.


8309 Mesaj
6 Aralık 2012; 10:46:55 

ben tam beceremiyorum. gunluk hayatta paralel park ayda yilda bir ihtiyc oldgndan kendimi gelistiremedim. iki damacanayla antrenman yapmak lazim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Hp G62-B01ET
Logitech Anywhere Mx
Samsung Galaxy Young S6310



 
1099 Mesaj
6 Aralık 2012; 10:59:21 

Tecrübeyle öğrenilecek birşey. Pratiğe ihtiyaç var


 
4182 Mesaj
6 Aralık 2012; 12:06:31 

Bazen tek seferde iğne deliğine aracı park ederken bazen de yayla gibi yere bir türlü aracı sığdıramıyorum. Arada dikkat dağılıyor sanırım. Şimdiye kadar park ederken başka araca zarar vermedim ancak kendi aracımın arka çamurlukları bir kaç kez sürtmüşlüğüm var. Özellikle bizim sokakta duvara sıfır koymazsanız sabaha aracı çizik içinde bulma ihtimaliniz var. Kıç kadar dar sokaktan damperli kamyonlar geçiyor.


_____________________________


Megane II HB Faz I
1.5 dCi Authentique

Continental Premium Contact 5 Lastik | Mutlu Akü | Bosch Filtreler | Castrol Edge Turbo Diesel Yağ | Shell V-Power Nitro+ Diesel Yakıt


10768 Mesaj
6 Aralık 2012; 12:14:48 

quote:

Orijinalden alıntı: RaptorFX

Bazen tek seferde iğne deliğine aracı park ederken bazen de yayla gibi yere bir türlü aracı sığdıramıyorum. Arada dikkat dağılıyor sanırım. Şimdiye kadar park ederken başka araca zarar vermedim ancak kendi aracımın arka çamurlukları bir kaç kez sürtmüşlüğüm var. Özellikle bizim sokakta duvara sıfır koymazsanız sabaha aracı çizik içinde bulma ihtimaliniz var. Kıç kadar dar sokaktan damperli kamyonlar geçiyor.

Oturduğum yerde de durum farklı değil, ben vursam takmam da sabahın köründe, arkamdaki aracın sahibi belli ki, yeteneksizin teki küçücük aracı tamponuma sürtmüş, çizmiş. Şeytan diyor, al bir levye indir, tamponunu komple, park etmeyi bilmeyen adamlara gelip, ehliyet verirsen böyle olur işte. Sınavlar en az 2 kat zorlaştırılmalı.


_____________________________

Za krst casni za burek masni zivela Majka Srbija!

Српски мислим,Српски Дишем,Српски причам,Српски пишем с ћирилицом, моје мило српство пазим традиција то је СРПСКА,и дичим се Јер ја имам СРПСКО Срце у грудима !!


8309 Mesaj
7 Aralık 2012; 19:14:36 

spor salonundan yaziyorum. spora arabayla geldim trafikte bi turlu paralel park edemedim. 10 dakka dolastim zorla biyere soktum.

nasil gelisecek bu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Hp G62-B01ET
Logitech Anywhere Mx
Samsung Galaxy Young S6310



16717 Mesaj
7 Aralık 2012; 19:24:43 

quote:

Orijinalden alıntı: hardcrss

spor salonundan yaziyorum. spora arabayla geldim trafikte bi turlu paralel park edemedim. 10 dakka dolastim zorla biyere soktum.

nasil gelisecek bu?

Plaka tekniğini kullanın..


_____________________________

iPhone 5 16GB
iPad 2 Wi-Fi 16GB

Ford Connect 1.8 TDCI 2010 GLX PP 140PS~320NM by Megachips
98' Astra F 1.6 GLS


778 Mesaj
7 Aralık 2012; 21:48:00 

Alın yukardaki açıklamaların görsel hali.Burdan daha kolay anlarsınız...




_____________________________




 
4545 Mesaj
7 Aralık 2012; 22:04:47 

İmzamdaki aracı park etmek tam bir sorun, araç uzun şasi ve cityvan(aracın en arkasındaki camlar kapalı) dikiz aynasından pek birşey gözükmüyor(koltuklardan ve en arka camlar olmadığı için) haliyle paralel park biraz daha zorlaşıyor. Sizin bahsettiğiniz plaka metodu otomobiller için olsa gerek.


_____________________________

-Htc DesireX 16Gb-
Bmw 320d F30 White
-FujiFilm S200 EXR 1/1.6" Ccd Exr Sensor - F2.8-F11 - 1/4000 Shutter Speed - 12800 İso - 30.5-436mm - 12 Mpx-


1153 Mesaj
8 Aralık 2012; 10:43:11 

dün konuyu tamamen okudum bugün pratiğe başladım ama daha çok yolum var gibi gözüküyo


_____________________________

ariva riva yeppa andela andela!

HONDA




1325 Mesaj
8 Aralık 2012; 21:40:47 

Takipteyim



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Trafik ve Biz » 2 arac arasina park etmenin puf noktalari
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.719