- x
dizel arabanın turbosu nasıl bozulur?
102 Cevap24756 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
488 Mesaj
12 Şubat 2006; 1:45:50 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

arkadaşlar herkesde turboyu elinealırsın muhabbeti var...nasıl oluyor bu???


_____________________________

500L rockstar beats edition 1.3 dualogıc
Dell 1501 w5222 AMD Turion 64x2,120gb hdd,1gb ddr,15.4"
samsung galaxl mega

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Şubat 2006; 2:23:54 

belli bir yol kat ettikten sonra motoru rolantide bir kaç dakika çalıştırmazsan zaman içerisinde artık turbon olmaz bir diğer yöntemde turboyu bozmaz direk patlatırsın arkadaşa verilen şirket arabasıydı palio m.jet epey bi zorladık ibreyi 180 falan dayadık sonra konya makasta arabadan anormal sesler gelmeye başladı ve araba git gide yavaşladı ve sonunda ayrancı tesislerinde durdu çekici çağırıp ankara kartaşa götürdük turbo patlamış dediler


4002 Mesaj
12 Şubat 2006; 2:56:45 

kitapçıkta verilen hızlarda uzun süreli kullanım yapılabilir.eğer fazlasını uzun süre kullanırsanız araç haliyle bozuluyo.



_____________________________



3419 Mesaj
12 Şubat 2006; 12:40:23 

alla alla ya turbo o kadar cabuk bozulmamasi lazim...eger cok yuksek devirde yuksek hızla gitmessen kolay kolay bozulucagına zannetmiyorum...arkadasta 1.8 T passat vardı..cok fazla zorlardık arabayi artık kendinden gecerdi araba uzun yolda ama hic bise olmadi zorlaya zorlaya 1000km gittik ustune bide bolu dagını tırmandik yine bise olmadi tık yoktu..arbayi normal devirdede kullanmadik artalama araba 3500-4500 devirler arasında kullandik...


839 Mesaj
12 Şubat 2006; 15:14:03 


quote:

Orjinalden alıntı: ENIGMA

alla alla ya turbo o kadar cabuk bozulmamasi lazim...eger cok yuksek devirde yuksek hızla gitmessen kolay kolay bozulucagına zannetmiyorum...arkadasta 1.8 T passat vardı..cok fazla zorlardık arabayi artık kendinden gecerdi araba uzun yolda ama hic bise olmadi zorlaya zorlaya 1000km gittik ustune bide bolu dagını tırmandik yine bise olmadi tık yoktu..arbayi normal devirdede kullanmadik artalama araba 3500-4500 devirler arasında kullandik...

O passat ın kesin şimdi Turbosu değğişmmiştir iyimi


_____________________________

PROJELERİMİ AŞAGIDAKİ LİNKTEN GÖREBİLİRSİNİZ
www.istanbulgaraj.net
Tuning artık emin ellerde...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Şubat 2006; 15:17:36 


quote:

Orjinalden alıntı: ENIGMA

alla alla ya turbo o kadar cabuk bozulmamasi lazim...eger cok yuksek devirde yuksek hızla gitmessen kolay kolay bozulucagına zannetmiyorum...arkadasta 1.8 T passat vardı..cok fazla zorlardık arabayi artık kendinden gecerdi araba uzun yolda ama hic bise olmadi zorlaya zorlaya 1000km gittik ustune bide bolu dagını tırmandik yine bise olmadi tık yoktu..arbayi normal devirdede kullanmadik artalama araba 3500-4500 devirler arasında kullandik...

3500-4500 devir arası normal bence hatta buna sportif kullanım bile denilebilir...


2219 Mesaj
12 Şubat 2006; 21:07:07 

3500-4500 arası turboya bişi olmaz bizim bahsettiğimiz 500 ve üstü....


_____________________________

'07 Honda Civic HB 1.8 I-Shift - Nighthawk Black Pearl
'02 Alfa Romeo 156 - Alfa Rosso
'08 Fiat G.Punto(dualogic) - Exotic Red
'97 Fiat Marea ELX - Sienna Red


1558 Mesaj
12 Şubat 2006; 21:43:08 

Benim arkadaş pejo 206HDİ arabayı bile 4500 devirden aşagısında vites degiştirmiyordu. Birde bana yok dizeller devirli kullanmalıymış falan diyordu başlarda. Neticede 6 ayda 2 defa turbo yakmış eleman. 1.si garantiden 2.cisi cebinden odemiş turbonun yenilenmesi için.
Kaçdefa devirkesicide motor inim inim inlerken gazı kokledigine şahit olmuştum bende. Yani boyle kullanmamak lazım turbo dizel arabayı. Benzinlide farklıdır bekli bilemem ama turbodizel motorda devirkesici civarlarında fazladolaşmak turboyu yakıyor. Tecrübeyle sabit

Ben kendi aracımda(dizel-getz) sollamalarda falan anca 4500 devirlere anlık çıkıyorum, genelde 3000 devir yukarısına cıkmıyorum hiç.


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


4921 Mesaj
12 Şubat 2006; 22:09:46 

Turbo nasıl çalışır, turbonun motordaki fonksiyonu nedir?
Bir motorun gücü, yanma hücrelerinde belli zaman aralığında tükenilen yakıt ile doğru orantılıdır. Daha yüksek ve düzenli yanma için daha çok oksijene ihtiyaç duyulur. Günümüzde motor hacimleri sabit tutularak aynı motordan daha fazla verim alabilmenin yolu, yanma hücrelerine turbo vasıtasıyla daha fazla hava aktarabilmekle mümkün olmaktadır. Turbonun temel çalışma prensip, türbin pervanelerinin atık ekzost gazları ile hızla harekete geçip, hava filitresinden bol ve sıkıştırılmış havayı emerek, yanma hücrelerine aktarmasıdır.
Turbolu motorlarda artık ekzost gazı enerjisi, motorun performansını artırdığı için gerçek manada yakıt tüketiminde tasarruf yapılmaktadır. Ayrıca turbolu motorlarda yakıt gereği gibi tüketildiğinden, çevre koşulları bakımından da vazgeçilmez tercih nedenidir. Bir diğer avantajı ise ülkemizin coğrafyası gibi, bir hayli tırmanış gerektiren yol koşullarında, turbolu motorda güç kaybı en az seviyede oluşmaktadır.

Turbolu motorlarda motor yağının önemini nedir?
Turbonun motordan bağımsız bir ünite olduğu halde, motorun ayrılmaz bir parçası olduğu gerçeği hiçbir zaman unutulmamalıdır. Motor yağının, yağ filitresinin ve hava filitresinin düzenli bir şekilde değiştirilmesi, turbolu motorların performansının arızasız devamı için en önemli koşuldur.

Turbolu motorlarda mutlaka araç üreticisinin tavsiye ettiği yüksek kalitede motor yağları kullanılmalıdır. Zira düşük kalitede motor yağları özellikle turbonun içi gövdesinde yüksek ısıyla karbonlaşıp, turboya büyük zarar verir. En önemli zarar, zamanla kümeleşen karbon parçacıklarının turbo yağ kanallarını tıkayarak pervaneli milde, segmanlarda ve gövdede önemli hasarlar meydana getirmesidir. Motorun arızasız çalışması için en az beş misli daha önemlidir. Zira günümüzde turbo devir sayısı 150-300.000 rpm gibi rakamlarla ifade edilebilmektedir. Bu yüksek devirde turbonun çok kısa süre için yağsız kalması, bozulması için yeterli sebeptir.

Motorun turbo ile olan tüm yağ bağlantılarının (yağ giriş çıkış boruları ve karter havalandırması) çok titizlikle gözden geçirilip, arızalarının giderilmesi şarttır.

Turboları uzun ömürlü olması için nelere dikkat edilmelidir?
Öncelikle kötü kalitede hava filitreleri zamanla aşınmakta ve buradan kopan tel veya kağıt parçaları turbonun içine çekilerek turbonun emiş pervanesini kırmaktadır. Ayrıca hava filitrelerini temizlemek için basınçlı hava tutmak çok sakıncalıdır.

Motordan kopup gelen kırık segman veya piston parçacıkları mercimek kadar küçük olsalar bile dakikada 150 bin devirde dönen ekzost pervanesine çarptıkları zaman büyük hasarlar meydana getirirler. Matkap ile delinmesi mümkün olmayan pervane kanatları bu yüksek devirde dönerken her hangi bir sert cisimle temas ettiğinde hemen kırılmaktadır. Bu nedenle motorun sürekli olarak bakımlı olmasına dikkat edilmelidir.

Turbolu araçları kullanırken uyulacak kurallar nelerdir?
Turbolu araçlar sabahları ilk çalıştırılışta kesinlikle gaz verilmemelidir. Ayrıca uzun yolculuklar sonrasında araç stop edilmeden önce mutlaka bir dakika süreyle rölentide çalışmasına dikkat edilmelidir. Aniden stop edilen turbolu araçlarda turbonun içindeki yağ zamanla kurumlaşmakta ve turbonun yağlama kanallarını tıkamaktadır. Dolayısıyla turbonun ömrü kısalmakta veya turbonun yağ vermesine sebep olunmaktadır.

Kaçak mazot kullanımının turboya zararı nedir?
Kaçak mazot kullanılan araçlarda zamanla motor yağının niteliği bozulmakta olup ilk önce turboya zarar vermektedir. Zira unutulmaması gereken nokta turboda toleranslar motora göre çok daha hassas ve küçüktür. Motora ilk görünüşte zararı olmayacak yağdaki bozulma turboya rahatlıkla hasar verebilmektedir.

Günümüzde kullanılan turbo dizel arabalarda dizel kalitesi nasıldır?
Günümüzde kullanılan turbo dizel araçlar öncelikle comman rail teknolojisine sahip oldukları için bu araçlarda kullanılan yakıt kalitesi çok ama çok önemlidir. Dikkat edilecek olursa günümüz Türkiye’sinde Avrupa Birliği uyum yasaları uyarınca akaryakıt üretiminde ve satışında bazı yenilikler yapılmıştır. Bu yapılan değişikliklere eş zamanlı olarak otomobil ithalatçıları CDİ, HDİ, ve TDİ tipi araçları ithal etmeye ve iki yıl garanti çerçevesinde satmaya başlamışlardır. Daha önceleri Avrupa’da uzun zamandır kullanılan bu araçları ithal edip satmaya yakıt kalitesinden dolayı cesaret edemiyorlardı. Yinede itiraf etmek gerekirse Türkiye’de satılan dizeller Avrupa’dakilerden çok daha düşük kalitededir. Bu kalite farkı zaman içinde tarifsiz turbo ve pompa arızalarının sebep olabilmekte, araç sahibi ile satıcı karşı karşıya getirmektedir. TDİ, CDİ ve HDİ araç sahiplerinin mutlaka bildikleri yerlerden dizel yakıt almalarını ve kesinlikle katkı maddesi kullanmamalarını daha iyidir..

Sanırım biraz açıklayıcı olmuştur..


_____________________________

dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Şubat 2006; 22:11:06 


quote:

Orjinalden alıntı: feykdragger

belli bir yol kat ettikten sonra motoru rolantide bir kaç dakika çalıştırmazsan zaman içerisinde artık turbon olmaz bir diğer yöntemde turboyu bozmaz direk patlatırsın arkadaşa verilen şirket arabasıydı palio m.jet epey bi zorladık ibreyi 180 falan dayadık sonra konya makasta arabadan anormal sesler gelmeye başladı ve araba git gide yavaşladı ve sonunda ayrancı tesislerinde durdu çekici çağırıp ankara kartaşa götürdük turbo patlamış dediler


motoru belli bir süre daha çalıştırma sebebi yağlama nın tamamlanması içindir.

turbo-timer denen cihaz bu sebeple icat edildi zaten

şimdi gelelim palio multijet e

siz çok zorlamışsınız

multijet tamemen bilgisayar kontrollü modern bir motor.

185 gibi bir hızda ecu sensorlardan gelen verileri değerlendirip tehlike durumunda sürücüyü uyarıyor

sarı bir ikaz lambası göstergede yanar.görmüş olmanız gerekir

siz bunu dikkate almazsanız uzun süre de o hızda devam ederseniz.

turbo aşırı ısı sebebiyle patlar.

benim herkese tavsiyem araç aldıktan sonra kullanıcı kitaplarını mutlaka okusunlar.





 
149 Mesaj
12 Şubat 2006; 22:59:47 

turbo sürekli çalışırmı veya motor belli bir devire ulaştıktan sonra mı çalışır.
benim connect 75 ps tddi de kaç devirde devreye girer bilen var mı?


_____________________________

düşünmeden konuşmak
nişan almadan ateş etmek gibidir.


3652 Mesaj
12 Şubat 2006; 23:57:11 

quote:

Orjinalden alıntı: amele75

turbo sürekli çalışırmı veya motor belli bir devire ulaştıktan sonra mı çalışır.
benim connect 75 ps tddi de kaç devirde devreye girer bilen var mı?


Turbo sürekli çalışır ancak sadece belirli bir devir üzerine çıktığında iş görür. Turbo, egsoz gazının turbo kanatlarına çarpmasıyla döner. Bu da demek oluyor ki motordan egsoz gazı çıkmaya başladığı andan itibaren turbo kanatları döner. Turbo kanatları dönerken vakum etkisiyle negatif basınç oluşturur ve havayı çeker. Çekilen bu hava, turbo kanatları belirli hızlarda döndüğünde yanma odasına basılır.

Yani teorik olarak turbo motor çalıştığı sürece dönmektedir. Turbo kanatlarının ısınmasının nedeni egsoz gazıyla temas halinde olması sebebiyledir. Gözümle şahit olmadım ama güçlü turbo motorlarda, yüksek devirlerde turbonun nar gibi kızardığını duymuştum.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Şubat 2006; 0:06:44 

turbonun bu kadar ısınması doğaldır sonuçta eksoz gazıyla motordan çıktığı anda karşılaşmaktadır bu esnada eksoz gazının sıcaklığı yanlış bilmiyorsam 700-800 derece olmaktadır.


 
1600 Mesaj
13 Şubat 2006; 0:08:17 

u turbo bozulursa maliyeti nedir?


_____________________________

BUNCA ACIYI BOŞA ÇEKMEZ HİÇKİMSE
VE BUNCA ÖLÜMDEN KOLAY DÖNÜLMEZ,
BU KADAR SEVMEYİNCE...


263 Mesaj
13 Şubat 2006; 0:11:00 

TURBO ARAÇLARDA ARA GAZ VERİP MOTORUN STOP EDİLMESİ DURUMUNDA TURBO YAĞSIZ KALACAĞI İÇİN ARIZALANIR. O YÜZDEN MOTOR STOP EDİLMEDEN ÖNCE KISA BİR SÜRE RÖLANTİ DEVRİNDE BEKLEYİP MOTORUN STOP EDİMESİ GEREKMEKTEDİR.TURBO DEVRİ HEMEN DÜŞMEYECEĞİ İÇİN MOTOR STOP EDİLDİĞİNDE HALA DÖNMEYE DEVAM EDER BUNDAN DOLAYI TURBO DEVRİNİN DÜŞMESİ BEKLENMELİDİR.


_____________________________

GÜLLER DİYARINDAN SELAMLAR


3652 Mesaj
13 Şubat 2006; 0:11:18 

Bu arada ben Aydın -İzmir arasın uzun süre 3900 devirde geldim, herhangi bir sorun olmuyor. Redline'a girmediğiniz sürece teorik olarak bir şey olmaz. Sonuçta firmalar devir göstergesindeki kırmızı çizgiyi bu yüzden koyuyorlar, o çizgiye girmediğiniz sürece sorun çıkmaz, artı benim araçta ekstradan bir de vites yükselt lambası da var. Ama sonuçta bunlar komplike kul yapısı makinalar, en düşük devirde giderken de bozulabilirler, illa zorlamaya gerek kalmaz.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



3652 Mesaj
13 Şubat 2006; 0:21:13 

quote:

Orjinalden alıntı: emremuslu
u turbo bozulursa maliyeti nedir?


Resimde çalışan bir turbonun yaydığı ısı görülebilir.
0
0


Ford Otosan Yedek Parça Katoloğu'nda sadece turboşarj ünitesinin geliş fiyatı 695 YTL gözüküyor, sanırım değişmesi durumunda 1000 YTL'nin üzerinde bir fatura çıkacaktır.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



 
976 Mesaj
13 Şubat 2006; 10:47:58 

Turbo nun hava alması lazım deniliyor,
ancak soğuk havalarda daha çabuk ısınsın diyerek radyatörün önüne bir karton atıp kullananlar var. bu kullanım şekli zararlı mıdır???


_____________________________

Jetta 1,2 TSİ Trendline-Platinium Gri


 
488 Mesaj
13 Şubat 2006; 11:26:34 

bu torbonun arıza yapmasi garanti kapsamında mıdır.??..


_____________________________

500L rockstar beats edition 1.3 dualogıc
Dell 1501 w5222 AMD Turion 64x2,120gb hdd,1gb ddr,15.4"
samsung galaxl mega


3652 Mesaj
13 Şubat 2006; 20:13:24 

quote:

Orjinalden alıntı: mus3535

bu torbonun arıza yapmasi garanti kapsamında mıdır.??..


Aracı uzun süre izin verilen devirlerin üzerinde kullanılmadığı ve yağ seviyesi sürekli normal düzeydeyken turboda arıza oluşursa çok büyük ihtimalle garanti kapsamına girer. Kullanma klavuzunda izin verilen kullanım şekilleriyle kullanıldığı halde oluşan bütün arızalar garanti kapsamındadır.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



274 Mesaj
13 Şubat 2006; 20:17:53 

bir arkadaşımızın renault clio dizelde turbo arızası garantide değişti. şunu söylemişler bu olay milyonda bir ihtimal yani kolay kolay bozulan bir şey değil demişler.


_____________________________

Yokluğa kanat germeden,
İmkânsız yollar aşılmaz!
Sen, senden kurtulmadan
Dere tepe aşılmaz!


1558 Mesaj
13 Şubat 2006; 20:52:19 

Benim arkadaş 6 ay içinde 2 defa turbo yakmış diye yazmıştım yukarıda. İlk turbo arızasını garanti karsılamış ama 2. turbo arızasına servis kullanıcı hatası demiş ve garanti karşılamamış. Böyle söylemişti bana arkadas.


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


2155 Mesaj
14 Şubat 2006; 13:11:44 

yeni nesil dizellerde turbo kesinlikle hava almamalı,çünkü o basınç ve ısı altında turboya yakıt yerine hava girerse ayvayı yiyo. o yüzden benzin tam bitmeden depoyu doldurmak gerekiyor.
ayrıca eurodizel ve benzerlerini kullanmakda en iyisi.


quote:

Orjinalden alıntı: anchorman

Turbo nun hava alması lazım deniliyor,
ancak soğuk havalarda daha çabuk ısınsın diyerek radyatörün önüne bir karton atıp kullananlar var. bu kullanım şekli zararlı mıdır???



_____________________________

"Life is hard. But it is harder when you are stupid."
-John Wayne


3652 Mesaj
14 Şubat 2006; 17:05:16 

quote:

Orjinalden alıntı: stuka
yeni nesil dizellerde turbo kesinlikle hava almamalı,çünkü o basınç ve ısı altında turboya yakıt yerine hava girerse ayvayı yiyo. o yüzden benzin tam bitmeden depoyu doldurmak gerekiyor.


Dostum ne alaka? Turbo nasıl hava almayacak zaten hava alması için bu alet. Turboya hiç bir zaman yakıt girmez, yakıtla da alakası yok uzağından yakınından geçmiyor yakıt. Yazdıkların ya baştan aşağıya atmasyon ya da ben yanlış anladım yazılarından, biraz daha açar mısın? Turbo yakıt-hava karşımını ya da yakıtı değil, havayı yanma odasına basar. Zaten oradan yakıt geçse hemen alev alırdı çünkü 600-700 derecelere jadar ısınıyor turbo ünitesi.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



1921 Mesaj
14 Şubat 2006; 17:35:20 

turbo ile alakalı bir sunumum var
TAŞITLARDA TURBO SİSTEMLER VE ARIZALARI
başlıklı.derste sunmuştuk hala duruyor.isterseniz upload edeyim..


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


2155 Mesaj
14 Şubat 2006; 22:27:39 


quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL



Dostum ne alaka? Turbo nasıl hava almayacak zaten hava alması için bu alet. Turboya hiç bir zaman yakıt girmez, yakıtla da alakası yok uzağından yakınından geçmiyor yakıt. Yazdıkların ya baştan aşağıya atmasyon ya da ben yanlış anladım yazılarından, biraz daha açar mısın? Turbo yakıt-hava karşımını ya da yakıtı değil, havayı yanma odasına basar. Zaten oradan yakıt geçse hemen alev alırdı çünkü 600-700 derecelere jadar ısınıyor turbo ünitesi.

atmasyon falan değil hocam,turbonun mucidi değilim sonuçta
hurriyette çıkan bir yazıda okumuştum,yakıt biterde motorun ilgili bölümüne yakıt yerine hava giderse araba tekrar çalışmıyor ve ne oluyorsa servisde hallediliyor ancak.
bu bölüm turbo mu yoksa başka bir yermi bilmiyorum,motordan çok fazla anlamam zaten ama turbo dizellerde olan bir mesele.olay bu.


_____________________________

"Life is hard. But it is harder when you are stupid."
-John Wayne


2549 Mesaj
14 Şubat 2006; 22:45:34 


quote:

Orjinalden alıntı: stuka



atmasyon falan değil hocam,turbonun mucidi değilim sonuçta
hurriyette çıkan bir yazıda okumuştum,yakıt biterde motorun ilgili bölümüne yakıt yerine hava giderse araba tekrar çalışmıyor ve ne oluyorsa servisde hallediliyor ancak.
bu bölüm turbo mu yoksa başka bir yermi bilmiyorum,motordan çok fazla anlamam zaten ama turbo dizellerde olan bir mesele.olay bu.



Depo da yakıt biterse turbo değil enjeksiyon sistemi problem çıkarabilir. Ya da yakıtın tekrar enjektörlere ulaşabilmesi için yakıt sistemine biriken havanın bi şekilde ancak servislerde çıkarılabilmesi mümkün oluyor olabilir.Bilmem açıklayıcı oldumu. Bizim 88 model 2.5 transitte yakıt sisteminin havasını almak için küçük bir elle basılacak pompa vardı. Şimdi kullandığım aracın yakıt filtresini zor bulduk geçenlerde.


_____________________________

Türkiyem...


3652 Mesaj
15 Şubat 2006; 4:44:20 

quote:

Orjinalden alıntı: bravaman




Depo da yakıt biterse turbo değil enjeksiyon sistemi problem çıkarabilir. Ya da yakıtın tekrar enjektörlere ulaşabilmesi için yakıt sistemine biriken havanın bi şekilde ancak servislerde çıkarılabilmesi mümkün oluyor olabilir.Bilmem açıklayıcı oldumu. Bizim 88 model 2.5 transitte yakıt sisteminin havasını almak için küçük bir elle basılacak pompa vardı. Şimdi kullandığım aracın yakıt filtresini zor bulduk geçenlerde.


Evet, senin yakıt yerine hava giderse arıza yapan ya da sorun çıkaran parça enjeksiyon pompası. Turbonun ise yakıtla teması söz konusu değil, turbo sadece emilen hava ve atılan egsoz gazıyla muhattap oluyor. Hürriyet eğer o yazıda yılların enjeksiyon pompasına turbo demişse yazıklar olsun ama sen yanlışlıkla öyle hatırladıysan sorun değil, zaten bu forum bilgilerimizi güncellemek için var


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



1097 Mesaj
15 Mayıs 2006; 10:50:07 

ARABAYI DEVİRLİ KULLANACAĞIM DİYE TURBO YAKAN 2 ARKADAŞIM VAR EN SONUNDA ONLARDA ANLADI DEVİRLİ KULLANMANIN ÇOK BİRŞEY KAZANDIRMADIĞINI... ZORLAMA İLE TURBO ARIZALANIYOR... TECRÜBE İLE SABİT...


_____________________________

Güç Para İktidar ve Hız


 
10734 Mesaj
15 Mayıs 2006; 13:00:04 

Demekki devirli kullanmayacaksın ama benzinli gibide düşük devirde kullanmayacaksın. Yani çok iyi ayarlamalısın.


_____________________________



 
111 Mesaj
15 Mayıs 2006; 13:24:29 

ööff sıkıldım hepsini okumaktan ama turbonun bozulduğunu sadece serviste mi anlıyolar nasıl oluyo bi uyarı şeyi fln yok mu yani?ya da motordan anormal ses fln mı gelio iki tane tdı arac kullandım hiç tee başıma öle bişey gelmedi


_____________________________

Heyy what's up?


 
111 Mesaj
15 Mayıs 2006; 13:29:21 

gerçi hep kpıların altında fln yazıo dikkat ediodum hemen kapatmıyodum kontağı biraz rölantide bırrakyorum ama hiç devir len fln uğraşmadım zmn zmn zorlayarak ta kullöandım servislerde hiç te bişey demediler arıza var fln die böleee gider yanii herhaldeee


_____________________________

Heyy what's up?


1558 Mesaj
15 Mayıs 2006; 14:09:06 

Turbo dizellerde hava filtresinin temiz olması ve motor yagının saglam ve kaliteli olması önemli diye yazmıs yukarıda bir arkadaş. Bunu bende heryerde okuyorum, özellikle motoryagının turbolarda önemli oldugunu, yağ değişimlerini zamanı geçmeden yapılması gerektiğini falan.

Bu durumda yarısentetik yerinde tam sentetik motor yağı kullanırsak, turbonun arıza yapma olasılıgını bir miktar azaltmış oluruz heralde. Çünkü tam sentetik yağlar yüksek ısıya daha dayanıklı ve geç bozuldugu - tortu oluşturmadıgı için ince yağ kanalcıklarını tıkamayacaklardır.

Siz nedersiniz?
Turbo dizel araçlarda tam sentetik yağ kullanmanın faydaları nelerdir?


_____________________________

GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi


2279 Mesaj
15 Mayıs 2006; 14:26:50 

Dizeller devirli kullanılmalıdır, daha doğrusu dizeller devirsiz kullanılmamalıdır denir.

Ama arabamın kullanma kılavuzunda, çevre bahsinde emisyonlardan bahsederken, doğru kullanım için motor zorlanmadığı sürece en düşük devirde ve yüksek viteste gidilmelidir yazıyor. Bunda dizel-benzinli ayrımı yaptığını da hatırlamıyorum.

Hem yukarıdaki grafikte maksimum türbin sıcaklığı 190°F civarında, yani Türkçesiyle maksimum 90°C gibi. 500-600 gibi rakamlar bana biraz motorun iç organlarında gibi geldi sanki.

.oO°Oo.


_____________________________

Athlon II X3 450 - ASUS M4A78-VM - ATI Radeon HD 5750 - Samsung 226BW - Kingston 3GB - WDC WD20EARS-00MVWB0 - Lite-On Combo SOHC-5232K - Asus SDRW-08D2S-U External - AsusTA9 - A4Tech_F KR-73 - Logitech G500 - Inca6800i - Billionton BT - CanonMX340 - AirTies RT5341
Honda Civic Elegance 2012 Otm Füme + BRC 24MY11 - Navitech NX-220r - Samsung GT-I9300 Galaxy S III 32GB Pebble Blue +Sandisk 64GB Cl10 µSD - Panasonic P55ST50E NeoPlasma - LG BH6730T Home Theater - Next Minix HD Cool Sat. - Canon A510 - Kodak Z915 - Bursaspor - Galatasaray - Kdz.Ereğli


1097 Mesaj
15 Mayıs 2006; 22:45:27 

KILAVUZDAN BENDE AYNI ŞEYİ OKUDUM AMA TOPLUMDA YANLIŞ BİLİNİYOR DEMEKKİ...

DİZELİ SÜNDÜR ASLANIM SÜNDÜR DERLER :))))




quote:

Orjinalden alıntı: Mesudum

Dizeller devirli kullanılmalıdır, daha doğrusu dizeller devirsiz kullanılmamalıdır denir.

Ama arabamın kullanma kılavuzunda, çevre bahsinde emisyonlardan bahsederken, doğru kullanım için motor zorlanmadığı sürece en düşük devirde ve yüksek viteste gidilmelidir yazıyor. Bunda dizel-benzinli ayrımı yaptığını da hatırlamıyorum.

Hem yukarıdaki grafikte maksimum türbin sıcaklığı 190°F civarında, yani Türkçesiyle maksimum 90°C gibi. 500-600 gibi rakamlar bana biraz motorun iç organlarında gibi geldi sanki.

.oO°Oo.



_____________________________

Güç Para İktidar ve Hız


242 Mesaj
15 Mayıs 2006; 22:58:52 

turboya asırı yüklenirsen yani isiklarda drag yaparsan turbo gider


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Mayıs 2006; 23:01:02 

Turbo lar eksoz gazlarının tepkimesiyle çok yüksek süratlerde dönen 2 bölümlü bir fan kompresör sistemidir.
Turbonun fanları motor yüksek devirde iken 10.000 Rpm ve üstünde döner ve bu fan milinin yağlanması motor yağ pompasının basıncıyla yapılır.

Şimdi şöyle bir senaryo düşünelim. Aracımızı yoldan gelip park ettik ve kontağı kapattık. Bu esnada neler olur ?
1. Motor durur ve yağ pompası yağlamayı keser.
2. Turbonun fanları ivmelenmeyle dönmeye devam eder.
3. Bu esnada motor yağ pompası turbo milini yağlamayacağı için bilin bakalım turboya ne olur ????


1097 Mesaj
15 Mayıs 2006; 23:49:03 

BASİT AMA GÜZEL BİR ANLATIM... HERKES ANLAMIŞTIR...

quote:

Orjinalden alıntı: hasok

Turbo lar eksoz gazlarının tepkimesiyle çok yüksek süratlerde dönen 2 bölümlü bir fan kompresör sistemidir.
Turbonun fanları motor yüksek devirde iken 10.000 Rpm ve üstünde döner ve bu fan milinin yağlanması motor yağ pompasının basıncıyla yapılır.

Şimdi şöyle bir senaryo düşünelim. Aracımızı yoldan gelip park ettik ve kontağı kapattık. Bu esnada neler olur ?
1. Motor durur ve yağ pompası yağlamayı keser.
2. Turbonun fanları ivmelenmeyle dönmeye devam eder.
3. Bu esnada motor yağ pompası turbo milini yağlamayacağı için bilin bakalım turboya ne olur ????



_____________________________

Güç Para İktidar ve Hız


636 Mesaj
28 Mayıs 2006; 17:55:34 

yani önce turboyu sonra motoru kapatalım diyosun..anladım...şaka biyana test sürüşü yaptıgım Fusionda kontagı kapattıktan sonra bir dönme sesi hala geliyodu kulagıma bu ses turboymuş demekki..ama sizlerin dediği gibi uzun sürmüyo 1 saniye felan sürüyo..o kadar süredede yağsız kaldıgı için bozulan aletin ben ta...boşta gaz verip kapatmak belki yanlıştır ama herkes sizler gibi bilinçli kullanmıyo bu araçları buna ragmen servisler turbo arızaları ile dolup taşmıyo..sizin tavsiyeleriniz eskiden bu yana süregelen tüm motorlar için geçerli olan motoru soguk kış günlerinde vede sabahları ilk birkaç dakka boşta çalıştırın denmesi gibi yararlı ama kimsenin yapmadığı tavsiyeler.yani buraya kadar yazılanlardan bu işi pek bilmeyenlerin aman çok dikkatli olalım diye tribe girmesine neden olacak bir anlam çıkıyo gibi.benderimki arkadaşların dediklerini yaparsanız uzun vadede iyi olur ama motorunuzu istediğiniz gibi kapatın açın arkadaşlar oyuncak diil bu aletler kolay kolay bişi olmaz
quote:

Orjinalden alıntı: hasok

Turbo lar eksoz gazlarının tepkimesiyle çok yüksek süratlerde dönen 2 bölümlü bir fan kompresör sistemidir.
Turbonun fanları motor yüksek devirde iken 10.000 Rpm ve üstünde döner ve bu fan milinin yağlanması motor yağ pompasının basıncıyla yapılır.

Şimdi şöyle bir senaryo düşünelim. Aracımızı yoldan gelip park ettik ve kontağı kapattık. Bu esnada neler olur ?
1. Motor durur ve yağ pompası yağlamayı keser.
2. Turbonun fanları ivmelenmeyle dönmeye devam eder.
3. Bu esnada motor yağ pompası turbo milini yağlamayacağı için bilin bakalım turboya ne olur ????



_____________________________

ADAMIN ASABINI SİNİRLENDİRMEYİN!!!


461 Mesaj
28 Mayıs 2006; 21:07:16 

evet turbonun sogmasi icin belli bi zaman rolantide bekletilmesi gerektigi herkes tarafindan biliniyo

ama ben bunu beklemeyı unutuyorum dıyenler ıcın soyle bı sey yapılabılırmı???


dusunun normal sartlarda 2. viteste de kalkabılen bu araclarda 1. lerde turbo nun devreye girmemesini saglayabilirmiyiz??

yani biz arabayi 1. vites ve geri viteste park ederken 30 saniye veya 1 dakak. bu arada turbo sogusa..

bu esnada 90 hp lik bi aractan belki 50 hp guc alicaz ama bu park manevralari icin yeterli bi guc olabilir...

Tabi turbonun boyle bi ayara izin verip vermicegini bilmiyorum ben teknik bilgisi olan arkadaslar aydinlatirsa sevinirim...

(bu arada geri viteste turbo devreye girmiyo diye biliyorum ben yoksa yanlis mi biliyorum)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
28 Mayıs 2006; 21:27:27 

Benzinlininki nasıl bozuluyorsa oole bozulur. Bu arada biraz bilgi vereyim turbo sistemi hakkında. Sunu herkes bilir heralde atılan havanın yardımı ile(egsoz gazından bahsediyorum) türbin+kompressor kombinasyonu sayesinde motora verilecek hava bir güzel sıkıstırılır. Turbo sistemlerindeki arızanın temel sebebi ise çalışma esnasında cok yuksek devirlere cıkacak olan bu türbin ve komp. kanatlarının yaglanmasının tam saglananama durumudur. Bu sebeple arac stop edilmeden ve yurutulmeden 2-5 dakka rölantide calıstırılır.


3652 Mesaj
28 Mayıs 2006; 21:35:16 

quote:

Orjinalden alıntı: Erreguay

evet turbonun sogmasi icin belli bi zaman rolantide bekletilmesi gerektigi herkes tarafindan biliniyo

ama ben bunu beklemeyı unutuyorum dıyenler ıcın soyle bı sey yapılabılırmı???


dusunun normal sartlarda 2. viteste de kalkabılen bu araclarda 1. lerde turbo nun devreye girmemesini saglayabilirmiyiz??

yani biz arabayi 1. vites ve geri viteste park ederken 30 saniye veya 1 dakak. bu arada turbo sogusa..

bu esnada 90 hp lik bi aractan belki 50 hp guc alicaz ama bu park manevralari icin yeterli bi guc olabilir...

Tabi turbonun boyle bi ayara izin verip vermicegini bilmiyorum ben teknik bilgisi olan arkadaslar aydinlatirsa sevinirim...

(bu arada geri viteste turbo devreye girmiyo diye biliyorum ben yoksa yanlis mi biliyorum)


Her viteste turbo devrededir, vites kutusuyla alakası yok zaten. Hatta boşta bile turbo döner ama gerekli hıza arabadan arabaya değişmekle birlikte 1500 devirden sonra kavuşur. Geri vitesteyken de gaza basılsa boşta da basılsa turbo fanının dönüş sesini duyabilirsiniz.

Dediğin genelde uygun gibi gözükse de yokuş kalkışlarında arabanın stop etmesine neden olur, ayrıca pratikte de mümkün olacağını sanmıyorum.

Bu işlem için küçük elektronik aletler var, bir çok deneyimli oto elektrikçisi bunun montajını yapabilir. Siz arabanın kontağını kapattığınızda araç 30 saniye daha çalışmaya devam ediyor, daha sonra kapanıyor. Aletin tam ismini hatırlayamıyorum ama tuningshoplarda satılıyor, bu şekilde bahsederseniz hemen verirler. Bu sayede vakit kaybetmeden turbo fanının soğumasını ve dönüş hızının düşmesini sağlayabilirsiniz.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



461 Mesaj
28 Mayıs 2006; 21:38:39 

quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL



Her viteste turbo devrededir, vites kutusuyla alakası yok zaten. Hatta boşta bile turbo döner ama gerekli hıza arabadan arabaya değişmekle birlikte 1500 devirden sonra kavuşur. Geri vitesteyken de gaza basılsa boşta da basılsa turbo fanının dönüş sesini duyabilirsiniz.

Dediğin genelde uygun gibi gözükse de yokuş kalkışlarında arabanın stop etmesine neden olur, ayrıca pratikte de mümkün olacağını sanmıyorum.

Bu işlem için küçük elektronik aletler var, bir çok deneyimli oto elektrikçisi bunun montajını yapabilir. Siz arabanın kontağını kapattığınızda araç 30 saniye daha çalışmaya devam ediyor, daha sonra kapanıyor. Aletin tam ismini hatırlayamıyorum ama tuningshoplarda satılıyor, bu şekilde bahsederseniz hemen verirler. Bu sayede vakit kaybetmeden turbo fanının soğumasını ve dönüş hızının düşmesini sağlayabilirsiniz.



evet bu hem daha pratik hemde dah sorunsuz bi cozum olur...

olurda bi gun bi turbo dizel veya turbo benzinli bi arabam olursa bu aletten taktiririm


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Haziran 2006; 10:44:11 

demin arkadaşın biris demiş. soğukta turbo ısınması lazım diye. turbo ısınacaksa intercooler koymazlar. önüne gazate örterler motor ısın sın diye. böyle olması lazım.


 
401 Mesaj
14 Haziran 2006; 11:27:19 


Öyle ya da böyle her türlü kullanım sonucu turbo ünitesinin belli bir kullanım ömrü var. Turbonun ömrü ortalama 80-100 bin km.'dir. Yukarda arkadaşların bahsettiği tekniklerle bu süreyi uzatmak mümkün.

Ancak, sonuçta turbo charger'lı bir motor extra arıza ve servis maliyeti potansiyeli taşır. Turbo sistemine girecek tek bir kum tanesinin bile ne denli yüksek bir hasara yol açabileceğini hayal bile edemezsiniz.

Yakıttan üç kuruş kazanacağım hesapları içindeki bir kişi için turbo arızalarının garanti dışı masrafları hiç de az değildir.

Yakıt ekonomisini düşünerek ikince el turbolu araç alan arkadaşlar, özellikle araç 80.000 km.'nin üstünde ise ciddi turbo arızaları ve yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalabilirler.

Üstüne üstlük, ülkemizde düşük kailtede motorin kullanıldığı, sıfır araç sahiplerinin yetkili servislerde düzenli periyodik bakım yaptırmadığı gerçekleri eklenirse ikinci el turbo dizel araç almak hiç de akılcı bir hareket değildir.

Ama ne yazıkki pazarlara baktığınızda, 100 bin km.'yi geçmiş turbo dizel araçların normal benzinli versiyonlarından daha yüksek fiyatlara alıcı bulduğu görülmektedir.

İşletim maliyetleri (Yakıt hariç) ve arıza oranları açısından en ekonomik araçlar atmosferik basınçla çalışan sade benzinli motorlu araçlardır.

Bir iki senede piyasayı saran turbo dizel salgını bu araçların ileri yaş hastalıkları nedeniyle önümüzdeki yıllarda sekteye uğrayacaktır. Bu araçların ikinci el değerleri oldukça düşecektir.

Bu yüzden, sadece yakıt ekonomisi nedeniyle, 5 milyar fiyat farkı verip, turbo dizel araç almak açıkcası bana hiç de akılcı gelmiyor.


_____________________________



 
303 Mesaj
14 Haziran 2006; 13:41:31 

special123456 arkadaşın söylediğini benim birçok tanıdığım kişiler de söylemişti bana, çok doğru bir tespit bence. Biraz daha ekonomi yapmak için benzinli arabanın keyfinden vazgeçip bir de ilerde böyle sorunlarla uğraşmak da var.


_____________________________



 
107 Mesaj
14 Haziran 2006; 15:00:26 

Turbo dizel araçların kullanım klavuzunda şehir içinde kontağı kapatmadan beklemenin gereksiz olduğunu uzun yolda ise uygun bir süre beklenmesi gerektiği belirtilmektedir.
Arkadaşın tavsiye ettiği sistem akla çok mantıklı gelmesine rağmen günümüz turbo dizellerinde fabrika çıkışlı olanlarda kullanılmamasının nedeni bu sistemin akla gelmemesinden değil muhtemelen gereksiz olduğundan olsa gerek. Yoksa sorunsuzluğu ilke edinmiş pekçok firma bunu veya benzer çözümleri çok kolay kullanırdı.

Burda önemli olanın arabaların bakımlarının yetkili servislerde uzman kişilerce zamanında yapılması olduğu fikrindeyim. Yukarıdaki bir arkadaşın turbonun özellikle 80 000 km lerden sonra arıza çıkaracağı şeklindeki açıklamasını ilk olarak duyuyorum. Arabaların km leri ilerledikçe doğal olarak bakım masrafları da artar. Bakımlı arabaların yüksek kilometrelerde bile sorunsuz kullanılabileceğine inanıyorum. Buna rağmen beklenmedik bir arızanın düşük km lerde de olma ihtimali her zaman vardır.

Bu işlem için küçük elektronik aletler var, bir çok deneyimli oto elektrikçisi bunun montajını yapabilir. Siz arabanın kontağını kapattığınızda araç 30 saniye daha çalışmaya devam ediyor, daha sonra kapanıyor. Aletin tam ismini hatırlayamıyorum ama tuningshoplarda satılıyor, bu şekilde bahsederseniz hemen verirler. Bu sayede vakit kaybetmeden turbo fanının soğumasını ve dönüş hızının düşmesini sağlayabilirsiniz.
[/quote]


_____________________________



2258 Mesaj
13 Temmuz 2006; 11:19:03 

BÜTÜN TOPİĞİ OKUMAYA ÇALIŞTIM BELKİ GÖZÜMDEN KAÇMIŞ OLABİLİR AMA KAFAMDAKİ SORUNUN CEVABINI BULAMADIM. EĞER TURBO ARIZALANIRSA BU NASIL ANLAŞILIR. BELLİ BİR SÜRAT ÜSTÜNE ÇIKAMAYARAKMI YOKSA BİR SES VS. FALANLAMI ?

2. SORU EGZOSUN NORMALDEN FAZLA SİYAH DUMAN ATMASININ TURBO İLE BİR İLGİSİ VARMIDIR ?


3323 Mesaj
13 Temmuz 2006; 11:24:44 

kardeş turbo bozulunca araç çok zorlanarak gidiyor.
ben 2 kere vw passatta turbo hortumunu deldirdim.
araçtan traktör gibi ses çıkıyo ayrıca araç o kadar nazlı gidiyoki 90-100 gibi hızlara ulaşmakta güçlük çekiliyor.
siyah duman konusunda bir fikrim yok.
fakat 2002 tdi passatta biraz duman çıkıyor.
quote:

Orjinalden alıntı: Jackal78

BÜTÜN TOPİĞİ OKUMAYA ÇALIŞTIM BELKİ GÖZÜMDEN KAÇMIŞ OLABİLİR AMA KAFAMDAKİ SORUNUN CEVABINI BULAMADIM. EĞER TURBO ARIZALANIRSA BU NASIL ANLAŞILIR. BELLİ BİR SÜRAT ÜSTÜNE ÇIKAMAYARAKMI YOKSA BİR SES VS. FALANLAMI ?

2. SORU EGZOSUN NORMALDEN FAZLA SİYAH DUMAN ATMASININ TURBO İLE BİR İLGİSİ VARMIDIR ?



_____________________________

İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...


2469 Mesaj
13 Temmuz 2006; 11:29:44 

bende bi kaza yaptım kaza anında turbo ya giden hortum delinmiş tamirciler de fark etmemişler

ben arabayı kullanırken bi baktım gaz werdikçe fısssssssssssssssss die ses gelio gittim söyledim adamlar yaptılar walla düzeldi

çekişden baya fark ediyo gitmiyo araba


_____________________________

MİRAZ


3323 Mesaj
13 Temmuz 2006; 11:33:40 

ayrıca turbo bozulunca benim aracımda en çok yaşadığım şey:
araç sollarken devir 2500 e kadar rahat çıkıyo 2500 de yaklaşık 1,5-2 sn tıkanıyor
araç öne doğru yığılıyor daha sonra tekrar açılıyor.
bu şikayetlerle servise gittim iki kere turbo hortumunu değiştirdiler.
quote:

Orjinalden alıntı: miraz.miraz

bende bi kaza yaptım kaza anında turbo ya giden hortum delinmiş tamirciler de fark etmemişler

ben arabayı kullanırken bi baktım gaz werdikçe fısssssssssssssssss die ses gelio gittim söyledim adamlar yaptılar walla düzeldi

çekişden baya fark ediyo gitmiyo araba



_____________________________

İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...


2258 Mesaj
13 Temmuz 2006; 11:42:46 

YANİ TURBODA SORUN OLUP OLMADIĞINI SADECE DÜZ YOLDA KÖKLEYEREK Mİ ANLAYABİLİRİZ ?


3323 Mesaj
13 Temmuz 2006; 11:53:18 

turbo sorununu her zaman rahatça anlayabilirsin.
1-araç fazla yakmaya başlar
2-aracın çekişi acayip düşer
3-traktör gibi ses çıkarır.
4-aracın turbo sesi ya çok fazla gelmeye başlar ya da hiç gelmez
bizim 2002 tdi passatta turbo bozulunca çok fazla turbo sesi gelmeye başlamıştı.
bu da benim çok hoşuma gidiyordu.
araç kalkarken sanki uçak kalkıyormuş gibi çok güzel turbo sesi geliyordu.
bunlar benim yaşadıklarım.belki daha fazla şeyden anlayabiliriz turbonun bozulduğunu.
quote:

Orjinalden alıntı: Jackal78

YANİ TURBODA SORUN OLUP OLMADIĞINI SADECE DÜZ YOLDA KÖKLEYEREK Mİ ANLAYABİLİRİZ ?



_____________________________

İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...


 
2 Mesaj
3 Şubat 2009; 17:39:37 

slmlaR arkadas benim ford galaxy tdi 116 ps var SIZE BIR SORUM VAR BENIM TURBO BOZULDU KONTRUL ETTIRDIM AMA MOTORUN ICINDEN GELEN BARCACIKLAR BOZMUS DIYORLAR PISTONLAR KIRILA BILIRMI NEDEN OLDUGUNU BILEMIYOM BASKA NEREDEN GELEBILIR PARCACIKLAR BANA MEIL ATARSANIZ SEVINIRIM cayir50@hotmail.com tesekürler


_____________________________



 
4502 Mesaj
3 Şubat 2009; 17:50:44 

Konu bu kadar hortlayamaz yaa


_____________________________



11473 Mesaj
3 Şubat 2009; 18:23:42 

konu gerçekten güncel ve gerekli bir konu ancak bu şekilde hortlatılması ilginç.Nerden buluyorlar bu eski konuları,ancak arkadaşın yazısı dediğim gibi çok daha ilginç


_____________________________



2509 Mesaj
3 Şubat 2009; 19:08:54 

büyük bir beceri gerektirir


_____________________________


Sermaye Piyasası Denetim ve Derecelendirme


4130 Mesaj
5 Şubat 2009; 21:06:50 

yArarlı bir konu hortlamış