Şimdi Ara

Lada Samara Alırken Dikkat Edilecek Noktalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
10
Favori
61.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kardeşim kimse bilmişlik yapmasın yok lada alınmaz vs. diye insanların maddi durumu ladaya yetiyorsa lada alırlar size ne arkadaş ne güzel rehber hazırlamış , ellerine sağlık kardeş.
  • hadi oradan hurdaymış ,böbürlendiğin şeye bak,ben baba parası ile passatlara bmwlere binmesini de bilirim ki şükür durumuda var ailemin 80 binlik araçlarıda var ,kendi aracım olsun diye kendi kazancımla istiyorum öğrenciyim, bu kadar kibir bünyeye zarar ki 50 küsür yaşındaymısşsın,inan saygı duyulacak yerde yerinesi bir insansın,arabanın 80 milyarlığı olunca altında insan olunmuyor malesef..
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bütçesi düşük fakat araca ihtiyacı olan hemen herkes doğru otomobil seçimini nasıl yapabileceğini düşünür. İkinci el araç için dikkat edilecek hususlar artık hepimiz tarafından az çok bilinse de markalara özel bazı püf noktalarını da göz önünde tutmakta fayda var. Bu çerçevede bir Lada Samara sahibi olarak bende özellikle bu aracı almayı düşünenler için bazı püf noktaları paylaşmak istiyorum.

    - Malumunuz Lada Samara ortalama 3-5 bin lira civarında bütçesi olanların düşündüğü bir araç seçeneğidir genelde.. Samara'nın konforsuzluğuna rağmen atikliği, parçalarının ucuzluğu ve yol tutuş başarısı pek çok kişi için bu aracı cazip hale getirir.. Ama her araçta olduğu gibi Samara'da da markaya özel bir takım avantajlar ve dezavantajlar var..

    - Öncelikle Samara'nın çağdaşı diğer araçlara göre hıza çok yatkın olduğunu unutmamak lazım. Orta düzeyde bakımlı bir lada sürücüsünü hiç üzmeden rahatça 130-140 kmyi görebilir, zorlanırsa daha da hızlanabilir. Bu nedenle aracı almadan önce sahibini şöyle bir süzmek ve kullanım alışkanlıklarını çaktırmadan öğrenmekte fayda vardır. Aracı çok yoran, hep motoru son haddinde kullananlardan araç alınmaz, çünkü zaten 14-15 senelik metal yorgunluğu bu gibi kişilerinde sayesinde büyük sorunlara gebe olabilir. Ben kendi aracımı almadan anlaştığım sahibiyle bir test sürüşüne çıktım. Aracı sahibi sürüyordu ve o sürerken ben kendisini dikkatle takip ettim, devrinde kullanıyor mu, yerli yersiz hızlanıyor mu, motoru boğuyor mu baktım. Aynı yöntemi sizde izlerseniz aracın aşağı yukarı nasıl kullanıldığını öğrenebilirsiniz. Ayrıca aracın hızlı kullanılıp kullanılmadığının bir göstergesi de lastiklerdir. Zamanından önce aşınmış, lastik iç veya dış çeperine doğru olan dişler haddinden fazla ezilmiş araçlar muhakkak dengesiz kullanımın sonucudur.

    - Lada Samaranın parçaları oldukça ucuz. O yüzden buji kablosu değişmiş mi falan gibi gereksiz detaylara takılmayın, onun yerine mümkün olduğunca kapsamlı bir şekilde kaportaya bakın. Motorda harabiyet derecesine varmamış her türlü sorun en fazla size ekstra 500 tl masraf çıkarabilecekken, ön direkleri çürük bir kaporta, boyasıydı filan derken 1500 tlnin altında düzeltilemez.

    - Lada Samara'nın motorunda kronik sorun şanzumanıdır. Atma, ötme, sadece bir viteste uğultulu çalışma gibi durumlar şanzumanın ineceğinin habercisi olabilir. Sadece şanzumanın inmesinin 100 liranın aşağısına mal olmayacağını, şanzuman inmişken debriyajında yenileceğini hesaba katarak aracı alıp almamada karar verilmeli. Örneğin benim aldığım Lada 1. ve 2. viteste ötme yapıyordu, şanzuman indi senkromecler değişti, haliyle debriyajda elden geçti derken bana 400 tlye mal oldu.

    - Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir. "Lada çok arıza çıkartır" sözünü duyanlar emin olabilirlerki bu arızaların %99'u elektrik sistemindendir. Elektrik sistemi yenilenmemiş bir lada bir hafta stop lambasını patlatır, ertesi gün şarj dinamosu aküyü şarj etmez, ertesi hafta lpgye elektrik gitmez, sigorta atar falan derken birden aracınızdan soğuyabilirsiniz. Bu tür sorunlara karşı aracı alır almaz, hemen tanıdık bir elektrikçiye götürüp şu işlemleri yaptırmak gerekir:
    1- Stoplar, lambalar ve diğer tüm elektriksel aksam çalışıyor mu?
    2- Şarj dinamosu verimli çalışıyor mu? aküyü şarj ediyor mu?
    3- Marş motorunun kömürleri ve genel bakımı yapıldı mı?
    4- Sigorta kutusunun durumu nedir? Değişmesi gerekir mi?
    5- Bağlantı soketleri dahil genel aksamda değişmesi gereken yerler varmı? hepsi tek tek bakılmalı gerekirse yenilenmelidir. Elektrik aksamı mükemmel olan bir Lada birden kusursuz bir araca dönüşecek, önceden sanayiden çıkamazken şimdi yılda birkez bile işinizin düşmediğini görüp şaşıracaksınız :)

    - Aracı aldığınızda ateşleme sistemi elemanlarını distrübütor dahil değiştirin. Tüm parçalar aşağı yukarı 100-150 tl tutacaktır. Ancak bu işlem hem olası arızaları engelleyecek hem de yakıt sarfiyatını, motorun çekişini olumlu etkileyecektir.

    - Ladanın bir diğer olası problemi ön konsoldaki çatlaklardır. Ladanın ön konsolu zamanla güneş nedeniyle çatlayabilir. Yenisini almak ve montaj işçiliği vs. 300 tl gibi bir paraya mal olacağı için aracı incelerken ön konsolun çatlak olmadığından emin olun.

    - Ladanın motor yağ kaçakları belli bir noktaya kadar çok önemli değildir. Zira yağ kaçırmayan lada pek yok gibidir. Ancak aracı alırken rölantide gereğinden fazla yoğun duman atanların motor durumlarına bakılmalıdır.

    Özetlemek gerekirse;
    Alacağınız Samara'nın kaporta durumu iyi, motorda harabiyet söz konusu değilse alabilirsiniz. Ancak alır almaz ustanıza götürüp elektrik ve ateşleme aksamını baştan sona elden geçirir, fren / debriyaj ve lpg tesisatına baktırırsanız uzun yıllar sorunsuz binebileceğiniz bir Samara'nız olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkurtuldu -- 24 Şubat 2012; 12:49:52 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10-EMRE

    Bu hurdaları Siz almazsanız o almassa bu almassa sanayıdeki ustalar ve yedek parçacılar hatta çıkmacılar nasıl para kazanacak ALIN arkadaşlar,ALIN ve ekonomiye can verin.ALIN çok iyi arabadır Samara.

    ne kadar saçma konuşuyorsun !! parası olmayan adam ne yapsın, araca binmesin mi ? paran var mı yok mu diye soran yok, aracı hurda olarak nitelendiriyorsun. 4000 tl ye lada almasın da ne alsın ? farkını sen tamamla gidip yüksek model alayım olur mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametsamett

    Sanki milyonlarca kişi lada samara alıyorda bilgi veriyosunuz üretimi bitmiş gitmiş daha ne

    Biz alıyoruzda , kullanıyoruzda. Sizi ilgilendirmiyorsa neden konuya girip yorum yapıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10-EMRE

    Bu hurdaları Siz almazsanız o almassa bu almassa sanayıdeki ustalar ve yedek parçacılar hatta çıkmacılar nasıl para kazanacak ALIN arkadaşlar,ALIN ve ekonomiye can verin.ALIN çok iyi arabadır Samara.

    hadi oradan hurdaymış ,böbürlendiğin şeye bak,ben baba parası ile passatlara bmwlere binmesini de bilirim ki şükür durumuda var ailemin 80 binlik araçlarıda var ,kendi aracım olsun diye kendi kazancımla istiyorum öğrenciyim, bu kadar kibir bünyeye zarar ki 50 küsür yaşındaymısşsın,inan saygı duyulacak yerde yerinesi bir insansın,arabanın 80 milyarlığı olunca altında insan olunmuyor malesef..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emreyil75 -- 20 Mayıs 2015; 20:49:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametsamett

    Sanki milyonlarca kişi lada samara alıyorda bilgi veriyosunuz üretimi bitmiş gitmiş daha ne

    80 bin lira golfe verebilecek paramız var merak etme.
    biz ne istediğimizi biliyoruz.takma sen kafana.
  • elbette büyüğümüze saygı duyarız
    ama altına 80k lık araba alıp elalemin dişinden tırnağından artırıp aldığı arabaya
    binmeye hakkın yok canıma kast ediyosun
    bunlar çöp hurda dersen
    orda senin saygınlığında yaşında biter

    her şeyden önce
    ben bu arabayı noterden trafiğe çıkmaya uygundur anlamında belgeyle alıp
    trafik şubeden de aynı şekilde ruhsatını alıp
    muayenedende evet bu araba trafikte gezebilir şeklinde kusursuz rapor alıyorum
    sen mi karar veriyosun kimin neyle gezip neyle gezemiyceğine?


    aldığın arabayla hava attığına mı
    elalemin emeğine laf uzattığına mı
    malına dil uzattığına mı?
    senin neyine saygı duyucaz şimdi biz


    https://www.youtube.com/watch?v=ESe6efmwlFk

    senin gibiler param var gardaş alırım ben deyip
    %45 ötv öderse şu arabalara
    bizde gidip 2005 2006 değilde 94 modele talim oluruz

    aldığın araba 80000
    %45 ötv
    26bin vergi veriyosun
    verdiğin vergi benim aldığım arabanın 6 katı para
    gelmiş şekil şükül yapıyosun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byoqan -- 21 Mayıs 2015; 10:11:27 >




  • Sallayın siz çoluk çoçuğu. Kendi parasını kazanan adam böyle konuşmaz.

    Samara parasına göre 10 numara arabadır. Sigortası 250, vergisi 60, muayneside 150 mi öyle bişi her gün 60 km yol yapıyorum. İyi bakıyorum, o da beni gık demeden götürüp getiriyor. Basmassam 20 krş cıvarı, sol şeride uyarsam 25 krş falan. Hava girişi kısık 155 gördüm gps de, daha da gitmez.

    Yol tutuşu güzel, ara hızlanmalar mükemmel, parçası ucuz, hemde orjinal montaj parçası (illaki Sarnıç Oto), Samaranın üretimi 2013 te sona erdiği için kaliteli parça sorunu yok. İçi ses yapıyor. Elektrik aksamı zayıf. çaresi var, alındıktan sonra binmeden önce açılıp izolasyon yapılacak ve tesisat elden geçecek. Direksiyon emsallerine göre güzel. Park ederken biraz sorun, kullanırken bir sıkıntı yok. Hararet, fren zayıflığı efsanesi tamamen bakımsızlıktan kaynaklanıyor. Kapılar merkezi kilitle uyumlu değil. Şanzımanı zayıf fazla yüklenmeye gelmiyor.

    Bu arabanın ikinci elde alırken en büyük sorunu, sizden önceki sahibi. Muhtemelen garibandır, arabaya para harcamayı da sevmez. Bu yüzden arabaya bakmamıştır. Zaten sorunlu olmasa niye satsın demi ? Onun için çok dikkat ederek almak lazım. (hani ben aldımda ne oldu, gerçi pazarda 3 dene vardı bu en iyisiydi). Lastik motor vs derken 3.000 kadar gitmiştir. Benim görüşüme göre bir 1000 daha ister (koltuklar ve ön gögüs için).

    0 km alacak parası olmayan için, sanayide kesilmek her daim bir gerçektir. Lada bu konuda en uygun olanı. Eze eze kullanır gider en iyi parçayı ucuza alırsınız. Ladacının adı çıktığı için esnaf da fazla para istemez zaten.

    Dünya bilmem neyine oynayıp, 30 senelik rus arabasına rahmet okutturan devlet varken ucuz arabaya bindiğim için ne utanırım ne sıkılırım. Bunlara verdiğimiz paralara yurt dışında 10 yaşında araba rahat alınır (ki tercihim yine lada olurdu, en azından günlük gel git eşşeği bazında).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10-EMRE

    Bu hurdaları Siz almazsanız o almassa bu almassa sanayıdeki ustalar ve yedek parçacılar hatta çıkmacılar nasıl para kazanacak ALIN arkadaşlar,ALIN ve ekonomiye can verin.ALIN çok iyi arabadır Samara.

    bu vw kullananların abartmıyorum %90 ı görgüsüz ve kibirli
  • Lada Samara Alırken Dikkat Edilecek Noktalar: öncelikle almamaya dikkat edin şaka şaka
    samara alacaksanız 3 kuruş fazla verip iyisini almaya, alırken ladadan anlayan bir ustaya göstermeye çalışın tamam parçası ucuz ama başlığı açan arkadaşın iyimser rakamları yok artık zaten başlık tarihi de belli
    örneğin conta yaktım conta 15 lira işçilik 250 lira. Marş motoru bozuldu adam tamirine 100 liradan fazla para istedi dedim usta sıfırı o fiyat zaten, sıfır aldım geldim takmaya 60 lira istedi, bir keresinde sanayinin içinde araca elektrik gelmez oldu elektrkçi çağırdım yan sokaktan, adam araca yaklaştı kaputu açtımı açmadımı hatırlamıyorum kendiliğinden elektrik geri geldi usta senide boşuna yorduk borcum ne dedim 30 lira istedi diyeceğim sanayide ustalarla uğraşmak kolay değil eski ve ucuz arabaya bakmak bile istemiyolar o yüzden illede temizini denk getirin aceleci olmayın araştırın araştırırken de paranızı artırın. Bu arabaları alan tayfa belli ya ilk arabası yada garibanlıktan alıyor temizi denk gelmezse insanı canından bezdirir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10-EMRE

    Alanın parasının olmaması yada bu arabaya yetmesi bu 25 yaşındaki araçların hurda olduğu gerçeğini değiştirmez.boş konuşan sensin.bu arabalar ekonomik ömrünü tamamlamış hurdaya çıkma sırası çoktan gelmiş araclardir.nerede ne zaman ve neresinden arızalanacagi bilinmez.bu araçların trafiğe çıkmaması gerekir.siz param yok diye bunlara binerek hepimiZin hayatını tehlikeye atıyorsunuz

    51 yaşına gelmiş birisi olarak sizinde trafiğe falan çıkmanız bence biz gençler için tehlikeli

    kalbinizin nerede duracağı nerede beyin kanaması geçireceğiniz belli olmaz .
    2015 passatı almışsın şekil şükül yapıyosun abi ayıptır ya




  • Ladaların durumu genelde sizden önceki sahibi ile alakalıdır, bakımlı ise çok sıkıntı olmadan devam edebilirsiniz, aksi halde iyi bir bakımdan geçmesi şart. Sizin sağlığınız açısından, zorlanmadan 140 150 yapan bir araçtan bahsediyoruz. Benim arabayı ilk aldığımda frenler korku filmi gibiydi. Ustaya sordum, ford gibi olmaz tabii dedi, dedim yandık. Frenciye götürüp komple balata disk, kampana, hidrolik ne varsa değiştirdim. Şimdi hiç aratmıyor fordu.

    Benim tecrübeme göre aşağıdaki prosedür işinizi görür.

    Kaputu açıp bakın bakalım araçta antifiriz varmı ? Eğer su kabının orda taşma izleri varsa, araç hararet yapıyor demektir. %50 alma hevesiniz kaçsın.

    Fan açılıncaya kadar gezin tozun, daha sonra, sakin bir yolda 1. 2. 3. viteslere çok seri bir biçimde kaldır. Eğer vites geçişlerinde çartlama yapıyorsa. şanzuman az bir az sıkıntılıdır (ha öyle de kullanırsın sakin süreceksen). %30 alma hevesiniz kaçsin.

    40 50 km sürat ile frenleri sağlam bir şekilde deneyin. sıkıntı varsa, fren bakımına girecek demektir.

    Daha sonra araç rölantideyken yağ kapağını açın bakalım üfleme varmı.

    Ladaların motorlar, çok iyi bakımla 300 bin görür, Türkiyedeki durumda 180 200 bin km maksimum iyimser bir tahmin olacaktır. Motor yapması çok masraflı değil. Ancak uğraşmak para harcamak istermisiniz bilmem.

    Ön gögüs çatlak olabilir, fazla kafaya takmayın, orjinal üst parça 100 tl. Ancak alt kısımın kulakları kırılıyor. İşçiliği çok eğer alt kısım yerinden oynuyorsa çok ses yapar %30 alma hevesiniz kaçsın.

    Halıyı kaldırıp bakıp özellike söför tarafı çürüme yapar, arka amortisör kuleleri çürüme yapar buralarda çürük varsa alma hevesiniz %50 kaçsın.

    Bütün arabalar, sorunsuz kullanmak için bakım ister. Lada nın güzel tarafı parçaların ucuz olması. 0 montaj (yani fabrikanın kullandığı) şanzuman için 1.500 tl fiyat aldım. Çıkma motor gani. 0 silindir kapak 700 tl mi ne. Bunlar ağır kalemler. Ufak tefekleri saymıyorum




  • Faydalı konu.Alacaklar için rehber olabilir.Ellerinize saglık
  • ekleme yapayım
    lpglı bır lada samara alacaksanız

    asırlardır benzın yuzu gormemıs bır samara almayın

    benzın sıstemının butun elemanlarını degıstırmenız gerekebılıyor
    ıscılık parca hortum kelepce derken 1000 tlyı buluyor masraf

    alırken hem benzınde hem lpgde calıstırın sonra benım gıbı canınız cok yanmasın

    arabayı gormeye gıderken daha soyleyın satıcı 20 lıra benzın koysun
    benzındede lpgdede deneyecegım deyın

    benzınde calısmıyorsa masrafı goze alarak gıdın

    benzın pompası tum hortumlar samandıra helepceler hatta bazen depo degısımı vs astronomık masraflar cıkacak seyler oluyordu
    hangı samaraya baksam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    5000 e lada alsak 8 e gelecek 2 daha verip proton almak daha mantıklı . Bence lada 5 bini geçmemeli . Sonuçta işçilik seviyesi düşük bir araç ama kasası oturaklı yol tutuşu şaşırtıcı derece de iyi.

    5000 e aldığın lada 8 bine gelmez 5-6 bine temiz sayılacak lada bulursun 500tl den fazla mekanik masraf yapmazsın. keyfe keder yapacağın aksesuar falan olaylarını da yapacağın varsa protona da yaparsın. ladanın pişmanlık verecek tek tarafı yalıtım zayıflığı ve iç plastik aksamdan gelen tıkırtılar falan. binen yolcular aman bu bizi yolda bırakmasın bunun götüreceğine emin misin diye espri yollu laf dokundururlar.
  • Ankarada iseniz aracı kesinlikle Telman Ustaya götürün. Kendisi 30 sene rusyada lada fabrikasında çalışmış, ordan emekli olmuş, sonrada Ankara Şaşmaza, kendi akrabalarıyla birlikte bir lada servisi açmış bir ustadır. İşçilik neredeyse almaz, o derece ucuzdur ve adam ladayla kafayı bozmuş ciddi derecede, anlamadığı, bilmediği hiçbirşey yok. Google'a telman usta şaşmaz yazarsanız çıkar zaten direk. Böyle bir usta herkese şart. Bendede 94 model lada niva 1.6 var, onun sayesinde adam oldu diyebilirim, aldığı ücrette hiçbişey neredeyse. Tavsiye ederim.
  • Hazır konuyu hortlatmışken lada konusundaki deneyimlerimden bahsetmek istiyorum rusyada yaşayan biri olarak.

    Aracım lada 2114 1.5 motor 2005 model ( samaranın 2. versiyon olarak üretilmiş aracı )






    öncelikle arabanın içi samaraya göre daha rahat diyebilirim ve Avrupa panel dedikleri sistemi kullanmışlar



    6 aydır bu araca sahibim aldığım fiyat yaklaşık olarak 1500 dolar yaklaşık olarak 500 dolar ise harcamam oldu bu arabanın tamir masrafı için

    şanzımanı türkiyede satılan samaradan çok farklı ve daha rahat vites geçişleri, direksiyon hidrolik değil ama daha yumuşak samaradan gördüğünüz gibi kaportası farklı birde motoru biraz daha güçlü ve daha az yakıyor türkiyedeki lada samaraya göre başka bir + göremedim

    aracı ilk aldığımda değiştirdiğim ilk yeri radyatör oldu hortumlarıyla beraber bana toplam maliyeti işçilik dahil 150 tl
    2 hafta sonra -20 derece civarı bir havada aküsü çalışmadı meğersem akü bitikmiş onada bi 100 lira bayıldım mutlu akü almak istedim fiyatı çok pahalıydı 200 lira fiyat çekiyorlar nerdeyse.. aracım 3 ay sıkıntı çıkarmadı kliması pek iyi üflemiyor açıp bakmak istedim ama hava çok soğuktu cesaret edemedim ısıtmasında problem yok 1 saat yola çıkın atletle oturursunuz içinde. aracın elektrik problemi çok fazla alındığı zaman kesinlikle sigortalarını kontrol edin vede iyi bir otoelekrikçiye baktırın alarm ile bütün kapılar maalesef kapanmıyor vede sağ ön cam otomatiği çok yavaş çalışıyor. Genelde her ay servise götürürüm arabamı yolda falan yanmasın yada beni bırakmasın diye usta triger kayışı değişimi yapalım dedi toplam bu değişim ustalığıyla beraber 100 tl ( eski kayış koptu kopacak ) 3 hafta sonra türkiyeye gittim geldim arabayı Ukrayna sınırında bırakmıştım geldiğimde eve doğru giderken kapottan dumanlar gelmeye başladı gene ustama götürdüm dedi pompa gitmş onada 100 lira gitti 5 litre civarı bir antifriz aldırdı ayrıca.2 hafta sonra gene yolda kaldım meğersem dinamosu gitmiş onada 150 lira gitti yeni dinamo taktılar.Fren sisteminde sıkıntı vardı ön fren balataları değiştirdiler, şimdi taş gibi tutuyor 160ı geçince zor frenliyor ama

    kısacası aracımdan aslında memnunum kendi paramla aldım maksimum hız 175 dahada çıkmadı çok zorladım ama gitmedi ama çabuk hızlanıyor araç onu farkettim, dinamiği fena değil ama makas atarken çok savruluyor etraftaki arabalar şaşkınlıkla bana bakabiliyor ön far lambaları çok dandik fabrikasyon olanını kullanmayın gece hiçbirşey göstermiyor aynı şekilde sis farlarını değiştirin, allaha şükür daha yağ yakma olaylarına girmedi araba umarım o kadar kötü sorunlar başıma gelmez şuan canavar gibi gidiyor hiçbir sorunu yok yarın şanzıman yağı değiştireeğim 2. viteste cartlama yapıyor 1. vitese motor soğukken zor atıyor.




  • hocam ben yaklaşık 5 yıldır bu aracı av balık vs için kullanıyorum dağ tepe yolu beli olmayan arazilerde resmen offroad yapıyorum yürürü asla üzmedi. şu vakte kadar traktör olsa perte çıkarırdım ama elektonik bazı sorunları oluyor onuda kendim halletmeyi öğrendim torpidoda taş sigorta ampul felan varsa sıkıntı yok yani
  • Aldık hayırlısıyla şükür, ilk izlenimlerim gayet iyi. İlkkez Samara kullanıyorum, araba oldukça seri. Lada kullanıcılarının markaya duygusal bağının oldukça yüksek olduğunu gözlemliyorum.
  • faydalı konu olmuş zaten karadüzen bir araç sorun çıkarmaz rusyada yürüyorsa ülkemde hayli hayli gider.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.