Şimdi Ara

Sompo Japan Sigorta Nasıl?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: enis1012 Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
115
Cevap
3
Favori
85.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: se-ku

    08.02.2016 tarihinde oğlum bir kaza yaptı ve aracımız pert oldu.Öncelikle evladınma bişey olmadı şükürler olsun.Sonrasında ise aracımız Sompo Japan sigorta tarafından kasko sigortası olduğu içın kazanın olduğu gün hemen çekici hizmet ile aracınız yetkili servise götürüldü.Gerekli evrakları tamamladık.30 gün gibi kısa bir zamanda aracınızın emsal değeri bize ödendi ve bugün 11.03.2016 yeni aracınızı aldık.Allah kazasız kullanmayı nasip etsin inşallah. Bu süreç içinde hızlı bir şekilde ödemeyi yapan ve bizi hiç bir şekilde mağdur etmeyen SOMPO JAPAN SİGORTA'ya çok teşekkür ederim.Kasko ve trafik sigortası yaptırmak isteyen herkes memnuniyetimi okusun diye paylaşma ihtiyacı duydum.Herkese kazasız günler dilerim.TEŞEKKÜRLER SOMPO JAPAN SİGORTA @somposigorta

    Bunu yazmak için mi üye oldunuz?

    En azından başka yerlere 1-2 mesaj daha yazdıktan sonra yazsaydınız.

    Hayır yanlış anlaşılmasın ben de sompo japon sigorta müşterisiyim ama bu şekilde yazdığınızda direkt reklam amaçlı bir yazı gibi görünüyor.




  • Hangi firma olursa olsun poliçenin çok detaylı ve dikkatli incelenmesini tavsiye ederim. Sompo Japan firmasından aldığım teklifte poliçede araç tam hasar alması(pert yani) veya çalınması durumunda GÜMRÜKSÜZ bedelini ödeyeceğini yazıyor. yani beyefendiler bana %30-%40 (artık neyse gümrük oranı) eksik ödeyecekler dolayisiyla tavsiye etmem. Madde aynen şöyle:

    "GÜMRÜKLÜ DEĞER KLOZU
    Bu sigorta poliçesindeki Araç Kasko Bedeli, aracın gümrüklü bedeli üzerinden belirlenmiş olup, herhangi bir kısmi hasarda hasar tutarı ilgili yedek parçanın Türkiye'de ilan edilmiş parekende satış fiyatları, tam hasara uğraması veya çalınması menşei katalog fiyatları üzerinden (gümrüksüz bedeli) ödenecektir. Bu hususlar taraflar arasında peşinen kabul edilmiştir."

    Başka bir tavsiyem de İhtiyarı mali mesuliyet(yani karşı aracın hasarını ödeyen limit) limitlerinin yüksek tutulması. Trafikte gezen çok sayıda lüks araçlar ve cipler var. Yenilerinin fiyatları çoğunda 100 bin tl ve üzeri. Olmaz olmaz demeyin. Eğer bu araçların pert olmasına sebep olursanız limitin üstündeki kısmı siz ödersiniz. 100 bin tl'lik bir araca tam hasar verirseniz 22 bin tl'sini trafik sigortası karşılar. sonra kasko limitiniz devreye girer. Oda genelde 30-40 bin civarı veriliyor. kalan 40-50 bini cebinizden ödersiniz. araç daha pahalıysa durum daha kötü. Bu limitin artırımı genelde primi 30-40 tl artırır ama kesinlikle değer.




  • Sigortanın ne olduğunu hasada değil BÜYÜK HASARDA anlarsınız. Gidin istediğiniz firmadan kasko yaptırın örneğin 100.000 TL'lik aracınızda oluşacak iki yada üç bin liralık hasar için hemen hiçbiri sizi üzmez. Ancak aracınızda 40.000 TL hasar oluştuğu yada aracınız pert olduğunda işte o zaman işler değişir, iyi ve kötü şirket arasındaki fark ortaya çıkar.
    Özellikle kasko sigortasında hedefiniz büyük bir hasar halinde sizi hiç sıkıntıya sokmadan zararınızı karşılayacak bir şirket olmalıdır. Mini onarım hizmetiymiş, yok sigara yanıklarını tazmin etmeymiş, tatildeyken araç arıza yapar onarım 48 saatten uzun sürerse dönüş için uçak bileti verirmiş benim için bunların hiç önemi yok. Bunlar bana göre göz boyamadan öte argümanlar değil.
    Sanayilerde artık sadece göçük düzeltme yapan işyerleri var, geçen hafta bir 5 cm diğeri 6-7 cm olan iki adet göçüğü arkadan masaj yönetmiyle boyasız olarak düzelttiler, birinde boya kalkması olmuştu ona da çok küçük fırçayla düzeltme boyası yaptılar, onarım sonrası hiçbir iz kalmadı, ve 50 TL aldılar. Sigortayı arayıp, beyan yazdın, fotokopiler verdin vs yapmaya bile değmez.
    Ciddi bir hasarda yada aracın tamamen hasara uğraması durumunda başımı ağrıtmadan kaybımı kısa zamanda ve kolayca tazmin etsin ve yolda kalamam halinde hızlı çekici hizmeti versin benim için yeterlidir.




  • Gerçekten de hasar olunca sigorta şirketinin nasıl olduğu anlaşılıyormuş. 4 yıldır Sompo Japan'dan kaskomu yaptırıyordum ancak bu yıla kadar kaskomu hiç kullanmamıştım. 2 Temmuzda Bayram tatiline giderken kaza yaptım. Aracım fiat linea yani ülkemizdeki en yaygın araçlardan biri. Aracımın ön tampon, kaput, far, radyatörü hasar gördü. Kaskoyu aradığımda oradaki yetkili kazayı yaptığım yerde yetkili servis olmadığını, anlaşmalı bir servis olduğunu(ford servisi) oraya çekilebileceğini ifade etti. Ben de oraya çektirdim aracımı. Daha önce de kaskoyu kullanmadığım için işlerin nasıl yürüyeceğini sorduğumda servisteki yetkili; parçaları kaskodan isteyeceklerini yani parçaların kaskodan geleceğini söyledi. Tampon ve kaput gelip takılacak boya olacak, bunun için kargo süresi de dahil olmak üzere on günlük süre fazla fazla yeterli olabilecekken, aracım henüz tamir olamadı. Sebebi ise Sompo Japan'ın aracımın tamponunu tedarik edemediği için gönderememesi. Kasko tamponu tedarik edemediğini servise söylemiş ve servisten kendisinin bulmasını istemiş. Servis de ford servisi olduğundan fiattan parça çekemiyor ve dışarıdan da parçayı bulamadığı için aracım tamir olamıyor. Sompo Japan yetkililerine ulaştığımda bana "SOMPO JAPAN'IN PARÇAYI TEDARİK ETMEK ZORUNLULUĞUNUN BULUNMADIĞINI, PARÇAYI TEDARİK ETMEKLE SİGORTALININ YÜKÜMLÜ OLDUĞUNU" gibi bir gerekçe sunuyorlar ki kasko poliçesinde tam tersi sigortacının yedek parçayı tedarik etmesi gerektiği yazıyor. Yani ben tamponu bulup servise götürüp aracımı tamir ettirmem gerekiyormuş, hem de kendi anlaşmalı servislerine. Diğer kaskolarda da böyle mi bilmiyorum ama eğer öyleyse bir daha kasko yaptırmayacağım. Zannetmiyorum poliçede bile yazıyor sigortacının tedarik etmesi gerektiği. Ufak bir parça olsa bulup götüreyim diyorum da koca tamponu nasıl alıp da 700 km uzaktaki arabaya göndereyim kara kara düşünüyorum. Sonuç olarak Sompo Japan isimli sigorta şirketini tavsiye etmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvnccelik

    Bugun aracimin kaskosunu sompo japandan yenilettim. Acikcasi biraz aceleye geldi ve gordumki bu firma mini onarimi tramere isletiyormus. Kaskoyu gelecek yil bu firmadan yaptirdiginizda hasarsizlik indiriminden yararlanabiliyormussunuz fakat baska br firma terch ettiginizde hasarsizlik indiriminden tramer dolayisiyla faydalanamiyorsunuz. Umarim bu sacma maddeyi gelen sikayetler uyarinca degistirirler.. Neyse umarim kucuk buyuk bir hasar durumuyla karsilasmayiz diyelim..

    Merhabalar.

    Ben 13 yıldır bu sektörde çalışmaktayım.Ankara da kendi firmamız var.uzun yıllar tek şirket olarak yapı kredi sigortaya aracılık ettikten sonra değişen fiyat politikaları ve çalışma şartları nedeniyle sektördeki hareketlenme sonucu yapı kredi sigortanın yanına Axa sigorta Anadolu sigorta Ergo Sigorta ve Ray sigorta gibi büyük firmaları ekleyerek çalışmaya devam etmekteyiz.Belirttiğiniz konu hakkında sizi bilgilendirmek istiyorum.öncelikle sompo firması köti bir firma değildir fakat ne yazık ki bir axa asla değildir çünkü alt yapısı çalışma hızı ve müşteri memnuniyeti olsun axa sigorta sektör lideridir.

    Mini onarım hizmetini tramere yansıtmayan şriket ne yazık ki kalmadı buda mini onarım hizmetinin cazibesini yitirmesine sebep oldu ne yazık ki ve inanın bana 2 sene önce her arayan mini onarım varmı poliçemde diye soruyorken artık kimse mini onarım talebinde bulunmuyor çünkü kimse bu şartlarda kullanmıyor.mini onarım faydalımı evet fakat burada dikkat edilmesi gereken şu diyelimki bu sene kaskonuz 600 tl tuttu ve indiriminiz en yüksek kademede.poliçe döneminde kazanız olmadı ve yenileme zamanı geldi arabanız da honda civic diyelim.Sompo dan fiyat aldınız ve kaskonuz olmuş 850 tl hani hasarı yansıtmıyor ya tramere ama bakıyorsunuzki o hasarı yansıtmadığı halde 850 derken diğer tarafta x şirketi size 840 tl veriyor ama hasar kademeniz bir alt kademeye gerilemiş ve o hasarı da almamış olsaydınız 840 değil 740 fiyat verme olasılığı vardı.bu durumda siz gidip mecburen sompodan devam ediyorsunuz çünkü hasar oranı sabit kalıyor.işte bu burada şirket değiştirme şansını da kaybediyorsunuz ve verdiği fiyata razı oluyorsunuz yani bir kısa örnek daha verecek olursak başka şirket size 840 diyor sompo 950 diyor hasarsızlıkmı yansın yoksa fazlamı ödersiniz tercih müşteriye kalıyor ben hasarsızlığımı yakmak istemeyeceğimden dolayı mecburen fazla ödemeyi tercih ederim çünkü onun tramere düşmesi bile sigorta sicilinize etki edecek daha sonraki dönemlerde aleyhinize olacaktır.

    Bu uygulama müşterilerin iyi niyeti su istimal etmesi ve ufacık hasarlarında bu hizmeti kullanarak şirkete masraf çıkarması sonucu oluştu.Kaldıki bundan tam 2 sene önce bende poliçem de mini onarım kullandım dedim arabam mis gibi oldu allah razı olsun hizmetten dedim kasko sürem dolarken yenilemede bir baktım diğer firmalarda hasarım var şirketi aradım sordum durumu izah ettiler ve o zaman öğrendim.Bu şirketler arası alınan ortak karardan acentenin bile haberi olmamıştı

    Kısacası mini onarım hizmeti yavaş yavaş ölüyor bu hizmeti düşünmeyin bunun içinde fazladan para ödemeyin.ufak tefek çizikleri sanayide ustanız da temizler göcükleride belli bir ücretle zaten çekiyorlar.

    Mesela çok iyi bir hizmet olsa axa sigorta bunu poliçesine ekler ama hizmet be yazık ki yok.Aslında var ama auto king gibi büyük bir firma ile değil daha yeni yeni büyümeye çalışan otto zenith adlı firma ile bu hizmeti veriyorlar ama sınır 150 tl ve neyi götürseniz zaten 150 tl ye girmez bu hixmet diyorlar.kaldıki bir çok axa müşterisi bu hizmeti sormuyor bile.




  • diğer firmaların 2400 ile 2800 arası verdiği kaskoyu sompo japandan 1011 liraya yaptırdım. paketten hiçbir şey çıkarmadılar teror ıvır zıvır hersey var.
  • Arkadaşlar Sompo gayet iyi bir sigorta şirketi olup benim anlaşmalı olduğum 22 sigorta şirketinden biridir. Küçük hasarları tramere yansıtmaktan bahsetmişsiniz. Tramere yansıyacak hasarı belirleyen şey hasarın nerede onarıldığıdır. Mini Onarım merkezinde hasarınızı yaptırırsanız tramere yansımaz. Derseniz ben arabamı yetkili servis dışında hiçbir yere vermem, onarımı yetkilide yaptıracağım verirsiniz, yetkili servis de hasar dosyasını açar bu da tramere yansır. Yani hasarları yönetmekte çok önemlidir. Burada poliçeyi yaptırdığınız aracıdan destek almanız gerekir.
  • 08.02.2016 tarihinde oğlum bir kaza yaptı ve aracımız pert oldu.Öncelikle evladınma bişey olmadı şükürler olsun.Sonrasında ise aracımız Sompo Japan sigorta tarafından kasko sigortası olduğu içın kazanın olduğu gün hemen çekici hizmet ile aracınız yetkili servise götürüldü.Gerekli evrakları tamamladık.30 gün gibi kısa bir zamanda aracınızın emsal değeri bize ödendi ve bugün 11.03.2016 yeni aracınızı aldık.Allah kazasız kullanmayı nasip etsin inşallah. Bu süreç içinde hızlı bir şekilde ödemeyi yapan ve bizi hiç bir şekilde mağdur etmeyen SOMPO JAPAN SİGORTA'ya çok teşekkür ederim.Kasko ve trafik sigortası yaptırmak isteyen herkes memnuniyetimi okusun diye paylaşma ihtiyacı duydum.Herkese kazasız günler dilerim.TEŞEKKÜRLER SOMPO JAPAN SİGORTA @somposigorta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gs_alper

    Selamlar aracımın kaskosu önümüzdeki hafta bitmek üzere si...t.m.net sitesinden müşt.hizm. yardımıyla teklif aldım en üygun sizin önerdiğiniz firma @spacewolf sompo japon sigorta idi diğerleri 2000,1600 tl gibi rakamlardı (2014 honda civic elegance lpg düz vites için) 845 tl (hasarsızlığım var) full kasko teklif verdiler fiyatıda uygun geldi bana fakat mini onarım hizmetlerinde oto king firması ile antlaşmamız yok dendi.söz konusu özellikle müşt hizm. sorduğum soru s.j firmansının mini onarım hizmetleri hasar kaydına işliyormu diye sorduğum da ise verdiği cevap kesinlikle mini onarım hizmeti hasar kaydına işlmez s.j firması için bahsetti rahat olun dendi.şimdi de yazınızı görünce tereddüte düştüm .daha önce bu talihsizliği yaşamıştım neovanın mini onarım hizmeti tramere işliyordu ve 1400 tl gibi geçen sene kasko yaptırmıştım o yuzden başka firma arayış içersindeyim.saygılar..

    Maalesef sigortam.net sitesi satış üzerine kurulu bir site hocam.

    Sompo Japan sigorta acentesi olarak söylüyorum , Sompo Japan sigortanın mini onarımları tramere hasar olarak işlenir. Yanlış yönlendirmelerin önüne geçmek lazım.




  • sedattttyt S kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun ,

    Sompo Japan sigortada tercih etmediğiniz sürece istediğiniz servise gidebilirsiniz. Anlaşmalı servis olması gerekmemektedir.

    Parça tedariğini ise mart ayından beri kendileri yapmamakta. Tam tersine bağımsız bir denetim şirketi yürütüyor. Acenteniz bu duruma ne dedi? Müdehale etti mi? Mesela ikinci güne kalan hasarlara ben sert bir şekilde müdehale ediyorum kendileri ne yaptı?

    Sorununuz çözülmediyse şuan Japon denetim ekinin Türkiye'de , gereken müdehaleyi yaparlar
  • munchausenbyproxy kullanıcısına yanıt
    Hocam sigorta şirketlerinin yaptıkları tüm işlemleri TRAMER'e bildirmek zorunda TRAMER aynı zamanda devletin veri deposu, kesilen,iptal edilen, açılan hasar dosyaları vs. zaten sistemin amacı da 2.el araç alırken aracın geçmişini görebilsin ki vatandaş sahtekarlığa maruz kalmasın.

    Tüm sigorta şirketleri mini onarım şeklinde kayıt işler.
  • munchausenbyproxy kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun ,

    Sompo Japan sigorta mini onarımları tramere hasar olarak işlemektedir.Sigortanızın poliçe yaparken bunu belirtmeliydi size.

    Türkiye Cumhuriyetinde mini onarımı tramere hasar olarak girmeyen dört şirket mevcuttur.

    Bu nedenle poliçe vadeniz gelirken mini onarımı tramere hasar olarak girmeyen şirketleri tercih edebilirsiniz.

    Sompo Japan sigorta dünyanın en büyük firmalarından birisidir.Poliçeyi yaparken acentenizin size doğru bilgi vermesi gerekiyor ne yazık ki. Mini onarımlar hariç Türkiye'de liderliğe oynamaktalar.
  • sompo iyidir pert dosyam vardı 1 ay geçmeden paramı hesabıma aktardı.
  • SOMPO dan sakın herhangi bir sigorta yaptırmayın.Aracım 14.02.2023 tarihinde trafik kazası-hasar nedeniyle servise girdi.Tüm uğraşlar sonucu 02.06.2023 tarihinde servis tarafından onarılarak kendi garajlarına çekildi.Ancak bugün 13.06.2023 tarihi olmasına karşın ''servis sigorta sirketinin onayı ''olmadığı için aracı hala teslim etmedi.11 gündür aracın tamiri bittiği halde aracımızı servisten alamadık.Her yönü ile dandik,duyarsız,ilgisiz bir şirkettir.Son 4 aydır yaşadıklarımı ayrıntılı yazamıyorum.Yazması bile sinir bozucu.Aklıma geldikçe deliriyorum.

  • Merhaba

    2006 Model Golf'üm var. Diğer kasko firmalarının hepsine sordum. Axa fiyat olarak 1030TL gibi bir fiyat verdi. Sompo Japan Sigorta'da ise bu fiyat 900 lira. Sizce bu firma güvenilirmi? Daha önce kaskosunu burdan yaptırmış olan varmı?


    İlginiz için teşekkürler.



  • som japan iyidir, fiba sigortayı satın aldılar. bütün fiba acenteleri otomatik sompo japan oldular. bizim fibadan kaskomuz vardı. ağır hasarlı kaza yaptık. sompo japan harika hizmet verdi. burdan yazmak boynumun borcudur. ayrıca duyduguma göre dünyanın en buyuk 2. sigorta şirketiymiş. rahatlıkla sompo japana güvenebilirsin.
  • Ben de kaskomu sampo japan dan yaptırdım çok memnunum tavsiye ederim.
  • sompa japan ı tavsiye etmiyorum. Sebebi ise : bundan 3 ay kadar evvel sıkışık bir trafikte. peder aracıyla tıngır mıngır ilerlerken trafik duruyor. Bu sırada arkadan gelen bir beton mikseri pederin aracın arkasından gecmeye çalışırken, kamyonun mazot deposu hizasından , ford fusion ın arka bagaj marka yazan kısmından sürtüyor. trafik çok sıkışık olduğu için, sükür ki can kaybı yok yaralanma yok. Bu kısmı geçtikten sonra 2. plana bakarsak koskoca beton mikserinde de maddi sorun yok, olan garibim fusion da...
    Buraya kadar hersey ok. Olay bundan sonra baslıyor. Beton mikserinin mazot deposunun hemen yanından başlayan 2 parça koruması var, altlı üstlü, 35 santim ara ile aracın arka stoplarına kadar uzanan bir koruma demiri. BU iki demir aynı anda araca çarptıgı için aracın 2 farklı noktasında altlı üstlü olarak ezilme meydana geldi. Gel gelelim bu sompo cu arkadaşlar bunu kabul etmediler. Merkezlerine kadar gidip, konuyu izah etmeme rağmen, çekilen fotograflar üzerinde saatlerce konuşmamıza rağmen sadece alt kısmı ödediler üst kısmı kendimiz cebimizden yaptırmak zorunda kaldık. Kendi cebimizden bu işi 200 tl ye hallettik. Aracımız Mercedes, Bmw vs olabilirdi.. o zaman tablo değişirdi.
    Güvenebileceğiniz farklı bir sigorta markası varsa lütfen gidin başka bir firmaya yaptırın. 100 lira eksik verirsiniz 500 lira fazla olarak cebinizden çıkar.
    Saygılar.




  • Aracımın kaskosunu ben de Sompo Japan'dan yenilettim.

    Bekleyip göreceğiz ama japon firmalarına her zaman güvenmişimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RyLand

    sompa japan ı tavsiye etmiyorum. Sebebi ise : bundan 3 ay kadar evvel sıkışık bir trafikte. peder aracıyla tıngır mıngır ilerlerken trafik duruyor. Bu sırada arkadan gelen bir beton mikseri pederin aracın arkasından gecmeye çalışırken, kamyonun mazot deposu hizasından , ford fusion ın arka bagaj marka yazan kısmından sürtüyor. trafik çok sıkışık olduğu için, sükür ki can kaybı yok yaralanma yok. Bu kısmı geçtikten sonra 2. plana bakarsak koskoca beton mikserinde de maddi sorun yok, olan garibim fusion da...
    Buraya kadar hersey ok. Olay bundan sonra baslıyor. Beton mikserinin mazot deposunun hemen yanından başlayan 2 parça koruması var, altlı üstlü, 35 santim ara ile aracın arka stoplarına kadar uzanan bir koruma demiri. BU iki demir aynı anda araca çarptıgı için aracın 2 farklı noktasında altlı üstlü olarak ezilme meydana geldi. Gel gelelim bu sompo cu arkadaşlar bunu kabul etmediler. Merkezlerine kadar gidip, konuyu izah etmeme rağmen, çekilen fotograflar üzerinde saatlerce konuşmamıza rağmen sadece alt kısmı ödediler üst kısmı kendimiz cebimizden yaptırmak zorunda kaldık. Kendi cebimizden bu işi 200 tl ye hallettik. Aracımız Mercedes, Bmw vs olabilirdi.. o zaman tablo değişirdi.
    Güvenebileceğiniz farklı bir sigorta markası varsa lütfen gidin başka bir firmaya yaptırın. 100 lira eksik verirsiniz 500 lira fazla olarak cebinizden çıkar.
    Saygılar.

    Kamyonun trafik sigortası mı Sompo Japan'di?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.