Şimdi Ara

Araçlara gündüzleri de far yakma zorunluluğu getirilmesi tartışılıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
142
Cevap
0
Favori
8.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kontağı çevirince far otomatik yanacak
    Araçlara gündüzleri de far yakma zorunluluğu getirilmesi tartışılıyor. Avrupa’da 7 Şubat 2011’den itibaren üretilen araçlara, kontağı çevirince otomatik yanan far sistemi monte ediliyor.
    CHP İzmir milletvekili Oğuz Oyan, araçların farlarını gündüzleri de zorunlu olarak yakmaları konusunda bir kanun teklifi hazırladı ve ‘’Gündüz farı’’ tartışılmaya başlandı. Avrupa’da, 7 Şubat 2011’den itibaren üretilen araçlarda, kontağı çevirince otomatik olarak yanan far sistemine geçildi.

    CHP milletvekili Oyan TBMM Başkanlığına sunduğu teklifte, trafikte görmek kadar, görülmenin de önemli olduğunu belirterek, ABD’de 1961’den bu yana gündüzleri far yakıldığını bildirdi. Halen Finlandiya, Kanada, Danimarka, İzlanda, Romanya, Norveç, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Hırvatistan, Makedonya, Polonya ve Rusya’da da gündüz farı zorunlu bulunuyor.


    Oğuz Oyan, Avrupa Birliğine üye ülkelerin aldığı bir karar uyarınca 7 Şubat 2011’den itibaren imal edilen binek tipi araçlara yeni bir far sisteminin monte edildiğini ve bu araçlarda kontağı çevirince farların da otomatik olarak yandığını bildirdi. Oyan, Ağustos 2012’den itibaren imal edilen kamyonlar için de bu sistemin başlayacağını vurguladı. Kanun teklifinde gündüz farı yakılmasının zorunlu olduğu ülkelerde, kaza oranlarının ciddi biçimde azaldığı kaydedildi. Bu konuda 1997 yılında da TBMM’ye bir kanun teklifi sunulmuştu. Ancak sistemin havanın erken karardığı ve güneş ışığının az olduğu kuzey ülkelerinde uygulandığı ve Türkiye için buna gerek bulunmadığı belirtilerek, teklif ele alınmamıştı. Türkiye’de sürücüler, akünün çabuk biteceği ve ‘’Acil durum göstergesi olduğu’’ izlenimi nedeniyle, gündüzleri far yakmaktan kaçınıyor.


    http://siyaset.milliyet.com.tr/kontagi-cevirince-far-otomatik-yanacak/siyaset/siyasetdetay/24.02.2012/1507185/default.htm







  • Gayet guzel olur. Zaten gece gunduz farim surekli yanar.
  • Benim araçta sürekli yanıyor zaten.Adamlar düşünmüş
  • çok güneşli havalarda saat 4 - 5 gibi yakarım. bulutlu havalarda herzaman açık olur.
  • AB Direktifi No. 2008/89/EC nedeni ile 7 Şubat 2011 tarihinden sonra Tip Onayı yapılan motorlu (binek) araçların tümünde DRL şartını zorunlu kılıyor.

    Zaten çok önceden İskandinav ülkelerinde zorunluydu. İskandinav ülkelerine araçları ile seyahat edecek turistlere bu özellikle hatırlatılıyordu, hem hudur kapısında, hem kendi ülkelerinde Otomobil Kulübü tarafından.

    DRL'ler çıkmadan çok önce zaten kontağa asılınca farları otomatik yakma zorunluluğu İsveç, Norveç, Finlandiya'da vardı. SAAB ve VOLVO'larda yurtiçi kullanımda standart, ithal edilecek diğer araçlarda ise NORDIC SPEC. olduğundan bu özellik aktifleştiriliyordu ve "deaktive" etmek zordu, hatta suçtu. Bunun sebebi günlerin kısa olduğu ve güneşin de ışınlama açısı nedeni ile ışığı dik olarak değil de yanal yönde yayması ve bunun da daha puslu, alaca karanlık bir ortam meydana getirmesi ve sık ormanlık bitki örtüsü ile kaplı bu ülkelerde araçların gündüz de farlarını yakmaması durumunda zor görünmeleriydi.

    Fakat zaten şu anda (ülkemizde) satılan araçların çoğunda DRL var. Sanırım Oğuz bey ya bunu bilmiyor, ya da ötedenberi bir amacı gerçekleştirmeye çalışıyor. Ya da bilemediğim başka şeyler oluyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Taner Bey, bu Oğuz Bey'e bi bakmak lazım, DRL ithalatçısı falan mı diye

    Aynen dediğiniz gibi, son dönemde satılan araçların çoğunda ya DRL var ya da farlar yanıyor.

    Arkadaşım Scirocco almıştı mesela, kontağı çevirdiği anda farları da yanıyordu.
    Sonradan bilgisayarda o olayı kapattırdı, yolda farları hep açık dolaşır ama yine de kontrol kendisinde olsun istedi

    Yine de fena bi uygulama olmaz.

    Hava artık iyice kararmış olmasına rağmen park lambalarıyla dolaşmayı marifet sanan, farlarını yakmayı unutan ve karanlıkta öyle dolaşan salaklara karşı güzel bi önlem olur herhalde.
  • Öğlen vakti farların yanmasının ne gibi bir faydası var? yoksa gerçekten ormancı arkadaşın dediği gibi birileri bu ürünü pazarlamaya mı çalışıyor?
  • Düzennnnnnn



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *eksik yazı var* -- 28 Şubat 2012; 3:44:03 >
  • gerekli zaten. ama daha önemli ve geliştirilmesi gereken güvenlik önlemleri var. artık kazalar en aza indirilmeli !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    Öğlen vakti farların yanmasının ne gibi bir faydası var? yoksa gerçekten ormancı arkadaşın dediği gibi birileri bu ürünü pazarlamaya mı çalışıyor?



    Çok faydası var, dikkat çekiyor...
  • Astra,dan onceki aracimda otomatik far sistemi yoktu ama ben her zaman farlarimi acardim Astrada otomatik far sistemi mevcut gunduz farlarida oldugu icin boyle bir sikintim yok suan icin :)
     Araçlara gündüzleri de far yakma zorunluluğu getirilmesi tartışılıyor.
  • Benim Audi'de Gündüz Farı da otomatik yanan far da var. Çok rahat ettiriyor adamı onu söyleyeyim. Bence DRL çok önemli değil be! Benim Saab'da farları açık bırakırsanız, kontağı çektiğinizde stoplar, farlar herşey sönüyordu. Ben de kısaları açık bırakıyordum o yüzden. Arabaya binip kontağı çevirdim mi farlar yanıyor böylece... Gece gündüz far açık. En iyisi bu. Gündüz farı falan çok önemli değil. Artizlik ve güzel görüntü için süper de, onun dışında önemli değil. Farlar açık gezin daha iyi.
  • Benim farlarımda hep açıktır zaten..
    kontakla beraber farlar da açılıp kapanıyor..
  • 2007 de farımı açmıştım.
    o günden beri,
    farımda açık yolumda. :)
  • Bende de sabah akşam farlar açık.
  • bizim millete anlatamazsın bu durumu.hususi garajların önüne başka yer yok diye park eden, ara sokaklarda yolun ortasına park eden yani kısaca sadece kendini düşünen bir milletiz.adama farını yak desen gerek yok der.ancak özellikle gri renkli araç sahiplerinin yakmasını rica ediyorum.
  • Yolunuzda farınızda açık olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Benim Audi'de Gündüz Farı da otomatik yanan far da var. Çok rahat ettiriyor adamı onu söyleyeyim. Bence DRL çok önemli değil be! Benim Saab'da farları açık bırakırsanız, kontağı çektiğinizde stoplar, farlar herşey sönüyordu. Ben de kısaları açık bırakıyordum o yüzden. Arabaya binip kontağı çevirdim mi farlar yanıyor böylece... Gece gündüz far açık. En iyisi bu. Gündüz farı falan çok önemli değil. Artizlik ve güzel görüntü için süper de, onun dışında önemli değil. Farlar açık gezin daha iyi.

    Gündüz farı bence önemli zaten LED'ler den oluştuğundan dolayı gündüzleride güçlü bir ışık yayıyor güzel görünmesi ayrı bir konu




  • fazlasıyla özenti bir milletiz. yapılan işlerin asıl nedenlerine bakmadan Avrupada her ne halt görsek aynen kopyalıyoruz.

    bu gündüz far yakma olayının asıl kaynağı Taner Bey'in çok güzel açıkladığı gibi sürekli sisli puslu havada yaşayan Kuzey Avrupa ülkeledir

    ve oralarda bu gerçektende elzem ihtiyaçdır. aksi halde hem farkedilmeniz hemde farketmeniz çok zordur.


    ama şimdi pırıl pırıl bir havaya sahip güzel ülkemde öğlen güneşinin altında gündüz farlarının işe yarayacağını düşünmek mantıklı değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    fazlasıyla özenti bir milletiz. yapılan işlerin asıl nedenlerine bakmadan Avrupada her ne halt görsek aynen kopyalıyoruz.

    bu gündüz far yakma olayının asıl kaynağı Taner Bey'in çok güzel açıkladığı gibi sürekli sisli puslu havada yaşayan Kuzey Avrupa ülkeledir

    ve oralarda bu gerçektende elzem ihtiyaçdır. aksi halde hem farkedilmeniz hemde farketmeniz çok zordur.


    ama şimdi pırıl pırıl bir havaya sahip güzel ülkemde öğlen güneşinin altında gündüz farlarının işe yarayacağını düşünmek mantıklı değil.

    Sayın Taner Bey de belirtmiş zaten işin her detayını. İskandinavya ülkelerinde kontak çevrilince farlar yanar. Çok kullanışlı bir özelliktir. Ülkelerin bazı yerlerinde saat 10-11'de güneş doğuyor. Bazen birkaç hafta güneş hiç çıkmaz özellikle Umeå'dan kuzey kesimi kutup çizgisinin başlangıç yeridir.
    Yaz gelince güneş bazı yerlerde hiç batmaz, bazı yerlerde 23de batar, etraf alacakaranlık olur. Saat 2-3 civarı tekrar doğar. Güneş ışığının gelme açısı düşüktür. Yolda hafif su varsa yollar inanılmaz bir şekilde parlar. Kışın da kar yüzünden parlama olur. Kışın güneş gözlüğü kullanılan bir yerdir burası
    Böyle bir ortamda kesinlikle o farlar lazımdır. Fakat Türkiye'de gereksiz olduğunu düşünüyorum. Başka bir iş var bunun altında, demedi demeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.