Şimdi Ara

Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
1
Favori
4.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar;

    Sizleri forumdan bendeniz,ve mudavim fakat yazmayan insan nhrsco'nun 20 aracın izlenimleri ve 6 adet test sürüşü ile başbaşa bırakıyorum.
    İncelemeler yaptığımız sıraya göre olup,bizleri tanımayanlar için objektif bir bakış açısıyla fanatiklik yapmadan bakmaya çalıştığımızı söyleyelim.
    Üslüp ve anlatımda bendenize aittir :)

    Haydi başlayalım;



    Yeni Eklenenler



    Renault

    Clio 4 :

    Aracı malesef pazar günü olduğu için test edemedik ancak epey inceleme fırsatımız oldu.Gerçekten güzel görünümlü şık bir araç olmuş.Konsolda kullanılan malzeme sert plastik olmasına rağmen,insanı rahatsız etmiyor.R-LINK adı verilen sistemin algılaması oldukça güzel,kullanım esnasında herhangi bir sıkıntı yaratmıyor.VW ailesinde kullanılan RCD 510'a göre daha başarılı bulduk diyebiliriz.İç hacim yakın zamanda test ettiğimiz Peugeot 208'e oranla küçük geldi bizlere,içeride biraz samimi bir ortam varArka görüş açısı pek başarılı değil malesef,tasarım uğruna kurban verilen maddelerden biri olmuş.Arka camların manuel olması,2007'de gelen Corsa'da en çok eleştirdiğin noktayken,Icon donanım Clio 4'te bunu görememek can sıkıcıydı.4 farklı Clio 4 araca bindik ancak hepsinin kapı kollarındaki "piano black" kısımlarından gıcırtı sesleri geliyordu.Genel olarak eksilerden bahsetmemize rağmen,tasarımı ve başarılı motor seçenekleri,rekabetçi bulduğumuz fiyat politikası ile yüksek satış adetlerine ulaşacağını tahmin etmek zor değil.

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    Mercedes

    A sınıfı :

    Forumun son günlerde en çok merak edilen araçlarından olan A sınıfı'nı inelemeye gittik bizlerde...Araç dışarıdan oldukça şık ve etkileyici gözüküyor(şahsi fikrim arka kısmın o kadar da şık olmadığı yönünde).Araç için öncelikle söylemeliyim ki hem detaylarda çok iyi,hem de detaylarda çok kötü.Koltukları gerçekten çok güzel,iç tasarım oldukça hoş,iç mekanda diz mesafesi ise beklediğimizden iyiydi.Ancak konsolda kullanılan plastiğin kalitesi gerçekten çok kötüydü ve malesef insanlar kabullenmek veya inanmak istemese de Ekranın olduğu bölüm ve havalandırma deliklerinin olduğu kısımlardan çıtırtı sesleri geliyor.Bizimde karşılaşmayı pek beklemediğimiz bir durumdu.İnşallah yakın zamanda test edip,test izlenimlerimizide aktaracağız.Şimdilik fotoğraflarla başbaşa bırakalım sizi.Fotoğrafların arasında "montaj hatası" sürprizi de mevcut!

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

    Fotoğraf biraz bulanık çıkmış kusura bakmayın,teybin çerçevesi yerine oturmamıştı...
     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    Toyota

    Yaris Hybrid

    Dış görünüş olarak,standart vesiyonundan ayrılan ve daha şık bulduğumuz bir yaris ile karşılaştık.Aracın genel izlenimi fonksiyonellik üzerine kurulmuş yapıda.İç mekanın hemen hemen her yerinde kullanılan cilalı taş plastik kalite algısını düşürüyor ne yazık ki.Keşke test edebilseydik dediğimiz araca karşı merağımızı da koruyarak fotoğraflarla başbaşa bırakmak istiyoruz...

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler



    Peugeot

    208 :

    Peugeot un son sumarası...İnternette gördüğümüz zaman nhrsco nickli arkadaşım "tamam,bir sonraki aracımı buldum" dediğinde,"iyide bu hiç güzel değil ki" gibi bir tepki vermiştim.Aracı bayide gördüğümde ise önyargılarımı kırdı,şık ve güzel bir araç olmuş.En boşu ve en dolusu mevcuttu gittiğimiz bayide.Önce en dolu modeline baktık.Kalite hissi güzel ancak sert plastik kaplamalar mevcuttu.Ekranın etrafındaki ve vitesin ekrafındaki krom kaplama plastik uzun dönem kullanımda soyulma yapabilir gibi geldi bana.Ancak kapıladaki "polished aliminium" görüntü gerçekten hem daha şık hemde daha dayanıklı gözüküyordu;keşke diğer kaplamalarda bu şekilde olsaydı dedik.Küçük direksiyon simidinin arkasından bakılan göstergeler benim için 50 km/h saatten başlıyordu.Gösterge paneliyle direksiyonun açısı birbirine tezat ve kesinlikle sorunsuz bir görüntü elde edemiyorsunuz.Bunu eksi haneye yazabiliriz.

    Gelelim test sürüşüne...Güzergah İzmir Çevreyolu (karabağlar-limontepe arası).Test aracı Active donanımlı 1.4 HDI Auto-5r versiyonuydu.Herşeyden önce deyinmeliyim ki bu araç kesinlikle ve katiyen alınmaz,alınmamalı.Şanzıman tam anlamıyla küfür gibi!Özellikle ilk viteslerde her vites geçişinde kafalarımız öne arkadaya gidip geliyordu.Düz vites kullanmamış insan bile bir süre sonra alışır ve bu araçtan iyi vites değiştirir.Donanıma değinecek olursak,Active donanım dijital klima eksiği dışında oldukça yeterli,Allure donanımdaki süslemelere kapılmazsanız eğer bu versiyonu tavsiye ederim.Motor biraz sesli çalışıyor gibi,sürüş esnasında kabine motor ve yol sesi epey geliyor.Küçük direksiyon simidi biraz alışkanlık gerektiriyor gibi,ancak alıştığınız zaman manevralarda kolaylık sağladığını hissediyorsunuz..68 hp lik araç bu araç için (en azından bu şanzıman için) kesinlikle yetmiyor.hızlanma isteği aşırı derecede zayıf.Otoyolda araçta 3 kişiyken gaza sonuna kadar basılı konumda 135 kilometre hızı geçemedi.Uzun yolda sollamalar açısından tehlike oluşturacak kadar yavaş bir araç olmuş.E canım zaten şehir içi için yapılmış dersenizde bu şanzımanla olmamış derim.

    Fikir ayrılığı yaşadığımız bir nokta var ki test sürüşünü gerçekleştiren arkadaşım göstergelerde görüş problemi olmadığını belirtirken ben ise yorumu size bırakıyorum

    "Bir sonraki aracımı buldum" diyen arkadaşım ise "hiçbir kuvvet bana bu aracı aldıramaz" diyerek indi araçtan.Ancak ve ancak aracın hakkını yemeyeceğim tek bir nokta var ki yakıt tüketimi.100 ile sabit giderseniz 3.5 litre ve civarını görmek mümkün.



    Citroen

    DS4 :

    Araç dışarıdan oldukça beğendiğim ve potansiyel müşterisi olduğum bir araçtı.İçeride ergonomi gayet güzel,kalite hissi gerçektende yüksek seviyede.Eşya gözü sıkıntısı vs. yok.Oldukça şık gözüken olmuş bir araçtı benim için.Niye bilemiyorum ama bu araç yere yakın olsa daha şık olurdu sanki gibi hissediyorum.DS4 Racing konsepti sanki beni doğruluyor ne dersiniz

    Aracın en büyük handikaplarından biriside arka camların açılmıyor oluşu bence,buna da değinmeden geçmeyelim.

    Test sürüşüne çıktığımız araç 1.6 e-hdi MCP şanzımanlı versiyondu.Araç bize doğru gelirken oldukça göz alıcı gözüküyordu,bir şekilde heyecan duyuruyordu yani baktırınca.Sürücü koltuğuna geçtim...Aracı çalıştırdık ve yola çıktık derken oda ne?208 nefret duyarak araçtan ayrılmamıza sebep olan şanzıman.Bellki de aracı çok beğendiğim için daha iyisini bekledim ancak vites geçişleri ne yazık ki çok kötüydü.1.6 dizel motor aracı taşımakta hiç zorlanmasa da şanzıman sürüş keyfini baltalıyordu.Sanırım yüzümden hayal kırklığımı anlayan satış temsilcisi bir kaç açıklama yapıp aslında gazdan ayağınızı çekerseniz daha yumuşak geçer,alışırsanız keyiflidir gibi şeyler söylesede ben niye arabaya alışayım canım?Araç beni düzgün bir şekilde ilerletsin,bende seve seve kullanayım.


    DS5

    Şu ana kadar gördüğüm araçlar içerisinde,içine bindiğim en şık araç!İç mekan muazzam,Yukarıda kullanılan kokpit havası verilen tuşlar,parçalı cam tavan perdeleri,zekice kullanılmış boşluklarla yaratılan eşya gözleri,güzel taralanmış ve gizlenmiş gözlük kapları,arkada gayet iyi diz mesafesi,dışarıdan baktığınızda heybeti ile DS4 bakmaya gitsemde DS5 ten daha çok etkilendiğimi söylemeliyim.Hem belki bu BMP şanzıman MCP'den daha iyidir?

    Aracın eksi hanesine tasarım anlamında yazabileceğim tek şey arka plakalığın olduğu yerdeki bagaj açma tuşu.Tasarım hoş ama bagajı açmak zahmetli ve kullanışsız.

    DS5 test aracımızda da 1.6 e-hdi motor vardı.Motor sağladığı tork sayesinde aracı hareket ettirmekte zorlanmıyor.Şanzıman iseee...DS4 ten bir tık daha iyi denilebilir.Sarsıntı azaltılmış ve geçiş süreleri bir miktar azaltılmıştı.Bunlarda sürüşe olumlu yansımız ama yine de yeterli ve keyif verici değil.Bu kadar para verdiğim bir araçta içeride yayık ayranı olmak istemem.DS5 in sürücü koltuğunda masaj fonksiyonu da bulunmakta,test sürüşü yaparsanız korkmayınarada bir titretip sonra rahat bırakıyor.Süspansiyon sert ayarlanmış bir yapıdaydı,darbeleri hissediyorsunuz ancak yol tutuş olarak geri dönüş yapmış,virajlarda yana yatma eğilimi pek yok.Ancak biraz sesli çalışıyor.Kabin yalıtımı olarak başarılı bulduğumuz araç sessiz bir şekilde yol olayor.Buda aracın beğendiğimiz noktalarındandı.

    Bu aracı özetlemek gerekirse,durduğu zaman içinde vakit geçirmek epey eğlenceli olabilir,yeterince lüks hissettirebilir,ancak yola çıktığınızda şanzıman işleri biraz değiştiriyor

    Renault

    Megane GT-Line :

    Yapılan makyaj operasyonu ve eklenen GT-line donanımıyla Megane gerçekten güzel bir ilerleme kaydetmiş.Sunulan yarı deri spor koltuklar vücudu iyi sarıyor ve gerçekten albenisi yüksek.GT-Line a özgü göstergeler ise oldukça şık duruyor.Ayrıca bu pakedi tercih etmeniz durmunda araç yere 10mm daha yaklaştırılmış spor şasi seçeneği ile geliyor.

    Yeniliklerden bahsettikten sonra gelelim test sürüşümüze.Test aracımız oldukça şık bir mavi renge sahipti.Aynalarımız kendiliğinden açıldı,Aracımızın start tuşuna bastık ve yola çıktık.Satış Görevlisi Beyefendinin ısrarla "bakın aracımız ne kadar sessiz","rakiplerine göre dizel sesi yok kesinlikle" desede araç DS4 ve DS5 ten sonra gürültülü geldi biraz.Ancak motor ısındıkça bir nebze daha azaldı ses.Sürüş ise aynün test ettiğimiz tüm yarı otomatiklerden sonra ilaç gibi geldi diyebilirim.Motor ve şanzıman uyumu güzel,araç ise oldukça akıcı bir biçimde yol alıyor.Çift kavramanın bu manada gözünü seveyim diyorum.Şanzımanda kararsızlık sürüş esnasında yaşamasakta,park yerinden çıkarken bir ara kararsızlık yaşayıp aracı hareket ettirmekte zorlandı ancak bu sadece test aracına özgü bir durumda olabilir hemen kötülemek istemiyorum.Kullanıcı yorumlarını dinlemek lazım.

    Bu kadar uzun süredir üretimde olan megane da görmüş olduğumuz montaj hatasını ise yadırgadık,arkada otururken ön yolcu koltuğunun sarı süngeri köşeden köşeden pis pis bakıyordu


    BMW

    116i :

    Sanıyorum test ettiğimiz en keyif veren araçtı.Tamam kabul ediyorum içi dar,aile kullanımına belki uygun değil.Ancak sürücü koltuğuna oturduğunuzda kabinin sizi sarıp sarmalaması benim en çok hoşuma giden şeydi araçta.Kendinize ait bir kokpitiniz var!Tuşların yerleşminde hiç bir sıkıntı yok herşey düzenli ve elinizin aldında.Ortadaki ekranın kullanımı biraz karışık gelsede zamanla alışılabilir bence.Bayide aracı yeterince inceledikten sonra geçelim test sürüşüne.

    Bu aracı Golf ile aynı kefeye koyupta ,Golf'ü aynı kefeye koymak günahtır.Golfün üstün olabileceği noktalar satış fiyatı,işletim maliyeti veya iç hacim olabilir ancak.Başlı başına sürüş zevki,arkadan itişli olması,motor şanzıman uyumu,yakıt tüketimi(performansa oranla) tüm herşeyi silip atabilir.Kız arkadaşım dahi kullandığında "bu araç insanı basmaya teşvik ediyor" dedi ki bencede doğru.136 beygirin hakını tamamiyle,belkide rakiplerine oranla fazlasıyla veriyor.Test aracı olmasına ve bu kadar zorlanmasına rağmen aracın ortalaması 8.3 litreydi -ki corsa daha fazla yakabiliyor- kesinlikle muhteşem birşeydi.Aracın Eco Pro ve Sport+ modları arasındaki geçişleri gaz tepkimeleri direksiyon ağırlığı-hafifliği ve motorun çalışma karakteri açısından oldukça güzel ayarlanmış.Bindiğiniz aracın ruhunu değiştiriyor resmen.Sport+ moduna aldığınızda DSC'nin tatlı yanlamalara izin vermesi keyif verici olmuş.Tabii sürüşüne güvenen arkadaşlar DSC'yi tamamen kapatıp bu keyfi bir üst seviyeye taşıyabilir ki bunu bir A Class sürücüsü hiç bir zaman anlayamayacak.

    Bu aracın şöförlerine dikkatli bakın,yüzlerindeki gülümsemeyi görebilirsiniz.


    Ford

    Focus 1.0 Ecoboost :

    Çıktığı günden beri en çok merak ettiğim motorlardan biriydi.Bakalım çekecek miydi,çekmeyecek miydi?
    Test aracına geçtiğimizde içerideki sony ses sistemi bizler için sürpriz oldu.Artık sony ses sitemi geliyor,my ford touch sistemi henüz gelemesede.

    Motor beklediğimin aksine hiç ama hiç titreşim yaratmıyor ve oldukça sessiz.Camlar açık olmasına rağmen motor sesi yoktu,ışıklarda durduğunuzda çalışıp çalışmadığına dair şüpheye düşebilirsiniz

    Motorun çekişini biz çok başarılı bulduk,babalar gibi gidiyor bu araç!Kimse size bu araçta 1.0 motor olduğunu söylemezse anlamanız çok zor olabilir.Tatmin edici bir sürüşü var kesinlikle ve kendine has güzel bir motor sesi var.Kabine motor sesi alsa dahi keyif verici bir ses olduğu için sorun etmedik.Motor başarılı başarılı olmasına ama turbo devredeyken!Turbo devreye girene kadar -ki bu az bir aralık-motor biraz yetersiz geliyor ve sabretmenizi ya da vites küçültmenizi istiyor ancak 2000 devirden 6000 devire kadar güzel bir şekilde tırmanabiliyor.Motorun çektiğine kanaat getirdikten sonra daha sakin kullanmaya özen gösterdim.Diyeceğim tek şey o yakıt tüketimi rakamları tamamen yalan.Bu araca şehir içi 6.4 yaktırmak zor zanaat olsa gerek.Sözün özü bu araç 1.6 gibi gidiyor ama 1.6 gibide yakıyor,belki bi yarım litre daha avantajlı falan olabilir.

    Önceden yaptığımız focus incelemsindeki işçilik kusurlarının bu araçtada "hala" devam etmesi hayal kırıklığı yaratıcı.


    Opel Mokka,Opel Astra Sedan ve Ford B-Max incelemeleri yarına kalsın,bu saatte epey yoruldum



    VW

    Golf :

    Bizce şu anda sınıfının fiyat/performans çıtasını zorluyor şu aralar,zira focus veya astra gibi rakipleri karşısında fiyatları rekabetçi sayılabilecek seviyede.Bayide incelediğimiz araç 1.4tsi trendline manuel modeliydi,ancak rcd 510 ve eklenmiş olan alaşım jantlarıyla birlikte boşluğunu kapatmaya çalışan bir haldeydi.Golf;bildiğiniz/beklediğiniz golf işte...Hiçbir işçilik hatası görmedik,kullanılan malzeme kalitesi sınıf standartlarını belirleyecek kadar iyiydi,iç hacim tatminkar,eşya gözleri ise yeterliydi.Zaten bilinen bir araç olduğu için fotoğraf çekme gereksinimi duymadık...

    Passat Variant : (Taner Göde abimizi analım :))

    Bayide iki adet passat variant araç vardı.Birincisi (yanlış hatırlamıyorsak) 1.4 TSI gri comfortline,ikincisi ise 2.0 TDI highline;full+full olmanın eşiğinden dönmüş bir araçtı.Neden böyle dedim;comfortline da olmasına rağmen highline modelinde rcd 510 yoktu.Görüş açıları sorunsuz,iç hacim yayla gibi,plastik kalitesi göğüste gayet iyi fakat kapılarda iyinin kötüsüydü ama sorun teşkil edecek seviyede değildi.Fiyat konularına genel olarak girmeyeceğim,o tartışılır ama bu araç satış lideri ise Türk halkına hitap ettiği de bir gerçek.

    Polo :

    Canım güzel polo,donanım fukaralığı ile bir kez daha bizlere olmamış dedirtti.Yan aynalar estetik adına bir miktar görüşten fedakarlık yapmış gibi geldi ve evet bu araç sınıfındaki en iyi plastik kalitesine sahip gibi gelse de inanmayın :) Konsolda kullanılan plastikler iyi olsa da kapılar "NEŞELİMEŞEODUNU" imalatı gibi...Birbirimize bakarak "olmamış" dedikten sonra hemen yan taraftaki tiguan'a geçtik...

    Tiguan :

    Güzel araç,panaromik cam tavanı cidden etkileyici,1.4 tsi ile de oldukça makul fiyatlara sahip ancak,dsg opsiyonu olmaması onu gerilere itiyor diye düşünüyoruz.Benim tek beğenmediğim nokta yuvarlak havalandırma kanalları olurken,ortak görüşümüz ise göğüs kısmındaki plastik kalitesi bir o kadar iyiyken,zaten yüksek olan torpidonun sert plastikten imal edilmiş olması bizde hayal kırıklığı yaşattı ancak sunduğu fiyat etiketi ve donanımları bunu göz ardı ettirebilir.

    Amarok :

    Kapı eşiği tiguandan daha yüksek,ağır,kapanma sesi tok ve güzel :)İç tasarım şahsım adına tiguandan daha güzeldi,beklentilerimden daha iyisini bulmuştum fakaaaaaat araç highline olmassına rağmen direksiyonun sağ tarafı boş,gösterge panelindeki bilgi ekranı polodaki ile aynı iken caddy de bile golf ve jetta daki bilgi ekranı mevcut olması ayrıca üzülerek belirteyim plastik kalitesinin aracının tamamında "renault symbol" terk olması vee gözümüze takılan küçük montaj hatası araçtan birkaç dakika içerisinde inmemeze sebep oldu.

    Vites topuzundaki rakamlar sola yatık...
     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    Caddy :

    Genel olarak ticari bir araç için başarılı,donanımı da iyi fakat bir binek değil!Plastik kalitesi ise ticari bir araç için yeterli.Klima kontrollerinin ve ses sistemi kontrollerinin alıştığımız düzene göre ters olması biraz yadırganabilir,fakat kullanıcısı kısa sürede alışacaktır.


    Chevrolet

    Aveo :

    Forumumuzun gülü,son günlerin en çok övülen aracı...Övülmeyi hak edecek yönleri de var fakat hatasız değil!
    İç hacim konusunda beklentilerimiz çok üstündeydi.Boylarımızın 1.87 ve 1.83 olmasına rağmen ön koltukları kendimize göre ayarlayıp arka koltuğa geçtiğimizde dizlerimiz ve ön koltuklar arasında 5-6 cm boşluk hala mevcuttu.Havalandırma ızgaralarında kullanılan detay ikimizinde hoşuna gitti.Eşya gözleri bolca mevcut olup kullanılan müzik kumandaları ve direksiyon tasarımı hoş gözüküyordu.Plastik kalitesi için pek olumlu konuşamıyoruz malesef ayrıca araçta işçilik kusurları da mevcuttu.Ayrıca sedan versiyonun bagajı 3 ceset alacak genişlikte olup hb versiyonu ise bir opel corsadan büyük bagaja sahipti.Yurdumun sedan sever insanına rekabetçi fiyatları ile alternatif yaratacağına inandığımız bir araç olmuş.

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    Kontağın birleşim yeri ayrılacak gibi duruyordu...

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    Cruze :

    2.0 dizel olmasına rağmen rekabetçi fiyatı ile dizel araç arayışında olan bendenize gayet çekici gelen araç,malesef birkaç hayal kırıklığı yarattı.
    Normalde ön konsolunda kullanılan kumaş kaplama ile benim gözümde maça 1-0 yenik başlayan cruze,kumaşın rengini bindiğimiz araçta siyah yaparak durumu biraz düzeltmiş.Aracın aydınlatma rengi oldukça göze hitap ediyor.İç hacim ve bagaj genişliği gayet iyiydi.Bayide incelediğimiz araçta sunroof da mevcuttu ki keşke olmasaydı dediritecek cinstendi.sunroof kumandalarına ne kadar nazik ve yumuşak basmaya çalışsanız dahi tavanda o bölge komple içeri göçüyordu (sanki tavan sarkmış gibi),ayrıca cam açma kumandaları biraz fazla bastırsanız yanlışlıkla elinizde kalacak hissi veriyordu.Ama ama ama bizleri en çok şaşırtan fotoğraflardan çok belli olmasa da aracın ön konsolundaki plastiğin üzerinde küçük çapta bir kaç göçük vardı.Bilemiyorum belki bayideki araca özel bir durumdu ama insan incelemek için gittiği aracı o şekilde görünce ister istemez birazcık soğuyor.

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    Dediğim gibi göcükler burada pek belli olmasa da moral bozacak cinsten...

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler



    Son olarak Chevrolet'den bir sürpriz :)

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler



    Opel

    Meriva :

    Öncelikle aracın ters açılan kapıları çok başarılı,neredeyse 90 dereceye kadar açılarak iniş binişleri oldukça kolaylaştırmışlar.İç hacim bir aile aracında olması gerektiği gibi geniş.Araçta mini cooper countymen dekine benzer bir raylı sistem kullanılmış.Bu raylar önde vitesten sonra başlayıp şaft tüneline kadar devam ediyor;yani arka koltukları bölmesi gibi bir durum söz konusu değil.Eşya gözlerinin sayısı ise hatrı sayılır derecede çok.İç ve dış tasarım genel olarak başarılı.Açıkcası aile aracı düşünen birine gönül rahatlığı ile önerebiliriz.Olumsuz olduğunu düşündüğümüz bir şeye rastlamadık.

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler



    Astra :

    Bu opel hakikaten sopalık;bu güzelim aracı yurdum insanına hitap etmeyen dizel motor ve başarısız active select şanzımanlarıyla cidden "Allah sizi bildiği gibi yapsın" diyesi geliyor insanın.Benzinli araç düşünenler en fazla golf ile astra arasında kalabilir diye düşünüyorum.Özellikle cosmo donanımlı versiyonu ile dönüp baktırtacak cinsten güzelliğe kavuşuyor bu araç ancak dizel sever insanıma göre değil,hele dizel otomatik severe göre gidin direk golf alın denmek isteniyor.Aracın motoruna şanzımanına girmezsek bence bu sınıfın en iyi aracı. 1.4 T motor ise en alınası hali bence;ki bu motorun ne kadar iyi olduğunu doğan ve muharremden biliyoruz...Opel'in yapılması gerekenler listesinde bizce olması gerekeler:

    1.fazla kilolardan kurtulmak
    2.1.6 cdti geliştirmek
    3.ya çift kavrama (yapamıyorsan) ya da bmw deki gibi 8 ileri otomatik

    Zafira :

    Gelmiş geçmiş en şık tasarımlı aile aracı diyebiliriz sanırım,gerçekten göz alıcı ve beyaz renk de oldukça yakışmış.Aynalardaki zorlarsak ying yang a bile benzetebileceğimiz tasarım detayı epey hoşumuza gitti.İç hacim oldukça iyi,panaromik ön cam inanılmaz ferah gösteriyor aracı,arkadaki panaromik cam tavan ise muazzam.Araçta hiç bir görüş problemi yok,ergonomi güzel,arka kapılarla koltuklar arasına yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları hoş bir detay.Kısaca bu araç "ben oldum" diyor!Ancak torpido gözündeki işçilik hatası gözümüze takılan tek olumsuz yan olarak notlarımız arasında yer aldı.Birde bahsetmeden edemeyeceğim 3. koltuk sırası biraz abesle iştigal gibi geldi bize.Çünkü 3. sıra bir yetişkini seyahat ettirecek genişliğe sahip değil ancak 5 çocuklu ailelere derman olabilir sanırım :)

    P.s. Böyle dediğimi yinede bakmayın (tamam farklı sınıflar olsada) cr-z ye göre arka koltuklar s class gibi kalır

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    panaromik ön cam gizlenebiliyor
     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    panaromik ön cam açıkken
     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    3. koltuk sırası bagaj hacminden de çalıyor
     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


    cam tavan manzarası
     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler



    Ford

    Focus :

    Sanırım günün en büyük hayal kırıklığı desem yanlış olmaz.Ya bizim bu arabadan beklentilerimiz büyüktü ya da bu araç cidden olmamış...Kesinlikle bir astra veya golfün gerisinde... Focus II,Astra H,Golf 5 karşılaştırması yap deseniz akla kara seçilesiyken,şu an focus seçeneği dışarıda kalmış bize göre.Hele o fiyatı hakikaten hak etmiyor...Öyle keskin çizgiler kullanalım,hadi marjinal olalım işi pek yememiş.Ergonomi iyi değil kesinlikle,powershiftin vites topuzu Aston Martin Zagato ile yarışır.Bir de ne enteresandır bayideki 4 focusun dördünde de sıfır araç kokusu değilde gübremsi bir koku vardı.Hızlıca bayiiden uzaklaştık...

    Honda

    Accord :

    Günün incelenen en iyi araçlarındandı,focustan sonra içinden pek ayrılmak istemedikAracın eleştrilebilecek hiç bir yanı yok.Koltukların kavraması oldukça iyiydi.Bu araç benzinli değilde 2.0 dizel otomatik olsa passat falan kalmaz piyasada bizce;o derece iyiydi.Bu arada japon araçlarında (bence) önemsiz fakat pek çok insanın eleştirdiği sadece sürücü camının otomatik açılması gibi birşey accordda söz konusu değil;4 cam da tek dokunuşla açılabiliyor sonuna kadar,bu konuyu dert edinen arkadaşlara gelsin

    Yeni Civic :

    Bayide bulunan 3 civic ten 2si satılmıştı.Sadece tek donanımla ve benzinli motorla satılan civic satıştaki başarısını devam ettirecek anlaşılan.Aracın en beğendiğim yanı sürüş pozisyonuydu.Her kumanda elinizin altında,yola hakim,sanki yeni değilde sürekli bindiğiniz bir araca biniyorsunuz havası vardı.Ama bu aracın en büyük handikapı her yerde(!) sert plastik kullanılmış.Meşhur tıklama testini bayiide gerçekleştirerek perküsyon bile yaptık.Birde tasarım konuları göreceli ama bizim görüşümüze göre bu araç tasarımsal olarak geriye gitmiş.sanki yeni değilde bir önceki nesile binmişiz de;bir önceki nesil bu noktada olmalıymış gibi...

    Civic HB :

    Şu an en alınası civic diye düşünüyoruz ikimizde.Bu bağlamda sayın yöneticimiz supremum'u da kararından dolayı tebrik ediyor aracının hayırlı olmasını,kazasız belasız günlerde kullanmasınız diliyoruz.

    CR-Z :

    En merak ettiğim araçlardan biriydi.Dolayısıyla en büyük hayal kırıklığını da yaşadığım araçlardan biri oldu.Koltuğu kendimize göre ayarladığımızda,arkada herhangi bir canlı yaşayamaz.Bu aracı 4 kişilik diye satmak ağır hakaret yani.Köpeğiniz varsa bile alınmaz;hayvancağıza yazık...Malzeme kalitesi kötüydü,görüş açısı "abi yan aynalar neyine yetmiyor" diyordu.Teybin altındaki boşluk iyi niyetli düşünülmüş olsada sarkan ipod vs bağlantı kablolarıyla hiç hoş gözükmüyordu.Kapıları açmak için elinizi attığınız kapı kolu içler acısı bizce,elinizde kalacak gibi.Son olarak aliminyom folyo dan imal kapı döşemeleri de tuzu biberiydi bu aracın...

     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler


     Clio 4,A Serisi,Yaris Hybrid,208,DS4,DS5,1.0 Ecoboost,vs. - Güncel İncelemeler



    KIA

    RIO :

    Günün en beğendiğim araçları arasındaydı kesinlikle.Şu an B sınıfı araç alacak olsam en güçlü alternatifim olurdu ve B sınıfı araç almayı düşünen arkadaşlar Aveo değil RIO incelemelerini öneriyorum.Ergonomi iyi,tasarım iyi,donanım iyi...Malzeme kalitesi sınıf ortalamalarında.Tek eleştirebileceğim nokta ise performans eksiği var.Aracın en hızlı olan versiyonu bile 0-100 sn hızlanmasını 13,1 sn de gerçekleştiriyor.10 saniye civarına çekebilseler gayet eğlenceli bir araç olabilirdi.




    Bizden bu kadar Ben emek verdim yazdım,sizler de sıkılmadan emek verip okuduysanız teşekkürler.Gezmişken izlenimlerimizi dilimiz döndüğünce anlatmaya çalıştık.Sürç-ü lisan ettiysek veya birilerine ayıp ettiysek affolaBiraz konumuz eğlenceli olsun istedik.Birde Sezar'ın hakkı Sezar'a olsun dedik,ortaya böyle birşey çıktı...Araçlarla ilgili sormak istediğiniz bir şeyler olursa bekleriz.

    Sevgilerimizle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 7 Ekim 2012; 21:09:21 >







  • Şu ana kadar okuduklarım içinde en güzel incelemelerden biri olmuş. Tebrik ederim.
  • :) keyifli bir is ama di mi?


    Ayrica tesekkur ediyorum.
  • yorumum bulunsun kesinlikle incelemeleri tek tek okuyucam böyle ayrıntılı inceleme ve emeğiniz için çok teşekkür ederim
  • ford yokmu

    zafira arka kısım ford mondeo sw nin aynısı yav
  • Daha ayrıntılı inceleme istesek ayıp mı olur :)

    Bu hali bile iyi ama. Emeğinize sağlık...
  • kısa,öz ve gayet açıklayıcı. teşekkür ederim böyle paylaşımda bulunduğunuz için
  • Elinize sağlık , güzel bir konu olmuş .
  • cok guzel 1 inceleme olmus zevkle okudum tesekkurler devamini bekliyoruz :)
  • Veysel eline koluna emeğine sağlık güzel incelemeler olmuş
  • @sungurtigin teşekkür ederiz

    @Phantoka kesinlikle keyifli oluyor

    @DoMinicSS ne demek ,bir şey değil

    @serseri006 sizde biraz uyku mahmurluğu olmuş herhaldeforf var,bir tek focusu inceledik.Hatta en çok giydirdiğim marka olmuşZafira yorumunuza da şahsen katılmıyorum.

    @asdfg112 açıkcası daha detaylı incelemeler için bizimde daha fazla vakit harcamamız gerek,hatta test sürüşüne çıkmamız gerek.Özellikle aklımızda en çok yer eden şeyleri yazdım.Yani her araç için motor,iç hacim,malzeme,eşya gözü,vs,vs yazmadım açıkcası.Yine de beğenmenize sevindik.

    @delgadobm,cgh0gy-,Eoudoxias,ferad

    sağolun sağolun sağolun




  • Veysel sen araba almadın mı hala :)
    Karakaçan'ın üstüne gül koklayamadın galiba :)
  • Elinize sağlık, keyifle okudum.

    Oldukça içten ve keyifli olmuş.
  • Yok cağrı ya alamadım,malesef ne zor ne leş bir işmiş,corsamla yola devam gibi,ne zaman ne olur bilinmez yinede

    @hangiaraba?

    teşekkürler,bizde içten ve keyifli olsun istedik.
    böyle yorumları duymak mutluluk veriyor.
  • eline sağlık.


    beyaz zafira gerçekten çok şık.
  • Paylaşım için Tesekkurler
  • Elinize, klavyenize, kameranıza sağlık arkadaşım. Kısa, öz ve güzel bir inceleme olmuş...
  • Emeğine sağlık Veysel güzel paylaşım.Emek vermişsin sağol..

    Resimleri senin makineyle çekmişsin galiba
  • Teşekkür edenlere biz de teşekkürlerimizi sunuyoruz


    Fotoğraflar htc sensation xl ile çekildi hakan,hatta şarjım bittiği için tüm araçların fotoğrafı da yok.bir telefona göre fena değil,özellikle ışığı iyi ayarladıysan.Ama fotoğraf makinem ile kıyas kabul etmez tabiki.Haftaya bir borusan planım var,gerçekleştirirsem hem buraya eklerim izlenimlerimi hem de fotoğraf makinem ile çekerim
  • Soluksuz okudum hocam tebrik ediyorum
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.